Zobacz pełną wersję : rurki podciśnienia z kolektora metalowego do czego idą 1.6


lambert
06-08-2005, 18:25
witam może pomożecie mam 1.6 16v kolektor metalowy z tyłu niego są dwie dysze jedna idzie w strone nadkola a druga ciagnie powietrze nie widze żadnej rurki żeby spadła co zrobić do czego ona jest

Assan
06-08-2005, 18:34
Jedna podłączona ma być regulatora ciśnienia paliwa, a druga do elektrozaworu odprowadzania par paliwa.

lambert
06-08-2005, 19:38
wielkie dzieki - jeszcze jakbyś mógł opisac skąd dokąd stojąc przed maską jeden biegnie w lewo i ten mam podpiety drugi po prawej właśnie ssie lewe powietrze zatkałem go nie widzę tam żadnej rurki gdzie szukać podpowiedz wiecej :oops: plis dzieki

tomi_xx
06-08-2005, 22:03
Jedna podłączona ma być regulatora ciśnienia paliwa, a druga do elektrozaworu odprowadzania par paliwa.
witam
Assan...jeżeli mogę się podpiąć do tematu, mam pytanie związane z ciśnieniem w zbiorniku paliwa - czy to jest normalne że po otwarciu korka wlewu rozładowuje się ciśnienie, wcześniej się zdarzało że go nie było ? O ile mi wiadomo to po otwarciu się elektrozaworu podciśnienie z kolektora zasysa powietrze atm. przez filtr węglowy wymywając opary paliwa z węgla. Czy zbiornik jest połączony z atmosferą przez ten filtr?
pzdr

Assan
07-08-2005, 13:58
lambert masz taki kolektor jak na zdjęciu,to napisz która to rurka bo się trochę pogubiłem.
tomi_xx z tego co ja wiem to opary ze zbiornika paliwa są odprowadzane przez filtr węglowy do atmosfery (czyli zbiornik jest przez ten filtr odpowietrzany).Po otwarciu elektrozaworu silnik ciągnie opary paliwa ze zbiornika a nie powietrze przez ten filtr.Możesz mieć zatkany filtr węglowy i dlatego możesz mieć ciśnienie w zbiorniku-tak mi się wydaje

tomi_xx
07-08-2005, 20:25
Witam
Assan dzięki za info, też tak myślę jutro go sprawdzę
pozdro

sopello
07-08-2005, 22:10
to ja tez się podłącze pod zapytanie kolegi lamberta. od spodu kolektora tam gdzie jest czujnik temperatury zasysanego powietrza są dwa wyjścia. jedno faktycznie idzie do pochłaniacza par paliwa (w lewo), a drugie też mam ngdzie nie podłączone. zauważylem to bo nagle auto zaczęło świszczeć i nierówno pracować na wolnych obrotach. szukałem czegos co można tam podłączyc i nic nie znalazłem, więc zatkałem korkiem i jest ok.

silver76
09-08-2005, 07:37
z tego co ja wiem to opary ze zbiornika paliwa są odprowadzane przez filtr węglowy do atmosfery
Oj, chyba nie:
"Przedostawanie się do atmosfery par paliwa ze zbiornika uniemożliwia wypełniony węglem aktywowanym pochłaniacz połączony ze zbiornikiem paliwa.
Zgromadzone w pochłaniaczu pary paliwa są wymywane przez zasysane powietrze atmosferyczne i doprowadzane do kolektora dolotowego silnika."

A jeśli chodzi o rurki przy kolektorze, to wszystkie mają byc podłączone. Idąca w lewo od kolektora (stojąc przed otwartą maską) podłączona jest do zaworu pochłaniacza oparów paliwa, natomiast idąca w prawo (tam rurki się łączą, jedna w drugą) podłączona jest do innego zaworu, który w trakcie nagrzewania się silnika doprowadza dodatkowe powietrze. Potem zamyka się.
Oto cytat z książki:
"W okresie nagrzewania silnika, gdy sonda lambda jeszcze nie pracuje, do kolektora wylotowego jest doprowadzane dodatkowe powietrze w celu zmniejszenia zanieczyszczenia atmosfery węglowodorami wydalanymi ze spalinami. Zawór pneumatyczny otwiera wówczas połączenie z atmosferą usytuowane w ścianie kolektora wylotowego. Występująca różnica ciśnień powoduje zasysanie powietrza do kolektora wylotowego. Zawór pneumatyczny jest uruchamiany podciśnieniem w kolektorze dolotowym oraz sterowany przez elektrozawór nadzorowany przez elektroniczne urządzenie sterujące. Doprowadzanie powietrza trwa do czasu nagrzania się sondy lambda do temperatury pracy. Wówczas elektroniczne urządzenie sterujące blokuje elektrozawór."

Assan
09-08-2005, 08:54
Zgromadzone w pochłaniaczu pary paliwa są wymywane przez zasysane powietrze atmosferyczne i doprowadzane do kolektora dolotowego silnika."

Oj silver76, ciekawe skąd to wiesz? pary paliwa są odprowadzane do atmosfery! Po to jest ten filtr z węglem żeby je oczyścić.W pewnych tylko warunkach pracy silnika otwiera się elektrozawór i silnik zasysa pary paliwa do kolektora.

Adam_2000
09-08-2005, 08:58
W pewnych tylko warunkach pracy silnika otwiera się elektrozawór i silnik zasysa pary paliwa do kolektora.
Oczywiście :))
Dlatego też m.in. w zbiorniku cały czas jest małe podciśnienie :))

silver76
09-08-2005, 09:07
Skąd wiem? Z książki. To jest cytat stamtąd.
Obwód recyrkulacji par paliwa

Przedostawanie się do atmosfery par paliwa ze zbiornika uniemożliwia wypełniony węglem aktywowanym pochłaniacz połączony ze zbiornikiem paliwa. Po uruchomieniu silnika otwiera się (w ściśle określonych warunkach pracy silnika, temperatury itd.) sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące elektrozawór pochłaniacza. Zgromadzone w pochłaniaczu pary paliwa są wymywane przez zasysane powietrze atmosferyczne i doprowadzane do kolektora dolotowego silnika.
Wiem tylko to co przeczytałem :)))

Assan
09-08-2005, 09:21
No to znowu mamy przykład że w książkach są wielkie sprzeczności:
cytat:
"Pary paliwa gromadzące się w zbiorniku są odprowadzane na zewnątrz przez filtr z węglem aktywnym lub kierowane elektrozaworem do silnika.Elektrozawór jest otwierany urządzeniem sterującym EEC IV tylko w pewnych watunkach pracy silnika"

sopello
09-08-2005, 18:21
hej moze mi sie wydaje ale obaj napisaliscie to samo tylko troche inaczej.
a co do Twojej odpowiedzi silver76 to mi chodzi o kolektor DOLOTOWY. od strony przegrody czolowej w kolektorze ssącym sa dwa wejścia (jedno mam niepodlaczone), a powietrze jest tam zasysane więc co najwyżej może słuzyć do wytworzenia podciśnienia, a nie do doprowadzenia gdzieś powietrza. zauważyłem, że Ty tez masz 1.6 16v więc jeśli mógłbys zerknąć u siebie w aucie czy to wyjście rzeczywiście jest gdzies podłączone to byłbym wdzięczny. poza tym wyjasniłyby sie watpliwości raz na zawsze :wink:

silver76
10-08-2005, 06:27
sopello, wszystko o co pytasz już napisałem. Wiem że chodzi Ci o kolektor DOLOTOWY, o nim właśnie pisałem! spójrz na pój pierwszy post w tym temacie. W cytacie z książki pisze tam o kol. wylotowym celem wyjaśnienia rurek podłączonych do kol. dolotowego!
Więc jeszcze raz.
Jedna rurka idąca w lewo (stojąc przed otwartą maską) podłączona jest do zaworu pochłaniacza oparów paliwa.
Druga rurka idąca w prawo jest podłączona do zaworka pneumatycznego, który to steruje właśnie dostarczeniem powietrza do kol. wylotowego, co jest już wcześniej opisałem dokładnie.

Pozwolę sobie posłużyc się fotką Assana :)
Zaznaczyłem strzałką rurkę idącą od kol. dolotowego w prawo, do zaworu pneumatycznego. Obok strzałki widać łączenie rurek, o czym pisałem we wcześniejszym poście.