Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] osiągi i przyspieszenie focusa mk1
witam,zastanawiam się nad kupnem foki mk1 z 2001r 1,6 16v ,a obecnie jezdzę escortem 95r mk7 1,6 16v i mam (miałem 90koni) a w tej foce 1.6 jest 100koni,pytanko moje czy ten focus bedzie lepiej przyspieszał i w trasie łatwiej nim bedzie podrózować predkoscią 130-140km/h ?? escorcik jest w miarę żwawy i ma 90 koni ale foka cięzsza o 155kg (na oko) i ma 10 kucy więcej?? jak się na to zapatrujecie?? odczuje wieksza moc ??? pozdro
bliżej się zastanawiam nad tym autkiem : http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8557599
tomiscorpio 08-05-2009, 08:07 roznica bedzie glownie taka ze focus chetniej sie kreci , ale ogolnie osiagi bedą podobne ciuteczke moze z przewaga focusa.
roznica bedzie glownie taka ze focus chetniej sie kreci , ale ogolnie osiagi bedą podobne ciuteczke moze z przewaga focusa.
ale pytanko czy jezdziłes foką z takim motorkiem czy tylko patrzysz na moc i rocznik ??
bioly25 ja ma Focusa z tym silnikiem, ale kombika i mogę Ci powiedzieć, że ten silniczek jest naprawdę żwawy, ładnie się kręci i szybko wchodzi na obroty. Spalanie jest na przyzwoitym poziomie. Ostatnie średnie spalanie po mieście wyniosło 7,4 l/100km. Ostanio na A4 z Krakowa leciałem w 4 osoby 180km/h i szedł jak BURZA :diabel2:
tomiscorpio 08-05-2009, 10:45 Jezdzilem tym i tym sam , ale wlasnie 2 kumpli ma takie auta , focusa 5 drzwi 1.6 16v i escort tyle ze mk6 przejsciowka 94r 1.6 16v
Przy nizszym obrotach escort sie trzyma , potem jak focus sie wkreci to leciutko odchodzil.
Napewno focus nie bedzie wolniejszy wiec nie ma obaw.
Tak jak kolega kunte napisal zwawy jest ten silniczek , bardzo chetnie sie kreci.
Wkoncu to silnik forda mazdy yamahy.
Kup 1.8 benz. lub 1.8 TDCi .1.6 toczydło. Poprzednio miałem Nissana 1.4i i lepiej chodził.
Pozdrawiam
cezarg1410 10-05-2009, 09:55 jak chcesz miec osiagi to sobie kup 1.8 tdci 115 ps :] ja taki mam. rakieta :) predkosci rzedu 150-160 to po prostu chwilowe wcisniecie gazu i jest :)
Kiedy czytam wypowiedzi na forum dotyczące możliwości silników, sprawności układu jezdnego itp., to mam wrażenie, że porównujecie samochody, które nigdy nie miały porządnego serwisu. Tym samym porównujecie jedynie poszczególne egzemplarze, a nie modele.
Jeśli tak jest naprawdę, to takie wątki mają znikomą wartość informacyjną.
Damiano16 10-05-2009, 19:59 Kup 1.8 benz. lub 1.8 TDCi .1.6 toczydło. Poprzednio miałem Nissana 1.4i i lepiej chodził.
Pozdrawiam
Kolega się zastanowił pisząc tego posta ? Silnik 1.6 16V 100KM w Focusie to toczydło ?! No.... kurde... to czemu mój leciał `180km/h ...? Nie gadaj głupot, bo ty nawet może Focusa nie miałeś z tym silnikiem.
A co do autora tematu, silnik 1.6 16V 100KM jest bardzo żwawy, 140- 160 km/h lecisz nim bez NAJMNIEJSZEGO problemu. Naprawdę polecam ! :)
Ja jeżdze focusem 1.6 kombi i na 17 felgach na szerokości 205... i nie wiem czy to wina kół czy ciężaru, ale osiągi tego samochodu mnie nie satysfakcjonują, moze i jedzie 160-180km/h, ale elastyczność nie za ciekawa wyprzedzanie jadącego 80-90 żeby było w miarę żwawe trzeba redukować do 3 biegu... jakos mi osobiście mocy brakuje... ale nie ma tragedii...
sebapl01 11-05-2009, 17:30 No niestety benzyniaki maja to do siebie ,ze zawsze brakuje im momentu obrotowego.
Jak chcesz bezproblemowo i bez redukcji biegów wyprzedzać przy 80-90km/h to tylko doładowany diesel.
Tak przyspiesza mój mułowaty dieselek właśnie od około 80km/h na 5 biegu:
http://www.youtube.com/watch?v=0YN37fHE4Uk
a tak ile wam palą focusy 1.6 ?? i jaka ma pojemność bak (55l??)??
No niestety benzyniaki maja to do siebie ,ze zawsze brakuje im momentu obrotowego.
Nie brakuje, tylko mają go przy wyższych obrotach silnika :)
Miałem sporo samochodów benzynowych i jednego diesla. W benzynowych, zawsze pomaga redukcja biegu. Nawet wtedy kiedy moc jest wystarczająca, po redukcji pojedzie lepiej.
Po prostu inna jest technika jazdy samochodem z silnikiem benzynowym i diesla.
A tak na marginesie, to najprzyjemniej jeździ się turbo-benzyną z 4 stopniową skrzynią automatyczną. Wciskamy gaz, a wszystko dzieje się samo, a jak wciśniemy porządnie to i sam bieg zredukuje :)
Ja jeżdżę dieselem TDCi 115 km i na trasie w niemczech dociągałem do prawie 200 km/h : D
Aż się zdziwiłem :)
Panie i Panowie, prędkość maksymalna to żaden wyczyn.. długa skrzynia i długi bardzo długi odcinek trasy i każdy osiągnie jakieś sensowne prędkości...
Ja porównuje elastyczność z moją Vectrą B 1.8 16v (200kg cięższa i tylko 14KM więcej) myślałem że będa podobne, jednakże trzeba sie na ma machać lewarkiem w focusie..
Zgodzę się ze zetec lubi wysokie obroty i moment ma wysoko... ale jak dla mnie, powtórzę to, przynajmniej w kombi powinien mieć większa moc aby przyjmeniej wyprzedzac (przy tym zawieszenie i trakcji to az żal miec 1.6 pod maska bo tyle frajdy daje to autko)
maniekmaniek13 12-05-2009, 07:14 witam. swojego "focusa 1,6 zetec se" targam w terenie ciężkim bo jeździ w geodezji. tak na jednej robocie 30km w odcinkach po 1-2 kilometry i wtedy wciąga mi 12l wachy. ale w trasie tak przy 100-120km/h wyszedł mi 7,8l- no momentami było i 140km/h. w piątek zakładam LPG. zobaczymy jak to zniesie...koszt instalacji zwróci się po 7miesiącach w moim przypadku, a później tylko na silniki będę odkładał:) pozdro
Damiano16 12-05-2009, 12:14 No niestety benzyniaki maja to do siebie ,ze zawsze brakuje im momentu obrotowego.
Jak chcesz bezproblemowo i bez redukcji biegów wyprzedzać przy 80-90km/h to tylko doładowany diesel.
Tak przyspiesza mój mułowaty dieselek właśnie od około 80km/h na 5 biegu:
http://www.youtube.com/watch?v=0YN37fHE4Uk
A to dziwne :) Bo mój Focus 1,6 16V 100KM "idzie" tak samo na 5 biegu jak pokazałeś na filmiku. :)
Nie wiem co Wy to mówicie że trzeba się namachać "lewarkiem" zmiany biegów w Focusie ale mój np. na 4 biegu wyprzeda bezproblemowo.
No ale.... jak się dba o silnik to się ma :)
tomiscorpio 12-05-2009, 12:28 jak chcesz miec osiagi to sobie kup 1.8 tdci 115 ps :] ja taki mam. rakieta :) predkosci rzedu 150-160 to po prostu chwilowe wcisniecie gazu i jest :)
rakieta :D :D :D rakiete to mozna okreslic rsa potem st
Ja bym tam wybral zwykle 2.0 jedzie bardzo milo.
Wiesz to nie kwestia dbania o silnik, tylko kto co uwaza za dynamiczne i elastyczne auto... Fiatem Panda 1.2 55KM LPG POWER da sie wyprzedzac i na 5 jak sie chce... ja osobiscie bym poprostu polecił mocniejszy silnik 1.8 a 2.0 to tez nie jest przesada... ale jak ktos lubi to moze miec i 1.6, ale jak dla mnie to za mały silnik
Damiano16 12-05-2009, 14:05 Wiesz to nie kwestia dbania o silnik, tylko kto co uwaza za dynamiczne i elastyczne auto... Fiatem Panda 1.2 55KM LPG POWER da sie wyprzedzac i na 5 jak sie chce... ja osobiscie bym poprostu polecił mocniejszy silnik 1.8 a 2.0 to tez nie jest przesada... ale jak ktos lubi to moze miec i 1.6, ale jak dla mnie to za mały silnik
1.8 ? Większe spalanie od 1,6 a w porównaniu 1,6 z 1,8 nie różnią się osiągami, kolego poczytaj o tym silniku - 1,8.
Jak już to 2,0.
A co do kolegi cezarg1410 No rzeczywiście 115 KM jeszcze Diesel to NAPRAWDĘ "rakieta" ....................... Ciekawe od kiedy.
Rakietą można nazwać coś takiego: :)
http://www.auto-blog.pl/wp-content/uploads/2008/12/ford-focus-rs-2009.jpg
A co do kolegi cezarg1410 No rzeczywiście 115 KM jeszcze Diesel to NAPRAWDĘ "rakieta" ....................... Ciekawe od kiedy.
A ja myślę, że koledze chodziło tylko o to, że w dieslu nie musi redukować biegu.
Wobec tego powtórzę mój przepis na najbardziej elastyczne i dynamiczne auto w rozsądnych przedziałach spalania, a jest to 2 l turbo benzyna z 4 stopniową automatyczną skrzynią biegów.
Każdy zwykły silnik benzynowy ma najlepszy moment obrotowy w górnych przedziałach obrotów i normalne jest to, że przy takim silniku przy wyprzedzaniu redukuje się biegi KROPKA.
Mam też inny samochód z silnikiem 140KM, benzyna, a też wolę zredukować bieg przy wyprzedzaniu, bo taka jest charakterystyka silnika benzynowego. Ja wolę jeździć benzyną, chociażby dlatego, że najczęściej jeżdżę w mieście. Gdybym do tego miał turbo i automat, albo przynajmniej automatyczne sprzęgło, to byłby to samochód do miasta idealny. W trasie również, jeśli kogoś nie boli wyższe spalanie.
A co do spalania to ostatnio przy trasie około 600 km i średniej prędkości 83km/h, Fokus z silnikiem 1.6 Ti-VCT, spalił mi poniżej 7l/100km :wink:
Damiano16 12-05-2009, 15:28 Jeśli nie chcecie redukować biegu to zobaczcie sobie Dodge Vipera SRT10, tam to nawet ze 4 ruszycie :) :)
tomiscorpio 12-05-2009, 15:28 4 biegowy automat to lekka prehistoria....
1.8 T 150 KM przy 1750 rpm zapewnia maksymalny moment , a dalej ladnie płaski a nie spadajacy.
dokładnie chodzi o przebieg moemntu, diesel ma lepszy (przeważnie przebieg) a o silniku 1.8 nie umiem powiedziec ale moze (teoretycznie) jest zwawższy... a 2.0 optymalny...
a rakieta to moze byc (jesli chodzi o focusa) tylko rs czy st.. inne to zwykłe smoachody....
reasumując 1.6 benzyna jak dla mnie jest za słaby ( i nie zmienia tego ze go sie wysoko kręci)...
tomiscorpio 12-05-2009, 23:23 diesel ma nisko umieszczony moment i chwilowy , jest boom a potem to juz tylko spada, dlatego po chipie tak diesle smigaja , bo nie tyle co same cyferki rosna , co rosnie zakres tego calego momentu.
Dwa kazdy woli cos innego , tylko ja wychodze z zalozenia ze jak ktos nie lubi zmieniac biegow to niech kupi automata.
sebapl01 13-05-2009, 07:15 reasumując 1.6 benzyna jak dla mnie jest za słaby ( i nie zmienia tego ze go sie wysoko kręci)...
A czego można oczekiwać od jednego z najsłabszych silników w ofercie dla focusa?
Mozna tylko tyle ,ze będzie jeździł i nie powinien zbyt dużo palić.
Chcesz coś co cie wciśnie w fotel ,to musisz zainwestować w silnik chociaż z 50KM silniejszy przy tej samej masie pojazdu. Niestety fizyki się nie oszuka.
tomiscorpio 13-05-2009, 08:02 porazka to jest 1.4 75KM jeszcze w kombi ... sie dziwie ze to montowali....
Potem 1.8 tddi z 90 konikami , normalne przemieszczanie bez szalu , szczegolnie w miescie.
1.6 100KM jezdzi normalnie wiadomo ze nie odstawi sie wszystkich i wszedzie , ale to chyba nikt z takim zalozeniem nie kupuje 1.6
Wiec sie nie zgadzam ze do tej masy ten silnik jest za slaby.
od 90 koni w gore dla tej klasy pojazdu to normalne.
faraon31 15-05-2009, 18:45 mój na chamowni ma prawie 110 kucy i jest godny polecenia a nie jest przerabiany
Hetfield 15-05-2009, 18:54 No kochani ja moim tddi jechałem 195 km/h. Fakt rozpędzał się dość długo od 180 ale miałem prawie 200 w dwie osoby.
sebapl01 15-05-2009, 20:02 Problem jest taki ,ze zgodnie ze wskazaniami licznika miałem niedawno na autostradzie w UK trochę ponad 200km/h(nie sprawdzałem na maksa bo szkoda prawko stracić) ale GPS pokazywał tylko 185 i niestety jest to dużo bliższe prawdy.Liczniki zawsze trochę zawyżają wskazania i to czasem sporo. Dla porównania licznik w Vectrze zawyżał mi tylko o 5-7km/h przy maksymalnej prędkości.
Marcin78 16-05-2009, 18:10 przecież nie można się spodziewać cudów przy pojemności silnika 1600 i wadze 1300kg ...
ale skoro spalanie w mieście potrafi zejśc do ~8 litrów to nie najgorzej
przecież nie można się spodziewać cudów przy pojemności silnika 1600 i wadze 1300kg ...
ale skoro spalanie w mieście potrafi zejśc do ~8 litrów to nie najgorzej
1300kg to chyba ty i dwóch pasażerów??? Mój 1,8 benzyn ma masę własną 1129kg.
Co do odczuć to zależy czym kto wcześniej jeździł (nie chodzi o założyciela tematu tylko o same opinie) a co do silnika: raczej polecam 1,8 albo lepiej 2,0.Jeździłem i o ile 1,6 tragedii nie robi to kolejne są wyraźnie lepsze przy tym samym spalaniu.A wyznawcom mocy i momentu polecam: http://www.technikajazdy.info/techniczne/moc-czy-moment-obrotowy/
cezarg1410 17-05-2009, 11:04 Ja bym tam wybral zwykle 2.0 jedzie bardzo milo.
nie sadze zeby pod wzgledem elastycznosci 1.8 tdci odstawalo od 2.0... za to swoim 2.0 wyprzedzajac tira szukasz "4" a w dieslu wciskasz gaz i jedziesz... no i warto zwrocic uwage na to ze przy jezdzie 140 km/h w tarsie moj tdci pali okolo 6 litrow a te 2.0 pewnie kolo 10 :) oczywiscie jesli chcesz poczuc prawdziwa moc to kup se st albo rs'a i smigamy...
P.S - zyjemy w polsce i mamy do dyspozycji nasze kochane drogi wiec o v-max nie ma co dyskutowac ;]
no i stosunek moc/spalanie w dieslu zawsze pozostanie najlepszy ;]
wedlug mnie dieslowi brakuje tylko jedenj rzeczy- zrywu na starcie.
nie sadze zeby pod wzgledem elastycznosci 1.8 tdci odstawalo od 2.0... za to swoim 2.0 wyprzedzajac tira szukasz "4" a w dieslu wciskasz gaz i jedziesz... no i warto zwrocic uwage na to ze przy jezdzie 140 km/h w tarsie moj tdci pali okolo 6 litrow a te 2.0 pewnie kolo 10 :) oczywiscie jesli chcesz poczuc prawdziwa moc to kup se st albo rs'a i smigamy...
P.S - zyjemy w polsce i mamy do dyspozycji nasze kochane drogi wiec o v-max nie ma co dyskutowac ;]
no i stosunek moc/spalanie w dieslu zawsze pozostanie najlepszy ;]
wedlug mnie dieslowi brakuje tylko jedenj rzeczy- zrywu na starcie.
Przy tym tirze to lepiej 3 niż 4 to po pierwsze.A po drugie nie myślisz chyba,że 115-konnym dieslem nie redukując przy 80-90km/h z 5 biegu masz sensowne odejście.Wiem ,że diesle potrafią się zebrać ale bez przesady.Może znajdziesz się wtedy w okolicach maks. momentu ale przełożenie 5 biegu + przekładnia główna potrafią go tak podzielić,że na kołach będziesz miał naprawdę nieduży ułamek
Od 80 km/h przyspiesza dostatecznie, tylko dostatecznie. Brakuje momentu do dynamicznego przyspieszania - charakterystyka rośnie stromo i sensowne wartości ma od około 1600 obr/min. Od 90 km/h przyspiesza całkiem żwawo. Właśnie wtedy jest maksymalny moment i redukcja do 4 nie daje oszałamiających korzyści. Inaczej w silniku benzynowym - tu różnica jest wyraźnie odczuwalna.
cezarg1410 17-05-2009, 21:13 Od 80 km/h przyspiesza dostatecznie, tylko dostatecznie. Brakuje momentu do dynamicznego przyspieszania - charakterystyka rośnie stromo i sensowne wartości ma od około 1600 obr/min. Od 90 km/h przyspiesza całkiem żwawo. Właśnie wtedy jest maksymalny moment i redukcja do 4 nie daje oszałamiających korzyści. Inaczej w silniku benzynowym - tu różnica jest wyraźnie odczuwalna.
calkowicie sie zgadzam
hm jeździłem autem z tym silnikiem jak i benzynami 1,4: 1,6: 1,8 i 2,0. Ten ostatni zrobił na mnie najlepsze wrażenie. Przyznam,że w dieslu redukcja nie daje tyle co w benzynie.Powiem czy raczej napiszę że diesel sprawia lepsze wrażenie niż jest w rzeczywistości.Pozostaje jeszcze pytanie co oznacza silnik elastyczny bo to,że przyspiesza lepiej na 5 biegu z 80 do 120 nie oznacza elastyczności silnika.Jeździłem dieslami różnych marek (większość to kompakty) i nie spotkałem takiego który poniżej 100 na 5 biegu coś potrafił.Doceniam niskie spalanie bo w porównaniu z benzyną wypada pod tym względem bardzo korzystnie tylko boję się wrażliwości tych silników na jakość paliwa i wiążących się z tym konsekwencji.Chociaż i w niektórych pb są problemy np. Almera po zatankowaniu kiepskiego paliwa przechodzi w tryb serwisowy i często kończy się to wymianą lambdy
tomiscorpio 18-05-2009, 10:56 Pewnie ze z 5 biegu nie ma szans 2.0 z tdci 115 bo takie porownania sa bezsensu , nie umiesz biegow zmieniac , nie chce Ci sie , kupujesz automat.
115KM dobrze smiga , przeciez ja nigdy nie pisalem ze nie.
cezarg1410 18-05-2009, 13:43 a wszystko sprowadza sie do tego co kto woli... benzynka trzeba troche pomlec ale za to mniejsza wrazliwosc a diesel raz zle zatankujesz i koniec.
i jak juz napisalem: co kto woli :]
tomiscorpio 18-05-2009, 15:08 W miescie jakos narazie tymi dieslami co jezdzilem bylo trzeba troche tymi biegami pracowac. 1 zbieda ruszy zaraz 2 potem 3 i 4 fakt ze na trasie mniej , ale chociaz jak ja jezdze moja benzyna to 4 i 5 gora co uzywam , jedynie ze ktos 60 jedzie na trasie to musze wbic 3 :D
Tak kto co woli , dokladnie cezarg
cezarg1410 18-05-2009, 16:14 to prawda. diesel sie do maista nie nadaje calkowicie... za krotkie pierwsze 3 biegi i trzeba non stop mlec.
tomiscorpio 18-05-2009, 22:00 Mi to ogolnie tam malo przeszkadzalo , ja lubie biegi zmieniac wiec mi to tam roznicy osobiscie nie robi.
|
|