Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Założenie tempomatu i ESP


Strony : [1] 2 3

lunek1
12-04-2009, 22:34
Witam.Po raz kolejny zwracam się z pytaniem do klubowiczów.Czy ktoś z was zna może miejsce,warsztat lub osobę która podejmie się montażu tempomatu do Mondeo mk3 1.8pb.
Proszę o info
Pozdrawiam

PanBodek
12-04-2009, 22:37
hej, namierz użytkownika Recondo z Białegostoku. On nie takie cuda już robił ze sowim mundkiem ... ;)

Bien11
12-05-2009, 20:41
Okazalo sie ze bardzo jest potrzebny tempomat ktorego nie posiadam.

Chodzi mi konkretnie jak takie cudo zalozyc i jakie sa koszty takiej instalacji. Widadomo ze kiera leci do wyrzucenia, jakies kostki?
Model z 2005 ghia

1olek
12-05-2009, 21:09
A ktos to opisal odnosnie Diesla, spróbuj pogrzebac w szukajce.

Tomek2907
12-05-2009, 22:24
Koszty:
nowy AIR BAG -500 zł
lub same przyciski-40 złotych
dwa czujniki na pedały, sprzęgła ( czerwony 4 pinowy ) i hamulca ( zielony 2 pinowy) -70 zł
ewentualnie brakująca wiązka, do połączenia czujników przy pedałach ale w większości jest fabrycznie
programowanie w ASO ( sterownik silnika + zegary ) 215 zł

I wszystko śmiga aż miło :)

Pozdrawiam

SrebnaStrzała
13-05-2009, 01:21
Koszty:
nowy AIR BAG -500 zł
lub same przyciski-40 złotych
dwa czujniki na pedały, sprzęgła ( czerwony 4 pinowy ) i hamulca ( zielony 2 pinowy) -70 zł
ewentualnie brakująca wiązka, do połączenia czujników przy pedałach ale w większości jest fabrycznie
programowanie w ASO ( sterownik silnika + zegary ) 215 zł

I wszystko śmiga aż miło :)

Pozdrawiam

Poważnie, tylko tyle za tempomat? szkoda że ESP nie można tak prosto dołożyć ^^

Tomek2907
13-05-2009, 06:28
Poważnie, tylko tyle za tempomat? szkoda że ESP nie można tak prosto dołożyć ^^

Ceny tej poduszki lub samych przycisków, to oczywiście używki z allegro. Czujniki natomiast w ASO są tańsze niż na aukcjach.
Pozdrawiam

karex
13-05-2009, 10:36
Dokładnie. Cena czujników jest powalająca :D . Jeden z nielicznych wyjątków. ASO tańsze od używek :D .
Poza tym zależy skąd jesteś, może w Twojej okolicy ktoś Ci przeprogramuje sterownik w samochodzie pod tempomat. Gdyż niestety w wielu ASO to nawet twierdzą, że nie da się założyć tempomatu jak go nie było fabrycznie :D .

Bien11
14-05-2009, 22:33
Koszty:
nowy AIR BAG -500 zł
lub same przyciski-40 złotych
dwa czujniki na pedały, sprzęgła ( czerwony 4 pinowy ) i hamulca ( zielony 2 pinowy) -70 zł
ewentualnie brakująca wiązka, do połączenia czujników przy pedałach ale w większości jest fabrycznie
programowanie w ASO ( sterownik silnika + zegary ) 215 zł

I wszystko śmiga aż miło :)

Pozdrawiam

ok, a da sie przystosowac zwykla kierownice do wmontowania samych przyciskow sterowania w zaslepke poduszki?

Tomek2907
15-05-2009, 06:02
ok, a da sie przystosowac zwykla kierownice do wmontowania samych przyciskow sterowania w zaslepke poduszki?

Oczywiście ,że tak -wycinasz tylko wzdłuż tych przetłoczeń miejsca na przyciski i jest ok. Sama poduszka jest już przystosowana do przykręcenia przycisków.
Ja u siebie tak zrobiłem i wyszło naprawdę super.
Pozdrawiam

RECONDO
15-05-2009, 13:22
Hmm... zawsze coś można zrobić ale to nie będzie to co fabrycznie. Ja za swoją poduszkę ze sterowaniem zapłaciłem 150zł. Jak to możliwe? Kupiłem za 800zł ze sterowaniem, sprzedałem za 650zł swoją bez sterowania (dawne dzieje - było jeszcze mało cześci od angoli). ESP też można "podobnie tanio" jak tempomat zamontować - ale jest więcej pracy.

SrebnaStrzała
15-05-2009, 16:38
ESP tanio zamontować?!

RECONDO
15-05-2009, 17:56
Czujnik kąta skrętu kierownicy 100zł;
Żyroskop 100zł;
Pompa ABS z ESP 200zł;
Włącznik ESP 50zł;
Sam oceń czy koszt części jest wysoki.... relatywnie tańszy niż do tempomatu (brak tak drogich elementów jak poduszka ze sterowaniem).

SrebnaStrzała
15-05-2009, 18:30
Czujnik kąta skrętu kierownicy 100zł;
Żyroskop 100zł;
Pompa ABS z ESP 200zł;
Włącznik ESP 50zł;
Sam oceń czy koszt części jest wysoki.... relatywnie tańszy niż do tempomatu (brak tak drogich elementów jak poduszka ze sterowaniem).

To chyba jakiś żart ;P a sterownik? i precyzja działania?!

RECONDO
15-05-2009, 19:10
Sterownik? A gdzie ON (sterownik) jest?

SrebnaStrzała
15-05-2009, 21:24
Sterownik? A gdzie ON (sterownik) jest?

Przecież musi być jakiś algorytm wedle którego ESP działa. Dane z 4 kołek są podstawiane do tego algorytmu i wypadku odpowiednich zmiennych esp zaczyna działać wyliczając precyzyjnie dane na każdy hamulec. Myślałem ze to osobny moduł, czy może dogrywa sie po prostu soft do już istniejącego w komputerze?

RECONDO
15-05-2009, 22:06
569 postów...... a taka mała wiedza n/t własnego auta. Najpierw odpowiedz sobie na pytanie czy to przypadek że czujnik/moduł ESP jest z pompą ABS? Znaczenie innych elementów już zapewne sam rozwiązałeś: żyroskop - poziom/pozycja auta, czujnik kąta skrętu - co w danej chwili kierowca wyrabia z kierownicą = kołami auta, włącznik ESP - ON/OFF. Jak już sobie to wszystko poukładasz sam sobie odp. na pytania: "To chyba jakiś żart ;P a sterownik? i precyzja działania?!"

SrebnaStrzała
15-05-2009, 23:43
569 postów...... a taka mała wiedza n/t własnego auta. Najpierw odpowiedz sobie na pytanie czy to przypadek że czujnik/moduł ESP jest z pompą ABS? Znaczenie innych elementów już zapewne sam rozwiązałeś: żyroskop - poziom/pozycja auta, czujnik kąta skrętu - co w danej chwili kierowca wyrabia z kierownicą = kołami auta, włącznik ESP - ON/OFF. Jak już sobie to wszystko poukładasz sam sobie odp. na pytania: "To chyba jakiś żart ;P a sterownik? i precyzja działania?!"

Nigdy nie interesowałem się ESP bo go nie mam dlatego wiedza na ten temat jest w moim wypadku mała:) aha czyli moduł esp jest zintegrowany z pompą esp/abs. To wszystko sie zgadza:) Dodatkowo kiedyś szukałem o dokładaniu ESP i wyczytałem że jest to bardzo skomplikowane i prawie nie możliwe do założenia poza fabryką.

RECONDO
16-05-2009, 08:04
Na niniejszym forum "klubowy expert" twierdził że np. TEMPOMATU nie da się zamontować w TDCI/TDDI poza fabryką - twierdził tak bo A. nie wiedział że można założyć lub B. bo tak "kazli mówić". Pompa ABS jest zintegrowana z ESP - jestem na etapie zakładania u siebie ESP (jakoś wolno to idzie) i po zamontowaniu tylko takiej pompy nie działa (już) ABS i (jeszcze) ESP. Mam nadzieję że do wakacji wszystko będzie OK, najwięcej zachodu będzie z montażem czujnika na kolumnie kierowniczej.

taxidriver
01-07-2009, 20:13
i jak ci poszło są już wakacje ;)?

RECONDO
01-07-2009, 20:40
Już kończę temat. Musiałem wymienić też kolumnę kierowniczą - moja nie miała uchwytu na czujnik kąta skrętu kierownicy. Kolumnę zakupiłem okazyjnie od znajomego z angola - jest prawie identyczna. Po weekendzie składam wszystko do "kupy".

kordyl
01-07-2009, 21:13
żyroskop - poziom/pozycja auta

Kolego a gdzie znajduje się żyroskop?? ESP mam, ale nie działa mi poziomowanie ksenonów, a jeden z elektryków powiedział, że to właśnie żyroskop nie wyczuwa pozycji auta i to jest przyczyną. Tak w ogóle to wiecie czy to może być przyczyną złego samo poziomowania?? Sorki, że nie na temat. Dzięki za odp. Pozdr

RECONDO
01-07-2009, 21:59
Oj chłopie... po takiej wiązce NIGDY więcej nie pojechałbym do takiego specjalisty. Podobno jeżeli kobieta ma mały biust to ZAPEWNE jest facetem. ESP nic nie ma do świateł i odwrotnie.

taxidriver
01-07-2009, 22:04
poziomowanie lamp jest przy wahaczach pod spodem poszukaj moich tematów nt lamp znajdziesz linki do sga forum i fotki ;)

RECONDO
01-07-2009, 22:11
Problem może być z:
- czujkami na wachaczach (rzadko);
- silniczkiem poziomowania;
- instalacją elektryczną (na czujkach jak i przy lampach)
Innej opcji brak.

karex
01-07-2009, 22:21
No to Recondo trzymam kciuki :) . Ja miałem nadzieję, że sobie podziałam w wakacje, ale na razie mam gorzej niż krucho z kasą więc się nie wychylam i za wszystko obwiniam dziennikarzyny, które non stop wałkowały niegdyś kryzys którego nie było, ale nakręcili napiętą sytuację gospodarczą :/ . Al eto już nie ten temat.

A więc śledzę temat.
A nie trzeba nic aktywować przez WDSa?
I ponieważ temat jest jest o tempomacie (ale już go zmieniam :D ) to Recondo pamiętasz czy tempomat miałeś tylko aktywowany, czy coś Ci że tak powiem "dogrywali" i czy wszystko było przez WDSa czy też licznik wyciągany był (wyjęcie licznika to pikuś ok 5-7 minut, ale chciałbym wiedzieć).

RECONDO
01-07-2009, 22:33
Jeżeli chodzi o tempomat to w benzynie nie trzeba nowego softu - to sprawa mechaniczna - odwrotnie jest w dieslu. Jeżeli chodzi o ESP to konieczna jest już zmiana w sofcie. Faktycznie z finansami jest krucho ale ja kupiłem części ponad rok temu - teraz w końcu finalizuję montaż w innym przypadku też bym się tego nie podejmował.

Pawel
03-07-2009, 13:44
Proszę, podajcie mi namiary na ASO Forda, które aktywowało tempomat w TDCi.
Panowie w Gliwicach z uporem twierdzą że tego się nie da zrobić - może jak ich
skomunikuję z kimś w innym ASO kto to robił to jednak mi to też zrobią....

kordyl
04-07-2009, 06:29
Problem może być z:
- czujkami na wachaczach (rzadko);
- silniczkiem poziomowania;
- instalacją elektryczną (na czujkach jak i przy lampach)
Innej opcji brak.

Koledzy RECONDO i taxidriver dzięki za pomoc w walce z samo poziomowaniem ksenonów. Przy waszej pomocy udało mi się znaleźć usterkę. Powodem był urwany kabel czujnika przy tylnym stabilizatorze. Jeśli spotkamy się na jakimś zlocie to macie u mnie duże pifko. Pozdr

lunek1
07-07-2009, 20:24
Dorzucę tak na przyszłosc.Opis jest po Angielsku ale mozna dojść co i jak.
http://www.fordmondeo.org/wiki/index.php/Cruise_Control_Retro_Fit_-_Petrol_Models

karex
08-07-2009, 09:02
Dorzucę tak na przyszłosc.Opis jest po Angielsku ale mozna dojść co i jak. http://www.fordmondeo.org/wiki/index..._Petrol_Models

Tak tylko warto dodać od razu na wstępie, że opis zasadniczo dotyczy benzynowego, aczkolwiek jest część wspólnych cech z dieslem.

Pawel
13-08-2009, 08:52
No i tempomat działa...
Potrzeba było:
- zainstalować przyciski sterowania na kierownicy (70PLN z wystrzelonej poduszki)
- zainstalować "zielony" czujnik tempomatu na pedale hamulca (33PLN w ASO)
- aktywować funkcję tempomatu w komputerze silnika
- aktywować "ikonkę" tempomatu w zegarach

Więcej czasu zużyłem szukając po internecie niż robiąc wszystko....

Agent00
13-08-2009, 09:11
Tempomat
W TDCI jak sprawdzić czy jest wiązka, jest gdzieś ukryta, są jakięś kolory??
Czy ktoś ma namiar na same guziki ??

marientall
14-08-2009, 23:23
No i tempomat działa...
Potrzeba było:
- zainstalować przyciski sterowania na kierownicy (70PLN z wystrzelonej poduszki)
- zainstalować "zielony" czujnik tempomatu na pedale hamulca (33PLN w ASO)
- aktywować funkcję tempomatu w komputerze silnika
- aktywować "ikonkę" tempomatu w zegarach

Więcej czasu zużyłem szukając po internecie niż robiąc wszystko....

kolego a jak z diesel?

Rad3B
16-08-2009, 09:32
Super

RECONDO
16-08-2009, 10:41
Oj ludzie. Jaka wiązka? W dieslu (MK III) działanie tempomatu jest oparte na elektryce/elektronice (przede wszystkim zmiana/aktualizacja softu - uaktywnienie funkcji) w benzynie na mechanice/elektronice. W każdym dieslu MK III zasada odpalenia tempomatu jest taka sama.

Agent00
16-08-2009, 20:06
Oj ludzie. Jaka wiązka? W dieslu (MK III) działanie tempomatu jest oparte na elektryce/elektronice (przede wszystkim zmiana/aktualizacja softu - uaktywnienie funkcji) w benzynie na mechanice/elektronice. W każdym dieslu MK III zasada odpalenia tempomatu jest taka sama.

Wiązka tzn czego szukać przy pedałach są jakieś wolne kable??? czy wszystkie mk3 (diesle) maja wiązki pod tempomat

marientall
02-09-2009, 09:47
[QUOTE=macios;1223810]No i tempomat działa...
Potrzeba było:
- zainstalować przyciski sterowania na kierownicy (70PLN z wystrzelonej poduszki)
- zainstalować "zielony" czujnik tempomatu na pedale hamulca (33PLN w ASO)
- aktywować funkcję tempomatu w komputerze silnika
- aktywować "ikonkę" tempomatu w zegarach

kolego możesz mi podać namiar na ciebie chce u siebie założyć tempomat i mam parę pytań
mój emai. lukasz@szafranex.pl

frey66
23-09-2009, 13:06
witam !
Przeczytałem cały post , ale jakos dalej nie mam 100% pewności jakie cześci i gdzie zamontować . Może ktoś w krótkich punktach by napisał jak to złożyć do kupy,napewno sie to przeda potomnosci... :D foto relacja mile widziana .

np:
CO należy sprawdzić aby mieć pewność przed zakupem częsci czy mozna aktywować tempomat.
1. czujniki ...
2. taśma przy kierownicy ile mamy pinów ..11.. itp
3. itd

Części do montażu Diesel / Pb
1. czujnik czerwony pedał ....
2. czujnik zielony pedał .... -hamulca?
3 itd

MONTAZ
1. Demontujemy poduszkę - jak.....
2.zamontować przyciski na kierownicy lub wymienić kierownicą z przełacznikami
( czy potrzebna jest wymiana poduszki i tasmy w diesel-u/Pb ?
3.wiazki z przełaczników podpiąc ..... itp

Rozumie że to MOZOLNA praca Mam nadzieje jednak że jest ktoś na tyle BYSTRY i już to montował u siebie .
Praca zbiorowa też mile widziana. - zdecydowanie jednak w podpunktach !!!!!

pozdrawiam

1olek
23-09-2009, 18:27
kierownicy nie wymieniasz tylko sama podusze bo w niej sa przyciski, ja tasme mam 9 pinowa wiec nie wymienialem ale instalacja nie byla dociagnieta do tasmy, brakowalo 3 kabli

frey66
24-09-2009, 13:20
... no właśnie ale już ktoś tu pisał że poduszki nie ma potrzeby wymieniać , bo jest ona przystosowana to przycisków, oczywiście mówię tu o dieslu, a o taśmie również co powinno się sprawdzić przed zakupem części ..?

1olek
25-09-2009, 20:00
jak masz przystosowana poduszke to zobacz czy masz na niej przyciski do tempomatu, jak nie to raczej trzeba ja dostosowac :) Masz dwie opcje wymienic poduszke na taka z przyciskami lub kupic same przyciski, i przykrecic je do obecnej poduszki wczesniej wycinajac skalpelem kawalek przycisku klaksona z obu stron ;)

Co do montazu to nie jest to mozlone i trudne jak masz pojecie. Jak zalozyc opisane jest na forum tylko trzeba poszkac, czasem poskladac z kilku roznych tematow i juz ;)

piotrekbb
25-09-2009, 20:19
Gdzie można kupic przyciski? Czy występują jako część bez podzuszki w ASO ?
Do TDDI potrzeba czujniki czerwony i zielony czy tylko jeden? Ktos ma numer tej części?

Pawel
25-09-2009, 20:21
Jak skorzystam z tematu i zapytam gdzie jest żyroskop z ESP?? Słyszałem że gdzieś w dachu (podsufitówka).

1olek
25-09-2009, 21:04
piotrekbb podaj VIN'a na PW to Ci sprawdze jakie powinienes miec przyciski :)

piotrekbb
26-09-2009, 08:07
Podobno to takie numery części:
finis: 7029406 -hamulec
finis: 1018344 -sprzegło
finis: 1139922 -przyciski

Czy z anglika są takie same przyciski?

vin Ci wysle ale nie mam pod reką dowodu.

piotrekbb
26-09-2009, 13:44
a tasme mam 9 pinowa wiec nie wymienialem ale instalacja nie byla dociagnieta do tasmy, brakowalo 3 kabli

i co zrobiłeś? Gdzie trzeba podciągnąć te trzy brakujące kable?

1olek
26-09-2009, 19:29
piotrekbb pewnie ze czesci z anglika moga byc tylko one maja czasami inne oznaczenia ktorych nie rozpoznaje europejski Microcat :(

Co do kabli to pewnie ze zrobilem, ciagniesz je od zlacza tasmy do skrzynki z bezpiecznikami, tu masz to opisane: http://www.fordmondeo.org/wiki/index.php/Cruise_Control_Retro_Fit_-_Petrol_Models

lunek1
27-09-2009, 21:32
Witam.Mam pytanie do osób które dołożyły tempomat.Czy wymienialiście taśmę(zwijak).Jak sprawdzić czy jest odpowiednia?

1olek
27-09-2009, 22:15
lunek1 nie wymienialem, odpowiednia jest 9 pionowa i tyle kabli powinno dochodzic do wtyczki tasmy.

P.S. Pytaj w temacie dotyczacym tempomatu w Pb a nie Dieslu, unikniemy balaganu a wiekszosc odpowiedzi juz jest napisana, wystarczy poszukac i poczytac.

lunek1
28-09-2009, 07:51
Sorki za pomyłkę, i dzięki za info.

frey66
01-10-2009, 14:28
Witam !
Przeczytałem szereg opisów wypisów itd i spotkałem sie na forum z róznymi opisami mam wiec pytanie !!
Czy komus juz udało sie uaktywnic tempomat w dieslu ? Szczególnie uaktywnic tempomat w komputerze oraz w zegarach reszta to rzecz czysto mechaniczna ?
wszystkie cześci mozna zakupić i zamontować a co z odblokowaniem elektronicznym .

jarkosz2006
05-10-2009, 21:21
Witam
i na wstępie piszę, że z montażem tempomatu do mojego tdci niestety......poległem....niby wszystko jest proste, dwa mikroprocesory (zielony i czerwony) wgrany odpowiedni soft, kierownica z tempomatem....i niestety nie działa. Znajomy - kierownik serwisu w Fordzie po tygodniu rożnych prób i kombinacji, poddał się, chociaż kiedyś już kiedyś takie coś robił w tdci i wszystko było ok, ale u mnie nie, pomimo tego, że taśma przygotowana fabrycznie pod tempomat, i chłop nie robił "pańszczyzny" tylko jak dla siebie i nie wyszło, a zostało na tym, że soft został wgrany, impuls idzie do kompa, (czyli go widzi), ale niestety nie reaguje, nie ma sygnału zwrotnego.....wniosek wysuwam taki, że jednak nie w każdym mondku tdci, można zamontować tempomat, u mnie nie...pozostała kierownica z tempomatem....

1olek
05-10-2009, 22:25
jak ktos mowi za sa dwa mikroprocesory zielony i czerwony to chyba nie wie co mowi :) Zielony i czerwony to jest wylacznik, za oba zaplacilem 18 Euro z groszami ;)

jarkosz2006
05-10-2009, 22:59
u nas są po 38,50 PLZ a takie jest nazewnictwo w ASO a nie na podwórku....

1olek
06-10-2009, 07:53
to to ASO to chyba podworko, albo pracuja tam dzieci, masz tu screeny z microcata jak te czesci sie nazywaja, jak ktos mowi microprocesor na przelacznik to nie ma zielonego pojecia czym jest microprocesor a czym przelacznik, moze odeslij ich do wikipoedi bo sie osmieszaja ;)

http://img197.imageshack.us/img197/6205/18221368.th.jpg (http://img197.imageshack.us/i/18221368.jpg/)

http://img197.imageshack.us/img197/3274/51109334.th.jpg (http://img197.imageshack.us/i/51109334.jpg/)

mario13
06-10-2009, 08:12
takie jest nazewnictwo w ASO a nie na podwórku....
Bez jaj,myslalem,ze w dzisiejszych czasach wszyscy wiedza co zo jest moicroprocesor i jak jest zbudowany

macslad
06-10-2009, 12:19
Sorry za OT, ale z tą znajomością budowy mikroprocesora to Cię troszkę chyba poniosło. :)

karex
06-10-2009, 12:50
zwróćcie uwagę jarkosz2006 (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=25906) czy ten czerwony ma cztery kable, czy dwa. Jeżeli dwa to będzie jednordzeniowy i się nadaje do kosza. Potrzebujesz dwurdzeniowy :D . A tak na serio - drugi post w tym temacie. Często na forach okazuje się, że przełącznik jest zostawiony ten który był oryginalnie w aucie bo czerwony to czerwony, nie zawsze patrzy się na ilość kabelków (zresztą jak też tak miałem na samym początku, jak ktoś kiedyś wspomniał na forum o tempomacie).

RECONDO
06-10-2009, 19:42
Dokładnie tak - czerwony musi być 4 pinowy, standardowo jest 2 pinowy.

frey66
07-10-2009, 13:18
Chciałbym ponowić swoje zapytanie !! - Diesel -
Czy komuś już udało się uaktywnić tempomat w dieslu ? Szczególnie uaktywnić opcje tempomatu w komputerze oraz w zegarach reszta to rzecz czysto mechaniczna ?
Czy to trzeba wykonać w ASO czy może to zrobić ktoś z oprogramowaniem do forda .
Może ktoś by się ze szczerością dziecka wypowiedział w tej sprawie. Gdzie, co trzeba aktywować jakim programem , za ile itp. , bo jak na razie to każdy piszący coś nie dopowiada, a mający już w tym doświadczenie to piszą zdawkowe odpowiedzi . Jeśli ktoś założył w dieslu Tempomat od podstaw niech sie podzieli całkowitą wiedzą na ten temat dla potomności .
pozdrawiam

micb
31-10-2009, 16:49
witam serdecznie po latach ciszy ;) minelo troche czasu, kilka zmian w zyciu i wreszcie dokonczylem mundka tak jak chcialem... tyle ze zas mi przyszlo do glowy ze fajnie byloby miec cruise i esp...

jako ze czytajac wszystkie poprzednie posty mozna znalezc wiele sprzecznych ze soba postow, moglbym prosic o podsumowanie co dokladnie trzeba do tdci? mowie o tempomacie i o esp... part numbery byly by tez mile widziane... no i na koniec namiary na ludzi ktorzy potrafia zmienic soft w zegarach...

pozdrawiam! zaraz lece szukac tego watku na temat twojego mk3 Recondo ;) chetnie zobacze co jeszcze tam dolozyles ;)

1olek
31-10-2009, 19:02
piszcie do kolegi Mario pisze ze uruchomil :D http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=69087&start=40

micb
31-10-2009, 19:06
wlasnie poczytalem tamten watek, zapuscilem zurawia na allegro i cale kierowajki wlacznie z guziorami sa juz za 150 - 200zl wiec chyba cos wybiore;

cos czuje ze najwiekszy problem bedzie ze znalezieniem kogos kto bedzie wiedzial jak aktywowac elektronike

1olek
31-10-2009, 19:09
potrzebujesz sama poduszke, kierownica jest ta sama ;)

RECONDO
15-01-2010, 23:21
ESP zamontowane = nieoceniony DOCENTO.

1olek
15-01-2010, 23:36
RECONDO to moze jakis szczegolowy opis jak to zalozyc samemu i co potrzeba a nie taka sucha informacja.

Rafał R.
16-01-2010, 07:25
Ja też z chęcia zapoznałbym sie z twoją wiedza na ten temat. POZDRO.

RECONDO
16-01-2010, 12:44
Potrzebny jest przede wszystkim dobry kolega + znakomity fachowiec = DOCENTO. ESP występowało w MK III w dwóch wersjach technicznych - do VIII 2004 i po VIII 2004r. Zmiany polegały na wprowadzeniu 6 pinowego czujnika przyśpieszeń bocznych (wcześniej 4 pinowy) oraz pompy ABS z ESP która obsługiwała dodatkowe piny. Do zamontowania są potrzebne: pompa ABS z ESP, żyroskop, czujnik kąta skrętu kierownicy (konieczne jest posiadanie uchwytu mocującego, jeżeli brak = wymiana kolumny kierowniczej, musiałem tak zrobić, + następnie ustawienie zbieżności, musiałem wykonać). Najwięcej "roboty" jest z wymianą pompy ABS oraz, w razie potrzeby, kolumny kierowniczej, reszta to "pan pikuś". Aby ESP działało należy zmienić soft w zegarach. Montaż ESP w moim AMBIENTE bł najdłuższą operacją z dotychczasowych zmian - wynikały one z małego detalu którego nie mogłem zdobyć.... warto było czekać. Jazda z ASR/ESP zimą to prawdziwa przyjemność - kto ma ten wie.

1olek
16-01-2010, 15:36
chyba odpuszcze bo coraz bardziej mysle o zamianie na Galaxy, no chyba ze trafie na zlomie za grosze czesci :)

Pawel
16-01-2010, 16:54
witam serdecznie
zasadniczo Darek wszystko wyjaśnił , ale chcę to uściślić .
do ESP potrzebujemy - jednostkę hydrauliczną ABS/ESP , czujnik kąta skrętu kierownicy + kolumna kierownicy ( jeśli z angola to dochodzi jeszcze geometria jeśli europa to nie ) , żyroskop ( 4 lub 6 - pinowy w zależności od tego czy pompa ABS wyprodukowana przed czy po sierpniu 2004 , wspornik żyro nie ma mocowań - nowy w serwisie 36 pln lub adaptacja posiadanego - trzeba włożyć 2 śruby M6 x 25 ) , wyłącznik ESP i oczywiście instalację (w wersjach po czerwcu 2003 często jest instalacjia w komorze silnika w kabinie zasadniczo brak ). Programowanie - sprowadza się do aktywacji kontrolki ESP w zegarach i skalibrowania czujnika kąta skrętu - w serwisie 30 min chyba że ktoś dysponuje własnym IDS-em.
to tyle

pkakakozi
16-01-2010, 16:56
Witam
Mam pytanie odnosnie zalozenia tempomatu.
Zakupilem dzisiaj przyciski ale zauwazylem ze maja mocowanie na gwint.
Czy potrzebne sa jakies dodatkowe sruby czy znajduja sie one moze juz przy kierownicy.
Chetnie obejrzalbym tez zdjecia z montazu guzikow z poduszke bez miejsca na to ( recznie wycinane )

Pozdrawiam

MINIO_STW
16-01-2010, 18:51
@recondo
Czego piszesz ze jazda z asr/esp.....???
asr juz miales czy dokladales razem z esp????
Napisz jaki koszt cie wyniosl calosci i czy czesci nowe czy uzywki.

1olek
16-01-2010, 19:29
ASR mial ? mondeo ma tylko ABS w standardzie ;)

RECONDO
16-01-2010, 23:33
Były trzy pompy do MDO: ABS, ABS/ASR, ABS/ESP. Części używki nawet od Angoli.

MINIO_STW
17-01-2010, 13:00
OK wiec ktora zastosowales u siebie???

RECONDO
17-01-2010, 21:50
ABS z ESP z 2005r. Jeżeli już montować ESP to najlepiej jest zakupić cały zestaw z jednego auta - odpada konieczność szukania po częściach - najlepiej z modelu do VIII 2004 (potem nastąpiła zmiana min. wtyczki do pompy ABS).

pkakakozi
18-01-2010, 14:35
Witam
Bylem dzisiaj w ASO w Lublinie i na pytanie odnosnie mozliwosci odblokowania funkcji tempomatu diagnosta powiedzial mi ze sa 3 wersje (poziomy) GEM-u i nie wiadomo czy uda sie go uaktywnic.
Szczerze powiem ze po przeczytaniu wiekszosci tematow zwiazanych z tempomatem myslalem ze juz nic nie jest w stanie mnie zaskoczyc. A tu prosze ...
Diagnosta przyznal ze nie robil wczesniej tego ale postara sie cos wymyslic. Jestem dobrej mysli.
Co do obslugi przy zakupie czesci ( czujniki pod pedaly ) sie nie wypowiem bo koles do diesela chcial mi sprzedac jeszcze serwo

Pozdrawiam

Pawel
18-01-2010, 18:27
aktywację tempomatu w gemie stosuje się w np. fokusie II / c-max , ale na pewno nie w mondeo mkIII
mondeo mkIII -benzyna - aktywacja kontrolki w zegarach (tylko)
mondeo mkIII -diesel - (tdci/tddi) - aktywacja kontrolki w zegarach , aktywacja tempomatu w sterowniku silnika
jak w Lublinie będą mieli problem to niech do mnie zadzwonią (jak ostatnio z bluetooth'em)

RECONDO
18-01-2010, 20:09
DOCENTO - jednoosobowe ASO Forda. Pozdrawiam.

1olek
18-01-2010, 20:11
zeby kazde ASO mialo takiego specjaliste jak docento ;)

weksla
18-01-2010, 21:48
Docento - pełen szacunek

pkakakozi
18-01-2010, 22:10
Ja proponuje aby docento napisal ksiazke razem z RECONDO ' Jak doposazyc mondeo we wszystko '
Pelen szacun. Poprosze jeszcze jakies namiary a na pewno powolam sie na autorytet docento w Lublinie.
Pytanko jeszcze o spalanie chwilowe ( wiem ze offtop )
Wystarczy cos uaktywnic czy potrzeba nowy soft do zegarow i czy Lublin bedzie mial cos takiego a jezeli nie to na co ich naprowadzic ?

Klaniam sie nisko
Pozdrawiam

RECONDO
18-01-2010, 22:22
DOCENTO może napisać książkę a ja jedynie mogę prosić o autograf. Chwilowe urchuchomił mi DOCENTO poprzez uaktywnienie opcji w zegarach - najwidoczniej soft już był - mam zegary od ST z 2006r.

felicjan-f1
19-01-2010, 05:58
Ktoś tu miał to na forum wpisane-przytoczę "FORD zaprojektowany by cieszyć-stworzony by wkur......ć",ale na szczęście:
FORD( i nie tylko ta marka:] ) + DOCENTO i życie stało sie prostsze:].Tu gdzie konczą się możliwości potencjalnego "elektryka", zaczyna się w pełni profesjonalna wiedza DOCENTA z wielką domieszką cierpliwości i chwała mu za to:]

Pawel
19-01-2010, 13:51
dobra nie kadzić mi tu , bo jeszcze w piórka obrosnę . A tego bym nie chciał .
pozdro wszystkim co mają benzynę zamiast krwi

RECONDO
19-01-2010, 18:33
Panowie DOCENTO i FELICJAN-F1: na grilla trzeba się ustawiać by zamienić płynące w żyłach paliwo na dopalacz... hehe...

pkakakozi
20-01-2010, 14:47
Dzisiaj dobralem sie do oslony pedalow hamulca i sprzegla.
Chcialem zobaczyc czy mam wiazke, ktora umozliwialaby podpiecie czujnikow.
Moim oczom ukazal sie taki obraz ( zdjecia ponizej )
Co to za czujniki pytam sie wiec moi drodzy kolegowie ?

Pozdrawiam

http://img407.imageshack.us/img407/8423/dsc00203y.th.jpg (http://img407.imageshack.us/i/dsc00203y.jpg/)http://img407.imageshack.us/img407/91/dsc00202dw.th.jpg (http://img407.imageshack.us/i/dsc00202dw.jpg/)http://img407.imageshack.us/img407/8453/dsc00201sa.th.jpg (http://img407.imageshack.us/i/dsc00201sa.jpg/)

Tomek2907
20-01-2010, 17:31
Jak to co za czujniki ? Włącznik świateł stopu oraz czujnik pedału przyspieszenia.
Do tempomatu musisz domontować drugi na pedał hamulca ( zielony ) oraz wymienić ( jak masz ) albo zamontować na pedał sprzęgła czerwony 4 pinowy.

Krzysiek
20-01-2010, 19:07
czujnik kąta skrętu kierownicy (konieczne jest posiadanie uchwytu mocującego, jeżeli brak = wymiana kolumny kierowniczej, musiałem tak zrobić, + następnie ustawienie zbieżności, musiałem wykonać).

Jak sprawdzić czy coś takiego występuje w aucie?

RECONDO
20-01-2010, 22:26
Zdjąć osłonę i zobaczyć. Przed FL były kolumny dostosowane pod czujnik = z uchwytem i bez, nie sądzę by coś się zmieniło po FL.

1olek
21-01-2010, 07:49
tylko trzeba wiedziec czego szukac, moze jakies zdjecie ?

pkakakozi
21-01-2010, 07:56
No fakt. Z tymi czujnikami to troche nie pomyslalem ( podobno nie boli a przyszlosciowe ;) )
W takim razie jak poznac ze instalacja jest przystosowana do montazu tempomatu ?
Z tego co czytalem kilka osob mialo juz instalacje, inne znow nie ( chyba RECONDO jak sie nie myle ) a z samodzielnym pociagnieciem przewodow bedzie chyba problem

Pozdrawiam

Agent00
21-01-2010, 13:39
Witam
1. Zakupiłem sobie juz klawisze do kierownicy i mam pytanie jak zdemontowac poduche lub cała kierownice ???
2. Ile kosztuje uaktywnienei ikonki + w silniku ???

1olek
21-01-2010, 14:08
Z tylu kierownicy masz otwory a w nich 2 sruby, wykrec je i poducha bedzie wolna.

Krzysiek
21-01-2010, 14:28
Witam
1. Zakupiłem sobie juz klawisze do kierownicy i mam pytanie jak zdemontowac poduche lub cała kierownice ???


Jak można wiedzieć za ile i gdzie kupiłeś same przyciski?

Agent00
21-01-2010, 14:46
znalazłem na alleg.... za 30 zł widziałem tez za 40zł :) ale zakonczylo sie na 70 :(
aukcje nr: 889617144 i 883836500

Wyciagajac poduche odłączyć akumulator ?????

1olek
21-01-2010, 15:08
odlacz akumulator, nie dotykaj palcami stykow poduszki i bedzie dobrze ;)

zbigniew.n.s
21-01-2010, 16:16
Teraz już wiem ,kto mi tak wyciągnął cenę za przyciski do tempomatu z aukcji 883836500

Agent00
21-01-2010, 16:34
Nio ja kupiłem na 889617144 :) mam nadzieje ze będą sprawne.

Jestem ciekaw czy w mojej wersji Ghia ( Belgia ) będzie instalka po tempomat

Agent00
22-01-2010, 08:43
A mam pytania jak tą kierownice odkręcić ??????
1. Głowy nie mogę tam wsadzić :) a namierzyć śrubkę w tyle kierownicy okazało się trudniejsze niż myślałem ( śrubokręt krzyżak czy płaski )
2. Czerwona złączka ma 2 kabelki co zrobić i gdzie dorobić by miała 4 kabelki ???

pkakakozi
23-01-2010, 08:16
A co do instalacji jest mozliwosc sprawdzenia po VIN-ie ( czy istnieje ) ?

Pozdrawiam

Krzysiek
23-01-2010, 08:36
Jedynie tylko namacalnie sprawdzisz czy masz instalację ;)

Pablo_X
23-01-2010, 10:27
Dla wszystkich zainteresowanych instalacją tempomatu przygotowałem mały tutorial jak to zrobić ;-)
W dziale Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Fotorelacje z napraw

Instalacja tempomatu w TDCI - opis (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=89337)

pkakakozi
23-01-2010, 12:30
Super opis Pablo_X.
Jeszcze dla uzupelnienia moznaby dolozyc opis dokladania potrzebnej wiazki dla tych ktorzy niestety maja wersje zubozona.

Pozdrawiam

Kilka dni wstecz zamiescilem w poscie zdjecia po usunieciu oslony pedalow. http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1338162&postcount=86
Ten czerwony czujnik znajduje sie na pedale sprzegla, popielaty natomiast na hamulcu.
Nad hamulcem znalazlem otwor jakby na mocowanie kolejnego, jednak zadnych przewodow aby do podpiac.
Mam rozumiec ze instalacji brak ?

Pozdrawiam

Pawel
25-01-2010, 20:15
jęśli brak instalki dla zielonego czujnika na pedale hamulca i czerwony czujnik sprzegła ma tylko 2 przewody to i wiązka do tempomatu została w fabryce , jak sie zbiorę to w weekend postaram się łopatologicznie przedstawić konstrukcję wyżej wymienionej
BTW jak ktoś ma jakis problem to proszę na PW plus DUUUŻO cierpliwości .

pkakakozi
25-01-2010, 22:23
Alleluja docento

Chwala mu za to ;)

Pozdrawiam
P.S.
Jezeli wszystko pojdzie OK wysylam do Bialegostoku piwko.

corneliusab
25-01-2010, 22:30
To jeszcze przydalaby sie taka kompletna fotorelacja dla benzyny:D

Pablo_X robota przednia:D


Pozdrawiam

1olek
25-01-2010, 22:32
montaz tempomatu w benzynie jest prosty, po za kilkoma detalami nie bylo by co umieszczac na tych zdjciach :)

corneliusab
25-01-2010, 22:39
Tak ale jednak czyms sie tam rozni, bo z tego co sie orientuje tam jest mechanicznie, a i chyba nawet inne czesci (linka) jest do R4 i V6, dlatego przydalyby sie takie informacji w jednym miejscu, z fotkami co, gdzie i jak:)

Pozdrawiam

1olek
25-01-2010, 22:44
jest o tym temat, sam sie tam duzo udzielalem bo zakladalem tempomat w MKIII, jest tez temat o tempomacie w MKII, tez sam zakladalem i tam pisalem;)

corneliusab
25-01-2010, 22:48
Nie ukrywam, ze i ja z tego skorzystam bo nosze sie z zamiarem kupna mk3, a nie wszystkie maja tempomaty, a na DE autostradach jak znalazl, takze jak nie bedzie miec to na 100% bede zakladal:)

Pozdrawiam

1olek
25-01-2010, 22:54
zakladaj bo na zachodnich autostradach to naprawde przydatna rzecz :)

bluebob
26-01-2010, 07:28
Dokładnie zakładaj. Jak już ja sobie poradziłem z założeniem tempomatu w benzynie, choć z małymi problemami to inni sobie napewno poradzą. Ja nawet nie miałem fabrycznej wiązki.

corneliusab
26-01-2010, 11:09
Najpierw musze kupic mundka, zeby zakladac jak nie bedzie miec, mysle, ze za jakies pol roku zaczne fizyczne poszukiwania, narazie przegladam dzial mondeo i szukam sobie info na co zwracac uwage:D i jakie sa przypadlosci mk3.

Pozdrawiam

TTT
26-01-2010, 21:45
Witam,

W temacie dokładania tempomatu - a jak się ma sprawa jeśli chodzi o auto z automatyczną skrzynią biegów ?
Tzn chodzi mi głównie o te dwa czujniki wymienione w opisie (7029406 -hamulec, 1018344 -sprzęgło) - czy w automacie występuje jakieś inne złącze zastępujące te dwa w manualnej skrzyni biegów (na hamulec i sprzęgło) ?

T

1olek
26-01-2010, 21:51
W benzynie nie ma po prostu czujnika pedalu sprzegla, jest tylko hamulca, przypuszczam ze w Dieslu jest tak samo.

Rondel
26-01-2010, 22:18
Na niniejszym forum "klubowy expert" twierdził że np. TEMPOMATU nie da się zamontować w TDCI/TDDI poza fabryką - twierdził tak bo A. nie wiedział że można założyć lub B. bo tak "kazli mówić". Pompa ABS jest zintegrowana z ESP - jestem na etapie zakładania u siebie ESP (jakoś wolno to idzie) i po zamontowaniu tylko takiej pompy nie działa (już) ABS i (jeszcze) ESP. Mam nadzieję że do wakacji wszystko będzie OK, najwięcej zachodu będzie z montażem czujnika na kolumnie kierowniczej.

Probelm na tym forum polega na tym, że ilość napisanych postów nie idzie w parze z wiedzą...

RECONDO
26-01-2010, 23:09
Komentarz do postu z 16-05-2009, 09:04, no no, mam tylko nadzieję że pozostali Bełchatowianie są sprytniejsi...

Pawel
27-01-2010, 08:06
w autach z automatyczna skrzynią biegów nie ma czujnika sprzęgła , pozostałe czujniki bez zmian , dotyczy to i benzyn i diesla . Zamiast czujnika sprzęgła jest zwora bo połaczenie elektryczne musi istnieć

Rondel
27-01-2010, 15:42
Komentarz do postu z 16-05-2009, 09:04, no no, mam tylko nadzieję że pozostali Bełchatowianie są sprytniejsi...

Co masz konkretnie na myśli ?

TTT
27-01-2010, 20:32
w autach z automatyczna skrzynią biegów nie ma czujnika sprzęgła , pozostałe czujniki bez zmian , dotyczy to i benzyn i diesla . Zamiast czujnika sprzęgła jest zwora bo połaczenie elektryczne musi istnieć

Czyli muszę mieć:
7029406 -czujnik przy pedale hamulca
1139922 –przyciski.

A co to jest ta zwora zamiast czujnika sprzęgła ? I gdzie i jak się ją robi ?

PS. Przepraszam , jeśli pytam o jakieś proste rzeczy, ale jestem w tym temacie zupełnym laikiem - a mam wielką ochotę na założenie do siebie tempomatu.
Żeby Białystok był trochę bliżej Żyrardowa, to bym z odpowiednim załącznikem odwiedził bardziej doświadczonych kolegów :)

Pawel
27-01-2010, 20:54
2 posty wyżej masz schemat (mały , jakchcesz full size to na pw ) czujników h-ca i sprzęgła (ten w ramce ) - to dla ręcznej skrzyni . Dla automatu czujnik sprzęgła jest pomijany i traktowany jako przewód (zwora ) , bo połączenie musi być bez względu na rodzaj skrzyni biegów

Krzysiek
27-01-2010, 20:56
Żeby Białystok był trochę bliżej Żyrardowa, to bym z odpowiednim załącznikem odwiedził bardziej doświadczonych kolegów :)

TTT nie widzę jakiejś większej filozofii teraz w założeniu tempomatu, wszystko jest podane co musisz mieć, poduchę, przyciski, 2 kostki na pedały, poprowadzoną wiązkę z kiery pod pedała lub gdy nie występuje to dołożyć, wszystko złożyć, pojechać na programowanie i po kłopocie, tempomat założony, sam będę to robił bo po przeczytaniu wszystkich postów dochodzę do wniosku, że łatwo jest to zrobić samemu co wcześniej uważałem za nie realne 8)

martinez07
28-01-2010, 09:39
Witam.

Może trochę poza tematem, ale jestem zaskoczony - bo to że Mondeo to odpowiednik klocków lego to już przetrenowałem (sam dokładałem komputer paliwowy i oświetlenie na nogi bez żadnego problemu), to jednak dołożenie tempomatu w tak prosty sposób rozwaliło mnie całkiem.
Pomyśleć, że w salonie (w ówczesnym czasie) jakby się brało Mondziaka z "wyposażeniem dodatkowym" jakim jest tempomat, zapłacilibyśmy jak za zboże...
Widać Ford marketing ma w małym paluszku...

pozdrawiam.

1olek
28-01-2010, 20:01
pamietaj ze masz benzyne a nie diesla i potrzebujesz serwo tempomatu, ale tak czy tak to jest banalne ;)

martinez07
28-01-2010, 22:24
pamietaj ze masz benzyne a nie diesla i potrzebujesz serwo tempomatu, ale tak czy tak to jest banalne ;)

U mnie to na szczęście Holender który kupował auto w salonie Forda w 2001 roku, zainwestował w tempomat :)
Piękna sprawa na autostradach. Wreszcie i prawa noga może odpocząć. Kiedy będzie następne (kiedyś) auto, to bezwarunkowo też z tempomatem.

pozdrawiam.

pepek_80
30-01-2010, 15:57
Jeszcze jedno pytanie odnośnie Tempomatu ; jest mi potrzebna cała poducha czy tylko same przyciski ( czarne z klaksonem w tempomacie dzielone ) albo tylko płat czołowy z poduchy ( kierownicy ) ?

1olek
30-01-2010, 16:12
albo poducha z przyciskami albo same przyciski i w swojej wytniesz miejsce naprzyciski

Pablo_X
30-01-2010, 21:14
Jeszcze jedno pytanie odnośnie Tempomatu ; jest mi potrzebna cała poducha czy tylko same przyciski ( czarne z klaksonem w tempomacie dzielone ) albo tylko płat czołowy z poduchy ( kierownicy ) ? Szukajka odpowie :diabelek: W tym wątku było to z 6-7 razy :mad:
Dwie strony temu był link do opisu jak to zrobić http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1340647&postcount=102
Wszystko tam jest opisane -> Instalacja tempomatu w TDCI - opis (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=89337)

Chyba na każdej stronie tego wątku trzeba umieszczać tą informację :619:

Sz4mciO
01-02-2010, 05:49
Czy w Polsce oprocz kolegi DOCENTO ktoś potrafi aktywować tempomat? Niestey z Wrocławia do kolegi DOCENTO jest spory kawałek drogi więc poszukuję kogoś bliżej.
Pozdrawiam.
Leszek Wrocław

pkakakozi
01-02-2010, 09:09
Kolego Sz4mciO
Tutaj masz opisane co i jak przez kolege Pablo_X
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1338661&postcount=6
Jezeli pokazesz w ASO to powinni dac rade.
Jezeli nie, to coz ...


Pozdrawiam

Pawel
01-02-2010, 09:16
Potrafią to zrobić na śląsku - w Zabrzu na Żelaznej i w Czeladzi :)

Sz4mciO
01-02-2010, 19:21
Jeśli ktoś szuka przycisków dziś odpisał mi jeden ze sprzdających na allegro:

Witam.
Posiadam przyciski tempomatu mogę sprzedać za 150zł.
Pozdrawiam.

Wydaje mi się że z ceną trochę przesadził.
Pozdrawiam.
Leszek Wrocław

1olek
01-02-2010, 19:52
ja cala podusze z przyciskami kupilem za niecale 200 zl :D

Sz4mciO
01-02-2010, 20:00
NO w polsce poduszka z przyciskami kosztuje nie mniej niż 400 zł :)

1olek
01-02-2010, 22:08
a co za problem zamowic na ebay.co.uk ;) Zreszta na allegro tez widzialem po 250 zl ;) Kto szuka ten znajdzie.

bluebob
01-02-2010, 22:10
Ja poduchę wyrwałem na alledrożyzna za ok. 300zł. Mnie się udało :D

mayak
04-02-2010, 11:47
witam serdecznie
zasadniczo Darek wszystko wyjaśnił , ale chcę to uściślić .
do ESP potrzebujemy - jednostkę hydrauliczną ABS/ESP , czujnik kąta skrętu kierownicy + kolumna kierownicy ( jeśli z angola to dochodzi jeszcze geometria jeśli europa to nie ) , żyroskop ( 4 lub 6 - pinowy w zależności od tego czy pompa ABS wyprodukowana przed czy po sierpniu 2004 , wspornik żyro nie ma mocowań - nowy w serwisie 36 pln lub adaptacja posiadanego - trzeba włożyć 2 śruby M6 x 25 ) , wyłącznik ESP i oczywiście instalację (w wersjach po czerwcu 2003 często jest instalacjia w komorze silnika w kabinie zasadniczo brak ). Programowanie - sprowadza się do aktywacji kontrolki ESP w zegarach i skalibrowania czujnika kąta skrętu - w serwisie 30 min chyba że ktoś dysponuje własnym IDS-em.
to tyle

Witajcie,
czy w Focus2 (2007 1.6 benzyna) dołożenie ESP wygląda tak samo?
będzie bardzo wdzięczne za 'know-how' :)

Pozdrawiam,
Mayak

ps.
wiem że to nie forum/wątek Focusa, ale tu są prawdziwi eksperci!

Pawel
04-02-2010, 14:14
potrzebuję nr nadwozia by mieć 99% pewności

Raschey
04-02-2010, 21:47
Mam pytanie jak się ma tak zamontowane ESP do oryginalnego. Chodzi mi konkretnie o kontrole trakcji. Esp działa na zasadzie przyhamowywania odpowiedniego koła a kontrola trakcji zdejmując moc z silnika i ewentualnie przyhamowywuje odpowiednie koło. Rozumiem że przy Esp fabrycznym kontrola trakcji niejako się w nim zawiera. Jak wygląda sprawa z takim ESP "dokładany". Czy wystarczy przeprogramować odpowiedni sterownik ?

Pawel
05-02-2010, 14:00
A czy ten dokładany to w "biedronce" kupiony albo pan Zdzichu samodzielnie w chlewiku wyrzeźbił . Montuje się orginalną część , a to że z innego auta to juz sprawa mało ważna .
Moduł ABS ma w sobie zaimplementowane dodatkowe funkcje pod postacią ESP i TCS i dogaduje sie ze sterownikiem silnika co do zapotrzebowania na moment obrotowy , co trzeba zaprogramować to już posiadacz ids-a będzie wiedział

mayak
09-02-2010, 07:57
potrzebuję nr nadwozia by mieć 99% pewności

wysłałem na priva
dziękuję!

jendrekmak
09-02-2010, 09:05
mam okazję zakupić cały komplet ESP z st220 i tu gnębi mnie problem bo mam TDCi. czy pompa ABS/ESP będzie pasowała? bo o resztę się raczej nie martwię.

MINIO_STW
09-02-2010, 11:25
Ja to bym sie bardzo skusil na dolozenie ESP ale z ASR (TCS) do swojego mondka.
Czy jest ktos z okolic Rzeszowa woj. podkarpackie kto by sie tego podjal???
I pytanko ile DOCENTO ci zeszlo z zalozeniem???

bandik19
09-02-2010, 20:07
Dobra brzmi to ciekawie Tempomat i ESP hmmmm super ale czy w mojej wersji z 2001 terz da sie zrobic bez problemu ? :)

Pawel
09-02-2010, 22:07
" królik doświadczalny " a bez obrazy Recondo ma furę z2001 i u Niego ESP z 2005 roku nie " widzi " podstaw do lamentu , że auto za stare . Co do tempomatu to wogóle się nie wypowiadam bo tu wiek auta nie gra roli
do koegi MINIO_STW - w sumie , odliczjąc okres oczekiwania i czas na przemyślenia (pionierski montaż ) to ok. 10 godz. - beż montażu jednostki hydraulicznej

RECONDO
10-02-2010, 08:41
Ja to bym sie bardzo skusil na dolozenie ESP ale z ASR (TCS) do swojego mondka.
Czy jest ktos z okolic Rzeszowa woj. podkarpackie kto by sie tego podjal???
I pytanko ile DOCENTO ci zeszlo z zalozeniem???

A czy można mieć ESP bez ASR? Bo to że można mieć ASR bez ESP już wiem....

Do jendrekmak - będzie pasować.

jendrekmak
10-02-2010, 09:14
dzięki recondo bo nie byłem pewien.

to tak może wyjaśnienie dla niewtajemniczonych, są trzy trzy rodzaje sterowników/pomp ABSu i wygląda na to, że nie ma znaczenia wersja silnikowa tylko ilość pinów pomiędzu żyroskopem i pompą
1. podstawowa - tylko ABS
2. "pośrednia" - ABS + TCS
3. "wypasiona" - ABS + TCS + ESP

TCS działa tylko przy prędkości jazdy do 50 km/h

Układ stabilizacji toru jazdy dodaje funkcję znaną jako ESP (program stabilizacji toru jazdy) do układu ABS i TCS.

karex
10-02-2010, 19:40
A czy można mieć ESP bez ASR?
Teoretycznie dałoby się zrobić, a właściwie przerobić ale i tak układ byłby taki sam jak dla całości. Więc mija się to z sensem.

RECONDO
10-02-2010, 19:45
OK Karex, jak to zrobić teoretycznie skoro praktycznie "serce" ASR jak i ESP "siedzi" w pompie ABS.

karex
10-02-2010, 22:24
Nic prostszego :D ;) - wystarczy znaleźć kogoś kto przeprogramuje sterownik modulatora :D . Aczkolwiek tutaj by trzeba było dokładnie obejrzeć program i przemyśleć co zmienić, żeby nie schrzanić stabilizacji toru jazdy :/ , w ciemno strzelam, że wystarczyło by wyłączyć opcję przyhamowywania w sytuacji gdy żyroskop i czujnik położenia kierownicy podają zbliżone dane.

jendrekmak
10-02-2010, 22:31
a może ktoś mógłby wrzucić fotki instalacji (kostek) w kabinie żeby można było stwierdzić czy instalacja już jest w kabinie czy trzeba ją instalować. jeśli się nie mylę to żyroskop powinien być gdzieś w okolicach lewarka zmiany biegów. pogrzebałem trochę i znalazłem tam kabel z kostką 6 pinową w kolorze jaskrawo zielonym ze środkiem czerwonym. czy to może być kabelek do żyroskopu? tylko w tej kostce jest 5 kabli niestety

1olek
11-02-2010, 07:33
zyroskop jest w podsufitce ;)

RECONDO
11-02-2010, 22:31
Na zdjęciu jest kostka z instalacją od grzanych mat foteli. Żyroskop jest zamontowany w okolicy lewarka zmiany biegów - trzyma się na dwóch śrubach.

jendrekmak
12-02-2010, 07:21
no to wygląda na to, że przed liftem żyroskop był w okolicy lewarka zmiany biegów a po lifcie w okolicy lusterka wstecznego pod podsufitką. czy ktoś jeszcze może potwierdzić wersję poliftową?

1olek ty masz auto przed liftem więc żyroskop powinien być u ciebie w okolicy lewarka.

dostałem potwierdzenie, że żyroskop po lifcie jest w tym samym miejscu co przed liftem.

m-cin
19-02-2010, 07:47
Programowanie - sprowadza się do aktywacji kontrolki ESP w zegarach i skalibrowania czujnika kąta skrętu - w serwisie 30 min chyba że ktoś dysponuje własnym IDS-em.

Witam!

Mam dodatkowe pytanie - czy żyroskop (6G91-3C187-AG, FINIS 1502362) też trzeba kalibrować/programować? Bo padł, a za nowy w ASO chcą bagatela 1600PLN :( Używany można znaleźć taniej, natomiast nie wiem, czy po założeniu nie trzeba odprawić zbyt dużych czarów i czy WDS/IDS to tego wystarczy?

Z góry dziękuję za informacje i pozdrawiam
m-cin

jendrekmak
19-02-2010, 08:37
w/g wszelkich informacji w tym temacie powinien zadziałać bez programowania ale bardziej wiarygodny będzie Docento

m-cin
19-02-2010, 11:35
Tak wlaśnie - Docento pisał o kalibracji czujnika położenia kierownicy, ale lepiej potwierdzić - dzięki i czekam na źródło ;)

Pozdrawiam
m-cin

jendrekmak
19-02-2010, 11:41
skoro wiesz, że padł to i tak musisz kupić najwyżej nie będzie działał prawidłowo ale wtedy pewnie zapali się kontrolka ESP

m-cin
19-02-2010, 11:47
Ale jeśli nie da się go przeprogramować (i można zaprogramować tylko świeżynkę z ASO)? Wolałbym kilkuset PLN w ciemno nie wydawać...

Pozdrawiam
m-cin

Sz4mciO
19-02-2010, 11:49
Czy może ktoś dać namiary na firmy/osoby które na dzień dzisiejszy potrafią darmowo/odpłatnie zaprogramować tempomat w komputerze i zegarach? Jeśli mozna prosić też o informacje czy te firmy/osoby potrafia doprogramować komputer oraz pokazywanie w zegarach spalania oraz spalania chwilowego.
Pozdrawiam.
Leszek

RECONDO
19-02-2010, 23:37
Ale jeśli nie da się go przeprogramować (i można zaprogramować tylko świeżynkę z ASO)? Wolałbym kilkuset PLN w ciemno nie wydawać...

Pozdrawiam
m-cin

Czytanie ze zrozumieniem = było w tym temacie. Docento "sparował" komplet w moim aucie, używany, z angola, z róznych aut.

m-cin
20-02-2010, 15:31
Dzięki za potwierdzenie :)

Pozdrawiam
m-cin

jendrekmak
20-02-2010, 20:55
Docento, pomocy. mam całą wiązkę wewnętrzną z esp ale chciałbym wyseparować z tego samo esp żeby nie przekładać całości. może jakiś schemat. wiązka esp jest 6-pinowa. mam jeszcze jedną zagwozdkę bo nie mam wiązki/wtyczki 6-pinowego podłączenia do pompy/sterownika esp i do tego też przydałby się jakiś schemat albo jeśli ktoś dysponuje taką wiązką z komory silnika to chętnie przyjmę.

wiązka wewnętrzna jest kompletna więc jeśli będę separował esp to resztę mogę odstąpić, pochodzi z st220 2006 więc wiązka jest po lifcie

Krzysiek
21-02-2010, 06:13
Jeżeli chodzi o wiązkę do tempomatu to ja byłbym chętny ;)

bluebob
21-02-2010, 10:49
Jeżeli chodzi o wiązkę do tempomatu to ja byłbym chętny ;)

Najlepiej dzwonić po handlarzach z alledrożyzna i od nich "sępić". Ja tak zrobiłem i udało mi się zdobyć całą wiązkę z komory silnika za grosze. Potem tylko trzeba było "wyrwać" kabelki od tempomatu i po wszystkim. Zaletą tego jest to, że masz całe kabelki wraz z pinami, co bardzo ułatwia montaż, bo wtedy wiadomo jaki pin do jakiej kostki i w które miejsce.

Krzysiek
21-02-2010, 13:18
Najlepiej dzwonić po handlarzach z alledrożyzna i od nich "sępić". Ja tak zrobiłem i udało mi się zdobyć całą wiązkę z komory silnika za grosze. Potem tylko trzeba było "wyrwać" kabelki od tempomatu i po wszystkim. Zaletą tego jest to, że masz całe kabelki wraz z pinami, co bardzo ułatwia montaż, bo wtedy wiadomo jaki pin do jakiej kostki i w które miejsce.

Z tempomatem też nie ma żadnej wielkiej filozofii, 3 kabelki idące od poduszki, potem 3 kostki do przełączników i dalej jedną kostką chyba do bezpieczników... kwestia taka, że trzeba to jeszcze mieć, a handlarze z allegro albo sprzedadzą Ci cały "układ" taki jak jest powyżej za kwotę ok. 100-200 bądź odpowiedzą, że nie będą bawić się w rozdrabnianie okablowania...... Wiem bo tak właśnie mnie "zbywali" jeżeli chodzi o wiązkę pod grzane spryski.....

bluebob
21-02-2010, 21:33
Masz rację. Jednak kto szuka ten czasami ma niezłego farta i znajdzie takiego co to można się dogadać. Czasmi jednak warto szukać. Niestety jego loginu nie pamiętam, bo dogadaliśmy się poza alledrożyzną.

jendrekmak
21-02-2010, 22:24
mam jeszcze jedno pytanie czy złącze nr 1 (na czerwono) pozostaje bez zmian przy zmianie pompy na tą z ESP i czy te 6 pinów w nowszej wersji jest na wtyczce nr 2 (na zielono) czy nr 1?
pytam bo mój rocznik jest akurat na przełomie starego i nowego ESP a poza tym muszę wiedzieć, którą wiązkę mam szukać.

RECONDO
21-02-2010, 22:51
Na fotce jest pompa z ESP. Czerwona plama - wtyczka do pompy, zielona plama = czujnik ESP. Wiązka to druga sprawa, i tak czeka cię wymiana pompy ABS.

jendrekmak
21-02-2010, 22:58
to, że muszę wymienić pompę to wiem ale chodzi mi o tą duża wtyczkę (czerwoną). czy jest taka sama dla wszystkich pomp bez względu na to czy mają ESP czy nie mają? oraz czy różnica w pinach (4 lub 6) jest przy tym czujniku zaznaczonym na zielono?

jendrekmak
25-02-2010, 11:53
panowie mam prośbę o schemat elektryczny esp w kabinie (robię 6-pinowe) bo mam 2 przewody obcięte i nie wiem dokąd idą. jeśli ktoś ma w komorze silnika to też by się przydał dla pewności.
Na fotce jest pompa z ESP. Czerwona plama - wtyczka do pompy, zielona plama = czujnik ESP. Wiązka to druga sprawa, i tak czeka cię wymiana pompy ABS.
Recondo zanim wymienię pompę to chciałbym przygotować się od strony elektryki żeby całość jak najszybciej uruchomić więc ponawiam pytanie: czy wtyczka pompy pozostaje bez zmian i tylko dochodzi wtyczka/wiązka czujnika esp?

RECONDO
25-02-2010, 16:32
Pisałem wielokrotnie o tym, także w moim temacie. Jak już kupować pompę to z wtyczką - zmiana była w VIII 2004r - jeżeli chcesz zamontować żyro 6 pinowe to musisz mieć pompę z wtyczką po VIII 2004r.

jendrekmak
25-02-2010, 16:37
Recondo ale nadal nie mam pewności czy piszesz o dużej wtyczce czy tylko o tej 6-pinowej do czujnika.

lunek1
25-02-2010, 18:07
Panowie czy jest ktos w wawie albo okolicy kto wie jak zalozyc tempomat do mondka mk3 1.8 pb??

RECONDO
25-02-2010, 20:32
Pisałem wielokrotnie o tym, także w moim temacie. Jak już kupować pompę to z wtyczką - zmiana była w VIII 2004r - jeżeli chcesz zamontować żyro 6 pinowe to musisz mieć pompę z wtyczką po VIII 2004r.

Powtarzam - jak już kupować pompę to z wtyczką.

jendrekmak
25-02-2010, 20:44
widzę, że mówimy o dwóch różnych sprawach. wiem że wtyczka mała na pompie ma mieć 6 pinów jeśli mam pompę z 2006 roku (po 2004 roku), żyroskop też ma mieć 6 pinów i mam już instalację wewnątrz kabiny z wtyczką na 6 pinów do żyroskopu. moje pytanie brzmi tylko: czy wystarczy przy pompie dodać wiązkę z wtyczką 6 pinową? czy muszę też zmieniać tą duża wiązkę przy pompie którą mam w tej chwili?
nie mam schematu i dlatego pytam żeby dwa razy nie kupować.

RECONDO
25-02-2010, 21:56
O jakiej małe wtyczce na pompie piszesz? Pierwsze słyszę.

bluebob
25-02-2010, 22:19
Panowie czy jest ktos w wawie albo okolicy kto wie jak zalozyc tempomat do mondka mk3 1.8 pb??

Ja wiem, bo sam mam 1.8Pb, ale nie mieszkam blisko Wawy (do stolycy mam ok. 180 km).
A wiązkę do tempomatu w komorze silnika za kielichem amorka masz fabryczną, czy nie masz jej wcale?

jendrekmak
25-02-2010, 23:18
O jakiej małe wtyczce na pompie piszesz? Pierwsze słyszę.

o tej w zielonym kółku nr 2

RECONDO
26-02-2010, 11:04
Ok, zielone kółeczko pokazuje czujnik ESP, pokaż mi na zdjęciu inne wejście do tego czujnika niż te w czerwonym. Do pompy wchodzi tylko jedna wtyczka, jeżeli masz zamiar zakupić 6 pinowy żyroskop - montowany w okolicy dźwigni zmiany biegów - musisz zakupić pompę po VIII 2004r wraz z kostką od niej - nie może być wcześniejsza. Btw. sprawdziłeś może wiązkę od modułu o którym pisałem?

jendrekmak
26-02-2010, 11:32
jeszcze nie ale w weekend zobaczę bo w tych wiązkach to się już gubię trochę

jendrekmak
05-03-2010, 12:55
Ok, zielone kółeczko pokazuje czujnik ESP, pokaż mi na zdjęciu inne wejście do tego czujnika niż te w czerwonym. Do pompy wchodzi tylko jedna wtyczka, jeżeli masz zamiar zakupić 6 pinowy żyroskop - montowany w okolicy dźwigni zmiany biegów - musisz zakupić pompę po VIII 2004r wraz z kostką od niej - nie może być wcześniejsza.
otóż do pompy ABS/ESP wchodzą 2 wiązki . jedna to ta duża (główna fioletowa) a druga to mała 3-pinowa wchodząca w czujnik ESP (pokazana czerwoną strzałką na 1 i 2 zdjęciu).

mam całą wiązkę z komory silnika i teraz zastanawiam się czy odłączyć od niej tylko kable od esp/abs i je założyć do siebie czy może wymieniać całość? DOCENTO pomocy!

CERES
07-03-2010, 10:56
witajcie
Coś mi się zdaje że to co pokazane jest strzałką to czujnik ciśnienia. Może się mylę.
Do mondka mam do sprzedania czujniki na kolumnę i na tunel.

Pozdrawiam
Tomek

jendrekmak
07-03-2010, 11:02
niezależnie od tego co to jest to trzeba to podłączyć a w normalnej pompie abs tego chyba nie ma.
ja nie skorzystam z oferty bo mam już wszystko, włącznie z nową kolumną kierowniczą. pozostał mi tylko włącznik do kupienia ale nie wiem, który jest nowszy. czy ten z napisem ESP i "pijanym" samochodzikiem czy ten z samochodzikiem przekreślonym i bez napisu ESP ale za to z diodą u dołu?

jackoba1
07-03-2010, 11:18
u mnie w mondku przed liftem nie ma napisu ESP na właczniku, tak wiec mysle ze ten z napisem jest nowszy ale głowy nie dam, pozdrawiam i powodzenia z montazem gdyz ten system jest naprawde pomocny, uwazam go za najbardziej pomocny ze wszystkich bajerów w mondku

zbyszek-z
27-03-2010, 20:37
Witam mam takie pytanie czy posiada ktoś może schemat jak i gdzie podłączyć przewody żeby wszystko działało, chodzi mi o ESP oczywiście:-) i może jakieś zdjęcie gdzie jest umieszczony czujnik kąta skrętu, bo nie wiem gdzie dokładnie ma się znajdować. A kolego CERES Ty masz czujnik kąta skrętu kierownicy i żyroskop? jeżeli tak to ile chcesz za nie? Bo właśnie też mam zamiar założyć sobie ESP tylko chcę się dowiedzieć co i jak i kupić wszystkie części:-) Dziękuję i pozdrawiam. Zbyszek

bluebob
27-03-2010, 21:05
może jakieś zdjęcie gdzie jest umieszczony czujnik kąta skrętu, bo nie wiem gdzie dokładnie ma się znajdować.

Czujnik kąta skrętu umiejscowiony jest na kolumnie kierownicy zaraz za obudową kolumny (na styku grubrzej i cieńszej części kolumny). Jeśli chcesz miec ESP, to tak czy siak trzeba wymienić kolumne kierownicy. Jeśli kupisz sam czujnik to i tak go nie założysz. Nie dasz rady, bo plastyki są inne.

RECONDO
27-03-2010, 23:25
Yep..... kolumna do wymiany, może być z Angola wtedy dojdzie jeszcze geometria.

CERES
28-03-2010, 10:51
nie wiem ile chcę, zaproponuj cenę...
kolumnę mam całą z tego co pamiętam z st220

zbyszek-z
28-03-2010, 14:07
CERES a masz może jeszcze pompę hamulcową z ESP:-) i ta kolumna to jest z europejczyka czy anglika?

zbyszek-z
30-03-2010, 06:00
Witam jendrekmak bo Ty zakładasz ESP czy możesz napisać jak podłączyć instalację żeby to działało, przeszukałem wszystko i nie znalazłem nic na temat podłączenia:-(

jendrekmak
30-03-2010, 07:31
samej instalacji nie znam schematu bo nie ma skąd wziąć ale będę wspomagał się wiedzą Docento bo nie chcę niczego zepsuć a w elektryce samochodowej znam tylko podstawy. mam skompletowane wiązki w kabinie i w komorze silnikowej. ja robię na bazie nowszej wersji esp czyli z żyroskopem 6-pinowym (podzespoły po sierpniu 2004 bo wtedy była zmiana)
kolumna zdaje się, że nie ma znaczenia czy jest z anglika czy europy bo kluczyk i tak jest zawsze po prawej stronie. żyroskop znajduje się przed (a w zasadzie za - patrząc z pozycji kierowcy) dźwignią zmiany biegów pod konsolą środkową. niedługo będę zakładał nową kolumnę kierowniczą i żyroskop więc postaram się zrobić zdjęcia z tych czynności. pompę zakładam dopiero za miesiąc bo chcę jak najkrócej jeździć bez abs-u a po wymianie pompy niestety abs nie działa.

zbyszek-z
31-03-2010, 17:07
Witam a dlaczego po wymianie pompy ABS nie działa? czy jakieś przewody są podłączane do kostki od pompy, lub zamieniane?

RECONDO
31-03-2010, 22:58
Po zamianie pompy, mimo braku podłączenia ESP, ABS będzie działać.

jendrekmak
31-03-2010, 23:07
opieram się na tym co wcześniej wyczytałem, jak zmienię to będę wiedział co i jak.

zbyszek-z
01-04-2010, 06:09
RECONDO Ty zakładałeś ESP u siebie nie wiesz jak idą przewody elektryczne jak to jest podłączone?

CERES
01-04-2010, 06:47
akurat w mondku nie wiem jak to jest po zmianie abs'u ale w Galaxym MK2 na 100% po zmianie pompy na taką do ESP nie ma ABSu!!!! Wiem, bo sam przerabiałem ten temat.
Tyle że elektronika w Galaxym MK2 to w sumie czysty VW.

mayak
01-04-2010, 07:47
czy ktoś wie jak ta sprawa wygląda w przypadku Focusa2?

RECONDO
01-04-2010, 09:21
Temat przerabiałem w MDO 2001, zmiana pompy "nie likwiduje" działanie ABSu. Wiązkę zakładał mi Docento.

TTT
03-04-2010, 11:37
Witam,

Mam Mondeo z automatyczną skrzynią biegów bez tempomatu. Jako że chce zamontować to urządzenie, ostatnio mając trochę czasu zrobiłem zdjęcie pedałowi hamulca - zdjęcie w załączniku.
Widać na nim jeden czarny czujnik i powyżej kawałek metalu z otworem - na drugi czujnik (zielony 7029406).
Obok jest wtyczka - w tej chwili jest bezużyteczna.

Czy to oznacza, że posiadam instalację pod zamontowanie tempomatu ?
I potrzebuję zakupić zielony czujnik na pedał hamulca i podłączyć tylko tę wtyczkę do tego zielonego czujnika ?

Oczywiście plus przyciski w kierownicy i aktywacja/programowanie.

I tempomat będzie hulał ?

Krzysiek
04-04-2010, 07:09
A kierownicę masz fabryczną z przyciskami czy dokładaną? Jak dokładaną to musisz sprawdzić czy masz wiązkę idącą do kierownicy. Jeżeli go kupowałeś i kierownica była z przyciskami to zostaje wymiana tylko czujników na odpowiednie, programowanie i będzie działało. Tu masz linka do tematu:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=89337

TTT
05-04-2010, 06:43
Kierownicę mam fabryczną bez przycisków - muszę je dokupić. Czujników to chyba nie muszę wymieniać - bo ja mam automat i tylko dwa pedały - więc czerwonego czujnika na pedale sprzęgła nie ma - więc nie mam co wymieniać.

Interesuje mnie, czy mam instalację pod tempomat, czy nie. Na zdjęciu na poprzedniej stronie jest luźna wtyczka - czy to jest wtyczka pod drugi, zielony czujnik na pedale hamulca, który muszę dokupić ?
I czy możliwym jest, że na dole przy pedałach instalacja pod tempomat jest, a przy kierownicy nie - tzn interesująca nas wiązka nie ma pinów nr 5,6,7 ?

A może ktoś z forumowiczów posiadających automat i tempomat zerknął by u siebie przy pedałach i napisał jak to u niego wygląda (może zrobił zdjęcie) ?

bluebob
05-04-2010, 10:48
Tak ta wytczka to pod czujnik.

Interesuje mnie, czy mam instalację pod tempomat, czy nie........ I czy możliwym jest, że na dole przy pedałach instalacja pod tempomat jest, a przy kierownicy nie - tzn interesująca nas wiązka nie ma pinów nr 5,6,7 ?

Wróżkami nie jesteśmy czy masz całą wiązkę. Looknij poprostu na wtyczkę w kolumnie kierownicy i będziesz wiedział czy masz piny 5,6 i 7. To nie jest takie skomplikowane. Co do całości wiązki to było już wielokrotnie o tym, że czasami ktoś ma pełną wiązkę, a czasami tylko część. Ja nie miałem jej wcale, a inni nie mieli tylko wspomnianej wiązki w kolumnie kierownicy.

Krzysiek
05-04-2010, 11:33
A może ktoś z forumowiczów posiadających automat i tempomat zerknął by u siebie przy pedałach i napisał jak to u niego wygląda (może zrobił zdjęcie) ?

O zdjęcia to ja już dawno się prosiłem, jak widać bez odzewu, trzeba sobie samemu radzić....

mm32
07-04-2010, 23:12
Co do ESP czy ktoś mógłby mi podać nr części-mocowanie żyroskopu?

bluebob
08-04-2010, 12:28
1S71 2C214 AE od 2000-10-02 do 2001-10-15
1S71 2C214 AF od 2001-10-15 do 2003-02-15
3S71 2C214 AB od 2003-02-15 do 2004-08-15
5S71 2C214 AA od 2004-08-15 do 2007-03-19

Numery w zależności od rocznika, w którym były montowane.

jendrekmak
08-04-2010, 15:57
to niestety są numery uchwytu pompy esp z komory silnika a nie podstawy żyroskopu więc do niczego w tym przypadku się nie przydadzą

bluebob
08-04-2010, 16:20
UPS... :) No tak, ale jak coś to i tak się może komuś przydać jakby co.

zbyszek-z
11-04-2010, 16:19
jendrekmak jak Ci idzie:-) już wiesz jak idą może przewody żeby spiąć w całość to ESP. Jak byś miał jakieś zdjęcia to prześlij, bo ja stoje w miejscu:-(

mm32
11-04-2010, 16:45
Czujnik żyroskopowy zakładałeś już może,bo potrzebuję nr części na mocowanie tego czujnika,możesz pomóc?

jendrekmak
11-04-2010, 17:34
ja na razie jeszcze chwilę czekam z założeniem bo nie mam póki co czasu. pewnie zacznę za miesiąc. a schematu elektryki nie mam ale będę się wspomagał wiedzą Docento bo sam wolę się nie brać za kabelki żeby czegoś nie popsuć przy okazji. poza tym i tak trzeba esp aktywować w komputerze i zegarach więc bez pomocy z zewnątrz się nie obędzie. też nie mam tej podstawy pod żyroskop i nie mogę znaleźć jej w Microcat.

RECONDO
11-04-2010, 20:30
W tygodniu sprawdzę listę zakupów w ASO więc podam nr podstawki, zresztą nie jest konieczna - w tych co macie są otwory na mocowanie, wystarczy założyć odpowiednie śruby.

mm32
11-04-2010, 20:44
Jeśli mam być szczery to wczoraj tam(za panel) zaglądałem i żadnej podstawki nie widziałem.

mm32
12-04-2010, 21:38
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące pompy ABS/ESP.Były dwa typy: do sierpnia 2004 i po sierpniu 2004,różniły się one tylko i wyłącznie wtyczkami?Ma moze ktoś zdjecia wtyczki przed i po zmianach?

jendrekmak
13-04-2010, 21:09
czekam na kasę bo mam do zrobienia esp i zakładanie pakietu ST no i będą przy tym wydatki. ale to jeszcze potrwa bo w pracy mam urwanie głowy więc jak zacznę to dopiero najwcześniej w okolicy majowego weekendu.

RECONDO
14-04-2010, 23:29
Jeśli mam być szczery to wczoraj tam(za panel) zaglądałem i żadnej podstawki nie widziałem.

Skoro była u mnie w Ambiente to jest i w każdym innym.

Pawel
16-04-2010, 10:51
koledzy gdzie moge zregenerować układ kierowniczy do mk3

jendrekmak
16-04-2010, 10:57
Skoro była u mnie w Ambiente to jest i w każdym innym.

no niestety nie ma w każdym bo i po co skoro nie ma instalacji. u mnie np. nie ma. ale wypada sprawdzić i tyle.
jeśli ci się uda to sprawdź przy okazji kod/nr podstawki bo w microcat ciężko to w ogóle znaleźć

Pawel
16-04-2010, 11:10
... Poza tym zależy skąd jesteś, może w Twojej okolicy ktoś Ci przeprogramuje sterownik w samochodzie pod tempomat. ...

A mogę mieć prośbę o zgłoszenie osób które chcą założyć tempomat oraz tych które potrafią go zaprogramować ...
Jestem z Warszawy i chętnie skorzystał bym z pomocy kolegów z forum, którzy dysponują odpowiednim sprzętem, potrafią i oczywiście mają chęć i czas żeby zaprogramować tempomat ...

RECONDO
17-04-2010, 11:25
Podstawka pod żyro nie jest tylko i wyłącznie "podstawką", ma inne zastosowanie i wytstępuje w każdej wersji silnika (modele różnią się od siebie). Jeżeli ktoś pisze że nie ma takiego elementu w aucie po prostu nie wie że to ma.

jendrekmak
19-04-2010, 22:44
rozbierałem całą konsolę żeby wymienić diody na białe i takiego elementu nie zauważyłem
nr podstawek to 1209589 i 1220021
a tu obrazek

RECONDO
19-04-2010, 22:51
Na obrazku są widoczne. hmm.

jendrekmak
19-04-2010, 23:01
są widoczne bo je znalazłem w programie ale u siebie tego nie widziałem niestety

Bartosz76
20-04-2010, 09:04
A mogę mieć prośbę o zgłoszenie osób które chcą założyć tempomat oraz tych które potrafią go zaprogramować ...
Jestem z Warszawy i chętnie skorzystał bym z pomocy kolegów z forum, którzy dysponują odpowiednim sprzętem, potrafią i oczywiście mają chęć i czas żeby zaprogramować tempomat ...

a masz instalacje?
Ja w poliftowym niestety nie mam wyprowadzonej pod tempomat...:( a szkoda...

Pawel
20-04-2010, 09:09
a masz instalacje?
Ja w poliftowym niestety nie mam wyprowadzonej pod tempomat...:( a szkoda...

A nie masz tylko przy pedałach, czy przy kierownicy też?
Jak sprawdzić czy przy kierownicy jest instalacja?

PS. Czerwona wtyczka przy pedale sprzęgła jest tylko dwupinowa ... :(

bluebob
20-04-2010, 11:26
A nie masz tylko przy pedałach, czy przy kierownicy też?
Jak sprawdzić czy przy kierownicy jest instalacja?

Wypnij małą czarną płaską kostkę pod stacyjką i wszystko będzie jasne (pin 5,6 i 7).

TTT
20-04-2010, 20:56
Wypnij małą czarną płaską kostkę pod stacyjką i wszystko będzie jasne (pin 5,6 i 7).

Czy wiesz może jak dobrać się do tej wtyczki ? Co trzeba odkręcić , zdemontować ?

bluebob
20-04-2010, 21:59
Żeby się dobrać do tej wtyczki to musisz odkręcić dolną osłonę kolumny kierownicy. Przykręcona jest na 3 śruby typu TORX nr 20. Wcześniej jeszcze musisz jeszcze ściągnąć osłonę ze schowkiem kierowcy (5 śrub). Potem zajrzyj pod stacyjkę i tam będziesz widział czarną płaską wtyczkę. Możesz ją wyjąć, ale jest tam mało miejsca i ciężko wychodzi. Tam powinny być te piny. Jeśli ich nie ma to trzeba je dorobić.

Krzysiek
21-04-2010, 05:10
Tam powinny być te piny. Jeśli ich nie ma to trzeba je dorobić.

A jeżeli ich nie ma to gdzie one powinny iść jak muszę je dorabiać? Z tej wtyczki gdzie?

bluebob
21-04-2010, 11:01
Ja mam benzyniaka więc u mnie piny 5 i 6 idą przez skrzynkę z bezpiecznikami (zdaje się kostka C32) do serwa (również pin 5 i 6). Pin 7 idzie do skrzynki bezpieczników do kostki C502 pin 8. To akurat jest na schemacie.

trafal
07-05-2010, 13:57
Witam, mam pytanko - czy do zaomontowania ESP należy dorabiać część instalacji, to co mam w mondku to wystarczy - chodzi o podłączenie pompy, żyroskopu, czujnika skrętu. Proszę o pomoc bo do końca nie wiem czy muszę szukać kawałki instalacji u handlarzy.
Pozdrawiam,

mm32
07-05-2010, 15:09
Nikt nie wie co masz w swoim samochodzie.Musisz posprawdzać,czy masz wolne kostki na podłaczenie rzeczy które wymieniłeś.Módl się abyś miał instalację w przedziale silnika.Ostatnio właśnie ją dorabiałem i szczęka mi opadła,gdyż myślałem,że dołożę tylko brakujące piny(bodajże 9).Niestety musiałem zmienić całe złącze(poprzepinać WSZYSTKIE piny)ponieważ stare złącze w miejscu, gdzie miałem powpinać dodatkowe piny były dziury pozalewane plastikiem.

trafal
07-05-2010, 19:07
Spoko sprawdzę, ale pytanie mam laika: w którym miejscu jest ta pompa - tak dla ułatwienia aby szybko zlokalizować i zrobić diagnozę co kupić.

bluebob
07-05-2010, 22:26
Pompa ABS/ESP jest pod serwem hamulca. Bez problemu ją zobaczysz.

mm32
08-05-2010, 04:03
Jeśli będziesz miał dodatkową kostkę 3 pinową(na czujnik ciśnienia który występuje przy ESP) zamocowaną na wsporniku pompy,to raczej będziesz miał całą instalację w komorze silnika.

trafal
08-05-2010, 17:48
Czy to jest gdzieś w tym rejonie, bo nie mogę zlokalizować. Poniżej fotka zrobiona komórka.

mm32
08-05-2010, 18:05
Z drugiej strony zbiorniczka na płyn hamulcowy na mocowaniu pompy(modulatora)abs.

jendrekmak
08-05-2010, 20:41
najlepiej dostępny jest z kanału od strony podwozia

mm32
08-05-2010, 20:44
Z góry też widać.

mm32
08-05-2010, 21:02
Nawet lepiej widać z góry niż z dołu:

trafal
09-05-2010, 17:14
Gdyby nie problemy z instalacją (jej brakiem) to skusiłbym się na ESP, fajna rzecz a tak to chyba założę tempomat o ile skompletuje części i brakujące fragmenty instalacji. Znacie kogoś kto w okolicach Wawy przeprogramuję liczniki, muszę przy okazji zrobić korektę licznika ?

bluebob
09-05-2010, 21:28
Spróbuj w Ząbkach. Daleko nie masz. Adres był już na forum. Ja tam kompa dogrywałem. Na pewno zrobi korektę.

trafal
10-05-2010, 11:49
Schemat do diesla:
Całość jest w pierwszy poście, teraz dotarłem do tego. Ale mam pytanie:
Czy ktoś robił takie połączenie do aktywacji ikonki w zegarach C449 pin 13 z C32 pin1. Wiem że kontrolkę uaktywnia się poprze wgranie softu ale czy konieczne jest wykonanie takiego połączenia by mieć w pełni działający tempomat?
Czy ma ktos na pozbyciu wtyczkę do zielonego przełącznika jednoobwodowego, potrzebuję a nie chcę kupować całej wiązki.

art_tok
10-05-2010, 13:30
Może ktos ma na zbyciu serwo i przyciski tempomatu do mondeo mk3 2004r. 1.8 benzyna? Dzięki za pomoc

g3m1n1
11-05-2010, 18:57
Witam

bez problemu dostaniesz na szrocie w Grądach (koło Nysy, woj. opolskie), wysyłają też przez allegro albo jak sobie zażyczysz telefonicznie w inny sposób.

Nick z allegro: AldekS
Telefon: do Sławka: 785 92 5050 albo Aldek (polecam) 785 93 5050

W niedzielę przywlekli kolejne 4 auta z angili. Dwa miały wystrzelone poduchy z tempomatem a dwa całe.

Czasami u nich coś kupię, więc dostałem w poniedziałek ceny:
- wystrzelona poducha z przyciskami - w stanie jak nowe - 40 zł
- komplet włączników na pedała - sam sobie poszedłem wymontować, więc odciąłem wszystkie trzy razem z wiązką - no tu Aldek zaszalał i skasował mnie 35 zł za całość.
- nie było niestety pompy do tempomatu - bo podobno z dizla do benzyny nie pasują czy coś. Jakoś tak mętnie mi to tłumaczyli.

W tym temacie: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=64753&page=8 w poście 71-szym są podane numery serwa. Kolega tłumaczy także że jest to, to samo serwo co w MKII.

A na allegro znalazłem takie aukcje:
- 49 zł - http://www.allegro.pl/item1033799407_silownik_tempomatu_z_linka_mondeo_m k2_2_5_v6_24v.html
- 110 zł - http://www.allegro.pl/item1010823303_tempomat_ford_mondeo_mk2_98r_2_0_16 v.html

Teraz trzeba by wiedzieć co ze wtyczką.


Mają też kilka mondków z ESP, ale tym tematem zajmę się u siebie jak zamontuję tempomat.

pozdrawiam

mayak
12-05-2010, 09:51
@bez problemu dostaniesz na szrocie w Grądach (koło Nysy, woj. opolskie), wysyłają też przez allegro albo jak sobie zażyczysz telefonicznie w inny sposób.

Nick z allegro: AldekS
Telefon: do Sławka: 785 92 5050 albo Aldek (polecam) 785 93 5050

W niedzielę przywlekli kolejne 4 auta z angili. Dwa miały wystrzelone poduchy z tempomatem a dwa całe.

a może Focusy2 z ESP tam mają?
szukam elementów do ESP (pompa, żyro, czujnik kierownicy - z wtyczkami) do Focusa2 z 2007

art_tok
12-05-2010, 13:09
g3m1n1 dzięki, zadzwoniłem. Są przyciski i serwo. Będę czekał na przesyłkę.
(Przyciski czerwony i zielony juz zamontowane, instalacja na szczęście fabryczna)


pozdrawiam


ps. Jest ktoś z Raciborza kto zamontował tempomat do benzyny?

g3m1n1
12-05-2010, 19:29
@

a może Focusy2 z ESP tam mają?
szukam elementów do ESP (pompa, żyro, czujnik kierownicy - z wtyczkami) do Focusa2 z 2007

są jakieś focusy, widziałem dwa na placu, może jest więcej ale jakoś "nie wpadają" mi oko, jest na pewno jeden ST albo RS - nie wiem który - ten co ma silnik 170 koni i migacze w lampach (niby że jest nowszy), bo mi się "mechanik" (tzn. demontownik) pochwalił, że chciałby do swojej foki (chyba tak się wyraził) zamontować.
Jest kilka (przynajmniej z 5) lagun bo się o nie potykam i jest też kilka sceników.

pozdrawiam