Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Trudności z odpaleniem na ciepłym silniku


mariusz_sz
14-05-2009, 08:20
Kupiłem mondeo 2,0 TDCi, rocznik 2005,sprowadzony z Niemiec. Autko chodziło dobrze do momentu wymiany rozrządu. Po wymianie mam problemy z odpalaniem na ciepłym silniku (na zimnym nie problemu). Rozrząd nie był wymieniany w ASO. Mechanik straszy mnie,że te silniki są żle skonstruowane, pompa się ściera i opiłki dostają się do instalacji paliwowej i niszczą wtryski. Zaleca wymianę pompy i wtrysków, ale to są straszne koszty. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i może mi coś doradzić ?

wojtekjanus
14-05-2009, 12:44
Mariusz, o tym jest mnóstwo wątków, najbliższy kilka linijek wstecz:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=69679
Stosuj wyszukiwarkę, wtedy najwięcej się dowiesz.

motorek26
14-05-2009, 20:20
Autko chodziło dobrze do momentu wymiany rozrządu.
a dlaczego był wymieniany rozrząd przecież tam jest łańcuch

Robert_Taki
15-05-2009, 13:28
a dlaczego był wymieniany rozrząd przecież tam jest łańcuch

Pewnie mu ten mądry mechanik podpowiedział,że przy kupnie auta wymienia się rozrząd.

Kapsel_lg
16-05-2009, 00:50
To mogą być wtryski - niestety. Dokładnie taki jest objaw że na zimnym pali i wchodzi na obroty od razu a na ciepłym już nie (jest to związane z dawką paliwa jaką dostaje silnik zimny a jaką ciepły - czyli na ciepłym jest go mniej,).

Co do pompy to prawda ale raczej tyczyło się to modeli przed 2003 (czyli przed FL).

Ale może być tak że ci mechanik sknocił i teraz zwala na to co w Mondzi może paść najszybciej.

mariusz_sz
16-05-2009, 09:06
Łańcuchy nie były wymieniane,poszło koło pasowe,mechanik wymienił koło,paski i napinacze/

ravis
16-05-2009, 15:35
Również uważam, że należy sprawdzić czy wszystko zostało prawidłowo zrobione a później szukać innych przyczyn. Kapsel z czego wnosisz, że koledze Mariuszowi padły wtryski? Bo z tego co zostało napisane w poście nic nie wynika. Natomiast różne zachowanie się paliwa ciepłego i zimnego wynika ze zmiany lepkości (np. wraz ze wzrostem temperatury rosną przelewy). Pozdrawiam

Kapsel_lg
16-05-2009, 15:39
Ja niczego nie wnoszę. Wyraźnie napisałem : To mogą być wtryski, a nie że są.
Lepkość paliwa nie ma tu znaczenia. Znaczenie ma ilość podawanego paliwa (a tym steruje komputer).

Dokładnie wynika jesli na zimnym pali ok a na ciepłym już nie - jest to jeden z objawów który może wskazywać na wtryski - zresztą wielokrotnie opisywany.
Nasprościej pojechać na kompa i sprawdzić.

ravis
17-05-2009, 14:03
Zapewniam, że zmiana temperatury i związana z nią zmiana lepkości ma znaczenie-dlatego pomiary wtryskiwaczy na stanowiskach probierczych wykonuje się przy 40 st. C, ale nie to jest tematem dyskusji. Mariusz nic nie pisze o błędach, przechodzeniu samochodu w tryb awaryjny, nierównej lub hałaśliwej pracy silnika dlatego uważam, że mamy zbyt mało informacji aby się wypowiadać. Pozdrawiam

Kapsel_lg
17-05-2009, 15:39
Problem z wtryskami to nie tylko tryb awaryjny czy tez głośna praca lecz również problemy z odpalaniem na ciepło (i to nie tylko zaraz rano ale np. po jeździe, auto stoi 4 godz. i nyby zimne a problem jest - dokładnie chodzi o ilość podawanego paliwa a nie jego lepkość).
A czy sa błędy to nie wiadomo bo człowiek nie był na komputerze więc i błędów nie ma :D i dlatego też pierwsze co zanim zacznie wymieniać układ CR winien pojechać na IDS.
Jesli chodzi o opiłki w paliwie to najlepiej zdemontować filtr, wylać paliwo do czystego szklanego pojemnika, magnes w rękę i sprawdzić czy są (lub pojechać do kogoś kto potrafi to sprawdzić).

mariusz_sz
17-05-2009, 20:34
Auto było na kompie (u dwóch niezależnych mechaników),nie ma żadnych błędów, w parametrach komp pokazuje zbyt niskie ciśnienie przy odpalaniu na ciepło. Znajomi którym mówiłem o opiłkach, pukali się w czoło - "nie w tym roczniku, w starszych się zdarzało". Problem z odpalaniem jest jak pojeżdżę trochę i silnik się rozgrzeje. Rano,po całonocnym staniu, autko odpala od razu.

ravis
18-05-2009, 17:44
Kolego Kapsel, zakończmy akademicką dyskusję o gęstości i lepkości paliwa, bo pewnie na forum mało kogo to interesuje. W drodze nad morze zapraszam do Świebodzina, na przykładzie wyjaśnię o co mi chodzi. Mariusz sprawdź może dla jasności sytuacji przelewy na wtryskiwaczach. Pozdrawiam

cziko
18-05-2009, 18:07
Problem z odpalaniem jest jak pojeżdżę trochę i silnik się rozgrzeje. Rano,po całonocnym staniu, autko odpala od razu.

U mnie było to samo - na ciepło palił tylko przy dłuższym kręceniu rozrusznikiem (bez tego szarpał, niskie obroty, brak reakcji na pedał gazu, kopcenie na niebiesko), na zimno palił od ręki.

Po wgraniu nowego softu w ASO, problem zniknął. Z tym że teraz na zimno jest wydmuch niebieskiej chmurki - nie wiem od czego to.

Pozdr

Kapsel_lg
18-05-2009, 18:21
Najprawdopodobniej zwiększyli ci dawkę podawanego paliwa przy rozruchu i dlatego problem zniknął a pojawiła się chmurka :)

Ravis ma rację próba przelewowa wtrysków może pomóc w diagnozowaniu lub sprawdzenie pompy CR (lub modifikacja parametrów jej pracy porzez aktualizację oprogramowania).
a na komputerze byłeś w ASO (lub innym IDS) czy inna diagnostyka?
Pytam dlatego że jak wiadomo Mondzia to wybredna maszyna i lubi tylko IDS i na nim prawdę mówi a z innymi to potrafi być kłamczuszkiem (np. z KTS).

cziko
18-05-2009, 23:32
Byłem w ASO Lipski w Warszawie

Kapsel_lg
19-05-2009, 00:09
Byłem w ASO Lipski w Warszawie

OK. Ja się pytałem mariusz_sz o to gdzie był.

mariusz_sz
26-05-2009, 12:39
Byłem po raz trzeci na kompie, tym razem w ASO w Kaliszu, wynik ten sam - niskie ciśnienie paliwa przy rozruchu na ciepło. Konkretów żadnych nie podali, powiedzieli,żeby zostawić autko na 3-4 dni, to się okaże, co się dzieje. Niestety, w związku z pracą auto potzrebuję na co dzień, więc dalej się męczę. A może ktoś zna dobrego mechanika od forda w pobliżu Kalisza ?

artumer
30-07-2009, 16:15
Mam podobny problem, sprawdzałem na forach, wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, czujnik wałka rozrządu, nawet czujnik temperatury głowicy - i nic. Znalazłem inny trop- odpięcie czujnika temperatury powoduje podawanie mieszanki jak na zimnym silniku i odpala bez problemu. Podobno ma to związek ze zużytą pompą wtryskową. Podali dwa rozwiązania : 1. pogrzebać w sofcie - zmienić mieszankę na rozruch ciepłego albo
2. wymienić pompę.
Skłaniam się do wymiany pompy, ale nowa chodzi po 2500-2800. Macie jakieś doświadczenia w tej materii?

kuba75
14-10-2009, 22:02
U mnie jest tak:
Na ciepłym silniku slabo zapala - muszę rozrusznik potrzymać ok 2-3 sek. i wtedy pali.
Byłem dzisiaj w serwisie forda w bydgoszczy. Sprawdzali elektronicznie - bez ustarek, uklad paliwowy - bez usterek, ładowanie akusa - troszeczke niskie.\
Po rozwmowie z mechanikiem powiedział: że 50% daje na akus i 50% na rozrusznik. Akus sprawdzilem - założyłem nowy i to samo. Więc teraz jestem umowiony do mechanika w celu przeczyszczenia rozrusznika. Podobno dostaja sie tam opiłki jakiś pocierających się dwóch kol. Gdy cieply silnik - wtedy tulejki pw rozruszniku puchną i woolniej kręci i trzeba go dłużej przytrzymać. Pozdrawiam

A no i skasowali mnie 150 diagnoza 75 ciśnienie pompy paliwa i 50 zł test akusa (275zł)

artumer
09-11-2009, 21:14
do kuba 75 : w takim razie dlaczego po odpięciu czujnika temperatury głowicy pali jak złoto?

Kapsel_lg
10-11-2009, 08:07
artumer pali ci jak złoto bo masz wówczas zwiększoną dawkę paliwa (tak jak na zimnym silniku). Najprawdopodobniej masz problem z wtryskami (konkretnie końcówkami - bo jak rozumiem sprężynka Ci się nie pojawia i masz jedynie problem z uruchamianiem na ciepło).

Mondziaczo
10-11-2009, 11:56
Witam
Miałem podobny problem. aku wymieniłem, wyczyściłem rozrusznik. Już miałem jechać do pompiarzy na śląsk bo było podejrzenie pompy paliwa, coś mnie jednak tknęło i podjechałem do ASO w Krakowie na diagnostykę (poczytałem parę wątków w których pojawiała się sprawa softu do kompa). Na diagnostyce powiedziałem co i jak i że moim zdaniem to soft, oczywiście odpowiedz była że wszyscy by tak chcieli i że pewnie wtryski albo pompa. Spędziłem w ASO tochę czasu od 8 do 14 ale było warto. Koszt około 230 zł ale problem zniknął całkowicie. Elektryk zeznał że był to soft komputera.
Także czasem warto odwiedzić ASO.

Icenty
16-01-2010, 06:37
Witam,

U mnie problem narastał kiedy silnik był letni. Najpierw reagował na gaz po kilku sekundach. Potem czas ten się wydłużył do 10 min. Pewnego dnia motor kręcił w okolicach 700 obrotów, a po 20min zapalania padł akumulator. Oddałem auto do diagnosty. Po sprawdzeniu wszelkich możliwych czyjników, prądów i rezystancji diagnoza jest jedna wymiana wtrysków. Na domiar złego zauważyłem że od pewnego czasu ubywa mi płyny chłodzącego ale nie mam wycieku z układu. Jest podejżenie, że do wymiany kwalifikuje się uszczelka pod głowicą, bo płyn idzie "kominem".

Podsumowując: Mondeo 2006r 2.2tdci 170000km exploatacja tylko w trasach na dużych dystansach wymiany płynów i filtrów częciej niż wymagane i... silnik to kompletna porażka inżynierska.

artumer
01-02-2010, 22:26
zgadza się Kapsel Iq, nie odpala na ciepło, sprężynka się nie pali - sugerujesz zatem ,że wtryski są do wymiany/regeneracji? Zbieram się do wizyty w ASO na 200tkm. Zobaczę co powiedzą.

Kapsel_lg
01-02-2010, 23:04
jednoznacznie bardzo ciężko się wypowiedzieć, ale są to objawy m. in. uszkodzonych wtryskiwaczy (być może to tylko wina zaworków, może któryś się nie otwiera na czas). Nie wiem skąd jesteś ale podjedź do kogoś kto zna się na wtryskiwaczach (ważne by miał mikroskop) i niech ci wykręcą wtryskiwacze i sprawdzą.
Generalnie uważam wizytę w ASO (chyba że musisz) za zbędny wydatek). Zazwyczaj niewiele robią ale za to fakturę wystawiają jakby ze trzy dni nad autem siedzieli.

artumer
10-04-2010, 23:21
Na 200tkm byłem w ASO Gdynia Eurocar. Powiedzieli oczywiście, że wtryski 1450 / szt za regenerowane(!!!!). łącznie 6600 za materiały plus robocizna. Pewności ASO nie potwierdzono w innym zakładzie. Skończyło się na wgraniu softu za 250 PLN !!!!! od miesiąca jeżdżę, odpala bez problemu a zużycie paliwa nie zmieniło się. ASO Gdynia to ściema - banda nieudaczników i naciągaczy!!!

Tari
11-04-2010, 01:45
gdzie wgrywales soft? czy kultura pracy silnika sie zmienila?

Kapsel_lg
11-04-2010, 08:43
Jak to w ASO :)

Wtryskiwacze sprawdzali Ci na stole probierczym?
To wgranie softu to podniesienie ciśnienia przy rozruchu na ciepłym silniku :)

artumer
11-04-2010, 23:19
Soft wgrywałem w Gdańsku ul. Wyspiańskiego 8 " AUTO-SPEC", nie zauważyłem ani zmiany w pracy silnika, ani większego zużycia paliwa

jakubkatowice
12-04-2010, 01:05
Miałem dokładnie ten sam problem. Na zimnym odpalał z "kopa". Gdy był rozgrzany trzeba go było troche dłużej kręcić i jakby się przy tym dusił. Ustarka okazała się banalna!!! Po podpięcia do komputera okazało się, że trzeba zaktualizować oprogramowanie / coś ze sterowaniem silnika. Koszt całej usługi 50zł. Więc zanim wam wymienia pół auta polecam pokombinować pod tym kątem :-)

pozdrawiam

Kapsel_lg
12-04-2010, 13:40
Nie gniewaj się kolego ale pożyjemy, zobaczymy. Taka "zmiana softu" zazwyczaj maskuje a nie rozwiązuje problem.

Tari
12-04-2010, 15:25
to jakie wlasciwie powinno byc cisnienie zeby samochod normalnie odpalal ? u mnie jak sprawdzilem to faktycznie znacznie rozni sie na zimnym i cieplym ale nie wiem w jakich widelkach powinno sie znajdowac. sa jakies serwisowe wytyczne na ten temat?

Kapsel_lg
12-04-2010, 16:30
Oczywiście że się rózni dawka paliwa przy odpalaniu na zimnym a ciepłym. N ciepłym dawka paliwa jest mniejsza ponieważ nie jest wymagana duza energia na dzień dobry bo paliwo już wpada do gorącej komory.
Czy sa wytyczne to nie wiem bo tak naprawdę tym zarządza ECU i algorytmy zawarte w sofcie. Ale sa jak najbardziej zakresy pracy pompy (czyli jak pompę się daje na stół probierczy to mierzone jest ciśnienie a bardzo różnych zakresach pracy).
Czy to wina softu to łatwo sprawdzić czyli przy problemach z odpalaniem na ciepło odpina się czujnik temperatury głowicy i jak odpali normalnie to znaczy że nie jest tyo wina softu tylko np. padających końcówek wtryskiwaczy. Jednym słowem ECU dostaje informację że silnik jest zimny (a po chwili że jest błąd czujnika i wentylatory zaczynają pracować na maksa).

Tari
12-04-2010, 17:07
to moze zeby pociagnac temat ludzie z elm czy czyms podobnym mogliby napisac jakie maja cisnienie na szynie na zimnym i cieplym przy zapalaniu i czy maja problemy, wtedy by bylo sie do czego odnosic, ja swoje podam pozniej bo lapek po reinstalce swiezo

Kamilox87
07-03-2011, 11:05
Kolego Kapsel_Ig powiedz mi gdzie jest ten czujnik temperatury?Z góry dzięki

konger
07-03-2011, 17:38
Nie chcę zakładać nowego wątku więc się podepnę się do tego. Mam identyczny problem, który opisujecie tylko, że na benzynie. Jak zimny silnik to pali od kopa, na ciepłym silniku trzeba trzymać na rozruszniku 2-3 sek. Jakieś sugestie?

Kamilox87
18-03-2011, 17:35
Koledzy rozwiązałem swój problem ze złym odpalaniem na ciepłym silniku:) Zaprowadziłem do konkretnych gości którzy posprawdzali wszystko. Po czym wysłali wtryski i zawór regulacji cisnienia pompy do Bosha. Okazało sie że wtryski były tak zapierniczone ze dawały 1/3 dawki paliwa( co ciekawe autko miało moc, i nie kopciło na niebiesko), wtryski i zawór zostały wyczyszczone ultradźwiękami, po czym wróciły do warsztatu. Niestety to nie wszystko trzeba było wylać wszystko z baku(ponad połowa dobrze ze nie cały) i porządnie go wyczyścić. Oczywiście musiałem wymienić dopiero co wymieniany filtr paliwa. I wszystko chula jak należy nie ma żadnego problemu z odpalaniem.

Ja tankowałem dobre paliwko bo na Statku najlepszego diesla. Ale dzwoniłem do gościa od którego kupiłem, a on tankował na Lukoilu( takie małe ostrzeżenie!).

Apropo teraz często omawianego softu który niektórym pomógł. To nie do końca pomaga, a okazuje się że raczej maskuje problem. Po za tym cenna uwaga dla tych którzy wgrali bądź chcą wgrać tego softa( bo nie wszyscy o tym mówią). Po wgraniu tego softa nie ma mozliwości powrócić do wcześniejszych ustawień!

Także moja rada żeby sprawdzić wtryski nie zawsze jest tak ze trzeba je wymieniac, czasami wystarczy wyczyścić.Tak było w moim wypadku i czyszczenie w Boshu kosztowało mnie 450zł + przesyłka. Pozdrawiam i życze wszystkim żeby to był tylko taki problem:)

daro_WPI
10-11-2016, 21:18
Witam,
Można prosić namiary do tego warsztatu, mam podobny objaw. Dzięki