Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] hamulce z tyłu w moim Mondeo 2.0 TCDI
Od jakiegoś czasu mam problem z hamulcem z tyłu. Podczas jazdy słychać czasem piszczenie w wtedy koło okropnie się grzeje. Czasem przez długi czas nie ma żadnych problemów. ASO powiedziało że koniecznie trzeba wymienić zacisk hamulca (1500PLN). Może ktoś z was spotkali się z podobną usterką i ma dla mnie jakieś rady. Z góry dziękuje PRo.
Rozbierz zacisk, przeczyść prowadnice i tłoczek - może po prostu klocki nie odbijają od tarczy.
marcin1051 18-05-2009, 18:48 tak ,może tłoczek nie odbija spróbój go wyczyścić i rozruszać
mechanik powiedział że konieczna jest zmiana zacisku... 750 PLN
mondeo70235 20-05-2009, 10:56 kolego jeśli mechanior powiedział do wymiany to znaczy ze najprowpodobniej zatarł ci się trzpień hamulca ręcznego to normalna usterka fordów,masz trzy wyjscia odciągnąć linke ręcznego i go nieużywać,szukać na allegro,bądz wymienić na ten za 750 który ci polecają,niepolecam rozbierania i czyszczenia tulejki i trzpienia bo nawet jak dasz nowe uszczelniacze to będzie ciekło,mam to samo i nieużywam ręcznego
Witam
Mam taki sam objaw w mondeo MK3, czasami jest ok a czasami hałasuje koło i wtedy strasznie się grzeje ale tylko jedno koło - lewe tylne. Czy w takim przypadku tez może to być problem związany z hamulcem ręcznym ???
Wczoraj wymieniłem klocki z tyły, zakładam ze one są winne i potem przez 200 km było ok, dzisiaj niestety z rana mam ten sam problem, wycie nawet przy niskiej prędkości i mocne grzanie całego koła :(
Jutro mam trasę 500 km i muszę ja jakoś przejechać. Jak"odciągnąć linke ręcznego" mogę to zrobić sam czy musi to zrobić mechanik ???
Proszę o poradę - obawiam się jutrzejszej jazdy
Pozdrawiam
Krzychu
Witam
Mam taki sam objaw w mondeo MK3, czasami jest ok a czasami hałasuje koło i wtedy strasznie się grzeje ale tylko jedno koło - lewe tylne. Czy w takim przypadku tez może to być problem związany z hamulcem ręcznym ???
Wczoraj wymieniłem klocki z tyły, zakładam ze one są winne i potem przez 200 km było ok, dzisiaj niestety z rana mam ten sam problem, wycie nawet przy niskiej prędkości i mocne grzanie całego koła :(
Jutro mam trasę 500 km i muszę ja jakoś przejechać. Jak"odciągnąć linke ręcznego" mogę to zrobić sam czy musi to zrobić mechanik ???
Proszę o poradę - obawiam się jutrzejszej jazdy
Pozdrawiam
Krzychu
http://static.ford-xpert.com/C002151806.png (http://ford-xpert.com/component.jsp?model_id=88&component_id=19534)
oprzyj szeroki srubokret badz klucz o wahacz a druga czesc o ramie dzwigni hamulca recznego i nacisnij w kierunku przodu pojazdu - reczny powinien odpuscic
chodzi o to zebys ta czesc gdzie zaczepiona jest linka odciagnal do tylu
mozesz to zrobic nie wchodzac pod auto tylko kleczac z tylu przy zderzaku - wkladasz reke z kluczem pod auto macasz sprezyne od recznego wkladasz pod dzwignie klucz lub srubokret potem opierasz to o wachacz i pchasz w kierunku przodu auta pilnujac zeby klucz nie zeslizgnal sie z koncowki ramienia dzwigni recznego
a obrazku powyzej widzisz zacisk - sprezyna i blaszka z oczkiem jest jakgdyby na gorze zacisku po lewej stronie auta przez oczko przechodzi linka a jej koncowka wchodzi w druga rozdwojona blaszke i to wlasnie o ta zagieta/rozwojona blaszke musisz oprzec klucz badz srubokret i potem gdzies o wahacz tworzac taka dzwignie
nie wiem jak to inaczej wytlumaczyc
wrazie problemow dzwon 793353159
witajcie,
zanim zabierzecie sie za wymiane tloczkow sprawdzie reczny
w wersjach przed FL byly samoregulatory ktore lubialy sie zapiekac
dlatego po FL ford z nich zrezygnowal
objawy - piszczenie, grzanie i efekcie spalenie klockow
Dzięki
Właśnie władowałem się pod samochód i niestety z moim obserwacji linka hamulca ręcznego cofa się do końca.
Rozpadał się deszcz więc z odkręceniem koła muszę poczekać do jutra.
Co jeszcze może być powodem takiego grzania się koła, przy szybszej wczorajszej jeździe po zatrzymaniu bardzo śmierdziała guma, jakby przypalała się opona.
Z góry dzieki za pomoc
Krzychu
linka popuszcza a klocki?
jak ci kolo mocno hamuje to moze delikatnie trzec o nawierzchnie... stad swad, no chyba ze z DPFu... ;)
albo hamulce albo lozysko, ale nie slyszalem zeby lozysko tak grzalo bardzo no i by raczej buczalo...
Barracuda 23-05-2009, 23:22 Dzięki
Co jeszcze może być powodem takiego grzania się koła, przy szybszej wczorajszej jeździe po zatrzymaniu bardzo śmierdziała guma, jakby przypalała się opona.
Kolego, niestety początkiem większości problemów z tylnymi hamylacami jest zacinająca się linka ręcznego.
Linka nie odpuszcza do końca (czego nawet nie zawsze widać) potem zużywa Ci klocki, koło robi się gorące a na koniec zacisk się zaciera i dupa, trzeba kupować nowe - koszt tak jak kolega na początku napisał - 750zł.
Ja miałem podobnie, wymieniem linki i osłonki linek na nowe (tylko oryginały Forda bierzcie, w zamiennikach ten sam problem wraca dość szybko) i wymieniłem klocki na nowe i mam z głowy.
narazie poluzowałem trochę reczny i czekam czy przyniesie efekt.
A ja mam małe pytanko: czy u was klocki hałasowały podobnie jak zużyte łożysko piasty. U mnie w dodatku klocki się bardzo nierównomiernie zużyły. Wygląda to mniej więcej tak |//| jeżeli położę klocki obok siebie:( Czy jeżeli wymienię klocki, rozruszam zacisk i linkę to ten hałas zniknie. Dodam jeszcze, że piaste z łożyskiem wymieniłem:?
|
|