Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] serwis klimatyzacji - czy wymieniać osuszacz
Witam.
Wczoraj zrobiłem przegląd klimatyzacji - wymiana czynnika.
Auto z końca 2003 r. jeżdżę nim od 1,5 roku, podejrzewam, że klimatyzacja wcześniej serwisowana nie była.
Ubyło 20% czynnika, jak na 5,5 roku to chyba całkiem nienajgorszy wynik.
Panowie wymienili filtr kabinowy, chociaż zastrzegałem że nie trzeba, bo zmieniałem go osobiście na jesieni - twierdzili, że zatkany :-) - niech stracę, tylko znowu zabawa z dociśnięciem podszybia (ostatnio trzymało bardzo dobrze na silicon wysokotemperaturowy.
Jedno pytanie mam do szanownych forumowiczów.
Poruszany był kilkukrotnie tutaj temat wymiany osuszacza, że niby co 2 lata konieczne itp.
Majster zarzekał się, żeby osuszacza nie ruszać, jeżeli auto nie było bite.
Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Wymieniać czy nie?
mondeo70235 19-05-2009, 09:21 niewymieniaj jest ok
Witam!
Nie jestem specem od klimy ale zajrzałem tu : http://www.klimatyzacja.pl/forum/viewtopic.php?id=3090
oraz tu:
Dlaczego trzeba wymieniać filtr-osuszacz?
Część wilgoci z układu klimatyzacji jest wychwytywana przez filtr-osuszacz, który w systemach z dyszą rozprężną zamiast zaworu jest nazywany "akumulatorem". Element ten osiąga "punkt saturacji" po ok. dwóch latach działania. Jeśli filtr-osuszacz nie jest wymieniany regularnie, rosnąca zawartość wody w układzie doprowadzi do korozji wszystkich jego elementów. W następstwie tego procesu może dojść do znacznie zwiększonego zużycia układu i jego elementów. Może też dojść do zalodzenia zaworu rozprężnego, czego konsekwencją będzie uszkodzenie skraplacza i sprężarki.
Jestem przed tegorocznym serwisem klimy i w związku z tym, że nie wiem kiedy osuszacz był wymieniany mam zamiar odżałować ok. 140 zł i go przy okazji wymienić. Pozdro.
Niezłe numery z serwisami klimy.
Jak często robicie serwis domowej lodówce?
Najłatwiej jest dać się naciągnąć na niepotrzebne wydatki.