Zobacz pełną wersję : Jak stwierdzić czy bity czy nie?
Witam,
zakupiłem samochód używany.
Od początku wiedziałem, że przednia maska była malowana (powłoka ok 200um), ale przekonało mnie sprawdzenie, że na nadkolach i przy światłach z boku powłoki mają ok 100um i tłumaczenie, że maska była porysowana więc została pomalowana.
Czy jest możliwe, że samochód ten np. zaliczył mocniejsze zderzenie z jakimś słupem (centralnie z przodu) i nie trzeba było malować nadkoli? czy można jakoś to stwierdzić patrząc od spodu/góry na to co jest pod maską?
Możesz sprawdzić daty produkcji elementów plastikowych przodu: atrapa chłodnicy, zderzak, reflektory (ale nie musiały zostać zniszczone) i inne. Podobnie na chłodnicy powinna być nalepka z datą produkcji. Przy takim uderzeniu uszkodzeniu zazwyczaj ulega wentylator chłodnicy. Zobacz czy jego łopaty nie mają charakterystycznych zadziorów i sprawdź datę produkcji. Jeśli nie znajdziesz śladów napraw to albo nic poważnego się nie stało albo auto zostało dobrze naprawione.
wszystko jest możliwe,zależy czy auto zostało mocno uderzone, zobacz czy przednia szyba jest z tego samego rocznika co reszta szyb,zobacz czy lampy są oryginalne i czy mają te same numery,upewnij się żę są poduszki wszystkie ,a nie np: powkładane oporniki,ogólnie mówiąc jeśli maska była malowana tylko dlatego że była porysowana to nie ma się co matrwić ,zobacz też czy zderzak jest zamontowany na takich samych zatrzaskach jak tylny czy nie widać jakis "nowych śrub" innych niz oryginalne możesz też podjechać na pierwszą lepszą stacje diagnostyczna i za około 20-30 zeta sprawdzisz auto dokładnie
tomiscorpio 20-05-2009, 18:32 gowno sprawdzą dokladnie za 20zl :D
Jak auto bylo sprowadzone to napewno bylo mniej lub wiecej stuknięte , wazne jak jest zrobione , jak na gole oko az tak nic nie widac to gitara , wazne jak zrobione.
Zwróć się do ubezpieczyciela, może było to zgłoszone a jeżeli tak to będą zdjęcia.
Cobretti 20-05-2009, 20:26 zrób fote auta centralnie od przodu z zamknięta maską
potem zrób fotę prawej i lewej strony pod maską tak żeby było widać kielichy mocowań amortyzatorów, oraz z boku "centralnie" z boku
i wrzuć te foty tutaj
po co te wszystkie wymysło-domysły...
wystarczy czujnik lakieru i po krzyku...
ok. sprobuje w weekend porobic foty + pospisuje wszystkie numerki z szyb i reflektorów.
Generalnie samochód sprowadzany wiec u ubezpieczycieli nie ma co sprawdzac.
ponadto sprawdzilem przebieg z ksiazki serwisowej (ostatni wpis) ze stacją w niemczech i potwierdzili (tzn. sami podali ile mial kilka miesiecy przed kupnem po numerze vin i sprawdzilem czy taki sam jest w ksiazce).
kozik77 - czujnik lakieru wykazal ok 200um na calej przedniej masce, we wszystkich innych miejscach po ok 100um.
btw. juz o tym kiedys pisalem bo bylem w aso forda w warszawie (bs lipski) na niby-sprawdzeniu-przed-kupnem za ponad 300zł. jedyne co mi pokazali to kilka bledow komputera (nawet nie sprawdzili powloki lakierniczej). Najbradziej mnie rozczarowalo to, ze myslalem ze wszystko przy mnie beda sprawdzali a sprowadzilo sie to do tego ze siedzialem sobie wygodnie na fotelu i czekalem na samochod - a oni mi nawet zadnej listy nie dali co bylo sprawdzone.
takze odradzam sprawdzanie samochodu przed kupnem w bs lipski.
Cobretti 20-05-2009, 20:48 jak auto miałeś sprowadzane to nie sugeruj się wymienianą przednią szyba ...
w DE jest tak, ze jak szyba ma zbyt dużo drobnych odprysków i jest porysowana od wycieraczek to każą na przeglądzie ją wymieniać... inaczej niedostanie auto przeglądu....
to tak na marginesie
Ja przy kupnie swojego auta jeździłem i oglądałem sporo wynalazków z przeszczepami przodów itp. Kupiłem auto , które po dokładnych oględzinach wyglądało albo na nie bite albo bardzo dobrze zrobione. Chociaż przy dużym dzwonie nie da się zrobić tak, żeby wprawne oko nie zobaczyło tego.A to że maska mogła być malowana u Ciebie , mogła być faktycznie porysowana a to przecież nie przekreśla takiego auta. Co do szyby, u mnie też była wymieniania, ale jeśli jest taka jak powinna to żaden minus dla auta. Ja oglądałem focusa z niemiec , podchodzę widzę że szyba wymieniana na zwykła bez podgrzewania, a na desce widzę że ma przycisk do podgrzewanej. I takie właśnie rzeczy budzą wątpliwości od razu.
tomiscorpio 20-05-2009, 22:56 jeszcze w rocznym aucie powiedzmy , ale jak ktos w 10 latku podchodzi z miernikiem i sapie ze byly 3 elementy malowane to trzeba miec zdeklem.
Umnie bylo malowane 7 elementow a nigdy nie byl stukniety
Robert_Bydgoszcz 21-05-2009, 19:26 jeszcze w rocznym aucie powiedzmy , ale jak ktoś w 10 latku podchodzi z miernikiem i sapie ze byly 3 elementy malowane to trzeba mieć z deklem.
U mnie było malowane 7 elementów a nigdy nie był stuknięty
dokładnie - sam jak mam małą ryskę to jadę z polerką i lakierek kładę - lakiernicy są za drodzy a jak się postarasz to i do brze wygląda - nie ma co patrzeć na grubość lakieru tylko na ogólny stan techniczny - inny jest wiadomo u 3 lata a inny u 10-cio latka - przede wszystkim liczy się zawieszenie , silnik karoseria.
cezarg1410 21-05-2009, 21:08 no wiec ja zawsze najpierw sprawdzam daty produkcji szyb. no i przede wszytskim najlepiej wjechac na podnosnik. na podwoziu od razu widac jakiekolwiek spawy czy cos podobnego... . sprawdzenie zgodnosci producenta lamp tez moze sie przydac. ogolnie spasowanie elementow: porownac szpary miedzy elementami czy sie nie zwezaja np. to chyba tyle co wiem ;]
P.S - z przednia szyba roznie bywa- cos spadnie czy wyskoczy spod kola innego samochodu i do wymianki...
Cobretti 22-05-2009, 06:19 no wiec ja zawsze najpierw sprawdzam daty produkcji szyb.
to nic nie daje :P
ostatnio sprowadzałem A4 z 98 a 2 szybki (małe trójkątne) miały rok.... 97 :)
poza tym weź na rozsadek, ze np. przednia szyba byłą wymieniona bo ktoś dostał kamieniem... boczna mogła być wymieniona po włamaniu ....
no ale my, Polacy to od razu będziemy dochodzić gdzie i jak był walony :D
co do lamp.... Koledze sprowadziłem lagune ... ryśnięty prawy tylny błotnik i stłuczony klosz lampy.... lampa po wymianie - zamiennik.... brak oznaczeń :)
będziesz szukał jak bardzo dostał z tyłu z tej strony ??? ;)
takze ... nie dajmy się zwariować....
najważniejszy stan techniczny ...
PS.
mój był lakierowany - bo był porysowany dookoła .... (po krzakach ktoś jeździł czy jak ?? :D ) - dopiero elektroniczny czujnik to wykazał - bo magnesik to tylko na szpachel dobry ;)
[QUOTE=oen;1168176]ok. sprobuje w weekend porobic foty + pospisuje wszystkie numerki z szyb i reflektorów.
Generalnie samochód sprowadzany wiec u ubezpieczycieli nie ma co sprawdzac.
ponadto sprawdzilem przebieg z ksiazki serwisowej (ostatni wpis) ze stacją w niemczech i potwierdzili (tzn. sami podali ile mial kilka miesiecy przed kupnem po numerze vin i sprawdzilem czy taki sam jest w ksiazce).
kozik77 - czujnik lakieru wykazal ok 200um na calej przedniej masce, we wszystkich innych miejscach po ok 100um.
jeśli tak to jak dla mnie wszystko oki...
cezarg1410 24-05-2009, 16:26 to z szybami sie sprawdza bo jezeli masz szybe boczna mlodsza o 3-4 lata to waidomo ze bity... a co do przedniej szyby to napisalem ze jej nia nalezy rbac pod uwage.
stan techniczny?? hmm- do tej pory jezdzilem 2 autami ktore mialy przeszlosc wypadkowa - i samochod rozbity nawet najlepiej zlozony nigdy nie bedzie jzu taki jak wczesniej - wiecznie cos sie nie domyka, rdzewieje itp...
Cobretti 24-05-2009, 19:10 to z szybami sie sprawdza bo jezeli masz szybe boczna mlodsza o 3-4 lata to waidomo ze bity
czyli uznałbyś moją ex corollę za bitą (szukając na siłe jak bardzo oberwała) bo prawa przednia szyba była wymieniona po.... włamaniu (a raczej głupiej "zabawie" bo z auta nic nie zginęło)
z ciekawości - moje szyby są rok starsze niż auto :D
Dlatego masz 100 jednostek, bo jak się maluje maske to pozniej robi się tzw cieniowanie ( lakierem bezbarwnym) błotników, zeby sama maska się nie odznaczała.
Witam,
pomoże ktoś może w rozszyfrowaniu tych numerów:
oznaczenia szyb:
przód - DOT 27 M452 AS1 43R 001051 5
lewy przód - DOT 211 M75 AS2 43R 000016 5
lewy tył - DOT 27A S2M23100 43R 0010571 5
lewy tył (kombi) - DOT 27A S2M23100 43R 001057 5
tył - DOT 27A S2M23100 43R 001057 5
prawy tył (kombi) - DOT 27A S2M23100 43R 001057 5
prawy tył - DOT 27A S2M23100 43R 001057 5
prawy przód - DOT 211 M75 AS2 32R 000016 5
lampy przednie:
4M51 13W030 AD 10178 06 A00
4M51 13W029 AD 10178 06 N42
nie mam pojęcia czego w nich szukać.
tomiscorpio 24-05-2009, 21:57 ostatnia cyferka chyba swiadczy o tym ze sa jednej daty. ale chyba
date szyby określa sie na podstawie kodu kropek i cyfry
.....5 lub 5.....
a te numery co piszesz sa ok,czyli sa dobrane parami
rocznik masz 2006 ale auta z początku roku mogą być z zeszłego
przecież to normalne ze jak im w magazynach zostaną szyby wyprodukowane w 2005r to ich nie wyrzucą tylko wykorzystają w 2006r
kaszel_73 07-06-2009, 20:28 Czy przednia szyba powinna mieć logo Ford? Na mojej jest "SOLAR...cośtam" (ogrzewana), a z historii auta wiem że nie było bite.
|