Zobacz pełną wersję : Zero gwarancji na wymianę szyby !!!


Pawel
26-05-2009, 20:43
Witam.

W ubiegłym tygodniu udałem się do zakładu XXX w Lublinie w celu wyjęcia i ponownego wklejenia przedniej szyby (była nieszczelna ale cała) niestety do wczoraj.Szyba zaczyna pękać od dołu z pod uszczelki.
Według mnie może to być spowodowane: niedokładnym zamontowaniem,źle oczyszczonym miejscem wklejania , za mało kleju czy tam jakiegoś uszczelniacza, no nie wiem może za ciasno spasowana wystąpiły jakieś
naprężenia i szyba strzeliła.
Oczywiście pojechałem z reklamacją i co? Wina leży tylko po mojej stronie z ich strony jest wszystko ok.Pan przetarł palcem zabrudzoną szybę ,silnie
wytężył swój sokoli wzrok i stwierdził "o! tu uderzył kamień i dlatego szyba
pękła" Patrzyłem na to pękniecie i nie widziałem żadnego śladu uderzenia kamieniem(była tam tylko mała milimetrowa biała kropeczka których jak sądzę
mam ich na szybie pewnie ze sto) a mechanik upierał się przy swoim.
Po konsultacji ze swoim warsztatowym kolegą stwierdzili że to moja wina tzn. albo(kamień,słabe amortyzatory,dołek,umyłem nagrzaną szybę zimną wodą itp.)
Nieźle co ? Mam świadomość że to nie nowa szyba ale tak się nie podchodzi do sprawy aby od siebie ,w końcu za darmo tego nie robili!
Jestem monterem okien , doskonale wiem co znaczy źle zaszklone na produkcji okno i czym w końcu się to kończy ale nikt nie zwala winy na klienta wymienia się szybę na nową.
Nie zostawię tego tak,myślę o rzeczoznawcy może on jako bezstronny fachowiec znajdzie przyczynę pęknięcia szyby .
Nowa szyba to koszt ok. 1000zł .Może ktoś z Was był w podobnej sytuacji i wie jak można to dobrze rozegrać?
pixel1408

VEG
29-05-2009, 09:09
Napisz co to za firma to będziemy unikać.

Pawel
31-05-2009, 20:56
Napisz co to za firma to będziemy unikać.

Nazwy firmy nie pamiętam ale znajduje się przy cmentarzu na Majdanku.

Pawel
01-06-2009, 06:11
nic nie wywalczysz. Gdybys wstawiał nowa szybe, to owszem, ale wstawiałeś używaną.
Oni moga mieć rację.

wrredusek
01-06-2009, 06:41
Poza tym jak piszesz była nieszczelna, więc nie przenosiła tyle naprężeń co po uszczelnieniu, więc może nie wytrzymała. Mi w escorcie też pękła sama z siebie, nie było żadnych śladów uderzeń. A jeżeli masz ślad na szybie, to nawet jeżeli nie było to od uderzenia w tej chwili kamieniem, to szyba w tym miejscu jest osłabiona i pękła. Oni mają obowiązek udzielić gwarancji na swoją usługę. Szyba nie cieknie, więc nic nie wywalczysz. Tak jak pisze SLAWKO, gdybyś wziął nową szybę to usieliby wymienić.

tommvail
01-06-2009, 18:27
Ja jestem przeciwnego zdania można walczyć warto pójść do rzecznika praw konsumenta w Lublinie (Jak pamiętam Lidia Baran-Ćwirta doświadczona w tego typu sprawach) i myślę, że sprawa jest do rozegrania. Można powalczyć, są na to metody, ale trzeba być stanowczym i zmiękną a odpuszczać nie warto

Pawel
01-06-2009, 18:59
Łatwo powiedzieć/napisać - trudniej wykonać.

wojtekor
01-06-2009, 19:28
no ujmujac rzecz prawnie to gwarancja jest objeta w tym wypadku usluga... material, ze uzywany i nie tzw. refurbished czyli uzywany odsprzedany po testach przez producenta czy jego dystrybutora ze skrocona gwarancja, nie podlega w ocenie prawa gwarancji.

wrredusek
05-06-2009, 06:35
Można powalczyć, są na to metody, ale trzeba być stanowczym i zmiękną a odpuszczać nie warto
Jedyne co można ugrać, to udowodnić im, że wadliwy montaż szyby doprowadził do jej uszkodzenia. Jednak czy on jest w stanie im to udowodnić i czy rzeczywiście to był zły montaż szyby? Wątpię.

VEG
05-06-2009, 10:13
Spróbować pogadać z nimi co oni na to a nie od razu wyskakiwać z sądem itp.

Magik123
13-06-2009, 22:07
Przepraszam ale montaz szyb w oknach domowych ma się tyle do szyb samochodowych co łysa opona do braku świateł.
W duzej mierze mogłeś byc natrętem za przeproszeniem w ich oczach, przyjeżdzasz do nich z cieknacą szyba, oni to poprawiaja, jeżdzisz sobie tydzien i wszystko jest ok, a po tygodniu szyba pęka.
Sam sobie odpowiedz szyba to nie guma, albo peka tego samego dnia ze złego mątażu albo po tygodniu, miesiącu z winy kamyka, mogłes go nawet nie zauwazyc.

Dziwi mnie takie podejście, co innego jak bys wyjezdzajac od nich z posesji w pewnym momencie zauwazył pekniecie, ale nie po tygodniu użytkowania.

Pawel
20-06-2009, 23:34
Magik 123 przepraszam, uważasz że szyby wkleja się na Kropelkę czy Super Glue? Użyty klej może schnąć nawet kilka dni !
Wyjeżdżając z warsztatu szyba po krawędziach była oklejona taśmą samoprzylepną i tak miałem pojeździć przez 2 dni .A w ogóle to po co jest gwarancja ,czy kupując towar lub zamawiając usługę od razu w dniu zakupu muszę stwierdzić wadę (usterkę) NIE!!! Sory dla mnie szyba jest tylko szybą czy to okienna czy samochodowa źle wyparta - strzela i wcale nie koniecznie od razu. Szyba pękła z pod uszczelki i nie ma tam żadnego śladu uderzenia kamieniem. Moją sprawę kieruję na tor urzędowy i nie zamierzam od razu się poddać ponieważ :
-uważam że szyba została źle lub niestarannie wklejona
-zapłaciłem za usługę
-nie zostałem poinformowany o braku gwarancji
- za super podejście do klienta cała wina leży po mojej stronie :kamień, amortyzatory, opony, dołek , umycie rozgrzanej szyby zimną wodą ,wycieraczka no i oczywiście łysa opona i brak świateł!
-miną już prawie miesiąc od wysłania oficjalnej reklamacji (sugestia fachowców z warsztatu) i nic, totalna olewka ! Szczerze mówiąc nie wierzę ze cokolwiek od nich wyegzekwuję ale trzeba spróbować.
Po konsultacji z Miejskim Rzecznikiem Praw Konsumentów dalej tą sprawą zajmie się w.w urząd.
Teraz żałuję że nie pojechałem do Hanesco bo tam ponoć jest gwarancja na taką usługę. Mądry Polak po szkodzie!
Pozdrawiam wszystkich.
Pixel1408

VEG
21-06-2009, 12:16
pixel1408 informuj na bieżąco jak się sprawy maja.

Pozdro