Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Wymiana kluczyka na scyzoryk (?)


Z&A
26-05-2009, 22:31
Witam.
Zastanawiam się czy to mozliwe i czy ogólnie warto wymienić kluczyk na tzw. "scyzoryk"
Aktuaklnie posiadam taki kluczyk: (załacznik)
i nie mam w nim alarmu... tylko centralny jest... chce dorobić teraz alarm (ale niechcę dodatkowo pilota miec) i chciałbym to wszystko wcisnac w kluczyk i przy tym wymienić na ten "scyzoryk" w którym cjhciałbym by było to co w tym plus alarm...

Czy ktoś robił takie cos juz?
Czy ktoś przerabiał?
Kodował?
Wiec co z czym i gdzie to robią? (najlepiej Wrocław)
Zna ew. ceny itp.?

vito007
26-05-2009, 22:58
Kluczyk do FFII zakodujesz do auta tylko w serwisie (immobiliser) - wymaga to podłączenia komputera. Co do podłączenia alarmu to w FFII wpina się go w szynę CAN (np COBRA) i wtedy alarm załącza/wyłącza się przy zamykaniu/otwieraniu autka pilotem (przyciskami na kluczyku). Rodzaj kluczyka - czy scyzoryk, czy taki jak na foto - nie ma tu nic do rzeczy.
Mnie osobiście "scyzoryk" się nie podoba (ma taki wynalazek moja Małżonka), a ponadto po pół roku użytkowania folia na przyciskach jest mocno sfatygowana. No i scyzoryk jest trochę cięższy. Wg mnie nie warto.

Vosh
27-05-2009, 07:04
Klucz surowy w moim przypadku kosztował 185 zł. Nacięcie 50, kodowanie w serwisie 130. Centralny powinieneś bez problemu zestroić sam. Jeśli chodzi o alarm to się nie wypowiadam, bo nie wiem.

foka2006
06-02-2010, 00:09
Witam,

W jaki sposób mogę się dowiedzieć, czy w mojej Foce jest odbiornik sygnały z pilota w klamkach?
Kupiłem wersję GHIA, ale kluczyk manualny. Chciałbym to zmienić dla wygody, ale nie wiem czy warto ryzykować i kupić scyzoryk "na próbę".
Piszecie, że kodowanie kluczyka w serwisie kosztuje. A co powiecie o tym, co znalazłem w instrukcji Focusa nt, kodowania kluczyka:

PROGRAMOWANIE PILOTA ZDALNEGO STEROWANIA
Możesz zaprogramować maksymalnie osiem pilotów zdalnego sterowania dla Twojego pojazdu (łącznie z tymi, które były dostarczone z pojazdem). Podczas procedury programowania nadajniki zdalnego sterowania
muszą pozostawać wewnątrz pojazdu. Zapnij pasy bezpieczeństwa przednich siedzeń i zamknij wszystkie drzwi, aby sprzeczne brzęczyki sygnalizacyjne nie rozbrzmiewały podczas programowania
• Aby zaprogramować nowe nadajniki zdalnego sterowania, obróć kluczyk
zapłonowy w położenie II cztery razy w ciągu sześciu sekund.
• Ustaw kluczyk zapłonowy w położeniu 0. Sygnał akustyczny potwierdzi możliwość zaprogramowania nadajników zdalnego sterowania w ciągu 10 sekund.
• Naciśnij dowolny przycisk na nowym nadajniku zdalnego sterowania.
Potwierdzeniem będzie sygnał akustyczny. Powtórz ten ostatni krok ze wszystkimi nadajnikami zdalnego sterowania, włącznie z oryginalnym. Nie wyjmuj kluczyka z włącznika zapłonu podczas naciskania przycisku na tym nadajniku zdalnego sterowania.
• Ponownie włącz zapłon (kluczyk w położeniu II) lub odczekaj 10 sekund nie
programując kolejnego nadajnika zdalnego sterowania, aby wyjść z trybu
programowania kluczyków. Do otwierania i zamykania pojazdu możesz teraz użyć tylko nadajników zdalnego sterowania, które właśnie zaprogramowałeś.

Próbował ktoś (np. na surowym kluczu), czy to działa?

moons
06-02-2010, 08:42
Nie kluczyka tylko pilota do centralnego. W bardziej wypasionej wersji kluczyka masz dwie rzeczy do kodowania immo i pilot do centralnego zamka.
Pozdrawiam

foka2006
06-02-2010, 22:57
Witam ponownie,

Jak ma się sprawa otwierania klapy bagażnika z 3-go przycisku pilota?
Czy będzie działać ta funkcja jak już dokupię ten zaawansowany "scyzoryk", czy jest to zarezerwowane jedynie dla fabrycznie montowanych egzemplarzy?


Z tego co znalazłem do tej pory na forum, to zakup fordowskiego "scyzoryka", zaprogramowanie immo (serwis) i ustawienie wireless c.z. oraz dorobienie wyżłobień na grocie to koszt ~350zł /szt. Coś droga ta zabawa :(
Są jakieś alternatywne (tańsze) sposoby zaprogramowania immo?

Pytanie do tych co go mają. Czy to jest taki klucz jaki powinien być czy ściema?

http://allegro.pl/item900345095_kluczyk_pilot_ford_c_max_s_max_focus _ii_galaxy.html

Pozdrawiam

Vadero
07-02-2010, 09:30
da się - ja tak zrobiłem :)

Kupujesz na allegro kluczyk, docisnasz go (niewiele zakłądków potrafi dociąć kluczyc z wewnętrznym ząbkowaniem), a potem jedziesz do ASO na programowanie (drogo - koło 150 - 200zł).

Podobno jesli kluczyk jesy używany to mozna sobie samemu go zaprogramowac. Nie da siętego zrobić jak jest nowy.

escort
07-02-2010, 11:59
używany czy nowy klucz przy programowaniu alarmu to tylko na necie poszukac procedury i samemu da sie zrobic jesli chodzi o programowanie kluczy pod immo to tylko aso zrobi lub ewentualnie nieautoryzowany da rade jezeli ma oprogramowanie i dostep do programu fordowskiego

foka2006
28-05-2010, 12:00
witam,

Po zakupieniu na Allegro kluczyka za 200zł wygrawerowałem go za 40zł (obustronny bagnet) a następnie w ASO kolejne 180zł za zaprogramowanie. To zaprogramowanie to tylko w ASO, ponieważ Ford ma tylko jedno centrum kodów w RSA, z którym się muszą połaczyć. Przeprogramowali także wcześniej używane manualne kluczyki Forda.
Pół godziny później wszystko ładnie działało włącznie z klapą bagażnika.
Także w moim przypadku chęć posiadania kluczyka na pilota zamknęła się kwotą 420zł.

Pozdrawiam

rafaelb
07-07-2010, 12:13
Czy taki kluczyk będzie działał w Focusie II Combi z 2007?
http://allegro.pl/item1097507496_nowy_oryginalny_kluczyk_ford_scyzor yk_promocja.html

W ASO powiedzieli mi że scyzoryki nie działają :( (ale jakoś im mało wierzę). Usłyszałem że tylko kluczyk oddzielnie i pilot do centralnego oddzielnie


Aktualnie mam taki kluczyk 2 w 1 jak podał Z&A oraz zwykły kluczyk bez pilota. A chciałbym mieć w scyzoryku. Czy ewentualnie programowanie immobilizera i centralnego to tylko w ASO ?

vito007
07-07-2010, 22:08
1.Kluczyk będzie działał (po zaprogramowaniu)
2.Programowanie zamka - zrobisz sam (patrz instrukcja)
3.Programowanie immo - ASO.

rafaelb
15-07-2010, 11:35
Mogę poinformować że wszystko ładnie działa.
A koszty:
a) kluczyk: 160 - Allegro
b) docięcie: 50 - Alvarokey (Białystok)
c) programowanie centralnego: gratis - Alvarokey (Białystok)
d) programowanie immobilizera: 50 - ASO Forda Auto Hobby (Białystok) [chodź miało być 30 wg. rozmowy telefonicznej]

Jako ciekawostkę mogę powiedzieć że w ASO nie byli pewni czy w kluczyku będzie działał centralny :(

Zvirek
15-07-2010, 15:06
A ja mam pytanie - a nie będzie działał sposób na programowanie immo z mondeo? Próbował ktoś?
Na YT jest rosyjski film jak to zrobić samemu.

vito007
15-07-2010, 22:01
Nie da rady.
Film pokazuje programowanie "starego" klucza do "starej" wersji immo.

Zvirek
16-07-2010, 14:01
No to jeszcze jedno pytanko - programowanie immo tylko od nowa w ASO, czy wystarczy sklonować z ori klucza? Pytam się, bo do ASO mam daleko, a klona immo mógłbym zrobić na miejscu.

rafaelb
16-07-2010, 14:47
No to jeszcze jedno pytanko - programowanie immo tylko od nowa w ASO, czy wystarczy sklonować z ori klucza? Pytam się, bo do ASO mam daleko, a klona immo mógłbym zrobić na miejscu.

Tego to niem. W miejscu w którym "docinałem" klucz, za zaprogramowanie immo chcieli 100 w ASO 30 ( skończyło się na 50 ), więc pojechałem do ASO (taniej), a mam blisko

marcin_jaros2
24-08-2010, 16:38
http://allegro.pl/kluczyk-jaguar-mondeo-ford-etc-i1239038606.html

.................................................. .............

Szejk.Ahmed
18-09-2010, 11:12
witam
jeśli chodzi o scyzoryk to zapłaciłem w ASO docięcie 50zł i zakodowanie 150zł

langolier
29-01-2014, 14:03
Odkurzę trochę temat:
na dziś oprogramowanie (jak rozumiem: immobilizer, alarm, centralny) nowego kluczyka w ASO 267zł brutto. Bez docinania.

mayak
29-01-2014, 21:26
alarmu oddzielnie nie programuje się, centralny programuje się samemu, więc tak na prawdę jest to cena za immobilizer ... u mnie kilka razy mniej :D

arielzet
29-01-2014, 22:20
No właśnie chłopaki nie rozumiem Was. Są tu na forum goście jak np. Mayak czy Tedi i oni to zrobią o wiele taniej. Jeśli daleko mieszkacie to zawsze sie idzie dogadać. Kiedyś taka sprawę zalatwialen na odległość z klubu a4. Zgubilem transponder z kluczyka (spadł mi klucz i sie otworzył) i nie mogłem odpalic auta bo immo blokował mi zaplon. Dogadalem sie z szpecem z forum Powiedział mi co i jak (gdzie jest skrzynka immo i jak ja wymontowac) i poslalem mu nowy kluczyk i ta skrzynkę poleconym. Gość se zczytal z immo kod itp zaprogramowal mi nowy kluczyk i odesłał. 3 dni w sumie to zajęło i auto bez problemu odpalalo. Operacja wyszła o wiele taniej niż w ASO. Tylko trzeba zaufać bo wiadomo gość ma Twoje dane (gdzie auto stoi) Nowy kluczyk z immo i istnieje ryzyko kradzieży. He he więc wybór należy do Was


==============
Wysłane z iPhone'a

mayak
29-01-2014, 22:25
w ff2 immo jest zrobione inaczej - nie ma 'skrzynki immo'

arielzet
29-01-2014, 22:32
No chyba że tak. No to chłopaki maja do wyboru ASO albo wycieczka do Ciebie. Pozdro


==============
Wysłane z iPhone'a

tedi_k
29-01-2014, 22:39
w ff2 immo jest zrobione inaczej - nie ma 'skrzynki immo'

Ale doprogramowanie dodatkowego kluczyka da się zrobić podobną metodą - wystarczy przysłać licznik (zegary) i kluczyk.
Oczywiście jeśli w końcu poskładał bym to stanowisko testowe liczników z podpiętym odbiornikiem PATS... :619:

arielzet
29-01-2014, 22:41
No proszę. Jest wyjście :)


==============
Wysłane z iPhone'a

mayak
29-01-2014, 23:22
Ewentualnie podeslac tez stacyjkę :D

A tak serio, to ze stacyjka to trochę za dużo roboty

tedi_k
30-01-2014, 09:43
Ewentualnie podeslac tez stacyjkę :D

A tak serio, to ze stacyjka to trochę za dużo roboty

Stacyjka do niczego nie jest potrzebna. Sam pierścień odbiornika PATS, w środek pierścienia wypełnienie klejem z klejarki dla zrobienia "stabilizacji" kluczyka w odpowiednim położeniu względem pierścienia odbiornika a stacyjka "symulowana" na zwykłych przełącznikach.
Mówię cały czas o "nastolnym" stanowisku do programowania zegarów i ewentualnie dodawania kluczyka.

jagmar
03-09-2014, 19:30
Witam!

Mam mały problem. W Focusie 2 mojej dziewczyny był tylko jeden kluczyk (normalny - nie scyzoryk). Sprzedający (od którego kupiliśmy samochód) zobowiązał się że dorobi nam drugi. Zamówił kluczyk scyzoryk, grot został docięty, immo zaprogramowane. Samochód można odpalić.

Niestety jest problem z zaprogramowaniem centralnego. Podczas wykonywania opisanej wyżej procedury udaje sie zakodować tylko ten kluczyk który był. Po wciśnięciu na nowym jakiegokolwiek przycisku nic się nie dzieję.

I teraz pytanie - czy możliwe że jest nie taki kluczyk (że były różne) czy jakoś inaczej należy go zaprogramować ?

http://fotoo.pl//out.php?i=870215_wp-20140903-004.jpg

http://fotoo.pl//out.php?i=870216_wp-20140903-005.jpg

kubaw20055
03-09-2014, 19:39
Wszystkie piloty trzeba zakodować jednocześnie, inaczej będzie działał tylko jeden. Trzeba sprawdzić czy bateria jest dobrze zamontowana i blaszki nie są ułamane lub płytka pilota jest uszkodzona skoro kompletnie nic się nie dzieje. Instrukcja poprawnego programowania poniżej:

http://i29.photobucket.com/albums/c289/kubaw20055/Programowaniepilotafocus2Fiesta7KugaGalaxymk3S-maxC-max_zpsf531d7c0.png

jagmar
03-09-2014, 19:44
no właśnie, wkładam stary kluczyk, przekręcam 4 razy i słysze pisk i gdy naciskam przycisk na starym kluczyku to słyszę sygnał dźwiękowy, a gdy naciskam na tym (obojętnei czy najpierw na nowym czy dopiero w drugiej kolejności) to nie ma dźwięku. Tylko ten stary udaje sie zaprogramować :/ I nie wiem własnie co jest grane...

edit:
teraz własnie patrz na pkt 4 "Naciśnij dowolny przycisk na każdym dodatkowym pilocie zdalengo sterowania w ciągu 10 sekund jeden od drugiego" czyli mam wcisnąć na pierwszym usłyszeć sygnał i po 10 sekundach dopiero na drugim ? :|. Bo wciskałłem jeden po drugim to taj jak wyżęj, tylko na tym starym był sygnałdźwiękowy i się programował

kubaw20055
03-09-2014, 19:50
" czyli mam wcisnąć na pierwszym usłyszeć sygnał i po 10 sekundach dopiero na drugim ? :|. Bo wciskałłem jeden po drugim to taj jak wyżęj, tylko na tym starym był sygnałdźwiękowy i się programował


Należy nacisnąć przycisk na pierwszym pilocie, usłyszymy piip i od razu klikamy dowolny przycisk na drugim pilocie i powinno pojawić się drugie pip (klikamy tak aż do wyczerpania zapasu kluczyków) ;) Jeśli bateria jest dobra i poprawnie zmontowana to istnieje duże prawdopodobieństwo, że nowy pilot jest "martwy"

jagmar
03-09-2014, 19:58
no to mnie zmartwiłeś :/ Włożę na wszelki wypadek nową baterię i spróbuje jeszcze raz ale coś czarno to widzę. Ale z drugiej strony kluczyk jest nowy i to możliwe że zepsuty ?

kubaw20055
03-09-2014, 20:02
Elektronika ma to do siebie, że potrafi odmówić posłuszeństwa jeszcze w pudełku :? Najlepiej będzie sprawdzić samą baterię (musi być zamontowana tak jak na zdjęciu poniżej - stroną bez napisów do góry):

http://i29.photobucket.com/albums/c289/kubaw20055/090320091288_zps2662faa3.jpg

jagmar
03-09-2014, 20:09
no to wymienie baterię i sprawdzę, ale to dopiero w weekend.

A powiedź mi jeszcze jeżeli się okażę że pilot jest "martwy" to czy moge kupić inny i przełożyć tylko grot i immobiliser i zaprogramować ? Da się przełożyć te rzeczy do nowego ?

kubaw20055
03-09-2014, 20:14
no to wymienie baterię i sprawdzę, ale to dopiero w weekend.

A powiedź mi jeszcze jeżeli się okażę że pilot jest "martwy" to czy moge kupić inny i przełożyć tylko grot i immobiliser i zaprogramować ? Da się przełożyć te rzeczy do nowego ?

Grot można przełożyć, ale w tym wypadku nie trzeba zupełnie niczego ruszać. Jeśli uszkodzona jest płytka to wystarczy jedynie otworzyć obudowę pilota i wymienić tę płytkę i to wszystko, oczywiście trzeba zakodować pilota ;)

vilanova
06-11-2014, 17:28
też mam problem ze scyzorykiem dorobionym nie w ASO. stary zwykły niestety utopiłem w morzu. ale, ok. problemu niby nie ma póki jest ciepło. gdy temp powietrza spadnie poniżej 7 stopni to po przekręceniu kluczyka w stacyjce, mruga immo i nie da sie odpalić. w lato nigdy nic się nie dzieje. a zimą musze nosić dwa kluczyki. scyzoryk z pilotem, a serwisowy do odpalania.
jak to naprawić??