Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Żarniki do bixenonów


cezarro1
30-05-2009, 20:32
Witam wszystkich użytkownikow forum
Mam prośbe o podanie mi symbolu żarnikow do bixenonów w S-maxie,gdyz dzisiaj jeden przestał świecic i czeka mnie wymiana Z forum dowiedziałem sie ze musze wymienić oba
Prosze o pomoc i pozdrawiam

harryon
23-06-2009, 10:05
S-max nie ma bi-xenonów

harryON

loop_77
23-06-2009, 10:17
S-max nie ma bi-xenonów

harryON

I tutaj się mylisz,bo ma :)
Chyba ,że są też wersje ze zwykłymi xenonami.
Jak się włącza światła mijania (długie) ,otwiera się druga "przesłona" w światłach drogowych i świecą wtedy mocniej wraz z długimi.
Słychać przy tym charakterystyczny dźwięk.
A jaki mają symbol niestety nie wiem.

harryon
23-06-2009, 10:18
I tutaj się mylisz,bo ma :)
Chyba ,że są też wersje ze zwykłymi xenonami.
Jak się włącza światła mijania (długie) ,otwiera się druga "przesłona" w światłach drogowych i świecą wtedy mocniej wraz z długimi.
Słychać przy tym charakterystyczny dźwięk.
A jaki mają symbol niestety nie wiem.

a to przepraszam, mi w salonie powiedzieli, że s-max nie wychodzi w wersji z bi, tylko zwykłe xenony + długie klaszyczne - tak mam u siebie

harryON

loop_77
23-06-2009, 10:21
Nie martw się,mi w salonie tez mówili,ze S-Max nie ma bi-xenonów.
Sam dopiero sobie sprawdziłem po odebraniu,a że miałem kiedyś w Lagunie zwykłe xenony,a w BMW mam bi-xenony to sie od razu zorientowałem.

cezarro1
23-06-2009, 15:06
Do wiadomości innych uzytkowników symbol żarnika to D1S Philips cena na allegro od 95 zł w góre
Pozdrawiam Cezarro

robert.j
26-06-2009, 08:15
[QUOTE=harryon;1191429]a to przepraszam, mi w salonie powiedzieli, że s-max nie wychodzi w wersji z bi, tylko zwykłe xenony + długie klaszyczne - tak mam u siebie

harryON[/QUOT\

S max ma oczywiście piekny bi-xenon , który pieknie świeci ( z charakterystycznym fioletem widzianym z daleka ;))

liosty
04-12-2012, 18:57
Odgrzewam temat ... :)
S-Max jest moim pierwszym autem z xenonami, więc nie mam porównania, ale wydaje mi się że moje xenony jakoś słabo świecą ... Jak dopalam długie to jest mega jasniej. Poza tym lampy mają lekko inny kolor (lewa w porównaniu do prawej) ... Dlatego zdecydowałem się że przymierzę się do wymiany żarników. Mam więc pytania.

Jakie żarniki D1S polecacie? Philips, Osram, inne ...? Jaką temperaturę barw?

Czy ktoś eksperymentował z tymi najtańszymi żarnikami z Allegro (od 95 zł) - macie jakieś doświadczenia?

arczi_75
04-12-2012, 19:08
Odgrzewam temat ... :)
S-Max jest moim pierwszym autem z xenonami, więc nie mam porównania, ale wydaje mi się że moje xenony jakoś słabo świecą ... Jak dopalam długie to jest mega jasniej. Poza tym lampy mają lekko inny kolor (lewa w porównaniu do prawej) ... Dlatego zdecydowałem się że przymierzę się do wymiany żarników. Mam więc pytania.

Jakie żarniki D1S polecacie? Philips, Osram, inne ...? Jaką temperaturę barw?

Czy ktoś eksperymentował z tymi najtańszymi żarnikami z Allegro (od 95 zł) - macie jakieś doświadczenia?

Tylko Philips, Osramki to tragedia. Rok temu kupiłem w znajomym sklepie 2 szt. po 200 zeta każda (oczywiście Philipsy). Ja wymieniałem pojedynczo nie obydwie na raz.

Korton555
04-12-2012, 21:25
U mnie tez s-max pierwszym moim autem z ksenonami. Spodziewalem sie super swiatla i szczerze powiedziawszy nie widze jakos duzej roznicy miedzy H7+90% (osram night breaker). Objawow o ktorych czytalem przy padajacych zarowkach nie mam. Zastanawiam sie czy mam cos nie tak, czy fordowskie ksenony tak swieca.

Np patrzac na ten filmik, to w nim opelek duzo lepiej swieci:
http://www.youtube.com/watch?v=HrNnR4iz2jQ

dikileiden
05-12-2012, 00:19
Mam wrażenie że ten opel to ma trochę za wysoko ustawione te światła. Normalnie jak by na długich jechał.

liosty
05-12-2012, 07:12
Na filmie nie widać żeby zmieniał światła z krótkich na długie - więc być może cały czas na długich jechał ... ?

Dzięki za opinie - w takim razie będę brał Philipsa.
BTW - jakie są objawy "kończenia" się xenonów. Słyszałem że kolor światła robi się różowy, coś jeszcze?

dikileiden
05-12-2012, 09:46
Tylko jaką barwę , bo chyba oryginalna jest 4300K , chyba ładniejsza jest 5000K.
Ale nie wiem czy Philipsy do s-maxa są dostępne z barwą 5000K czy tylko 4300K.

Korton555
05-12-2012, 18:29
Mam wrażenie że ten opel to ma trochę za wysoko ustawione te światła. Normalnie jak by na długich jechał.

Mozna zauwazyc, ze soczewki podazaja za ruchami kierownicy, to chyba sie dzieje tylko przy normalnych swiatlach, nie dlugich.

boncio
05-12-2012, 19:48
Jakby jechał na mijania, to byłoby widać charakterystyczne odcięcie, a tutaj go nie ma, więc jedzie na długich. A i tak uważam Fordowskie doświetlanie zakrętów za lepsze rozwiązanie, zwłaszcza przy mocniejszych skrętach, bo doświetla do 90 stopni bok.

A czemu uważacie, że Philipsy, a nie Osramy, które są fabrycznie montowane?

liosty
05-12-2012, 22:16
A co z tymi tanimi z Allegro? Brał to ktoś i może coś powiedziec?
http://allegro.pl/xenon-ksenon-zarnik-d1s-85410-philips-nowy-i2828702003.html

dikileiden
06-12-2012, 00:33
A co z tymi tanimi z Allegro? Brał to ktoś i może coś powiedziec?
http://allegro.pl/xenon-ksenon-zarnik-d1s-85410-philips-nowy-i2828702003.html

To są podróby chińskie , ponoć można poznać po ---tutaj ten sprzedawca przedstawia w opisie aukcji jak rozróżnić oryginał od podróby ( nie jest to reklama sprzedawcy) http://allegro.pl/ksenon-xenon-d1s-osram-66144-philips-zarowka-fv-i2823202853.html

rubinio
06-12-2012, 09:01
Nie wiem jak jest teraz ale rok temu kupiłem palniki od sprzedawcy z powyższego linku, i co i przyszedł taki chłam że nawet nie próbowałem tego wsadzać do samochodu. Na moją reklamację sprzedawca grzecznie przeprosił stwierdził że nie wiedział że to podróbki i szybko zwrócił pieniądze łącznie z kosztami przesyłki do niego. To był jedyny plus.
Widać po opisie aukcji teraz jest specjalistą od wykrywania oszustw.
Jak któryś z Was kupi od niego to dajcie znać czym w tej chwili handluje.

dikileiden
06-12-2012, 12:01
Widocznie ''Polak mądry po szkodzie'' , handlował do czasu aż ktoś nie wyczaił że to podróby lub też tego sam nie wiedział.

azerty11
06-12-2012, 13:16
Jakby jechał na mijania, to byłoby widać charakterystyczne odcięcie, a tutaj go nie ma, więc jedzie na długich. A i tak uważam Fordowskie doświetlanie zakrętów za lepsze rozwiązanie, zwłaszcza przy mocniejszych skrętach, bo doświetla do 90 stopni bok.



Opel ma automatycznie ustawienie na długie/mijania(+ 9 ustawień automatycznych) zapewne na filmie jechał na długich, oprócz skrętnych biksenonów, Insignia ma również doświetlanie zakrętów(wolniejsze i pod większym kątem zakręty doświetla również przez żarówki H1.
Nie wiem jak S-MAX (będę wiedział w styczniu lub w lutym) , ale Insignia miała rewelacyjne światła, gdy ostatnio jechałem Leonem w nocy to różnica jest kolosalna (z widzę wszystko, na prawie nic nie widzę).
Mam nadzieję, że S-MAX będzie miał przyzwoite światła.

boncio
06-12-2012, 16:08
Czytałem o systemie świateł Opla, ale nie miałem okazji zobaczyć w działaniu. Wiem za to jak działa najnowsza wersja Forda. Automatyczne przełączanie mijania/długie też jest u nas.
Jeśli S-max po FL ma tak samo rozwiązane światła jak w nowym Focusie i C-maxie, to mozesz być spokojny - świecą bardzo szeroko i daleko. Tyle tylko, że nie mają już niebieskawej barwy, tylko 4150K, więc światło dzienne.
Ale nadal nie wiem czemu Philips, a nie Osram.

azerty11
06-12-2012, 17:08
Czytałem o systemie świateł Opla, ale nie miałem okazji zobaczyć w działaniu. Wiem za to jak działa najnowsza wersja Forda. Automatyczne przełączanie mijania/długie też jest u nas.
Jeśli S-max po FL ma tak samo rozwiązane światła jak w nowym Focusie i C-maxie, to mozesz być spokojny - świecą bardzo szeroko i daleko. Tyle tylko, że nie mają już niebieskawej barwy, tylko 4150K, więc światło dzienne.
Ale nadal nie wiem czemu Philips, a nie Osram.

To mnie pocieszyłeś, ponieważ te światła to tak naprawdę jedyna rzecz za którą tęsknię po Insigni , no i audio Infinity (ale to w S-max-ie jest ok).

_sobol_
04-06-2013, 11:26
Odświeżę trochę temat, aby nie zakładać nowego - przedwczoraj, przy przebiegu ok. 130kkm prawy palnik zaczął dokonywać żywota (jest wyraźnie "fioletowy"). Zamówiłem już nowe palniki (mam nadzieję, że dziś dotrą) więc pytam tych, którzy już wymieniali - czy jest z tym jakiś kłopot? Lepiej do tej operacji wyciągać całe lampy, czy wymieniać jak się przyzwyczaiło przy zwykłych żarówkach halogenowych w poprzednich autach?
Pytam, gdyż nie wiem, czy zrobię to bez żadnych narzędzi, na ulicznym parkingu, czy lepiej zapewnić sobie piętnastominutowy spokój w garażu?
Przy d1S są różne typy mocowań palnika - który jest w naszych Maxach?
"Mocowanie w soczewce Hella":
https://www.youtube.com/watch?v=ICHb9QpQXd0
"Mocowanie w soczewce Osram":
https://www.youtube.com/watch?v=Y0R0EJFjuxk

A może jeszcze jakieś inne mocowanie jest u nas?

greegi
05-06-2013, 07:10
Nie mam co prawda xenowno, ale mysle, ze sama lampa pod wzgledem mechanicznym skonstruowana jest podobnie.
W Maxie aby wyjąc lampę wystarczy wykręcić 2 (lub 3) śrubki. Po co sobie łamać rękę, jak można wszystko zrobić na luzie?

witekga
05-06-2013, 08:08
sobol ja z rok temu wymieniałem, trochę zdolności elektryczno manualnych i żadnego problemu z wymianą, lampę musisz wyjąć, a dalej widać co i jak, potrzebne chyba tylko dwa wkrętaki -duży do lampy i mniejszy krzyzak do części z żarnikiem. mogłem coś zapomnieć bo dawno było, ale śmiało możesz to zrobić.

Slartibartfast
05-06-2013, 14:37
Nie wymieniałem xenona ale przy wymianie postojówek wyjąłem reflektor i walnąłem fotę stopki żarnika. Widnieje tam napis "Hella"

dikileiden
05-06-2013, 15:17
wymianie postojówek wyjąłem reflektor i walnąłem fotę stopki żarnika. Widnieje tam napis "Hella"

To nie jest ''stopka żarnika '' , to jest przetwornica.

_sobol_
06-06-2013, 07:36
Koledzy, już opisuję co i jak - wrzuciłem i opisałem również w dziale Mondeo, bo tam też włączyłem się do dyskusji o palnikach...

Ok, postanowiłem zahaczyć o garaż teścia :) i jestem świeżo po wymianie. W S-Maxie wymiana wygląda tak:
a) wyjęcie lampy to pikuś (jedynie 2 śruby od góry i lampa wychodzi).
b) Zdejmujemy gumową osłonkę.
c) Następnie wymiana samego żarnika: doczepiamy zasilanie, po czym przekręcamy pierścień razem z żarnikiem w lewo (odwrotnie do ruchu wskazówek zegara). W S-Maxie jest bowiem czarny pierścień, który (oczywiście po wyjęciu żarnika) zdejmujemy ze starego żarnika i przekładamy do nowego.
d) Następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

W Maxie nie ma więc blaszki ze śrubkami, jaka występuje w Mondku - jest pierścień, trochę podobny do tego z filmu, który wrzucałem wcześniej, jednak jest on założony i zapięty na palniku i zapina się razem z nim.

A sam pierścień wygląda dokładnie tak: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E60-E61-E65-E66-Xenon-HEADLIGHT-HID-D1S-D1R-BULB-HOLDER-CLIP-RETAINER-RING-/271174644726

Albo tak: http://www.oemxenonshop.com/Volkswagen-VW-GTI-Mk6-R20-OEM-HID-Bi-Xenon-Headligh-Faults-Ballast-Bulb-Change.html