Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Wysokie obroty przy zmianie biegów i nie tylko...


dj_rey
02-06-2009, 13:17
Od pewnego czasu zauważyłem, że przy zmianie biegów, gdy płynie puszczam gaz i wciskam sprzęgło, silnik jeszcze jest na wysokich obrotach i robi się taka przegazówka, sądziłem, że to normalne, tylko, ze czasami potrafi trwać kilka sekund lub czasami po odpaleniu i ruszeniu, gdy wyrzuce bieg na luz to obroty wskakują na ok. 2tys i opadają po kilu sekundach lub czasami muszę zgasić silnik i odpalić go jeszcze raz.
Gdzieś słyszałem, że może być to wina czujnika sprzęgła lub silnika krokowego, który trzeba przeczyścić, tylko nie wiem, gdzie go szukać.
Może ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać, dlatego byłbym wdzięczny za wskazówki :)

Dodam, że to silnik benzynowy 1,8

Sephot
02-06-2009, 14:16
ja mam podobny problem od kilku dni również jestem ciekaw jak ten problem rozwiązać ...

cezarg1410
02-06-2009, 19:17
moze to byc wina elektronicznego pedalu gazu

mordi
02-06-2009, 19:38
Miałem kiedyś taki problem w fiescie i to była wina silnika krokowego.

pit76
02-06-2009, 20:00
moze to byc wina elektronicznego pedalu gazu

oni mają benzyne,miałem tak w punciaku,skakał nawet do 5tys,mechanior przeczyścił krokowca i przepustnice i oki

Yaropi
03-06-2009, 17:58
U mnie obroty wskakiwały nawet na 2.5-3tys i tak sie utrzymywały przez kilka sekund, nieważnie czy silnik był zimny czy rozgrzany. Najpierw przeczyściłem silnik krokowy jednak nic a nic to nie pomogło.
W grudniu kupiłem i wymieniłem silniczek, niefordowski (zamiennik) za 250 zł i początkowo wszystko chodziło jak należy. Od pewnego czasu znowu dzieje się to samo, tzn nie trzyma obrotów tylko wskoczy i od razu spada - dzieje się tak tylko na zimnym silniku, gdy jest rozgrzany wszystko jest ok. Jednak jestem pewny że za niedługo znowu zacznie wskakiwać i utrzymywać się na wysokich obrotach... Więc albo kupiłem kiepski silnik krokowy albo to nie jego winna a to, że obroty zwyżkują jest skutkiem czegoś innego..

bb
16-06-2009, 14:48
Witam , Mam podobny problem ze swoja foką 1.8 w benzynie , bardzo sporadycznie nieschodzi z obrotów zwlaszcza jak jest zimny , ale to samoczynne podwyzszanie sie obrotów przy zmianie biegów mam za kazdym razem wsumie od nowosci ale teraz sie pogarsza , w dodatku spalanie podskoczylo znacznie co to moze byc ???

ps Gdzie w krakowie udac sie na jakies diagnozowanie ?? abc focus na al 29 listopada nie maja komputera... a zeby bylo smiesznie po zmianie rozrzadu w tamtym roku przy odpalaniu cos piszczy tzreszczy ale tylko na zimnym czego to mzoe byc objaw ??

tomiscorpio
16-06-2009, 15:08
wyczyscic przepustnice , zoaczyc czy plynnie chodzi

No i wyczyscic przeplywomierz

pilich
17-06-2009, 07:17
znajdz silniczek krokowi i "przywal" mu oczywiście na zapalonym silniku, zobacz czy zareaguje spadkiem albo wzrostem obrotów, jeśli tak to masz powód ;)

Cien77
17-06-2009, 15:21
A u mnie odwrotnie :)
Po wciśnięciu sprzęgła obroty ładnie schodzą w dół. Niestety odrobinę za bardzo w dół i po 1-2 sekundach się wyrównują w górę. Autko nawet nie przygasa, ale lekko zatelepie.

Wojta-36
17-06-2009, 22:00
Witam miałem podobny problem i opanowano mi go w serwisie ale tez po długich meczarniach, oczywiście najpierw sam próbowalem czyszczenie i wymiana silniczka krokowego, czyszczenie przepustnicy, podłączanie do kompa i nic. Zdenerwowałem się i pojechałem do serwisu, najpierw zdiagnozowano że silniczek krokowy , wiedziałem ze to raczej nie to ale kazałem wymienić na następny dzień dzwonią mi że to nie ten silniczek tylko jakiś węzyk podcisnieniowy z skrzyni biegów do silnika za 40 zł. to kazalem wymienić i odziwo okazało się że to było to teraz samochodzik chodzi idealnie, oczywiście dodam że za silniczek krokowy nie płaciłem tylko za wezyk + diagnoza 175zl. A problem polegał na tym ze wężyki stażeją się i nie mają właściwości takich jak powinny mieć i ten wężyk zaciskał się na okolo 4 cm. a w całosci miał około 35 cm.

tomiscorpio
18-06-2009, 13:33
odpowietrznik od skrzyni korbowej , parcieje i ssa lewe pwoietrze.

Tyle bo jakie wlasciwosci ma tracic wezyk ....

dj_rey
20-06-2009, 10:53
Witam miałem podobny problem i opanowano mi go w serwisie ale tez po długich meczarniach, oczywiście najpierw sam próbowalem czyszczenie i wymiana silniczka krokowego, czyszczenie przepustnicy, podłączanie do kompa i nic. Zdenerwowałem się i pojechałem do serwisu, najpierw zdiagnozowano że silniczek krokowy , wiedziałem ze to raczej nie to ale kazałem wymienić na następny dzień dzwonią mi że to nie ten silniczek tylko jakiś węzyk podcisnieniowy z skrzyni biegów do silnika za 40 zł. to kazalem wymienić i odziwo okazało się że to było to teraz samochodzik chodzi idealnie, oczywiście dodam że za silniczek krokowy nie płaciłem tylko za wezyk + diagnoza 175zl. A problem polegał na tym ze wężyki stażeją się i nie mają właściwości takich jak powinny mieć i ten wężyk zaciskał się na okolo 4 cm. a w całosci miał około 35 cm.

Czy tez miałeś problem z falowaniem obrotów przy zimnym silniku ? Bo mi również wymieniono silnik krokowy, przeczyszczono przepustnice, ustawiono obroty, a mimo to one nadal falują :(

Wojta-36
20-06-2009, 22:59
Tak dolegliwości takie jak kolega opisal. A co do tego wężyka to mam go i oglądałem parcieje czy traci właścowości jaka roznica poprostu nadaje się do wymiany, a mój w jednym miejscu zrobił się bardzo miekki i pod wpływem podciśnienia zaciskał się i tyle.

dj_rey
21-06-2009, 01:53
Tak dolegliwości takie jak kolega opisal. A co do tego wężyka to mam go i oglądałem parcieje czy traci właścowości jaka roznica poprostu nadaje się do wymiany, a mój w jednym miejscu zrobił się bardzo miekki i pod wpływem podciśnienia zaciskał się i tyle.

Można wymienić go samemu, czy bez mechanika się nie obedzie ?

harv
22-06-2009, 10:19
Czy mozecie wskazac dokladnie (moze zdjecie) ktory to jest wezyk?

dj_rey
05-07-2009, 21:38
Czy mozecie wskazac dokladnie (moze zdjecie) ktory to jest wezyk?
Oj przydałoby sie :)

SPIKE
19-07-2009, 23:05
Ja od wczoraj mam podone objawy,otóż jak silnik rozgrzeje się to podczas jazdy obojętnie czy na biegu czy na luzie obroty nie spadają poniżej 1700obr.ale po zatrzymaniu opadają do właściwych i silnik równomiernie pracuje.Otworzyłem maske,odpaliłem silnik i usłyszałem ciche syczenie.Pomacałem tu i tam i chyba coś trafiłem.Pod kolektorem dolotowym idą wężyki gumowe które wychodzą z i idą do silnika rozgałęziając się jak T.Po przygazowaniu widać jak na zgięciach zaciskają się a przy dotknięciu czuć małe zassanie.Jutro brykam do mechanika i okarze się czy to jest przyczyną,a może ktoś odpisze.Hej!

korek007
20-07-2009, 09:30
...Pod kolektorem dolotowym idą wężyki gumowe które wychodzą z i idą do silnika rozgałęziając się jak T......Hej!
To jest właśnie wężyk odpowietrzajacy skrzynię korbową. Ja za jego wymianę w ASO (wężyk, zaworek, robocizna) zapłaciłem 157 zł. W moim przypadku (chwilowe spadanie wolnych obrotów po wrzuceniu na luz, połaczone niekiedy z gaśnięciem silnika) jednak to nie pomogło.

SPIKE
20-07-2009, 17:39
Witam zainteresowanych tematem!Byłem na warsztacie i podpieli mi komputer a on pokazał awarie czujnika przepływu powietrza czy coś w tym rodzaju,ale po zasugerowaniu mojego spostrzerzenia wymienili wężyk odpowietrzający skrzynię korbową 60pln(dzięki KOREK007 za nazewnictwo).Znikneła awaria czujnika ale problem z obrotami pozostał.Mechanik jest pewny na 96% że to silnik krokowy ale nie ma na warsztacie aby podmienić isprawdzić fizycznie.Czy komputer nie pokaże awari tegoż silniczka(?)bo pod kontem elektronicznym na komputerze jest O.K.Czekam na podpowiedzi iodpowiedzi!

dziku1979dg
07-10-2009, 16:05
Od pewnego czasu zauważyłem, że przy zmianie biegów, gdy płynie puszczam gaz i wciskam sprzęgło, silnik jeszcze jest na wysokich obrotach i robi się taka przegazówka, sądziłem, że to normalne, tylko, ze czasami potrafi trwać kilka sekund lub czasami po odpaleniu i ruszeniu, gdy wyrzuce bieg na luz to obroty wskakują na ok. 2tys i opadają po kilu sekundach lub czasami muszę zgasić silnik i odpalić go jeszcze raz.
Gdzieś słyszałem, że może być to wina czujnika sprzęgła lub silnika krokowego, który trzeba przeczyścić, tylko nie wiem, gdzie go szukać.
Może ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać, dlatego byłbym wdzięczny za wskazówki :)

Dodam, że to silnik benzynowy 1,8

noi co to za usterka bo mam to samo.Dzięki z góry.

Sephot
07-10-2009, 16:33
jak juz napisał dj_rey to może byc czujnik sprzęgła lub silniczek krokowy w obu przypadkach sa podobne objawy . niestety jesli przeczyszczenie silnika korkowego nic nie da to jedyny sposobem sprawdzenia czy to jego wina będzie zakup nowego

Ropuch25
08-10-2009, 19:13
Aktualnie przerabiam ten sam temat 1,8 16V. Wolne obroty w czasie jazdy na luzie 1900-2000. Po zatrzymaniu spadają do 800. W czasie zmiany biegów przegazówka (jak zmieniam przy 3 tys. to po wysprzęgleniu podskakują na 3,5 tys.). Praktycznie nie ma hamowania silnikiem bo cały czas ciągnie do tych 2 tys. Zmieniłem silnik krokowy, czujnik temperatury, linkę przepustnicy. Czyściłem przepustnicę. I nic dalej to samo. Dzisiaj zaprzyjaźniony mechanik odpiął wtyczkę z czujnika prędkości na skrzyni biegów i wszystkie objawy ustąpiły. Obroty są w porządku. Hamuje silnikiem. Przy zmianie biegów obroty nie podskakują. Tylko przestał działać licznik i prędkościomierz. Jutro zakładam nowy czujnik prędkości i się zobaczy.

wojo
08-10-2009, 19:54
Aktualnie przerabiam ten sam temat 1,8 16V. Wolne obroty w czasie jazdy na luzie 1900-2000. Po zatrzymaniu spadają do 800. W czasie zmiany biegów przegazówka (jak zmieniam przy 3 tys. to po wysprzęgleniu podskakują na 3,5 tys.). Praktycznie nie ma hamowania silnikiem bo cały czas ciągnie do tych 2 tys. Zmieniłem silnik krokowy, czujnik temperatury, linkę przepustnicy. Czyściłem przepustnicę. I nic dalej to samo. Dzisiaj zaprzyjaźniony mechanik odpiął wtyczkę z czujnika prędkości na skrzyni biegów i wszystkie objawy ustąpiły. Obroty są w porządku. Hamuje silnikiem. Przy zmianie biegów obroty nie podskakują. Tylko przestał działać licznik i prędkościomierz. Jutro zakładam nowy czujnik prędkości i się zobaczy.

Miałem to w swojej Foce, po odłączeniu czujnika prędkości problem znikał. wymiana czujnika nic nie dała. dopiero jakaś zmiana ustawień u mojego machera magika rozwiązała problem. daj znać Ropuch czy się udało. może jakoś będe mógł Ci pomóc

Ropuch25
12-10-2009, 06:38
Witam.
Niestety założenie nowego czujnika prędkości nic nie dało. Dalej obroty podczas jazdy na luzie 1,8-2,0 tys. Fachman od elektroniki samochodowej (ale nie specjalista Forda) powiedział, że według niego trzeba wgrać nowy program sterujący do komputera. Resetowanie poprzez odłączenie akumulatora nic nie dało.

dziku1979dg
12-10-2009, 16:46
Panowie i co z tą usterką?Pieprzone wysokie obroty.

wojo
12-10-2009, 19:50
Jak Ktoś z Was jest z lublina to znam gościa co ten problem potrafi rozwiązać. mi pomógł, a nie było nadziei.

wojo
12-10-2009, 19:57
dodam ze meczył się z tym 2 miesiace zanim wpadł na ten swój pomysł. zmieniał sterownik silnika, wgrywał oryginalne oprogramowanie i nic.wysyłał sterownik silnika do speców do warszawy, którzy też nie pomogli. jest to fachman od samochodowej elektroniki i - tym sie zajmuje na co dzień i jest naprawdę w tym dobry. po mojej foce z marszu zrobił kilka kolejnych z tym problemem.

dj_rey
12-10-2009, 22:26
dodam ze meczył się z tym 2 miesiace zanim wpadł na ten swój pomysł. zmieniał sterownik silnika, wgrywał oryginalne oprogramowanie i nic.wysyłał sterownik silnika do speców do warszawy, którzy też nie pomogli. jest to fachman od samochodowej elektroniki i - tym sie zajmuje na co dzień i jest naprawdę w tym dobry. po mojej foce z marszu zrobił kilka kolejnych z tym problemem.

To może podzielił byś się wiedzą co ci ten fachman powymieniał, bo nie każdy jest z Lublina...

wojo
13-10-2009, 18:43
no w tym problem ze on to jakoś programował. sprawa typowo elektroniczna. nie wiem jak to sie robi niestety. chetnie bym napisał gdybym to wiedział...

jedretto
02-07-2010, 13:07
Witam wszystkich. Opisywany tu problem meczy mnie od kilku miesięcy a ostatniio przybiera na sile.Probowalem sam sie z tym uporac na podstawie informacji z forum ale nic nie wskoralem.
Przepływomierz i przepustnice mam czyste. Chcialem wyczyscic krokowca i sprawdzic ten węzyk odpowietrzajacy skrzynie korbowa ale sa z tym problemy. Silnik krokowy jest u mnie tak zabunkrowany pod kolektorem ze nie mam pojecia jak go wyciagnac.jedna srubke(od dolu) daje rade odkrecic ale drugiej(od gory) nie moge dojsc.moze ktos to robil w silniku 1.8 i moze cos poradzic? a co do wezyka to nie moge go znalezc bo nie wiem jak dokladnie wyglada i skad idzie. jakis opis, pomoc, moze zdjecie byloby na wage zlota.
pozdrawiam

llukas17
06-08-2010, 19:23
Też mam problem z obrotami na zimnym silniku po odpaleniu od razu wskakują na 2 tys utrzymują się przez sekundę i spadają na jakieś 1,1 tys. Ale podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło lub przy zmianie biegów obroty wskakują na ok 1,7 tys a jak się zatrzymam to po chwili spadają na 1 tys. Czyściłem silnik krokowy (wcześniej objawy występowały też na rozgrzanym silniku).

Ja odkręcałem silnik krokowy tak że tą górną śrubę odkręcałem z góry a dolną od kanału, ale jest tam mało miejsca (na szczęście mam chude ręce) i moczyłem go przez całą noc w benzynie po czym pędzelkiem delikatnie wyczyściłem i spryskałem wd40.

Smooke
15-02-2011, 18:41
Witam

Miałem problem od ponad pół roku również z wysokimi obrotami w moim focusie. Silnik wył przy hamowaniu. Stojąc na światłach wahały się obroty i skakały dość wysoko przy zmianie biegów. Wydałem kupę kasy... a co inny mechanik, to inna teoria. Przeszedłem od wymiany dwukrotnie silnika krokowego, filtry powietrza a były jeszcze tak abstrakcyjne propozycje jak wymiana świec, uszczelek na zaworach oraz wgranie nowego oprogramowania w autoryzowanym serwisie. Poddałem się i wczoraj zawiozłem auto aby wgrać nowe oprogramowanie do pewnego mechanika. Zaproponował on wymianę przewodu powietrza. Kasy ode mnie na razie nie wziął bo chciał żebym najpierw pojeździł i sprawdził czy jestem zadowolony. I tym razem udało się. Silnik pracuje cichutko, obroty nie skaczą (stojąc np. na światłach normalnie 900 obrotów). Jednym słowem jestem zadowolony. Polecam.

romeczek7
18-02-2011, 23:22
Smooke napisz jaki przewód powietrza Ci wymienił. Opisz który i gdzie go szukać.

VoyTasS
22-10-2011, 18:16
Mam ten sam problem.
Po wciśnięciu sprzęgła obroty idą mi na około 2700-3000rpm i się chwilę trzymają na tym poziomie... dopiero potem spadają.
Krokowy sprawdzony. Nie jego wina.
Wychodzi na to, że coś nie tak z programem na kompie.
We wtorek wgrywam nową mapę dla wtrysków i zobaczymy co i jak a na razie odłączony mam krokowiec i obroty podkręcone na 1000rpm :)

romeczek7
24-10-2011, 08:27
Wgrałem nowe oprogramowanie jakiś czas temu i w miarę jest OK. Na pewno lepiej jak było. Jestem ciekaw twoich odczuć. Ja jeszcze nie mogę zwalczyć ładowania po włączeniu większej ilości odbiorników. Na klemach spada do 12,8V a w instalacji 11,9V. Kontrolka od ładowania nie wykazuje, że jest coś nie tak (jest sprawna). W nocy jak stoję na światłach, silnik pracuje to widać, że podświetlenie lekko pulsuje. Podczas jazdy jest OK.

VoyTasS
27-10-2011, 19:56
Wgrane nowe oprogramowanie.
Do tego mechanik pojeździł z komputerkiem i podczas jazdy poustawiał jakieś tam parametry.
Obecnie po wciśnięciu sprzęgła, podczas jazdy obroty spadają do 1000rpm "natychmiastowo" i trzymają się na tym poziomie, dopóki auto nie zatrzyma się całkowicie. Wtedy spadają na 800 i tak zostają.
Nie ma żadnego falowania, przegazowywania itp.
Uważam "problem" za rozwiązany :)

VoyTasS
28-10-2011, 08:36
Heh.
Dziś rano wyszło, że chyba troszkę przesadziłem :)
Przy odpaleniu na zimno silnik startuje ale po kilkunastu sekundach się zaczyna dusić i jak nie dodam mu gazu to gaśnie. I wydaje mi się, że głośniej pracuje, dopóki się nie rozgrzeje.
Na ciepłym nie ma żadnego problemu.

romeczek7
28-10-2011, 18:56
Nie wgrał Ci przypadkiem softu na PB98? A gdzie wgrywałeś w serwisie czy prywatnie u mechanika tylko korekta?

VoyTasS
28-10-2011, 19:28
Znajomy mi wgrywał.
Mechanik dobry, wie co tankuję.
Do tego jeździliśmy troszkę z kompem i ustawialiśmy parametry spalania.
Wszystko jest OK... tylko to odpalanie na zimnym... zadławi go raz i zgaśnie a potem jest za drugim razem już ok.
Po świętach odwiedzę go i sprawdzimy czy LPG nie rozwalił mi mapy wtrysków na Pb

romeczek7
28-10-2011, 19:38
Myślałem, że robiłeś w serwisie dlatego pytałem o PB98, bo oni potrafią wgrać i nie poinformować o tym. Wydaje mi się, że źle wysterowany jest bocznikowy skoro dusi się na zimnym przy odpalaniu. Nie jestem ekspertem to tylko dedukcja.

januhowski
05-11-2011, 14:44
witam ja mam ten sam problem z obrotami,a mianowicie jak jadę i daję na luz to obroty mi trzymają tak na 1500 a jak samochód całkowicie się zatrzyma to dopiero ładnie spadają na 800-900.wymieniałem silnik krokowy,czyściłem przepustnicę i pomogło na 4 miesiące ale od tygonia mam znowu to samo,kolejna wymiana krokowego nie dała efektów,obroty na luzie trzymają sie w ok 1200-1500 i spadają jak autko stanie a mechaniory rozkładają ręce...co to może być???pomóżcie.

VoyTasS
05-11-2011, 16:42
Sprawdź zawór podciśnienia. Może być zdechły już.

Kamils37
07-11-2011, 22:16
Rurka podciśnienia? Tak samo miałem takia rurka gumowa pod kolektorem często parcieje :)

januhowski
08-11-2011, 18:58
:evil:Rurka podciśnienia? Tak samo miałem takia rurka gumowa pod kolektorem często parcieje :)

chyba miałem już sprawdzane wszystko:evil:a może ktoś zna jakiegoś szpecjaliste z elbląga lub okolic może gdańsk,olsztyn...te wysokie obroty mnie nerwują...

Piotrekk
19-11-2011, 13:13
Witam
Zamierzam kupić używanego focusa 1.8 z 98r. Dziś byłem na jeździe próbnej i podczas zmiany biegów silnik robił międzygaz. Przeczytałem cały ten wątek i widz że przyczyn może być wiele. Czy w związku z tym warto pchać się w taki samochód?

korek007
19-11-2011, 16:55
.... jak jadę i daję na luz to obroty mi trzymają tak na 1500 a jak samochód całkowicie się zatrzyma to dopiero ładnie spadają na 800-900......
Witam
Doczytałem w książce, że czujnik VSS powoduje podwyższenie obrotów gdy samochód toczy się na luzie. Może z tym czujnikiem jest coś nie tak i podwyższa za bardzo ?
W innym moim samochodzie, nie foce, przy toczeniu na luzie obroty trzymają ładnie na ok. 1000, a po zatrzymaniu spadają na 700. Natomiast w foce falują w przedziale 1000 - 800, a po zatrzymaniu stabilizują się na ok. 800.
Pozdrawiam.

januhowski
19-11-2011, 19:09
Witam
Doczytałem w książce, że czujnik VSS powoduje podwyższenie obrotów gdy samochód toczy się na luzie. Może z tym czujnikiem jest coś nie tak i podwyższa za bardzo ?
W innym moim samochodzie, nie foce, przy toczeniu na luzie obroty trzymają ładnie na ok. 1000, a po zatrzymaniu spadają na 700. Natomiast w foce falują w przedziale 1000 - 800, a po zatrzymaniu stabilizują się na ok. 800.
Pozdrawiam.

no nie wiem,jestem umówiny na przyszły tydzień z gościem który pracował w serwisie forda i jak do niego dzwoniłem i opisywałem mu objawy to tak na szybkiego powiedział że to prawdopodobnie będzie jakaś usterka elektryczna i że nie powinno być problemy z usunięciem jej

VoyTasS
20-11-2011, 14:49
Witam
Zamierzam kupić używanego focusa 1.8 z 98r. Dziś byłem na jeździe próbnej i podczas zmiany biegów silnik robił międzygaz. Przeczytałem cały ten wątek i widz że przyczyn może być wiele. Czy w związku z tym warto pchać się w taki samochód?

Nie jest to jakiś strasznie uciążliwy problem. U mnie obecnie występuje na przykład tylko lekkie "dogazowanie" jak jadę na luzie. Wtedy trzyma około 1000-1100RPM a gdy zwolnię poniżej 15km/h to spada na normalny poziom około 800. Wcześniej miałem tak, że jak wciskałem sprzęgło do zmiany biegu to potrafił dogazować do 3500RPM. Mechanik coś pogadał o zaworze podciśnienia - zdycha (jak znajdę dobry to zmienię) - oraz coś poustawiał innego i mam teraz tak jak pisałem.
Jeśli poza tym, auto które chcesz kupić, jest nienaganne, to możesz brać.

otulak22
20-11-2011, 15:37
jak ten wężyk wygląda i gdzie jest zamontowany
prosze o zaznaczenie tych co sie znaja pozdrawiam i gdzie można kupic na allegro linki poprosze dziekuje z gory

llukas17
20-11-2011, 18:11
Ten wężyk tu można kupić

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod-odpowietrzenia-skrzyni-korbowej-1.8-2.0-Focus-1076244-FORD/754

A znajduję się on mniej więcej pod tym wężem zaznaczonym na zdjęciu.

Smooke
29-01-2012, 13:00
otulak22 ja właśnie ten przewód wymieniłem i foka jest jak nowa

jaras2
31-01-2012, 20:17
ja podam coś z może trochę innej beczki,ale nadal w temacie falowania obrotów.kiedy oglądałem swojego focusa przed zakupem też obroty skakały nieregularnie między ok.700 a 1600,na zimnym i rozgrzanym silniku,na postoju i kiedy auto się toczyło na biegu jałowym. jak się potem okazało,była spora dziura w gumowym wężu odpowietrzającym skrzynie korbową.wystarczyło zakleić taśmą naprawczą i już po temacie.jednak że od momentu,kiedy pierwszy raz nim jechałem,aż do dziś to zawsze na zimnym silniku,przy zmianie biegu podbija obroty o ok.300-400 na ok.1 sek.a na rozgrzanym tylko "przytrzymuje" chwilowo obroty w ostatnim położeniu.ale nie przeszkadza mi to na tyle żebym uznał to za jakąś usterkę,tymbardziej że ma tak od kiedy kupiłem auto 29.08.2011.wszystko dotyczy silnika benzynowego Duratec ST 2.0 173KM.
pozdrawiam

korkociąg
19-03-2012, 17:40
Witam Wszystkich.
Od pewnego czasu jestem posiadaczem foczki MK1 1,8 16v z 1999 roku. Ogólnie nie mam do niej żadnych zastrzeżeń, jedynie te diabelne , podbijające się obroty podczas zmiany biegów. Doprowadza to mnie do rozpaczy bo nie mogę sobie z tym poradzić. Co mechanik to inna wersja możliwych usterek ale żaden nie może trafić w dziesiątkę. Czy ktoś zna może jakiegoś fachurę w Toruniu lub okolicy który kiedyś sobie już poradził z takim problemem? Bardzo proszę o namiary.Będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.

romeczek7
19-03-2012, 19:55
Mogę Ci tylko współczuć, sam się z tym woziłem i to ostro. U każdego ten problem wygląda inaczej. Przejrzyj dokładnie ten wątek! Napisz co już sprawdziłeś: odma, akumulator, tzw krokowy i czy nie łapie gdzieś lewego powietrza. Ja wymieniłem kolektor dolotowy na ten który montowano od 2003 roku i problem przestał być mocno uciążliwy. Focus ma to do siebie, że po wciśnięciu sprzęgła na chwilę zawiesza obroty. Za inżynierami Forda nie trafisz!

krzysztofblock
19-08-2012, 17:55
Witam, jestem tutaj nowy ale mam podobny problem z moim fordem fokusem 1,4 benzyna 98 r, a mianowicie gdy odpalam samochód na zimno to obroty podchodzą aż do 3500 i tak aż silnik się nagrzeje, potem w trakcie jazdy jak zmieniam biegi to utrzymuje się na obrotach jakie miałem na poprzednim biegu przez jakieś parę sekund, dodam że miałem czyszczony krokowy i przepustnice ale to nic nie dało, komputer też nie wykazał żadnego błędu,

Wojtek
02-09-2012, 12:19
A co sprawdziłeś jeszcze do tej pory z tego co koledzy proponowali w swoich postach ?
Bo umycie zaworu bocznikowego i przepustnicy , to nie wszystko.
Czasami samo mycie już nie wystarcza. Trzeba kupić nowy.

Regis_____
02-09-2012, 15:06
Czujnik przepływu powietrza obok silniczka krokowego. Spróbuj wpierw odpiąć kabel i przepsikać tam WD-40 lub Miedź w Spray'u gdyż te styki na tej kostce lubią dać w tyłek. Miałem tak w Megane. Po wymianie silniczka krokowego spokój był na miesiąc - dwa. Dopiero później z mechanikiem doszliśmy do wniosku że to czujka ;) Dlatego na zimnym daje popalić :)

alek7
15-09-2012, 12:28
Mam taki problem jak koledzy od 2 miesięcy. Walczyło 2 mechaników jededen to byłe ASO forda. Podmienili mi już wszystko co było opisane na formum i nie tylko, przepustnica, zawór bocznikowy, zaworek i rurkę podciśnienia, czujnik prędkości, nowy soft teraz twierdzą, że jedyne co można jeszcze sprawdzić to podmienić kompa, ale już ogarnia mine zwątpienie. Może ktoś podpowie co z tą elektroniką trzeba zrobić, albo poda namiar na warsztata w Warszawie lub okolicach, który pomoże się z tym uporać.

vxz80
16-09-2012, 16:24
Wymiana przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej.Gdzie znajduje sie tez wezyk w focusie mk1 2.0 benzyna ? nizej w poscie pisze ze w 1.8 jest tu kolo termostatu ? a w 2.0 pisza ze blizej podszybia a niby te same silniki jak to jest ?
I czy wymiana polega tylko na podmienieniu wezy i nic wiecej nie trzeba robic..

Oraz czy przy tyl obrotach wiekszych mieliscie tez glosniejsze chodzenie samochodu do momentu zmiany buegu takie buczenie jakies ? czy to wina poduszki ? bo mam problem z nimi ?

Ja Zbyszek
17-09-2012, 17:37
Witam ! Ford focus 1.8 B 2000 r. Niestety przerabiałem ten sam temat a objawy były takie !
- Zapalał się od czasu do czasu (chek ) kontrolka silnika, komputer wskazywał za ubogą mieszankę paliwowo powietrzną, potem było coraz gorzej po zatrzymaniu się silnik charczał tak jakby jeden gar nie kontaktował a nieraz wręcz telepało, najgorsza była jazda przy zatrzymywaniu się, zmianie biegów obroty podchodziły do 3.5 tys. a spalanie lepiej nie mówić.....
- Po skasowaniu błędu komputer wskazywał niewłaściwą pracę sondy lambda
- kupiłem nową i nic, ale po odpięciu wtyczki od przepływomierza sonda diagnozowała się poprawnie............ i zaczęło się jeden mechanik zalecił wymianę przepływomierza, drugi silnika krokowego........
Kolega polecił mi mechanika - warsztat w blaszaku za miastem można powiedzieć mało profesjonalny, ALE Gościu strwerdził jakieś niepotrzebne syczenie, dało się słyszeć po podniesieniu klapy poświecił, pomacał wsadził rękę pod przepustnicę i tam wymacał przewód gumowy "Przewód odpowietrz. skrzyni korbowej Ford Focus" symbol 988f-6n664-ba c72 tak była spora dziura po przytkaniu silnik zaczął poprawnie działać.
Gosiu chciał najpierw go przykrócić odciął ale okazało się ,że jest prfilowany tzn. na końcu poszerzany więc skleił taśma założył i silnik tyka jak nowy.

Wiem ile to nerwów kosztuje i kasy dlatego zalecam może zapalcie fajkę dmuchnijcie pod maskę i popatrzcie czy gdziś powietrze nie zasuwa.
Pan mechanik wziął 40 dychy , ja przewód już zamówiłem i kamień z serca poważnie warto sprawdzić ten przewód (obecnie cena 68 zł).
Pozdrawiam
Zbyszek

alek7
19-09-2012, 08:48
Ja wymieniłem też przewód. Skasowali mnie 250 pln i stwierdzili, że będzie OK. Jak wyjechalem z warsztatu okazało, sie że jest jak było. Sprawdziłem cenę tego przewodu w domu i lekko zdębiałem. Zadzwoniłem do warsztatu i stwierdzili, że kosztował ponad 100 pln plus musieli pojechać, wymienić itp. Gorsze jest to, że problem mam dalej.

vxz80
19-09-2012, 11:42
J tak z ciekawosci swoj sprawdzilem i miala dziure .zamowilem za 60zl orginalny .Wymiana w 2.0 latwa nie trzeba jechac do mechanika.

alek7
24-09-2012, 08:48
Może ktoś się orientuje na jakiej zasadzie działa, automatyczne dodawanie gazu na niższych biegach (samochód jedzie równo i nie gaśnie bez dodawania gazu). Może to ten motyw jest uszkodzony i powoduje takie podwyższenie obrotów? Nie wiem czy jest to możliwe, ale dwa warsztaty już się poddały i nie wiem co robić.

vxz80
29-09-2012, 16:34
Co do silniczka krokowego to jaki kupic ma to znaczenie ? moze byc jakiejs innej firmy dziala to ? czy tylko orginaly drogie?

korek007
29-09-2012, 20:04
Co do silniczka krokowego to jaki kupic ma to znaczenie ? moze byc jakiejs innej firmy dziala to ? czy tylko orginaly drogie?

Forumowicze, którzy kupili tanie zamienniki, z reguły później pluli sobie w brodę.

vxz80
30-09-2012, 14:05
to podaj link do krokowca ktory powinien chodzic ?

Oraz interesuje mnie te lozysko podpory polosi buczy mi w srodku moze to byc lozysko podpory ? slychac w kabinie tylko .Te lozysko jest tylko po prawej stronie .Bo rozumie ze jest nabijane na poloski ( mamy lewa i prawa na kazdej jest lozysko ) jak to wyglada? Bo sprzodu slychac ze niby po lewej buczy i sie rozchodzi po podlodze na tyl.Natomiast jak sie z tylu siedzi to jak by od tylu buczalo w kolach.

korek007
30-09-2012, 18:30
to podaj link do krokowca ktory powinien chodzic ?
....Te lozysko jest tylko po prawej stronie .Bo rozumie ze jest nabijane na poloski ( mamy lewa i prawa na kazdej jest lozysko ) jak to wyglada? ....
Witam.
Krokowiec:
http://ewcar.pl/pl,product,364580,silnik,krokowy,zawor,wolnych,obr otow,motorcraft,1086369.html
Jeżeli chodzi o łożysko podpory półosi - te dwa zdania w Twoim poście są ze sobą sprzeczne. Łożysko jest na prawej półosi, dłuższej. Nabijane jest nie na półoś, lecz na wałek pośredni - ten element który wraz z kielichem przegubu wewnętrznego stanowi całość. Łożysko wygląda tak:
http://ewcar.pl/pl,product,363643,lozysko,podpory,polosi,prawej,mo torcraft,1701597.html

vxz80
30-09-2012, 18:39
Czyli jak jade autem przychamowuje wybijam bieg i sa podwyzszone troche obroty przez chwile to wina silniczka krokowego ?

krzysztofblock
07-05-2013, 19:07
witam, już po zimie i problem znów powrócił znowu wchodzi na wysokie obroty przy odpaleniu nie wiem co już mam robić, z tego co zauważyłem to że samochód przy porannym uruchamianiu wchodzi do 3500 obr ale tylko wtedy jak go przegazuje sytuacja normuje się jak silnik osiągnie temperature ale potem jak go zgaszę jest go ciężko odpalić, długo kręci, proszę o poradę , ford focus mk1 99 r:?:

Danek2312
10-05-2013, 15:42
Wymieniałeś czujnik (sensor) prędkości???
Czujnik znajduje się w skrzyni, dojście jest od góry i od dołu.
Spróbuj odpiąć wtyczkę i zobacz czy coś się zmieniło, po odłączeniu nie będzie nabijał km i nie będzie działać prędkościomierz.

krzysztofblock
10-05-2013, 17:18
spróbuję i dam znać, dzięki za pomoc

WRT
26-05-2013, 18:11
Witam. Mam ten sam problem z moją foką 1.8 16V Obroty na jałowym przy stojącym aucie OK, przy toczeniu się na luzie obroty od 1200 do 2000 (po zatrzymaniu w porządku), no i oczywiście zero hamowania silnikiem. Krokowy,przepustnice,przeplywke czyściłem i wolne obroty ładne, więc nie podejrzewam. Rurka odpowietrzenia skrzyni korbowej nowa. Po wypięciu VSS obroty schodziły ładnie od razu do 900-1000 i hamowanie silnikiem ok. Nie wiem, czy sprawdziłem już wszystko i na bank uszkodzony jest VSS, czy może za takie objawy odpowiada coś jeszcze? No i czy sam czujnik VSS można sprawdzić .

salom
26-05-2013, 18:18
Chyba już sprawdziłeś VSS, jak odłączyłeś, obroty miałeś prawidłowe, to kup, nowy, wymień i ciesz sie pojazdem.

WRT
06-06-2013, 20:50
Czujnik VSS wymieniony na nowy oryginał i zero zmian, kasa w błoto.

WRT
10-06-2013, 23:20
Czy ktoś uporał się z tym problemem?

Orson
14-06-2013, 07:34
Według mnie to nie VSS, właśnie wymieniłem, mimo to obroty czasem mi wzrastają samoczynnie, tzw. przygazówa na luzie, teraz spróbuję wymienić ten przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej, nie stawiam na krokowca, ponieważ według moich spostrzeżeń przy niesprawnym krokowcu obroty poprostu falują, a tu jest czasami tylko przygazówka.

Danek2312
05-08-2013, 20:10
Czy ktoś się uporał z tym problemem bo mi się już skończyły pomysły, nawet sprawdzałem zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej... :(

romeczek7
06-08-2013, 16:35
Panowie, VSS zmieniamy tylko wtedy gdy mamy problem z prędkościomierzem! Po każdej wymianie czegokolwiek w związanego z elektryką silnika bądź samym silnikiem robimy reset poprzez odpięcie klemy (-) akumulatora na przynajmniej 15min, a potem adaptacja. Ford Focus 1.8 16V, bo taki mam jest trudnym do diagnozowania samochodem. Na wolnych obrotach (kiedy samochód stoi) obroty będą prawie zawsze poprawne. Cyrki dzieją się dopiero, kiedy samochód się toczy (oczywiście, gdy coś jest niesprawne). Polecam przeszukanie forum.

Danek2312
11-08-2013, 16:09
A jak z podmianą/wymianą potencjometra przepustnicy? dziś rozebrałem i mam 2 ścieżki wytarte, jedna około 1cm, druga ma z 0.5cm.
Czy to też może wpływać na to iż na luzie podczas hamowania obroty wzrastają do 2000 i trzymają aż do całkowitego zatrzymania, a przy zmianie biegó wzrasta o około 500???

romeczek7
11-08-2013, 17:24
Tak, może tak być. Częściej szarpanie, brak prawidlowej reakcji na wciskanie pedału przyspieszenia, bądź działanie skokowe. Po wymianie trzeba zrobić reset. Polecam również zajrzeć do konkurencyjnego forum focusklubpolska.pl.

Danek2312
12-08-2013, 21:37
Dziś wymieniłem potencjometr przepustnicy i wszystko w końcu po prawie 4 miesiącach wróciło do normy :))

krypa1920
11-11-2013, 17:34
witam odświeżę trochę temat. po wciśnięciu sprzęgła obroty wzrastają tak jak bym dodawał gazu jest to strasznie denerwujące i co jeszcze mnie nie pokoi to to że praktycznie nie ma hamowania silnikiem. poza tymi usterkami obroty są ok ok 800 na zimnym silniku troszkę większe ale to chyba normalne

Bump: proszę o jakąś pomoc. czytałem o tym przewodzie powietrza ale nie wiem gdzie sie znajduje

hakuna matata
23-11-2013, 14:39
Witam serdecznie i dziękuję wszystkim co wypowiadają się bo to cenne wskazówki. Do dzisiaj borykałem się z tymi obrotami i prawdopodobnie znalazłem jeszcze jedną przyczynę i to prostą. Zaznaczę że miałem wymieniany silniczek krokowy ale to w okresie wakacyjnym (bo już jeździć nie mogłem obroty powyżej 4tyś i nie spadały w ogóle)i na jakiś czas był spokój i znowu zaczynało się podobnie pierwsze od małych obrotów i sukcesywnie coraz większe. Tym co wcześniejsze wskazówki nie pomogły radzę jeszcze sprawdzić czy po naciśnięciu gazu i zwolnieniu pedała gazu przepustnica zamyka się to znaczy czy mechanizm ściągania (przyciągania, wracania, odbijania) linki od gazu jest sprawny. JA dzisiaj eksperymentalnie dołożyłem ze swoim mechanikiem dodatkową sprężynkę która ściąga linkę i domyka przepustnicę oraz do oliwiliśmy tą oryginalną aby zmniejszyć opór tarcia bo się przycinała i teraz mam brak gazowania jeżeli tak będzie przez dłuższy czas to zainwestuje w przepustnice albo jak się da naprawić to sie naprawi ten mechanizm.

adammpl
02-01-2014, 18:29
sprzęgło,
prosty test, wsiądź do auta, wciśnij sprzęgło i pobaw się gazem, jak obroty ładnie podskakują i opadają a podczas jazdy masz "podskoki" to 99% sprzęgło,
i nie ma co wymieniać dupereli tylko się pogodzić że trzeba te 2k wydać, nie mówię że od razu, może za miesiąc może za rok, zależy jak kto jeżdzi

Danek2312
03-01-2014, 16:39
Panowie, przeczytałem wasze wszystkie posty i napiszę krótko.
Miałem identyczne objawy, walczyłem sam prawie 4 miesiące bo nikt nie wiedział co jest.
Potencjometr przepustnicy wymieniłem i już pół roku minęło i dalej git :D
Kosztowało mnie to całe 40zł za używkę :)

Bump: sprzęgło,
prosty test, wsiądź do auta, wciśnij sprzęgło i pobaw się gazem, jak obroty ładnie podskakują i opadają a podczas jazdy masz "podskoki" to 99% sprzęgło,
i nie ma co wymieniać dupereli tylko się pogodzić że trzeba te 2k wydać, nie mówię że od razu, może za miesiąc może za rok, zależy jak kto jeżdzi


To wymyśliłeś hehe Co ma piernik do wiatraka :p

Fulara
03-01-2014, 20:31
sprzęgło,
prosty test, wsiądź do auta, wciśnij sprzęgło i pobaw się gazem, jak obroty ładnie podskakują i opadają a podczas jazdy masz "podskoki" to 99% sprzęgło,
i nie ma co wymieniać dupereli tylko się pogodzić że trzeba te 2k wydać, nie mówię że od razu, może za miesiąc może za rok, zależy jak kto jeżdzi

a co ma kosztować 2k ? sprzęgło ?

korek007
04-01-2014, 08:34
a co ma kosztować 2k ? sprzęgło ?

W 1.8 TDCI sprzęgło wraz z dwumasą może tyle kosztować. Chyba o to właśnie chodziło.

MARIUSZEKM
03-02-2014, 18:49
Hey.mam taki sam problem jak w temacie.Podczas jazdy ,w momencie wysprzeglania i zmieniania biegow auto na kilkanascie secund sam zwieksza obroty do 2500 -300 tysiecy.gdy zahamuje i zatrzymam sie to obroty automatycznie obnizaja sie.
Zmienilem czujnik przepustnicy ,czujnik VSS i to samo.Gdy odpinam czujnik VSS to obroty spadaja ladnie ,az za ladnie ze niekiedy sam gasnie przy dojezdzaniu na swiatla.podpinam go z powrotem i to samo.rece opadaja.:(

MARIUSZEKM
04-02-2014, 11:53
HEYKA.wszyscy ktorzy maja podobny problem jak Ja -uprzedzam .NIE WYMIENIAJCIE NIC dopoki nie znajdziecie przyczyny.Nie zgadujcie bron boze bo duza czesc osob robi to.
Ja pisalem o swoim problemie wczoraj a dzis znalazlem usterke.dobrze byla schowana a trafilem na nia przypadkiem.
Podnaszace sie obroty to na 200 procent sprawa lewego powietrza ktore dostaje sie do kolektora ssacego dzies przez jakis nieszczelny przewod,trzeba tylko znalezsc ktory.U mnie np.to bylo na kolektorze ssacym od tylu przepustnicy.w pewnym momencie uslyszalem ze cos syczy;zaczalem szukac i znalazlem peknieta i struchlala zagluszke plastikowa na kolektorze ssacym.po prostu struchlala.gdy tam zaczalem macac reka to mi prawie sie rozsypala w rekach.pomacalem dalej i znalazlem druga zaworek ,taka rurka dlugosci 2 cm na 6 - 8 mm srednicy .tez byla oddetkana.przytkalem reka i odrazu silnik zaczal ROWNIOTKO pracowac .zrobilem szybki test.mialem w samochodzie takie korki do uszu ,wiec zgniatem je i zatkalem je i postanowilem wyprubowac auto.zrobilem 10 km w miescie i moze z 30 swiatel i auto ani razu nie przygazowalo samo ani nie zgaslo.idealnie.nie bylem pewny czy to fabrycznie jest zagluszone wiec w internecie wpisalem kolektor ssacy focus 1.8 16 V i znalazlem zdjecia gdzie na nich te otwory sa zagluszone BIALYMY fordoskimi zagluszkami takimi.i problem z glowy .auto spisuje sie idealnie.zastanawiam sie tylko jak profesjonalnie moglbym to zagluszyc na stale??
WYRZYCILEM W BLOTO JUZ 800 zloty bo wymienilem na oryginal czujnik przepustnicy i czujnik VSS dlatego uprzedzam wszystkich.szukajcie az znajdziecie.:p

Bump: Na tym zdjeciu dokladnie widac te dwie biale zagluszki.ktos kto sie nie zna wogole nie zauwazy ich braku czy braku jednej z nich jak bylo w moim przypadku :P

http://allegro.pl/focus-mk1-98-04-1-8-16v-zetec-kolektor-ssacy-i3882637286.html

Powodzenia.

hakuna matata
30-03-2014, 08:40
no u mnie zadziałało to co zrobiłem koło 4tys km i idealnie pracuje wniosek jeden skutkiem podnoszących się obrotów są różne przyczyny wiec nie kupuj dopuki nie sprawdzisz warto pozyczyć z innego samochodu i sprawdzić a potem kupić jak już pewność. U mnie to tylko mechanizm ściągania linki od gazu się z użył (zabrudził czy zapiekł trochę) teraz chodzi rewelacyjnie Pozdrawiam i życzę szybkiej diagnostyki :) teraz walczę w innym focusie z szybą w tylnich drzwiach nie wiem jak wyjąć mechanizm elektr. podoszenia ale to inney temat :P więc szukam odp gdzieś ....

katperd
26-09-2020, 08:10
Cześć Panowie, macie jakiś rozwiązanie? Trapi mnie to samo w Focusie benz. 1.8 + lpg.
Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania wrzucam 2, puszczam gaz, a silnik zejdzie do 2k i tak sobie jedzie. Gdy wcisnę sprzęgło, obroty rosną do 3-4k. Muszę go dusić sprzęgłem do czasu zatrzymania, wtedy się uspokaja na jałowych.

Silnik: jest po kapitalce.

Kolektor: wszystkie "zbędne" otwory w kolektorze zatkałem, tzn: PCV, serwo hamulca, stare zaślepki, elektrozawór par paliwa. Przejrzałem i nie ma dziur czy pęknięć. Uszczelki do głowicy w dobrym stanie, sprężyste. (skrzynia korbowa póki co ma ujście do atmosfery)

Silniczek krokowy: najpierw zamiennik Toprana, potem Getza (ona mają taki kapsel, który puszcza troszkę lewego powietrza, ale chyba tak ma być?). W obu modelach grzybek zostaje w pozycji półotwartej. Podczas selftestu po OBD podnosi obroty silnika "zgodnie z oczekiwaniem'.

Przepustnica: wyczyszczona, wydaje się mieć dobre uszczelnienie.

TPS: pokazuje normalny, nie poszarpany sygnał w logach w zakresie 0.75 - ~4V

Czujnik prędkości: działa, zegary nie wariują. odłączenie nie zmieniło zachowania pojazdu

Załączam loga z rozpędzania i próby hamowania silnikiem. Może macie jakieś podpowiedzi co jeszcze sprawdzić?
https://i.imgur.com/JZqOAic.jpg

katperd
26-09-2020, 10:47
Odłączyłem VSS ze skutkiem pozytywnym - zaczął hamować silnikiem i nie dolewa już paliwa do osiągnięcia (prawie) obrotów jałowych. Nie narzekam na VSS, wg mnie działa bez zarzutu - wskazówka na blacie płynnie chodzi i zlicza kilometry.
Czy bez VSS to jakiś tryb "awaryjny" jak po odpięciu MAF?

https://i.imgur.com/UMYpAlb.jpg

katperd
05-10-2020, 22:12
Sprawdziłem czujnik cisnienia w pompie wspomagania i stan wiązki - bez zarzutu.
IAC zamiennik nowy - podnosi obroty podczas self testu z interfejsem VScan.
Ostatecznie rozwiązałem problem stosując załączony dławik przepływu powietrza o otworami fi 4mm.
Teraz między biegami jest max 1500rpm, auto hamuje silnikiem jak trzeba i mi taki stan pasuje, bo jestem już zmęczony szukaniem tej głupoty, która podnosi obroty.

Zgaduję że zamiennik silniczka jest goowniany i ma za duży przepływ w stanie zerowym, a nie da się go wyregulować.

https://i.imgur.com/4xymx77.jpg

bugi12
27-01-2021, 15:27
U mnie winą za podnoszenie obrotów podczas zmiany biegów był winny wypięty czujnik sprzęgła... Wsadziłem czujnik na swoje miejsce i wszystko wróciło do normy