Zobacz pełną wersję : Tlen jako dopalacz


Jackiller
16-08-2005, 13:21
Witam

Mam pytanko, czy aby czasem ktoś kiedyś nie próbował podpiąc butli tlenowej (takiej niewielkiej 1-5 litrów) do wlotu powietrza, aby wspomóc spalanie mieszanki paliwowo - powietrznej. Nie wiem czy czasem nie wywalam już otwartych drzwi, ale jakaś taka myśl mi się nasunęła.
Ewentualnie, może by tak wspomóc spalanie tego syfu, co to przechodzi przez ubófsfiany chyba przez wszystkich użytkowników dizli - EGR i wspomóc w ten sposób spalanie tego ****a za przeproszeniem.
Czekam na opinie
Pozdrawiam
Jacek

misiek
17-08-2005, 08:40
nie spotkalem sie jeszcze z dorzucaniem czstego tlenu z butli :) Moze to skomplikowane technologicznie, jednak by silnik mial wiecej tlenu stosuje sie podtlenek azotu.
TEORIA I PRAKTYKA STOSOWANIA PODTLENKU AZOTU (http://www.godula.pl/index.php?mode=Teoria%20i%20praktyka%20zastosowani a%20podtlenku%20azotu)

Bauma
18-08-2005, 14:09
fajnie byloby tak podlaczyc zeby do filtra powietrza szlo zimniutkie i swierze powietrze :)

podtlenek azotu strasznie niszczy silnik i jeden strzal tylko na pare sekund :(

misiek
18-08-2005, 14:14
uzywany rozsadnie nie jest taki zly. A na ile starcza strzal, zalezy jaka masz instalacje.

Struna
18-08-2005, 15:36
jak się z głowa uzywa to nic się nie niszczy - ale silniczek musi być w ogólnie dobrej kondycji - proste że jak założysz do paścia to pstrykniesz kilka razy i po zawodach.

biernik
18-08-2005, 15:45
przeca podtlenek dziala na takiej samej zasadzie jak ten tlen, o ktorym myslisz.
Przecież podtlenek azotu sam w sobie jest gazem niepalnym, jest to przecież tylko gaz rozweselający i ma dużo większą zawartość tlenu niz powietrze atmosferyczne , nie pamiętam teraz ile.

A silnik dostaje okropnie w dupe przecież na wał dziala duzo większa siła. wiec nie gadaj bzdur. a co do zimnego powietrza to podłączyć mozna gasnice sniegową :razz:

podtlenek azotu
Bezbarwny, niepalny gaz o słabej woni i słodkawym smaku. Temperatura topnienia –91°C, temperatura wrzenia –88°C.
Podtlenek azotu jest nadal powrzechnie wykorzystywany jako jeden ze składników znieczulenia ogólnego złożonego. W mieszaninie z tlenem w stężeniu do 70% jest nośnikiem innych gazów anestetycznych. Ma działanie przeciwbólowe, znacznie zaś mniejsze nasenne.
to jest ten caly podtlenek to dla niedoswiadczonych

Struna
18-08-2005, 15:48
ta - tylko że gaśnica śniegowa to dwutlenek węgla - a to raczej na spalanie nie służy. Ponadto każdy silniczek ( a szczególnie te starcze ) ma zapas konstrukcyjny i jak się nei przegina to nic mu nie będzie.

biernik
18-08-2005, 15:50
kurcze pomyliłem sie o tej gasnicy, mialem na mysli o schlodzenie dolotu i IC ewentualnie

Struna
18-08-2005, 16:02
widziałem na takim filmiku ze sierkami cosworth jak przed startem na ćwiartkę właśnie śniegówkami doloty chłodzili

misiek
18-08-2005, 17:19
A silnik dostaje okropnie w dupe przecież na wał dziala duzo większa siła. wiec nie gadaj bzdur. a co do zimnego powietrza to podłączyć mozna gasnice sniegową
moze przeczytaj dokladnie artykulik ktory zlinkowalem w pierwszym poscie, zanim zaczniesz rzucac takimi textami.
NIkt nie pisze, ze dzieki temu auto zrobi 2 razy wiekszy przebieg. Kazdy podkrecany silnik jest chyba oslabiany w swojej zywotnosci. Sa tez rozne stopnie dodatku mocy poprzez NOS. Dla samochodow seryjnych nie zaleca sie by przekraczac 20%.
Wyższe wartości stosujemy do silników, które równocześnie zostały zmodyfikowane mechanicznie w celu poprawy ich wytrzymałości, np. poprzez wymianę tłoków na kute oraz zwykłych korbowodów na sportowe. W silnikach seryjnych nie zaleca się używania jednorazowo systemu dłużej niż 10-15 sekund.


A ze tlen w czystej postaci jest dosc niebezpieczny, wyciaga sie go wlasnie z podtlenku azotu, ktory bezpiecznie mozna przechowywac. Tak to rozumie.

-waldi-
20-08-2005, 19:38
no i Misiek ma racje z tym tlenem

przy pierwszej próbie z nim było by bum! :lol: nie ma żartów!

Jackiller
20-08-2005, 22:52
Oooo widzę,że mój jeden z pierwszych postów wywołał jakieś poruszenie.
Oczywiście ni myślałem o czystym tlenie, tylko o czystym powetrzu używanym np: do nurkowania. I głównie myślałem o wzbogaceniu nim tego ****a, co to przechodzi przez zawór EGR w TDCI... co o tym myślicie ??

misiek
21-08-2005, 14:05
Jackiller, bylo by to chyba zbyt kosztowne, by zawsze tak jezdzic :D

K-ROSS
17-10-2005, 11:37
A od tego sie może chyba silnik szybko przegrzać. W Podtlenku Azotu ( N2O ) Azot spełnia funkcje chłodzenia całego układu.... niejestem pewien , ale sądze że stężone powietrze , może być niebespieczne. Poprawcie mnie jeśli się myle.

Pozdrawiam ;)

TuNeR800
06-08-2006, 23:00
Witam
W podtlenku azotu mamy 70% tlenu i 30% azotu... dodatkowo przy rozprezaniu gazu (zaleznie od cisnienia sprezenia) dolot jest ekstremalnie schladzany... wezcie przyklad z gazem z zapalniczki... przy upuszczeniu duzej ilosci robi sie na zapalniczce szron:P moja koncepcja jest taka aby butle z tlenem gdzies schowac i miec w razie czego zawor pod reka:)


POZDRO:)

Pawel
07-08-2006, 06:18
A zamiast podtlenków i czystego tlenu, jakby zamienic istniejący tlen w zasysanym powietrzu na ozon(tlen trójcząsteczkowy). Co o tym myslicie:?:

teoretycznie oczywiscie, bez wnikania jak to zrobić ;)

Bauma
07-08-2006, 18:45
tylko jeszcze trzeb brac pod uwage stosunek mieszanki paliwowej po ktorym mozna wywnioskowac ze owe butle stykly by na kilkanascie kilometrow..... jesli wogole bylyby zgodne z prawem itd...

Struna
08-08-2006, 09:42
A zamiast podtlenków i czystego tlenu, jakby zamienic istniejący tlen w zasysanym powietrzu na ozon(tlen trójcząsteczkowy). Co o tym myslicie:?:

teoretycznie oczywiscie, bez wnikania jak to zrobić ;) generalnie optymalny skład mieszanki to 14,7 kg powietrza na 1 kg benzyny więc nadmiar raczej nie jest wskazany.

Pawel
08-08-2006, 14:38
generalnie optymalny skład mieszanki to 14,7 kg powietrza na 1 kg benzyny więc nadmiar raczej nie jest wskazany.tylko, ze masa dalej bedzie taka sama. Tylko tlen gęsciejszy i lepiej łaczący sie z paliwkiem :) Co Ty na to :?:

Struna
08-08-2006, 14:50
Tylko tlen gęsciejszy i lepiej łaczący sie z paliwkiem a jesteś tego pewien ?

chemik
08-08-2006, 14:52
moja koncepcja jest taka aby butle z tlenem gdzies schowac i miec w razie czego zawor pod reka:)

Wiec wypowiem sie jako chemik z zawodu...
Jak puscisz czysty tlen (lub ozon) do silnika (oczywiscie wtrysk extremalnie czystymi specjalnymi przewodami) to w komorze cylindra, nawet jesli bedzie pusta (wtrysk tlenu przed wtryskiem paliwa) bedziesz mail pozar - zapali sie cienka warstwa oleju na gladzi cylindrowej, a nawet same gladzie cylindrowe...
Panowie - zapominacie o jednej podstwowej rzeczy - w atmosferze czystego gazowego tlenu w temperaturze bliskiej pokojowej, pod cisnieniem atmosferycznym nastepuje samozaplon wiekszosci znanych wam substancji... A co dopiero w przypadku rozgrzanej komory spalania w silniku?
Nie chce nawet myslec co staloby sie gdyby ten czysty gazowy tlen spotkal sie z benzyna...

Pawel
08-08-2006, 15:12
wszystko ok, tylko mnie chodzi o ozon wystepujacy w powietrzu np. po burzy. nie mówie o czystym ozonie, tylko takim co jest w powietrzu.

Mniej wiecej tak : 70% azot, 10-15% tlen O2, 5-10% tlen O3. (pomijam inne składniki powietrza).

TuNeR800
31-03-2007, 22:20
a co powiecie aby zawór z tlenem był otwierany tylko na tyle jak np w zapalniczce... albo coś podobnego... czyli nie masakryczny wtrysk tylko lekki upust aby to wzbogacić? ale dosłownie mało.

-waldi-
31-03-2007, 23:25
odradzam, chyba ze chcesz sie podpalic :fcp27

Venetian
11-05-2007, 07:03
a co powiedzieli byście aby dotlenić paliwo

Super, jakby Ci się zapaliło jeszcze w instalacji paliwowej to by było kolorowo.