Zobacz pełną wersję : jak i czym wyczyscic silniczek krokowy?


adi
18-08-2005, 13:48
czytałem kilka postów o waszych problemach z silniczkem krokowym-ja mysle ze moze i mnie ten problem dotyka:
na wolnych obrotach co jakis czas-kilka razy na minute spadaja mi obroty o 100-150 obr/min a potem podnosza sie znów do ok 850-800.
wiec mysle ze i czas zobaczyc i moj silniczek-tylko jak do tego sie zabrac-co myc szorowac czy czyscic pędzelkiem a mzoe WD40 napsikac????
na czy polegaja głównie usterki czy"zaciecia sie tego"ustrojstwa i jak ja moge w domowy sposób mu pomóc?

a moze to nie silniczek krokowy tylko cos mam z przepływomierzem?

prosze podpowiedzcie-
pozdrowionka!

waldor
18-08-2005, 18:37
Czasami tak skaczą obroty jeżeli się odłacza akumulator.
Jeżeli nie odłaczałeś, to nie ta usterka-jeśli tak to napisz.

SKOT
23-08-2005, 11:35
Ja bym stawiał na elektroniczny regulator ustawienia przepustnicy...ale to element w większosci przypadków nie rozbieralny tekze niema szans na dokładne umycie, poza wyczyszczeniem styków...ale próbować zawsze wartro

ereres
24-08-2005, 09:47
Witam
Silnik krokowy najlepiej czyścić preparatem do czyszczenia gaźników. Są takie specyfiki w spray-u. Psikasz i środek rozpuszcza wszelkie osady i zanieczyszczenia a przy tym bardzo szybko odparowuje ( coś na bazie tri lub eteru). U mnie zadziałało. Miałem takie same objawy. Uważaj tylko by nie kapło na lakier :( :( :( :( :( :( :( :( :(
pozdrawiam

ereres

rogue
27-08-2005, 09:34
Czyscilem przy uzyciu benzyny ekstrakcyjnej i pendzelka. p zakonczeniu operacji krotka kapiel w WD40. Mozna przy okazji wyczyscic przeplywomierz. Tak dla lepszego samopoczucia :D . Calosc operacji nie potwa dluzej niz wypicie :564:

pzdr

friti
28-08-2005, 13:07
wiec jak do wyczyscic no tak jak inni pisa delikatnie ja zawsze czyscilem zmywaczem dotarcz :) jest to cos w wstylu benzyny akstrakcyjnej ale jest duzo lepsz e:) i jak bedziesz silniczek czyscil to sprawdz czy chodzi :) i nie zapomnij o gniezdzie silniczka tez wyczysc :)

Pozdrawiam

Łukasz

moonship
28-08-2005, 13:11
byc moze glupie dla was pytanie ale jak znalezc i jak wyglada silniczek krok. w 1.8 mkI tez mam problem z obrotami
wielkie dzieki za pomoc

introligator
29-08-2005, 10:14
Nie mialem czasu sie bawic z czyszczeniem krokowca u mnie, wiec oddalem go do mechanika. 50 PLN i silniczek chodzi jak nowy :)

Skolmi
29-08-2005, 10:17
Nie mialem czasu sie bawic z czyszczeniem krokowca u mnie, wiec oddalem go do mechanika. 50 PLN i silniczek chodzi jak nowy :)

O masz. Ja bym Ci za 49 wyczyścił, a nawet taniej :P

introligator
29-08-2005, 11:52
No problem. Nastepnym razem sie zglosze :)

BTW. Dzisiaj mnie moj krazownik zadziwil. Na obwodnicy w Ostrowi Mazowieckiej rozpedzil sie do 195 km/h. Silnik ma juz 285k przejechane, a poszedl jak z instrukcji obslugi :razz:

moonship
29-08-2005, 11:59
no to gdzie jest ten krokowiec moze w koncu ktos napisze?

Slawko
29-08-2005, 16:57
no to gdzie jest ten krokowiec
w mondeo ni ma :D

poszukaj na forum, sa opisy i zdjecia. Nie ograniczaj sie tylko do działu mondeo .

rogue
29-08-2005, 20:33
moonship napisał/a:
no to gdzie jest ten krokowiec

w mondeo ni ma

bo sie nazywa zaworem bocznikowym. obejrzyj sobie: http://forum.fordclubpolska.org/tematy1 ... ght=#64642 (http://forum.fordclubpolska.org/tematy10/gdzie-krokowy-vt9297.htm?highlight=#64642)

pzdr

omEn
30-08-2005, 13:58
Jeżeli chodzi o mondeo MKI to poniżej fotki silniczka krokowego i jego umiejscowienie.

Natomiast mam pytanie bo na wolnych obrotach mi faluje - wlaśnie przed chwilą wyczyściłem ten silniczek benzyną ekstakcyjną ale niestety nie pomogło.
Za co teraz się zabrać?

[ Dodano: 2005-08-30, 15:02 ]
C.D.

filipg79
21-08-2011, 13:08
Czasami tak skaczą obroty jeżeli się odłacza akumulator.
Jeżeli nie odłaczałeś, to nie ta usterka-jeśli tak to napisz.


Witam

Niestety niedawno zerwał mi się pasek rozrządu. Po wymianie zaworów i całego rozrządu 30 km po tym jak wyjechałem z warsztatu zapaliła mi się zółta kontrolka z ikonką silnika a obroty na wolnych obrotach zaczęły skakać: od kompletnego wyłączenia do ok 1k. Po przejechaniu ok 300 km kontrolka zgasła, ale obroty nadal szaleją. Prawdopodbnie mechanicy odłączali akumulator, bo mam rozkodowane radio i przestawiony zegar. Czy to silniczek krokowy, czy coś innego?

pozdrawiam

Slawko
21-08-2011, 18:27
coś innego.

filipg79
23-08-2011, 19:17
Co to w takim wypadku jest?

Slawko
23-08-2011, 20:52
na dzień dobry odłacz aku, poczekaj kilkanaście minut, podłacz aku i zrób samoadaptacje. W poczatkowej fazie obroty będa wariować, ale po kilku minutach sie ustabilizują.

pytanie, czy mechanicy prawidłowo ustawili rozrząd.

filipg79
23-08-2011, 22:20
Wielkie dzieki, tylko nie wiem co to jest samoadaptacja i jak to sie robi? Mógłbys mi to opisać? Jeżeli chodzi o ustawienie rozrządu to mam nadzieje że zrobili to dobrze. Będę to jeszcze sprawdzał, ale z tego co zauważyłem to na wyższych obrotach auto zachowuje się tak jak przed awarią: to samo spalanie, przyspieszenie itp więc powinno być ok

Pozdrawiam

Slawko
24-08-2011, 05:57
ielkie dzieki, tylko nie wiem co to jest samoadaptacja i jak to sie robi? Mógłbys mi to opisać?po raz kolejny, na pewno nie. Wpisz to hasło do wyszukiwarki, a bedziesz miał lekture na kilka dni.