Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Regulacja sprzęgła sprężarki klimy


Grzaniec
18-06-2009, 13:10
Witam,
Przeczytałem tematy odnośnie problemów z klimą. Piszecie w nich m.in. o zbyt dużej odległości elektrosprzęgła sprężarki. Podejrzewam u siebie taki problem i chciałbym to sprawdzić i ewentualnie wyregulować. Pytanie - jak się to reguluje, jakie narzędzia są ewentualnie potrzebne. Mój problem polega na tym, że układ jest szczelny - sprawdzany, napełniony. Po uruchomieniu silnika i włączeniu klimy (manual) sprężarka startuje i chłodzi bardzo dobrze. Jednak co jakiś czas się wyłącza (prawidłowo) i zdarza jej się nie zastartować....wówczas leci ciepłe powietrze - czasem przez dość długi czas, aż w końcu zaskoczy i znów chłodzi. Dzieje się to zupełnie nieregularnie - raz na kilka cykli włączenia i wyłączenia sprężarki, jednak przy wysokiej temp. na zewnątrz, potrafi być uciążliwe...Podejrzewam problem ze wspomnianym sprzęgłem - no, chyba, że koledzy mają inne propozycje, co może być tego przyczyną??

pepero
18-06-2009, 14:20
z tego co widziałem w swojej sprężarce to regulacja odbywa się za pomocą podkładek zakładanych na wałek sprężarki.

Grzaniec
18-06-2009, 14:39
Dostęp zapewne nie jest tam łatwy? I pewnie lepiej zabierać się za to od spodu auta?

lolo1976
18-06-2009, 21:00
Witam, podobnie nabiłem i wyczyściłem klimę (manual) ale po kilku dniach chłodzenia, samochód na ułamek sekundy mi przychamowywał i jechał dalej poczym po kilkunastu sekundach znowu cos mi samochód przychamowało a silnik pomarudził i tak w koło a klima to chłodziła to nie. Zatrzymałem i maske w górę i jak myślałem-rurki chłodne nie zimne, a silnik jakby wychamowywał na sekundkę a przyczyną tego była załączajaca się klima.
Swoja drogą to dość skutecznie przychamowywuje pasek i marudzenie silnika.
Mechanik powiedział że tak ma być ( nieregularna praca silnika), a co do klimy to sam nie wie.
I przyczyną moze być sprzęgiełko?

Grzaniec
19-06-2009, 08:19
U mnie silnik pracuje równiutko, podczas jazdy nie odczuwam momentu załączenia sprężarki a na postoju słychać tylko kliknięcie elektrosprzęgła. Jednak raz na kilka cykli włącz/wyłączenia sprężarka się nie załączy....:/ Panowie, może macie jeszcze jakieś pomysły?

low_radiation
02-07-2009, 21:31
Hello Grzaniec! - jestem świeżo po przejściach ze "strajkującą" klimatyzacją- załącza / nie załącza- aż w końcu padła. Zacznij od bezpieczników i przekaźnika a potem zmierz opór uzwojenia cewki przy sprężarce. U mnie to ona właśnie się usmażyła...;) Winno być prawidłowo coś około 3,5 ohm. A ilu "specjalistów" moją klimę sprawdzało .. trzech! Sam doszedłem co i jak i sam wymieniłem cewkę..bez demontażu sprężarki co w Mondim nie jest proste..

cowboy
04-07-2009, 00:58
U mnie w manualu jak włączę, nie ważne 1,2,3, czy 4 kreska na włączniku, sprężarka pracuje dotąd, aż wyłączę silnik lub zmniejszę nawiew na 0(zero).

Klima w manualu nigdy sama nie powinna się wyłączać-wyjątek: za niskie ciśnienie w układzie klimatyzacji.

Grzaniec
04-07-2009, 10:25
Hello Grzaniec! - jestem świeżo po przejściach ze "strajkującą" klimatyzacją- załącza / nie załącza- aż w końcu padła.

Dobrałem się pod schowek, namierzyłem sondę czujnika oszronienia i poruszyłem nim. Od tamtej pory klima ani razu nie zastrajkowała:) - podejrzewam, że było złe ustawienie sondy czujnika - zbyt blisko agregatu i dlatego wyłączał klimę.

U mnie w manualu jak włączę, nie ważne 1,2,3, czy 4 kreska na włączniku, sprężarka pracuje dotąd, aż wyłączę silnik lub zmniejszę nawiew na 0(zero).

Klima w manualu nigdy sama nie powinna się wyłączać-wyjątek: za niskie ciśnienie w układzie klimatyzacji.

W znanych mi Galaxy (nie tylko w moim) sprężarka klimy pracuje cyklicznie - zresztą, było tu na forum to opisane. Może po prostu nie wiesz, że u Ciebie też się włącza i wyłącza. Uruchom silnik, włącz klimę i najlepiej podnieś maskę - co kilka chwil będzie słychać załączające się elektrosprzęgło sprężarki...

Przemek_PC
04-07-2009, 10:36
Cowboyasterix, wszystko zależy od typu sprężarki, w 2.0 i 2.3 są sprężarki o stałej wydajności i mają prawo się załączać i wyłączać, w 1,9 jest sprężarka o zmiennej wydajności i ona może chodzić non-stop.

ARTEK M
04-07-2009, 10:53
Koledzy czy ten czujnik oszronienia trzeba tylko poruszać czy przekręcić w którąś stronę, i jak to wygląda.

Grzaniec
04-07-2009, 10:55
wszystko zależy od typu sprężarki,
i się wyjaśniło - w moim poprzednim aucie też sprężarka pracowała cały czas....z wyjątkiem wciśniecia pedału przyspieszenia - wtedy na chwilę sprężarka była odłączana....

Grzaniec
04-07-2009, 11:04
Koledzy czy ten czujnik oszronienia trzeba tylko poruszać czy przekręcić w którąś stronę, i jak to wygląda.

Ja go obróciłem o jakieś 90st.....na foto masz widok pod schowkiem, ale w MK2 - w MK1 jest chyba inaczej. Czujnik - a raczej sonda tego czujnika zaznaczona strzałką.

http://images43.fotosik.pl/156/669715ed74136d59m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=669715ed74136d59)

Przemek_PC
04-07-2009, 11:17
ARTEK, u ciebie tego czujnika nie ma. On jest tylko w benzynowych silnikach Forda (2.0 i 2.3) ze względu na inny typ sprężarki niż w TDI i V6

ARTEK M
04-07-2009, 17:41
Tak więc pozostaje mi tylko regulacja sprzęgiełka, może ktoś wie jak to się robi bo klimiarz chciał mnie umówić na około 20 lipca a ja 14 lecę na urlop a bez klimy będzie tragedia (mam do przejechania 1500 km)

jblack
04-07-2009, 20:08
witam a mnie sie wydaje ze ten czujnik oszronienia jest we wszystkich autach z klima przeciez klimatyzacja wszedzie jest ta sama wiec skoro jest w benzynowych to i musi byc w dieslach jak i z manualna i automatyczna klimatyzacja myslac tak na chlopski rozum poprawcie mnie jak sie myle

Przemek_PC
04-07-2009, 21:21
A w Mondeo mk1 i mk2 nie ma tego czujnika niezależnie od silnika. Upewnię się i napiszę czy ten czujnik jest w TDI i V6 ale na 99,9% go nie ma.