Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Zawór EGR - jakie są objawy uszkodzonego ?


Kamil33
26-06-2009, 11:13
Wiem ze jest to popularny temat na forum jednak mam pytanie jakie są objawy uszkodzonego (zepsutego) zaworu EGR ponieważ byłem na kompie i wyszedł błąd tego zaworu pozatym nic się dzieje auto według mnie poprawnie działa ma moc niemuli i nie kopci.

phantom-kk
26-06-2009, 20:51
Mulenie, kopcenie, spalanie - 3 objawy. Jak jest dobrze to możliwe, że masz już zaślepionego EGRa, czasami pokazuje to jako błąd. Jak jeździ dobrze ja bym nie ruszał.

motorek26
26-06-2009, 21:38
ja bym nie ruszał. a ja bym sprawdził dla pewności czy jest gdzieś zaślepiony jeżeli nie to bym zaślepił i bym wiedział czy jest różnica czy nie ma

wicia.w
26-06-2009, 22:29
zależy jaki był kod usterki jeśli uszkodzony jest czujnik lub wiązka czujnika położenia zaworu egr to moduł wykrywa usterkę i zawór egr nie jest uruchamiany może zapalić się kontrolka silnika jeśli zblokuje się zawór mechanicznie to przeważnie jak jest otwarty lub uchylony i wtedy może kopcić z rury wydechowej na czarno podczas przyspieszania i być odczuwalny spadek mocy i jeszcze może być uszkodzony zawór elektromagnetyczny uruchamiający zawór egr lub spadek podciśnienia w układzie i też zawór egr nie będzie prawidłowo pracował

Kamil33
27-06-2009, 10:50
Spalanie na poziomie 9l/100km miasto ,trasa 5,5 l/100km przy prędkości do 140km/h co do cyklu miejskiego mechanik stwierdził przy tej pompie jako posiada ten silnik jest to normalne(nie będzie oszczędny).

radzique
27-06-2009, 17:03
ale bzdura, ja przy mieszanej jeździe nie przekraczam 6l/100 km, w mieście 15 km w Pozaniu do pracy i 15 km z powrotem nigdy nie miałem więcej niż 7l/100 km, a jadę 15 km czasem 40 min przez korki. Dane mam od 6 miesięcy te same, tankuję średnio 3 baki na miesiąc, sprawdzam spalanie za każdym razem i mam bardzo równe wyniki. Najmniejsz wyszło 4,7 l/100 przy trasie, prędkość 100-120 km/h.
9l to jest strasznie dużo jak na ten silnik.

maciej_b
27-06-2009, 17:41
9l to jest strasznie dużo jak na ten silnik.
potwierdzam, trasa (ok 100km/h) ok 5 litrów, miasto 6,5 litra. Wiem że 9 litrów jest możliwe przy tym silniku ale trzeba naprawdę ostro go cisnąć...

pawel2007
28-06-2009, 11:43
9 litrów?! to rzeczywiście trochę jakby dużo; najwięcej spalał mi 7,5l, ale z przyczepą; nawet w mieście nie przekracza 6,5l; jeśli EGR nie jest zaślepiony to sprawdź wiązkę sterującą; też mnie to czeka ale jakoś nie mogę się zebrać

Kamil33
28-06-2009, 13:53
Czy przy zaślepionym egr będzie palił mniej czy więcej.

maciej_b
28-06-2009, 21:20
Mniej.
W Focusie może nie widać tak różnicy (elektroniczna pompa), w Escorcie, przy mechanicznej pompie po zaślepieniu zaworu spalanie spadło o ok 1 litr (czyściłem przy okazji zawór wewnątrz).
Ale przede wszystkim silnik jest elastyczniejszy w dolnym zakresie obrotów.

Kamil33
29-06-2009, 09:32
Co ciekawe dolałem do paliwa pewnego preparatu(czyści układ paliwowy ) i spalanie spadło na mniej więcej 7,9l/100km.

maciej_b
01-07-2009, 04:20
Zasyfione wtryski... a i pewnie pompa też.

olej03
09-11-2009, 20:34
witajcie,
chciałbym się poradzić was nie robiąc kolejnego wątku.
Otóż mam FF I 99r 1.8 TDDI endura i którego razu zobaczyłem pod maska dziwna rzecz a mianowicie przerwany jeden z 3 kabli podłączonych do zaworu EGR, jest całkowicie urwany od wtyczki która jest przy EGR. Jak na razie nic nie dymi na szczęście, ale spalanie jest dość wysokie w mieście ok 10l/100km. Co może sie dziać z tym całym zaworem? jak to wpływa na prace silnika?

tomasini
11-11-2009, 11:29
Rzeczywiście, z tym spalanie jest coś nie tak. Mój w jeździe mieszanej ( z przewagą miasta - Bydgoszcz ) nigdy jeszcze nie przekroczył 6l. Trasa około 5l a przy ekonomicznej jeździe nawet poniżej

piotrek 74
12-11-2009, 07:38
olej03 żadnych błędów nie pokazuje ? (wszystkim co kabelki mieli po odcinane wyskakiwały błędy) To jest chyba najnowsza i najszybsza technika odcinania tegoż zaworu ,bo według starej trzeba zaślepić (ale tu trzeba trochę czasu poświecić) Ale według starego przepisu nikomu spalanie nie wzrosło i poprawiła się dynamika w dolnym zakresie obrotów .

P.s dorzuć fotkę z tym kabelkiem ,O ERG poczytaj na forum jest wszystko opisane

olej03
18-11-2009, 19:29
piotrek 74 dzięki za zainteresowanie, wygląda to takjak na fotce niżej [sory za jakość].
nie wiem czy pokazuje błędy, nie sprawdzałem auta pod kompem. Czy ten oderwany kabelek możne powodować jasiek uszkodzenia? Jeśli chodzi obroty to jazda zaczyna się od ok. 2000, ale niżej nie jest zamulony. http://www.polejniczak.pl/2.jpg

iAntonio
18-11-2009, 20:06
potwierdzam, trasa (ok 100km/h) ok 5 litrów, miasto 6,5 litra. Wiem że 9 litrów jest możliwe przy tym silniku ale trzeba naprawdę ostro go cisnąć...

przyłączam się (chociaż nie na temat EGR)
średnio po mieście od 5,8 do 6,5 i nie jeżdżę wolno :)

iAntonio
19-11-2009, 14:03
ja nie wiem co wy robicie z tymi samochodami... pchacie czy co...:)

w jakim sensie? czyżbyś wątpił w to spalanie? :)

kozik77
19-11-2009, 20:16
ano wiesz jak słyszę " średnio po mieście 5,8-6,5 " , to mi się sam uśmiech na usta ciągnie ... a jak jeszcze widzę dodatek pod tytułem "i nie jeżdżę wolno" to już w ogóle... chyba, że wasze autka to ciągną pół na pół z baku i z atmosfery...

piotrek 74
19-11-2009, 20:29
olej03zrób jak większość radzi zaślep go a później podłącz ten kabelek (troszkę pracy a przynajmniej wykluczysz jedną z możliwości i bez wkładu finansowego )
wydaje Mi się że gdy podłączysz ten kabelek zacznie dobrze kopcić przy przyśpieszaniu (ja jeszcze z ERG nie miałem problemu a jest już załatany )
Ps mam nadzieję że wymieniałeś przynajmniej filtr powietrza :lol:

iAntonio
19-11-2009, 20:49
ano wiesz jak słyszę " średnio po mieście 5,8-6,5 " , to mi się sam uśmiech na usta ciągnie ... a jak jeszcze widzę dodatek pod tytułem "i nie jeżdżę wolno" to już w ogóle... chyba, że wasze autka to ciągną pół na pół z baku i z atmosfery...

to co prawda nie należy do tego tematu - za co przepraszam autora - ale to nie jest przechwalanie się typu kto ma mniejsze spalanie, ale prawdziwa informacja dla porównania, czy wszystko ok z foką.
Nie ma tu chyba radaru :) więc odnośnie mojej szybkiej jazdy - w zabudowanym minimalnie 80, wolniej nie potrafię ani ja ani mój Fokuś. Dla informacji - do Chorwacji ze średnią od 130 do 160km/h spaliłem na baku 7,2. Moim zdaniem to mało na taka jazdę :)

majkelll
11-04-2010, 22:31
Witam.Ja też mam takie pytanie.
Mam urwane wszystkie kabelki od zaworu EGR i na kompie pokazał błąd,ale na razie nic się nie dzieje,autko jeździ idealnie i teraz nie wiem czy jechać z tym do naprawy czy tego nie ruszać.Co radzicie ?

gozdziu
13-04-2010, 10:43
Witam.W czwartek przymierzam sie do zaślepienia zaworu w Foce MKI 2004 TDCI.
Powodem prób kombinacji jest bład który ostatnio pojawił mi sie na kompie:

P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected

I teraz pytanie do wszystkich posiadaczy TDCI łącznie z informacja z którego roku jest wasza foczka czy po zaslepieniu EGR(za pomoca kawałka blachy jak w opisach) pojawiaja sie równiez błędy na komputerze??

Powodem pytania jest to że martwie sie troche czy z iloscia elektroniki jaka jest w tym samochodzie zaślepienie nie spowoduje niepoprawności w dzialaniu lub co gorsza jakichs uszkodzen(lamby itp.)

Z góry dzieki za odpowiedź.

Pozdrawiam gozdziu

kf2000
13-04-2010, 16:53
Jetem właśnie w trakcie przerabiania tego samego problemu. Foka 1.8 TDCI z 2004, 215 kkm.

Błąd ten sam P0401. Po skasowaniu wyskoczył ponownie po 200km. Też zastanawiam się nad zaślepieniem ale raczej zakładam że błąd dalej będzie się pojawiał bo pewnie zawór zasyfiony i będzie się przycinał pomimo zaślepienia.

Nie stać mnie na nowy EGR, a czyszczenie też kosztuje i nie daje gwarancji.

Wymyśliłem sobie takie rozwiązanie. Kupiłem ELM327 i zaślepię zawór. Pojawiające się błędy będę usuwał co jakiś czas, w sumie nawet nie muszę ich usuwać, raczej będę je monitorował aby nie przegapić czegoś poważnego.

Krzysiek

majkelll
14-04-2010, 20:12
Witam.
A ja co mam zrobić z tymi kabelkami ?
Chyba pojadę do mechanika i wymienię całe gniazdo na nowe i wszystkie je podłącze ?

gozdziu
15-04-2010, 20:37
Zawór zaślepiony.Krzysztof ja również jakieś dwa tygodnie temu zakupiłem ELM327 i z stąd wiem ze mam problem z EGR.

Wracajac do tematu po zaslepieniu tylko podjechałem pod dom z garażu(500m)wiec za dużo nie powiem.Żadne kontrolki się nie świecą (czytałem gdzieś ze komuś check engine sie zaczął świecić).

Jutro zrobię nią z 60 km to zobaczę czy jest jakaś zmiana w pracy silnika a następnie na powrocie do chaty mam 200 km autostrady :) po tym odcinku podłączę pod interfejs i dam znać co i jak.

Pozdrawiam gozdziu

gozdziu
15-04-2010, 20:44
"majkelll" sorry za małe zainteresowanie Twoim problemem ale nasze silniki są trochę różne.

Jak coś to załącz jakieś zdjęcie ja mam TDCI u mnie nie ma kabelków są wężyki na EGR nie mam żadnego wtyku trzeba najpierw ustalić czy u Ciebie w TDDI wygląda to tak samo wtedy możemy podyskutować.No i najważniejsze napisz od kiedy masz furę może był problem i poprzedni właściciel zamiast kupić EGR rozwiązał problem metoda "łopatologiczna".
W momencie kiedy podłączysz wszystko okaże się ze do tych kosztów trzeba będzie dorzucić jeszcze zawór.

I jeszcze jedno czy na kompie pokazuje ci jakieś błędy?

Pozdrawiam gozdziu

jasiuprezes1
30-04-2010, 22:36
cześć .jestem tu nowy.mówicie o zaślepianiu zaworu EGR.ja osobiście bym zaślepił rurke metalową która doprowadza spaliny do kolektora ssącego.natomiast otwór wkolektorze ssącym zamontować kruciec wraz z rurką podłączoną do filtra powietrza.uwarzam że takie podłączenie nie załączy żadnych błędów o których wspominacie.odpiszcie co o tym sądzicie.

piotrek 74
01-05-2010, 08:15
jasiuprezes1> dobrze myślisz -ale tą rurkę musisz podpiąć za turbem bo ciśnienie poleciiiiiiiii
najprostszy sposób blaszka miedzy zaworem a rurką i żadne błędy nie wyskakują(przy sprawnym)
majkelll -poszukaj na forum był opis jak mają być podłączone

jasiuprezes1
01-05-2010, 11:30
Właściwie masz racje. Ja myślałem że gdy zawór pracuje do silnika przedostają się sadze które zanieczyszczają dysze zaworu i kolektor ssący co prowadzi do uszkodzenia tego urządzenia.Drugą sprawą gdy zdejmujesz noge z gazu przy zaślepionym zaworze wytwarza się podciśnienie i auto szybciej zwalnia a turbina nie tłoczy sprężonego powietrza .Mi chodziło o to aby zachować funkcjonalność tego zaworu na czystym i chłodnym powietrzu które dostarczymy z obudowy filtra powietrza.Ja wiem,więcej komplikacji przy moim pomyśle ale ja tak to zrobię.J:pomysl:eśli wiecie coś więcej i lepiej uświadomcie mnie ponieważ nie jestem mechanikiem tylko bawie się w te klocki od czasu do czasu.

piotrek 74
02-05-2010, 15:45
Ja wiem,więcej komplikacji przy moim pomyśle ale ja tak to zrobię.Jeśli wiecie coś więcej a lepiej nie zawsze :027: ale po co dostarczać silnikowi powietrze drugą rurką jak od tego jest dolot i do tego chłodzony ?:wink:

jasiuprezes1
02-05-2010, 19:48
zgadza sie, jest chlodzony poniewarz turbina rozgrzewa to powietrze,jednak niewiem jakie opory powstaja na interkuler i turbinie pdczas zwalniania gdy nie pracuje turbina.podczas zwalniania otwiera sie egr i rozluzni opory ssania powietrza przez silnik,przez co samochod bedzie powoli zwalnial.im szybciej zwalniasz dluzej przyspieszasz a oszczednosci gdzie,druga sprawa czyste powietrze a nie spaliny na wolnych obrotach co oznacza leprze spalanie a elektronika sama utrzyma wolne obroty po przez obciencie zuzycia paliwa.napiszcie morze mam racje albo sie myle.

piotrek 74
02-05-2010, 20:09
po zaślepieniu przecież ssa czyste powietrze . A jak chcesz się bawić to lepiej odkręć kolektor ssący i go dobrze wymyj bo teraz na pewno średnice dolotu masz zmniejszoną o jakieś 10-25 % .Odkręć tą gumę od kolektora i zobacz ile będziesz miał smoły na ściankach kolektora :shock: obstawiam że od dwóch do czterech mm i tu jest parę koników w plecy a jakie opory:D

jasiuprezes1
02-05-2010, 20:34
tak zgadzam sie z toba.wczoraj to ogladalem.niestety pozostawie to czyszczenie na wakacje.

OphisR
04-05-2010, 07:43
Witam
widziałem na youtube filimik jak czyścić ten zawór, a co wy polecacie niedrogiego ale skutecznego. Bo zastanawiam się nad takim zabiegiem.
Zawsze tankowałem BP Ultimate ale ostatnio mnie coś tchnęło i zatankowałem zwykłego Diesla na BP, efekt prawie natychmiastowy, jak jest zimny to puszcza ciemne bąki przy przyspieszaniu, jak się rozgrzeje jest ok.
Ludzie wcześniej jeździli na zwykłych paliwach diesel i wszystko było ok a teraz jak się nie naleje tego droższego to się takie rzeczy zdarzają. Ciekawe czy te nasze samochody takie wymagające się zrobiły czy te tańsze paliwa są słabszej jakości. Mój silnik to 1.8 TDDI 90 kM

mkaminski100
04-05-2010, 13:23
Witam
widziałem na youtube filimik jak czyścić ten zawór, a co wy polecacie niedrogiego ale skutecznego. Bo zastanawiam się nad takim zabiegiem.
Zawsze tankowałem BP Ultimate ale ostatnio mnie coś tchnęło i zatankowałem zwykłego Diesla na BP, efekt prawie natychmiastowy, jak jest zimny to puszcza ciemne bąki przy przyspieszaniu, jak się rozgrzeje jest ok.
Ludzie wcześniej jeździli na zwykłych paliwach diesel i wszystko było ok a teraz jak się nie naleje tego droższego to się takie rzeczy zdarzają. Ciekawe czy te nasze samochody takie wymagające się zrobiły czy te tańsze paliwa są słabszej jakości. Mój silnik to 1.8 TDDI 90 kM
Ten filmik to jakas dziwna sprawa, bo najlepiej to wyczyscic dluga szczotka (druciana lub nawet do zebow) i pozwolic, zeby caly czas sadza byla mokra i sie rozmakala.
Co do EGR to na zimnym silniku zaraz po odpaleniu jest otwarty i zagrzewa dodatkowo silnik, dlatego po zaslepieniu wiele aut pracuje jak Ursus na zimno.
Przy puszczeniu gazu jest zamkniety wiec nie ma wplywu na prace, ale dodaje cieplego powietrza do dolotu co troche kloci sie z intercoolerem. Zreszta czuc, ze rura do kolektora dolotowego jest zimna a sam kolektor cieply.
Wiele aut ma tez grzalke plynu od weza idacego do EGR co po zaslepieniu sie traci.
Sa wiec plusy i minusy zaslepiania EGRa

na koniec dodam, ze widzialem wlasnie dziwny EGR z dodatkowa gruszka podcisnienia, jakby jakas przepustnica rurki dochodzacej do EGR. niestety nie zrobilem temu zdjecia.

trociu
27-06-2010, 12:14
Jetem właśnie w trakcie przerabiania tego samego problemu. Foka 1.8 TDCI z 2004, 215 kkm.

Błąd ten sam P0401. Po skasowaniu wyskoczył ponownie po 200km. Też zastanawiam się nad zaślepieniem ale raczej zakładam że błąd dalej będzie się pojawiał bo pewnie zawór zasyfiony i będzie się przycinał pomimo zaślepienia.

Nie stać mnie na nowy EGR, a czyszczenie też kosztuje i nie daje gwarancji.


Hej. Coś zrobiłeś z tematem? U mnie właśnie zaczął pojawiać się ten błąd i przymierzam się do naprawy. Jakoś do zaślepienia nie jestem przekonany więc raczej skłaniam się do czyszczenia/wymiany.

mkaminski100
27-06-2010, 14:08
Hej. Coś zrobiłeś z tematem? U mnie właśnie zaczął pojawiać się ten błąd i przymierzam się do naprawy. Jakoś do zaślepienia nie jestem przekonany więc raczej skłaniam się do czyszczenia/wymiany.
EGR jest otwierany podcisnieniem, wiec zaslepienie i tak nic nie da. Mozna zaslepic i zyc z bledem, albo porzadnie wyczyscic i miec spokoj na kilka lat. Niestety porzadne czyszczenie wiaze sie ze zdjeciem kolektora czyli kilka godzin pracy. Jezeli zrobisz to jednak dobrze to zawsze jest oszczednosc wzgledem kupna nowego EGRa.

trociu
29-06-2010, 09:19
Zawór zaślepiony.Krzysztof ja również jakieś dwa tygodnie temu zakupiłem ELM327 i z stąd wiem ze mam problem z EGR.

Wracajac do tematu po zaslepieniu tylko podjechałem pod dom z garażu(500m)wiec za dużo nie powiem.Żadne kontrolki się nie świecą (czytałem gdzieś ze komuś check engine sie zaczął świecić).

Jutro zrobię nią z 60 km to zobaczę czy jest jakaś zmiana w pracy silnika a następnie na powrocie do chaty mam 200 km autostrady :) po tym odcinku podłączę pod interfejs i dam znać co i jak.

Pozdrawiam gozdziuHej
I jak sprawuje się Twój Fordzik po tej przeróbce. Mi ostatnio zaczął się pojawiać błąd P0401 i zastanawiam się co zrobić z fantem. Na razie myślę o rozkręceniu i przeczyszczeniu, ale gdzieś wyczytałem, że w naszych TDCI trudno się do tego dobrać. Z tego co widziałem na szybko, to całość jest z tyłu i może być problem z rozłożeniem.

mkaminski100
29-06-2010, 09:34
Hej
I jak sprawuje się Twój Fordzik po tej przeróbce. Mi ostatnio zaczął się pojawiać błąd P0401 i zastanawiam się co zrobić z fantem. Na razie myślę o rozkręceniu i przeczyszczeniu, ale gdzieś wyczytałem, że w naszych TDCI trudno się do tego dobrać. Z tego co widziałem na szybko, to całość jest z tyłu i może być problem z rozłożeniem.

Najpierw musisz zdjac kolektor wydechowy z turbo, potem dolot. W TDDI turbo to 30-40 minut pracy, w TDCI trzeba sie wiecej nagimnastykowac (turbo wieksze i trudniej wychodzi), ale tez sie da wyrobic w godzine.
Generalnie to najlepszy sposob na czyszczenie EGRa.
No chyba, ze masz dluga szczotke druciana (cos jak szczoteczka do zebow) i wyczyscisz go benzyna lub ropa, potem sprawdzisz lusterkiem jak jest czysty i pokrecisz silnikiem bez swiec (zeby bezpiecznie wyrzucic plyn i brud z silnika)

trociu
04-07-2010, 10:28
Najpierw musisz zdjac kolektor wydechowy z turbo, potem dolot. W TDDI turbo to 30-40 minut pracy, w TDCI trzeba sie wiecej nagimnastykowac (turbo wieksze i trudniej wychodzi), ale tez sie da wyrobic w godzine.
Generalnie to najlepszy sposob na czyszczenie EGRa.
No chyba, ze masz dluga szczotke druciana (cos jak szczoteczka do zebow) i wyczyscisz go benzyna lub ropa, potem sprawdzisz lusterkiem jak jest czysty i pokrecisz silnikiem bez swiec (zeby bezpiecznie wyrzucic plyn i brud z silnika)Szykuje się na rozebranie i czyszczenie. Może w tym tygodniu się uda. Mam TDCI więc zbieram chęci bo już widziałem, że trochę trzeba będzie się nagimnastykować, aby wszystko pościągać.
Co prawda ostatnie 1000km przejechałem już bez zapalonej kontrolki, ale pewnie i tak jest co tam czyścić. Dodatkowo zabezpieczę się ELMem, aby kontrolować jakby coś nowego się zaświeciło.

trociu
07-07-2010, 18:29
Pociągnę temat, może komuś się przyda.

Niestety nie udało mi się ściągnąć kolektora a tym samym czyszczenie tylko połowiczne. Rozkręciłem wszystko z wyjątkiem dolnych śrub mocujących kolektor. Bardzo mało miejsca, aby się do nich dobrać. Może walczyłbym dalej, ale przy ściąganiu tej metalowej rurki idącej od EGRa w dół wypadła blaszka zaślepiająca (nie ma to jak niespodzianka od poprzedniego właściciela) więc stwierdziłem, że dalej walczyć nie będę jak i tak jest zaślepiony.

Ale ogólnie byłem pozytywnie zaskoczony małą ilością syfu w środku. Po prostu na ściankach tylko. Nic paskudnego i wszystko się zmywało szmatką.

trociu
07-07-2010, 18:30
Podczas całej akcji nasunęło mi się pytanie. Jaki czujnik odpowiada za komunikaty błędów EGRa w komputerze? Mi wyskoczył kilka razy P0401 - za mały przepływ. Ale od jakiś 1000km już się nie pojawia a nic nie robiłem. Bałem się jakiegoś dużego syfu w środku a nic takiego w zasadzie nie było.

czaperek
11-07-2010, 18:26
Witajcie!
Jakiś czas temu byłem na komputerze ze swoją foczką ( 1.8 TDDI ) w zasadzie bylo by wszysko OK gdyby nie błąd: "PO404 EGR komenda sygnał zły" musze powiedziec ze coś jest nie tak, bo jeśli silnik pracuje na malych obrotach 9000 to silnik tak jakby falował. raz czysto chodzi a raz szarpie. Co mam zrobić, moze jakieś porady???
pozdrawiam...

czaperek
23-07-2010, 15:39
Jednak zdecydowałem sie oddać moją foczke do specjality...:-) Musze powiedzieć że wyczyszczenie tego RGR jest dość trudne.... Duuużo smoły czy coś w tym rodzaju, i klopoty ze ściągnięciem calego kolektora. Mało miejsca :/

OphisR
25-07-2010, 10:19
Witam, ja się przymierzam jutro do zaślepienia EGR ostatnio udało mi się go trochę poczyścić, ale bez odkręcania wszystkiego to jest niemożliwe. Najlepiej byłoby odkręcić wszystko i wyczyścić.
Ja mam silnik 1,8 TDDI z 2002 r. i faktycznie chcę go zaślepić i mam parę pytań:
Czy jak podłożę blaszkę to czy uszczelniać to połączenie silikonem odpornym na temperaturę?
Czy nie pojawią się jakieś błędy? - mam wersję bez komputera.
Nie chcę sobie zaszkodzić tym zaślepianiem, u mnie objawy są takie, samochód zaczął kopcić bardziej niż wcześniej, a jak przyspieszam to powyżej 2800 obr autko jest zamulone - nie chce już przyspieszać, więc chcę sprawdzić, czy to aby nie EGR.

Pozdrawiam

OphisR
27-07-2010, 11:30
Miałem zaślepiać, ale nie zaślepiłem, pojechałem najpierw podłączyć samochód pod komputer, czy nie ma jakiś błędów, i okazało się, że nie ma nic.
Więc wykluczam zawór EGR i nic z nim nie robię, jeszcze wymienię filtr paliwa, bo wydaje mi się, że zaczął kopcić jak wlałem tańszego paliwa na BP.

qriss8
27-07-2010, 11:53
czesc
zna moze ktos prosty sposob zeby wyczyscic EGR w focusie 1,8 TDDi 2000r.
pozdro

danq
27-07-2010, 13:06
czesc
zna moze ktos prosty sposob zeby wyczyscic EGR w focusie 1,8 TDDi 2000r.
pozdro

http://www.youtube.com/watch?v=1DhYk3Mm8HQ

OphisR
02-08-2010, 20:36
Czy brak błędów może oznaczać, że jednak z zaworem ERG jest jednak coś nie tak? Miałem zaślepiać, ale nie zaślepiłem, ponieważ po podłączeniu pod komputer nie wyświetliły się żadne błędy, ale nie daje mi to spokoju, zwłaszcza jak patrzę w lusterko przy przyspieszaniu.

qriss8
19-08-2010, 14:00
czy ten EGR powoduje ze auto gasnie podczas jazdy?

qriss8
20-08-2010, 10:29
i czy mozna ten egr zaslepic inaczej niz podkladajac blaszke? bo mam tak zapieczone ze chyba wyrwie ten egr.

Dragonfly
20-08-2010, 13:08
Witam. Ja z małym pytankiem. Odważył się ktoś z Was czyścić EGR tym sposobem http://www.youtube.com/watch?v=1DhYk3Mm8HQ ?

Natiew
20-08-2010, 13:26
Tak ! Ja się odważyłem ,w Moim przypadku był to WD-40 nie przesadzałem !

qriss8
20-08-2010, 14:33
Tak ! Ja się odważyłem ,w Moim przypadku był to WD-40 nie przesadzałem !

na odpalonym silniku wpryskiwales wd-40 ?

mkaminski100
20-08-2010, 15:18
Witam. Ja z małym pytankiem. Odważył się ktoś z Was czyścić EGR tym sposobem http://www.youtube.com/watch?v=1DhYk3Mm8HQ ?
Ciekawe ile razy beda zadawane te pytania?
Wielu ludzi to robilo. W 1.8 tdci bym sie nie bal, w 1.8 tddi na wymeczonej pompie juz tak. Zreszta komus pompa klekla przy tym czyszczeniu. Pisalem pewnie o tym wczesniej i nawet jak pamietam w tym watku.
Wrzucalem nawet zdjecia, ze ze wzgedu na umiejscowienie EGRa "psikanie" pomaga jak umarlemu kadzidlo, albo pomaga na ktorko. SWorzen na ktorym rusza sie EGR jest w zakolu na zewnetrznej scianie rury dolotowej i dojscie jest tam kiepskie. Jest wlasnie tak umiejscowiony, zeby olej wlatujacy z dolotu go jak najbardziej omijal. Wiara jednak czyni cuda i ludzie twierdza, ze im pomoglo.
Cudowny srodek nie jest niczym innym jak zwyklym odtluszczaczem bezpiecznym dla czujnikow, sond i katalizatora. Czyli dziala tak sobie, szczegolnie jezeli przez otwor przelatuje prawie 30l powietrza na sekunde...
Zalewanie WD40 jest jeszcze gorszym rozwiazaniem, bo pozostaje tlusta powierzchnia do ktorej jeszcze szybciej beddzie sie kleila sadza z EGR.
Wg mnie bardziej sie oplaca chocby wziecie lusterka i zeskrobanie wiekszych czesci, zalanie tym srodkiem i wyczyszczenie szczoteczka do zebow. Potem odpalenie i kolejne czyszczenie.

Dragonfly
21-08-2010, 09:02
Ciekawe ile razy beda zadawane te pytania?
Przepraszam, że chciałem zaspokoić swoją ciekawość :p
Jednocześnie dziękuję za odpowiedz popartą swoimi przemyśleniami.
A tak na poważnie, nie odważył bym się.

mkaminski100
21-08-2010, 09:09
Przepraszam, że chciałem zaspokoić swoją ciekawość :p
Jednocześnie dziękuję za odpowiedz popartą swoimi przemyśleniami.
A tak na poważnie, nie odważył bym się.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=88954&highlight=EGR

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=99632&highlight=egr

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=73033&highlight=egr

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=103021&highlight=EGR


I moj post
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=99632&highlight=egr&page=4

Jak widzisz jest tego mnostwo, a moja wypowiedz jest z praktyki, a nie przemyslen ;)

gozdziu
24-08-2010, 21:18
Witam,
zawór zaślepiłem jakieś cztery miesiące.Przjechałem jakies 3000 km po czym wyskoczył znowu bład P401 i dodatkowo czego nie bylo przed zaslepieniem zapalil sie check engine.Skasowałem i o dziwo już po jakimś kolejnym 1000 znowu P401. i od tamtej pory co jakis 1k regularnie.
(Wezyki szczelnie zaslepione)

Czy ktoś mniej wiecej moze mi przybliżyć zasadę sterowania tym zaworem przez ECU.Czy odbywa sie to przez te węzyki ?

z góry dzieki
1.8TDCI 2004 (100KM)

pit76
24-08-2010, 21:37
Czy ktoś mniej wiecej moze mi przybliżyć zasadę sterowania tym zaworem przez ECU.Czy odbywa sie to przez te węzyki ?
tak,ale tdci pozna to po przepływomierzu

motorek26
25-08-2010, 18:54
błąd wyskakuje ponieważ kolektor dolotowy zrobił sie czysty nie ma teraz tak dużo osadu ze spalin turbina pompuje takie samo powietrze i przeładowuje silnik
silnik TDCI widzi błąd bo jest za duże ciśnienie doładowania przez co wywala błąd i przechodzi w tryb awaryjny aby nie uszkodzić silnika (wywala check)

tdci pozna to po przepływomierzu
nie do końca przepływomierz mierzy ilość powietrza jakie wpada
a ECU poznaje po czujniku od doładowania który sie znajduje gdzieś na róże od intercoolera lub na kolektorze ssącym

mkaminski100
25-08-2010, 21:36
Tylko, ze EGR jest otwarty tylko na wolnych obrotach a pod obciazeniem sie zamyka...
http://www.youtube.com/watch?v=sQCvihDxj9A

Tak wiec turbo nie powinno przeladowywac.

Ja bym sprawdzil na poczatek czy podcisnienia masz szczelne i podmienil zaowor sterujacy EGRem. Z tego co pamietam to blad powstaje, jezeli zadane przez komputer otwarcie jest mniejsze. Czyli jezeli zawor puszcza za malo podcisnienia na EGR lub podcisnienie jest za male (nieszczelnosc) zeby otworzyc zawor do konca.

Pamietajmy, ze ZASLEPIENIE EGR to tylko zablokowanie otworu dolotu spalin, ale sam zawor musi sie ruszac. Jezeli wiec jest blad to najpierw warto go wyczyscic a potem zaslepic.

motorek26
25-08-2010, 23:59
Tylko, ze EGR jest otwarty tylko na wolnych obrotach a pod obciazeniem sie zamykamasz racje ale ..
tak sie zachowuje jak auto stoi spróbuj zrobić takie badanie egr-u jak auto jest obciążone czyli jak jedzie lub np. na hamowni wtedy zobaczysz że jak turbo bedzie dmuchało z dużą mocą czyli około 1,5-1,8 (zmienna geometria) to zobaczysz tak naprawde jak zachowuje sie zawór egr-u i kiedy jest otwarty a kiedy sie uchyla

mkaminski100
26-08-2010, 07:18
masz racje ale ..
tak sie zachowuje jak auto stoi spróbuj zrobić takie badanie egr-u jak auto jest obciążone czyli jak jedzie lub np. na hamowni wtedy zobaczysz że jak turbo bedzie dmuchało z dużą mocą czyli około 1,5-1,8 (zmienna geometria) to zobaczysz tak naprawde jak zachowuje sie zawór egr-u i kiedy jest otwarty a kiedy sie uchyla
Sprawdzales to sam? Jezeli tak to jak?

I jezeli otwiera sie pod obciazeniem to przeciez tylko dopompowuje dodatkowe powietrze z wydechu, wiec zatkanie nie moze powodowac, ze turbo przeladuje, bo wtedy do silnika dochodzi mniej powietrza.

gozdziu
27-08-2010, 09:37
Wiec tak.Chyba mniej więcej załapałem.Problem jednak w tym:
-spaliny zaślepione ten temat ni podlega dyskusji(co prawda kocham środowisko ale bez przesady )
-jeśli odłączę wężyk to wtedy będzie błąd bo zawór nie pracuje

Wniosek wiec jest taki zaślepić waz podłączony i będzie dobrze jeżeli zawór działa.
W praktyce: uczynilem tak i cóż wszystko ok poza niesamowitym hałasem który on robi.klepie jak stado niewyregulowanych zaworów(przy zapalaniu i wchodzeniu na obroty z jałowych).

pozdr.Gozdziug

ahinsa81
27-08-2010, 19:35
Witam wszystkich,

jestem tu nowy i dopiero zaczynam moją przygodę z Foczką.
kupiłem FF I 2003 r., 1.8 TDCI i mam podobny problem. na komputerze pokazał się błąd związany z zaworem EDR (numeru nie pamiętam) ale objawy mam podobne jak większość tu opisanych. póki co przewód mam zatkany ale to i tak chyba na dłuższą metę nie pomaga ponieważ i tak czasem mi gaśnie podczas jazdy, szczególnie na niskich obrotach i strasznie mułowaty jest czasem. dodatkowo (nie wiem czy to wina EDR) ale mam problemy z jego odpaleniem. np. dziś, rano zapalił bez problemu a wyskoczyliśmy do banku załatwić sprawy, wracam i klops :) pochodziliśmy jeszcze trochę po mieście, wracamy i zapalił od razu za pierwszym razem. planuję dać go do czyszczenia bo to nie jest normalne. wszystko zaczęło się jak stał w warsztacie (wymieniałem rozrząd i filtry oraz olej) i był już na rezerwie i któryś z mechaników pojechał zatankować. pewnie już gdzieś na górce jakieś syfy załapał z dna.

tylko tak się zastanawiam i tu proszę Was o pomoc. czy to że mam problemy z odpaleniem go to też jest wina EDR? wow, ale się rozpiasałem :)
pozdrawiam

motorek26
27-08-2010, 20:02
Sprawdzales to sam?tak sprawdzałem
I jezeli otwiera sie pod obciazeniem to przeciez tylko dopompowuje dodatkowe powietrze z wydechu, wiec zatkanie nie moze powodowac, ze turbo przeladuje, bo wtedy do silnika dochodzi mniej powietrza. nie do końca rozumujesz działanie tej sprawy
turbo pompuje do kolektora ssącego i daje ciśnienie X a spaliny mają wolny wylot i nie mają praktycznie żadnego ciśnienia bo układ jest otwarty
wiec jak turbo stworzy ciśnienie które jest za duże to : zmienia od razu położenie łopatek w turbinie i uchyla sie zawór EGR aby to ciśnienie obniżyć
wiec jak uchyli sie to spaliny nie wlecą do kolektora ssącego tylko ciśnienie które jest stworzone w kolektorze ssącym wyleci do układy wydechowego
mam nadzieję żę dość dobrze wytłumaczyłem i zrozumiale

motorek26
27-08-2010, 20:04
czy to że mam problemy z odpaleniem go to też jest wina EDRnie EDR a EGR
i napewno nie jest to wina jego żę nie możęsz go odpalić

pit76
27-08-2010, 20:28
turbo pompuje do kolektora ssącego i daje ciśnienie X a spaliny mają wolny wylot i nie mają praktycznie żadnego ciśnienia bo układ jest otwarty
wiec jak turbo stworzy ciśnienie które jest za duże to : zmienia od razu położenie łopatek w turbinie i uchyla sie zawór EGR aby to ciśnienie obniżyć
wiec jak uchyli sie to spaliny nie wlecą do kolektora ssącego tylko ciśnienie które jest stworzone w kolektorze ssącym wyleci do układy wydechowego
mam nadzieję żę dość dobrze wytłumaczyłem i zrozumiale
czyli nie ma możliwoaści zaślepienia egr w tdci?

motorek26
27-08-2010, 20:35
nie ma zawsze po jakimś czasie i tak wywali błęda

trociu
02-09-2010, 12:27
nie ma zawsze po jakimś czasie i tak wywali błęda

Wreszcie znalazłem coś co i u mnie jest. Też mam zaślepionego EGRa i co jakiś czas pojawia mi się P0401 "Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected".

I z tego co widzę, nie da się tego obejść.

Pojawia się pytanie - czy da się z tym żyć, czyli sprawdzać kody błędów i patrzeć czy nic innego się nie pojawia? Czy należy odślepić, bo coś może paść?

ahinsa81
23-10-2010, 14:32
Niedawno odebrałem moją fokę od mechanika. Wiecie co było? rozszczelniona pompa CR, jakiś zaworek przy niej i do tego łańcuch był luźny, który tą pompę napędza (przez to prawdopodobnie przechodził w tryb awaryjny na wysokich obrotach). teraz ma od razu lepszego kopa no i najważniejsze nie ma problemów z odpaleniem i nie gaśnie :) ale mam inną zmorę, także przeszukuję forum dalej :) pozdro 4 All :)

Pawelec1
29-10-2010, 19:51
Witam,

Mialem uszkodzony zawor egr, kupilem uzywany na allegro zawor z kolektorem ssacym, mechanik wymienil i juz nie ma błedu.
I teraz mam pytanie od poczatku od kiedy posiadam foczke, silnik przy ok. 1200-1800 dziwnie chodzi, tak jak traktor i dragania ida na auto, oczywiscie na wolnych obrotach.
Na poczatku wyszlo jeszcze, ze na 1 wtryskiwaczu nie ma korekty czy jakos tak (nie jestem mechanikiem, nie znam sie), po naprawie tego egr, silnik nadal zle chodzi.

Czy zawor egr ma wogole wplyw na prace ktoregos ze wtryskiwaczy ?
Bo mi mechanik mowil, ze tak.


Pozdrawiam

pit76
30-10-2010, 15:13
Czy zawor egr ma wogole wplyw na prace ktoregos ze wtryskiwaczy ?
wtryskiwacza nie,silnika tak

Na poczatku wyszlo jeszcze, ze na 1 wtryskiwaczu nie ma korekty czy jakos tak
w tddi niemożliwe,te wtryskiwacze nie mają korekcji

trociu
02-11-2010, 08:32
Wreszcie znalazłem coś co i u mnie jest. Też mam zaślepionego EGRa i co jakiś czas pojawia mi się P0401 "Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected".

I z tego co widzę, nie da się tego obejść.

Pojawia się pytanie - czy da się z tym żyć, czyli sprawdzać kody błędów i patrzeć czy nic innego się nie pojawia? Czy należy odślepić, bo coś może paść?

I jak to jest. Czy w związku z zaślepionym EGRem i pojawiającym się co jakiś czas błędem P0401 "Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected" coś złego może się stać z silnikiem TDCI?

Paweł

wrzoch
20-11-2010, 01:42
tak sprawdzałem
nie do końca rozumujesz działanie tej sprawy
turbo pompuje do kolektora ssącego i daje ciśnienie X a spaliny mają wolny wylot i nie mają praktycznie żadnego ciśnienia bo układ jest otwarty
wiec jak turbo stworzy ciśnienie które jest za duże to : zmienia od razu położenie łopatek w turbinie i uchyla sie zawór EGR aby to ciśnienie obniżyć
wiec jak uchyli sie to spaliny nie wlecą do kolektora ssącego tylko ciśnienie które jest stworzone w kolektorze ssącym wyleci do układy wydechowego
mam nadzieję żę dość dobrze wytłumaczyłem i zrozumiale

Spaliny napędzają turbo, które napędza sprężarkę, która tłoczy "świeże" powietrze do dolotu. Następnie jest ono mieszane z paliwem, spalane i wydalane z silnika w postaci spalin pod ciśnieniem, które napędzają turbo i kółko się kręci. To byłoby przy zamkniętym na stałe czytaj zaślepionym EGR.
Jeżeli EGR byłby otwarty, to duża część spalin zamiast na łopatki turbo trafiłaby spowrotem do dolotu, (i tak się dzieje, ale przy małym obciążeniu silnika lub uszkodzonym/zaciętym EGR), skutkiem czego ciśnienie spalin niższe = doładowanie słabsze.
W praktyce przy obciążeniu silnika EGR powinien być zamknięty, aby zapewnić jak największe doładowanie silnika.
Przy odciążonym silniku zawór EGR może zostać otwarty skutkiem czego część spalin ponownie spala się w komorze silnika, co ma podobno zbawienny wpływ na środowisko - zmniejsza się ilość szkodliwych tlenków azotu w spalinach oraz obniża temperatura spalania w komorze silnika - co przekładać może się na jego trwałość.

Reasumując. Zaślepiając EGR dajesz turbinie bardziej popalić - zawsze 100% spalin idzie na turbo, poza tym jesteś ekoszkodnikiem emitującym większe ilości tlenków azotu. Silnik będzie teoretycznie nieco żwawszy - nie potrzebujesz w końcu zamykać zatkanego już EGRa, aby "pobudzić" turbosprężarkę do żywszej pracy.
Niestety albo i stety EGR sterowany elektronicznie kapnie się, że coś mu nie gra, w końcu ma przepływomierz i sypnie błędem, który o ile się nie mylę może spowodować zapalenie kontrolki MIL w dłuższej perspektywie i przejście w tryb awaryjny, co wiąże się z utratą mocy czyli powrotem do punktu wyjścia, a nawet poniżej.

maciej_b
23-11-2010, 17:38
Reasumując. Zaślepiając EGR dajesz turbinie bardziej popalić - zawsze 100% spalin idzie na turbo
to się tyczy silnika tdci (opieram się na ww wypowiedziach).
W tddi jest inaczej realizowana regulacja ciśnienia doładowania, po przez zawór WG, spaliny są kierowane innym kanałem i omijają turbinę (wirnik sprężarki).

trociu
25-11-2010, 08:28
Niestety albo i stety EGR sterowany elektronicznie kapnie się, że coś mu nie gra, w końcu ma przepływomierz i sypnie błędem, który o ile się nie mylę może spowodować zapalenie kontrolki MIL w dłuższej perspektywie i przejście w tryb awaryjny, co wiąże się z utratą mocy czyli powrotem do punktu wyjścia, a nawet poniżej.Samo zapalenie się kontrolki MIL chyba nie wymusza trybu awaryjnego?
I kontrolując samemu zawartość rejestru błędów, można się pozbyć świecącej lampki jeżeli komuś ona przeszkadza.

Czyli wychodzi na to, że poza kochanym środowiskiem turbo może szybciej się zużywać, bo pracuje non stop...

tomaszbrzoza
26-09-2012, 18:40
Witam serdecznie szanownych użytkowników forum możne problem zaworu EGR był już poruszany setki razy ale szukałem i nie spotkałem się z podobną usterka jak moja.

Posiadam Focusa z 1999 r z silnikiem 1.8 TDDI problem w tym ze autko raz idzie jak powinno a raz brak mu siły.
Wyczyściłem zawór EGR i po czyszczeniu przyjrzałem się jego pracy a tu zonk...
Pale autko wskakuje na wolne obroty bach zawór się otwiera...... dodaje gazu zawór się zamyka i za chwilkę znów otwiera [ja nie puszczam gazu tylko stopniowo dalej dodaje a on już się nie zamyka]w końcu puszczam gaz on pach na chwilkę się zamyka przy spadaniu z obrotów i znów otwiera na wolnych obrotach.

Wszyscy piszą ze EGR ma być otwarty tylko na wolnych obrotach jak to w końcu jest..

Autko nie ma żadnych błędów

Uziu
27-09-2012, 00:53
zaslep go calkiem i bedzie spokoj. To zbedny wynalazek w tym silniku. jzezli silnik jest nieobciazony a zapewne test robiles na postoju to EGR bedzie sie raczej otwieral. Dopiero pod solidnym obciazeniem sie zamknie. Ale tak jak pisalem zaslepic, jezeli "reszta" jest ok to auto Ci ozyje

tomaszbrzoza
27-09-2012, 18:10
Ok zaślepię i zobaczę co i jak

gr0sik
03-02-2014, 00:00
Witam.

Odgrzeje trochę temat. Mam focus MK1 1.8 TDDi mam problem z mocą. Objaw jest taki, gdy odpalę silnik auto ma moc, przyśpiesza i jest elastyczne po chwili staje się mułem. Wystarczy że przez chwile będę jechał jednostajnie i traci moc. Jak czytałem wypowiedzi innych osób mają problemu praktycznie cały czas. Jeśli chodzi o inne objawy opisywane przez innych, spalanie w mieście w zimę to 7,5 litra na trasie 5 - 5,5 do pracy mam 7km więc te 7,5 i tak jest dobrym wynikiem. Kopcenie, przy obrotach do 2,5 tyś praktycznie nie występuje nawet jak cisnę powyżej 3 nic nie dymi chyba że dochodzi do końca obrotów to idzie czarny dym, gdy auto ma moc to zadymienie z tyłu też nie jest nad wyraz duże, chyba że przyśpieszenie jest gwałtowne. Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o sugestie na co zwrócić uwagę.

maciej_b
03-02-2014, 05:51
sprawdzałeś czy łapie jakieś błędy?
Opis sugeruje, że może być problem z turbiną/lub jej wysterowaniem. Sprawdź ciśnienie doładowania. Najlepiej wykonaj próbę drogową. Zobacz jak wygląda sprawa przed i po wystąpieniu "muła".

Uziu
03-02-2014, 21:10
EGR muli auto w dolnym zakresie obrotow. Mozesz sprawdzic MAP sensor i wezyk cisnieniowy co idzie do niego , ewentualnie jeszcze czujnik w IC.

dolar337
20-03-2014, 19:21
Witam.Czytam czytam i nie widzę mojego problemu.Czy możliwe jest że zawór egr zaczyna dzwonić od ok 3000obr/min i wyżej?Dodam że były błędy: P0409,P0404.Nie dymi, nie kopci, ma moc, nie trzęsie go, łatwo odpala...Jest ok.Czy trzeba go zaślepić(a może już jest :wink: nie wiem) czy może samo czyszczenie wystarczy...A może jest jakaś inna przyczyna tego.Proszę o odp.Pozdrawiam

Uziu
21-03-2014, 19:54
najlepiej przeczyscic i dopiero zaslepic , po co dolot sobie syfem zawalac przez jakies wynalazki zielonych.

andrzej1987
22-03-2014, 15:19
Witam
Podpinam sie do tematu minowice mam problem z kopceniem troche juz zgłupiałem . Więc tak. Jak stoje na biegu jałowym i deptam w pedał to nic zero dymka . Jak depne w pedał 1 -2 bieg przy 1tys 1,2 to zadymi ale tylko tak do 1,7 obrotów . Natomiast jak lekko sie bujne do 1,7 obrotów i pedał w podłoge 1-2 bieg to nic zero dymka . Dolot czysty, turbo wyglada na zdrowe lekki film oleju w dolecie oleju bierze tak 3 setki na 15tys. Robiłem przelewy na wtryskach dziś i wyszło nie całe 40ml na 1 ,2 , 3 i 4 na 4minuty. mam najechne 204 tys autentyk. Nie moge zaslepic egr bo nie idzie odkrecic srub. Pali na dotyk nie dławi się. 200 km osiagą bez problemu mocy nie brakuje. filtry wszystko zrobione. Chyba pozostał tylko komp.

andrejus17
26-03-2014, 18:26
Czy egr może być odpowiedzialny za falowanie mocy podczas Przyspieszenia?

kolhl27
01-05-2014, 08:31
koledzy chciałbym wyczyścić egr jak go wyciągnąć w mk1, samochód kopci na czarno z odmy która jest podłączona do przewodu powietrza turbina zasysa olej i wyrzuca go na interculer po zaślepieniu odmy turbina ciągnie tylko powietrze z filtra interculer czysty ale nadal kopci egra chyba nie mam zaślepionego i nie mogę odkręcić tych śrub by podłożyć podkładkę bo są zapieczone. odme skierowałem do butelki i pojawia się tam olej.spalanie w poniżej 6 litrów cykl mieszany

esiu
20-07-2015, 20:28
Witam,
Mam Focusa Mk1 1.8 TDCi 115KM. Od ponad roku borykam się z problemem dosyć silnego kopcenia z wydechu. Podejrzewałem zabrudzony zawór EGR ze względu na to, iż autko jeździ głównie po mieście. Kupiłem więc specjalny środek Liqui Molly do czyszczenia tego zaworu i po jego użyciu można było zauważyć delikatną poprawę. Ostatnio samochód nawet stał się jakoś bardziej dynamiczny (kopcił też jakby mniej) pomimo, że ostatnie takie czyszczenie robiłem w listopadzie. Niemniej jednak w tym miesiącu czekała mnie wymiana oleju, więc postanowiłem wcześniej przeczyścić także EGR. Po czyszczeniu zaworu oraz wymianie oleju samochód niestety stał się jakby mniej dynamiczny. Ponadto zauważyłem że po krótkiej trasie ok. 10 km straszenie zabrudził się wydech. Zdemontowałem jeszcze raz rurę z intercoolera i przy użyciu lusterka i lampki (kiepski dostęp) sprawdziłem w jakim stanie jest w środku zawór EGR. Wyglądał na czysty więc poprosiłem drugą osobę żeby załączyła silnik i dodawała gazu tak do 3000 obrotów. Ja w tym czasie obserwowałem przy użyciu lusterka zachowanie "grzybka" zaworu. Co ciekawe na wolnych obrotach grzybek co jakiś czas delikatnie się otwierał, a raczej podskakiwał jakby pod chwilowym większym ciśnieniem powierza z kolektora wylotowego. Po dodaniu gazu zawór otwierał się coraz mocniej wraz ze wzrostem obrotów silnika. Dziwne bo z tego co mi wiadomo powinien działać zupełnie odwrotnie. Moje pytanie jest więc takie: co może być przyczyną tak dziwnego działania zaworu oraz czy metoda sprawdzania była poprawna ? Zastanawiam się czy odłączona podczas testu rura z intercoolera, a co za tym idzie brak dopływu świeżego powietrza z turbiny do kolektora dolotowego może powodować nieprawidłową prace "grzybka" zaworu ??? W zaworze jest za niskie ciśnienie powietrza dolotowego, które w normalnych warunkach (zmontowany układ) domknęłoby ten grzybek przy zwiększeniu obrotów? Dodam jeszcze że samochód ma przejechane ok. 67 tyś. kilometrów więc na razie wykluczam wtryski :) Proszę o pomoc w tej sprawie. Wiem, że można zaślepić EGR ale nie o to mi chodzi.

Uziu
20-07-2015, 21:49
EGR jest sterwany podcisnieniem i steruje nim zaworek, dolot nie ma nic do tego, przy gazowaniu powinien sie zamykac ale moze juz zrobili to tak intligentnie ze jak nie ma cisnienia w dolocie , map nie wychwyca , to komp mysli ze silnik nie jest obciazony i nie zamyka zaworu.

krzys72pl
15-12-2015, 08:59
Nie znam się na podciśnieniach ale dzisiaj zaślepiłem EGR tym http://allegro.pl/524-zaslepka-egr-ford-mondeo-focus-1-8-tddi-tdci-i4885736807.html

20 minut roboty.Klucz 10 oczkowo-płaski.Dojście takie sobie ale ogólnie spoko.

karol102
20-12-2015, 22:11
Czesc wszystkim,
Ja mam taki problem, ze auto stracilo moc. W zasadzie od poczatku, ale najbardziej powyzej 2tys obr. Pozniej wyskoczyl blad i mechanik stwierdzil EGR (po numerze bledu) i odczytal rowniez drugi blad. Stwierdzil, ze sama wymiana EGR napewno nie pomoze i bedzie musial szukac. Rzekomo faktycznie tak bylo, wymienil EGR, "odnalazl" uszkodzony przewod na sciezce komputer - EGR. Dzwoni, ze auto naprawione, fakt blad znikanal a auto jak bylo mulem tak jest. Po parunastu km wywalilo blad, jak odczytal to drugi mechanik (moj mechanik od lat - zaufany) - EGR. Kazalem mu pojezdzic autem zeby sprawdzil i faktycznie raz jedzie super a raz mul. Wylacza i wlacza silni, jest ok i znowu mul. Odpial wtyczke od EGRu auto smiga jak nowe, podepnie - mul. Poprosilem go aby wymontowal nowy EGR (valeo) i zamontowal stary i sprawdzil co sie bedzie dzialo (jeszcze nie wiem, ale jak sie dowiem to dam znac).
W czym moze byc jeszcze problem po wymianie EGR, jakis sterownik, przeplywomierz, prosze o pomoc bo juz mam dosc :-( auto 250kkm (praedziwy przebieg)

wrzoch
21-12-2015, 08:50
W czym moze byc jeszcze problem po wymianie EGR

Nieprzeprowadzona adaptacja zaworu. Może się niedomykać wtedy albo podawać pozycję, którą komputer będzie widział jako obarczoną dużym błędem.
Po wymianie EGR na nowy adaptacja jest obowiązkowa, zapytaj czy robili.

karol102
21-12-2015, 15:15
Jest taka szansa, że nie robili, obecnie auto stoi u innego mechanika, bo tamtego raczej nie chce widzieć na oczy. Wyczytałem gdzieś na forum, że trzeba skasować pamięć KAM, zakładam, że to ta nowa adaptacja (zaczytanie nowych danych z EGR), dobrze myślę?

dagetto
22-12-2015, 09:12
KAM skasujesz ELMConfigiem, a EGR ustawisz Forscanem. Kilka chwil roboty.

karol102
25-12-2015, 08:47
Nie dalo sie zrobic adaptacji, bo nie mozna bylo sie polaczyc :-( Moze to byc kwestia fabrycznie uszkodzonego nowego zaworu EGR? Lub uszkodzonego komputera w samochodzie?
Mechanik zamontowal wyczyszczony stary zawor EGR i twierdzi, ze auta traci do nominalnej mocy 30% ale jezdzi lepiejniz na nowym zaworze EGR, ale najlepiejjezdzi po calkowitym odlaczeniu zaworu (zarowno starego jak i nowego) przy czym po wylaczeniu auta i ponownym przekreceniu kluczyka wyskakuje blad niepodlaczonego zaworu EGR ale auto jezdzi jak szalone :-D
Z podlaczonym EGRem sa dwa bledy, jeden "twardy" ukryty glebiej i jakis normalny.
Ktos ma jakis po,ysl co z tym zrobic? Moze ktos poleci kogos z okolic Wroclawia kto jest w stanie przelozyc nowy EGR i skasowac bledy o ktorych pisaliscie wczesniej?
W najgorszym wypadku nowy EGR oddam na gwarancje a jak potwierdza, ze jest ok to go sprzedam.
A gdzie mozna soft kompa przerobic zeby nie pokazywal bledu (a EGR zaslepic) i ile to moze kosztowac?

karol102
28-12-2015, 11:45
Chciałem połączyć się na innym kompie (DELPHI) i dalej nic :/ (zdjęcie 001), na starym zaworze EGR który obecnie mam w aucie i jest odłączony a auto śmiga jak złoto (ale pali się kontrolka silnika i słabo się grzeje, dzisiaj po 10 km :() - na kompie jest błąd (zdjęcie nr 002) a jak podłączę nowy EGR to są dwa błędy (zdjęcie 003). i tu pytanie, czy drugi błąd może być spowodowany brakiem adaptacji? Występuje on tylko na nowym zaworze EGR.
Nie mam pojęcia dlaczego komputer silnika nie chce połączyć się z oprogramowaniem diagnostycznym (już na 3 komputerach próbowałem) z czego ostatnie to najnowsza wersja z możliwie dostępnych pomijając oprogramowanie autoryzowanych firm.
Ktoś ma jakiś pomysł, co z tym fantem zrobić?

arturfom
28-12-2015, 15:17
Patrząc po twoich błędach i tym że jest nowy EGR sugeruję zerknąć na silnik i jeśli masz podwójną przepustnicę powietrza od turbiny w lewo to możesz mieć błąd wynikający z uszkodzonej przepustnicy o czym świadczyć może słaba moc auta

karol102
28-12-2015, 18:38
Nie wiem jakie to ma znaczenie, ale zdjecie z dwoma bledami bylo zrobione na nowym zaworze EGR ktory nie byl zamontowany w aucie (obecnie jezdze na starym zaworze EGR od ktorego odpialem wtyczke i auto jezdzi jak zloto, ale sie nie dogrzewa). Zerkne jutro, ale bledy dotycza zaworu EGR :-( ten nowy chce oddac na reklamacje i sprawdzic czy nie jest uszkodzony