Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Kontrolka rezerwy a wskaźnik poziomu paliwa.


ADRIANO LEITE!
28-06-2009, 09:43
Witam wszystkich. Przeszukałem archiwum, ale nie znalazłem zadowalającej odpowiedz!!! Od razu przejdę do rzeczy: otóż nie kumam o co biega. Wczora jeździłem swoim focusem i jak skończyłem jeźdić komputer pokazywał, że na paliwie zrobię około 120-130 km. (co jest uzasadnione wskazówką od ilości paliwa). Po południu wsiadam do swojej foki i chcę jechać, a tutaj mały ZONK! Komputer pokazuje, że przejadę tylko 45 km. (a gdzie się podziało te 120-130 km?), natomiast wsakózwka od poziomu paliwa pokazuje coś zupełnie innego...mianowicie, że spokojnie mogę zrobić więcej.
Jeździłem już czasami tak, żę komputer pokazywał 0 km, ale wskazówka była poniżej czerwonj kreski!!! Natomiast teraz wskazówka jest dość dużo ponad czerwoną kreskę, a komputer pokazuje dużo mniejszy wynik. Z mojego doświadczenia wiem, że spokojnie mógłbum zrobić te 120-130 km. Co z tym fantem zrobić lub o co może w tym wszystkim chodzić i czemu zaufać - wskazaniom kompa czy wskazówce od ilości paliwa...?

Czy coś mogło ulec uszkodzeniu - o zgrozo....?


Z góry dzikuję za Waszą pomoc!!!

rufik
29-06-2009, 09:19
Nie jestem tego pewien, ale wyliczenie ilości km do przejechania może być realizowane z wykorzystaniem średniego spalania chwilowego. Na zimnym silniku takie spalanie jest dużo wyższe i i wynik jest zupełnie inny.
Ale to tylko taka moja teoria, musiałbyś sprawdzić, czy po rozgrzaniu i przejechaniu jakiegoś odcinka wynik będzie rosnąć...:)

ADRIANO LEITE!
29-06-2009, 12:29
Rufik dzięki za odpowiedź, ale chyba to nie o to idzie. Wiem, że na zimnym siniku chwilowe spalanie jest większe niż jak się silnik rozgrzeje, ale z tego co wiem to średnie spalanie jest liczone na dłuższych dystansach niż 5, 10 czy 15 km. Kurcze może źle to sformułowałem, jak ktoś przejedzie 3 km to też będzie miał średnie spalanie wyliczone, ale po dłuższym dystansie będzie ono bardziej miarodajne i zbliżone do prawdy niż po 3 km.

Jeżeli idzie o ten mój problem to dziwne jest to, że po odpaleniu auta wskazówka paliwa idzie od góry i zatrzymuje się w miejscu, gdzie pokazuje ilość paliwa w zbiorniku, a jak gaszę silnik to wskazówka opada poniżej 0 lub czerwonej linii. Nie wiem teraz czy to chwilowy błąd komputera w wyniku średniego spalania czy to awaria wskaźnika paliwa w baku się zacięła i cały czas stoi w tym samym miejscu...!!!

Pozdrawiam!

rufik
29-06-2009, 13:38
Rufik dzięki za odpowiedź, ale chyba to nie o to idzie. Wiem, że na zimnym siniku chwilowe spalanie jest większe niż jak się silnik rozgrzeje, ale z tego co wiem to średnie spalanie jest liczone na dłuższych dystansach niż 5, 10 czy 15 km.

Tak tak, średnie spalanie jest na pewno liczone z dużych odcinków lub wręcz z całości przebiegu małego licznika (choć raczej to pierwsze jak się zastanawiam nad tym). Ale nie wiem, czy ilość km do przejechania jest liczona analogicznie. Na zdrowy rozum powinno być, a to oznacza, że być może masz awarię któregoś wskaźnika.


Jeżeli idzie o ten mój problem to dziwne jest to, że po odpaleniu auta wskazówka paliwa idzie od góry i zatrzymuje się w miejscu, gdzie pokazuje ilość paliwa w zbiorniku, a jak gaszę silnik to wskazówka opada poniżej 0 lub czerwonej linii.


Nie rozumiem, co jest w tym dziwnego. Załączasz stacyjkę - załączają się wskaźniki (w tym paliwa). Wyłączasz - wyłączają się wskaźniki (opadają na min.). Normalne.

ADRIANO LEITE!
29-06-2009, 20:24
Rufik dzięki za odpowiedź. Będę bacznie obserwował jeden i drugi wskaźnik i jak coś to będzie trzeba zapytać fachowca.

Jeżeli idzie o tę sprawę z tym odpalaniem i gaszeniem samochodu i tymi wskaźnikami to może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Wiem o tym, że tak jest natomiast u mnie było to tak, że wskazówka podnosiła się do pewnego poziomu, jednak ciągle był to ten sam poziom mimo iż kilometrów przybywało...idąc dalej tym tropem wskazówka powinna podnosić się coraz mniej. A tutaj przejechałem 30-40 km a ona ciągle w tym samym miejscu się zatrzymywała.

Dziś poza tym zatankowałem paliwo i wskazówka podniosła się zdecydowanie dalej, a i wskaźnik komputera pokazuje większą liczbę kilometrów do przejechania. Ciekawe tylko co się stanie w tym newralgicznym punkcie, od którego zaczęły się moje podejrzenia...

Pozdrawiam!

kim
30-06-2009, 08:05
Jeśli chcesz spróbuj "test zegarów" temat opisany na forum:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=72775

lub:
http://focus.korona-pl.com/TIS/index.html#top
wybierasz focusa, potem: 4 -> 19 -> 10 -> "Diagnostyka i testowanie" -> "Wielofunkcyjny elektroniczny moduł sterujący"
Po przewinięęciu w dół jest "A1 - Test własny"

jest tam m.im. ilość paliwa w zbiorniku - zobaczysz czy działa czujnik.

clooney88
01-07-2009, 02:06
kim świetny ten TIS. nie posiadasz czegoś takiego do FF2 2005? gdzieś to znajdę?

kim
01-07-2009, 08:01
Odnośnie TIS - to znalazłem tylko tyle na forum c-maxa. Sam też szukałem nowszych modeli, ale chyba od 2005 ford wprowadził opłaty :(

Odnośnie ciekawostek to znalazłem jeszcze "plan obsługi pojazdu":
http://www.etis.ford.com/fordservice/serviceScheduleForm.do
myślę, że może sie przydać jeżeli serwisujesz samochód sam lub w nie-ASO. Jeśli chodzi o ASO to też można sprawdzić, czy mechanik się przyłożył, czy spieszył na kawę.

ADRIANO LEITE!
01-07-2009, 10:34
Dzięki za podpowiedzi i pomoc. Mam fokę II po face liftingu z 2007 roku więc niestety test nie będzie chyba pomocny. Poza tym niestety, ale po wlaniu paliwa wszystko było fajnie. Wskazówka paliwa poszła w górę, w górę poszło też max. liczba km do przejechania na komputerze. Niestety w miarę ubytku paliwa wskazówka zaczęła spadać, ale zatrzymuje się w tym samym miejscu co poprzednio...mimo iż dawno powinna być w polu czerwonej kreski oznaczającej minimum paliwa w zbiorniku wskazówka jest dużo powyżej. Chyba to jakaś awaria wskaźnika...

Co o tym sądzicie? Chyba zadzwonię do ASO zapytać ile kosztuje zdiagnozowanie usterki...

rufik
01-07-2009, 13:01
Wydaje mi się, że także możesz wejść w tryb serwisowy komputera i odczytać poziom paliwa w zbiorniku (HEX) oraz wykonać test wskaźników...tylko menu serwisowe może być nieco inne niż przed liftem.
Spróbuj.

ADRIANO LEITE!
02-07-2009, 08:55
Dzięki za porady i wskazówki. Spróbuję to zrobić zanim podjadę gdziekolwiek na sprawdzenie. Na jednym komputerze w domu korzystam z Mozilli a na drugim z Internet Ex. i okazało się, że na mozilli strona z tym testem podanym przez KIM-a się nie otwiera i dlatego nie wiedziałem za bardzo o czym o pisze. Wczoraj otworzyłem tę stronkę przez IE i wszystko stało się jaśniejsze. Postaram się coś poszperać w tej materii. Mam tylko jedno pytanie, a może dwa, a nawet trzy:
- czy szperając tam i nie mając większego pojęcia mogę coś zepsuć?
- czy mogę na razie z tym jeździć czy coś większego z tego może wyniknąć?
- trochę błądzę i dlatego pytam - który przycisk to przycisk S a który to przycisk R...?

Tak przy okazji to zadzwoniłem do ASO i Pan miły i to bardzo, powiedział, że trzeba podpiąć pod komputer. Taka zabawa kosztuje jedyne 210 pln. za samo podpięcie. Do tego dochodzą koszta ewentualnej naprawy....-:):):) SZOK!!!

A z kolei w jednym z polecanych na forum warsztatów Pan powiedział, że trzeba by sprawdzić pływak i że mogę z tym jeździć bo nic się nie stanie - bylebym znał swoje auto i wiedział ile jeszcze mogę przejechać, żeby nie stanąć w polu...-:)

Pozdrawiam

rufik
02-07-2009, 09:59
Nie wiem jak po lifcie, ale u mnie to jest przycisk set/reset - ten, którym się resetuje mały licznik tudzież zatwierdza zmianę ustawień.
Może się powtórzę, ale:
1. wyłączasz maszynę
2. przytrzymujesz przycisk reset
3. załączasz stacyjkę i trzymasz nadal przycisk przez kilka sekund, aż komputer przełączy się w tryb serwisowy
4. za pomocą góra/dól przechodzisz po menu i poszczególnych funkcjach

Poszukaj na forum, gdzieś jest pełen spis wszystkich funkcji serwisowych w tym menu dla FF MK II, m.in. jest tam test wskaźników (coś z napisem "gauge" chyba...).

ADRIANO LEITE!
02-07-2009, 10:57
Rufik dzięki za odpowiedź. Ja mam tak samo z tymi przyciskami więc z pewnością zrobię test zegarów. Poza tym znalazłem na forum bardziej szczegółowy opis jak robi się ten test więc powinno pójść gładko i sprawnie.

Niestety obawiam się, że zegary są jednak sprawne, a wina może być po stronie pływaka...wyczytałem na forum (znalezione w archiwum), że ktoś miał dokładnie taki sam problem jak ja tyle, że w Mondku. Okazało się, że to było coś z pływakiem i jakimiś tam sitkami. Tego niestety raczej chyba sam nie zrobię...

ADRIANO LEITE!
02-07-2009, 16:35
Jestem po teście zegarów - rzeczywiście prosta sprawa. Wskaźniki poszły w górę i w dół - chyba tak jak miało być. Z tego wynika, że działają dobrze...??? Przechodziłem przez menu wciskając przycisk S/R - ile tam jest danych to się w pale nie mieści. Było tam między innymi coś o paliwie, jakieś informacje o liczbie km możliwych do przejechania na paliwie w baku (podane nawet w MILACH - co mnie zdziwiło!!!), jakieś inne dane. Jak to wszystko odczytywać, żeby coś z tego zrozumieć? Na co zwrócić szczególną uwagę, żeby wywnioskować coś z tym wskaźnikiem od paliwa...?

Z góry dzięki!!!

P.S. Tak sobie pomyślałem, że najpierw zanim podjadę gdziekolwiek to zaleję furę do pełna i wyjeżdżę paliwo - może pływak gdzieś się zaczepił, ak miałem mało paliwa...możliwe to???

tomek242
02-07-2009, 18:22
Nie wiem jak po lifcie, ale u mnie to jest przycisk set/reset - ten, którym się resetuje mały licznik tudzież zatwierdza zmianę ustawień.
.
Tak gwoli ścisłości, lift to kolega ma na konsoli środkowej, foka ADRIANO LEITE! jest przedliftowa.

davidovv
08-07-2009, 15:26
mam podobny problem po zatankowania do pełna wskazówka pokazuje mi ze jest ponad polowa po przejechani 50 km wskazówka spada do 1/4 wykonałem test tis i wszystko ok wskazówka podniosła sie do max-a. komputer pokazuje ze na paliwie w zbiorniku przejade 375km na której opcji w tip jast ilosc paliwa w zbiorniku prosze o pomoc auto mam od soboty pozdrawiam dokonałem restartu komputera bezpiecznikiem nie nie dało :(

davidovv
09-07-2009, 17:47
pomoze mi ktoś :(

mihal
10-07-2009, 07:29
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=73151

davidovv
10-07-2009, 20:20
czxy może być to wina napięcia które idzie do czujnika a mianowicie jest to 11,74 a na aku jest 12,75

ADRIANO LEITE!
14-07-2009, 11:51
DAVIDOVV nie wiem czy Ci pomogę. U mnie objawy ustaliły po zatankowaniu pod korek i wyjechaniu całego baku. Wskazówka opadała jak zawsze poniżej czerwonej kreski. Zatankowałem drugi raz i już mam około 120 km do końca i chcę sprawdzić czy wskazówka opadnie czy nie. Z tego co się dowiedziałem to nie jest jakiś poważny problem i można z tym żyć i jeździć byleby orientować się ile można zrobić na zbiorniku, żeby auto w polu nie stanęło... -:)

Ja też robiłem ten test zegarów, wskazówki poszły do góry i na dół, a jak odpaliłem auto to wskazówka pokazywało coś zupełnie innego i była w innym położeniu. Po zatankowaniu problem zniknął - być może pływak gdzieś się przyczepił w tym "szlamie" na dole zbiornika...? To tylko moje domysły!!!

davidovv
14-07-2009, 22:43
dzieki kolego wezme bańke z paliwem w bagażnik i wyjade paliwo do zera mam nadzieje ze nic mu sie nie stanie jak wyjade wszystko do zera pozdrawiam

konfuzja
15-07-2009, 07:04
Hej!
Jak masz diesla, to nie spalaj ropy w baku do zera, bo bedziesz miał spory problem z odpowietrzeniem układu!!! W benzynie można tak zrobić, chociaż to niekorzystne z uwagi na syf w zbiorniku, ale w klekocie trzeba się tego mocno wystrzegać!!! Pozdro!

davidovv
15-07-2009, 12:55
czyli mam na wyczucie jechać biorąc pod uwage ze spala około 7 z zbiornik ma 52l to mam zrobić 700km i zalać go do pełna pozdrawiam i dzięki

ARF
15-07-2009, 20:53
Witam.
Ja mam takie proste pytanie:
Jaka jest pojemność zbiornika paliwa.Ostatnio na kompie pokazywało 80km do końca a zatankowałem do pełna tylko 40 litrów.Gdzieś wyczytałem że zbiornik ma 53 litry.Moje auto to 1.6 TDCI hatchback z 2005.
Narazie po tym tankowniu jest więcej niż pół a naklepałem już 512km.A najlepsze że komp do końca mówi 398 km.
Coś to chyba nie pasi?

davidovv
16-07-2009, 08:12
W mojej książce jest napisane że wchodzi dokładnie 52,7 litra pozdrawiam

Vosh
17-07-2009, 06:58
Instrukcja obsługi od MK2 mówi, że w Dieslu 53l a w benzynie 55l.

davidovv
27-07-2009, 09:56
wróciłem z długiej trasy po przejechaniu 400km na wyświetlaczu pokazywało ze na paliwie w zbiorniku zrobie 20km więc z ciekawości pojechałem zatankować wlałem 20 litrów paliwa :( (kontrolka od REZERWY sie nie zapaliła) czy moge ufać tej kontrolce czy ona oszukuje tak samo jak wskazówka poziomu paliwa
Jak ile paliwa mam w zbiorniku powinna sie zapalić ta kontrolka
Czy ona jest zależna od wskazówki paliwa czy jestr niezalezna pozdrawiam

davidovv
31-08-2009, 14:27
dzis wyjechałem paliwo do zera przejechałem 427km i wlałem 19,8litra palwa jutro wyciągam zbiornik i sprawdze co w nim siedzi auto staneło mi przed stacja paliw zmienam opinie o foce pozdrawiam

davidovv
31-08-2009, 15:19
Wyłącznik bezwładnościowy odcinania zasilania paliw gdzie w foce sie znajduje

alo68
31-08-2009, 16:30
Witam,
FF II HB 5d 1.6TDCI 109KM bez FAP. Kontrolka zapala się po przejechaniu około 770-800km. Jeśli tankuje do pierwszego odbicia zaraz po zapaleniu się kontrolki to wlewam ok. 45 litrów.
Z tego co czytałem to nowsze Fordy mają rezerwę wyliczoną na trochę więcej niż 100km, więc u mnie przynajmniej wydaje się być wszystko ok :)
Pozd

Jester
31-08-2009, 16:30
Wyłącznik bezwładnościowy odcinania zasilania paliw gdzie w foce sie znajduje
Na słupku, przy nogach pasażera, ale w dieslu nie ma bezwładnościowego zaworu odcinającego.

davidovv
31-08-2009, 21:49
auto mi staneło pusty zbiornik wlałem 20 litrów co robić kontrolka od rezerwy nic sie nie swieci w tescie sie zapala ku... mam dosc jazdy w strachu ze mi auto stanie w trasie

Jester
31-08-2009, 22:08
Masz dwa wyjścia - wyciągnąć, sprawdzić i ewentualnie wymienić pływak albo tankować do pełna co 500km. 10l/100km chyba ci nie pali?
Przy okazji napisz czy masz komputer pokładowy.

CIABAH
31-08-2009, 23:57
ja dzisiaj zalalem do pełna 44 L bo w baku mialem jeszcze na niby okolo 90km rezerwa sie nie palila ale moja foka ma bak z tego co wiem 53L wiec w baku bylo tyle ile pokazywal komputer ale po zalaniu tych 44 litrow komp pokazal ze moge zrobic 660KM!!!!!!!! ;/ na kompie srednie spalanie bylo 5.3L/100km wiec czegos nie rozumiem ... ! z moich wyliczen ze na tych 44 litrach powinienm przejechac ponad 830 km przy takim spalaniu jak mialem czyli 5.3LITRA !!!! moj komp nie zna matematyki ? czy jak ?

davidovv
04-09-2009, 22:50
Udało mi sie zlokalizowac błąd i usunąć go wszystko działa wiec zaczne od początku wyjęcie baku zajmuje około 2 godz kumpel powiedział mi ze mam po siedzeniem wyciąć dziure (co zajmuje godzine) wiec naciełem boszem :) (trzeba uważać na przewodu które da sie wyczuć palcem) odkręciłem wielką plastikową nakrętke i co sie okazało pływak i pompa mają gniazdo w które trzeba wkręcić całą to pompke czy jak to sie nazywa. Pred przystąpieniem do pracy na komputerze pokazywało mi ze zrobie 20 km po wkręceniu moge przejechać 478km trzeba zwrócić uwage aby przy zakładaniu zamieścić uszczeleke która wpada do środka paliwa w baku miałem ponad połowe ale bezproblemu idzie wszysko zrobić przewodów od nakrętki nie trzeba zdejmować następnie odgiełem blache do pierwotnego położenia całośc zajeło mi niecałą godzine pozdrawiam jutra zakleje to wszystko jakimś materiałem izolacyjnym tak że nie bedzie widać zadnego rozcinania

pawelkaz
21-01-2010, 16:07
Mam podobny problem. Jak zrozumiałem, wymieniłeś pływak w zbiorniku paliwa? Nie można tego zrobić bez rozcinania karoserii?
Pozdro,

sjenit3
21-01-2010, 16:22
Prawidłowo o ile wiem to fokusach tddi nie ma wejścia od kabiny i trzeba odkręcać od spodu. Z tym wycięciem dziury to chyba przesada. Zeby tak można było dostać się od środka, to już, by było fabrycznie zrobione

marzwi
06-04-2010, 06:57
Witam po świętach;-):D
U mnie kontrolka zaświeciła się troszkę powyżej czerwonego pola...więc raczej prawidłowo...rozumiem, że od zapalenia kontrolki powinienem przejechać około 100 km???Pzdr

marsol
25-06-2012, 22:09
Kupiłem niedawno FF mk2 1,6 benzyna 2005, wersja Silver bez komputera.

Kiedy wlewam paliwo przy rezerwie i palącej się kontrolce paliwa, muszę przejechać kilka kilometrów zanim wskaźnik pójdzie w górę i kontrolka zgaśnie.

W poprzednim aucie po zatankowaniu wskaźnik rósł i gasła kontrolka od razu. Czy w FF to normalne?

Pytanie drugie. Teraz dodatkowo po zatankowaniu wskaźnik prawidłowo poszedł w górę ale nie gaśnie kontrolka paliwa. Przejechałem z 5 km i cały czas świweci. Jaki może być tego powód?

marsol
28-06-2012, 20:22
Dowiedziałem się w ASO, więc jeśli ktoś jest zainteresowany... Zbiornik paliwa podzielony jest na komory i być może w którejś komorze zebrało się mniej paliwa. Należy zatankować 1/2 baka i powinno wrócić do normy, tj. zgasnąć kontrolka, bo pływak podniesie się na odpowiednią wysokość.

salami
12-07-2012, 22:31
po zapaleniu się kontrolki na ile km powinno starczy paliwa
Czy jak już jest bardzo mało paliwa to kontrolka powinna migać czy świecić się cały czasz jak od samego początku ?

salami
13-07-2012, 12:21
proszę o odp jak ktoś już to przerabiał:diabel2:

GHAD29
13-07-2012, 17:53
U mnie po zapaleniu kontrolki komputer podaje, ze zostalo 80 km. To sie zazwyczaj zgadza z przebiegiem, ale raczej robie wtedy ok 70 km. Po wyjezdzeniu zasiegu na komputerze do zera i zatankowaniu pod korek, okazuje sie, ze w baku bylo 1.5-2l

januhowski
20-07-2012, 19:35
a ja z innej beczki...w momencie tankowania samochód stał pod dość duzym kątem,wlałem 4o l i po odpaleniu świeciła się kontrolka tankowania i wskazówka była na 0,wyłączyłem zapłon,włączyłem i wskazówka podskoczyła do połowy,jeszcze raz wyłączyłem-włączyłem i wskazówka poszła na max i oczywiście kontrolka zgasła...czy to może pływak się zawiesił czy może jakieś inne ustrojstwo....

yankol
22-05-2013, 06:28
Trochę odkopię...

Pacjent: Focus C-MAX 1.8 benzyna 125 HP 2004 r.
Dość często pojawia mi się problem zapalającej się kontrolki rezerwy oraz wyświetlania zasięgu na komputerze: 0 km pomimo znacznej ilości paliwa w zbiorniku. Czasami po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem ustaje - zasięg zwiększa się powiedzmy do 150 km (czyli tyle ile by wynikało z ilości paliwa) a kontrolka rezerwy gaśnie. Czasami jednak przez kolejnych odpaleń zasięg pokazuje mi 0 km i kontrolka się świeci... Wskazówka cały czas pracuje bez zarzutu i pokazuje tyle ile rzeczywiście mam paliwa w baku.

Ktoś coś?

Grinch
22-05-2013, 07:32
Też tak mam, szczególnie jak przy prawie zerowej ilości paliwa zaleję np za 50-100zł. Dopiero po jakimś czasie komputer "dochodzi do siebie" :)

karcz
05-07-2013, 16:51
Focus mk2 FL 1,6tdci

Właśnie wracam ze stacji zbiornik zalany do pełna więc opcja przelania się paliwa do innej części nie wchodzi w grę .Przed tankowaniem
świeciła się rezerwa i komputer pokazywał jakieś 66km do końca .
Po zatankowaniu kontrolka nie zgasła a przy przejechaniu kilkuset metrów
zasięg samochodu według komputera szybko malał o 1 km na każde 100m.
Gasiłem auto i zapalałem 2 krotnie i nic,rezerwa dalej się świeci a komputer pokazuje już tylko 2 km. Nadmienię że wskazówka paliwa pokazuje pełny bak .

Co robić ? może odłączyć akumulator ? czy ma to sens ? ma ktoś jakiś pomysł ?

Grinch
06-07-2013, 07:27
Musisz przeczekać i wszystko wróci do normy ;)

salami
25-10-2013, 19:51
a co powiecie na to przedtem normalnie po zapaleniu się kontroli lampka świeci się dotąd aż zatankuje a ostatnio zapala się kontrolka świeci się jakiś czas trudno powiedzieć jak długo raz dzień a drugi raz 2-3 godz. i gaśnie jakby paliwo jeszcze było o co chodzi?
może jakiś paproch blokuje czujnik?

salami
07-11-2013, 09:33
nic się nie zmieniło zalałem za 50 zeta pojeździłem wskazówka zeszła do zera zapaliła się kontrolka -paliła się parę godzin i potem zgasła tak jakby był cud i paliwo się samo zatankowało a wiem ze kontrolka sama nie powinna gasnąc dotąd aż zatankuje- może paproch wszedł pod czujnik?:619:

RobekK4
08-11-2013, 06:50
wiem ze kontrolka sama nie powinna gasnąc dotąd aż zatankuje

Jeżeli przed zapaleniem się "biedy" jeździłeś dość ostro, a po zapaleniu przeszedłeś na eco-driving, to kontrolka może zgasnąć jeszcze przed tankowaniem.

alexpulawy
17-11-2013, 17:35
A może poradzicie coś na ten problem :( Foczka zatankowana ok. 15 litrów a wskazówka nawet nie tykła, jak leżała na minimum tak leży dalej, do tego komp pokazuje dystans do przejechania 0km. :eek:
PS. Jest to Focus MK2 1.6tdci z 2005r. ...

Poradzi ktoś coś?? :confused:

Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalk 4

alexpulawy
17-11-2013, 18:07
Tak więc zrobiłem zrobiłem test zegarów i wszystkie wskaźniki działają, błędu żadnego nie ma... A tu kilka zdjęć tego co było związane z paliwem, da się coś wg. tego powiedzieć???
4728747288472894729047291

Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalk 4

alexpulawy
17-11-2013, 18:09
I jeszcze to 47292

Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalk 4

Mooomin
17-11-2013, 18:35
Pewnie Ci się pływak zawiesił.

michup5
17-11-2013, 20:15
Z tym wieszaniem pływaka to normalna sprawa. Też tak często mam, ze po tankowaniu dane na kompie i wskazówce analogowej aktualizują się po 5 minutach. Kiedyś przestraszyłem się, ze zatankowałem nie swój samochód ;)

alexpulawy
17-11-2013, 21:28
Też tak często mam, ze po tankowaniu dane na kompie i wskazówce analogowej aktualizują się po 5 minutach. Tylko że ja przejechałem około 50km i nic się nie zmieniło, dziś tak samo jest :mad:
Dodam że samochód kupiłem wczoraj i nie wiem czy zdarzało się już to wcześniej czy dopiero pierwszy raz...

A jak pływak się zawiesił to trzeba teraz bak rozbierać??

Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalk 4

void-tech
17-11-2013, 23:53
Fuel Percent masz "00". Coś się na pewno przywiesiło.

alexpulawy
18-11-2013, 11:49
Czyli czujnik poziomu paliwa powinien być dobry??

Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalk 4

salami
29-11-2013, 10:21
właśnie jak odwiesić pływak?

alexpulawy
30-11-2013, 20:27
Ja zatankowałem do pełna i już jest OK ;)

Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalk 4

rafalg
28-02-2014, 07:38
Witam
Mam taki problem że zaświeciła mi się kontrolka rezerwy zatankowałem niezbyt dużą ilość paliwa. Po odpaleniu musiałem spory czas odczekać żeby wskaźnik zmienił położenie. Mimo że jest w takim zakresie że kontrolka powinna zgasnąć nie zgasła. Jaka może być przyczyna tego stanu? Czy zatankowanie do pełna zniweluje problem czy mam zrobić coś innego?

Mooomin
28-02-2014, 14:20
Prawdopodobnie tak jak u kolegi wyżej - zawiesił się pływak. Najprościej właśnie zatankować więcej paliwa. Jak nie pomoże, to wtedy trzeba się zastanowić.

rafalg
03-03-2014, 08:05
Zatankowałem do pełna i "asystent tankowania" się odczepił :wink:

donwisnia
24-06-2016, 20:07
Ja dziś miałem podobnie:
Dojechałem o stacji na rezerwie (kontrolka i zasięg ok 30 km).
Nalałem pod korek!
Ruszam i kontrolka nie gaśnie, po chwili zasięg spada...do 0km.
Jadę do domu ponad 25 km nic się nie odwiesza.
Po drodze do mechanika na komp nic nie wykrywa, proszę o odłączenie akumulatora i problem znika.
Po tym numerze nie będę już jeździć na rezerwie.

robertford
04-11-2016, 16:06
Witam serdecznie. Mam pytanie: FOCUS MK1 1.6 benzyna, posiada komputer pokładowy, wskazówka od poziomu paliwa jest prawie na zero i tutaj pytanie czy powinna zaświecić się kontrolka rezerwy i czy w ogóle ona się świeci przy komputerze pokładowym ( bo gdzieś czytałem,że trzeba ją aktywować ). Przy włączaniu zapłonu ta kontrolka w ogóle się nie zapala i zaraz nie gaśnie, pomimo, że żaróweczka jest dobra bo sprawdzałem.

Dzior
04-11-2016, 16:13
czy powinna zaświecić się kontrolka rezerwy i czy w ogóle ona się świeci przy komputerze pokładowym.

Instrukcja obsługi strona 9 :568::wink:

robertford
04-11-2016, 17:15
Niewiele jest napisane. Rzekł bym wcale na ten temat.

miery
05-11-2016, 07:03
Wersja z komputerem ma nieaktywną kontrolkę rezerwy.
U mnie jak komputer pokazuje blisko 0 km zasięgu to około 5 litrów paliwa jeszcze jest w baku.

Wysłane z mojego XT1039 przy użyciu Tapatalka

Deryll
05-11-2016, 07:35
U żony w focusie jest komp i jest kontrolka rezerwy.

mic.z
05-11-2016, 08:31
U mnie zapala sie kontrolka jak komp.pokładowy pokaże 80km do przejechania.

weuek
05-11-2016, 08:33
U żony w focusie jest komp i jest kontrolka rezerwy.

Oczywiście, że jest - typowa, czerwona. Nieobecność czy obecność komputerka pokładowego nie ma nic do tego w fokusie mk2.

robertford
05-11-2016, 09:56
Ale ja pisałem w moim poście że jest to mk1. Proszę czytać ze zrozumieniem!

shadow187
05-11-2016, 10:00
Podłącz pod kompa i sprawdź czy nie ma błędu. Zwarcie do masy czujnika rezerwy czy jakoś tak. Tak miałem w MK1 tddi

paszczak85
05-11-2016, 16:14
U mnie wskaźnik paliwa żyje własnym życiem i pokazuje to co mu się podoba (jedynie gdy jest zatankowane na full pokazuje full) - Focus mk2 FL - 1.8 benzyna. Wczoraj pokazywał mi rezerwe (80km) ale od pełnegego baku przejechałem ok 260km czyli praktycznie pół baku. Z racji że wyjechałem z miasta i leciałem spokojną trasę po pewnym czasie nastąpiło cudowne rozmnożenie paliwa i wskaźnik pokazał połowę baku... Po wjechaniu do miasta znów rezerwa...

Trzeba by w wątku rozróżnić benzyne od oleju bo są inne metody pomiaru...

danielfie
10-12-2016, 13:57
U mnie w Galaxy 2006 to samo dzieje się że wskaźnikiem. Nie wiem co na to począć. Czy ktoś może coś odpowiedzieć? Może to się pływak zawiesza ? Sam już nie wiem?

Werderaner
23-01-2017, 08:31
Witam,
Co może być przyczyną że kontrolka rezerwy świeci się już po przekroczeniu przez wskazówkę ostatniej białej kreski na liczniku?http://spplthumb.blob.core.windows.net/1000x901c/78/9d/2b/ford-focus-mk2-18tdci-kombi-310952412.jpg
Powyżej zdjęcie poglądowe licznika.
Nie mam LPG.Nie posiadam też diesla. A kontrolka biedy w zbiorniku wqrza.
Komornik świeci się już normalnie. Powód: dogorywająca pompa paliwa.