Zobacz pełną wersję : Podłączenie obrotomierza
Witam
Niedawno kupiłem zegary z obrotomierzem. Niby wszystkie kable są w złączu a jednak obrotomierz nie działa. Jak go podłączyć? Z tego co pamiętam to złącze nr 11 idzie zielony kabelek i nie wiem gdzie on dalej idzie. Może gdzieś jest przecięty? Co zrobić?
Pomuźcie mi bardzo proszę będę ogromnie wdzięczny.
Pozdrawiam
Miłosz
mich gda 27-08-2005, 21:48 witam! mam ten sam prob. fiesta 1.1 nie ma w instalacji podlaczenia obrotomierza. na jutro moge ci przeslac dokladna instr.podlaczenia jestem w fazie rozpracowywania pozdrawiam mich gda
[ Dodano: 2005-08-27, 22:51 ]
a ! zapomnialem najlepiej podaj mi swoje gg bedzie latwiej narka !!
w złaczu bedzie to pin 10 i kabelek faktycznie zielony.
Poniżej macie schemacik zegarów z lat 89-95 z różnymi silnikami.
Ford nie był rozrzutny w podłączaniu kabli i jeśli po zamontowaniu zegarów z obrotomierzem, obrotek nie działa, to czeka Was pociagnięcie dodatkowego kabla do niego.
Ja już mam to za sobą :)
W wersjach 1,1 na wtrysku ciągnie się kabelek od modułu EDIS (przewód drugi od prawej)
do ścieżki nr 10 na zegarach.
Pozdro ...
Witam. Kabelek jest podłączony. Na mierniku napięcie rośnie przy dodawaniu gazu czyli jest instalacja ok. Niestety obrotomierz ani drgnie. Pewnie jest walnięty. Albo uda mi się go zwrócić albo będę starał się go naprawić.
Foveon, a nie kupiłes przypadkiem od diesla :?: Wtedy nie bedzie działał.
Problem w tym że sprawdzam już 3 licznik i nic. 2 ostatnie były napewno od benzyny co do 1 nie jestem pewien. Powiedzcie mi proszę do czego idzie ten zielony kabel od 10 złącza licznika? Bo umnie idzie do takiej czarnej puszki w silniku patrząc się od przodu do 2 z lewej a nie jak napisał trzeci do drugiego z prawej (tam akurat jest puste miejsce). Pomużcie proszę.
[ Dodano: 2005-09-02, 21:08 ]
Z tego co się zoriętowałem to niektóre liczniki były podpięte pod zapłaon, moduł
EDIS, lub pod EECIV. Podejżewam że mam ten pod EECIV. Czy da się go podpiąc pod EDIS?
wszystkie obrotki do benzyny sa podpięte pod cewke zapłonową(dotyczy escorta i fiesty) czyli pod 10 pin EDIS'a . Jedynie z silnikami zetec 1.6 i 1.8 jest podpiety pod 11 pin EDIS'a (dotyczy fiesty do roku '95). Ta czarna puszka to filtr dolnoprzepustowy.
popatrz na schemat tak to jest w benzyniakach....
1 — moduł sterowania zapłonu EDIS, 2—cewka zapłonowa, 3—do obrotomierza, 4—filtr obrotomierza, 5 — do,,+" zasilania (styku ,,15" wyłącznika zapłonu), 6—kondensator, 7—do,,+" zasilania (bezpiecznika C i akumulatora), 8—przekaźnik główny zasilania systemu wtryskowo-zapłonowego, 9—przekaźnik pompy paliwa, 10—pompa paliwa, 11 —wyłącznik bezwładnościowy, 12—czujnik fazy rozrządu, 13—czujnik położenia przepustnicy, 14 — sonda lambda, 15 — czujnik prędkości pojazdu, 16—czujnik temperatury zasysanego powietrza, 17—czujnik temperatury cieczy chłodzącej, 18—zawór elektromagnetyczny regulatora biegu jałowego, 19—zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa, 20—elektrozawór zasysania powietrza do kplektora wylotowego, 21 —wtryskiwacze paliwa, 22 — elektroniczne urządzenie sterujące systemu wtryskowo-zapłonowego ĘEC IV, 23—przepływomierz powietrza, 24—czujnik ciśnienia wspomagania układu kierowniczego, 25—zwora złącza kprektpra liczby oktanowej paliwa, 26—złącze diagnostyczne do diagnozowania za pomocą testera FD8 2000, 27—złąpze do sąmodiagnostyki, 28—czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego
Diękuje wam bardzo za pomoc! :D Udało się. Odciełem zielony kabel od 2 pinu EDISu i przykleiłem do 10 i DZIAŁA :D Tak się zastanawiam poco fordowscy naukowcy go tam przyłączyli?
Jeszcze raz dziękuje za pomoc :D
sobol_apx 16-09-2005, 18:55 ee tam. i tak licznik z fiescie to jedna porazka. brak kontrolki rezerwy to pikus z pseudo podswietleniem zegarow jakie tam wystepuje!!!!
szkoda slow...
Właśnie się zastanawiam nad podłączeniem obrotomierza. Powiedzcie mi, czy te powyższe komentarze dotyczą zasialania gaźnikowego, czy tylko wtrysku?
Powiedzcie mi, czy te powyższe komentarze dotyczą zasialania gaźnikowego, czy tylko wtrysku?
przy zasileniu gaźnikowym, podepnij sie bezpośrednio, pod cewke.
to jak to jest.
teraz nie mam obrotomierza.
Czy potrzebne jest mi dodatkowe okablowanie czy wszystkie kable sa, tylko nie wykorzystywane.
Czy gdy kupie licznik z obrotomierzemi i podlacze pod te zlaczki ktore sa aktualnie w samochodzie to obrotomierz zacznie dzialac???
Czy potrzebne jest mi dodatkowe okablowanie czy wszystkie kable sa, tylko nie wykorzystywane.
Czy gdy kupie licznik z obrotomierzemi i podlacze pod te zlaczki ktore sa aktualnie w samochodzie to obrotomierz zacznie dzialac???tego nikt nie wie. Dopóki nie sprawdzisz to nie bedziesz wiedział.
tego nikt nie wie. Dopóki nie sprawdzisz to nie bedziesz wiedział.
To znaczy czego szukac Co bedzie swiadczyc o tym czy wszystko jest?
To znaczy czego szukac Co bedzie swiadczyc o tym czy wszystko jest?biało czarny kabelek na pinie 8 w niebieskiej łaczówce.
Jeżeli sie okaże że nie masz tego kabelka to niema strachu łatwo poprowadzić :)
A gdzie w Fieście znajduje sie ten EDIS ?
A gdzie w Fieście znajduje sie ten EDIS ?to zalezy jaki rocznik.
Widze ze temat juz istnieje wiec nie bede dublowal. Co prawad nie jest to dzial escorta, ale mysle ze i tu uzyskam odpowiedz. W swojej wersji fabrycznie nie mam obrotka Kiedys sobie zalatwilem licznik z obrot. z benzyny, jednak balem sie troche cudowac z tymi kabelkami nigdy nie bylem za mocny w tak precyzyjnych zabawach manualnych. I dalem sobie spokoj, az do wczoraj. Zupelnie przypadkiem wpadl mi w rece "Elektroniczny wskaznik obrotow i ladowania". JEst to nowka nie uzywana z 2000 roku. Wyglad ma calkiem przyzwoity dlatego zdecydowalem sie podlaczyc to cudenko. Mam nadzieje ze dziala. Instrukcja monazu jest banalnie prosta 3 kabelki: bialy, czerwony i zolty. Odpowiednio masa, + i cewka. I tu doszedlem do sedna W KONCU :fcp4 tzn. z ktorej strony podlaczyc ten kabelek do cewki. Pamietam jak Jumper kiedys tu pisal pod ktora srubke razem z rysunkiem, ale nie moge znalezc tego postu. A nie chcialbym czegos zwalic. :fcp4
garf78, na cewce są oznaczenia (przy stykach) 15 i 1 podłącz pod 1 i będzie śmigać
Wielkie dzieki ASSAN :fcp2
Niestety mam problem chcialem na krotko sprawdzic, czy ten obrotomierz dziala. Podlaczylem do masy i plusa i zaswiecil. Jednak zeby pokazwyal obroty trzeba podlaczyc go po cewke. Podpialem go na moment pod 1 w cewce i niestety nic zadnej reakcji. Wedlug instrukcji powinno dzialac. Nie wiem moze zle cos podlaczam. Ma moze ktos jakies pomysly. :fcp8
|
|