Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Nie schodzi z obrotów przy wrzucaniu na bieg jałowy 1,6 16V z automatem


zenos
05-07-2009, 19:50
Mam Escorta z 96 toku. Silnik 1,6 16V, automat. skrzynia b. Nie potrafię się uporać z problemem trzymania obrotów. Po odpaleniu samochód wskakuje na 1800 obrotów i pomimo wciśnięcia hamulca, silnik dalej pracuje na "wysokich" - w międzyczasie puchnie pedał hamulca, co powoduje wpadanie w poślizg na śliskiej nawierzchni. Ponieważ hamulec jest blokowany i nie reaguje. Wymieniałem 2 razy silnik krokowy (za drugim razem na oryginalny forda), czyściłem przepustnicę. problem pojawia się po przejechaniu ok 2000 km od usunięcia usterki. Podczas jazdy, po wrzuceniu biegu jałowego silnik dalej trzyma wysokie obroty. Jak mogę uporać się z tym problemem?

corneliusab
05-07-2009, 19:54
Puchnie pedal hamulca w sensie, robi sie twardy pedal:?:

Pozdrawiam

zenos
05-07-2009, 19:55
Dokładnie tak... i przy włączaniu silnika słychać syczenie pod pedałe

corneliusab
05-07-2009, 20:00
Znaczy sie jest gdzies nieszczelnosc i silnik dostaje lewe powietrze, sprawdz czy przewod idacy od kolektora ssacego do serva hamulcow nie jest uszkodzony, pekniety, moze spadl czy cos w tym stylu. Sprawdz wszystkie przewody ktore sa podlaczone do kolektora ssacego na ta sama okolicznosc. Ewidentnie jest nieszczelnosc na ktoryms z przewodow i silnik dostaje lewe powietrze. Ewentualnie gdzies (nie pamietam) na przewodzie miedzy kolektorem, a servem jest zaworek, on tez lubi padac lub sie zacinac, sprawdz go, jak bedzie to wszystko ok. co napisalem to prawdopodobnie servo hamulcow padlo.

Pozdrawiam

zenos
05-07-2009, 20:04
dziękuję ... na pewno sprawdzę, zwłaszcza, że wzrosło zużycie paliwa ok 25% i troszkę się tym denerwuję no i 2 wymiany silnika krokowego co pól roku to troszkę za dużo... wielkie dzięki.. napiszę, jak tylko sprawdzę Twoje zalecenia.. pozdrawiam

corneliusab
05-07-2009, 20:08
Ja mam silniczek krokowy jeszcze fabryczny, dopiero jakies pol roku temu go czyscilem i wcale nie byl jakos super brudny. Raczej malo mozliwym jest, bynajmniej jeszcze nie slyszalem, zeby po pol roku padl krokowy i trzeba bylo go wymieniac.

Pozdrawiam

zenos
05-07-2009, 20:12
3 rożne punkty serwisowe stwierdzały za każdym razem, że zepsuty silnik krokowy jest powodem usterki. Serwis Forda wyczyścił przepustnicę, ale pomogło tylko na 3 miesiące. 2 wymiana s. krokowego pomogła ale tylko na pół roku. Tez zaczynam wątpić, że jest po powód moich problemów.

ZYGA
16-10-2009, 12:50
witaj mam dokładnie taki sam silnik i takie same objawy napisz czy udało ci się uporać z tym problemem jak tak to co było przyczyn

krzyzzz
04-08-2010, 08:55
Ja także mam podobny problem, nie zwrocilem uwagi czy twardnieje hamulec ale podczas zmieniania biegów (automat) z P na D, gdy dochodze do N bardzo rosna obroty silnika.
Co może być przyczyną?

Pozdr.
Sergio

Robert512
18-08-2010, 20:10
Miałem podobny problem i winna była wtyczka od czujnika położenia przepustnicy. Mechanik stwierdził że zapisał się błąd w komputerze więc go wykasował po wymianie wtyczki oczywiście. Pomogło choć nie jest idealnie. Da się jeździć. Sam oglądałem tą wtyczkę i na oko była o.k. ale komputer wyrzucił błąd więc pewnie to to.