Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Problemy z obrotami i gaśnięciem


sq2lxk
06-07-2009, 14:52
Witam serdecznie. Mam problem z samochodem Ford Escort 1.6 16V 99 rocznik benzyna. Otóż na początku maja padł mi silnik krokowy, zakupiłem w JarCars, na aukcji allegro nową sztukę, oryginał za 179 zł i został wymieniony. Od tego momentu silnik utrzymuje obroty na około 600-650 na biegu jałowym. Nie było by to uciążliwe, jednak podczas zapalania samochód zgaśnie i trzeba dobrze mu przytrzymać pedał gazu żeby nie zgasł. Dodatkowo podczas jazdy samochodem, często potrafi zgasnąć na biegu jałowym, albo obroty spadną , zapali się lampka od ładowania i wróci znowu do 600-650. Ostatnio , gdy było gorąco na dworzu powyżej 30 stopni, to praktycznie na każdych światłach gdy wrzuciło sie mu na luz to gasł za każdym razem, podobnie gdy silnik już się dobrze rozgrzeje. Dzisiaj byłem chciałem podłączyć go pod komputerem, ale niestety samochód nie łączy się , ani z tym komputerem ręcznym z ekranem dotykowym (sprawdzane na 2 innych). ani z takim stacjonarnym oryginalnym Forda. Czy to może być wina tego czujnika , który znajduje się od góry, pod przepustnicą, nie wiem jak on się nazywa? Dziękuję z góry za odpowiedź.

escort
06-07-2009, 16:25
ten czujnik przy przepustnicy jest to czujnik połozenia przepustnicy najpierw sprawdz sobie przepływomierz odepnij go i zapal silnik jak bedzie wszystko wporzadku to musisz wymienic przepływomierz jezeli nie pomoze to wyczysc przepustnice ,jezeli nie pomoze to jedz do serwisu tylko powiedz zeby podłaczyli cie pod wds ten napewno sie połaczy z tym autem

sq2lxk
06-07-2009, 18:50
No niestety, w serwisie mieli WDS(to duże, co napisałęm wcześniej ), właśnie i nie dało się połączyć

brajdak
06-07-2009, 19:31
A zrobiles samoadaptacje po wymianie krokowca? Jezeli nie to juz masz odpowiedz.

sq2lxk
06-07-2009, 22:31
Tzn? samoadaptacja? Czyli?

brajdak
06-07-2009, 22:51
Poczytaj o tym bo to jest konieczne po wymianie tak waznej czesci. Moze troszke wyjasnie, nie napisze ci jak to sie robi bo to juz bylo walkowane i wystarczy tylko poszukach. Wyjasnie dlaczego ona jest taka wazna. Wiec gdy samochod sobie chodzi to komp zbiera dane z czujnikow i dzieki temu ustawia silnik tak zeby bylo jak najlepiej. A ty mu zmieniles teraz urzadzenie ktore stetuje wolnymi obrotami a nie kazde urzadenie jest identyczne i tak samo zuzyte. Powiedzmy ze wczesniej komputer wiedzial ile dac napiecia i jak dlugo zeby dac powietrze zeby byly obroty 900. ty mu to urzadenie zmieniles ale mu o tym nie powiedziales i mysli ze nadal ma to samo i daje mu tyle samo a moze nowe urzadzenie potrzebuje czegos innego niz to stare? Gdy mu zrobisz samoadaptacje to komputerek dopiero sie "zapozna" od nowa ze wszystkimi urzadzeniami i bedzie wiedzial ktore ile i czego potrzebuje zeby pomogly mu utrzymac silniczek zeby chodzil tak jak nalezy. Chyba prosciej juz sie nie da tego opisac, juz swojemu bratankowi tak wytlumaczylem a skonczyl dopiero 3 klase podstawowki i to zrozumial.

escort
06-07-2009, 23:36
jesli powiedzieli ci ze to wds to zrobili cie w durnia ja pracuje w fordzie sam ma escorta i jkaos moj wozik podłaczam ,a tak poza tym to teraz kazdy autoryzowany ma ids i ten sie nie łaczy uwież mi wds na 10O PROCENT SIE ŁACZY

escort
06-07-2009, 23:40
A to co kolega brajdak pisze to ja sie z tym nie zgodze,owszem komputer zbiera wszystkie odczyty z czujników,poprostu masz bład w module i przy kazdym nie wykasowanym błedzie samochód ustawia sie w tryb awaryjny dopuki tego nie skasujesz

sq2lxk
07-07-2009, 00:13
Ok, to tak poszukałem w necie wpisujac ford WDS i ukazało się moim oczom identyczne urządzenie http://www.cardiagnostics.be/wds2000_bestanden/image002.jpg, identycznie wyglądało jak te z naklejeczką ford. Ekranik dotykowy itd. To było bankowo to urządzenie. Zresztą za normalny komp chcieli 50 zł, a za to coś 150 zł, ale się nie połączył. Wcześniej tym WDS programował wtryski w innym fordzie i poszło bez problemów. Co do samoadaptacji odpinając aku zrobiłem to zostawiając na cały wieczór samochodzik, potem na 3 h i nic . Jestem wykończony tym samochodem. Zastanawia mnie dlaczego, gdy jest ciepło czym bardziej, lub silnik się rozgrzeje coraz mocniej, to samochód na wyluzowaniu gaśnie coraz bardziej. Dodam jeszcze , że mam instalację LPG w tym aucie (była sprawdzana też , jest ok) na niej częsciej niż na benzynie, jednak i na tym i na tym lipa bo gaśnie.

escort
07-07-2009, 00:17
jest jeszcze jeden komputer fordowski niewszystkie serwisy to maja fds to sie musi połaczyc ja nie wiem gdzie byles autkiem lecz ja mam mlodszy model od twojego i w pracy podłaczam i sie łaczy

sq2lxk
07-07-2009, 08:08
No byłem w Toruniu w MerFord taki serwis. Niestety nie mają tam elektromechanika z prawdziwego zdarzenia , bo nawet nikt do tego śmiesznego gniazda nie zajrzał. Może tam jest pies pogrzebany, przecież może coś z nim być. Zastanawiam się, czy nie poszukać jakiegoś dobrego elektromechanika, który na takich gniazdach by się znał. Dzwoniłem w kilka miejsc w Toruniu, w których to oznaczają się jako elektromechanicy, ale każdy gdy usłyszał że nie łączy się z w wds-em to rozkładał ręce i mówił to musi być komputer uszkodzony. Tylko jeśli komputer odpowiada za tyle rzeczy w tym samochodzie, to dlaczego on jeszcze w ogóle jeździ :) Może ma ktoś rozpiskę pinów lub opis tego gniazda, to może jak dorwę jakiegoś fachmajstra to może chociaż zluka.

escort
07-07-2009, 23:54
aha tak dla przykładu zobacz bezpecznik z gniazda diagnostycznego bo nie zawsze sa

sq2lxk
08-07-2009, 00:48
Ok to wymieniłem ten czujnik od góry co jest, czujnik temperatury wody na nowy, niestety nic to nie poprawiło. O jakim bezpieczniku mówisz escort w skrzynce bezpiecznikowej? Czy gdzieś indziej