Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Wymiana modułu immobilisera. Gdzie Go szukać ?


Artur Kowalczyk
10-07-2009, 01:20
Witam
Chciałbym wymienić moduł imobilajzera.
Gdzie go szukać?
Czy wymiana imobilajzera wiąże się z dodatkowymi zabiegami?
Czy imobilajzer ma wpływ na mrygającą czerwoną diode w drzwiach po przekręceniu kluczyka?

Pozdrawiam

Ataman101
10-07-2009, 07:27
Imo znajduję się w komputerze sterowania silnikiem:)
Wymienisz jedno to wymienisz drugie. Da się go dezaktywować VAG'iem

dwoje19
10-07-2009, 09:08
Da się go dezaktywować VAG'iem
A może jakaś instrukcja?.

Ataman101
10-07-2009, 14:11
Nie mam pojęcia, wiem że już było na forum, pewnie w przyklejonym wątku o diagnostyce VAG

dami17
10-07-2009, 18:49
Immobilizer znajduje się w liczniku lub jest osobna puszka .
Immo trzeba chyba dopasować do komputera .

Ataman101
10-07-2009, 18:56
Znaczy tak: kolega ma rację, Imo z kompa musi się" rozumieć" z immo w aucie( może licznik a może coś innego)
Da się to ustawić napewno Vagiem warsztatowym czyli taki wielki kombajn boscha, czy zwykłym amatorskim kabelkiem się da to już nie mam pojęcia, trzeba się pytać w " diagnostyce Vag"

dami17
10-07-2009, 19:57
Dopasowywanie immo z komputerem robi się tak :
adaptacja i kanał 00 i zapisz.
Wyłącz i włącz zapłon - powinno być ok

No i trzeba jeszcze klucze dodać do immo , do tego potrzebujesz PIN

D245
11-07-2009, 18:27
Immo nie mozna zdezaktywowac vagiem :) , mozna jedynie zamiast immo wstawic emulator (tansze rozwiazanie ) albo przeprogramowac sterownik silnika (drogie i malo jest takich co robia to dobrze z uwagi na brak wersji galaxy bez immo)Fizycznie immobilizer znajduje sie pod sterownikiem silnika albo patrzac z drugiej strony nad pedalami.

mekess
12-07-2009, 21:35
Pozwolę się podpiać pod temat. Powiedzcie mi jak zczytać PIN. Muszę ojcu (MKII) kluczyk podpasować. Poprzedni właściciel "zgubił" pestkę z klucza. Teraz mam nową, ale jeszcze muszę go zaprogramować.

dami17
14-07-2009, 08:00
Jeśli nie masz nigdzie zapisanego PINu to musisz albo jechać do ASO i po numerze VIN odczytają go ,albo do fachowca który zgra zawartość pamięci i go odkoduje .
Jeśli masz programator do pamięci i pojecie o elektronice to możesz się bawić ,jeśli nie to lepiej zostawić to komuś kto się zna na tym.

mekess
14-07-2009, 16:16
dami17 dzięki bardzo, jednak tyle to ja tez wiem. W ASO nie bardzo (DROGO)
Mam nadzieję, że znajde jakiś sposób (chociaż jednocześnie wątpię).
Ja nie lubię jeździć do fachowców, wolę sam pogrzebać. Jednak pewnie tu się nie obędzie.

D245
14-07-2009, 21:23
Szczerze watpie abys to zrobil - programator pamieci ci raczej nie pomoze , w module immobilzera siedzi mikrokontroler motoroli i to wlasnie w tym procku jest zapisany pin, nie ma tam zadnej 8 nozkowej pamieci ktora latwo wylutowac i odczytac (przynajmniej w modelach sprzed modernizacji elektryki w 98 czy 99 kiedy zamiast immo1 wstawili immo2- tych nowszych nie rozbieralem) .Tak jak pisalem najprosciej poszukac emulatora , montuje sie go wewnatrz sterownika silnika a montaz polega na podlutowaniu kilku przewodow . Oooo doczytalem cos o mk2 - jesli to mk2 z immo3 to paradoksalnie moze byc latwiej - tam odczyt pinu jest mozliwy przez
zlacze diagnostyczne, wystarczy znalezc odpowiedni soft :pierwszy lepszy wynik z googla:
http://www.codecard.lt/immo/audi-vw/audi-vw-immobiliser-login-code-secret-key-code-reader-and-key-learning-by-diagnostic/prod_20.html

klosek6
30-05-2010, 20:53
mam pytanie czy po wymianie sterownika silnika będą problemy z immo jestem na etapie wymiany silnika z 2,0 na 2,3 i chcę założyć sterownik od 2,3 ale nie wiem czy da się to zgrać z immo czy wystarczy zrobić adaptację immo vagiem?

kaszalot74
01-06-2010, 15:11
W przypadku benzynowych silników fordowskich (2.0 i 2.3) vagiem nic nie zrobisz - silnik i immo są Forda i potrzeba innego oprogramowania. Nie spotkałem się również z programem na PC, który ma możliwość komunikacji z immobiliserem w Fordzie. Jedyne wyjście to wizyta w serwisie gdzie mają programatory serwisowe.

klosek6
01-06-2010, 18:02
z immobilizerem to vagiem się łącze bez problemów tylko do silnika mam launch x431 tylko jak zrobić adaptację nowego sterownika vagiem w immo ?

kaszalot74
01-06-2010, 20:15
Mnie ze schematów elektrycznych auta wynika że immo w silniku 2.0 jest podpięte pod piny 2 i 10 złącza obd czyli tak samo jak sterownik silnika. U mnie vag nie komunikuje się z immo, jeszcze to sprawdzę w wolnej chwili. Łączy się ze wszystkim oprócz silnika i właśnie immobilisera. Piny 2 i 10 złącza obd to jest protokół PWM forda i żaden vag tego nie ugryzie, ani immo ani sterownika silnika. Podejrzewam że w Galaxy z silnikiem 2.3 jest tak samo jak w 2.0, silnik tez jest forda i sterownik prawie taki sam (EEC V). Może masz jakąś inną wersję samochodu niż ja. W autach z sinikami diesla wszystko chodzi pod vagiem, łącznie z immobiliserem, być może u ciebie jest jakaś krzyżówka (albo składak:?:).

bogdantd
16-01-2011, 20:10
witam a ja mam dziwny odczyt z Vaga imobilajzera patrzcie foto czy to normalny odczyt. Dodam że mam kłopoty z odpalaniem zimnego silnika.Proszę o pomoc świece żarowe grzeją.

Pietrrras
17-01-2011, 10:02
miałem taki problem w zeszłym roku... zgubiłem kluczyk i został mi "surowy" nie zaprogramowany. nie mogłem odpalić auta. przyjechało 2 gości, wyciągnęli immo przez skrzynkę bezpieczników i zabrali kluczyk. po godzinie immo było zaprogramowane. przyjemnosc taka kosztowala mnie prawie 600zł, a w ASO wołali 1800;]
jak sam dostarczysz immo do takich gości, którzy dorabiają kluczyki itd to usługa będzie tańsza o jakieś 200zł (powiedziano mi to po wymianie:])

Rafał A.(antek)
17-01-2011, 23:52
Sa rożne wersje immo, raz w zegarach innym razem osobna puszka. Teoretycznie wymieniajac sterownik, jesli immo jest w osobnej puszcze powinno działać.
Przeprogramowanie immo w galaxy to tez nie problem czy dopisanie kluczykow, wystarczy warsztat dysponujacy np WDS i zrobi ci wszystko. I napewno nie w cenach ASO