Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Jak wykręcić wtryski?


SrebnaStrzała
17-07-2009, 12:07
Witam
Szukałem wątku z wykręcaniem bo na pewno był ale nie mogę znaleźć.
Jak wykręcić te wtryskiwacze, oraz jak potem wkręcić?
Czy włożenie ich w wd40 albo płyn hamulcowy wyczyści końcówki bardziej niż produkt stp dolewany do paliwa ?
Ogólnie wiem że działanie tego jest znikome ale chce to profilaktycznie zrobić.

slazdu
17-07-2009, 13:34
Wydaje mi się jednak, że ogólnie znany problem CR / wtryskiwaczy nie jest tylko związany z ich zabrudzeniem, czego jednak nie można wykluczyć, tylko z ich zużyciem. Jest to dość precyzyjnie wykonane ustrojstwo i dokładnie spasowane. Świadczy o tym chyba najbardziej kodyfikacja każdego injector'a indywidualnie. Eksploatacyjne wyrobienie części mechanicznych doprowadza do tego, że wtrysk zaczyna przelewać, blokować się i w rezultacie tego traci swe parametry, dokładnie zakodowane. Do pewnego stopnia komp. sam sie przestraja / dostraja, ale w końcu wchodzi w tryb serwisowy i zaświeca, ogólnie lubianą, sprężynkę.
Też kiedyś je wykręcałem, czyściłem, ale nic to nie dało. Wymiana na nowe, ale nie w serwisie.
Pozdr.

SrebnaStrzała
17-07-2009, 13:37
Wydaje mi się jednak, że ogólnie znany problem CR / wtryskiwaczy nie jest tylko związany z ich zabrudzeniem, czego jednak nie można wykluczyć, tylko z ich zużyciem. Jest to dość precyzyjnie wykonane ustrojstwo i dokładnie spasowane. Świadczy o tym chyba najbardziej kodyfikacja każdego injector'a indywidualnie. Eksploatacyjne wyrobienie części mechanicznych doprowadza do tego, że wtrysk zaczyna przelewać, blokować się i w rezultacie tego traci swe parametry, dokładnie zakodowane. Do pewnego stopnia komp. sam sie przestraja / dostraja, ale w końcu wchodzi w tryb serwisowy i zaświeca, ogólnie lubianą, sprężynkę.
Też kiedyś je wykręcałem, czyściłem, ale nic to nie dało. Wymiana na nowe, ale nie w serwisie.
Pozdr.


Zupełnie mi nie odpowiedziałeś na pytanie!
Pytam jak je wykręcić, normalnie tak jak śrubę? to jak są zbudowane to dobrze wiem.

mihowe
17-07-2009, 15:16
Jeżeli nie masz długiego klucza rurkowego 22 to musisz zdjąć pokrywę zaworową i odkręcać gięto-oczkowym. Odkręcasz ruchomą tuleję mocującą która jest na stałe na wtryskiwaczu normalnie tak jak śrubę.
Tylko co ci to da.... kompletnie nic. Chyba że chcesz wysłąć do regeneracji.
A tak wogóle to po co chcesz je wykręcić???

SrebnaStrzała
17-07-2009, 15:53
Jeżeli nie masz długiego klucza rurkowego 22 to musisz zdjąć pokrywę zaworową i odkręcać gięto-oczkowym. Odkręcasz ruchomą tuleję mocującą która jest na stałe na wtryskiwaczu normalnie tak jak śrubę.
Tylko co ci to da.... kompletnie nic. Chyba że chcesz wysłąć do regeneracji.
A tak wogóle to po co chcesz je wykręcić???

Osoba która mi je regenerowała, powiedziała aby profilaktycznie raz na jakiś czas zanurzyć je w płynie hamulcowym albo wd40.
Z wtryskami nic się nie dzieje mimo 50.000km jednak skoro miałem tak profilaktycznie robić.

mihowe
17-07-2009, 19:49
Zatkało mnie i nie wiem co napisać...

krzysiek__m
17-07-2009, 20:09
Przeczytałem ..... też mnie zatkało .... może tak trzeba zrobić, żeby ponownie wysłać do regeneracji ..... :diabel2:

SrebnaStrzała
17-07-2009, 20:19
Przeczytałem ..... też mnie zatkało .... może tak trzeba zrobić, żeby ponownie wysłać do regeneracji ..... :diabel2:

Nie wysyłałem wtrysków.
Po drugie firma która to robiła miała na placu po rozbijane takie samochody jak slr, m5, db9 itd^^ podejrzewam że to jakaś mafia albo złodzieje wiec na pewno znają się na rzeczy.
Mimo wszystko pozwolili mi nawet oglądać regeneracje wtrysków :)
nie, nie. Jak mi padły wtryski przed regeneracją, to najpierw koleś popstrykał końcówki wd40 i zostawił na chwile. Pamiętam że na jakiś czas pomogło!

zbyszek620
22-07-2009, 22:12
To dobre pytanie "jak je ponownie wkręcić" wiadomo, że należy skorzystać z klucza np.takiego "http://narzedziowy.sklep.pl/index.php?act=viewProd&productId=523" ale jakimi momentami dokręcić to sam chciałbym wiedzieć, może jest ktoś, kto się podzieli takimi informacjami??/

zbyszek620
22-07-2009, 22:17
myślę o wysłaniu do regeneracji

motorek26
22-07-2009, 22:20
jakimi momentami dokręcić to sam chciałbym wiedzieć, może jest ktoś, kto się podzieli takimi informacjami??/ jak dobrze pamietam jest to 40Nm

mihowe
23-07-2009, 15:12
Dokładnie 45Nm

Agent00
23-07-2009, 15:50
Też się przyłączam do prośby, ma ktoś jakieś fotki robił ktoś to sam ????

Co do dokręcania to z jaką siła 40 czy 45 ;)

motorek26
23-07-2009, 17:53
Co do dokręcania to z jaką siła 40 czy 45 jest to tak nie wielka różnica że wystarczy 5 st pociągnąć wiecej i już bedziesz miał 45 ale powiem szczeże że nie pamietałem dokładnie i strzelałem z pamieci wiec kolega mihowe napewno ma racje
co do fotek to nie mam żadnych ale jak zdejmiesz pokrywe zaworów to zobaczysz wtryski w całej okazałości później długi klucz 21 lub 22 nasadowy i już odkręcisz cały wtryskiwacz bez problemu

zbyszek620
24-07-2009, 23:27
Kusi mnie jeszcze wymiana samego zaworka, ponoć w 90% on się psuje, ktoś już opisywał na forum, że wymieniał, lecz nie podał momentów samego skręcenia wtryskiwacza. Na allegro znalazłem takowy zaworek jak również osobę, która zakupiła takie zaworki, okazało się, że jest pracownikiem warsztatu mechanicznego zaś z rozmowy wynikło, że te 90% ma sens. Czy ktoś się w takie klocki bawił? Jakie jest wasze zdanie? Może warto zaryzykować 2 stówki tak dla upewnienia się, że konstrukcja wtryskiwacza nie jest dla zwykłego „Czesia”

motorek26
24-07-2009, 23:29
wymiana samego zaworka,napisz dokładniej o jaki zaworek ci chodzi

SrebnaStrzała
25-07-2009, 00:44
Słuchajcie, koleś w aso jak mi robił próbę przelewową, to tak dokręcił że wtryski można było jednym palcem wykręcić :)

zbyszek620
25-07-2009, 10:15
AKURAT AUKCJA ZAKOŃCZONA ALE CHODZIŁO MI O TE ZAWORKI http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=670262130