Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Czujnik cofania - parkowania - nie dziala


MINIO_STW
17-07-2009, 14:22
Witam
Mam maly problem z czujnikami cofania, otoz nie dzialaja.
Czujniki chyba raczej sa standardowe, nie mam zadnego wyswietlacza w srodku.
Po zalaczeniu biegu wstecznego centralka dostaje plusa i przekazuje go na czujniki.
Poradzcie jak sprawdzic czujki czy dzialaja, oraz gdzie znajduje sie buzerek bo moze tylko on wysiadl (nie majac wyswietlacza jest chyba tylko info dzwiekiem) lub doradzcie co to moze byc.
Pozdrawiam

macslad
17-07-2009, 16:15
Oryginały, czy dokładane?

MINIO_STW
17-07-2009, 18:30
Wiesz chyba raczej orginaly. Przyjechaly z zagranicy z samochodem.
Centralka BOSCH schowana za schowkiem na apteczke (kombi), kable, wiazki wygladaja na solidne wiec napewno nie samorobka i jak pisalem nie ma niogdzie dodatkowego lcd do nich wiec opieraja sie tylko chyba na samym buzzerku ktory tez nie mam pojecia gdzie jest

majeran84
17-07-2009, 19:21
Ja tez mam taki sam problem hihi tylko moj ten buzer jest z diodami i chyba takim malym glosniczkiem stylu na prawym slupku od dach ale tam mi nic nie miga nic nie slychac i tez mam lipe ;-)
:(

macslad
17-07-2009, 19:46
A wydaje to jakiekolwiek dźwięki po wrzuceniu wstecznego?
Normalnie powinien pisnąć raz krótko i potem dopiero w miarę zbliżania się do przeszkody częstotliwość pikania powinna rosnąć i na 30cm przed przeszkodą powinno przejść w dźwięk ciągły. Ja swego czasu miałem uszkodzone dwa czujniki i wtedy sygnalizowało to w dość charakterystyczny sposób, tzn. po ilości piknięć można było ustalić który czujnik jest niesprawny. Dlatego pytam, czy wydaje to jakieś dźwięki z siebie w ogóle.

P.S. Ja też nie mam żadnych diodek tylko buzzerek, a mam oryginały. Były różne typy tego parktronicu. (z diodami lub bez) nie wiem, czy nie zależało to też od tego czy kombi czy HB bo nie spotkałem kombi z diodkami.

niku 27
17-07-2009, 20:06
Witam też mam czujnik cofania standardowy, wyświetlacza w nich nie było tylko sygnał dżwiękowy ( pikanie w zależności od odległości i ciągły 30cm od przeszkody) tylko że uszkodzenie któregoś z czujników bądz niełączenie we wtyczce obiawia się sygnałem ciągłym. Jako, że piszesz twój milczy, to albo jest wyłączony systemowo ( podłączony jest do komputera ), albo odcięty. Centralkę mam w tym samym miejscu.

wicia.w
17-07-2009, 20:15
Diagnostyka i testowanie
Patrz Schematy instalacji elektrycznej, rozdział 413-13,, gdzie podano informacje na temat schematów i złączy.

Zasady działania

Układ pomocy przy parkowaniu wykrywa obiekty znajdujące się za pojazdem w momencie, gdy do modułu pomocy przy parkowaniu dociera sygnał wejściowy wybranego biegu wstecznego. Moduł pomocy przy parkowaniu oblicza odległość od przeszkody korzystając z czterech czujników pomocy przy parkowaniu zamontowanych w tylnym zderzaku. Czujniki te mogą wykryć obiekty znajdujące się w odległości do około 1,5 m za pojazdem. Przerywany ostrzegawczy sygnał dźwiękowy jest generowany przez głośnik w zespole wyświetlacza i głośnika pomocy przy parkowaniu, umieszczonym w poszyciu słupka C, a odpowiednie ostrzegawcze diody luminescencyjne (LED) zapalają się, informując o odległości od przeszkody. Przerwy pomiędzy sygnałami dźwiękowymi zmniejszają się a liczba zapalonych ostrzegawczych diod LED wzrasta w miarę zbliżania się pojazdu do przeszkody. Gdy wykryta przeszkoda znajdzie się w odległości do 30 cm od czujników, ostrzegawczy sygnał dźwiękowy przechodzi w sygnał ciągły i zaczynają migać wszystkie ostrzegawcze diody LED.

Opis działania diod LED w zespole wyświetlacza i głośnika pomocy przy parkowaniu znajdziesz w Instrukcji Obsługi.

Ostrzegawcze diody LED pomocy przy parkowaniu zapalą się i zabrzmi krótki sygnał dźwiękowy z głośnika pomocy przy parkowaniu w momencie sprawdzenia układu po ustawieniu wyłącznika zapłonu w położeniu II i włączeniu biegu wstecznego. Układ jest uruchamiany zawsze, gdy wyłącznik zapłonu zostanie ustawiony w położeniu II i włączony zostanie bieg wsteczny. Układ pomocy przy parkowaniu zostanie wyłączony po wyłączeniu biegu wstecznego lub w przypadku wykrycia usterki w jednym z czterech czujników pomocy przy parkowaniu albo w module pomocy przy parkowaniu. Gdy po włączeniu układu pomocy przy parkowaniu wykryta zostanie usterka, układ poinformuje o tym poprzez zapalenie dwóch czerwonych diod ostrzegawczych LED i wyemitowanie ciągłego sygnału dźwiękowego z głośnika pomocy przy parkowaniu. Jeśli wykryte zostanie zwarcie we wtyczce rezystancyjnej pomocy przy parkowaniu, układ poinformuje o tym poprzez wyemitowanie z głośnika pomocy przy parkowaniu 3-sekundowego sygnału dźwiękowego, po którym nastąpi 3-sekundowa przerwa. Sekwencja ta będzie powtarzana do chwili wyłączenia biegu wstecznego.

Procedura resetowania modułu pomocy przy parkowaniu
1. Obróć kluczyk zapłonowy do położenia 0.

2. Odłącz wtyczkę rezystancyjną pomocy przy parkowaniu.

3. Obróć kluczyk zapłonowy do położenia II.

4. Włącz i wyłącz bieg wsteczny.

5. Obróć kluczyk zapłonowy do położenia 0.

6. Podłącz wtyczkę rezystancyjną pomocy przy parkowaniu.

7. SPRAWDŹ, czy układ działa prawidłowo. Jeżeli usterka nie ustępuje, uruchom Tryb testu własnego.

Tryb testu własnego

1. Aby wejść w tryb testu własnego pomocy przy parkowaniu, obróć kluczyk zapłonowy do położenia 0 i wyjmij wtyczkę rezystancyjną pomocy przy parkowaniu.
PATRZ Opis i działanie w tym rozdziale.
.

2. Upewnij się, że w odległości do 2 metrów za pojazdem nie ma żadnej przeszkody.

3. Obróć kluczyk zapłonowy do położenia II i wybierz bieg wsteczny.

4. O uruchomieniu trybu testu własnego poinformuje sekwencja zapalonych dwóch czerwonych diod LED i 3-sekundowego sygnału dźwiękowego wyemitowana przez zespół wyświetlacza i głośnika pomocy przy parkowaniu, powtórzona po 1-sekundowej przerwie.

5. Jeżeli zostanie wykryta usterka czujnika pomocy przy parkowaniu, moduł pomocy przy parkowaniu poinformuje o tym zapalając diodę LED i emitując sekwencję sygnału dźwiękowego z zespołu wyświetlacza i głośnika pomocy przy parkowaniu.

6. Jeżeli usterka dotyczy więcej niż jednego czujnika pomocy przy parkowaniu, druga sekwencja zostanie wyemitowana po pierwszej.

7. Aby wyjść z trybu testu własnego, obróć kluczyk zapłonowy do położenia 0 i załóż wtyczkę rezystancyjną pomocy przy parkowaniu.

Działanie
Diody LED 1 i 2 WŁĄCZONY przez trzy sekundy, przerwa przez jedną sekundę Sekwencja wstępna diagnostyki usterek -
Dioda LED 1 WŁĄCZONY i WYŁĄCZONY raz, przerwa przez jedną sekundę Usterka prawego zewnętrznego czujnika
Dioda LED 2 WŁĄCZONY i WYŁĄCZONY dwa razy, przerwa przez jedną sekundę Usterka prawego wewnętrznego czujnika
Diody LED 3 i 4 WŁĄCZONY przez trzy sekundy, przerwa przez jedną sekundę Usterka modułu, niskie napięcie akumulatora, wtyczka rezystancyjna pomocy przy parkowaniu
Dioda LED 3 WŁĄCZONY i WYŁĄCZONY trzy razy, przerwa przez jedną sekundę Usterka lewego wewnętrznego czujnika
Dioda LED 4 WŁĄCZONY i WYŁĄCZONY cztery razy, przerwa przez jedną sekundę Usterka lewego zewnętrznego czujnika

wicia.w
17-07-2009, 20:20
i jeszcze to bez diod świecących.Procedura zerowania modułu układu pomocy przy parkowaniu - Pojazdy z wtyczką rezystancyjną układu pomocy przy parkowaniu

1. Obróć kluczyk zapłonowy do położenia 0.

2. Odłącz wtyczkę rezystancyjną pomocy przy parkowaniu.

3. Obróć kluczyk zapłonowy do położenia II.

4. Włącz i wyłącz bieg wsteczny.

5. Obróć kluczyk zapłonowy do położenia 0.

6. Podłącz wtyczkę rezystancyjną pomocy przy parkowaniu.

7. SPRAWDŹ, czy układ działa prawidłowo. Jeżeli usterka nie ustępuje, uruchom Tryb testu własnego - Pojazdy z wtyczką rezystancyjną układu pomocy przy parkowaniu.

Tryb testu własnego - Pojazdy z wtyczką rezystancyjną układu pomocy przy parkowaniu

1. Aby wejść w tryb testu własnego modułu układu pomocy przy parkowaniu, obróć kluczyk zapłonowy do położenia 0, wyjmij wtyczkę rezystancyjną układu pomocy przy parkowaniu i upewnij się, że pojazd jest na biegu jałowym.

2. Upewnij się, że w odległości do 2 metrów za pojazdem nie ma żadnej przeszkody.

3. Przekręć kluczyk w położenie II i wybierz bieg wsteczny.

4. O uruchomieniu trybu testu własnego poinformuje 3-sekundowy sygnał dźwiękowy wyemitowany przez głośnik pomocy przy parkowaniu, po którym nastąpi 1-sekundowa przerwa.

5. Jeżeli zostanie wykryta usterka czujnika pomocy przy parkowaniu, moduł pomocy przy parkowaniu poinformuje o tym emitując sekwencję sygnału dźwiękowego z głośnika pomocy przy parkowaniu.

6. Jeżeli usterka dotyczy więcej niż jednego czujnika pomocy przy parkowaniu, druga sekwencja zostanie wyemitowana po pierwszej.

7. Aby wyjść z trybu testu własnego, wybierz położenie neutralne, przekręć kluczyk w położenie 0 i załóż wtyczkę rezystancyjną układu pomocy przy parkowaniu.

Tryb testu własnego - Pojazdy bez wtyczki rezystancyjnej układu pomocy przy parkowaniu

1. Aby wejść w tryb testu własnego modułu układu pomocy przy parkowaniu, upewnij się, że w promieniu 2 metrów za pojazdem nie ma żadnych przeszkód, obróć kluczyk w położenie II i wybierz bieg wsteczny.

2. Tryb testu własnego rozpoczyna się automatycznie za każdym razem, gdy uruchamiany jest układ pomocy przy parkowaniu i informuje o tym za pomocą 3-sekundowego sygnału dźwiękowego wyemitowanego przez głośnik układu pomocy przy parkowaniu, po którym nastąpi 1-sekundowa przerwa.

3. Jeżeli zostanie wykryta usterka czujnika pomocy przy parkowaniu, moduł pomocy przy parkowaniu poinformuje o tym emitując sekwencję sygnału dźwiękowego z głośnika pomocy przy parkowaniu.

4. Jeżeli usterka dotyczy więcej niż jednego czujnika pomocy przy parkowaniu, druga sekwencja zostanie wyemitowana po pierwszej.

5. Aby wyjść z trybu testu własnego, wybierz położenie neutralne dźwigni zmiany biegów i obróć kluczyk zapłonowy do położenia 0.

Sekwencja sygnału dźwiękowego

Sekwencja sygnału dźwiękowego Opis Czynności zaradcze
WŁĄCZONY przez trzy sekundy, przerwa przez jedną sekundę Sekwencja wstępna diagnostyki usterek -
WŁĄCZONY i WYŁĄCZONY raz, przerwa przez jedną sekundę Usterka prawego zewnętrznego czujnika
WŁĄCZONY i WYŁĄCZONY dwa razy, przerwa przez jedną sekundę Usterka prawego wewnętrznego czujnika
WŁĄCZONY i WYŁĄCZONY trzy razy, przerwa przez jedną sekundę Usterka lewego wewnętrznego czujnika
WŁĄCZONY i WYŁĄCZONY cztery razy, przerwa przez jedną sekundę Usterka lewego zewnętrznego czujnika
WŁĄCZONY przez 75 milisekund, przerwa przez 75 milisekund Usterka modułu. Niskie napięcie akumulatora. Zwarcie w obwodzie wtyczki rezystancyjnej pomocy przy parkowaniu.

wicia.w
17-07-2009, 20:21
i jeszcze to Poz.Numer częściOpis
1-Głośnik układu pomocy przy parkowaniu - pojazdy wyprodukowane od 06/2002
2-Wyświetlacz i głośnik układu pomocy przy parkowaniu - pojazdy wyprodukowane do 06/2002
3-Czujniki pomocy przy parkowaniu
4-Wtyczka rezystancyjna układu pomocy przy parkowaniu (jeżeli jest)
5-Moduł układu pomocy przy parkowaniu
Włącznik świateł cofania

Włącznik świateł cofania wysyła sygnał, dzięki któremu moduł pomocy przy parkowaniu określa, kiedy należy uruchomić pomoc przy parkowaniu.

majeran84
17-07-2009, 20:25
A wydaje to jakiekolwiek dźwięki po wrzuceniu wstecznego?
Normalnie powinien pisnąć raz krótko i potem dopiero w miarę zbliżania się do przeszkody częstotliwość pikania powinna rosnąć i na 30cm przed przeszkodą powinno przejść w dźwięk ciągły. Ja swego czasu miałem uszkodzone dwa czujniki i wtedy sygnalizowało to w dość charakterystyczny sposób, tzn. po ilości piknięć można było ustalić który czujnik jest niesprawny. Dlatego pytam, czy wydaje to jakieś dźwięki z siebie w ogóle.

P.S. Ja też nie mam żadnych diodek tylko buzzerek, a mam oryginały. Były różne typy tego parktronicu. (z diodami lub bez) nie wiem, czy nie zależało to też od tego czy kombi czy HB bo nie spotkałem kombi z diodkami.

Nic ani widu ani slychu hehe;-)

macslad
17-07-2009, 20:38
No lepiej niż kolega wicia.w to chyba nikt tu Ci tego nie wytłumaczy. Ale skoro milczy jak zaklęte to zacząłbym od zasilania od lampy cofania i po kolei wszystko sprawdzał.

P.S. Być może się mylę, ale nie jestem przekonany, żeby to ustrojstwo było podłączone do komputera. Zaznaczam, że to moje przypuszczenie, a nie jakaś sprawdzona wiedza.

majeran84
17-07-2009, 20:52
No lepiej niż kolega wicia.w to chyba nikt tu Ci tego nie wytłumaczy. Ale skoro milczy jak zaklęte to zacząłbym od zasilania od lampy cofania i po kolei wszystko sprawdzał.

P.S. Być może się mylę, ale nie jestem przekonany, żeby to ustrojstwo było podłączone do komputera. Zaznaczam, że to moje przypuszczenie, a nie jakaś sprawdzona wiedza.

Dzisiaj juz nie bede zagladal tam ale jutro po robocie sie musze wziasc za ta;-) Ale i tak to nie jest muj problem najwiekszy ktury musze jutro rozwiazac bo mam gorszy problem;-) Mam wode pod nogami od strony pasazera i nie wiem czy jakas uszczelka na podszybiu czy cos;-) Bo stojac na klimie nawet przez pol godz w jednym miejscu to nawet kropelki nie uroni na aswalt hihi;-)

majeran84
17-07-2009, 20:55
[QUOTE=wicia.w;1207964]i jeszcze to Poz.Numer częściOpis
1-Głośnik układu pomocy przy parkowaniu - pojazdy wyprodukowane od 06/2002
2-Wyświetlacz i głośnik układu pomocy przy parkowaniu - pojazdy wyprodukowane do 06/2002
3-Czujniki pomocy przy parkowaniu
4-Wtyczka rezystancyjna układu pomocy przy parkowaniu (jeżeli jest)
5-Moduł układu pomocy przy parkowaniu
Włącznik świateł cofania

Wielkie dziekuje ziomek;-) wlasnie drukuje cale twoje strony i jutro akcja;-) I odpisze jutro zobaczymy co to z tego bedzi;-) pozdrawiam i wielkie dzieki;-)

wicia.w
17-07-2009, 21:04
sprawdż buzer powinien być przy skrzynce bezpieczników wyjście z modułu styki centralki 1,2 kolor biało/niebieski styk1,biało/zielony styk2.

MINIO_STW
18-07-2009, 08:24
No WICIA.W dzieki za rozwiniecie tematu.
Jak tylko zbije goraczke i zejde z lozka to sie pobawie u siebie i mam nadzieje ze pomoze. Zaczne od buzzerka bo jak mowie u mnie centralka po wlaczeniu biegu wstecznego dostaje plusa wiec moze to tylko pierdolka (buzzerek) padl.
Napisz mi jeszcze jak wiesz ktory bezpiecznik odpowiada za czujniki. Nigdzie nie znalazlem odpowiadajacego im bezpiecznika.
@ majeran84 - daj znac jak u ciebie czy cos sie udalo zrobic

wicia.w
18-07-2009, 21:01
jeśli chodzi o zasilanie to bezpiecznik jest ten sam co od wstecznego F 80 styk modułu 18 zielono/niebieski,a masa styk10 czarny.sprawdż czy się zgadza i daj znać

dikileiden
31-07-2009, 23:55
a u mnie jest taki problem że jak wrzucę wsteczny to raz piknie a raz nie i to jest taka loteria.Przy czym jak wrzucam wsteczny i nie piknie to nawet światła cofania się nie zapalają,czy to może być ten czyjnik na skrzyni biegów pod filtrem powietrza???

MINIO_STW
01-08-2009, 11:41
No i doszedlem (po czesci) co nieco. Otoz okazalo sie ze odlaczona mialem wtyczke przy bezpiecznikach (kabelki biale z zielonym i niebieskim paskiem).
Po ich podlaczeniu czujniki odezwaly sie lecz piszcza caly czas po wlaczeniu wstecznego (pewnie dlatego ktos odlaczyl wtyczke).
I teraz moje pytanie czy jest gdzies zwarcie, jesli tak to od czego zaczac szukanie, czy moze poszla centralka. Po wypieciu wszystkicjh czujnikow reakcja taka sama. Buzzerek piszczy caly czas.
Dodam ze mam zapiety hak, ale wiem ze z nim czujniki powinny reagowac na zblizanie sie do przeszkody czyli pikac a nie piszczec ciagle (tak czytalem w madrej ksiazce).
Pomozcie co to dalej z tym robic.

dan123
18-08-2009, 11:50
masz pewnie uszkodzoną jedną z "pestek". Zrób prosty test na wykrycie która to z nich. Włącz wsteczny (parktronic piszczy) i dotykaj po kolei palcem do pestki na zderzaku. Te które są sprawne wibrują - poczyjesz łaskotanie na palcu. Pestka nieaktywna będzie tą uszkodzoną. Jeżeli to pestka Boscha w mondeo do 2004 roku to w ASO mają takowe po jedyne 330 PLN....

MINIO_STW
28-08-2009, 19:50
Niestety nie odczulem nic. Zadna nie chciala mnie polaskotac.

macslad
29-08-2009, 10:09
Ja tam u siebie też nic nie czuję, chociaż wszystkie działają (pewnie za mało czułe mam paluchy :) ) Mechanior z ASO jak je sprawdzał to twierdził, że nawet słyszy który działa, a który nie. Ja oczywiście nic nie słyszałem (choć głuchy jak mniemam nie jestem) ale widać mechanior miał słuch nietoperza i ultradźwięki nie były mu obce.
A wracając do Twojego problemu to piszczenie, po odłączeniu wszystkich czujników to jest taki ciągły dźwięk? czy jakaś sekwencja przerywanych?

niku 27
29-08-2009, 19:58
Po odłączeniu czujników dźwięk jest ciągły, ponieważ zakładając hak wiązkę z przewodami od światła do gniazda haka przeciągnąłem przez uszczelkę z przewodami od czujnika cofania, to przez przypadek naprężyła się ta wiązka i odłączyła, hak założony wsteczny a tu biiiii ciągłe chociaż za samochodem nic nie było.

zbyszek620
01-09-2009, 22:12
no cóż u mnie podobny objaw piszczy cały czas, ale nieraz zaczyna pracować prawidłowo, do chwili mycia samochodu lub też przegrzania na słońcu i zaczyna ponownie ciągły sygnał myślę że to jakieś styki ale może ktoś już to przerabiał? czujnik wstecznego traktowałem wd-40 gdy brakowało świateł cofania i oczywiście czujników parkowania (z powodzeniem) Prosiłbym aby nie gdybać (bo to puste gadanie i też to potrafię). czy ktoś już coś takiego przerabiał ? i z jakim skutkiem Pozdrawiam

zbyszek620
02-09-2009, 13:28
Włącz wsteczny (parktronic piszczy) i dotykaj po kolei palcem do pestki na zderzaku. Te które są sprawne wibrują - poczyjesz łaskotanie na palcu. Pestka nieaktywna będzie tą uszkodzoną.
dan123 jesteś Wielki, zrobiłem test i faktycznie prawa martwa
Dzięki Pozdrawiam

MINIO_STW
08-09-2009, 16:33
No i znowu sie wypowiem. Czasem czujnik piszczy innym sygnalem (cienszy taki jakis) i wtedy zaczyna pisk przerwa i piszczy ciagle no i wtedy zeczywiscie wyczuwam laskotanie czujnikow, lecz laskocza wszystkie. Co teraz????

Evill
30-01-2010, 12:35
Witam.
Też mam problem z czujnikiem cofania ale w raz z nim nie działają też światła wstecznego. Co może być przyczyną? Coś przy skrzyni czy to może nic poważnego?

Norwid
31-01-2010, 18:54
Witam.
Też mam problem z czujnikiem cofania ale w raz z nim nie działają też światła wstecznego. Co może być przyczyną? Coś przy skrzyni czy to może nic poważnego?

Witaj! Usterke juz przerabialem - masz uszkodzony wlącznik wsteczego montowany w skrzyni. Usterka zniknie po wymianie na sprawny, niekoniecznie nowy. Pozdrawiam. Norwid

rafeo
13-12-2010, 18:16
witam, ja też miałem problem z czujnikami cofania, gdy włączyłem wsteczny bieg po krótkim pisknięciu powinna być przerwa dopóki do czegoś nie będę się zbliżał ale były takie objawy jak by nie działał któryś z czujników ale były wszystkie ok i okazało się że przyczyną był wczepiony hak, teraz jeżdżę z wypiętym i jest wszystko ok.

MINIO_STW
13-12-2010, 19:41
No nie mow ze po wypieciu haka czujniki dzialaja OK a po wpieciu nie???
Na jakiej zasadzie centralka wie ze jest hak wpiety (rozmieszczenie czujek nie powinno sygnalizowac haka jako przeszkody).
Ja tez mialem dylemat z hakiem ale nie dalem rady zdjac haka (tak zapieczona blokada) i postanowilem kupic nowe czujniki na allegro no i wszystko dziala.

rafeo
14-12-2010, 19:43
no na moje szczęście tak było, mondka kupiłem 2 tygodnie temu i troszke sie zdenerwowałem jak stwierdziłem ze czujniki nie działają tzn cały czas piszczały ale teraz jest już ok i naprawde wypięcie haka pomogło, w sumei jak by całą tą sprawę przemyśleć to się zgadza bo powiedz po co komu działające czujniki parkowania skoro ciągniesz za soba przyczepkę ;)

corneliusab
26-12-2010, 15:12
Wie ktos moze jakiej wielkosci jest otwor w zderzaku po oryginalnych czujkach albo jaka jest srednica oryginalnej czujki:?: U mnie moj oryginalny zestaw kompletnie nie dawal znaku zycia, wiec dzis looknalem o co biega, no i sie okazalo, ze ktos obcial kabel zasilajacy centralke. Po podlaczeniu kabla, buzzer piszczy non stop i swieca sie 2 czerowne diody, jest jakis blad ale narazie jakos nie moge wyjac wtyku z centralki, jakos wyjsc nie chce, a nie chce nic polamac, zeby zrobic test. Jesli sie okaze, ze bedzie walnieta jakas czujka to chyba lepiej kupic jakis caly nowy zestaw, stad moje pytanie.

Pozdrawiam

corneliusab
30-12-2010, 19:12
Zrobilem dzis w koncu test tego PDC no i niby wg. kompa 4 czujki sa walniete, jest to mozliwe:?: Odlaczanie wtyczek nic nie dalo.

Pozdrawiam

corneliusab
08-01-2011, 21:43
Nikt nie pomoze:?: Wie ktos moze czy jest mozliwosc sprawdzenia samych czujek bez ich podmiany i jesli tak to jak to zrobic:?: Czujki mam z 3 pinami, wyciagalem dzis jeden, tylko jak je sprawdzic.

Pozdrawiam

MINIO_STW
09-01-2011, 15:53
Przerabialem to samo. Tez nie wiedzialem czy cujki padniete czy centralka. Testy rozne cuda pokazywaly.
Kupilem caly zestaw na alle. i ciesze sie parkowaniem na styk.
BTW podobno wypiecie haka pomaga jak masz to sproboj. A wlasnie do tych co po wypieciu haka czujniki zaczely dzialac. Jak hak byl wpiety to piszczaly caly czas czy byla cisza jak by ich nie bylo????
U mnie wylo jak by przeszkoda byla tuz za autem.
A co do otworow. Kupilem standardowe jakies na alle chyba cos kolo 22mm (z tego co pamietam) i wsadzilem od zew w zderzak w orginalne miejsca ktore delikatnie musialem rozwiercic zeby czujki weszly. Plus taki ze zyskalem wyswietlacz ktory nawet czasem sie przydaje przy glosniejszej muzyce :-))

corneliusab
09-01-2011, 16:43
22mm :?: Jak mierzylem otwor to bylo prawie 30mm, sama czujka ma 16mm. Hak mam ale nie wpiety, z DE forum wyczytalem, ze po wpieciu haka PDC automatycznie sie rozlacza, mam tez schemat i tak by z niego wynikalo, ze sie wylacza w momencie wpiecia haka. Ciekawe czy mozna jakos je sprawdzic np. omomierzem, dzis na DE stronych wyczytalem, ze czujnik powienien miec ok. 0,8-0,9 ale nie wiem czego bo nie pisalo, nie chce mi sie wierzyc, ze mam 4 czujki walniete, bynajmniej tak pokazuje self test. Jak mi sie nie uda dojsc co to jest i ile tak naprawde czujek jest walnietych to kupie jakis PDC w necie i zamontuje. Jedna czujka u mnie w serwisie forda w DE kosztuje 81€, a na ebayu 20-25€. Chyba pojade do firmy na podnosnik i przejrze jeszcze instalacje, przeczyszcze, pomierze miernikiem czy sa przejscia, moze kabel gdzies zlamany albo cos, jak nic z tego nie bedzie to zrobie tak jak ty. MINIO_STW sciagales zderzak do zakladania nowego PDC czy nie i jak sobie poradziles z hakiem po montazu PDC z allegro, czy moze kupiles PDC obslugujacy hak:?:

macslad
09-01-2011, 20:32
A co to za self test wykonujesz? Na czym on polega i jak go się robi. Pierwszy raz o czymś takim słyszę. U mnie jak była czujka uszkodzona to piszczało innym tonem odpowiednią ilość razy w zależności która to czujka była walnięta i to wszystko. No chyba że czymś się różnią te systemy przed i po lifcie.

pozdr.

corneliusab
09-01-2011, 21:10
U mnie tez piszczy ktora jest walnieta ale jak zrobie self test. Ja mam PDC firmy Bosch ale slyszalem, ze po lifcie zakladali bodajze Valeo.
Dzis oblookalem troche w microcacie i zauwazylem, ze w programie wystepuje rezystor 1500 Ohm, a u mnie widzialem ze jest 110 Ohm firmy bosch. Nie wiem teraz czy ma to jakies znaczenie, ze mi PDC nie dziala, znaczy caly czas piszczy. Moglby ktos, kto ma oryginalny PDC firmy bosch sprawdzic jaki ma opornik wlozony na rozowych przewodach, opornik jest w obudowie wygladajacej jak zwykly bezpiecznik i na niej pisze ile ma Ohm, bylbym wdzieczny.

Pozdrawiam

corneliusab
14-01-2011, 16:06
Nikt nie moze sprawdzic jaki ma opornik w swoim oryginalnym PDC boscha, czy nikt nie ma takiego cuda w aucie :?: :)

Pozdrawiam

MINIO_STW
14-01-2011, 20:23
No to calkiem mozliwe ze oryginal BOSCHa ktoy mialem byl sprawny tylko wystarczylo wypiac haka. Mialem to na mysli ale hak nie chcial za cholere wyjsc wiec powalilem system i kupilem allegrowe.
Kupilem zwykly normalny zestaw z wyswielaczem. Czujki wpialem w miejsce starych bez zdejmowania zderzaka. Od zew. na wcisk, kabelki do lewego nadkola i centralke w miejsce oryginalnej. Cztery czujki, hak zamontowany caly czas nie oddzialowywuje na czujniki. Dzialaja OK, jak juz mam sygnal ciagly to od haka do przeszkody jest jeszcze troche miejsca wiec mozna cofac do zera na wyswietlaczu bez obawy zahaczenia hakiem o cos.

corneliusab
14-01-2011, 20:41
Zamowilem ten opornik 1500 Ohm w fordzie (w programie w serwisie tez mieli, ze ma byc 1500 Ohm), jutro odbieram, sie zobaczy co z tego wyniknie, choc nie chce mi sie wierzyc, ze przez cos takiego PDC nie dziala. Apropos opornika wyczytalem w necie, ze 110 Ohm byly w oplach z tym samym systemem boscha.

Pozdrawiam

corneliusab
19-01-2011, 21:26
Odebralem z serwisu ten opornik 1500 Ohm. Po resecie kompa PDC, komp wskazuje, ze 2 zew. czujki sa ok., a 2 wew. popsute. Teraz to jestem w stanie uwierzyc, ze dwie ale nie cztery, wezme jeszcze przeczyszcze myjka cisnieniowa zderzak od wewnatrz, zobaczymy co to da.

Pozdrawiam

rafeo
25-01-2011, 20:49
witam u mnie dzisiaj pojawiło się tak, że jak włączę wsteczny to zapiszczy raz i za chwilkę zaczyna popiskiwać jak bym podjechał już do przeszkody ma ktoś pomysła co to może być

rabbit_tomek
26-01-2011, 00:00
witam u mnie dzisiaj pojawiło się tak, że jak włączę wsteczny to zapiszczy raz i za chwilkę zaczyna popiskiwać jak bym podjechał już do przeszkody ma ktoś pomysła co to może być

kolego sprawdź czujniki czy brudne nie są bądź czy na nich lodu nie ma. ja tak miałem :D

a jeśli to nie pomoże to szukaj przyczyny w czujnikach może gdzieś mocniej cofnąłeś i uderzyłeś i czujnik się posypał ja tak swojego forda kupiłem (poprzedni właściciel w coś walną :D) właśnie ze wrzucając wsteczny wył jak dziki po wymianie jednej czujki wszystko wróciło do normy i czasami coś sie przybrudzi to czyszczę. pozdrawiam

masakritos
26-01-2011, 06:44
Koledzy, a gdzie znajdę tą "wtyczkę rezystancyjną pomocy przy parkowaniu"? bo chciałbym zrobić ten test o którym wicia napisał.

p.s. znalazłem na mondeo klub polska fotki, problem w tym, że w moim kombi zamiast apteczki jest... odtwarzacz vhs :( i nadal nie wiem gdzie jest ta wtyczka

rafeo
26-01-2011, 18:00
kolego sprawdź czujniki czy brudne nie są bądź czy na nich lodu nie ma. ja tak miałem :D

a jeśli to nie pomoże to szukaj przyczyny w czujnikach może gdzieś mocniej cofnąłeś i uderzyłeś i czujnik się posypał ja tak swojego forda kupiłem (poprzedni właściciel w coś walną :D) właśnie ze wrzucając wsteczny wył jak dziki po wymianie jednej czujki wszystko wróciło do normy i czasami coś sie przybrudzi to czyszczę. pozdrawiam



czujniki całe i na 100% czyste tylko na pewno one nie działają, jak patrzyłem palcem to zadna z nich nie wibrowała, POMOCY

masakritos
27-01-2011, 13:40
Znalazłem tą wtyczkę. Wystarczyło odkręcić jedną śrubkę he he:) Zrobiłem reset chyba z trzy razy i nic. Postał kilka godzin i mu przeszło. Zobaczymy na jak długo.

masakritos
28-01-2011, 07:38
No i dupa:( Znowu nie działa :(

macslad
28-01-2011, 17:32
Z tego co piszesz wnioskuję że masz uszkodzony któryś z czujników. Po sposobie piszczenia można dojść, który to. Albo nagraj te odgłosy i prześlij je to postaram się je rozszyfrować, albo pozamieniaj czujki miejscami i sam do tego dojdziesz która to.

Pozdr.

rafeo
28-01-2011, 19:58
u mnie tez zauważyłem że zrobiło się to zależne od pogody a szczególnie od wilgotności, teraz jak jest kilka stopni mrozu to zaczynają działać, tak że jak się zrobi troszkę cieplej to będę śledził gdzie ucieka mi to zasilanie..

rafeo
28-01-2011, 20:00
aha a może ktoś podpowiedzieć gdzie znajduje się ta cała centralka w kombi mk3, może jakieś foto

corneliusab
28-01-2011, 20:05
Jest z tylu w schowku, gdzie apteczka i trojkat. Wyciagasz trojkat, apteczke, to smieszna gabke i masz kompa na dole przykreconego na dwie srubki.
Mi po tescie gada, ze mam 2 czujki walniete.

Pozdrawiam

rafeo
28-01-2011, 21:01
tylko, że ja mam wersję z nawigacją i nie mam żadnego schowka jedynie co to pod osłoną, pod napędem DVD jest jakiś moduł, czy to jest to??

corneliusab
28-01-2011, 23:12
No ja mam tam akurat schowek ale mysle, ze wszystkie mk3 maja tam po lewej stronie, a komp od PDC wyglada tak:

Pozdrawiam

a_iverson
29-01-2011, 13:31
Jest z tylu w schowku, gdzie apteczka i trojkat. Wyciagasz trojkat, apteczke, to smieszna gabke i masz kompa na dole przykreconego na dwie srubki.
Mi po tescie gada, ze mam 2 czujki walniete.

Pozdrawiam

A jak robiłeś ten test??

rafeo
29-01-2011, 15:19
No ja mam tam akurat schowek ale mysle, ze wszystkie mk3 maja tam po lewej stronie, a komp od PDC wyglada tak:

Pozdrawiam



Dzięki kolego, właśnie takie coś tam znalazłem ale dzisiaj byłem na myjce i po umyciu na razie działa wszystko ok ( przed myciem czujniki wycierałem szmatką) tak że podejrzewam jak się zrobi ciepło to będę musiał znaleźć tą moją usterkę. pozdrawiam

a_iverson
06-02-2011, 11:57
U mnie to wygląda tak jak na zdjęciach.
Opornik Bosch 1500 ohm.
Po zrobionym resecie dalej piszczy cały czas, test wykazuje że wszystkie 4 czujki są walnięte.
Sprawdzę jeszcze czy to nie wina za niskiego napięcia z aku.

lukas2214
29-03-2011, 16:23
Witam.
Podłączam sie do tematu. Może mi ktos pomoże.
W moim S-maxie w niektóre dni czujniki parkowania (fabryczne) działają, a w niektóre (lub już po kilku godzinach) przestaja działać- słychać ciągły pisk i dioda zaczyna mrugać. Po pierwszym podłaczeniu pod kompa wykazało że jest błąd czujnika tylniego wewnetrznego prawego. By mieć pewność czy to wina czujnika a nie wiazki el. podmieniłem czujnik prawy na lewy wewnętrzny. I tu: błąd czujnika lewego wew. i prawego wewn. tylniego.
O co chodzi?
CZyzby czujnik który był z prawej strony i przełożony na lewą był walniety i dodatkowo wiązka idąca do prawego czujnika tez coś niestykała?
Proszę o pomoc tych którzy mieli podobny problem lub znaja sie na tym.
Pozdrawiam

corneliusab
23-04-2011, 15:58
Mi po dwoch dniach szukania udalo sie naprawic moj PDC i dziala jak nalezy, nawet glosniczek z bagaznika przenioslem do przodu kolo przednij lampki. Walniete mialem dwa czujniki, pozostale dwa byly ok. ale kostki mialy urwane zaczepy i wygladalo, ze kostka jest zalozona ale nie stykala i nie bylo sygnalu z czujnika. Po wymianie 2 czujek (udalo mi sie znalezc na alledrogo za 50 zeta sztuke) i naprawieniu kostek, resecie kompa wszystko ladnie smiga.

Pozdrawiam

Andys
28-04-2011, 07:51
A dokładniej mówiąc - jak robi się ten reset kompa?

corneliusab
28-04-2011, 20:27
Reset komputera PDC:

1. Stacyjka na 0.
2. Idziesz do bagaznika i wyciagasz opornik (wyglada jak zwykly bezpiecznik).
3. Wlaczasz zaplon.
4. Wrzucasz wsteczny bieg i zaraz go wylaczasz - stacyjka na 0.
5. Wkladasz z powrotem opornik.


Test czujnikow:

1. Stacyjka na 0.
2. Idziesz do bagaznika i wyciagasz opornik.
3. Wlaczasz zaplon i wsteczny bieg, rozpoczyna sie self test.
4. Jeden pisk - uszkodzona czujka pierwsza od lewej strony.
5. Dwa piski - uszkodzona czujka druga od lewej strony.
6. Trzy piski - uszkodzona czujka trzecia od lewej strony.
7. Cztery piski - uszkodzona czujka czwarta od lewej strony.
Np. Masz 1 pisk, dlluzsza przerwa i 4 piski znaczy, ze masz uszkodzona czujke 1 i 4 od lewej ale rownie dobrze moze nie byc styku na kostce tak jak to bylo u mnie.

Mam system Boscha, nie wiem czy powyzsza instrukcja jest taka sama w systemie Valeo.

Pozdrawiam

Mariano Italiano
20-06-2011, 19:06
Witam ! mam podobne problemy z czujnikami :570:! tylko u mnie jest zepsuty jeden czujnik ! mam pytanko czy ktoś posiada do sprzedania taki czujnik ? mondeo mk3 2001r bosch! lub sprzedam cały komplet centralka plus czujniki (trzy sprawne)!

maroch
30-06-2011, 10:39
Czesc

Mam zamontowany czujnik parkowania jednak po zakupie nacieszylem sie nim pare miesiecy, wsłuchałem sie w czujki jak pisali koledzy wczesniej, 3 tykaja ,skrajny prawy nie.
Nie jest to czujnik oryginalny, a dokladany przez poprzedniego wlasciciela. Niestety nie moge znalezc nigdzie odpowiednika, wyglada on jak czujniki valeo dostepne powszechnie na allegro, jednak ma inna wtyczke, cos ala 'jack'a' ale z dziurka i prętem w środku.

Czy wszystkie czujniki, co do zasady działania sa takie same?
Chodzi mi czy jesli np wyciagne go i obetne kabel, kupie nowy podobny czujnik i poprostu kabelki poprzylaczam, to czy będzie działac?

corneliusab
30-06-2011, 11:30
Mariano Italiano: http://allegro.pl/czujnik-parkowania-ford-mondeo-mk3-focus-i1681575530.html#gallery
maroch Ty powinienes juz miec czujniki Valeo, najlepiej jakbys wyciagnal sprawnego i sprawdzil jaki masz nr czesci, latwiej bedzie szukac albo po nr VIN mozna znalezc jesli Twoj MDO wyjechal z czujkami z fabryki.

Pozdrawiam

maroch
30-06-2011, 12:26
mam tylko nr czesci na centralce E13 10R-02 1462, , wyciagne czujke dzis i foty wstawie,
i do czujek mam wyswietlacz zamontowany na lusterku ktory pokazuje odleglosc i ma kilka diod.

Dzieki za odpowiedz:)

maroch
03-07-2011, 16:01
Probowałem wyjac niestety nie udało sie, jednak nagle zaczął działac:)

corneliusab
03-07-2011, 21:32
W takim razie cos musi nie stykac w kostkach przy czujnikach. Jak swoj PDC naprawialem tez tak bylo, co prawda musialem dwie czujki wymienic (udalo mi sie za 50 zeta na alledrogo wyrwac), a pozostale dwie byly dobre tylko brakowalo kontaktu na wtyczce.

Pozdrawiam

evilsnake
03-08-2011, 12:09
Witam czy moze znacie numer seryjny buzzera w orginalnym zestawie parkowania od valeo (taki z biala wtyczka).

stolek6
17-09-2011, 18:30
Witam. Wie moze ktos gdzie mozna dostac czujniki do oryginalnego zestawu valeo? Nigdzie ich w necie nie moge znalezc :/ Do aso dopiero bede dzwonil w pn. Identyczne sa w land roverach i bmw (e46), ale maja inne nr. Z tym ze to sa tez valeo, wiec powinny pasowac, a inny nr pewnie z tad ze dla innej marki. Moze ktos juz to przerabial?
A u mnie jak przykladam palucha to nic nie czuje, ale jak przyloze ucho to slysze szybkie cykanie, niestety na trzech.

Jarek81
18-09-2011, 12:37
Witam. Wie moze ktos gdzie mozna dostac czujniki do oryginalnego zestawu valeo? Nigdzie ich w necie nie moge znalezc :/ Do aso dopiero bede dzwonil w pn. Identyczne sa w land roverach i bmw (e46), ale maja inne nr. Z tym ze to sa tez valeo, wiec powinny pasowac, a inny nr pewnie z tad ze dla innej marki. Moze ktos juz to przerabial?
A u mnie jak przykladam palucha to nic nie czuje, ale jak przyloze ucho to slysze szybkie cykanie, niestety na trzech.

Jesli do kombi jest taki sam jak do Hatchbacka to dzwoń tu- 604 818 300 -goście są kawałek za Starą miłosną ja brałem od nich tydzień temu oryginalny czujnik valeo.Tylko powiedz ze potrzebujesz poliftowy bo mi na początku chcieli sprzedać boscha dopiero po kilku minutach szukania znależlismy cały zderzak poliftowy z czujnikami

Ewentualnie tu gosciu sprzedaje z grudziądza.

http://allegro.pl/czujnik-parkowania-focus-mondeo-kuga-i1811936031.html

A cena w ASO to 220zł

corneliusab
18-09-2011, 18:09
Sa jeszcze tak wygladajace czujniki Valeo do mk3 http://www.ebay.de/itm/FORD-MONDEO-MK3-III-PDC-SENSOR-PDC-SENSOR-2W9315K859-/230667584574?pt=DE_Autoteile&hash=item35b4dc043e

Pozdrawiam

Jarek81
18-09-2011, 19:52
Masz rację przepraszam, ja mam dokładnie ten z ebaya co dałes link

stolek6
18-09-2011, 20:02
Jarek81 wielkie dzieki za namiary. A ile zaplaciles za ten czujnik?

Jarek81
18-09-2011, 20:22
Zapłaciłem 50zł i mam nadzieje ze tez ci tak policzą jak by co to powiedz ze kolega kupował tydzień temu i tyle płacił.Czujnik jest ogólnie z wersji angielskiej ale to chyba nie ma żadnego znaczenia przynajmniej u mnie wszystko działa ok

corneliusab
18-09-2011, 20:37
Skoro dziala to wersja nie ma znaczenia. Ja u siebie jeden mam z mk3, a drugi z transita, sa identyczne tylko roznia sie ostatnia litera w numerze czesci - system boscha. W serwisie powiedzieli, ze nie bedzie pasowal bo nr czesci jest inny - matoly, oni zawsze wiedza wszystko najlepiej :D

Pozdrawiam

adziok09
18-09-2011, 20:48
Nie rozumiem czy w mk3 z czujnikami parkowania były jakieś diody które pokazywały ile jest jeszcze miejsca ja w swoim mam czujniki parkowania ale jak cofam to tylko słyszę dziwiek ciągły lub przerywany wiadomo o co chodzi

corneliusab
18-09-2011, 20:55
Diody byly w systemie boscha (ja mam diody w glosniczku), w systemie valeo nie bylo diod.

Pozdrawiam

adziok09
18-09-2011, 21:19
a w ktorym miejscu powinny byc te diody?

corneliusab
18-09-2011, 21:28
Przeciez masz w moim poscie wyzej fotke glosniczka od systemu bosch i tam w obudowie masz 6 diod - po 2 zielone, zolte i czerwone - przyjrzyj sie.

Pozdrawiam

stolek6
18-09-2011, 22:23
Jarek81 no to cena super. Jutro dwonie. Jeszcze raz WIELKIE dzieki :one:
Czujnik kupiony za 50 pln :) . Zostaly tylko 2. Dzieki.

alekst
20-11-2011, 14:48
Czytam to i czytam i widzę że chyba wszyscy mają problemy z czujnikami w mk3.
Ja mam mondka kombi mk4 i w zasadzie problem z systemem parkowania mam od początku (czujniki z przodu i z tyłu). Auto mam od nowości i system fabryczny.
Na początku walczyłem z tym w ASO ale potem dałem sobie spokój. System psuł się notorycznie - mróz, woda, słońce - ciągle coś mu przeszkadzało.
W końcu uznałem, że dobremu kierowcy to do niczego nie potrzebne :-)

Jednak od czasu do czasu trochę mnie irytuje, że mi to piszczy przy wrzucaniu wstecznego, dioda pomiga i na tym się kończy.

Trochę mnie zainspirowała Wasza dyskusja do naprawy tego systemu - może powiecie od czego zacząć żeby sobie szybko z tym poradzić bez udziału ASO.

Daniell252
18-02-2012, 23:46
WItajcie, otóż ja mam problem z czujnikami z Focusie II, tj. jak wrzucimy wsteczny to oczywiście jest sygnał dźwiękowy potwierdzający uszkodzenie ukladu, natomiast wszystkie czujniki "pstrykają" prócz jednego, kupiłem drugi czujnik i nadal nie działa, czujnik napewno jest Ok ponieważ wpinałem go w inne miejsca i działa. Po podpięciu samochodu pod KTS 540, jedyjne copokazuje to uszkodzenie jednego czujnika... A więc czy jest jakis sposób na pomierzenie całej instalackji? A może padła centralka?

Czy to możliwe?

djdandi
12-08-2012, 17:38
Reset komputera PDC:

1. Stacyjka na 0.
2. Idziesz do bagaznika i wyciagasz opornik (wyglada jak zwykly bezpiecznik).
3. Wlaczasz zaplon.
4. Wrzucasz wsteczny bieg i zaraz go wylaczasz - stacyjka na 0.
5. Wkladasz z powrotem opornik.


Test czujnikow:

1. Stacyjka na 0.
2. Idziesz do bagaznika i wyciagasz opornik.
3. Wlaczasz zaplon i wsteczny bieg, rozpoczyna sie self test.
4. Jeden pisk - uszkodzona czujka pierwsza od lewej strony.
5. Dwa piski - uszkodzona czujka druga od lewej strony.
6. Trzy piski - uszkodzona czujka trzecia od lewej strony.
7. Cztery piski - uszkodzona czujka czwarta od lewej strony.
Np. Masz 1 pisk, dlluzsza przerwa i 4 piski znaczy, ze masz uszkodzona czujke 1 i 4 od lewej ale rownie dobrze moze nie byc styku na kostce tak jak to bylo u mnie.

Mam system Boscha, nie wiem czy powyzsza instrukcja jest taka sama w systemie Valeo.

Pozdrawiam

Mam problem bo nie mam tego opornika. Komputer PDC mam taki sam jak corneliusab.
Co teraz mogę jeszcze zrobić?

corneliusab
13-08-2012, 07:44
Ja swoj zamawialem w salonie Forda bo moj byl uszkodzony, z tego co pamietam opornik ma 1500 Ohm.

Pozdrawiam

dan123
15-08-2012, 18:12
mam podobny problem - u mnie po prostu nie ma tego opornika.... i jak wykonać reset ?

fenrir
19-08-2012, 13:10
Witam Kolegów.
Również mam problem "ciągłego dźwięku" przy włączeniu wstecznego, który doraźnie rozwiązałem przez odłączenie głośniczka ;). Nie porzuciłem jednak nadziei na naprawę czujnika i jak tylko znajdę trochę czasu, uzbrojony w nową wiedzę, którą nabyłem przeglądając forum powalczę jeszcze z moim Focusem. Załączam również, dla potomnych fragment dokumentacji Forda. Może się komuś przyda. Przy okazji chciałbym zapytać, może ktoś wie:
w jaki sposób jest regulowana głośność?
w jaki sposób jest regulowany dystans?
Bo nijak nie mogę żadnej teorii w oparciu o ten schemat wygenerować :D

corneliusab
19-08-2012, 22:43
Ja chyba mam opis tego w pdf-ie ale po niemiecku, jesli sie nie myle to moze jutro wrzuce tu bo teraz mlody spi, a u niego mam dysk. Jeszcze pytanie fenrir czy masz system Valeo czy Boscha:?: Ja mam opis do Boscha.

Pozdrawiam

fenrir
20-08-2012, 12:09
czy masz system Valeo czy Boscha:?

Bosch.
Niestety wszelkie próby będę mógł przeprowadzić dopiero po 4.09. Ale za opis będę bardzo wdzięczny.

corneliusab
21-08-2012, 15:23
http://img580.imageshack.us/img580/2323/czujnikiparkowaniamdomk.th.png (http://imageshack.us/photo/my-images/580/czujnikiparkowaniamdomk.png/)http://img337.imageshack.us/img337/2323/czujnikiparkowaniamdomk.th.png (http://imageshack.us/photo/my-images/337/czujnikiparkowaniamdomk.png/)http://img593.imageshack.us/img593/2323/czujnikiparkowaniamdomk.th.png (http://imageshack.us/photo/my-images/593/czujnikiparkowaniamdomk.png/)


Pozdrawiam

Pawel
28-10-2012, 17:19
Witam,
Odgrzebię trochę temat: U mnie po włączeniu wstecznego mam sygnał, że parktronic się załączył, ale kilka sekund później słychać długi dźwięk który w/g instrukcji sygnalizuje awarię czujek cofania. żeby było weselej to jeśli stanę tyłem do jakiejś prze4szkody to w po wrzuceniu wstecznego jest "piknięcie" że parktronic się włączył, przez chwilę pika prawidłowo (przeszkoda), a następnie przestaje pikać i puszcza długi dźwięk awarii. Wie ktoś co to może być? Pozajżeniu pod tylny zderzak okazało się, że jakaś wtyczka zwisa sobie luźno na kablu (kable idą od niej do czujek). Nie ruszałem bo się nie znam :)

Pawel
29-12-2012, 20:18
Przepraszam za jeden post pod drugim. byłem u fachowców jakichś, pogrzebali, podłączyli co trzeba i zadziałało. Jednak teraz znowu przestały czujki działać. Czy test i ewentoalny reset komputerka od parkowania przeprowadza się tak samo na systemach bosha jak i valeo? po czym w ogóle poznać, czy mam valeo czy bosha?

scr55
29-01-2013, 15:55
Witam,
Od kilku dni mam problem z czujnikami parkowania tzn. przy temperaturze -10st.C przy wrzucaniu wstecznego słychać ciągły dźwięk, przy -6st.C działał normalnie. Od wczoraj mamy odwilż i słychać tylko ciągły dźwięk. Wydaje mi się, że czujniki są ok bo jak parkowałem to na chwilę system działał normalnie przez 2 sekundy, a później tylko ciągły dźwięk.

Z tego co czytałem na forum to może być wina czujników, ale nie pasuje mi jedna rzecz. W zeszłym roku w zimę przy parkowaniu czujniki parkowania wydawały "dziwne" dźwięki - kilka sygnałów. Jak później wyczytałem centralka dała mi znać, który czujnik nie działa. Wyłączyłem wtedy zapłon i włączyłem ponownie i problemu nie było. Jak się domyślam świadczy to o tym, że mam selftesting przy każdym wrzuceniu wstecznego.
Dobrze mi się wydaje, że to może być kwestia połączeń w czujnikach?

Chciałbym posprawdzać czujniki i centralkę ale:
1. Gdzie jest centralka i jak się do niej dostać w hatchbacku 2003r. przed liftem (centralka od nowości)? Może jakieś zdjęcia?
2. Jak sprawdzić czy czujniki są połączone? Od dołu samochodu czy muszę zdjąć tylny zderzak? Można je "wyciągać" ze zderzaka i sprawdzać połączenia?

Nie wiem jaki mam model systemu parkowania, ale wiem, że dźwięk dobiega z tyłu samochodu.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

piotrlit20
13-02-2013, 20:26
u mnie podobna sprawa lecz jest tak ze po właczeniu zapłonu cos piknie raz a potam cisza nawet przy podjezdzie tyłem 10 cm do przeszkody....
wiem jedno moj mondek to przekładka z anglika i ten dzwiek dochodzi z okolic schowka obok pasazera... po wł.wstecznego biegu jak dotykam czujnikow to kazdy lekko pulsuje znakiem ze działaja... tyle dobrze......
rozebrałem dzis w bagazniki troche aby dostac sie do wtyczki rezystacyjnej ale nic nie znalazłem ( odziwo były tam jakies cęgi ktore pewnie ktos kiedys zapomnał zabrac) heh.. sterownika tez nie widziałem....wiem ze oryginalnie mondek ten miał asystenta parkowania....Panowie co dalej sprawdzic....pomocy

migosan
24-02-2013, 12:13
Witam
Mam podobny problem z czujnikiem parkowania. Tylko intonacja dzwięków troche inna, a mianowicie po włączeniu wstecznego krótki bip długi o innej intonacji następnie krótki i cisza. Pomoże ktoś
Ford mondeo kombi 2003 po lifcie głośnik z przodu auta
auto nie dawno kupione nie wiem jak było wcześniej

Piotrek1977
08-03-2013, 19:32
Witam
Mam podobny problem z czujnikiem parkowania. Tylko intonacja dzwięków troche inna, a mianowicie po włączeniu wstecznego krótki bip długi o innej intonacji następnie krótki i cisza. Pomoże ktoś
Ford mondeo kombi 2003 po lifcie głośnik z przodu auta
auto nie dawno kupione nie wiem jak było wcześniej

Witam

Problem rozwiązany??? Bo ja juz walcze z takim problemem bardzo długo i niestety nikt nie wie. nawet elektrycy podmieniali centralkę i nie pomagało. Wszystkie czujniki też sprawne, zresztą czujniki wyrażnie drżą przy dotyku, czuć palcem.

Jerry292
08-03-2013, 19:58
proponuje miec jeden czujnik na 100% sprawny i wymieniac . (nie sugerowac sie ze stare pyrkaja)

trupniew
10-05-2013, 13:35
Cześć,
Wymieniając zderzak na nowy zdecydowałem się na dołożenie czujników parkowania (oryginalnych) akurat udało mi się je kupić razem ze zderzakiem komplet czyli czujniki, i jednostkę Jednostka sterująca (http://pokazywarka.pl/uno0jd/)
czytałem jak je podączyć i wydaje mi sie ze wszystko zrobiłem zgodnie z planem ale jednak coś nie działa
1. podłączyłem wszystkie czujniki odpowiednim kabelkiem z końówkami i przeciągnąłem go między zderzakiem potem pod uszczelką
2. wyciągnąłem kable od lamp i podłączyłem do światła cofania
i tutaj zonk nie działa znaczy nie wydobywa się żaden dzwięk i tak jakby czujników nie było

Połączenia (http://pokazywarka.pl/8zor1n/)

pytanie mam czy macie moze jakiś pomysł co zrobiłem źle lub w czym może tkwić problem .
Zastanawiają mnie dwie rzeczy :
1. dzwięk ... skąd ma pochodzić czy ta jednostka ma w sobie jakiś pikacz czy też powinienem mieć jeszcze jakiś element do tego zestawu ?
2. dwa białe kabelki które mi zostały nie podłączone czy to własnie one prowadzą gdzieś do głośników ?
3. moze coś jest uszkodzone .. ale jesli tak to jak to sprawdzić ?

arturek
10-05-2013, 14:34
Witam

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=74560

pozdrawiam
Arturek

trupniew
10-05-2013, 14:43
TAK to brak głośniczka .. jednak
po podłączeniu zapasowego jest dzwięk na początku TI Duum
a potem miarowe klik klik klik klik .... mimo zblizajacej sie przeskzody nadal tym samym tempem a potem wjezdzam na przeszkode i dalej klika ... jakies pomysly co to moze byc za przyczyna ze nie wykrywa przeszkody ?
Dodam ze centralka veleo - po lifcie i zadnego opornika nie widać nie wiem za bardzo tez gdzie szukac tą wtyczkę rezystancyjną - chcialem wykonac test .. ktos moze poradzić jak zrobić test co rozpiąć konkretnie i gdzie szukać tego opornika i czy wogole jest w valeo ?

trupniew
10-05-2013, 18:28
Przy uruchamianiu słychać jeden krótki dzwiek i drugi dluuugi a potem miarowe pikania bez względu na odległość przeszkody i tak przez cały czas jak jest wsteczny. Żadnych wibracji na czujkach nie czuje... Ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyna usterki ?

CERES
31-07-2013, 21:05
Witajcie!
Wiem że dużo już było ale mam jeszcze jedno pytanie. Chcę się uporać z p-tronikiem w MK4 u siebie.
Czy jak mam włączony np. wsteczny to na czujnikach pomiędzy VBAT i GND mam mieć napięcie na stałe ? Jeżeli tak to jakie ?

devil-80
05-08-2013, 12:26
Panowie ja mam niedługo oglądać Mondeo 06 platinum i wiem, że czujnik nie działa w najgorszym przypadku ile to może mnie kosztować?

Yabollek
27-11-2013, 06:51
Witam.

Od kilku dni podczas wrzucania wstecznego nie mam jednego krótkiego PIK tylko jeden dłuższy, drugi krótszy.

Podejrzewam że jeden z czujników sygnalizuje w ten sposób usterkę (o dziwo test ręką przykładanej do każdego z osobna daje pozytywne rezultaty tak jakby wszystkie działały poprawnie).
Da się jakoś wejść w self test, czy może sposób pikania określa który to konkretnie czujnik sygnalizuje problem.

Ma ktoś rozpiskę co oznacza danego typu pikanie w tym modelu fabrycznych czujników cofania? Na forum znalazłem tylko dla bosha.

knopers_1
15-12-2013, 12:10
mam nastepujaco problem.
wplaczajac bieg wsteczny najpierw zapalaja sie wszystkie diody a po sekundzie zaczunaja swiecic dwie czerwone.
zrobilem najpierw rezet ukladu a ze to nie pomoglo postanowilem zrobic test wlasny ( mam wersje z diodami )
wg testu wychodzi ze mam uszkodzone wszystkie cztery czujniki i kostke rezystancyjna? jest mozliwe ze faktycznie wszystko jest uszkodzone skoro jakis czas temu wszystko dzialalo?

lomax1983
31-03-2014, 21:49
Ja mam forda monde 2004 kombi, ma fabrycznie montowane czujniki parkowania. Ale nie działają prawidłowo. Po wrzuceniu biegu wstecznego kilka razy za pipa i potem jest cisza. Dodam że nie znalazłem u siebie kostki rezystancyjnej. Ma ktoś pomysł co może być grane?? Jak w takim przypadku zrobić test?? Mam taką centralkę (http://pokazywarka.pl/uno0jd/) to jest fotka przykładowa ale dokładnie tak u mnie wygląda i identyczne wiązki są podłączone.

MeXiCo
01-04-2014, 19:34
u mnie to wygląda nastepujaco:
wlaczam bieg wsteczny i:
jeden krotki cienki sygnal
dalej dlugi gruby
pozniej znowu krotki cienki
pozniej dlugi gruby
dalej dwa krotkie cienkie znowu dlugi gruby
nastepnie cztery krotkie cienkie i dlugi gruby
i cisza
podejrzewam, ze robi test czujnikow od razu po wlaczeniu biegu wstecznego tylko nie bardzo wiem, ktore sa walniete i od ktorej, strony liczyc, biorac pod uwage, ze krotkie cienkie sygnaly to numery czujnikow

master87
03-04-2014, 16:06
Panowie w moim mondeo ktoś wyjął moduł (pewnie się zepsuł) i teraz mam problem,bo nie wiem jaki być tam fabrycznie powinien. Z tego co zauważyłem mam czujniki cofania Bosch'a i patrząc po kostkach mniemam,że chyba taki jak wkleił wcześniej cornelius :

http://images65.fotosik.pl/838/65cd6ff17ba9ed07m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=65cd6ff17ba9ed07)

Znalazłem podobny i zgadzają się numery : 0 263 004 007
Natomiast różnica jest w numerach pod kodem kreskowym :

97BX-13K236-AB
97BX-13K236-AA

Zaznaczyłem różnice na czerwono. Czy to ma jakieś znaczenie czy mogę śmiało montować taki moduł ?? Sprawa dość pilna

MeXiCo
05-04-2014, 20:47
u mnie to wygląda nastepujaco:
wlaczam bieg wsteczny i:
jeden krotki cienki sygnal
dalej dlugi gruby
pozniej znowu krotki cienki
pozniej dlugi gruby
dalej dwa krotkie cienkie znowu dlugi gruby
nastepnie cztery krotkie cienkie i dlugi gruby
i cisza
podejrzewam, ze robi test czujnikow od razu po wlaczeniu biegu wstecznego tylko nie bardzo wiem, ktore sa walniete i od ktorej, strony liczyc, biorac pod uwage, ze krotkie cienkie sygnaly to numery czujnikow

ktos pomoze? wytlumaczy?

master87
06-04-2014, 19:55
ktos pomoze? wytlumaczy?

Chyba marne szanse na pomoc ;)

dżizas
07-04-2014, 09:31
U mnie po włączeniu wstecznego miałem sygnał ciągły.
Oczyszczenie styków wtyczek od czujników cofania rozwiązało problem.
Zawilgotniałe wtyczki lub same czujniki mogą powodować zwarcia w czujnikach stąd różne odczyty z poszczególnych czujników a tym samym różne dźwięki.
Najprostszy sposób odpiąć wtyczki czujników, podstawić coś pod czujnik, wrzucić wsteczny przy włączonym zapłonie i kolejno podpinać czujniki zbliżając i oddalając podstawiony przedmiot aby skontrolować czy dźwięk zmienia się w zależności od odległości od czujnika.

MeXiCo
07-04-2014, 21:02
Dzięki! sprawdzę, a tym bardziej, ze lubię pogrzebac i rozwiazywac samemu problemy, co innego jak sie skończą pomysly, wtedy to tylko specjalista pomoze jak lekarz chirurg :mad:

master87
08-04-2014, 16:09
Kupiłem moduł "w ciemno" także dziękuję za liczne odpowiedzi :)

marunio1
16-05-2014, 19:18
panowie mam pytanie czy można pomalować oryginalne czujniki parkowania mondeo mk3 HB?
pozdrawiam

wojciech246
03-06-2014, 12:00
Witam. Może ktoś pomoze zamontowałem czujniki cofania w moim forgzie galaxy pod oryginalna kostke uaktywniłem w komputerze i cisza nie działa. może mam cos jeszcze nie podłączone?
pozdrawiam

Xofer
10-07-2014, 23:52
Witam,
wiem że trochę zabawiam się w archeologa, ale, u mnie w MK3 (2002r), nie posiadam żadnego głośniczka razem z diodami, dodam że mam wersję w kombii.
Podłączyłem moduł, który znajduje się po lewej stronie w schowku, natomiast, przy odpaleniu auta oraz wrzuceniu wstecznego, słyszę tylko długi sygnał i brak jakiegokolwiek sygnału czujników.
Gdy robiłem test, wyrzucał mi błedy wszystkich czujników, lecz one "dragają", gdy się wrzuca wsteczny. Mógłby ktoś podzielić się doświadczeniem w tej sprawie? :)

Krzysancz
20-08-2014, 16:22
A co sądzicie o moim problemie
https://www.youtube.com/watch?v=oXyehC_1gzs&feature=youtu.be

palmak
21-08-2014, 08:28
U mnie po włączeniu wstecznego miałem sygnał ciągły.
Oczyszczenie styków wtyczek od czujników cofania rozwiązało problem.
Zawilgotniałe wtyczki lub same czujniki mogą powodować zwarcia w czujnikach stąd różne odczyty z poszczególnych czujników a tym samym różne dźwięki.
Najprostszy sposób odpiąć wtyczki czujników, podstawić coś pod czujnik, wrzucić wsteczny przy włączonym zapłonie i kolejno podpinać czujniki zbliżając i oddalając podstawiony przedmiot aby skontrolować czy dźwięk zmienia się w zależności od odległości od czujnika.

Witaj

Mam podobnego Mondeo do
Twojego tylko rok starszy :) i ten sam problem z czujnikami parkowania tył. Zdejmowałeś tylny zderzak by czujniki przeczyścić? Możesz coś więcej o tym napisać?

Krzysancz
21-08-2014, 17:53
Sprawdziłem bezpieczniki, wtyczkę rezystacyjną wyjąłem wszystkie czujniki cofania sprawdzając opór i na wszystkich był identyczny, wtyczki były ok tam jest taka opaska gumowa i ona bardzo dobrze uszczelnia. Czujniki można wyjąć nie demontując zderzaka od dołu. A te fioletowe kabelki z napisem 4 masz do czegoś podłączone czy jak to wygląda u Ciebie.

Frodo1410
21-08-2014, 23:06
Witam, mam mondeo mk3 TDCI 2002 rocznik Kombi z fabrycznymi (centralka bosch w bagażniku za apteczką) czujnikami cofania (bez tych diod) ale po wrzuceniu wstecznego nie słychać żadnego dźwięku :< centralka dostaje zasilanie, natomiast nie mogę zlokalizować tego brzęczyka nigdzie w okolicy bezpieczników (jeżeli ktoś ma możliwość to niech zrobi zdjęcie, będę bardzo wdzięczny). Powiedzcie mi czy centralka powinna mieć stałe zasilanie po zapłonie czy jest zasilana jedynie ze światła cofania?

dżizas
22-08-2014, 13:40
Witaj

Mam podobnego Mondeo do
Twojego tylko rok starszy :) i ten sam problem z czujnikami parkowania tył. Zdejmowałeś tylny zderzak by czujniki przeczyścić? Możesz coś więcej o tym napisać?

Ja sprawdziłem tylko rezystancję czujników(były w porządku), wyczyściłem styki Elektrosolem i problem usąpił. Widocznie robiło się zwarcie na stykach kiedy dostało trochę wilgoci, bo problem występował tylko np. podczas porannego odpalenia po nocy lub intensywnym deszczu.
Czujniki możesz zdemontować bez zdejmowania zderzaka.

Krzysancz
22-08-2014, 15:55
Tak czujniki wychodzą od dołu jest do nich dobry dostęp auto jest w kombi trzeba tylko odkręcić dwie nakrętki na klucz 24 tam około koła zapasowego (tylko pod podłogą) i dół zderzaka można odciągnąć do dołu , czujniki na pewno nie są zawilgnięte.

Frodo1410
22-08-2014, 21:36
Panowie czy mógłby ktoś z was zrobić fotkę tego gdzie znajduje się brzęczyk od czujników cofania (ten bez diod) bo wiem że jest w okolicy skrzynki bezpieczników ale nic nie mogę znaleźć, a ten mój się nie odzywa.

Frodo1410
24-08-2014, 07:24
Nikt nie pomoże ?

kowal76
13-10-2014, 18:02
Tak czytam sobie temat i dorzucę swoje 3 grosze :).
Miałem problemy z czujkami cofania - najpierw ustaliłem za pomocą kolegów która czujka padła! wsteczny włączony wilgotny palec i po kolei pestki z tyłu i 1 od lewej wibruje 2 i 3 tak samo 4 nie żyje ! pisk ciągły w kabinie cały czas ! Kupiłem nowy czujnik podłączam i dalej to samo - zero reakcji. zamiana miejscami kupiona czujka delikatnie wibruje!
nie doszedłem przyczyny bo nie zdążyłem od tego ciągłego piszczenia zrobiło pstryk i umarł buzerek!
teraz powoli chcę doprowadzić znowu parktronic do użytku i moje pytanko?
gdzie jest ten cholerny buzer ??- mondeo mk3 kombi ( sygnał dźwiękowy bez diod )

Jak wymienię na nowy wtedy będę miał inne pytania.
ps: przy poprzedniej próbie reset nie zdał egzaminu!!!

corneliusab
13-10-2014, 19:59
Bez diod niestety nie wiem gdzie on jest. Z diodami byl u mnie w ostatnim tylnym prawym slupku w bagazniku. Ja swoj ori i tak w koncu wywalilem bo wkurzalo mnie raz jego dzialanie a raz nie. Kupilem chinola z wyswietlaczem za 30€ i jestem zadowolony jak gwizdek bo dziala super i nic mu zarzucic nie mozna.

Pozdrawiam

dujek
18-10-2014, 15:38
Witam, mam problem z czujnikiem parkowania z prawej strony tył. Czujniki nie są montowane w listwie tylko w zderzaku, są w kolorze auta.
Czy muszę zdejmować zderzak by wyjąć czujnik?? na allegro można kupić jeden czujnik, czy jest różnic czy to lewy czy prawy?? i czy on jest nierozbieralny i muszę szukać w kolorze??
Czujniki oryginały Boscha.

Yabollek
18-10-2014, 16:56
Jak masz bosch bez wyświetlacza na kilka ledów w słupku to albo samoróbka albo ktoś urwał wyświetlacz. Bosch były z ledami, w nowszych modelach ford stosował valeo już z samym buzzerem.
1 rzecz aby sprawdzić czy to oryginał to napis na centralce jak nie ma na nim oznaczeń Forda to samoróbka (fomoco, Ford, motorcraft).
Ogólnie to mi się jednak zdaje że ford miał oryginały tylko w listwie (na pewno po 1 fl)

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka

dujek
13-11-2014, 18:39
Witam. Nie zakładając nowego tematu chciałem się dowiedzieć czy da radę wyjąć bez demontażu zderzaka czujnik parkowania oryginalny boscha tylny z prawej strony. Mondeo mk3 2001 czujniki montowane w zderzaku poniżej listwy. Jeśli się nie da to jak zdemontować zderzak tylni w mondeo hatchback .

Pozdrawiam

angar01
09-12-2014, 18:22
A co sądzicie o moim problemie
https://www.youtube.com/watch?v=oXyehC_1gzs&feature=youtu.be

kolego spójrz na pierwszą stronę tego tematu tam kolega wicia.w ślicznie opisał co i jak:568:

Raschey
09-05-2015, 07:05
Odświeżam.
Mondeo mk3 kombi 2002 przed lift, pdc bosch oryginał.
Dwie czerwone diody i ciągły pisk. Żaden z czujników nie wibruje. Rozpinałem czujniki i podmieniałem na inny. Dalej to samo. Wcześniej nie wibrował tylko środkowy prawy, kupiłem na podmianę ale teraz nie wibruje żaden
Czy mogę zrobić reset/test nie mając wtyczki rezystancyjnej ?
Przeczytałem cały temat i internety ale nie znalazłem odpowiedzi. Jakieś pomysły co.dalej z tym zrobić ?

parnik
15-05-2015, 15:01
Witam


Mam pytanie, posiadam w aucie całą oryginalna instalacje od czujników parkowania, lecz brakuje mi sensorow.

I takie moje pytanie czy da się zamontować w tą instalacje Nie orginalne czujniki co można na allegro kupić za 40zl ( cały zestaw alla Stig)

Raschey
16-05-2015, 12:32
Dziś sam nie zauważyłem betonowego kwietnika wysokości metra - jazda z chorym marudzącym dzieckiem do lekarza ...
Chcąc się dowiedzieć dokąd idą poszczególne kable z centralki odkryłem, że ... mam wtyczkę rezystancją !!!!
Sprawdzałem co prawda już ze trzy razy i zrezygnowałem, myśląc że jej nie ma. Ktoś napisał, że może nie być. Okazuje się że trzeba bardzo głęboko wsadzić łapkę żeby ją wygrzebać.
Do rzeczy, bo pomimo opisu nie bardzo jestem w stanie określić co jest przyczyną usterki. Z tego co ja widzę to są uszkodzone wszystkie czujniki poza prawym wewnętrznym łącznie z usterką modułu. Może mi ktoś pomóc to zinterpretować ?
https://youtu.be/SxiEAoAC47U

Raschey
16-05-2015, 13:47
Zamieniłem czujniki wewnętrzne miejscami dalej pika jak na filmie. Zresetowałem moduł, dalej tak samo pika. Próbowałem innych kombinacji i nic się nie zmienia. To ja już nie wiem ...

Raschey
01-06-2015, 14:10
Wyciągnąłem z auta moduł parktronik. Nie mam niestety nic w okolicy żeby podmienić i sprawdzić. Ma może ktoś jakiś schemat tej instalacji ?
http://www.staffordshiredieselservices.co.uk/ekmps/shops/staffsdiesel/images/ford-mondeo-fiesta-focus-c-max-bosch-parkpilot-parking-module-97bx-13k236-ab-364-p.jpg

ewawakulinska
11-06-2015, 22:12
Panowie... Kobita w potrzebie. Mondeo w kombi ciagly sygnal i 2 czerwone podświetlone diody przy cofaniu.. Gdzie schowany jest moduł? Mam pruć całą tapicerkę w bagażniku?

QbaQ
28-08-2015, 20:39
Witam,
Niedawno zakupiłem Mondeo w kombi z 2006 roku. Od kupienia nie działa asystent parkowania - według sygnałów dźwiękowych wywnioskowałem, że jest błąd drugiego i trzeciego czujnika parkowania i tutaj pojawia się mój największy problem - w moim zderzaku są tylko dwa skrajne czujniki parkowania... i nie wygląda na to żeby ze zderzakiem było coś kombinowane. Zaglądając pod zderzak jest oczywiście wiązka na 4 czujniki z czego dwa środkowe złącza puste. Jeżeli miałoby to być pomocne w rozwiązaniu problemu to mam też zamontowany hak, a pod trójkątem i apteczką nie mam żadnego opornika, PDC chyba Valeo.
Czy idzie jakoś ogarnąć żeby to działało na dwóch czujnikach czy mam coś namieszane i muszę dorabiać otwory na dwa pozostałe czujniki?

malik
11-10-2015, 20:20
Co może być przyczyną takiego zachowania po wbiciu wstecznego zaczyna pikac co sekunda ale czujki wykrywają przeszkodę kiedy odlacze akumulator jakiś czas dobrze i po kilku dniach znów non-stop pika jak zrobić test która czujka jest walnieta mondeo st220

zupus
24-10-2015, 21:12
Witam.
Wiem, że temat już troszkę leciwy ale od niedawna jestem właścicielem mondeo mk3.
W moim autku po wrzuceniu biegu wstecznego zapiszczy tylko raz i tyle, jak zbliżam się do przeszkody to nie wydaje żadnych więcej dźwięków. Nie mam pojęcia czy jest ta wtyczka rezystancyjna więc nie wiem jak to zresetować. Mondeo 2006 rok 2.o TDCi

Power Bus Łukasz
26-11-2015, 17:01
Witam. Mam taki sam problem ale w MK4 2009r. Kilka dni temu go kupiłem i od samego początku nie działają, wie ktoś czy może jakaś kostka moze byc odpięta czy to może być inne ustrojstwo. Proszę o pomoc bo tym autkiem jeździ też moja żona a ona bez czujników naprawde nie umie cofać :-)

Tarlachan
14-01-2016, 13:28
Witam, na wstępie chciałbym się przywitać, to mój pierwszy post na forum, tak więc elo wszystkim! Odgrzebuję temat, licząc, że ktoś odpowie, bo nie chcę robić śmietnika z takim samym tematem.

Jestem w miarę nowym posiadaczem Mondeo MK3 kombi z 2004r., kupiłem go miesiąc temu od znajomego (dzięki czemu mogę pytać o ewentualne usterki :razz:), który kupił go w 2013 od pierwszego właściciela z Niemiec. Od razu wiadomo było, że nie działa skrajny prawy czujnik (znajomemu nie zależało na wymianie, a to moje pierwsze auto, więc wolę nie stuknąć w nic przez większą długość niż L-kowa Yariska :D). Tak też wskazywał komputer, po wrzuceniu wstecznego pikał raz długo, a po chwili przerwy raz krótko. Wnioskując z opisu podanego wyżej, prawy skrajny. Z resztą ma odrapanie, co może wskazywać, że był stuknięty. W poniedziałek przyszedł kurier z zamówionym czujnikiem, dziś znalazłem w końcu chwilę żeby go zamontować. Zadowolony wrzucam bieg wsteczny i słyszę długi sygnał, chwilę przerwy i jedno krótkie piknięcie. Czyli co? Znowu ten sam czujnik? Możliwe, że wskazuje tak przez problem ze stykami albo modułem, a nie przez czujnik? Kupiłem go na allegro jako czujnik do Jaguara, ale model zgodny z tymi, które mam, ma 14-dniową gwarancję rozruchową.

EDIT: Okazuje się, że czasami działa czasami nie. Kombinowałem z zamianą miejsc i działający czujnik drugi od prawej, po skrajnej prawej stronie nie chciał działać. Przy takim podpięciu jak dotychczas, z wymienionym czujnikiem oryginalne 3 wydają dźwięk w miarę zbliżania się do auta,ale lepiej łapie mi lewą stronę przez ten wymieniony. Prawa nie wykrywa przeszkód. Zaraz po zamontowaniu komputer dawał sygnały dźwiękowe wskazujące na problem, a chwilę później jak ponownie wrzuciłem wsteczny nie podawał żadnych niepokojących sygnałów. Czy to możliwe, że wymieniony czujnik jest uszkodzony, ale komputer,go alceptuje czy przyczyna jest bardziej skomplikowana i jest to jakiś problem z kablami albo modułem?

ergo3000
24-05-2016, 22:35
Ja też mam podobny problem tylko albo jest sygnał przerywany jak jestem mniej niz 30 cm od przeszkody albo jak się włączy dźwięk ciągły to już na amen się zawiesza i trzeba /go wyłączyć z przycisku. Dzieje się tak bo auto było wciągane na lawecie

artur-p
25-05-2016, 09:23
Witam.
Wiem, że temat już troszkę leciwy ale od niedawna jestem właścicielem mondeo mk3.
W moim autku po wrzuceniu biegu wstecznego zapiszczy tylko raz i tyle, jak zbliżam się do przeszkody to nie wydaje żadnych więcej dźwięków. Nie mam pojęcia czy jest ta wtyczka rezystancyjna więc nie wiem jak to zresetować. Mondeo 2006 rok 2.o TDCi

Witam. Miałem ten sam problem. Jak resetować musisz poszukać na forum, było opisane "Tips&Tricks" bodajże.
U mnie nic nie pomogło, jeden z czujników wewnętrznych był popsuty i pomogła wymiana-zakupiona używka na alledrogo. Najszybciej sprawdzić który z czujników jest zepsuty poprzez przyłożenie wilgotnego palca do czujnika. Wyczyść je dokładnie i przykładając palec powinieneś czuć tak jakby małe "ukłucia" na palcu i słychać delikatne trzaski.
Oczywiście musisz wbić wsteczny. :)

socio
26-02-2017, 13:35
Cześć Panowie,
Nie chcę zakładać nowego tematu a na forum mkp nie doczekałem się odpowiedzi więc pytam tutaj - buzzer Valeo, czerwona centralka schowana za pianką więc podejrzewam, że całość jest Valeo. Jak kupić czujnik? Jaki numer podać? Ten co jest na buzzerze? Innego na centralce nie dam rady odczytać bo musiałbym rozbebeszyć tył w kombi. Może wystarczy podać, że do Valeo? Dziękuję za pomoc.

bumbum
13-03-2017, 13:52
https://youtu.be/F0flqVfu0Dk

U mnie dzisiaj po właczeniu wstecznego, jest jeden ciągły i po nim 4 krótkie. Czujniki raczej nie działają bo przechodziłem do tylu i nic nie piszczy. Wczoraj było wszystko ok. Myłem auto i potem woskowałem i po tym to się stało.
Czytałem tutaj o resecie. Ktos napisał "komp jest w bagazniku po lewej stronie w tym pseudoschowku za gąbeczką :)" he, nie mam zadnego psedo schowka tylko taka półka na apteczkę ,zmieniarkę chyba i trójkąt. Może w kombi jest tak, ja mam hatchback.


P.S. Czytałem ze czujniki powinny pulsować, takie trttt,trtt. I faktycznie po przyłozeniu ucha słychać, ale tylko w trzech. Stojąc z tyłu pierwszy z lewej cisza. Popukałem w zderzak i dalej cisza. Czytałem tez ze jak jeden nie działa to cały system nie działa. Nic pozostaje mi szukac przyczyny. Tutaj na allegro jest fotka http://allegro.pl/czujnik-pdc-cofania-ford-mondeo-mk3-tyl-i6687518576.html i widac ze kazdy czujnik ma wtyczkę, więc moze wypadła.


Problem rozwiązany. Okazało sie ze czujki wszystkie dobre. zamieniałem miejscami i potem zaczęły dwie szwankować,potem znów jedna ale druga, self test pikał dwa błędy więc zabrałem się od spodu do kostki. Jako ze nie dałem rady rozpiąć kostki, bo nie wiedziałem w którym miejscu się łączy a na siłę nic nie chciałem, to wpsikałem spray "kontakt" do styków w kostkę i w czujki. odpalam, wsteczny i jest OK. Ale musze to kiedyś na porządnie zrobic najlepiej na kanale. Nie pytajcie ile tam syfu i piasku jest pod tymi listwami,masakra. Z ta kostką też ford na łatwiznę poszedł, zwykła kostka styki odsłonięte bez zadnej puszki w miejscu gdzie podczas jazdy po błocie i wodzie leci na nią wszystko. Nic dziwnego ze tak to działa. Dzisiaj juz mi się niechce, ale dorobię do tej kostki małą hermetyczną puszkę lub chociaz owinę folia i zaizoluję.

luko_j
03-06-2018, 10:52
Poratujcie informacją gdzie jest buzzer w polifcie kombi. Wszystko u mnie działa tylko nie słychać nic w buzzerze. Szukałem pod kierownicą ale nie widzę.. Kiedyś działało wszystkiego ale nie pamiętam w którym miejscu był dźwięk. Jak się przyłoży ucho do centrali to słychać pikanie jak jest bliżej czy dalej od przeszkody tylko nie przekazuje tego dalej na buzzer.

upanie
03-06-2018, 14:57
u mnie jest po prawej stronie pod kierownicą. Są specjalne wycięcia w poszyciu.

socio
03-06-2018, 16:30
Zobacz za schowkiem od kierowcy. U mnie było właśnie tam, na bezpiecznikach.

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

luko_j
03-06-2018, 18:10
Dzięki za podpowiedzi.. Jest nad bezpiecznikami.. Ale bez podpowiedzi bym go nie znalazł. Nie widać go w ogóle od dołu. Teraz go tylko zdemontowac do sprawdzenia

luko_j
09-06-2018, 18:09
No dobra.. Dalej cisza na innym głośniku. Ori głośniczek też jest martwy. Gdzież szukać dalej problemu? Mogła paść centralka i pociągnęła buzzer za sobą?

socio
11-06-2018, 08:03
Wypięta wtyczka? Przerwany kabel?

Reliosoiler
21-07-2018, 21:50
Witam przykleja się do tematu
Otóż ja mam chyba dokładny czujnik ale nie wiem gdzie nawet szukać jego nazwy
Mam taki dołożony mini wyświetlacz i na nim się wyświetla E4 po wrzucenie wstecznego

mondziak07
08-11-2018, 16:24
Witam,
Również podklejam się do tematu, z tymże mam inny problem z czujnikami (tylnymi). Paro sekundowy ciągły dźwięk, pare mignięć kontrolki i tyle z parkowania z czujnikami. Kupiłem nowy i po kolei podmieniałem, nic to nie dało dalej ta sama sytuacja. To oznacza ze czujniki są w porządku? Gdzie może leżeć problem? Dodam tylko ze jeszcze tydzień temu działało i nagle przestało. Nie słychać żadnego cykania ani nie czuć wibracji żadnego czujnika. Co robić koledzy?

muffintsi
08-11-2018, 18:06
Fizyka do klasy 6. Dzial eleltrycznosc... Chyba nastepny najblizszy element sprawdzamy. Wiazka od czujnikow.

Uprzedze wizyte u mecjanika. Nie wymieniamy wtryskow i dwumasy.

mondziak07
08-11-2018, 18:24
Fizyka do klasy 6. Dzial eleltrycznosc... Chyba nastepny najblizszy element sprawdzamy. Wiazka od czujnikow.

Uprzedze wizyte u mecjanika. Nie wymieniamy wtryskow i dwumasy.Da się to zrobić np. multimetrem czy konieczny jest kanał i ręczne przejechanie i sprawdzenie od prawa do lewa?

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

muffintsi
08-11-2018, 18:29
Kanal lub podnosnik przydatny. Odpinasz kostke wiazki od reszty samochodu. Sprawdzasz na przejscie od kostki czujnika do kostki wiazki. Najlepiej zarowka ze 21w.

muffintsi
08-11-2018, 18:30
Najwygodniej zdjac sobie zderzak z czujnikami. Raptem 15 minut i masz go.

mondziak07
08-11-2018, 18:32
Kanal lub podnosnik przydatny. Odpinasz kostke wiazki od reszty samochodu. Sprawdzasz na przejscie od kostki czujnika do kostki wiazki. Najlepiej zarowka ze 21w.Dzięki, jutro sprawdzę i dam znać, mam nadzieję że czegoś się dowiem po sprawdzeniu.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

mondziak07
08-11-2018, 19:20
Nie wytrzymałem i dzisiaj sprawdziłem. Nie użyłem żarówki bo nie mam kabelka zbędnego. Jutro się postaram. Spróbowałem multimetrem i w każdej kostce od czujnika jest napięcie, takie samo 11,5. Tyle wystarczy żeby kolejna diagnozę postawić?

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

muffintsi
08-11-2018, 21:03
Tylko masz sprawdzic przejscie, a nie czy zarowka swieci zamiast czujnika. W prawym tylnym rogu za zderzakiem masz kostke od wiazki. Rozepnij i sprawsz przejscie od niej do kostki kazdego z czujnikow.

bimarrrr
09-11-2018, 01:09
zdarzylo mi sie kilka razy, ze przewody zgnily i w zaleznosci jak laczylo, tak dzialalo... polecam sprawdzic dokladnie wiazke, poruszac przewodami i wtedy sprawdzac z wlaczonymi czujnikami...

a swoja droga to mam do sprzedania kpl. do mk3 na tyl :)

mondziak07
09-11-2018, 09:22
Tylko masz sprawdzic przejscie, a nie czy zarowka swieci zamiast czujnika. W prawym tylnym rogu za zderzakiem masz kostke od wiazki. Rozepnij i sprawsz przejscie od niej do kostki kazdego z czujnikow.Sprawdzone, każde przejście - żaróweczka płonie

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

algreen
09-11-2018, 16:28
No to teraz od kostki w zderzaku do czujników i tam musi być sabaka zaryta jak mawia mój kolega ze wchodu.

mondziak07
09-11-2018, 18:48
No to teraz od kostki w zderzaku do czujników i tam musi być sabaka zaryta jak mawia mój kolega ze wchodu.Jutro dokładnie się temu przyjrzę, dzisiaj już ciemnica. Dam znać co wyszło

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

mondziak07
12-11-2018, 14:27
Dzisiaj przy sprawdzaniu czy wiązka nigdzie nie sparciała natrafiłem na takie o to zjawisko jak na zdjęciach. Coś było kombinowane? Czy to przez to czujniki odmówiły posłuszeństwa? Może coś w środku tego "połączenia" jest nie tak? Gdybym to rozerwał jestem pewien że do poprzedniego stanu już by nie wróciło :)9939999400

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

mischel
13-11-2018, 07:31
Raczej ori, dużo jest takich połączeń w wiązce.

mondziak07
13-11-2018, 09:38
Okej, a czy to normalne że ten sam sygnał błędu nie działających czujników występuje gdy wiązka jest na swoim miejscu podpięta oraz gdy nie ma jej w ogóle?

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

nerczynski
01-05-2019, 18:01
Hejooo, nie działa mi pdc. Na filmiku poniżej test. Lewy zewnętrzny, dobrze zrozumiałem sekwencje?

https://www42.zippyshare.com/v/y84ckZyf/file.html

Paleczny
17-06-2021, 20:27
Przejrzałem cały temat ale nie znalazłem odpowiedzi więc muszę odkopać.
Ostatnio dostałem strzała w dupsko i mam uszkodzone czujniki i instalację. Przy wrzuceniu wstecznego system generuje kilka dźwięków cholernie denerwujących i do czasu naprawy chcę odłączyć buzer żeby nie wkurzał. I moje pytanie - gdzie tego gnoja szukać? Za cholerę nie mogę tego badziewia znaleźć. Może jakaś fotka gdzie to jest umieszczone?
Z góry dzięki

bluebob
17-06-2021, 21:47
Przed liftem to na tylnym słupku, a po lifcie koło skrzynki bezpieczników pod kierownicą.

Paleczny
17-06-2021, 23:06
Po lifcie. No właśnie szukałem przy skrzynce bezpieczników ale za cholerę nie trafiłem. Rozkręcę obudowę i może znajdę gnoja.
Dzięki

artur1970
18-06-2021, 06:39
Przed liftem to na tylnym słupku, a po lifcie koło skrzynki bezpieczników pod kierownicą.

ja bym szukał z przodu za licznikiem. Trzeba wyjąć licznik i na górze obudowy.

Tyskiebeer
20-06-2021, 23:25
Witajcie.
Czym może być spowodowane to że czujniki raz działają a raz nie?
Włączam wsteczny i słyszę piszczenie ciągłe i świecą się dwie czerwone diody. Wrzucam luz i ponownie wsteczny kilka razy i za którymś razem zaczyna działać jak trzeba.
Czujniki oryginalne, w zeszłym roku jeden wymieniałem na używany i działało aż do teraz.
Po poprawnym ich załączeniu się czuję wibrację pod palcem więc wszystkie raczej sprawne a problem jest przy włączaniu wstecznego że zaskakuje jak trzeba za którymś razem...
Gdzie szukać przyczyny?

rajman
28-06-2021, 07:35
sprawdzić wiązkę, a jak wiązka jest ok to może moduł pada, używkę kupisz za grosze...