Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Opiłki metalu w paliwie, pompa, wtryski


irek_s
18-07-2009, 01:28
Witam wszystkich
Mam kilka pytań do bardziej doświadczonych. Po diagnostyce w ASO stwierdzono następujące błędy: P0251 oraz P0325. Wykonano próby przelewowe wtrysków jak następuje:

1-19, 2-28, 3-7, 4-19

zatem 2 do wymiany, 1, 4 na granicy - też do wymiany

Ponadto stwierdzono obecność opiłków metalu w paliwie - czyli pompa wtryskowa do wymiany (filtr paliwa nowy, oryginalny). Ponieważ koszt nowych części zwala z nóg, ma pytania:
- czy taka pompa nadaje się do regeneracji, czy też kupić używkę z przebiegiem 60 tys., czy można zamontować pompę z 2006 roku z TDCI 130KM
- czy regenerować wtryskiwacze
- gdzie najlepiej zrobić to we Wrocławiu lub okolicach

Co oznacza usterka obwodu czujnika spalania stukowego ze wskazaniem na przewody, korozję złącz, nieprawidłowe połączenie, przerwę lub zwarcie w obwodzie czujnika. Czy oznacza to, że czujnik ten nie pracuje.

P.S. Moje auto: Ford Mondeo TDCI 130KM, 2003. Objawy: zapalająca się losowo (przy niskich i wysokich obrotach) kontrolka świecy żarowej - przejście w tryb pracy awaryjnej/spadek mocy, silnik pracuje równo nie słychać stukotu.

Z góry dziękuję za pomoc

SrebnaStrzała
18-07-2009, 09:17
Witam wszystkich
Mam kilka pytań do bardziej doświadczonych. Po diagnostyce w ASO stwierdzono następujące błędy: P0251 oraz P0325. Wykonano próby przelewowe wtrysków jak następuje:

1-19, 2-28, 3-7, 4-19

zatem 2 do wymiany, 1, 4 na granicy - też do wymiany

Ponadto stwierdzono obecność opiłków metalu w paliwie - czyli pompa wtryskowa do wymiany (filtr paliwa nowy, oryginalny). Ponieważ koszt nowych części zwala z nóg, ma pytania:
- czy taka pompa nadaje się do regeneracji, czy też kupić używkę z przebiegiem 60 tys., czy można zamontować pompę z 2006 roku z TDCI 130KM
- czy regenerować wtryskiwacze
- gdzie najlepiej zrobić to we Wrocławiu lub okolicach

Co oznacza usterka obwodu czujnika spalania stukowego ze wskazaniem na przewody, korozję złącz, nieprawidłowe połączenie, przerwę lub zwarcie w obwodzie czujnika. Czy oznacza to, że czujnik ten nie pracuje.

P.S. Moje auto: Ford Mondeo TDCI 130KM, 2003. Objawy: zapalająca się losowo (przy niskich i wysokich obrotach) kontrolka świecy żarowej - przejście w tryb pracy awaryjnej/spadek mocy, silnik pracuje równo nie słychać stukotu.

Z góry dziękuję za pomoc
Uważam że pompe lepiej zregenerować gdyż używka nie wiadomo w jakim będzie stanie:)
Jak masz kase kup nowe wtryskiwacze, ja zregenerowałem swoje i już 50.000km zrobiłem i nic złego się nie dzieje:)
Z lokalizacją Ci nie pomogę bo to nie moje rejony.
Odnośnie czujnika hmm...pewnie chodzi o elektronike ale tutaj Ci nie pomogę.

Jeśli są opiłki to zatyka wtryskiwacze na 99% tak wiec wykluczam możliwość błędnych wskazań czujnika.

Roberto77
05-11-2009, 18:53
To filtr paliwa przepuszcza te opiłki zanieczyszczenia z łuszczącej się pompy ???? Powinien to wszystko chyba zatrzymać żeby się dalej nie dostawało...:!!::632:

GrzegorzD
05-11-2009, 20:15
tak bo jest przed pompą

Roberto77
05-11-2009, 20:37
Aha to teraz rozumiem :):( czyli filtr paliwa filtruje tylko brudy z paliwa i zbiornika...To dlaczego gdzieś spotkałem się z opinią że lepiej przeczyścić cały układ paliwowy ze zbiornikiem paliwa...czy te opiłki mogą się roznieść po całym układzie paliwowym???

dartro
05-11-2009, 20:44
Mogą , przez powroty z wtrysków .

Roberto77
05-11-2009, 20:50
No to Masakra...zaczynam się bać...a jak sprawdzić czy układ jest zabrudzony, czy już pompa jest już do wymiany...Mam teoretycznie 170tyś przejechane i zastanawiam się w jakim stanie jest pompa....Dzięki za szybkie wyjaśnienie sprawy....

GrzegorzD
05-11-2009, 20:51
jakby nie patrzec jestes w "grupie podwyzszonego ryzyka"

Kapsel_lg
06-11-2009, 13:16
Irek nie panikuj kolego. Pojedź gdzie indziej na sprawdzenie układu. W ASO zawsze i na wszystko zwalają winę że to wtryski i pompa. Nie daj się.
Pojedź np. do Auto Techu na Reymonta (mają WDS) i niech Ci sprawdzą wtryski na stole probierczym albo do CTronic w Kątach Wrocławskich. A co do pompy to jak z ciśnieniam paliwa? WDS /IDS pokazał problemy? Jeśli nie to też spokojnie.

Złota zasada: Nie wierz w to co gadają w ASO!!!

mihowe
06-11-2009, 14:58
Dokładnie jest tak jak napisał kapsel.
Moim zdaniem nie łączy kabelek od spalania stukowego i dlatego czasami wywala ci sprężynkę. I to pewnie cały problem.
Przelewy w okolicach 20-28 to faktycznie juz troszke ponad normę ale błędy będe dopiero przy 40ml.
A co do łuszczacej sie pompy to niech ci pokażą w jaki sposób wykryli te opiłki w paliwie. Może mają mikroskop i przeprowadzili badania laboratoryjne.
Zrób jak pisze kapsel i nie panikuj

durom
09-11-2009, 13:28
Moim zdaniem nie łączy kabelek od spalania stukowego i dlatego czasami wywala ci sprężynkę. I to pewnie cały problem.

No i mamy rozwiązanie problemu. Czyżby aż takie to proste było?
Który to kabel? Daj jakieś więcej info.

Boydrome
29-01-2010, 12:59
Opiłki widać nie są mikroskopijne.
Dzisiaj jadąc do pracy wysiadł mi silnik i przed chwilą rozmawiałem z gościem z warsztatu.
Naprawa ok 5000zł. Pompa + czyszczenie układu razem ze zbiornikiem.

Kapsel_lg
29-01-2010, 13:27
Naprawa pompy CR która generuje opiłki to ok. 1600 zł (tam się wymienia zawór który generuje opiłki), czyszczenie układu ok, 250 zł. Jak doliczysz robociznę - czyli jakie sprawdzanie, montaże i demontaże itp. - niech będzie to 500 zł (choć to mocno przesadzone). całość naprawy takiego uszkodzenia to ok. 2,4 tys. zł i to w autoryzowanym serwisie Delphi.

Nowa pompa kosztuje ok. 2.6 tys. zł (oryginalna Delphi) a w ASO coś koło 3,7 tys. zł.

Cena więc jakaś z kosmosu jak na naprawę tego co napisałeś, zmień kolego mechanika.

moraf
29-01-2010, 13:30
nie bardzo rozumiem w jaki sposób oni stwierdzili opiłki w paliwie,czy rozbierali Ci już pompę wtryskową?jeśli by znaleźli opiłki to właśnie w filtrze,a przed nią nie jest od razu zbiornik tylko pompa paliwa,u mnie tez od razu chcieli pompę wytryskową regenerować ale nie dałem się tak łatwo od razu i na całe szczęście pojechałem do znajomego mechanika i powolutku posprawdzaliśmy całe zasilanie paliwowe i doszliśmy do padniętej pompki paliwa,sprawdź ręczna pompką podłączona do filtra najpierw czy leci paliwo,później bezpośrednio do wężyka od pompki paliwa,będziesz miał 100% pewność co jest uwalone,bo możliwości są trzy,padnięta pompka paliwa,zatkany filtr paliwa i na końcu problemy z pompą wtryskową,dodam że u mnie po podpięciu pod komputer wykazało błąd pompy właśnie wtryskowej,na szczęście nie uwierzyłem tak łatwo,sporo kasy zostało w kieszeni

Kapsel_lg
29-01-2010, 13:36
Kolego moraf on nie ma pompki ręcznej bo on ma TDCi. W filtrze niekoniecznie (choć zazwyczaj tak) muszą być opiłki. Jeśli sa odpowiednio duże to zatrzymują się na zaworku we wtryskiwaczu i tam go blokują. Więc jeśli chodzi o sprawdzenie pompy na obecnośc opiłków to najlepiej wyciągnąć wtryskiwacz i go rozkręcić. Nie wiem czy auto Boydrome to kombi czy tez nie ale jesli tak to ma przy zbiorniku pomke pomocniczą (jak padnie nie ma wcale paliwa).

Boydrome
29-01-2010, 14:19
Dzięki za informację dopisałem do mojego opisu kombi.
Zostawiłem auto w VeuVercie zazwyczaj tam robia mi typowy przeglad. Ostatnio wymieniali mi tarcze no i wężyk od chłodnicy któy się rozkraczył. Kosztował 40zł a za robocizne i płyn czyli TOTAL wykasowali mnie ok 320zł bez wężyka.

Auto jadąc dwa razy mi się zachłysło i koniec USTERKA SILNIKA na kompie później holowanie. Koleś z serwisu zadzwonił że wymienili filtr i podobno był centymetr opiłków na dnie filtra paliwa. Zaproponował sprawdzenie pompy paliwowej wysokiego ciśnienia i jej ewentulaną regenerację + kompletne czyszczenie całego układu paliwoego z wtryskiwaczami za ok 5000zł wiadomo z demontażem i montażem.

Kapsel_lg
29-01-2010, 14:26
jak masz opiłki w filtrze to czyszczenie wtrysków niewiele pomoże bo masz zniszczone zaworki więc regeneracja wtryskiwaczy . Jeśli za naprawę pompy+ regenerację wtryskiwaczy+czyszczenie układu zapłacisz ok. 5 tys. to jak dla mnie to ok. 1 tys. za dużo. Szczególnie jeśli nie jest to autoryzowana stacja Delphi (jeśli jest to widać ceny u ciebie o 20 % wyższe :) niż gdzie indziej).

Boydrome
29-01-2010, 14:39
Właśnie myślę o tym i nie daje mi spokoju.
Koszt pompy wg sklepu forda to 2100zł czekam za odp czy jest nowa czy regenerowana i pochodzenie czyli producent.
Aktualnie 100% przemyśleń spoczywa na omawianej operacji.
Odstawiłem pojazd do stacji VeuVert w Poznaniu na Kopernika.
Ile może kosztować regeneracja wtryskiwaczy ?
Nowe to koszt od 1300 - 1500 zł/szt w zależności od modelu nawet nie wiem czy poszły wszystkie i wogóle ile ich jest??? Pytanie lamerskie ale nie rozwinełem mojej edukacjimotoryzacyjnej zbyt szeroko.

Wogóle to dla wyjaśnienia mam do pracy 3km więc nie robię tym autem astronomicznych przebiegów.
Nie doję go jak kobyłę i zazwyczaj staram się nie przyciskac kiedy wiem ze dojezdzam do punktu koncowego daje wtedy odsapnac turbince...

Kapsel_lg
29-01-2010, 14:41
Kolego ale tak abstra***ąc od wszystkiego to dlaczego mając Focusa piszesz w części dotyczącej Mondeo? One konstrukcyjnie się jednak różnią :) nawet z wyglądu...

Boydrome
29-01-2010, 14:51
Przepraszam wątek wyszukałem za pomocą słów kluczowych i nie zauważyłem nawet że siedze w wątku Mondeo :/ Ciśnienie podskoczyło mi do granic możliwości w końcu nie sądziłem że będę miał naprawę w cenie 1/5 wartości auta. Stworzę więc nowy wątek

Kapsel_lg
29-01-2010, 14:57
poproś admina niech przeniesie

moraf
30-01-2010, 16:32
mnie nie chodziło o ręczna oryginalna pompkę bo oczywiście wiem że takiej nie ma ,miałem na myśli pompkę ręczną coś w stylu "zrób to sam",baniaczek z paliwem obok,wężyki prosto do pompy wtryskowej i wszystko się wyjaśni,niech spróbuję zassać paliwo z filtra czyms w rodzaju właśnie tej ręcznej pompki,a jeśli nie ma no to trudno,wymienic filtr i tak trzeba i tak,niech wymieni i juz sie cos wyjaśni,a może zaoszczędzi kilka tysięcy zł,chociaz teraz to juz chyba za późno bo już wstawił do jakiegos mechanika a ten pewnie będzie chciał robić to na czym da się najwięcej zarobić a niekoniecznie pomóc,coraz mniej jest tych właśnie "dobrych mechaników"

zbynio007
27-02-2013, 20:01
mnie nie chodziło o ręczna oryginalna pompkę bo oczywiście wiem że takiej nie ma ,miałem na myśli pompkę ręczną coś w stylu "zrób to sam",baniaczek z paliwem obok,wężyki prosto do pompy wtryskowej i wszystko się wyjaśni,niech spróbuję zassać paliwo z filtra czyms w rodzaju właśnie tej ręcznej pompki,a jeśli nie ma no to trudno,wymienic filtr i tak trzeba i tak,niech wymieni i juz sie cos wyjaśni,a może zaoszczędzi kilka tysięcy zł,chociaz teraz to juz chyba za późno bo już wstawił do jakiegos mechanika a ten pewnie będzie chciał robić to na czym da się najwięcej zarobić a niekoniecznie pomóc,coraz mniej jest tych właśnie "dobrych mechaników"

panowie mam pytanie od ktorego roku pompy z opilkami zostaly poprawione w tdci, chodzi mi o delphi tych slynnych?

arekwonski
28-02-2013, 16:16
panowie mam pytanie od ktorego roku pompy z opilkami zostaly poprawione w tdci

Chyba od 2004r jak dobrze pamiętam ale pewności 100% nie mam

Pablo_X
28-02-2013, 18:04
panowie mam pytanie od ktorego roku pompy z opilkami zostaly poprawione w tdci, chodzi mi o delphi tych slynnych? Okolice 2004/2005. Ze wskazaniem na 2005. Wtedy do pomp, w aluminiowy korpus zaczęto osadzać stalową bieżnię.

golowy
12-03-2015, 21:08
Ma ktoś foto jak z filra paliwa wyglądają te opiłki? Ja u siebie znalazłem po zlaniu z filtra ropy do słoika, bawiąc się magnesem neodymowym dosłownie jeden większy kawałek ale to raczej jakiś odpad od baku czy coś podobnego, i tak plamka opiłków mniej więcej ok 2mm, wszystko koloru czarnego, nic srebrnego nie było. sprawdzałem pod lupą x10 z oświetleniem. Filtr miał przejechane min 2 lata albo i więcej.

golowy
16-03-2015, 17:42
Witam, i co podpowie mi ktoś jak te opiłki wyglądają? Dziś wyjąłem 2 wtryski i w środku prawie czysto. Kilka ziarenek mikroskopijnych ledwo widocznych, wyglądających raczej jak ziarnko piasku, nie bardzo nawet chciały się czepiać do magnesu neodymowego, jak się przyczepiło to bez problemu zostawała na foli. rozumiem że przy przebiegu 270tyś pompa na 100% puściła jakąś ilość opiłków tylko czy się tym martwić czy olać.W filtrze są ale minimalna ilość czegoś czarnego, na początku się wystraszyłem, ale sprawdziłem baniak (10ltr) i tam też sobie takie delikatne pływają kawałki czegoś więc to raczej syf od zwykłego tankowania.

golowy
02-05-2015, 00:06
U mnie w filtrze znalazłem opiłki. 11tys przebiegu w filtrze ok 5szt opiłków. 4 wtryski regenerowane przy przebiegu 270tys. Auto 2003 rok po lifcie (listopad) w serwisie nie stwierdzono opiłków w wtryskach raczej naturalne zużycie kiepskich zaworków. Przelewy ponad 100ml po 3min pracy na wolnych.