Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] wyczyszczony EGR


darekdanusia
18-07-2009, 14:47
Ja wyczyscilem w swoim mondeo 2.0tdci 130km EGR i kolektor i teraz turbo mi sie załącza dopiero powyzej 2tys obr/min a przedtem wczesniej sie włączało dlaczego tak sie stało

jarkmerk
18-07-2009, 17:56
Ja wyczyscilem w swoim mondeo 2.0tdci 130km EGR i kolektor i teraz turbo mi sie załącza dopiero powyzej 2tys obr/min a przedtem wczesniej sie włączało dlaczego tak sie stało

witam czy ciezko to zrobic wyczyscic ten EGR i kolektor co trzeba odkręcic i czy na kanale czy nie jak bylo to brudne bardzo moze ja bym przy swoim zrobił




mondeo 2.0 TDCI 130 PS

darekdanusia
18-07-2009, 18:07
nie jest cieżko i nie jest potrzebny kanał tu masz wszystko
http://translate.google.pl/translate...hl=pl&ie=UTF-8

SrebnaStrzała
18-07-2009, 18:12
nie jest cieżko i nie jest potrzebny kanał tu masz wszystko
http://translate.google.pl/translate...hl=pl&ie=UTF-8

... a po co czyścicie EGR ? przecież to bez sensu:| Rozumiem jakby sie gwarancje miało na samochód ale tak?
Widać mało osób wie co właściwie robi ten EGR

jarkmerk
20-07-2009, 08:22
nie jest cieżko i nie jest potrzebny kanał tu masz wszystko
http://translate.google.pl/translate...hl=pl&ie=UTF-8

witaj link nie działa mozesz to sprawdzic dzieki




2.0 TDCI 130 ps

Starwarrior
20-07-2009, 08:25
tu masz link na temat zaślepiania i czyszczenia egr-u, razem ze zdjęciami

http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=771937#771937

Pawel
20-07-2009, 15:35
... a po co czyścicie EGR ? przecież to bez sensu:| Rozumiem jakby sie gwarancje miało na samochód ale tak?
Widać mało osób wie co właściwie robi ten EGR
Za to Ty nie masz zielenego pojęcia...proponuje abyś Ty najpierw poczytał do czego służy zawór EGR, potem zwracał uwagę innym.Widzisz różnice między zapchanym a zaślepionym zaworem?
Tutaj masz faktycznie bardzo dobrą lekturę... http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=65010&postdays=0&postorder=asc&start=0 podaną przez Starwarrior.

SrebnaStrzała
20-07-2009, 17:16
Za to Ty nie masz zielenego pojęcia...proponuje abyś Ty najpierw poczytał do czego służy zawór EGR, potem zwracał uwagę innym.Widzisz różnice między zapchanym a zaślepionym zaworem?
Tutaj masz faktycznie bardzo dobrą lekturę... http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=65010&postdays=0&postorder=asc&start=0 podaną przez Starwarrior.

Wiem co robi i jeśli ktoś nie jest ekoludkiem to uważam że powinien zatkać!
"Zaślepienie powoduje to, że silnik pracuje cały czas na czystym powietrzu bez dodatku spalin, a co się z tym wiąże, nie następuje jego zabrudzenie. Rośnie też przepływ powietrza w całym kanale dolotowym do 120mg/s.

Do zalet ego rozwiązania można zaliczyć koniec problemów z zapychaniem EGRu, szybsze rozgrzewanie silnika (z powodu wyższej temperatury spalania ubogiej mieszanki), lepsze zbieranie od niskich obrotów ale to tylko teoria użytkowników innych marek. "
Więc nie wiem co za "ale" masz do mnie, skoro to samo w skrócie dałem do zrozumienia w tym wątku :|

andy71
20-07-2009, 18:29
Wyjęcie i wyczyszczenie EGR ma sens nie zależnie czy zamierza się zaślepić czy nie. Czyściłem wczoraj - u mnie po 130k km prześwit otworu którym wylatują spaliny to jakieś 2/3 średnicy wyczyszczonego - reszta to nagar. Kolektor też sobie odkręciłem - tam nie było takiej tragedii, ale skoro już się odkręciło to wyczyścić można.
Proponuje zerknąć na zdjęcia w linkowanym już na forum artykule: http://fordwiki.co.uk/index.php/EGR_Valve_and_Inlet_Manifold_Clearout_TDCi

Jestem laikiem więc co do dyskusji czy zaślepiać czy nie to się nie wypowiadam.

JARZAB777
20-07-2009, 21:51
witajcie powiem tak zrobiłem doświadczenie z tym zaworem otóż podczas pracy silnika ciepłego zdoiłem wężyk podciśnieniowy i co sie okazało silnik zaczął głośniej pracować jak stary dizel więc po zaśpieniu go też będzie tak pracował jednak do czegoś on się przydaje ja nie zaślepiam wyczyściłem i podłączyłem i zbiera się auto jak trzeba nawet na wolnych obrotach równiej i ciszej pracuje POZDRO

SrebnaStrzała
20-07-2009, 21:56
witajcie powiem tak zrobiłem doświadczenie z tym zaworem otóż podczas pracy silnika ciepłego zdoiłem wężyk podciśnieniowy i co sie okazało silnik zaczął głośniej pracować jak stary dizel więc po zaśpieniu go też będzie tak pracował jednak do czegoś on się przydaje ja nie zaślepiam wyczyściłem i podłączyłem i zbiera się auto jak trzeba nawet na wolnych obrotach równiej i ciszej pracuje POZDRO

Tak to efekt uboczny ale u mnie nie było dużo głośniej:)

JARZAB777
20-07-2009, 22:00
ale zawsze głośniej spróbuj na klimie tylko tak żeby sprężarka chodziła i są brrdziej unormowane obroty widać to jak podłącze do kąpa bo tam pokazuje cyfrowo

Agent00
20-07-2009, 22:03
Ja mam przejechane 125tyś nagaru było po 2-3mm, najgorzej było z zaworem(który z resztą mam bez zasilania, a niektóre fotki pokazują ze są do niego jakieś kabelki podłączone ciekawe czym się różnią) bo tam gdzie jest ten zawór w takiej wnęce było mega dowalone nagaru tłustego.
Czas pracy około 1godz ale brudu jest dużo, wiec bez rękawiczek nie radze ;)

Rondel
21-07-2009, 16:28
Ja wyczyscilem w swoim mondeo 2.0tdci 130km EGR i kolektor i teraz turbo mi sie załącza dopiero powyzej 2tys obr/min a przedtem wczesniej sie włączało dlaczego tak sie stało

Jakiś czas temu wyczyściłem EGR przy okazji wymiany rury od coolera i czułem różnicy( a był trochę zawalony)...

Rondel
21-07-2009, 16:29
Tzn nie czułem róznicy :)