Zobacz pełną wersję : [Mondeo 1993-1996] Jak się nazywa ta rurka przy silniku?


janek_vip
18-07-2009, 17:03
Witam,
rurka trochę rdzewiej i chciałbym przy najbliższej okazji ją wymienić.
Nie wiem o co pytać na szrocie, sklepie :D

Mondeo '94 PB+G

http://img259.imageshack.us/img259/1760/rurkadowymiany1.jpg

SrebnaStrzała
18-07-2009, 17:21
Witam,
rurka trochę rdzewiej i chciałbym przy najbliższej okazji ją wymienić.
Nie wiem o co pytać na szrocie, sklepie :D

Mondeo '94 PB+G

http://img259.imageshack.us/img259/1760/rurkadowymiany1.jpg

Po co pytać:) Podchodzisz do samochodu i pokazujesz co chcesz:)
Tak nawiasem co ten silnik taki spocony? oraz co to za rura ta z tym zielonym co idzie od filtra powietrza? pierwszy raz coś takiego widze, ta tuż za przepływomierzem.

klimtom5
18-07-2009, 18:27
To z tym zielonym to jest odejście do rezonatora którego tu z jakiegoś powodu nie ma, został obcięty i dziurę zaślepiono czymś zielonym...

SrebnaStrzała
18-07-2009, 18:47
To z tym zielonym to jest odejście do rezonatora którego tu z jakiegoś powodu nie ma, został obcięty i dziurę zaślepiono czymś zielonym...

Tak z ciekawości za co odpowiada ten rezonator?

Emmm
18-07-2009, 20:55
SrebrnaStrzała, podoba mi się Twoje pytanie! Nie zastanawiałem się wcześniej nad tą kwestią, gdyż w moim aucie nie ma takiej puchy pod maską, co nie oznacza, że w ogóle nie ma w nim rezonatora. Wracając do pytania, wydaje mi się, że podstawowym zadaniem rezonatora/rezonatorów w układzie dolotowym silnika, jest wyciszenie szumów/szmerów wydawanych przez strumień zasysanego powietrza. Idąc dalej, komory/kanały rezonatora stanowią dodatkową objętość, więc mogą służyć jako akumulator powietrza, w chwilach gwałtownego zwiększonego zapotrzebowania na tlen (nie dotyczy silników doładowanych). Wydaje mi się, że rezonator może mieć również wpływ na "uspokojenie" pracy silnika (likwidacja falowania obrotów). Ale to tylko takie moje dywagacje :) nie chce mi się dylać do auta po książkę, więc wysiliłem szare komórki, jest jednak tak duszno, że mogą nie do końca prawidłowo funkcjonować.
Pozdrawiam

janek_vip
19-07-2009, 15:55
Tego rezonatora nie było, jak już kupiłem samochód.

Nie wiem czemu samochód się poci. Zapala i jeździ także myślałem, że to normalne.
Chyba przydałoby się mycie silnika :D

tour de mondeo
19-07-2009, 16:57
Tego rezonatora nie było, jak już kupiłem samochód.

Nie wiem czemu samochód się poci. Zapala i jeździ także myślałem, że to normalne.
Chyba przydałoby się mycie silnika :D
witam. koles tak mial w corsie 1.2 chyba z 93 roku ponoc w kazdym z tych modeli corsy tak bylo dopuki nie zainwestowales w nowa uszczelke.taka wada corsy. czesto dokrecal sruby bo sie luzowaly i troche pomagalo.. moze i ty sporoboj.
pozdrawiam

kor1011
19-07-2009, 19:52
Nie dokręcaj.Uszczelka ze starości się skurczyła i domaga się wymiany.Nie dokręcisz,bo dekiel dochodzi do samej głowicy.pokazujesz co chceszTo racja.Ta rura o ile pamiętam wychodzi z kolektora wydechowego i wchodzi do zaworu EGR.Przechodzą nią spaliny.

artur1234
19-07-2009, 20:14
Rozwieje wszystkie watpliwosci:) Tak zgadza sie jest to rurka od EGR mozesz ja wymienic o ile wogole nie dlugo nie padanie Ci EGR:) A ten drugi przewod jest od gazu dostarcza lpg do tzw miksera( nie masz sekwencji-szkoda). Wogole cos masz dziwnie zalozona instalacje... W mondeo reduktor wstawia sie albo pod akumulatorem albo wywala sie wlasnie rezonator i tam jest reduktor...
Co do samego rezonatora to o ile sie nie myle to byl montowany do 96r. wiec w mk2 nie ma takiego czegos czy jest to potrzebne czy nie to jest wiele teorii...
I masz ewidentnie do wymiany uszczelke pokrywy zaworow(ok30zl)

janek_vip
17-08-2009, 19:28
to znowu ja :D
przymierzałem się, żeby wymienić "rurkę", a skończyło się na wymianie uszczelki.
Od razu trochę lepiej wygląda:

http://img41.imageshack.us/img41/4656/sl388603.jpg

artur1234
17-08-2009, 21:21
no widzisz chciec to moc;)

czesany
17-08-2009, 21:44
Guzik prawda co piszecie albo ja sie nie znam. Ta rurka pokazana na zdjeciu jest jest od zbiorniczka wyrownawczego. Do EGR odchdzi os kolektora wydechowego od spodu. Co do parownika TO niewazne gdzie jest byle by był niedaleko i ponizej zbiorniczka. Ja u siebie wyrzucilem rezonator bo mi strzelił gaz i w sumie zupełnie inczej chodzi silnik