Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Sciaganie w prawo?!?!?


PapaSmerf82
20-07-2009, 10:33
WItam
Juz kiedys zalozylem podobny temat i zastosowalem sie do waszych rad czyli wymienilem praiwe wszystko w przeednim zawieszeniu(wachacze,laczniki stabilizatora,gumy stabilizatora,maglownica,drazki i koncowki drazkow,tarcze,klocki oraz lozyska w kolach), oraz ustawiona zbierznosc a autko dalej przy dodaniu gazu sciaga w prawo:(
Moze ktos pomoze i podrzuci co moze byc powodem?Naprawde nie mam juz pomyslu:(

corneliusab
20-07-2009, 10:53
Wahacze, ktore wymieniles byly oryginalne albo chociaz mialy tuleje oryginalne:?: Jesli tak, to jedz na plyte na pomiar stalych punktow plyty podlogowej, moze cos jest krzywe, a nie widac tego golym okiem.

Pozdrawiam

PapaSmerf82
20-07-2009, 11:10
tak oryginaly w salonie forda kupione.Myslisz ze cos jest krzywe?Dodam ze autko tylko sciaga jak dodam gazu,wrzuce na luz czy spuszcze noge z gazu to autko jedzie prosto

Jarcio
20-07-2009, 11:20
Może banalne ale... ciśnienie powietrza we wszystkih kołach sprawdziłeś? Mogą być różnice i ciągnie w bok.

tomaj77
20-07-2009, 11:36
kurcze głowę bym dał że to tuleje(A) wahacza ale jak mówisz że wymienione i to na org. to pytanie czy robiłeś sam czy ktoś a może jak ktoś to nie sumienie wymienił czyli czytaj wcale bo aż dziw bierze

PapaSmerf82
20-07-2009, 11:56
Koledzy tuleje mialem 2 razy wymieniane w polsce teraz sie pokusilem o wymiane kompletu wachaczy i reszty w/w w pierwszym poscie.Cisnienie w oponach oki.Czy jest mozliwosc ze przeguby?Bo tak jak napisalem ze jesli auto byloby krzywe to sciagaloby go nawet na luzie.

Magik123
20-07-2009, 12:34
Nie, nie przeguby, nie poloski, nie lozyska tylko luz w maglownicy lub te wahacze to były oryginalne tylko na papierze, maja byc Ford lub Motorcraft, zadne inny, i nie wiem czemu wymieniane były wahacze.

PapaSmerf82
20-07-2009, 12:38
Czemu wachacze?bo wymienialem maglownice bo stara ciekla wiec przy okazji reszte podzespolow.Wszystko poza maglownica kupione w salonie forda w amsterdamie wiec raczej oryginaly z napisem ford.Dodam iz te sciaganie dzieje sie odkad go kupilem.

Magik123
20-07-2009, 13:05
No to czemu piszesz ze po zmianach sciaga jak sciaga od X lat?

Jedz na diagnostyke, bo mozliwe ze zwrotnica jest skrzywiona(gołym okiem nie da sie sprawdzic), badz sama rama pomocnicza jest krzywa, lub tylna belka skrzywiona, jej mocowania.

PapaSmerf82
20-07-2009, 13:22
co do tylnej belki to prawe kolo podono mam lekko krzywe tak stwierdzil diagnostaale zarazem dodal ze nie powinno to robic takiej roznicy

brajdak
20-07-2009, 14:15
moze to bedzie glupie ale sprawdz Bierznik na oponach, albo poprostu na probe zamien kola, prawe z lewym i zobacz czy jest roznica. Jeszcze moze opisz dokladnie, czyli np. jak jedziesz i puszczasz kierownice to samochod jedzie prosto i tak dodaj gazu i napisz czy kierownica sama skreca w prawo czy moze nic bardzo sie nie rusza a samochow skreca w prawo. Bo to jest bardzo duza roznica. Jezeli nic nie skreca kierownica a sam jedzie do rowu to ja bym obstawial jednak ze jest krzywy.

PapaSmerf82
20-07-2009, 15:11
a wiec tak opony drugi komplet nowe zadenj poprawy,a co do sciagania to jak dodam gazu i puszcze kierownice to widac jak tez skreca lekko.jak ruszam z jedynki z tzw.piskiem opon to kierownica rowniez idzie w prawo.w wolnej chwili sprobuje to nagrac i wrzuce gdzies na serwer.dodam iz kiedysa mialem go na rolkach i tam dodajac gazu nic takiego sie nie dzialo

jarkar81
20-07-2009, 17:27
dodam iz kiedysa mialem go na rolkach i tam dodajac gazu nic takiego sie nie dzialo
Z tej wypowiedzi można wywnioskować, że skoro samochód na rolkach stał w miejscu i nic się nie działo pomimo pracy przedniego zawieszenia i ukł. napędowego, to może coś jest nie tak z tylnym zawieszeniem - jak już ktoś wcześniej wspomniał, albo faktycznie cały jest skrzywiony i geometria zmieniona - dobrze znasz historię auta? może spod walca był wyciągnięty?

MaxPleasur
20-07-2009, 20:17
mnie sciagalo tez w prawo okazalo sie ze bylo to tylnie lozysko w prawym kole:)

PapaSmerf82
21-07-2009, 00:19
jarka81 to wlasnie ze nie znam historii autka a kolo ktore jest krzywe to te za kierowca i jak to diagnosta stwierdzil ze nie powinno to byc powodem sciagania gdyz to naprawde minimum a druga rzecz to jak wyzej napisalem sciagaloby go caly czas a nie tylko jak autko ma pedal gazu wcisniety.I jesli geometria byla by zmieniona to opony mialbym lyse a po przejechaniu ponad 3 tys.km one sa jak nowe
Max ale z tym lozyskiem to caly czas ci go ciaglo czy tylko tak jak w moim przypadku?

Golin
21-07-2009, 09:28
mnie tez sciaga w prawo. widac jak kierownica lekko skreca. slychac rowniez jak szumi lozysko w prawym kole z tylu. moze to byc od tego jak kolega MaxPleasur napisal??

brajdak
21-07-2009, 13:48
Z tej wypowiedzi można wywnioskować, że skoro samochód na rolkach stał w miejscu i nic się nie działo pomimo pracy przedniego zawieszenia i ukł. napędowego
Kolego a co to ma do tego skoro rolki prawego kola i lewego nie sa sprzezone ze soba? Na rolkach mozesz jedno kolo zblokowac i nic nawet tego nie odczuje sie.
jezeli sciaga w prawo i przy dodaniu gazu kierownica tez skreca to ja bym powiedzial ze raczej to nie wina krzywego samochodu. jestes pewny ze nia ma nigdzie luzow? Bo uklad chamulcowy w takim wypadku odpada, pozostaje naped i zawieszenie. Zbierznosc tez masz dobra? Naprawde ciezki przypadek

PapaSmerf82
22-07-2009, 01:29
Brajdak tak zbierznosc idealna,luzow zero,ostatecznie podejrzewam ten przegub lub cos z napedem:(Nie zawracalbym wam glowy gdybym byl w polsce wtedy oddaje autko do ASO Forda i niech oni sie martwia ale tu w NL ceny przewyzszaja wartosc autka:(

corneliusab
22-07-2009, 15:29
Przy hamowaniu, jedzie prosto, czy sciaga i jak kiera sie zachowuje:?: Ja bym naprawde pojechal sprawdzic plyte podlogowa bo to jest normalnie niemozliwe, z tego co piszesz to masz wsio z przodu zmienione, lacznie z maglownica. Ja proponuje sprawdzic poduszki silnika i skrzyni czy sa dobrze przykrecone, a jesli jest ok. to wez dobrze sobie obejrzyj wozek silnika, moze jest gdzies pekniety albo skrzywiony albo nie dokrecony.

Pozdrawiam

daniellson
20-08-2009, 17:14
Bardzo możliwe ,że sanki skrzywione ,albo zwrotnica .Orientacyjnie można zmierzyć odległość między oponą ,a amortyzatorem ,wystarczy minimalna odchyłka na zwrotnicy i auto będzie wariowało .Na diagnostyce powinno wyjść to na wydruku ,chodzi o pochylenie sworznia zwrotnicy i pochylenie koła całkowite np u mnie było lewe na -0,47,a prawe już na -1,29 i działy się cuda .

PapaSmerf82
05-10-2009, 18:16
Po dlugich mekach jakich przeszedl moj essi "znalazlem" przyczyne tego sciagania.
Dopiero serwis ford-a w holandii wskazal trafna usterke a wymiany dokonal mechanik w polsce.
POWOD: walniete lozysko skretne na prawym amorku + zuzyta guma na tym lozysku:)
Autka jeszcze nie mam u siebie ale podobno dolegliwosc znikla