rdk
22-07-2009, 21:09
Hej, poszperałem trochę na waszym forum natomiast bardzo mało znalazłem na ten temat. Moja sytuacja jest dość specyficzna. Mam Forda Galaxy 2.3 z 1999 roku, wersja Ghia więc ma wszystko oprócz skór. Samochód jest niesamowicie dopracowany i dopieszczony. Wszystko fajnie, aczkolwiek przejechane ma grubo ponad 400k km. Od początku serwisowany w ASO, później w dobrym warsztacie. Chodzi o to że przymierzałem się do kupna nowej wersji Galaxy z salonu [potrzebny do prowadzenia działalności], aczkolwiek pomyślałem sobie, że na początku nie chcę pchać się w koszta i skoro mój wysłużony Fordzik jest tak zadbany i wymieniłbym silnik na nowszy/młodszy/mniej zmęczony/z mniejszym przebiegiem.
W chwili obecnej silnik spisuje się bez zarzutu, natomiast ma swoje przejechane i nie mogę sobie pozwolić na unieruchomienie auta z powodu fuck up'u starego silnika, a swapując na młodszą jednostkę ryzyko te minimalizuję.
I teraz do sedna, chciałbym włożyć również silnik o pojemności 2.3
Pytania brzmią:
1. do którego roku te silniki były produkowane?
2. czy bez problemu nowszy silnik 2.3 wejdzie do mojego galaxy? czy może różni się wiązką/ecu/czymkolwiek innym co uniemożliwia swap?
3. czy trzeba wszystko pruć w środku, kłaść na nowo wiązkę kabinową i silnikową czy tylko wkładam serce z osprzętem i jazda?
Prosiłbym o rady i info.
Z góry dziękuję :)
W chwili obecnej silnik spisuje się bez zarzutu, natomiast ma swoje przejechane i nie mogę sobie pozwolić na unieruchomienie auta z powodu fuck up'u starego silnika, a swapując na młodszą jednostkę ryzyko te minimalizuję.
I teraz do sedna, chciałbym włożyć również silnik o pojemności 2.3
Pytania brzmią:
1. do którego roku te silniki były produkowane?
2. czy bez problemu nowszy silnik 2.3 wejdzie do mojego galaxy? czy może różni się wiązką/ecu/czymkolwiek innym co uniemożliwia swap?
3. czy trzeba wszystko pruć w środku, kłaść na nowo wiązkę kabinową i silnikową czy tylko wkładam serce z osprzętem i jazda?
Prosiłbym o rady i info.
Z góry dziękuję :)