Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] 1.6 TDCI nie odpala-gdzie szukać przyczyny?


marcinus99
26-07-2009, 19:11
Witam!

Wczoraj podczas normalnej jazdy silnik nagle zgasł. Próby uruchomienia nie przyniosły efektu. Rozrusznik normalnie kręcił natomiast silnik nawet nie "łapał".

Komunikaty jaki się pojawiły to:

- USTERKA UKŁAD. SILNIKA
- UKŁAD ESP WYŁ.
- OGRAN. DZIAŁ(!) HAMULCA EPB

Do domu oczywiście laweta...

Dziś podłączyłem się komputerem i, co ciekawe, nie ma żadnych błędów.
A silnik jak nie odpalał tak nie odpala...

Może koledzy mają jakiś pomysł co do usterki?

Autko to C-MAX 1.6 TDCI 109KM 2004 r.

Pozdr.

Marcin

LapBeer
26-07-2009, 21:36
Nie wiem czy to pomoże, ale mój ojciec miał podobny problem przy golfie IV. Też nie odpalał i włączała się lampka od ESP. Jak się okazało powodem był zamoknięty czujnik od ESP przy przednim lewym kole. Wystarczyło przesuszyć i zabezpieczyć przed wodą.

SMUTNYINDYK
26-07-2009, 23:50
Ja swego czasu przyjechałem do domu zgasiłem auto i rano "ni ptacha" nawet nie zagadał. Na lawecie pojechał do warsztatu i tam diagnoza nic logicznego nie wykazała[tak więc WDS nie zawsze jest doskonały] i nawet padło na nawaloną pompę wtryskową[bagatela ok. 4000zl]. Tylko wnikliwość i upór warsztatu[Szczotkarska] uratował mój budżet bo przyczyną był rozpięty rozpięty samoistnie sterownik znajdujący się między atrapą przednia, a chłodnicą [zdaje się świec żarowych] co jak mi powiedziano otworzyło obwód elektryczny i nic nie działało w układzie wtrysku. Aha, mnie komputer pokładowy nie pokazał nic w czasie awarii.

Gabrycha
27-07-2009, 08:16
Jeśli nie strzelił ci pasek rozrządu, nie zdechło podawanie paliwa, nie zapowietrzyło się paliwo, nie brakło paliwa, to musi być coś z elektryką lub elektroniką.
Z paliwem to by takich głupot na dispay nie wywaliło.
ELEKTRYKA - więc albo wypięty wtyk, przetarty jakiś przewód i zwarcie, złamany zmęczeniowo lub korozyjnie jakiś drut (miałem coś takiego - na oko normalnie wszystko dobrze a w koszulce brak miedzi tylko zielony proszek - el. zawór pompy paliwa i escort '94 - no ale to nie to auto).
ELEKTRONIKA - woda w obwodach albo nawet w modułach sterujących. (ostatnio suszyłem moduł podnoszenia szyby - jeszcze niedomaga)

marcin74
27-07-2009, 21:55
Witam też miałem ten sam problem przyjechałem do domu i po godzinie chciałem pojechać do sklepu , a tu zonk silnik kręci ale nie łapie , no to linka i do serwisu i się okazało że to egr

marcinus99
30-07-2009, 10:34
Właśnie dostałem info z warsztatu, że uszkodzony jest czujnik położenia wałka rozrządu.

Pozdr.

Marcin

maniek c-max
30-07-2009, 11:31
miałem podobny przypadek wczoraj kręcił a odpalić nie chciał powyciągałem bezpieczniki przeczyściłem deilikatnie i odpalil bez problemu zastanawiam sie teraz czy to przypadek czy moze tez mam problem z tym czujnikiem położenia wałka rozrządu. okaże się wkrótce :) mam tylko nadzieje, że akurat nie na wakacjach. a tak przy okazji wiesz już ile wyniesie Cię naprawa lub wymiana tego czujnika?

marcinus99
02-08-2009, 22:42
Sam czujnik to koszt 150 zł. Ja robiłem jeszcze przy okazji koło pasowe + nowy pasek. Razem z lawetą wyszło 1650 zł.

Pozdr.
Marcin

andrzej1956
10-10-2014, 16:34
Witam,
jestem posiadaczem Forda Focusa C-MAX 1,6TDCI z 2004. 2 dni temu chciałem odpalić samochód po czym zapalił i w ułamku sam zgasł. Od tamtej pory nie chce zapalić mimo iż kręci. Podczas próby zapalania miga bardzo szybko czerwona dioda na górze między zegarami. Zauważyłem że nie podaje paliwa na wtryski. Akumulator jest świeżo naładowany. Zauważyłem ze nie ma bezpiecznika od pompy paliwa i nie mam pojęcia czy tak ma być. Błagam was o pomoc.

Ps. nie mam jak podłączyć pod kompa:(

Tvvardy
10-10-2014, 17:59
W Tdci próżno szukać elektrycznej pompy paliwa bo jej nie ma. Na to wygląda że immobilizer blokuje.

Czesiek_ze
10-10-2014, 18:44
Podczas próby zapalania miga bardzo szybko czerwona dioda na górze między zegarami. Ta kontrolka jest od immobilajzera sprawdz kluczyki a może drugim kluczykiem . pozdro.

RedFord
10-10-2014, 22:13
andrzej1956
Poczytaj w tym wątku. Wyszukaj również tematy z padniętym immo.
Trzeba zacząć od najprostrzych rzeczy.
No i masa tematów z wdzięcznym słowem "nie odpala" w opcji szukaj. Jest co poczytać.

andrzej1956
11-10-2014, 16:42
Dziś postanowiłem pogrzebać przy Maxiu i próbowałem odpalić go z innego kluczyka i lampka od immo już się nie świeciła, ale nadal nie chce odpalić. Próbowałem odpalić go z kabli i podczas kręcenia zaczęły migać światła mijania. Moje przypuszczenia są takie że może jednak akumulator siadł. Co o tym myślicie?

Ps. podczas wsiadania do autka na zegarach pokazało mi temp -60 stopni. może to coś podpowie....
Pozdrawiam

salom
11-10-2014, 18:09
Pewnie masz dobre przypuszczenia, nie odpalaj go z kabli, tylko wyjmij akumulator rozładowany, a w jego miejsce wstaw ten dobry.
Na kablach nie zawsze udaje sie odpalić, bo jest bardzo duża oporność, i spadek napiecia.
To są objawy rozładowanego akumulatora.

andrzej1956
11-10-2014, 20:49
Niestety ale po wsadzeniu nowego akumulatora samochod nadal nie odpala:-( przynajmniej przestalo migac immo:-) chyba skonczy sie na wizycie u mechanika. Jak sie uda zrobic to napisze przyczyne. Chyba ze ktos ma jakis inny pomysl. Pozdrawiam

arturfom
12-10-2014, 12:26
Sprawdź czy kluczyki masz przypisane do immo - elmscan

Co stało się z tamtymi błędami - skasowales ? Nie polecam do czasu naprawy usterki

Co do choinki przy odpalania i anomalii to sprawdź elektronikę - połączenia w skrzynce bezp zawilgocone czy rozpięte mogą robić takie numery - ostatnio ktoś miał niedpiety wtyk w skrzynce i cuda wianki z autem

andrzej1956
12-10-2014, 12:41
właśnie się dowiedziałem ze panowie mechanicy nie wymienili mi filtra paliwa a skasowali mnie za tą przyjemność. Z tego co zauważyłem filtr był wymieniany ok. 30tyś km temu w srewisie, wiec jeszcze obstawiam tą możliwość. Nie wiem tylko jak się zabrać do zdjęcia obudowy filtra bo znalazłem tam tylko jedną śrubę..... sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i przetworniki i są w porządku a temperaturę już pokazuje normalną więc pewnie to przez słaby akumulator

andrzej1956
12-10-2014, 16:40
Wlaśnie wróciłem z samochodu i udało mi się dostać do filtra paliwa. Paliwo do niego dochodzi ale nie dochodzi do wtrysków. Prosze pomóżcie mi bo jestem zielony z mechaniki:-(

RedFord
12-10-2014, 16:58
To teraz kolejny etap. Poszperaj o wtryskach. Wiem, marna to porada z mojej strony, ale może coś Ci wpadnie do głowy.
Tutaj taki temat pomocniczy.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=90653

http://www.google.pl/search?q=wtryskiwacz+common+rail+schemat&hl=pl&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=VHZzT-NDh9ThBPKh9YIP&ved=0CEoQsAQ&biw=1366&bih=643

andrzej1956
13-10-2014, 12:21
Dziś zrobiłem test zegarów i wyskoczyły mi następujące błędy:

D900,9601,9318. Przypomnę tylko że akumulator jest nowy i napięcie przy wyłączonym silniku wynosi 12,3V. Dowiedziałem się również że świece nie były wymieniane od 2 lat ( taty samochód, ja tylko pożyczam i akurat pech padł że u mnie się rozkraczył )

arturfom
13-10-2014, 14:11
jak masz paliwo na filtrze i dalej nie leci to obstawiać można pompę paliwa, wtrysk lub problem z rozrządem

co do 900 to bład komunikacji, 9318 to niskie napięcie aku lub problem z alternatorem a 9601 to niewłaściwy kod kluczyka w immo

Rozładowany akumulator ma napięcie bez obciążenia poniżej 12,5 V a gęstość elektrolitu poniżej 1,27 G/cm3

Nówka powinna mieć 12,8 - 12,6 V

doładuj aku pożądnym prostownikiem - pamiętaj że nówki stoja w sklepie a zaleca sie ładować aku nieużywane co max 3 m-ce w celu utrzymania sprawności a powinno przynajmniej raz na miesiąc ( jak bryka nie jeżdzi to odpalić raz na tydzień )

andrzej1956
13-10-2014, 15:00
Dziś postanowiłem nie czekać na swojego mechanika i zadzwoniłem do jednego mechanika podanego na forum z mazowieckiego i stwierdził że albo układ paliwowy zapchał się od filtra do wtrysków albo moduł sterujący wtryskami nie pozwala na prace wtrysków.... jutro z samego rana biorę Maxia na hol i zaprowadzam do niego, zobaczymy jaka będzie przyczyna.

Pozdrawiam

Tvvardy
13-10-2014, 15:11
Immo nie bangla bo nie rozpoznało kluczyka 9601 przez błąd szyny CAN D900 bo aku miało za niskie napięcie poniżej 10V 9381.

andrzej1956
13-10-2014, 15:20
Ktoś się orientuje ile może kosztować taka naprawa?

Tvvardy
13-10-2014, 15:27
Trzeba wymienić baterie, sprawdzić połączenia do masy etc. Spróbować jeszcze raz przyuczyć kluczyki przekręcając go 4 razy w stacyjce.

andrzej1956
13-10-2014, 15:44
Akumulator jest świeżo kupiony firmy Varta 60-stka a jak sprawdzałem mase to jest ok. Poza tym podczas odpalania nie świeci mi sie kontrolka od immo

Tvvardy
13-10-2014, 16:31
Poza tym podczas odpalania nie świeci mi sie kontrolka od immo
Mruga w ogóle?

andrzej1956
13-10-2014, 17:07
Mrugała jak byl wsadzony slaby akumulator. Wsadzilem nowy i lampka od immo przestala mrugac.

Tvvardy
13-10-2014, 17:13
Masz dwa kluczyki to spróbuj je zaprogramować. Klucz w stacyjkę i wł/wył zapłon 4 razy powinien piknąć wcisnąć dowolny przycisk w pilocie.

howkins
13-10-2014, 17:42
Proponuje sprawdzić połączenia w skrzynce przy akumulatorze ,czy nie nosi śladów zalania lub zabrudzenia ,rozłożyć skrzynkę sprawdzić połączenia na bezpiecznikach po wewnętrznej stronie skrzynki. Czy jak kręcisz rozrusznikiem jakie jest ciśnienie na listwie paliwowej ,czy występuje synchronizacja pomiędzy CKP a CMP.

andrzej1956
13-10-2014, 18:14
Z kluczykami próbowałem i nadal nic, skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami też już zaglądałem i nic nie widać. A co do ciśnienia nie mam czym sprawdzić, dopiero co się wprowadziłem do nowego mieszkania....

howkins
13-10-2014, 18:37
Musisz rozpołowić skrzynkę na pół i obejrzeć od spodu czy nic się nie stało z przewodami czy nic nie odpadło ,w skrzynce na dole jest bezpiecznik który zabezpiecza układ wtryskowy ,która pozycja nie pamiętam, jak nie działa nie ma kodów usterek ,sinik kreci .Spotkałem się z przypadkiem ze odpadł przewód od gniazda bezpiecznika (zgnił)i wszystko było ok tyle ze nie odpalał ,nie generował kodów itp

andrzej1956
13-10-2014, 18:43
dzięki za podpowiedź, jutro jak będzie jasno to podskoczę i zerknę na wszystko

Bump: jednak nie wytrzymałem i poszedłem obejrzeć, niestety nie udało mi się aż tak rozebrać jak mówiłeś ale nic tam nie widzę, postanowiłem że wszystkie bezpieczniki i przekaźniki wyjmę i wsadzę po czym zrobiłem test zegarów i pokazał mi błędy takie:
D900
9601
9318
E510
Już sam nie wiem co mam robić, zobaczymy co jutro mi powie mechanik, myślałem że się obejdzie bez niego ale chyba nic z tego :(

arturfom
14-10-2014, 16:37
E510

włączyło ci się zabezpieczenie przed kradzieżą i masz nieprawidłowe dane bezpieczeństwa z PCM/ECU
"U2510 CAN (central area network) Invalid data for vehicle security / PCM ID does not match between the PCM and PATS (passive anti theft security)control"

oznacza to że twoje kluczyki nie pasują do samochodu lub padł immo, grzebiąc w necie znalazłem kilka podobnych sytuacji jak twoje gdzie rozwiązaniami są
- ponowne kodowanie kluczy
- wymiana zegarów padnięte immo nie świeci kontrolka
- sprawdzenie układu zasilania paliwem ( mechanika i elektryka ) naprawa usterki ( pompa, wtryski, przewody paliwowe CR ) - samochód może odmówić odpalenia silnika z uwagi na usterkę zagrażająca bezpieczeństwu, po naprawie 3-5 razy przekręcasz kluczyk aby sie wpisał
- uwalona wiązka kabli

howkins
14-10-2014, 20:56
włączyło ci się zabezpieczenie przed kradzieżą i masz nieprawidłowe dane bezpieczeństwa z PCM/ECU
"U2510 CAN (central area network) Invalid data for vehicle security / PCM ID does not match between the PCM and PATS (passive anti theft security)control"

oznacza to że twoje kluczyki nie pasują do samochodu lub padł immo, grzebiąc w necie znalazłem kilka podobnych sytuacji jak twoje gdzie rozwiązaniami są
- ponowne kodowanie kluczy
- wymiana zegarów padnięte immo nie świeci kontrolka
- sprawdzenie układu zasilania paliwem ( mechanika i elektryka ) naprawa usterki ( pompa, wtryski, przewody paliwowe CR ) - samochód może odmówić odpalenia silnika z uwagi na usterkę zagrażająca bezpieczeństwu, po naprawie 3-5 razy przekręcasz kluczyk aby sie wpisał
- uwalona wiązka kabli

Wydaje mi się ze to nie problem z PATS ,gdyby nie było synchronizacji pomiędzy IC a PCM paliła by się kontrolka immo na stałe w zegarach , to samo gdyby padł PATS raczej silnik by nie krecił.W tym przypadku silnik zgasł podczas jazdy i rozrusznik obracał silnik normalnie.Potrzebne są dane co widzi moduł sinika ,ciśnienie paliwa jakie? obroty silnika jakie?kody usterek z ids lub podobnego urządzenia jakie występują stare z pamięci lub obecne.

andrzej1956
15-10-2014, 09:40
Wczoraj panowie mechanicy poleceni ze Szczotkarskiej doszli do wniosku ze najpierw wymienią filtr paliwa ( cena 290zl :O , więc postanowiłem że sam kupie ) dziś z rana im zawiozłem i powiedzieli że jak się uda to zadzwonią. Jestem ciekaw co jeszcze wymyślą....

Ps. Panowie ze Szczotkarskiej stwierdzili że albo trzeba odpowietrzyć układ paliwowy albo problem jest z modułem zasilającym wtryskami

Bump: Samochodzik już jeździ, przyczyną był filtr paliwa oraz zapowietrzony układ paliwowy :) Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam serdecznie