Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Światła do jazdy dziennej - LED
własnie teraz mi zabłysły moje ledy (bardzo fajnie i ostro) nie czytałem całego wątku ,ale plus złapałem z jakiegoś bezpiecznika który sie załancza po przekręceniu kluczyka - złapałem bezpośrednio do aka ,a ten sterujący przerwałem przewód od postojówki i tam wlutowałem i wszystko gra i buczy:)
Podłączenie elektryczne, poradźcie
minus "-" - nie problem
pozycyjne pod automat też nie problem
skąd wziąć "+" jest gdzieś w okolicach lamp? (ten z halogenów odpada) czy trzeba ciągnąć pod bezpieczniki, pod który najwygodniej
@ rafaelb
Ja wziąłem z akumulatora. Masę zresztą też tam podpiąłem (po lewej stronie od akumulatora).
Podłączenie elektryczne, poradźcie
minus "-" - nie problem
pozycyjne pod automat też nie problem
skąd wziąć "+" jest gdzieś w okolicach lamp? (ten z halogenów odpada) czy trzeba ciągnąć pod bezpieczniki, pod który najwygodniej
Jaka marka świateł?
Philips np. podłącza się pod aku i pozycje
NSSC DRL 510HP
jeszcze nie sprawdziłem ale jak podłącze pod akumulator "+" i "-" to nie będą świeciły cały czas?
jak bezpośrednio pod akumulator to pewnie bezpiecznik trzeba dać 5A czy mniejszy ?
bardziej interesuje mnie "+" po przekręceniu kluczyka
NSSC DRL 510HP jeszcze nie sprawdziłem ale jak podłącze pod akumulator "+" i "-" to nie będą świeciły cały czas? jak bezpośrednio pod akumulator to pewnie bezpiecznik trzeba dać 5A czy mniejszy ? bardziej interesuje mnie "+" po przekręceniu kluczykaTaka dobra rada. Poproś o podłączenie kogoś, kto ma pojęcie o elektryce. Szkoda zrobić jakieś zwarcie i narobić sobie niepotrzebnych kosztów...
Witam,
czy ćwiczył ktoś z DRLami z załącznika? cena masakra na allegro : /
czy one wykryją, że silnik został włączony i dopiero wtedy się włączą?
czy one wykryją, że silnik został włączony i dopiero wtedy się włączą?
monitorują napięcie w instalacji elektrycznej i pewno włączają się, gdy przekroczy ono jakiś próg, np. 13,5 V
przy wyłączonym silniku, napięcie wynosi standardowo ciut ponad 12V, a włączonym i sprawnym regulatorze to jakieś 14,2V
teraz dojrzałem na tym opisie, że jest jakiś + na stacyjce, który pojawia się po uruchomieniu silnika? z tego by wynikało, że ten zestaw nie monitoruje napięcia.
@mayak - wiesz o jaki + chodzi, jak go złapać?
Wg mnie sprawa jest prosta. Układ pobiera minus z instalacji halogenów, plusa bierzesz ze skrzynki bezpiecznikowej - ale włączający się po przekręceniu stacyjki, zaś zółty+ podłączasz pod pozycyjne, aby DRL wyłączyły się po zapaleniu pozycyjnych. Co tu więcej filozofować? Oczywiście można plus po stacyjce podłączyć pod czujnik reagujący na włączenie silnika (a dokładnie wzrost napięcia w instalacji) ale to już dodatkowy układ jest potrzebny. Chyba, że ten "kontroler" taką funkcję posiada wbudowaną.
dahrek-nh 04-08-2013, 21:59 Bardziej zależy mi na wyglądzie czy modelu niż marce.
Czy możecie podrzucić fotki waszych furaczy ze światłami drl?
Zastanawaim się nad okrągłymi i montazem ich obok halogenow ale nie jestem pewien dlatego chciałbym podpatrzeć nie co w innych autach.
dzieki
Tematów o DRL masz pełno do MK2 przed liftem są 3 opcje właściwie:
- okrągłe zamiast przeciwmgielnych
- zespolone dzienne + przeciwmgielne w jednej oprawce
- dodatkowe płaskie dzienne na zderzaku - wlot powietrza
Można jeszcze kombinować płaskie w plastiku koło przeciwmgielnych - ale trzeba ciąć zderzak.
dahrek-nh 05-08-2013, 12:35 Temat przejzalem. Problem w tym, ze wiekszosc pozakladala sobie te swatla w miejsce halogenow a jak tak nie chce. Fotek z osobnym swiatlem drl jest moze 3.
Chyba kupie jakies paski w necie i zaloze, wszak najwazniejsza w tym biznesie jeat homologacja...
Ja wiele fotek widziałem i u nikogo nie było okrągłych obok przeciwmgielnych.
dahrek-nh 05-08-2013, 15:09 miałem na myśl, że są może 3 zdjęcia ze światłami drl w miejscu innym niż miejsce po oryginalnych halogenach.
Ja chcę zostawić u siebie halogeny I chcę mieć osobno światła drl. Dlatego prosiłem o fotki - aby co nieco podpatrzeć. jednak nie ma od kogo.
Dlatego mówię widziałem wiele fotek i nikt nie miał okrągłych DRL dodatkowo - tylko zamiennie zamiast halogenów.
Jest dużo fotek z płaskimi światłami jeśli cię to interesuje.
Witam ja mam zamontowane w dolna kratke zdezaka i szerokosc tych swiatel musi byc nie wieksza niz 10cm i wtedy masz wszystko zachowane wedlug prawa np takie:http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-w210-mini-10cm-i3398989545.html puzniej zrobie zdjecia to wzuce jak to u mnie wyglada.
dahrek-nh 06-08-2013, 22:27 dzięki Davo.
Właśnie zastanawia mnie ta max długość świateł.
Zresztą I tak zamówiłm juz okrągłe, jakoś bardziej mi leżą. Pokombinuję z montaże to się pochwalę.
dzięki,
ghostek69 07-08-2013, 11:04 Witam
ja zakupiłem ledy NSSC 502HP, światełka weszły bez wiercenia pomiedzy listewki grilla, wystarczało je tylko przykleić (chociaż i tak ciasno weszły), wszystkie wymagane odległości spełnine.
po montażu światełek tak teraz prezentuje się focusik
dahrek-nh 13-08-2013, 13:22 Powiedzcie mi skad wziac + po kluczyku/stacyjce pod maska w 1.6 tdci?
poszukaj miernikiem w przedniej skrzynce bezpieczników (obok aku, nad lewym kołem)
dahrek-nh 13-08-2013, 21:29 dziś szukałem, nie bardzo wiem w co się tam wpiąć.
może lepiej w przewód + od alternatora? Lampki nie wezmą więcej niż 9-10 wattów czyli jakieś 0,8A a to żaden prąd jest więc nie powinno niczemu zaszkodzić.
chyba, że masz jakiś lepszy pomysł?
Aha, może ktoś dysponuje opisem pinów / przewodów w kostce od lampy przedniej - szukam przewodu + od światła pozycyjnego.
No chyba, że wszyscy pomontowali Philipsy to przepraszam
No bo Philipsy sa po prostu najlepsze:one:
Jak montujesz sobie coś innego to od razu kup drugi komplet "serwisowy":wink:
Nie podpinaj pod przewód alternatora - to nic nie da (tam jest prąd z akumulatora).
Npięcie po zapłonie - jeśli już tak bardzo się upierasz przy takim montażu (niezgodnym z prawem) - to masz na 5 nodze przekaźnika R8 w skrzynce bezpieczników w komorze silnika. Jest także na bezpiecznikach F7, F8 i F19 w tej skrzynce - tyle, że są to bezpieczniki od ESP i lepiej z nimi się nie bawić... Napięcie powinno też być na F26 - jeśli gniazdo tego bezpiecznika ma piny. To bezpiecznik do autoamu, więc jeśli są piny, to u Ciebie mozna go spokojnie wykorzystać.
Aha, może ktoś dysponuje opisem pinów
pozycyjne ... w lampach przednich
lampa lewa - pin 4 przewód 0.5 (cieniutki ;) ) kolor pomarańczowo - niebieski
lampa prawa - pin 4 przewód 0.5 kolor pomarańczowo - zielony
dahrek-nh 13-08-2013, 22:01 tedi
dzięki za info, już wiem jak zorganizować to od strony technicznej. Po prostu zamontuję ekstra swój przekaźnik i wszystko będzie cacy.
opisz proszę co przy takim montażu ( mam na myśli przekaźnik R8) jest niezgodne z prawem.
co do philipsów i świateł do jazdy dziennej - nie jestem osobą, która brandzluje się takimi rzeczami.
dla mnie ma mieć homologację wybitą na kloszu i świecić. Koniec kropka.
Lampki mają homo i świecą - znaczy jest dobrze. Wszystko w temacie.
joe - dzięki bardzo.
Przepisy unijne mówią, że światła dzienne mają się uruchamiać "gdy silnik gotowy jest do rozruchu". Czyli jak działają po przekręceniu kluczyka na II a przed uruchomieniem silnika, to jest OK. Oczywiście nie ma to jakiegoś dramatycznego znaczenia, ale upierdliwy diagnosta może to wypatrzeć.
W tym poprzednim poście trochę źle napisałem - zrobiła mi się zbitka myślowa, i myślałem o włączaniu świateł dziennych w oparciu o wykryte napięcie ładowania (słynne przekaźniki sprzedawane na forum). To właśnie powoduje ową drobną niezgodność z przepisami.
dahrek-nh 21-08-2013, 21:57 więc założyłem DRL, chciałem mieć lampki okrągłe, a że w ofercie takowe posiada tylko hella i każe sobie płacić jak za woły uznałem, że nie ma sensu.
Zanabyłem lampki o średnicy 70 mm na portalu aukcyjnym - koszt 55 PLN + przesyłka bodajże 15.
Do tego 5 mb peszla trochę przewodów i konektorów - mam tego pół garażu, przekaźnik 12V/30A 541, teraz nazywa się 1U, taśma izolacyjna i ( w moim przypadku) 3 gniazda bezpieczników na przewodzie.
Koszt całkowity imprezy nie licząc robocizny zamknął się w kwocie 100 PLN.
Światła są zamontowane zgodnie z wymogami, zapalają się po przekręceniu kluczyka, palą całkiem nieźle a co najważniejsze mają wybitą homo na kloszu.
A tak to wygląda u mnie:
http://i1355.photobucket.com/albums/q702/dahrek1/foka/przoacuted_zps03b49417.jpg
Pozdrawiam
wisnia100 21-08-2013, 23:56 Chcę zamontować w swoim Focusie w miejscu po oryginalnych halogenach, okrągłe światła LEDowe do jazdy dziennej. Standardem który najczęściej się pojawia to reflektorki 70mm średnicy. Ja znalazłem troszkę lepszej jakości 90mm średnicy. I tu pytanie montował ktoś u siebie światła 90fi ?? Wchodzi bez problemu taki reflektor?. Jak przemierzałem otwór fabryczny na halogeny przeciwmgielne na atrapie to ma około 75-80mm.
Proszę o pomoc
Chcę zamontować w swoim Focusie w miejscu po oryginalnych halogenach, okrągłe światła LEDowe do jazdy dziennej. Standardem który najczęściej się pojawia to reflektorki 70mm średnicy. Ja znalazłem troszkę lepszej jakości 90mm średnicy. I tu pytanie montował ktoś u siebie światła 90fi ?? Wchodzi bez problemu taki reflektor?. Jak przemierzałem otwór fabryczny na halogeny przeciwmgielne na atrapie to ma około 75-80mm.
Proszę o pomoc
Witam
Myślę że fi 90 zmieści się bez problemu...
A dziś znalazłem coś co może się spodobać większości z nas tylko cena wysoka...
http://www.youtube.com/watch?v=GkVLMMPuMeQ
oraz aukcja z allegro jak widać na zdjęciu poniżej fi 90 pasuje do foki...:surprise:
http://allegro.pl/osram-led-drl-fog-2w1-ledriving-na12v-i-24v-nowosc-i3436017869.html
NO światłą są rewelacyjne ale cena jak na razie odstrasza ;))
Witam
Myślę że fi 90 zmieści się bez problemu...Ja jednak wcześniej bym to dokładnie sprawdził. Bo moim zdaniem reflektor o średnicy 90 mm w otwór 75-80 mm tak bez problemu się nie zmieści.
wisnia100 27-08-2013, 14:28 Ja jednak wcześniej bym to dokładnie sprawdził. Bo moim zdaniem reflektor o średnicy 90 mm w otwór 75-80 mm tak bez problemu się nie zmieści.
Z tym że reflektor nie wchodzi bezpośrednio w otwór, jest to jedynie otwór w atrapie która go maskuje...
Maskuje, ale nie zakrywa. W moim z 2007 roku 510HP akurat weszły w otwór w maskownicy i nawet jeszcze pierścień osłaniający udało się od przodu wcisnąć.
Ja jednak wcześniej bym to dokładnie sprawdził. Bo moim zdaniem reflektor o średnicy 90 mm w otwór 75-80 mm tak bez problemu się nie zmieści.
Hmmm ale otwór 75-80 mm jest w atrapie... halogen z fi 90 mm po zewnętrznym obwodzie a z tego co widać na zdjęciach ma małą ramkę wewnętrzną tak że pewnie fi wewnętrzne może mieć ok 80 mm specjalnie do atrapy...
zobacz na zdjęciach z aukcji allegro:
http://allegro.pl/osram-led-drl-fog-2w1-ledriving-na12v-i-24v-nowosc-i3436017869.html
Jest tam foka z 2008 jako przykład montażu tych świateł...
Pozdrawiam
wisnia100 ja w swojej foce z 2009 zamontowałem w przednim grilu ledy osram lightaday i jestem bardzo zadowolony...świecą bardzo jasno
to są światła tego typu...
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-led-drl101-osram-drl-i3499248857.html
Zdjęcia zamieszczę później...
Oczywiście, że trzeba to dokładnie sprawdzić, szczególnie przy tej cenie. Trochę dziwne są te zdjęcia i opisy. Przy LEDFOG101 widać, że soczewka niby wchodzi w maskownicę, ale zdjęty został metalowy pierścień. Kłóci się to trochę z informacją o braku konieczności zmian w samochodzie. Najlepiej, żeby wypowiedział się ktoś, kto to zamontował u siebie.
Oczywiście, że trzeba to dokładnie sprawdzić, szczególnie przy tej cenie. Trochę dziwne są te zdjęcia i opisy. Przy LEDFOG101 widać, że soczewka niby wchodzi w maskownicę, ale zdjęty został metalowy pierścień. Kłóci się to trochę z informacją o braku konieczności zmian w samochodzie. Najlepiej, żeby wypowiedział się ktoś, kto to zamontował u siebie.
Albo przy najbliższej okazji sprawdzę jakie fi jest na org. halogenie zewnętrznie i wewnętrznie...i napisze...
Rozwiejemy tym wątpliwości...ale musisz przyznać że wreszcie pojawiło się coś ciekawego...
wisnia100 03-09-2013, 12:16 Albo przy najbliższej okazji sprawdzę jakie fi jest na org. halogenie zewnętrznie i wewnętrznie...i napisze...
Rozwiejemy tym wątpliwości...ale musisz przyznać że wreszcie pojawiło się coś ciekawego...
i jak mierzyłeś ?
Michał22 08-09-2013, 20:45 Cześć.
Mierzyłem dzisiaj oryginalne przeciwmgielne i mają one podobnie jak ledy osram 90 mm średnicy. Nawet mocowanie wygląda jak by pasowało do oryginalnych przeciwmgielnych. Jest tylko jedna wątpliwość, niklowana osłona ma średnicę wewnętrzną 75 mm i nie wiem ile zasłoni ledy?
W dziale dla fordów C-Max jedna osoba montowała Osram DRL Fog. Mi się wydaje, że ta ramka ozdobna halogenu może mieć taką samą średnice co w focusach II FL.
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2059054&postcount=482
i jak mierzyłeś ?
Witam
Przepraszam że tak długo...zmierzyłem i tak jak mówiłem będą pasowały te ledy osram w miejsce naszych p/mgielnych...
Zewnętrzne fi 90 mm a wewnętrzne fi 75 mm [jest tam taka ramka-klosz halogenu przyklejony jest do obudowy] czyli nasz zewnętrzny upiększający halogeny pierścień nie wpłynie negatywnie na poziom widoczności światełek led...
Pozdrawiam
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=64783&page=2 - w miejscu przeciwmgielnych fajne światła dzienne, które mają dodatkowo ringi służące za światła postojowe
Witam, jutro będę montował światełka dzienne w swoim Focusie. Posiadam sterownik wykorzystujący PLUS od stacyjki i chciałbym wziąć go również ze skrzynki bezpieczników. Niestety wspomniany wcześniej bezpiecznik R29 mam zajęty gdyż posiadam klimatyzacje dwustrefową. Orientuje się ktoś może gdzie jeszcze w skrzynce bezpieczników pojawia się PLUS po przekręceniu kluczyka aby można było się bezpiecznie wpiąć ale bez kombinacji z przekaźnikami itp.
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.
KrzysztofK. 02-03-2014, 19:28 Witam,
a co myślicie o takim zamontowaniu LEDów (w zdejmowanym plastiku nad halogenami)?
No i co myślicie o produktach firmy M-tech, ktoś używał?
http://s6.ifotos.pl/mini/focus-led_erpnpne.jpg (http://ifotos.pl/zobacz/focus-led_erpnpne.jpg/)
Pozwala to na zachowanie halogenów :)
W dodatku te światła montuje się tak jak czujniki parkowania bo składają się z pojedynczych diod i wtedy można je sobie rozłożyć jak się chce.
Tylko czy pasują ? Bo mnie się bardzo podobają :)
Tylko uważaj żeby za bardzo na boki nie świeciły.
Czyli trzeba montować w osi pojazdu a nie do plastiku.
Teisejas 03-03-2014, 22:58 Tylko uważaj żeby za bardzo na boki nie świeciły.
Czyli trzeba montować w osi pojazdu a nie do plastiku.
Dokładnie, dopuszczalne odchylenie wynosi tylko 3°, więc tych oczek nie da się założyć byle gdzie, jak to przeważnie robią ich nabywcy. Poza tym pod tym zaślepkami jest za mało miejca na głębokość, żeby zmieściło się "oczko" i przewód z wtyczką, a na tej wysokości jest belka wzmacniająca (w którą wkręca się hol).
Sam zastanawiałem się nad założeniem takich świateł tylko w część lakierowaną zderzaka, między ten czarny plastik halogenu a wlot powietrza do chłodnicy, ale tutaj kąt też jest za duży i trzeba byłoby rzeźbić jakieś podkładki.
Bez takich kombinacji można w zasadzie założyć krótkie 12,5 cm drl w spoiler dokładki zderzaka- zmieszczą się na styk norm.
KrzysztofK. 04-03-2014, 17:16 ok, dzięki!
Hej, jestem tu nowy, to mój pierwszy post.
Też się zastanawiam nad montażem świateł dziennych i znalazłem takie coś:
http://www.youtube.com/watch?v=p90Dh5LGMSg
Co o tym myślicie? Wydaje mi się całkiem fajne rozwiązanie na dzienne.
...Wydaje mi się całkiem fajne rozwiązanie na dzienne.
Całkiem fajne, tylko nie wiadomo skąd wzięte. Pierwszy raz widzę takie dzienne do FF2 (z funkcją przygasania/gaśnięcia na czas działania kierunkowskazu). Pytanie czy to samoróbka (wtedy jest problem, bo lampa od FF2 nie ma homologacji na funkcję świateł dziennych) czy też jest to kolejny chiński wyrób - wtedy też jest pytanie o prawdziwość homologacji...
Znalazłem kogoś kto to montował. To jest żarówka led. Założył to już do kilku aut. Był na SKP i żadnych uwag nie mieli. Podobno pokazał też policjantowi z drogówki i także bez uwag. Podobno policja wogóle nie zwraca na to uwagi, no chyba że świecą bardzo słabo. Diagnostyka z SKP zrobił pomiar natężenia światła i powiedział ze jest ok.
Teisejas 13-03-2014, 09:40 Rozwiązanie rzeczywiście fajne. Przez chwilę zastanawiałem się czy to jest tylko specjalna dwufunkcyjna żarówka, czy dodatkowa włożona w odbłyśnik, ale Kolega wyczuł moje rozterki i rozwiał w międzyczasie moje wątpliwości.
Niestety, jeżeli chodzi o legalność tego rozwiązania to nie jestem takim hura optymistą. Po pierwsze jest to rozwiązanie, które ingeruje w homologowany reflektor i już sam fakt zastąpienia tradycyjnej żarówki kierunkowskazu ledową, jeżeli nie ma homologacji, jest wątpliwy co do wniosku o spełnieniu warunków technicznych. Po drugie, jeżeli diagnosta nie wbije w dowód rejestracyjny żadnego potwierdzenia, że rozwiązanie spełnia wymagania przepisów dla świateł dziennych, to bez homologacji wybitej na reflektorze nie udowodnisz Policjantowi w czasie kontroli na drodze, że tak można jeździć. Istnieje więc ryzyko zatrzymania dowodu rejestracyjnego i skierowania na kolejne badanie techniczne. To, że jeden Policjant nie miał problemu z tymi światłami nie oznacza, że inny takiego nie dostrzeże. A kwestia podejścia diagnostów na SKP jest swoją drogą ciekawa- też już kiedyś czytałem, wypowiedzieć koleżki, który włożył sobie moduł "aktywujące" dzienne na światłach drogowych i w czasie badania technicznego diagnosta zmierzył natężenie światła, sprawdził czy włączają się przy włączonym zapłonie i pieczątkę przystawił. Nie wiem, może są rzeczywiście jakieś przepisy, które umożliwiają dopuszczenie do ruchu samochodów z takimi modyfikacjami, ale logicznym jest, że powinno to być jakoś potwierdzone (tak jak montaż haka holowniczego).
Andrzej_K 13-03-2014, 11:56 Znalazłem kogoś kto to montował. To jest żarówka led. Założył to już do kilku aut. Był na SKP i żadnych uwag nie mieli. Podobno pokazał też policjantowi z drogówki i także bez uwag. Podobno policja wogóle nie zwraca na to uwagi, no chyba że świecą bardzo słabo. Diagnostyka z SKP zrobił pomiar natężenia światła i powiedział ze jest ok.
Nie mów bzdur. (chyba, że masz w tym interes?) Na stacji diagnostycznej taki bezczelny samopał nigdy nie przejdzie! Tak jak pisze "tedi_k" ( i nie tylko on) - ten reflektor nie ma homologacji dla świateł dziennych.
Stronka tego, który to zakłada: www.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.pl
Prawdę mówiąc ten Twój post śmierdział mi kryptoreklamą, a gdy zobaczyłem, że dziwnym przypadkiem(?) i Ty i firma z linku jesteście z Bydgoszczy... samo mówi za siebie.
Jestem z Bydgoszczy i mijałem kilka razy to auto z filmiku. Dlatego zacząłem szukać kto takie coś zakłada. Nikomu nie robię reklamy, nie mam w tym żadnego interesu. Chciałem poznać opinię innych osób a nie tylko kogoś kto to montuje. Wolę mieć pewność zanim wydań kasę na ewentualny montaż. Adres strony usunąłem, żeby nie było reklamy.
Teisejas 13-03-2014, 16:40 A tak z ciekawości ile sobie ci fachmani krzyknęli za założenie takich "dziennych"?
fajna sprawa podajcie linka do tych magików mi sie podoba :)
Wczoraj zainstalowałem lampy tak jak to zrobił Dahrek. Wyglądają świetnie. Niestety problem miałem z podłączeniem plusa od stacyjki. Nie chciałem kombinować z wejściem kabla do kabiny i najlepiej było mi się podłączyć do puszki bezpieczników pod maską. Pośrodku puszki mam wiązkę kilkunastu kabli w trzech rzędach. Zacząłem sprawdzać trzy pierwsze zewnętrzne kable i okazało się że w środkowym światła zapalają się po załączeniu silnika i gasną bezpośrednio po jego wyłączeniu a w dwóch pozostałych zapalają się już po zaświeceniu kontrolek na wyświetlaczu a gasną jakieś 12-14 sekund po zgaszeniu silnika, słychać jak wyłącza się przekaźnik.
Podłączyłem więc do środkowego ale po kilkuset metrach światła zgasły. Nie wiec co jest ale już nie zapalają się na środkowym kablu. Wogóle nie mam tam teraz napięcia. Nie mam pojęcia od czego on był. Wszystkie bezpieczniki są nieuszkodzone.
Podłączyłem się wiec do jednego z zewnętrznych kabelków.
Pytanie brzmi czy ktoś z was wie od czego są poszczególne kable w wiązce i może pod który ktoś z was się podpiął.
Znalazłem wolne gniazdo bezpieczników w puszce pod maską silnika nr 32 i może tutaj się wepnę. To gniazdo 32 ma zainstalowany jeden uchwyt na nóżkę bezpiecznika i po nim idzie 12v po przekręceniu stacyjki . Brak drugiego uchwytu na nóżkę bezpiecznika.
Sprawdziłem i gniazdo to odpowiada za układ sterowania silnikiem benzynowym, automatyczną skrzynię benzynową lub zasilanie wtryskiwaczy ( późniejsze modele tylko wersja ST )
Czy to dobry pomysł czy też pozostać przy tym z postu wyżej.
No i mam problem. Nie wiem czy związany z moim podłączeniem do środkowego kabelka jak pisałem wcześniej w którym nie ma teraz napięcia ale fakt jest taki że kiedy wjechałem na podwórko i wypiąłem z w/w kabelka światła dzienne to po kilku odpaleniach ( bezproblemowych) i postoju zgaszonego samochodu przez około godzinę, wywaliło mi akumulator.
Podładowałem go kilka godzin, sprawdziłem czy coś nie kradnie prądu - nie kradnie - i spróbowałem odpalić ale niestety. Kontrolki zapaliły się normalnie ale samochód nawet nie zakręcił silnikiem za to zaczęło coś mi strzelać jakby w elektryce. Naładowany akumulator z 12,5V spadł do 11,8V
Może ktoś z was coś mi podpowie.
Problem rozwiązany. Złośliwość przedmiotów martwych. Akurat w czasie jak bawiłem się kabelkami całkowicie rozsypał się akumulator, miał już swoje lata. Plus świateł podpiąłem pod wolny bezpiecznik w skrzynce, który opisałem wcześniej.
piotras31 11-04-2014, 18:12 W załączniku macie zdjęcie zrobione telefonem z katalogu akcesoriów.
Pozdrawiam
jaki jest ten numer tej części?,wzrok mnie zawodzi,ktoś to znalazł,też to widziałem kiedyś.
piter!!! 23-04-2014, 18:36 Jak podłączyc światła ledowe dzienne aby zapalały się dopiero po uruchomieniu silnika?
piter!!! najlepiej zgodnie z instrukcją która powinna być w zestawie
piter!!! 23-04-2014, 21:23 W instrukcji jest pod stacyjkę, ale to nie jest rozwiązanie, bo RL świecą się już przed uruchomieniem silnika. Wyczytałem na innych forach aby z alternatora z D+ wziąśc sygnał i dac pod przekaźnik, tam pojawia się napięcie po uruchomieniu silnika i tak też chyba zrobię.
JohnLenin 29-04-2014, 19:31 Witam,też zastanawiam się nad montażem światełek do jazdy dziennej, w miejsce przeciwmgłowych. Które z tych bardziej polecacie(jakość+dobre świecenie) http://allegro.pl/swiatla-dzienne-ford-focus-ii-mk2-fl-dedykowane-i4135075803.html, czy takie http://allegro.pl/dedykowane-swiatla-dzienne-jazdy-led-ford-focus-2-i4186405425.html?
Kurde zgłupiałem.
Dziś przyszły do mnie chińskie DRL i mam małą zagwostkę z montażem.
Jest to zestaw który składa się z automatu zewnętrznego - nazwijmy to box.
Na mini schemaciku instalacji ( bo oczywiście po co zrobić jakąś nawet skróconą instrukcję) mam tak rozrysowany schemat że:
1. dwa kable z wtyczkami idą do lamp DRL - OK, rozumiem :)
2. Jeden kabel rozdziela się na dwa (+ i - zakończone widełkami jak do aku) - tutaj na schemacie jest info żeby podłączyć do aku - OK rozumiem, możliwe że to układ rozpoznający napięcie.
3. dwa zagadkowe kabelki, czarny i biały - które jak mniemam mam podłączyć chyba do + od postojówek tak? Na schemacie oczywiście narysowali jeden (czyli w sumie na rysunku jest 5 wszystkich a w rzeczywistości 6 kabli)
Czy dobrze rozumuję? jeden biały do jednego plusa od postojówki, drugi czarny do drugiego plusa od postojówki? Czy może normalnie na jedną stronę czarny do masy a biały do plusa jednej z postojówek?
Pewnie jeden z tych "zagadkowych" do plusa postojówek, a który? to może metoda prób i błedów?
Chińskie hymmm ciekawe czy by chociaż bagażnik oświetliły :p
To są takie o: http://allegro.pl/led-swiatla-jazdy-dziennej-dzienne-okragle-4-diody-i4184260558.html
tylko ze mam wersje właśnie z automatem...
oby Ci mocno swieciły, ale jakoś w to nie wierzę :(
JohnLenin 09-05-2014, 21:16 A co sądzicie o wer NSSC z ringami http://allegro.pl/swiatla-dzienne-le...195523171.html
... zabłysły .... załancza ...
Litości, nie jestem polonistą, ale takie cuda w oczy kolą.
Koledzy szanujmy się - zabłysnęły i załącza
A teraz coś na temat:
Wielu z Was napisało, że tańsze chińskie LED-y palą się po krótkim czasie. To może coś takiego- dobre, tanie, polskie, nieskomplikowane ;)
http://allegro.pl/polskie-fi-80-dzienne-2-szt-do-zabudowy-na-zarowke-i4357041493.html
lub
http://allegro.pl/nowoczesne-swiatla-dzienne-optyka-ff-do-zabudowy-i4363072739.html
plus automatyka
http://allegro.pl/automat-sterownik-drl-do-swiatel-do-jazdy-dziennej-i4376118009.html
I całość mamy za sto parę złotych :)
Zaleta - po spaleniu żarówki, wymieniamy na każdej stacji benzynowej.
kurcze chetnie bym przejrzal te wszystkie wasze zakupy ale linki do allegro wygasaja tak szybko ze zazwyczaj trafiam tylko na wyszukiwarke :/
MarcinUj 24-07-2014, 06:59 Ja też zamontowałem sobie światła LED do jazdy dziennej w miejsce przeciwmgielnych, ale...
...nie wiem dlaczego podczas wciśnięcia pedału hamulca (zapalają sie tylne światła STOP) LEDy trochę przygasają - jakby był minimalny chwilowy spadek napięcia.
Zasilanie LEDów zrobiłem ze skrzynki bezpieczników w komorze silnika pod bezpiecznik F25.
Czy ktoś może mi pomóc, jak inaczej podłączyć LEDy aby nie było tych spadków napięcia?
Winę może mieć masa... Gdzieś jest źle zrobiona lub nie ma jej... Chociaż jak by jej nie było to by było o wiele gorzej. Na moje to masa gdzieś się gubi i przygasają światła... Nie wiem co może być inną przyczyną. U mnie tak właśnie było gdy światła przygasały... Trochę przeróbki specjalnie by mieć większą masę i wszystko ładnie teraz chodzi.
MarcinUj 24-07-2014, 18:57 Winę może mieć masa... Gdzieś jest źle zrobiona lub nie ma jej... Chociaż jak by jej nie było to by było o wiele gorzej. Na moje to masa gdzieś się gubi i przygasają światła... Nie wiem co może być inną przyczyną. U mnie tak właśnie było gdy światła przygasały... Trochę przeróbki specjalnie by mieć większą masę i wszystko ładnie teraz chodzi.
Hmm, poprawiłem dziś połączenie z masą, ale nie pomogło :(
qwerty112 25-07-2014, 16:20 mam to samo. wciskam hamulec i gasna drl. dowiadywalem sie od kogos obeznanego ze sa zle podlaczone. powiedzial ze tu wszystkim steruje komputer i on decyduje ile jest potrzebne napiecia w akutalnej sytuacji, jesli jest male zapotrzebowanie to gasna. niestety nie mam czasu by ktos sie tym zajal i powiedzial co jest zle podlaczone. aktualnie sa podlaczone pod stacyjke
Witam.
Przejrzałem od początku, cały ten post, dużo jest wypowiedzi na temat samych lamp, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi jak podłączyć światła led do mojej foki. Jeżeli ktoś mi podpowie jak to zrobić będę wdzięczny. Otóż w moim poprzednim focusie I też miałem ledy, elektryk podłączył je przy stacyjce w ten sposób, że zapalały się po przekręceniu kluczyka na II, a gasły po przekręceniu pokrętła świateł. Obecnie mam MK II FL i po przekręceniu kluczyka na II zapalają się postojówki i dzienne (włącznik świateł ustawiony na 0, jest bez pozycji auto, nie mam czujnika zmierzchu i deszczu). Czy teraz też mógłbym podłączyć ledy przy stacyjce, żeby nie zapalały się inne światła tylko ledowe lampy i gasły po przekręceniu włącznika świateł. Dzięki za dokładną poradę, do których przewodów podłączyć, co dodatkowo wstawić (bezpiecznik, przekaźnik?). Moja skrzynka bezpieczników (GEM), jeżeli to pomoże na foto.
Pozdrawiam
MarcinUj 17-08-2014, 19:37 "marko-p" kupujesz ledy z automatem, które mają trzy przewody:
+12V zasilanie ledów
+12V które wyłącza Ledy
masowy.
Przewód +12V zasilający LEDY podłączasz np.: do bezpiecznika nr 25 w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.
Przewód +12V, który ma na celu wyłączyć LEDy po podaniu napięcia 12V podłączasz przy wtyczce lampy od np.: żarówki postojowej.
Masowy wiadomo - tam gdzie masa.
I teraz włączasz silnik masz Ledy, włączasz światła postojowe lub mijania to ledy gasną.
Ja mam przełącznik świateł z opcją AUTO więc zrobiłem sobie z przekaźnikiem wg schematu z załącznika i mogę całkowicie wyłączyć ledy jak potrzeba.
Niekoniecznie tak, w ledach Philipsa zasilanie podłącza się bezpośrednio do akumulatora.
Sorry, ale nie jestem dobry w te klocki (elektryka), czyli mogę podłączyć według tego schematu i będą działały ledy, po przekręceniu kluczyka w stacyjce na II, a postojówki i dzienne nie. Natomiast po przekręceniu włącznika świateł ledy zgasną, a zapalą się postojówki a potem dzienne. Mimo tego, że obecnie postojówki i dzienne zapalają się już po przekręceniu kluczyka na II.
Dzięki za odpowiedź.
Powinieneś najpierw wyłączyć "światła skandynawskie" które masz pewnie aktywne, a o tym już było dużo na forum
Andrzej_K 01-04-2015, 17:43 Od kilku lat mam LED'y w miejscu halogenów. Nigdy mi nie przeszkadzało, że nie mam kontrolki zapalonych tych świateł. Ostatnio przy wymianie filtra powietrza niechcący odłączyłem przewód zasilający i dwa dni jeździłem bez świateł.
Zastanawiam się (bo nikt nigdy o tym nie wspominał) czy ktoś z Was ma kontrolkę zapalonych świateł dziennych? Oczywiście chodzi o światła dokładane.
Czy ma ktoś doświadczenia z montażem Magneti Marelli LAQ010 do focusa 2004-2007r.
http://www.autometa.com.pl/akcesoria/lampy_jazda_dzienna_magneti_marelli.html
Lampy mają typowe mocowanie do zderzaka Focusa po lifcie.
Jedynym drl z dedykowanym mocowaniem przed liftem jest Hella 2PT 010 177-811 niestety cena jest wysoka.
http://i61.tinypic.com/35c0pi1.png
Znalazłem jeszcze produkowane przez firmę EURALIGHT LED światla, które mają adapter umożliwiający montaż poliftowych świateł drl w focusach MK2 2004-2007.
www.hansen-styling-parts.de
http://i62.tinypic.com/90vd51.png
paweleczek666 09-08-2015, 15:15 koledzy, pomóżcie mi, zamontowałem światła dzienne w halogeny,
trzy kabelki są do podłączenia: czarny masa, czerwony prąd, biały pod światła postojowe,
brakuje mi podłączenia białego, gdzie dokładnie mam go podłączyć, i jak? przecinając któryś kabelek...?
Biały jest po to aby przy włączeniu świateł dzienne gasły,
Pozdrawiam
Biały podłączyć pod światła postojowe. Najlepiej pod kabelek który zasila postojówkę w lampie.
Albo przylutować albo podłączyć na zacisk
Aleksander1404 26-12-2015, 15:45 ...
mateuszrex 09-07-2016, 20:41 To i ja się pochwale że założyłem światła dzienne do FF 2 przed liftem :) Zamontowane magneti marelli laq010. Lampki ładnie świecą, z podłączeniem też żaden problem (zasilanie po stacyjce z skrzynki bezpieczników (pod maską) dokładnie z bezpiecznika "spryskiwaczy reflektorów" wykonane na baypasie :) . Jedyny problem to z montażem samych świateł w miejscu na halogeny. Po założeniu maskownicy wyszła szczelina (2 - 3 mm) i nie wiem co można z tym zrobić.. ? Czy ewentualnie chromowane ringi pomogą??
Lukasz2525 09-07-2016, 22:41 Z jakiej odleglosci widoczne ? Ma to jakas homologacje ?
Te swiatla ledowe to jakies utrapienie , zmora i plaga polskich drog . Bardzo czesto widuje ledwo swiecace , mrugajace , albo swieci tylko jedna strona i w ogole sa ledwo widoczne . Problem pojawia sie w trasie jak jedziemy w ciemny dzien , wyprzedamy auto i z naprzeciwka nagle pojawia sie auto na takich ( swiatlach ) .
Ludzie chca zaoszczedzic na tych zarowkach i chyba paliwie , wiadomo ze sa porzadne ledy , ale nikt nie kupuje tych za 200 , tylko raczej za 20 na allegro .
Jadac w trasie to samochod na swiatlach mijania na prostej widac i z kilometra odleglosci , a ciemnie auto na ledach jest w stanie pojawic sie w ostatniej chwili jak sie jedzie na przyklad przez las . Kiedys to trafilem na takiego z ledami podczas mgly jak juz bylem calym autem na lewym pasie .
Problem jest taki ze ludzie w ogole nie interesuja sie samochodami , jazda samochodem , widocznoscia na drodze , dla wiekszosci to jest przedmiot , do poruszania sie z punktu a do punktu b , byle wygodnie , byle dojechac , niewazne czy umie sie jezdzic , niewazne czy zaparkuje sie porzadnie czy moze krzywo albo czy ktos obok nie wsiadzie do auta . Wazne ze on/a dojechal/a sobie wygodnie samochodem i tyle . Wazne ze ma ledy i oszczedza , wiec dojechal/a wygodnie i tanio . Nikt nie pomysli czy dobrze jedzie , czy dobrze zaparkowal , czy jest widoczny z daleka na drodze . Nikt sie nie pofatyguje zostawil zapalonych swiatel i odejsc 800 metrow od auta i zobaczyc . Wazne ze oszczedza ( pozornie i nie wiadomo na czym ) .
Problem jest taki ze ludzie w ogole nie interesuja sie samochodami , jazda samochodem , widocznoscia na drodze.[...]
Ja się właśnie interesuję i ubolewam nad tym jaką krzywdę zrobiono nam (i innym krajom postkomunistycznym, mniej kumatym motoryzacyjnie) w 2007 roku finansując skuteczną kampanię przeprania mózgów, która wpoiła ludożerce, że w dzień potrzeba używać świateł nocnych.
Mam w swoim fokusie dzienne za 600 zł, ale byłbym przeszczęsliwy, gdyby nie trzeba było świecić w dzień niczym, tak, jak to jest na porządku dziennym w 95% państw świata. Jeno Polak zapatrzony w swój ogródek nie jest w stanie tego pojąć, że nocne w dzień pomagają mu tak samo jak, na przykład, schabowy, mleko czy wódka.
Dokładnie mam takie samo zdanie na ten temat-jak nie wiedzisz samochodów w dzień to może nie powinieneś jeżdzić samochodem,w wielu krajach na świecie jakoś ludzie sobie radzą bez świateł w dzień.
czy te kratki z ledami podejdą do focusa mk2 przed liftem?
http://sklep.motohid.pl/pl/p/Ford-Focus-2-FL-Swiatla-Dzienne-LED-DRL-w-kratkach-zderzaka-z-PMG/656
Nie podejdą - przecież kształt jest całkiem inny...
A widział ktoś gdzieś takie ledy abym mógł mieć halogeny i te ledy w kratce?
Pewnie, sam takie mam. Załączałem tu zdjęcie kilka razy.
Pewnie, sam takie mam. Załączałem tu zdjęcie kilka razy.
Przetrzepałem cały temat, niestety nie znalazłem żadnego posta z zdjęciami od Ciebie.
Podrzuć zdjęcie jak to wygląda oraz gdzie kupiłeś ;)
Z góry bardzo dziękuję.
http://www.focusklubpolska.pl/dto_garage.php?do=viewvehicle&vehicle_id=3051
http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-4873-Swiatla-dzienne-LED-MaxLed-DUO-okragle.html
Takie mnie nie interesują...
Mi chodzi o paski ledowe wmontowane w kratkę z halogenem.
Paski ledowe to się nadają do...oświetlenia bagażnika ;)
Paski miałem poprzednio. Więcej nie zamierzam.
Jakie paski miałeś?
Bo mnie interesują dedykowane, ale coś nie mogę znaleźć do wersji przed liftem.
Miałem w poprzednim aucie, a w obecnym już takiej lipy nie chciałem.
Do wersji przed liftem możesz dorzeźbić w kratce jakiekolwiek paski.
Witam
Przeleciałem cały wątek, ale ostatecznie się nie doczytałem wiec zapytam się konkretnie.
FF mk2 przed liftem, bez halogenów, bez auto świateł, czujnika deszczu/zmroku. Chcę zamontować Ledy jako dzienne w miejsce halogenów. Kupione maskownice (atrapy) z dziurą na swiatła. Kupione Ledy Magnetti Marelli LAQ010.
I tu pojawia się pytanie: te światła nie maja żadnego dodatkowego przekaźnika (pewnie wbudowane osobno w każdej lampie led), z obu wychodzi tylko trzy-przewodowy kabel (przewody czarny, biały i czerwony).
Czy wystarczy, że połączę poszczególne kabelki z obu ledów w jeden (czyli z 2 czarnych zrobię 1, z 2 białych zrobię 1, itd.), i dopiero tak uzyskane 3 przewody (w początkowych 6-ciu) podłączam odpowiednio : 1 pod masę, 1 do skrzynki bezpieczników i 1 do wtyczki lewej lampy samochodu, pod przewód pozycyjnych ????
WITAM, a co sądzicie o module świateł dziennych montowanego pod światła długie (producent deklaruje 30% światła) nie trzeba niczego dorabiać, zamieniać tylko podpinamy kable i dzienne w fabrycznym reflektorze..... ponoć :roll:
Michał25 25-02-2017, 12:38 Ktoś się spotkał z takimi światłami (https://www.youtube.com/watch?v=p90Dh5LGMSg) są na allegro do kupienia takie żarówki moze ktoś ma i wrzuci filmik jak to świeci za dnia
Lampy w Focusie nie są przystosowane do wszelkich przeróbek/dokładek swiateł do jazdy dziennej. brak oznaczeń DRL na lampie. Grozi zatrzymaniem DR
Michał25 25-02-2017, 14:48 tak ale to żadna praktycznie przeróbka jest to inna żarówka (http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6727955632) lampy nie są w żaden sposób ruszane
lukanio8 10-03-2017, 14:50 Witam,
Nie wiem czy w dobrym miejscu pytam.
Poszukuje ramek na halogeny do Focusa MK2 w takim kolorze jak poniżej na zdjęciu.
Wszędzie znajduje tylko czarne.
Czy ktoś się może orientuje gdzie można takie kupić
http://images.tinypic.pl/i/00879/0sdbe4sf488p_t.jpg (http://www.tinypic.pl/0sdbe4sf488p)
Pozdrawiam
Samurajski 11-03-2017, 06:54 Na allegro popytaj sprzedawców jak nie mają w ofercie, albo na szrocie.
tak ale to żadna praktycznie przeróbka jest to inna żarówka (http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6727955632) lampy nie są w żaden sposób ruszane
To przeróbka. Za coś takiego zabiorą Ci dowód.
Na stacji diagnostycznej jak diagnosta będzie w miarę kumaty nie podbiją dowodu.
Niestety ale stacje diagnostyczne mają temat DRL gdzieś
Nikt nie sprawdza jak to świeci i jak zamontowane, czy sa zachowane wymiary.
Dlatego na drogach potem takich patafianów nie widać z przeciwka.
Michał25 12-03-2017, 18:13 To przeróbka. Za coś takiego zabiorą Ci dowód.
Na stacji diagnostycznej jak diagnosta będzie w miarę kumaty nie podbiją dowodu.
Pytałem się na stacji diagnostycznej, przeszło by coś takiego pod warunkiem że te do jazdy dziennej świeciłyby cały czas a nie trakcie miganie kierunkowskazu białe światło gaśnie wiec temat kicha. Sam pomysł jest super wymiana tylko żarówek i po sprawie
Co z tego, że by przeszło - i tak nie jest to zgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami i nie ma znaczenia czy świeci podczas migania migaczy czy nie świeci.
Klosz lampy nie jest przystosowany do świecenia świateł dziennych i tyle w temacie.
Wsadzanie dziwnych żarówek jest równoznaczne z zakładaniem np HIDów do zwykłych lamp.
mrynk dokładnie ja tak zrobiłem i jest ekstra. Efekt tych Magnetti Marelli LAQ010 jest super. Polecam, mam je już pół roku i świecą jak nowe.
rieper dzięki za potwierdzenie moich domysłów.
No a same lampy napisane maja ze gwarancja świecenia 30 000 h, co daje ponad 10 lat działanie przy codziennym 8 h używaniu.
Więc pół roku to drobiazg teoretycznie ;)
Czy ma ktoś doświadczenia z montażem Magneti Marelli LAQ010 do focusa 2004-2007r.
http://www.autometa.com.pl/akcesoria/lampy_jazda_dzienna_magneti_marelli.html
Lampy mają typowe mocowanie do zderzaka Focusa po lifcie.
Jedynym drl z dedykowanym mocowaniem przed liftem jest Hella 2PT 010 177-811 niestety cena jest wysoka.
http://i61.tinypic.com/35c0pi1.png
Znalazłem jeszcze produkowane przez firmę EURALIGHT LED światla, które mają adapter umożliwiający montaż poliftowych świateł drl w focusach MK2 2004-2007.
www.hansen-styling-parts.de
http://i62.tinypic.com/90vd51.png
Temat powraca. Czy komuś udało się zamontować takie światła w MK2 przed liftem? Jak to zrobić? Gdzie zakupić taki adapter (rysunek 2 element nr 2)? Ewentualnie jak dorobić? Myślałem już by wykorzystać profil aluminiowy zamknięty o boku 1cm. Planuję zainwestować w OSRAM LEDriving FOG LEDFOG101 i muszę być pewny, że będą pasowały.
Po dwóch kompletach ledowych (w 9 lat) wiem, że kolejne moje dokładane dzienne będą na zwykłych żarówkach 21W.
DRL PY21W w kierunkowskazie (białe i pomarańczowe kiedy włączamy kierunek) - czy to legalne?
Wydaje mi się że żadne niefabryczne rozwiązanie zmieniające funkcjonalność dowolnych świateł z zewnątrz samochodu nie jest legalne, bo nie było homologowane :)
Czy ktoś zdecydował się na montaż żarówki dwufunkcyjnej czyli kierunkowskaz + dzienne? Jeśli tak to może dodać zdjęcie jak to wygląda? Zastanawiam się nad tym tylko nie wiem czy pomarańczowy klosz nie zakłóci białego światła.
Do twojego auta takie rozwiązanie się nie nadaje.
Mrmister 06-07-2018, 12:30 Panowie poszukuje przekaźnika R15 do świateł dziennych do Focusa 2006 Ghia.\
Ma ktoś może na zbyciu???
Koledzy możecie mi podpowiedzieć jak zamontować światłą NSSC 510HP pod włącznik automatyczny w Focusie MK2 przed liftem
Bump:
A ja się pochwalę swoimi dziennymi. Rzeźbienie całą sobotę i trochę niedzieli, zdejmowanie zderzaka, wycinanie i wiele innych, ale zakończone sukcesem. Lampy pochodzą od Mondeo MKIV po lifcie. Zapalają się tak samo jak w w oryginale. Po stacyjce całą mocą, a po zapaleniu pozycyjnych lub mijania świecą przygaszone. Całkowicie legalnie bo oryginalnie :)
Na zdjęciach słabo widać, ale może dopatrzyć jak świecą przy zapalonych światłach i bez.
Świetnie współgrają z czujnikiem światła.
https://photos.google.com/share/AF1QipMB1ZemgRYjgkfUIf6w8WrPWIyxzX0ZHKbtlcTSZlH4t-aq7xYTT-Hwuzwqx9rRtQ?key=YnI1Ti0wNlZOemUyLTN5VG5jekJkUndMT 1J6MXJR
Mrmister 03-12-2018, 16:02 Z racji tego że ostatnio dość modne są żarówki LED'owe zastanawiam się nad ich wymianą w miejsce zwykłych tylko jest jedno "ale"... Mianowicie mam światła DRL i zamontowany osławiony bezpiecznik R15. Wszystko działa pięknie to znaczy w dzień palą się tylko mijania z mniejszą mocą bez pozycji tył, przód i dopiero jak czujnik załapie mrok albo tunel to złączają się mijania z pełną mocą i oczywiście wszystkie postojówki, oraz deska rozdzielcza się podświetla. Moje pytanie czy taka żarówka LED'owa też będzie w stanie świecić z mniejszą mocą w dzień po przekaźniku R15? I czy ktoś już to ćwiczył?
rzepetto 03-12-2018, 16:09 Za montowanie żarówek LED zabierają dowód rejestracyjny.
Mrmister 03-12-2018, 16:20 Za montowanie żarówek LED zabierają dowód rejestracyjny.
Kolega z własnego doświadczenia czy z drogówki? Kuzyn już od roku jeździ tyle że ma lampy soczewkowe i jakoś nie zabrali...
Mrmister.
Pomijając kwestię legalności, homologacji, itd., wystarczy, że będziesz miał stłuczkę (nawet nie z Twojej winy), kierowca drugiego samochodu powie, że go oślepiłeś i nici z odszkodowania. Może tak być, że przy stłuczce, wypadku zbijesz lampę reflektorową, a będzie kumaty i dociekliwy policjant to też będziesz miał problemy.
Twoja sprawa czy założysz czy nie, ale ja Ci nie pomogę z kwestią ciemniejszego świecenia, Musiałbyś wziąć jakąkolwiek żarówkę 12V i poćwiczyć z obniżonym napięciem.
Chociaż z drugiej strony żarówka, żarówce nie równa. Przykładem podam LED 230V u mnie w domu. Jedna współpracuje z podświetleniem włącznika przy ścianie, a inna nie chce, ponieważ po wyłączeniu cały czas się żarzy i trzeba wyciągać podświetlenie włącznika.
Tak więc, zależy od indywidualnej żarówki LED.
Kuzyn już od roku jeździ tyle że ma lampy soczewkowe i jakoś nie zabrali...
A mój kuzyn od roku jeździ po alkoholu ..... i też mu nie zabrali.
To znaczy, że wszystko jest OK?
Mrmister 03-12-2018, 21:26 wystarczy, że będziesz miał stłuczkę (nawet nie z Twojej winy), kierowca drugiego samochodu powie, że go oślepiłeś i nici z odszkodowania. Może tak być, że przy stłuczce, wypadku zbijesz lampę reflektorową, a będzie kumaty i dociekliwy policjant to też będziesz miał problemy.
Masz rację Wayne tutaj dla ubezpieczalni może być tzw. "żer" o tym nie pomyślałem. Z resztą ten EUropejski czyt. "szwabski" pomysł na ledy na siłę np. do domu, to taki nie mały trik. Już widzę w nowych mercach czy "ałdi" że np. z tyłu te ledy zaczynają lekko mówiąc "siadać" i migają, albo zamiast prawego kierunku miga całą lampa na czerwono i nie jest to wersja USA ;-). Widziałem już niejednokrotnie na trasie. Jak pytałem posiadacza nowej A4 jakie są koszty takiej wymiany żarówki ledowej to się za głowę złapał i prosił żebym nie pytał...
rzepetto 04-12-2018, 07:14 Kolega z własnego doświadczenia czy z drogówki? Kuzyn już od roku jeździ tyle że ma lampy soczewkowe i jakoś nie zabrali...
W sobotę robiłem przegląd i diagnosta nie przybił pieczątki Ukraińcowi z takimi światłami, wywiązała się dyskusja, oburzenie i diagnosta jakiś przepis wyciągnał wg którego po pierwsze nie należy się przegląd a po drugie w przypadku zatrzymania przez policję zabierany jest dowód. Na YT jest film jak gość porównuje zwykłe H7 z ledami, nawet takimi za 300 zyla(instalacja dodatkowa była robiona pod nie itp). te światła świeciły bardzo dziwnie, nie mówiąc o tym, że oślepiały innych kierowców. Z soczewkami może rzeczywiście jest nieco lepiej ale nadal nielegalnie.
Z racji tego że ostatnio dość modne są żarówki LED'owe zastanawiam się nad ich wymianą w miejsce zwykłych
Po tym wstępie już widać, że nie warto doradzać.
Plus apostrofoza, rzecz jasna.
Mrmister 04-12-2018, 21:34 Po tym wstępie już widać, że nie warto doradzać
Rozwiń temat weuek bo nie bardzo rozumiem dlaczego nie warto, od tego jest chyba to forum?
Dobrze, że modne nie jest wysmarowanie szyb odchodami borsuka, bo musiałbyś i ty tak uczynić.
Chyba zrozumiałeś.
Mrmister 05-12-2018, 17:43 Dobrze, że modne nie jest wysmarowanie szyb odchodami borsuka, bo musiałbyś i ty tak uczynić.
Chyba zrozumiałeś.
weuek gdyby wszyscy rozumowali tak jak Ty to pewnie zamiast autostrad nadal mieli byśmy "dzikie pola" zamiast galerii handlowych pewnie robili byśmy zakupy na targach takich jak w Kabulu a zamiast taksówek po błotnistych drogach śmigały by furmanki ciągnięte przez wygłodniałe szkapy... Rozumujesz trochę tak jak to było kiedyś w ofercie Henry'ego Forda i jego pierwszego samochodu zwanego T. "Dostępne były wszystkie wersje kolorystyczne, ale tylko wówczas kiedy był to kolor czarny" ;-)))
I pięknie byłoby (pisane razem).
Mrmister 05-12-2018, 21:40 ... Powracając do tematu żarówek to może ktoś poleci dobre żarówki mijania z barwą niebieską, świecące lepiej niż standardowe?
Albo niebieskie albo świecące lepiej niż standardowe ;)
Zobacz https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=252843
Mrmister 06-12-2018, 07:55 Albo niebieskie albo świecące lepiej niż standardowe
i tu jest "pies" pogrzebany... :lol:
|
|