Zobacz pełną wersję : [Escort 1990-1992] Pompa wodna do wymiany
Witam,
mam do wymiany pompę wodną =>Escort 1,8 16V LPG <= jest to możliwe "domowymi" sposobami?? :D proszę o istotne podpowiedzi... jakies instrukcje ;) jak ktoś ma jakieś fotki, wykresy to bardzo bym prosił,
pozdrawiam
NaNo84
Jest to możliwe ale wiąże sie z rozebraniem rozrządu (zdjęcie paska) trzeba wykręcić obie rolki prowadzące i wkrecić je w nową pompę,jeśli nie wiesz jak sobie poradzić z rozrządem to lepiej oddać w ręce fachowca.Jeśli żle ustawisz rozrząd może dojść do zdemolowania silnika (głowicy) przy próbie odpalenia.Jak masz pojęcie o mechanice to myślę że sobie poradzisz bez problemu
corneliusab 08-08-2009, 13:26 Jak wymieniales kiedys rozrzad w jakim kolwiek silniku to pojecie powinienes miec, gdybys robil to w silniku 16V byloby juz niezle, a jak w silniku forda to najlepiej. Musisz sciagnac rozrzad i odkrecic bodajze 4 sruby mocujace pompe do bloku i jeden przewod chlodzacy od pompy. Jezeli nigdy nie wymieniales rozrzadu sam to lepiej sie za to nie bierz tylko oddaj do warsztatu.
Pozdrawiam
2. zaznaczasz na dwuch kołach rozrządu i na dole na kole chbya wału marekrem srebrnym dwa zęby i jeden sodkowy na samym pasku wiesz jak miało byc ustawione...
3. teraz miedzy koła rozrządu wkałdasz śrubę.... z nakrętką tak aby była miedzy zębami o wymiarach wielkości takich aby skręcająć ja zablokować koła .... rozrząduWidzę że masz ogromne pojęcie o silnikach :) takie postępowanie może przysporzyć ogromnych problemów i to nie koniecznie tanich
corneliusab 08-08-2009, 15:18 RicoSb sorry ale wiekszych glupot dawno nie czytalem, moze i wymieniles sobie sam i nie twierdze, ze nie masz o tym pojecia ale opisac naprawy/wymiany kompletnie nie umiesz i wyszla z tego jakas masakra:). Zycze powodzenia w wymianie temu kto bedzie to robil wg. Twojego opisu.
Pozdrawiam
spoko oko ;) napisałem co wiedizałem a że było to dawno .. .to zdjęć nie robiłem....:) a metoda zaznaczania markerem sprawdza się ...
przepraszam za formę opisania :D następnym razem zrobie fotki :D
Magik123 09-08-2009, 11:04 w silnikacch 16V koła gorne sa regulowane czyli bez klinów dociskane tylko srubą, i zaznaczanie markerem nie daje efektu bo po zmianie paska jedno z drugim nie bedzie sie zgrywało, dlatego sa regulowane.
Musowo je poluzowac (sruby koł wałkow rozrzadu), wczesniej ustawiając wał na znak (znak to odlew na misce olejowej, taka krecha pod katem), zdjać pokrywe zworów, płaskownikiem na koncu wałkow zablokowac je, maja wyciecia z tyłu, popuscic srube napinacza celem naciagniecia paska, dokręcic napinacz, skontrolowac czy wał jest na swoim miejscu, blokujac najpierw koło wałka wydechowego dokrecamy jego srube zwarzając na to zeby miedzy tym kołem a kołem wału pasek nie był luzny, nastepnie blokujemy koło wałka ssacego i dokrecamy, zwarzajac zeby odcinek miedzy kołem wałka ssacego a kołem wałka wydechowego nie był luzny, dokrecamy koło. (Do blokowania koł mozna sobie zrobic urzadzenie cos wygladem przypominajace klucz płaski z dwoma wystajacymi bolcami na koncach)
W razie potrzeby luzujemy napinacz celem dociagniecia paska jesli wystapił luz, skrecamy napinacz.
Sprawdzamy czy wał jest na swoim miejscu i czy pasek jest dobrze naciagniety, wyjmujemy płaskownik blokujacy wały rozrzadu, za pomoca klucza chyba 19 krecimy wałem 2 obroty zgodnie z ruchem wskazówek zegara, ustawiamy spowrotem dolne koło na znak(znak to odlew na misce olejowej), bierzemy płaskownik ktorym wczesniej blokowalismy wałki, i wkładamy go spowrotem blokujac wałki, ma wejsc swobodnie, jesli nie chce wejsc bo ktorys wałek jest lekko przestawiony korygujemy go metoda jak wczesniej opisane, czyli luzujac jego koło pasowe, po korekcji skrecamy, robimy kolejne 2 obroty i sprawdzamy ponownie, teraz juz ma wszystko pasowac.
Składamy, i po wymianie.
Troche byle jak opisane ale ktos kto ma pojecie zrozumie bez problemu, jesli ktos tego nie rozumie to nie radze zabierac sie za wymiane bo nie bedzie łatwo, co innego wymiana w silnku 8 zaworowym tam nie ma takich problemow.
no ja mówie ze ja zaznaczyłem markerem na 3 kołach i pasku :) a koła rozrządu zablokowałem wkładając miedzy nie śrubkę.... :) i do dzisiaj chodzi po wymianie pompy wody :) wiec najgorzej nie było :D
a w podobny sposób mechanicy wymieniają w lanosach 16V i innych dajevach, lagunie II, peugocie 206. I samochody te smigaja do dzisiaj. Ja sobie tego sam nie wymyśliłem :D
RicoSb weż już przestan bo ktoś sobie przez Ciebie problemów narobi, ze Tobie sie udało to nie znaczt że to jest dobry sopsób.Powtórzę jeszcze raz to jest najgorszy sposób i nie opowiadaj że mechanicy tak robią,a jeśli znasz takich to podaj adresy i napewno juz nikt tam nie pojedzie
:) dobra juzsie nie odzywam :D
corneliusab 10-08-2009, 09:35 Assan jest dosc spora grupa mechanikow, ktorym nie chce sie sciagac pokrywy zaworow lub nie maja blokady walkow rozrzadu i wtedy robia znaki na kolach rozrzadu. Znacza na ssacym i wydechowym zęby na przeciw siebie, a kolo pasowe walu korbowego ustawiaja na znak. Moim zdaniem po to fabryka zrobila na blokade, ze tak ma byc, tym bardziej ze kola nie maja klinow i sa niezalezne od walkow, a blokada to zaden wielki wynalazek, ja kupilem zawias od bramy:D grubosci 5mm i tylko przycialem go na 230mm bo byl za dlugi i mam blokade:)
Pozdrawiam
Wielkie dzięki wszystkim za info ;) blokadę juz sobie zrobiłem, dzisiaj jadę kupić pompę... i w wolnym terminie razem z kumplem będziemy sie za niego brali ;) jeszcze raz dzięki... a jak komuś coś jeszcze przyjdzie to głowy to proszę pisać ;)
corneliusab 10-08-2009, 10:23 Zalatw sobie klucz dynamometryczny, mozna i bez niego ale jakbys mial dojscie gdzies pozyczyc to lepiej go miec:) Ja tez sie musze w koncu zaopatrzyc, co prawda pozyczam od kumpla ale lepiej miec swoj:)
Pozdrawiam
Roland77 10-08-2009, 13:26 Proszę, wymiana paska rozrządu w zetecu.
Powodzenia.
http://www.youtube.com/watch?v=9Y_ZabLGtX8&feature=related
corneliusab 10-08-2009, 21:08 No, ja wlasnie wrocilem z wymiany pompy wodnej:D Cztery godzinki z przerwami na piwko, kawke i fajeczki i pompa zmieniona no ale roboty jest sporo.
Tak na marginesie to moja pompa, ktora padla byla jeszcze fabryczna, bo miala znak FORD i wybity rocznik 95, wytrzymala 200tys. km. takze ford dobrze zaleca wymiane pompy co drugi pasek rozrzadu, wtedy wymiana pompy wypada co 180tys.km.
Pozdrawiam
|
|