Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] automatyczna skrzynia biegów tip tronic
witam !
szanowni koledzy z forum -szczesliwi posiadacze asb w swoich mondkach chcialem was zaprosic do rozmowy na temat waszych asb, problemow i opisow, porad jak pozbyc sie problemow ze skrzyniami!
kosztow napraw itp.
pozdrawiam kowal76
Cobretti 09-08-2009, 12:44 zapraszam tutaj -> http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=42118
;)
zapraszam tutaj -> http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=42118
;)
nie chodziło mi o całość opisów zwiazanych z autem a konkretnie dotyczących asb ww modelu
Cobretti 09-08-2009, 16:44 no dobra... to co chcesz wiedzieć ?? :D
bo mam :D
no dobra... to co chcesz wiedzieć ?? :D
bo mam :D
Cobretti no wielki PLUS dla Ciebie za poczucie humoru!!!
a tak na poważnie to chodzi mi o rozbudowanie tego działu i informacji tylko o asb
tzn jakies problemy i rozwiazania metoda garażową np zwykłe dolanie oleju do asb jakiego ?
mozliwośc zrobienia tego samemu! nie mowie tu o ingerencji w skrzynki ale np wymiana statyczna oleju jaki zamiennik ktory mozna dolac do tego co juz jest w skrzyni i takie tam ...
bo jesli moge zaoszczedzic te pare stuwek to wole je wydac na dzieciaka w jakims wesolym miasteczku niz jechac paredziesiat km i placic za cos co moge zrobic sam jesli wogole jest taka mozliwość!
Cobretti 09-08-2009, 17:42 Kowal76 - ale ta skrzynia jest bezobsługowa....
jedynie co możesz sam zrobić (??) to sprawdzić stan oleju .... i to Ci powie każde ASO
poczytaj mój wątek (jest w podpisie)... gdzieś na początku co niektóry kazali mi wymienić olej w skrzyni bo to i tamto...
mimo moich kontr, że się nie wymienia dalej kazali :D
ale nie.. nie ruszyłem tematu...
zrobiłem 110.000km w 1,5 roku i .... skrzynia działa tak samo jak działała :)
wiem ze sie "nie wymienia" tylko teraz tak :
ja mam nahulane 230 kkm jak go kupilem to mial 106kkm nie ruszalem nic lalem i cieszylem sie z jazdy a teraz dziwnie mi sie asb zaczyna zachowywac wiec zanim oddam ja do regeneracji nie daj Boze chce dolac olej bo moze gdzies jakos "wyparował" wstepnie z ogledzin asb wyglada na sucha ale jak wejde w kanal bede widzial miejsca wyjsc polosi bo moze tam sa jakies nieszczelnosci cholercia boje sie poprostu ze w ktoryms momencie skrzynia zrobi OFF i na tym moje zafascynowanie sie skonczy a portwel mi schudnie o pare tyś złotych
ps. przeczytalem cały twój wątek i niestety nie ma zadnych konkretnych info na temat jak samemu dolac olej sprawdzic poziom , jaki olej dolac zeby nie bylo kuku w skrzyni.
Cobretti 09-08-2009, 19:47 olej czerwony do ASB
ja mam 270.000 (wyjsciowo miał 157 w dniu zakupu - 2/2008)
i nic
marctwain 10-08-2009, 08:08 witam !
szanowni koledzy z forum -szczesliwi posiadacze asb w swoich mondkach chcialem was zaprosic do rozmowy na temat waszych asb, problemow i opisow, porad jak pozbyc sie problemow ze skrzyniami!
kosztow napraw itp.
pozdrawiam kowal76
Witam. Ja mam ASB ze zmianą biegów na kole kierownicy. Teraz mam 101kkm i zbieram się wymienić ten olej. Co by nie było to jednak pracuje. A przy ostatnich upałach i b.częstej jeździe w mieście.... Mam też Volvo xc70 AWD z 2006. Tam mówią też, że w skrzyni oleju nie wymieniać ale zaprzyjaźniony serwis volvo (prowadzi mój kolega) radzi wymienić co 100kkm. koszt w Volvo to 300 zł z olejem i robocizną.8)
wiem ze sie "nie wymienia"
Dalej nie wymieniaj ;) będziesz ostro płakał.
Pozdrawiam właściciel mdo z ASB
Edit:
a tak na temat ja wymieniam i się śmieję z właścicieli manuali na pokładzie :)
krzy.pla 19-08-2009, 12:20 Witam
No i stało się dzisiaj przy cofaniu cos szarpneło i samochód przestał jechać do tyłu. Dodatkowo przy próbie cofania resetują się wskażniki z komputera i licznika kilometrów . Po wyłączeniu i załączeniu stacyjki wskażniki wracają do normy. Gdy włącze wsteczny obroty wzrastają a autko niestety stoi . Gdybyscie znali jakis warsztat co naprawia takie skrzynie byłbym wdzięczny za kontakt najlepiej z okolic sląska. Oczywicie posiadam automatyczną skrzynię biegów.Taki sam wątek załozyłem też tutaj http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=42118&highlight=obroty&page=24
Mam nadzieje że jakas dobra duszyczka i tutaj zajrzy i pomoże.
nie oddawaj czasem do ASO bo oni i tak nie robia asb tylko oddaja do remontu do warsztatow a kasuja jak ..... jak by to oni ja naprawiali
jak juz uporasz sie ze swoja asb to napisz co i jak i jak bardzo bolało?!
marctwain 24-08-2009, 12:19 Napisał MAD: a tak na temat ja wymieniam i się śmieję z właścicieli manuali na pokładzie :)[/QUOTE]
Co ile wymieniasz??? ja mam 102kkm:) Ile tego oleju tam wchodzi?
krzy.pla 25-08-2009, 11:39 Jestem po pierwszych diagnozach. Perspektywy nieciekawy. Niestety skrzynie biegów typu JATCO według odwiedzonego serwisu nie cieszą się dużą trwałocią ?. Koszt naprawy "wstecznego biegu" to 6500zł netto , do wymiany tzw. kosz tylnego biegu i profilaktycznie konwenter. Jednoczesnie Panowie stwierdzili że występuje u mnie poslizg na 3 biegu (tu się zgadzam a myslalem ze to normalne pisalem o tym w wczesniejszym poscie) i chyba bedzie do wymiany pierscien 3,4 biegu bo jak nie to zostanie mi tylko 1 i to tez nie na dlugo- dodatkowo 1500-2000zł.Wierzyc nie wierzyc szukam dalej.
Mam nadzieje ze Panowie się myla. Póżniej byłem u innego mechanika. Po wymianie oleju trójka się już nieslizga, rewelacjaaa. Tak że panowie olej w naszych skrzyniach trza wymieniać . To co wylecialo z mojej skrzyni po przejechaniu 139000 km nadaje się tylko na bombę biologiczną. Odnosnie wstecznego gosć się zarzeka ze to problem jednego zaworku . Czyszczenie lub ewentualna wymiana w przyszlym tygodniu w czwartek i to bez zrzucania skrzyni. Chyba trafil mi się czarodziej. Gdziekolwiek się nie zadzwoni pierwsza diagnoza to trzeba zrzucić skrzynie a potem śledztwo, tylko że ceny zaczynają się za tą operacje od 1400 zł. a gdzie naprawa. Czarno to widzę , no i trójka zaczyna się znowu ślizgać przy zimnym silniku.
C.D.N
krzy.pla 25-08-2009, 12:02 Krótkie pytanie czy wiecie jaki olej się wlewa do naszych skrzyń automatycznych.Typ , kolor syntetyk czy minerał.
olej czerwony do ASB
A mineral czy syntetyk to nie wiem
jeszcze pytanie czysto teoretyczne
czy mozna olej do asb dolac przez odpowietrznik skrzyni i co sie bedzie działo w przypadku nadmiernej ilosci oleju w asb?
marctwain 14-09-2009, 12:48 Nie robiłbym tego przy tej skrzyni. Jeśli masz poziom to lepiej zostawić to tak jak jest. To dość chimeryczna skrzynia. Po nadmiernym dolaniu może się "wyłożyć". Mało który warsztat. nawet ABScar w w-wie nich ce się dotykać do wymiany oleju w tej skrzyni. Wiem z serwisu od znajomego, że bardzo często jak wymienili olej, czego raczej się nie robi, ale klient chciał, to wracał za jakiś czas na naprawę skrzyni.:wink:
A gdzie jest korek do kontroli stanu oleju i jak się to robi? Bo słyszałem że na właczonym silniku i w pozycji N
krzy.pla 21-09-2009, 10:05 Witam
Autko wreszcie naprawione. Powodem problemu była taśma hamująca. Naprawiałem w firmie AXOD Kraków. Dodatkowo wymieniłem olej i filtr. Nie robiłem przeglądu całej skrzyni
ponieważ dodatkowo koszt kompletu uszczelek wynosi 900zł plus regeneracja Konwentera 750zł plus robocizna plus coś tam jeszcze znajdą i cena robi się nie przyzwoita . Na koniec powiem że bardzo to finansowo zabolało. Jeszcze jedna taka powtórka i auto idzie papa.
Pozdrawiam
Ja, w 2008 r. musiałem wymienić uszczelkę między skrzynią a silnikiem. Widoczne wycieki ze skrzyni. Demontaż skrzyni i wymiana uszczelki + wymiana oleju to ok. 900 zł.
klaudi00 28-09-2009, 20:22 witam Was! Mam pytanie na ktore na bank znacie odpowiedz... niedlugo czeka mnie kupno samochodu na z automatem... polecacie czy odradzacie? sa z tym jakies powazniejsze klopoty? Z tego co tu czytalam troche tak.. ale reczne tez maja swoje za skora.. ;)
_________________
Szukasz samochodu ?
Zagranica www.mobile.eu (http://www.mobile.eu)
Polska www.wroom.pl (http://www.wroom.pl)
polecacie czy odradzacie?
Jak najbardziej polecam
marctwain 29-09-2009, 06:05 Ja póki co też polecam:wink:
Ja już swoje w nią (skrzynię) włożyłem. Teraz jest dobrze.
Co mnie jednak denerwuje - to że samochód ma lekkie opóźnienie z reakcją po wrzuceniu biegu. Jeździłem audi A8 z automatem i tam czegoś takiego nie zauważyłem. Samochodzik natychmiast reagował na wbity bieg.
Nie jestem pewien czy to tylko w moim mondku jest taka zwłoka w reakcji na wrzucony bieg, czy to jest jednak standard.
Ja już swoje w nią (skrzynię) włożyłem. Teraz jest dobrze.
Co mnie jednak denerwuje - to że samochód ma lekkie opóźnienie z reakcją po wrzuceniu biegu. Jeździłem audi A8 z automatem i tam czegoś takiego nie zauważyłem. Samochodzik natychmiast reagował na wbity bieg.
Nie jestem pewien czy to tylko w moim mondku jest taka zwłoka w reakcji na wrzucony bieg, czy to jest jednak standard.
mimo problemow ze skrzynia - POLECAM
jack001 a a8 to nie ma przypadkiem DSG - nie mam pewnosci ale jesli tak to roznica bedzie odczowalna bo tam sa dwa sprzegla i zawsze dwa biegi przygotowane do wlaczenia
zwloka w moim mondim jest ok 2 sek po wcisnieciu gazu zanim zaczne ciagnac
i tez wydaje mi sie ze tak jest w kazdym mondim z tipem
ps: jack a co takiego bylo powodem "wlozenia" w twoja skrzynie
To jest właśnie to, te 2 sekundy. W manualu tego nie ma!
Właśnie te 2 sek. mnie troszkę wkurzają, ale nie za dużo, da radę przywyknąć (w końcu można wyłączyć nadbieg, lub ruszać z jedynki).
A co do włożenie, to post na samej górze. Po prostu miałem wycieki, nie zbyt duże, ale jednak wycieki.
corneliusab 13-10-2009, 21:38 A jak jest z awaryjnoscia i samym dzialaniem, przelaczaniem biegow miedzy asb stara 4-biegowa a tiptronic-iem:?:
Pozdro
witam
cały czas szukam wiadomosci na temat kontroli i wymiany oleju w asb
gdzies na forum przez przypadek znalazłem tis do skrzynki jatco zrobilem wycinek i wklejam go w formacie word 97-2003
moze sie przyda:
tis mondeo.doc (http://www.fileden.com/files/2008/11/9/2180229/tis%20mondeo.doc)
a tu adres do całego tis-u - http://focus.korona-pl.com/TIS/index.html#top
modele:
2002.25 Fiesta
2001.75 Fiesta
2002.50 Focus
2002.50 Mondeo
2002.50 Transit
Witam
Dzisiaj uporałem się ze swoim problemem asb
Zakupiłem dwa litry oleju o specyfikacji WSS-M2C922A1 w sklepie forda
Dobrałem się do korka kontrolnego wg TIS-u
Strzykawka , rurka od kroplówki i naprzód weszło mi 1,5 litra i skrzynka chodzi jak złoto
Mondek znowu mi się zaczął podobać heheh a to tylko brak oleju w asb tak mi obrzydził mondka
Pozdrawiam .
Reasumując- " Kto smaruje, ten jedzie" :D
Reasumując- " Kto smaruje, ten jedzie" :D
dokładnie tak
całe szczescie ze nie zajechalem skrzyni
zastanawia mnie tylko jedno
nie ma wyciekow sucho jak na pustyni a tu brakije 1,5 litra i gdzie ono jest?
a teraz jeden wniosek - dupa a nie skrzynia bezobslugowa!!!!
może ktos wie jaki jest obieg oleju w asb chodzi mi o chłodzenie bo tak jak pisalem brakowalo ponad 1,5 litra a skrzynia jest z zewnatrz sucha jak pieprz
moze przez chlodnice oleju ale czy jest ?
jesli tak gdzie to gdzie ewentualnie moze to znikac , jakis wymiennik ciepła?
moze przez chlodnice oleju ale czy jest ?
jesli tak gdzie to gdzie ewentualnie moze to znikac , jakis wymiennik ciepła?
sam zapodales link tam wszystko jest rozrysowane i napisane
http://focus.korona-pl.com/TIS/index.html#top
sam zapodales link tam wszystko jest rozrysowane i napisane
http://focus.korona-pl.com/TIS/index.html#top
kurcze faktycznie nie wim jakim cudem mi to umknelo ale chyba bardziej skupilem sie na kontroli i dolaniu oleju do asb a w reszte sie nie zaglebialem dzieki serdeczne mario13 odpowiedz jest pod samym nosem
dzieki serdeczne mario13 odpowiedz jest pod samym nosem
Nie ma problemu.A Twoj link jest kopalnia wiedzy Forda.
Pozdro
Do Kowal 76.
Sprawdzajac poziom oleju w skrzyni poslugiwales sie wskazowkami z TISa? TZN badales temperature oleju???
nie nie bawiłem sie w pomiar komputrowy
przejechałem około 15 km zeby rozgzac olej i reszte robilem na pracującym silniku z tym że najpierw odkręciłem sobie plytke zabezpieczajaca korek kontrolny i linke zmiany biegów zeby nie tracic czasu po przejechaniu tych 15 km
krzy.pla 06-12-2009, 11:08 Witam
Mam pytanie do kolegi kowal76. Jakie miałes objawy gdy bylo za mało oleju. I czy mógłbyś pokrótce opisać jak dolać oleju do skrzyni ,skąd wiesz ile ? Wskazówka gdzie się spuszcza też była by mile widziana. Dopiero co naprawiałem skrzynię bo zabrakło wstecznego a teraz zaczyna mi szarpać jak samochód sie trochę rozgrzeje. Olej który wlewamy do skrzyń to minerał ?
witam.
obiawy jakie mialem to szarpanie i uslizgi tzn podczas przyspieszania czuc wyraznie bylo moment zalaczenia bieu przez niemile szrpniecie autema dodatkowo czasami zdazaly sie uslizgi tzn obraty potrafily skoczyc o 1500 rpm do przodu i wrocic spowrotem w normalny zakres
olej nie mam pojecia czy mineral czy syntetyk kupiłem orginalny kupilem taki: http://ford.sklep.pl/pl,product,537735,olej,przekladniowy,skrzyni,autom atycznej.html dwie butelki 2litrowe specifikacja z tis-u ktory podalem pare postow wyzej
tu masz tis odnosnie jak wymienic i skontrolowac http://www.fileden.com/files/2008/11/9/2180229/tis%20mondeo.doc
potrzebny ci bedzie imbus 5 zakrzywiony innym nie podejdziesz bo przeszkadza belka
kontrolujesz tak: najpierw odkrec sobie oslone jest na 3 srubach opis w tisie
potem przejedz sobie z 15-18 km normalnie spokojnie bez wariacji
na odpalonym silniku przelanczasz drazek przez wszystkie pozycje bieow P,R,N,D i zpowrotem tak samo pozostawiajac drazek okolo 10 sek na kazdej pozyci po to aby olej rozszedl sie po zaworkach i do plyty sterujacej
zostawiasz na P i zaciagasz reczny. silnika nie wylanczasz caly czas musi pracowac odkrecasz srubke kontrolna imbusem i teraz jak nic z niej nie kapie to jest za malo oleju jak leci ciurkiem to zostawiasz az zacznie KROPELKOWAC jak nic nie leci to dolewasz ta samos srubka az bedzie kropelkowac zakrecasz korek kontrolny wyanczasz silnik i zakrecasz oslone korka oraz linki sterujacej .
mam nadzieje pomoglem tym opisem najwazniejsze to sruba kontrolnai dolewcza zarazem jest na inbus i tylko ja odkrec bo inna okaze sie spustowa a wtedy lipa
do dolania uzywalem strzykawki do lewatywy i rurki od kroplowki dostepne w kazdej aptece
krzy.pla 07-12-2009, 14:33 Wielkie dzięki za odpowiedz.
Pozdrawiam
krzy.pla 07-12-2009, 14:53 Mam jeszcze jedno pytanie czy gdybym musiał uzupełnić olej to mam go wlać tą samą dziurą co kontrolowałem poziom. ( otwór jest wylotem do dołu przecież).
tak dokladnie w tej skrzyni otwor kontrolny jest tez otworem dolewczym
ma on kruciec ktory idzie kilka cm w pionie
temu to takie zdziwienie hehe tez sie martwilem ale zaryzykowalem i juz wiem jak mam to zrobic na przyszlosc
corejack 29-12-2009, 17:36 Odświeżę troszkę temat:) Jeszcze kilka lat wstecz producenci twierdzili, że automaty są bezobsługowe. Niestety w praktyce okazało się, że wg powiedzenia - kto smaruje, ten jedzie - sprawdza się to może częściowo w przypadku manualów, ale w żadnym razie automatów. Można tu zauważyć pewną aluzję do paska rozrządu: niby zalecają nawet ponad 100kkm między wymianami, ale jak się wczytać w deklaracje dobrych producentów pasków, na ogół nie gwarantują oni wytrzymałości paska powyżej 60kkm. Tak samo jest z automatami, niby się nie wymienia, ale jeśli chce się jeździć, to 100kkm to i tak dość dużo - jak na ten sam stary olej. I jak na taki interwał przebiegu wydatek na taką wymianę jest niewielki. Oczywiście wybór należy do nas, ale wyobraźcie sobie smażenie frytek na tym samym oleju, a na zmienianym co jakiś czas. Różnica wydaje się oczywista. Ja wiem, że może to śmieszne porównanie; proszę zwrócić jednak uwagę, jak bardzo skomplikowana wg manualu jest asb. Już samo to powinno dać do myślenia...:) Dodam na koniec, że posiadam również Kia Carnivall z automatem. I co ciekawe, producent przewiduje częściową wymianę 2 X co 80kkm i 3 raz kompleksowo. Może bezobsługowa asb to po prostu kolejny "zachodni" chwyt marketingowy?? Niby mniejsze koszty eksploatacyjne itp. Faktycznie, znakomita większość aut nie zrobi więcej niż 100kkm przez 3 lata gwarancyjne, a potem, to co ich obchodzi...\
Pozdrawiam.
PS: Olej to żadna tajemnica, każdy ATF (automatic transmission fluid) 2 lub 3 generacji dobrego producenta będzie ok. Ale tu uwaga!!! Dokładnie to jest to olej dexron II lub III i z pewnością nie powinno się ich mieszać!!! Jeśli chcesz dolać i nie wiesz jaki masz - bezpieczniej będzie wymienić.
Co do wymiany oleju w ASB w mondeo - to temat rzeka.
Tzn są użytkownicy, co olej wymieniają, są też tacy, co nie wymieniają - spór o to będzie trwał.
W ASO w 5-biegowiej skrzyni Jatco oleju nie wymienią - prywatne serwisy - no problem.
Jakby ktoś pytał - ja wymieniam ...
To i ja dorzucę trochę swoich doświadczeń. Ponieważ mój samochód przejechał 240.000, więc postanowiłem sprawdzić poziom oleju. Skrzynia na zewnątrz jest idealnie sucha.
W specjalistycznym warsztacie sprawdzili mi poziom i dolali ok. 1l oleju, tak więc brak widocznych wycieków o niczym nie świadczy.
Szczególnych objawów takiego ubytku oleju nie zauważyłem, a kontrolę zrobiłem tylko ze względu na przebieg.
Koszty: ok. 48 zł za 1l oleju i 20 zł za usługę (otrzymałem rachunek).
Reasumując, przy tej cenie, chyba nie warto brać się za to samemu (oczywiście, jeżeli do warsztatu nie jest zbyt daleko).
Robiłem w Gdańsku, tutaj:
http://www.skrzyniebiegow.pl
Też mam dylemat! Automat jednocześnie daje dużą swobodę, ale ręczna skrzynia jest chyba bardziej dynamiczna?
Powiem Ci, że jeżeli dobrze wyczujesz auto i działanie Twojej skrzyni to będziesz zmieniał biegi... pedałem gazu. Mam na myśli to że przyzwyczaisz się do tego jakie wciśnięcie albo popuszczenie pedału gazu spowoduje reakcję skrzyni,wtedy będziesz jeździł prawie jak manualem, a możesz po prostu o wszystkim zapomnieć i prawą rękę wykorzystać do głaskania partnerki po kolanie :-) - osobiście stosuję i polecam skrzynie automatyczną :-):-):-)
MDMcapital 25-02-2010, 15:45 Kolega Szym0n idealnie to zdefiniował - chylę czoło :-)
Jeśli ktoś uwielbia "zajmować się autem" polecam MANUAL
Ja wole ostrą jazdę, i tak naprawdę to interesuje mnie tylko CZY JEST MIEJSCE i zdołam się zmieścić - resztę załatwia autko - a koleżanka w siódmym niebie :-)))
witam po kilku miesięcznej nieobecnosci w tym temacie
skrzynia nadal pracuje idealnie przyczyna znikania oleju banalna byla
olej uciekal z przewodu od chlodnicy oleju nie dokrecona opaska
tak wiec ktos dal ...... jak wymienial cos w aucie najprawdopodobniej wlacnie chlodnica byla wymieniana i nie dokrecili opasek!!
pozdrawiam kowal76
Długo wahałem się z wymianą oleju. Zmylił mnie sprzedający, który twierdził, że oleju w tych skrzyniach nie wymienia się, następnie serwis do którego zadzwoniłem i który oczywiście zaprzeczył jakoby olej podlegał wymianie, czy wreszcie Forum na którym głosy są jak wiadomo podzielone. Wreszcie zdecydowałem się na wymianę. Jakie było zdziwienie gościa który ten olej wymieniał i moje gdy okazało się, że zleciało ok 2l oleju a powinno ok. 4l. Oczywiście dolał oleju do prawidłowego stanu (czyli ok. 4l). Pytał się przy tym czy nie była demontowana chłodnica, bo ktoś mógł przy niej grzebać - zleciało trochę oleju i już nie dolał. Druga sprawa to to że olej był bardzo przepracowany. Nie spalony, nie z opiłkami ale właśnie przepracowany. Aż dziwię się że ta skrzynia jeszcze działała, co nie oznacza że będzie działać prawidłowo - nie wiadomo czy niski stan i zła jakość oleju nie wyrządziły jakiś szkód. Na razie jest ok.
A olej wlewa się od góry . Trzeba wyjąć gumowy korek. Wlew znajduje się w okolicach akumulatora
Kolego PEPIK1 czy odczuwasz jakas roznice w pracy skrzyni biegow po wymianie oleju?
Witam jestem świeży na forum i zamiezam nabyć mondeo z 2004r silnik 2.0 tdci z automatyczną skrzynią biegów.I moje pytanie czy wymieniać olej w skrzyni auto ma najechane 85.000 mil ok(130.000)km.
Koledzy czas podsumować pytania typu "czy wymienić olej"...?
Jeśli kupujecie auta za jakieś 25tyś zł to odżałujcie 250zł na wymianę oleju i zróbcie to dla świetego spokoju bez względu na to co piszą i co sami uważacie.
To tak jak niektórzy po kupnie nowego auta leją do niego paliwo VERVA czy V-Power "na próbę"- pomoże to autu jak umarłemu kadzidło a kasy nie żałują- to nie żałujcie na wymianę oleju do cholery.
(choć osobiście wymieniałem i w MK2 i w MK3)
Kolego PEPIK1 czy odczuwasz jakas roznice w pracy skrzyni biegow po wymianie oleju?
Wydaje mi się, powtarzam - wydaje, że biegi przełączane są delikatniej, choć poprzednio nie było jakiś tam bardzo niepokojących objawów. Jedynie dwa, trzy razy podczas przełączania z 4 na 5 potrafiło szarpnąć. I włanie nie wiem czy było to powodem niskiego stanu oleju czy jego złą kondycją.
Za jakieś 5 tys. km jadę jeszcze raz wymienić olej.
Witam,
Chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami na temat ASB. Mam mondeo z maja 2005 roku, 2.0 TDCI, 115 km. W tej chwili przebieg 120 000 km. Skrzynia JATCO.
Zainteresowałem się tematem po stwierdzeniu wycieku oleju z uszczelniacza półosi od strony właśnie skrzyni - zacząłem słyszeć różne dziwne odgłosy spod maski w czasie jazdy z opuszczoną szybą (dobrze, że palę bo w przeciwnym przypadku musiałbym kupić inną skrzynię - czyli palenie tak do końca nie szkodzi :) ). Po przeczytaniu prawie całego forum :), kilku telefonach po znajomych "mechaniorach" i "jaśnie panach" z serwisu zabrałem się do roboty.
Skrzynia jest bezobsługowa, lecz w serwisie poradzono mi abym co 100 000 km zmieniał olej (trzeba uzupełnić to co zleci lub dolać w przypadku braku). Dodatkowo chwalą sobie skrzynię JATCO, wg. nich może pracować prawie do końca oleju lecz będzie głośna. Kolejna sprawa to również w serwisie poradzono mi, żebym również co jakiś czas, bez podawania konkretnych czasokresów zmieniał filtr skrzyni - podano mi nawet cenę około 400 zł. - nie zdecydowałem się.
Po dolaniu 3,5 litra oleju i zlikwidowaniu wycieku problem się skończył, skrzynia pracuje cicho, biegi przełącza płynnie i bez szarpnięć.
Rewelacyjna jest opcja tiptronic - przełącza biegi sama na wyższe po dojściu obrotów do czerwonego pola na obrotomierzu a przy zmniejszaniu prędkości również je redukuje - taka namiastka manuala. Zmiany biegów przy pomocy przycisków na kierownicy nie polecam - za długo to trwa (wiadomo od kierownicy do skrzyni jest dalej, to pewno dlatego :D ).
Podsumowanie:
Koszt (części oryginalne):
Uszczelniacz półosi - 20 zł.
Olej skrzyni, za 1 L - 50 zł. = 200 zł.
Robocizna - 230 zł. (w zaprzyjaźnionym warsztacie).
Razem: 450 zł.
Kolejna sprawa to również w serwisie poradzono mi, żebym również co jakiś czas, bez podawania konkretnych czasokresów zmieniał filtr skrzyni - podano mi nawet cenę około 400 zł.
Mozesz sprecyzowac co wchodzi w zakres tych 400 zl?Bo filtr jest zabudowany w skrzyni i bez rozebrania polowy napedu mondka ni chu chu nie da sie jego(filtra)wymienic.
Co zas do samych przyciskow do zmiany biegow,jakies pierdoly pociskasz,nie ma absolutnie zadnej roznicy w predkosci zmiany przelozen pomiedzy kneflem a lewarem,to jest tylko impuls elektryczny i nic wiecej,wiec odleglosc pomiedzy 1 a 1,5m kabla,nie ma wiekszego znaczenia(sterownik-skrzynia).
do dzis nie mam problemow ze swoja asb :)
ale polecialy mi wtryski teraz bedzie boleć
pozdrawiam
he he
juz po wszystkim 4 wtryski zregenerowane i autko hula jak ta lala skrzynia tez jak igielka :)
tomeek83 02-01-2011, 14:42 Mam taki problem, jak jadę na wolnych obrotach tak ok 50-60km/h to samochód szarpie jakby nie mógł się zdecydować czy ma byc 3 czy 4 bieg i czasami jak tak mocniej szarpnie zapala się lampka od świec żarowych. Dodam tylko, że miesiąc temu wymieniałem wtryski i ogólnie od kiedy kupiłem auto (czyli 3 miesiące temu włożyłem już ok 6 tyś złotych) w życiu miałem już ok 10 samochodów i nie obrażając kolegów forumowiczów takiego złomu jak ford mondeo jeszcze nie miałem i jestem zły na maksa, że kupiłem ten szajs. Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomimo tego co napisałem ktoś mi odpowie:)
spooner_gt 09-01-2011, 13:31 Witam. Ostatnio noszę się z zamiarem wymiany oleju w automacie ale mam jeden mały dylemat. Czy to co zaznaczyłem w czerwonym kółku na zdjęciu poniżej to wlew oleju do ASB?
http://img718.imageshack.us/img718/7808/51016053.th.jpg (http://img718.imageshack.us/i/51016053.jpg/)
Po jego wyciągnięciu na to wygląda, ale chciałbym się upewnić. Z góry dziękuje za pomoc.
8)he he
juz po wszystkim 4 wtryski zregenerowane i autko hula jak ta lala skrzynia tez jak igielka :)
Kowal - skąd ja to znam! 8)
Ja swoim Mondeuszem przeleciałem na razie 17 tys. w 9 miesięcy i fura hula aż miło! Zjeździłem cały kraj od morza aż po Tatry :diabel2:
Automacik TIP-TRONIC do jazdy to w stolicy marzenie! :569: Mega komfort. I do tego to spalanie, gdzie koszt przejechania 100 km wychodzi prawie tyle co na gazie :P
Mondeo TDCi to komfort, przestronność i bezpieczeństwo za bardzo rozsądne pieniądze :one:
Mondeo Ford i jedziesz jak LORD! :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrowienia dla wszystkich Mondeomaniaków w automacie! :one:
Witam, serdecznie Forumowiczów!!
Forum czytam od jakiegoś czasu ale postanowiłem się dołączyć ponieważ kupuję Forda Mondeo 2004 2.0 tdci automat.
Szybkie pytanie(pytanie osoby która jeszcze nie ma :P):
Mondeo 2.0 tdci 130km z 2004r. ma skrzynie automatyczną 6-biegową czy 5-biegową??
Próbuje znaleźć odpowiedź w różnych tematach ale już nie mam siły szukać....
Mondeo 2.0 tdci 130km z 2004r. ma skrzynie automatyczną 6-biegową czy 5-biegową??Pieciobiegowa.Byla jeszcze czterobiegowa w Pb.Szostki ASB w MK3 nie bylo.
Pieciobiegowa.Byla jeszcze czterobiegowa w Pb.Szostki ASB w MK3 nie bylo.
ok. To w takim razie pytanie do użytkowników ASB z silnikiem 2.0tdci, którzy podróżują głównie w trasie. Jak Wychodzi Mondek tak przy w miarę spokojnej jeździe głównie autostradami, czy drogami ekspresowymi? "Normalne" (nie szaleństwo do 5.5tysiąca, ale też nie "styl emeryta") rozpędzanie i jazda 120-140km/h?? Bo zastanawiam się nad sensem automatu... Z jednej strony nie chcę już manuala, a z drugiem przydałby się 6-ty bieg.
Chodzi mi głównie o spalanie, ponieważ robię długie trasy (Niemcy, Belgia, Holandia) i w ciągu roku różnica przykładowo jednego litra na sto kilometrów robi dużą różnicę finansową. Wiem, że ktoś napisze, że o spalaniu jest mnóstwo wątków, jednak ja proszę o konkretną odpowiedź do konkretnej sytuacji, a nie chcę zakładać nowego wątku.
Podpowiedzcie zdezorientowanemu przyszłemu posiadaczowi Mondeo ;)
ok. To w takim razie pytanie do użytkowników ASB z silnikiem 2.0tdci, którzy podróżują głównie w trasie. Jak Wychodzi Mondek tak przy w miarę spokojnej jeździe głównie autostradami, czy drogami ekspresowymi? "Normalne" (nie szaleństwo do 5.5tysiąca, ale też nie "styl emeryta") rozpędzanie i jazda 120-140km/h?? Bo zastanawiam się nad sensem automatu..Wklikaj w szukajke Cobretti,on mial TDCI w automacie i pare kilometrow zrobil a i nawet w tym temacie bylo pare odpowiedzi na Twoje pytanie.
PS.Spalanie okolo jednego litra wieksze w ASB, masz jak w banku.
ok. To w takim razie pytanie do użytkowników ASB z silnikiem 2.0tdci, którzy podróżują głównie w trasie. Jak Wychodzi Mondek tak przy w miarę spokojnej jeździe głównie autostradami, czy drogami ekspresowymi? "Normalne" (nie szaleństwo do 5.5tysiąca, ale też nie "styl emeryta") rozpędzanie i jazda 120-140km/h?? Bo zastanawiam się nad sensem automatu... Z jednej strony nie chcę już manuala, a z drugiem przydałby się 6-ty bieg.
Chodzi mi głównie o spalanie, ponieważ robię długie trasy (Niemcy, Belgia, Holandia) i w ciągu roku różnica przykładowo jednego litra na sto kilometrów robi dużą różnicę finansową. Wiem, że ktoś napisze, że o spalaniu jest mnóstwo wątków, jednak ja proszę o konkretną odpowiedź do konkretnej sytuacji, a nie chcę zakładać nowego wątku.
Podpowiedzcie zdezorientowanemu przyszłemu posiadaczowi Mondeo ;)
Powiem tak. Mondziakiem jeżdżę od ponad roku (luty 2010). Minimalne spalanie 5,68, maksymalne 9,89, średnia z całego roku wychodzi 7,68, średnia z trasy jakieś 7-7,3. Mierzę po tankowaniu do pełna. Przejechałem przez rok jakieś 10-11 kkm
Mozesz sprecyzowac co wchodzi w zakres tych 400 zl?Bo filtr jest zabudowany w skrzyni i bez rozebrania polowy napedu mondka ni chu chu nie da sie jego(filtra)wymienic.
Co zas do samych przyciskow do zmiany biegow,jakies pierdoly pociskasz,nie ma absolutnie zadnej roznicy w predkosci zmiany przelozen pomiedzy kneflem a lewarem,to jest tylko impuls elektryczny i nic wiecej,wiec odleglosc pomiedzy 1 a 1,5m kabla,nie ma wiekszego znaczenia(sterownik-skrzynia).
W kwocie tych około 400 zł. tylko filtr, o robociźnie to nawet nie chcę myśleć, zresztą na razie wszystko śmiga - mam już 142 000 przebiegu.
Co do mojej opinii o zmianie biegów przy kierownicy to tylko żarcik był taki, przecież była buźka pod koniec zdania :), zresztą prawie tej opcji nie używam, tylko jak ktoś znajomy spyta się co to jest.
Pozdrawiam
ok. To w takim razie pytanie do użytkowników ASB z silnikiem 2.0tdci, którzy podróżują głównie w trasie. Jak Wychodzi Mondek tak przy w miarę spokojnej jeździe głównie autostradami, czy drogami ekspresowymi? "Normalne" (nie szaleństwo do 5.5tysiąca, ale też nie "styl emeryta") rozpędzanie i jazda 120-140km/h?? Bo zastanawiam się nad sensem automatu... Z jednej strony nie chcę już manuala, a z drugiem przydałby się 6-ty bieg.
W trasie jadąc nawet dynamicznie 120-140 - bez korków - ciężko jest spalić więcej niz 6,5 litra. Mi średnia przy jeździe na trasie - tankowanie pod korek, a nie na podstawie komutera - wychodzi od 5,5 do max. 6,5 litra.
Przyspieszenie nawet w 115ps jest znośne - jak przyciśniesz to ok 11 sek. do 100 km.
Ale za to super elastyczność - wyprzedzanie na 4 w zakresie 60 - 120 km/h. Generalnie jeździ się bardzo przyjemnie. Zobacz jak działa moje skromne stado 115 źrebaczków
http://www.youtube.com/watch?v=0cg8WPKcleQ
wersja 130 ps jest jeszcze szybsza, a po chipie na 155 to już całkiem malina.
serek1200 02-10-2015, 14:47 Witam, mam taki problem dzisiaj wymieniłem olej w skrzyni i po wymianie brak biegu wstecznego, skrzynia automatyczna z tip tronic, do przodu wszystkie biegi wchodzą silnik 130 koni rok 2002.
dzisiaj wymieniłem olej w skrzyni i po wymianie brak biegu wstecznegoPewnie odkręciłeś nie ten korek co trzeba.Gdzieś,kiedyś było to już opisywane.Poszukaj opisów do ASB Jatco .http://www.auto-krak.pl/auto-krak/automatyczna-skrzynia-biegow-jatco-brak-wstecznego/
Więcej :https://www.google.pl/search?newwindow=1&site=&source=hp&q=jatco+jf506e+brak+wstecznego&oq=jatco&gs_l=hp.1.3.0l10.3414.7896.0.13428.6.6.0.0.0.0.109 .580.3j3.6.0....0...1c.1.64.hp..1.5.495.0.Rx96EMbG 3ao
Witam,
Ponad miesiąc temu nagle wysiadł mi wsteczny, po wstępnym przeszperaniu internetu sądziłem że może pękła taśma hamulcowa w skrzyni która podobno czasami puszcza na zgrzewie. Po tygodniu bez wstecznego pojechałem w małą trasę ok. 70 km i przed wyjechaniem po kilku godzinach (więc wszystko już ostygło) w drogę powrotną kontrolnie wrzuciłem R i samochód zaczął jechać do tyłu z tym że z niewielką prędkością bez reakcji na dodanie gazu. Po powrocie do domu jeszcze zaparkowałem na wstecznym (również powoli bo nadal nie było reakcji na gaz). Od tamtej pory raczej nie jedzie chyba że mu się pomoże wystawieniem nogi z samochodu i jak jest równa nawierzchnia i wyprostowane koła. Kolejne przypuszczenia padły na mały poziom oleju, ale wczoraj na kanale sprawdziliśmy stan oleju poprzez poluzowanie śruby kontrolnej od spodu i po niewielkim odkręceniu olej zaczął wyciekać więc raczej poziom oleju jest ok. Ciekawe było to że kiedy na podlewarowanym przodzie uruchomiliśmy silnik i wrzuciliśmy R, koła w powietrzu się kręcą kiedy nie mają oporów. Podrzućcie jakieś pomysły proszę bo nie sztuka pojechać do serwisu ASB i usłyszeć że konieczny jest remont za 5 czy 6 tyś. Problem w tym że mój Mundek ma już 13 lat i wart jest może z 10 tyś więc nie zamierzam w niego wkładać tyle kasy tym bardziej że za jakiś rok planowałem po 9 latach zmienić już samochód.
Jeszcze jedno pytanie, czy ta rurka wystająca ze skrzyni od góry to jakieś odpowietrzenie ? Widać że jest tam urwany jakiś przewód. Wydaje mi się że tam powinien być nieco dłuższy zwisający (według znalezionych zdjęć w necie) przewód chyba właśnie do odpowietrzenia, chyba że tam powinno wchodzić jakieś podciśnienie i dlatego nie ma wstecznego ?!?!?!
czy ta rurka wystająca ze skrzyni od góry to jakieś odpowietrzenie tak to odpowietrzenie ASB.Reszta wężyka sparciała i odpadła.
wojciech79 25-09-2016, 18:09 Stanisz mam taka skrzynie,lopatki przy kierownicy :)
roadrunnner 19-05-2018, 18:34 Nikt się nie udziela od przeszło 2 lat więc ja odgrzeję trochę temat...
Mam 2,5 v6 z automatem Jatco, swap na 3,0 od S-Type + wymiana oleju.
30kkm po swap'ie skrzynia odmówiła posłuszeństwa, koszt naprawy wstępnie 8500 jak zrezygnowałem powiedzieli że naprawią za 5k...
Nie polecam serwisu od automatów w Wawrze...
Po ok 60kkm skrzynia znowu się poddała. Rozebrał mi ją Midparts i od razu zasugerowali zakup drugiej skrzyni. Naprawa wiązał by się z wymianą w zasadzie całego wnętrza skrzyni. Przekładnie planetarne były dosłownie zaspawane, wszystkie sprzęgła spalone, wszystkie części stalowe współpracujące mechanicznie fioletowe od temperatury. Nie potrafili stwierdzić dlaczego tak się stało. Ilość oleju była właściwa olej wciąż był czerwony w miarę klarowny. Druga skrzynia z przebiegiem 70k mil zamontowana sprawna jednak po ok 5kkm zaczęła dziwnie zmieniać przełożenia przy hamowaniu silnikiem ospale zmienia biegi i czasami szarpnie przy zmianie z 4 na 5.
Postanowiłem znowu zmienić olej i tu pytanie...
Czy ktoś we własnym zakresie próbował zmienić olej dynamicznie?
Czy da się to zrobić odłączając chłodnicę i podawać świeży olej przez przewód powrotu z chłodnicy odbierając zużyty z przewodu zasilenia?
Jak serwis wymienia olej dynamicznie? Gdzie się wpinają z urządzeniem do wymiany oleju? Logicznym wydaje się że w obwód chłodnicy bo innych możliwości za bardzo nie widzę...
Od razu śpieszę poinformować że awarie skrzyni raczej nie były spowodowane przyrostem mocy. W np Jaguarze jest ta sama skrzynia i wytrzymuje seryjnie 260kM.
Druga awaria skrzyni wydarzyła się podczas jazdy z maksymalną prędkością ok 220kmh
i dowiedziałem się w Midpats'ie że prędkości powyżej 160kmh są dla tych skrzyń na dłuższą metę zabójcze i Jatco generalnie jest bardzo słabą i awaryjną skrzynią.
Piotr_V6 20-05-2018, 15:34 .
Druga awaria skrzyni wydarzyła się podczas jazdy z maksymalną prędkością ok 220kmh
i dowiedziałem się w Midpats'ie że prędkości powyżej 160kmh są dla tych skrzyń na dłuższą metę zabójcze i Jatco generalnie jest bardzo słabą i awaryjną skrzynią.
Ciekawe teorie :-) skrzynia jest zabezpieczona przed przegraniem elektronicznie a prędkość jej nie szkodzi, najczęstszą awarią tej skrzyni są elektrozawory oraz zużyte sprzęgło, skrzynia przy normalnej eksploatacji wytrzymuje 400-500 tyś bez remontu o ile zmienia się w niej olej. Dynamiczna wymiana nie jest tutaj potrzebna zlewa się stary zalewa nowy wymianie nie podlega całość, dynamicznej wymiany dla tej skrzyni nie zaleca się ta metoda powstała długo po tym jak ta skrzynia została skonstruowana i nikt o takich cudach nie słyszał to dobre dla nowych skrzyń hydrokinetycznych. Filtr jest stały nie podlega wymianie do czasu remontu.
roadrunnner 20-05-2018, 22:23 Trudno powiedzieć które teorie są wiarygodne a które nie... Teoria o szkodliwości prędkości maksymalnej mi też wydaje się nieco naciągana. Widziałem natomiast na własne oczy flaki mojej skrzyni na stole. Wyglądało to ewidentnie jakby była przegrzana. Podczas jazdy z gazem w podłodze najpierw obroty zaczęły wzrastać bez wzrostu prędkości - klasyczny uślizg sprzęgła. Potem skrzynia przestała w ogóle ciągnąć i zachowywała się analogicznie jak manual na luzie. Po dodaniu gazu silnik wchodził na obroty bez żadnej reakcji na jazdę.
Na 4tym biegu to samo. Dało się jeszcze przez kilkanaście kilometrów jechać na 3ce i dało się ruszyć na 1ce, 2ki też nie było. Potem skrzynia definitywnie odmówiła posłuszeństwa, wstecznego też nie było.
O filtrze wiem, natomiast większość serwisów AT wymienia olej dynamicznie również w tej skrzyni w tym Midparts. Mało tego, w skrzyni Jatco dedykowanej do Sharana i Jaguara jest dekielek pod którym są porty magistrali olejowej do podłączenia urządzenia do dynamicznej wymiany oleju. W Jatco do Forda, Mazdy, Seata i LandRovera tego nie ma.
Poza tym oczywiście przy dynamicznej wymianie wymienia się ponad 90% oleju a nie 5 czy 4 litry z 9ciu. Można oczywiście wymieniać sobie olej statycznie kilka razy pod rząd aż w końcu wymieniony zostanie cały ale to pochłonie chorą ilość oleju. Z własnego doświadczenia przy ostatniej statycznej wymianie wiem, że mimo wlania ponad 5 litrów świeżego oleju, to co ze skrzyni wypływało po chwili pracy przypominało przerobiony olej z diesla. Dlatego właśnie mam fanaberię wymienić olej dynamicznie tyle że Midparts życzy sobie za to 450zł a to jest prawie 2krotność kosztów samego oleju.
Piotr_V6 21-05-2018, 21:37 5 tyś za naprawę tej skrzyni to gruba przegina , kup sobie używane jatco i daj do sprawdzenia w jakieś normalne miejsce. Skrzynię kupisz za 700zł
roadrunnner 21-05-2018, 22:30 5 tyś za naprawę tej skrzyni to gruba przegina , kup sobie używane jatco i daj do sprawdzenia w jakieś normalne miejsce. Skrzynię kupisz za 700zł
Skrzynia była naprawiona i padła. Teraz jest druga, używka.
5koła to normalna cena za naprawę jeżeli trzeba wymieniać sprzęgła, zawory i któryś tam kosz który lubi pękać. Samo wyjęcie, rozebranie i komplet uszczelek to jest ponad 2 tysiące że nie wspomnę o oleju do zalania skrzyni po rozbiórce.
Za 700-1500 chodzą skrzynie do diesla, do 2,5 v6 trzeba dać 2500-3000.
Z tego co wiem różnią się przełożeniem reduktora.
BTW
Czy ktoś ma może schemat obiegu oleju skrzyni? Chłodnica oleju jest za pompą/przed pompą? Za filtrem/przed filtrem? Może ktoś dysponuje serwisówką?
Jeżeli chłodnica jest w obiegu głównej magistrali to wystarczy odłączyć węże, do powrotu podłączyć bańkę ze świeżym olejem, drugi włożyć do pustej, odpalić silnik i olej pięknie sam się wymieni... :D
http://focus.korona-pl.com/TIS/index.html#top
Było w tym wątku, może tam coś więcej o chłodzeniu znajdziesz.
I na szybko patrząc, chyba jednak benzyna i diesel mają taką samą skrzynie. W specyfikacji niczym się nie różnią. A chętnie bym sobie kupił za 700 zł skrzynie na zapas :D
roadrunnner 22-05-2018, 18:38 http://focus.korona-pl.com/TIS/index.html#top
Było w tym wątku, może tam coś więcej o chłodzeniu znajdziesz.
I na szybko patrząc, chyba jednak benzyna i diesel mają taką samą skrzynie. W specyfikacji niczym się nie różnią. A chętnie bym sobie kupił za 700 zł skrzynie na zapas :D
Dzięki, już sprawdzałem, niestety nic konstruktywnego nie znalazłem oprócz tego że do 2,5 i diesla są różne chłodnice.
Z całą pewnością się różnią. Przy innych obrotach jest inna prędkość chociażby, między dieslem a benzyną a nawet benzyną 2,0 gdzie też jest niby taka sama skrzynia. Za 700zł to ja bym kupił sobie nawet 2, zrobił jedną idealną i zasadził do auta :D
Piotr_V6 25-05-2018, 21:05 różni się tylko soft skrzyni nic więcej się nie różni , wszystko jest to samo trzeba tylko przełożyć cały TCM z benzyny inaczej nie pojedzie
guzior76 05-06-2018, 19:41 Witam Panowie, chciałbym sprawdzić olej w ASB Jatco Galaxy 2005r ale jest to dla mnie nowość jeśli chodzi o skrzynie. Czytam wasze opisy i nadal jestem w lesie. Czy możecie łopatologicznie wskazać mi korek(śrubę ) rewizji oleju w ASB? I czy proponowany olej z Inter cars: Maxus ATF-VA będzie odpowiednim olejem? ewentualnie proszę o odnośnik do tematu najlepiej ze zdięciami :) Pozdrawiam
roadrunnner 05-06-2018, 20:11 http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/61060-Jatco-statyczna-wymiana-oleju-manual/page2
guzior76 06-06-2018, 10:36 Fajnie, ale muszę być zalogowany na mondeo klub :( a coś bardziej pomocnego z rodzaju śrubka -strzałka z opisem : tu sprawdz :) pozdro
weldzin2004 06-06-2018, 19:25 Witam. Mam mondeo 2.5 v6 z automatem. Skrzynia jedzie do tylu a do przodu tylko jak jest olej zimny i dotego jeszcze strasznie przeciaga biegi. Co moze byc nie tak?
roadrunnner 06-06-2018, 21:43 Dobra,
Jestem po wymianie oleju metodą "dynamiczną"
Zgodnie z wstępną koncepcją odłączyłem przewody od chłodnicy oleju. Przewód "dolny" czyli powrót z chłodnicy wyciągnąłem do góry i podłączyłem do niego 10l karnister na paliwo zalany olejem. Położyłem go pod maską na silniku, a przewód "górny" czyli zasilenie chłodnicy zostawiłem na dole i włożyłem go do pustej bańki.
Oczywiście po odłączeniu przewodów spłynęło to co było w chłodnicy i w przewodach. Po odpaleniu silnika z przewodu na dole zaczął płynąć olej natomiast oleju w karnistrze zaczęło ubywać. W sumie, zanim spłynął przepracowany ciemny olej z karnistra poszło ok5,5 - 6 litrów. Jak zaczął spływać jasny, klarowny, zgasiłem silnik, podłączyłem przewody do chłodnicy, zapaliłem ponownie i wykręciłem śrubę kontrolną. Olej nie wypływał więc dolałem korkiem wlewu jeszcze ok 1,5litra aż zaczęło wyciekać z otworu kontrolnego. Potem przejechałem w ramach testu jakieś 10km i znowu odkręciłem śrubę kontroli poziomu i znowu kapnęło tylko kilka kropel więc dolałem następne 0,3l.
Prawidłowy poziom oleju jest wtedy, kiedy z otworu kontrolnego olej przestanie lecieć ciurkiem ale musi kapać. Jeżeli po wykręceniu śruby olej się leje, jest go za dużo, jeżeli nie kapnie nic albo kapnie kilka razy i przestanie, za mało. Naturalnie sprawdzamy poziom oleju na zapalonym silniku i jak olej jest nagrzany. Zrobiłem już ponad 100 km i zgodnie z przewidywaniem, po wymianie oleju wszystkie dziwne reakcje skrzyni zniknęły. Biegi zmieniają się praktycznie niewyczuwalnie bez żadnych zwłok czy szarpnięć.
roadrunnner, a powiedz mi proszę jaki olej wlałeś i ile?
Ostatnio troszkę się zszokowałem, bo skrzynia dziwnie zaczęła zmieniać biegi. Chciałem sprawdzić stan oleju wiec zgodnie z TIS odkręciłem śrubę kontrolną i spuściłem około 0,5 litra oleju. Poniżej załączam zdjęcie tego oleju. Podkreślam, że jakieś 5 tyś km zapłaciłem 350zł za dynamiczną wymianę oleju.
https://naforum.zapodaj.net/e526daf52fa6.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/e526daf52fa6.jpg.html
Czy coś jest nie tak ze skrzynią? Czy ktoś mnie oszukał?
Na liczniku 260 ;)
A czemu pytasz?
Ten olej to nie wyglada raczej jak zmieniony 5tys km temu...
Piotr_V6 16-09-2018, 14:14 Witam. Mam mondeo 2.5 v6 z automatem. Skrzynia jedzie do tylu a do przodu tylko jak jest olej zimny i dotego jeszcze strasznie przeciaga biegi. Co moze byc nie tak?
Konwerter do regeneracji koniec przęgieł olej pewnie nie wymieniany od niewiadomo kiedy może tez być problem z elektromagnetycznymi zaworami TCM po prostu już się zużyły ale jak przeciąga biegi i nie jedzie to konwerter kaput
Ten olej to nie wyglada raczej jak zmieniony 5tys km temu...
No właśnie. Wygląda raczej na taki, który trzeba jak najszybciej wymienić. Tym razem chce to zrobić sam, bo już nikomu nie uwierzę.
Ale chętnie przejadę się do specjalisty co wymieniał i zapytam, czy tak powinien wyglądać...
Witam. Mam mondeo 2.5 v6 z automatem. Skrzynia jedzie do tylu a do przodu tylko jak jest olej zimny i dotego jeszcze strasznie przeciaga biegi. Co moze byc nie tak?
Jaki masz przebieg?
roadrunnner 17-09-2018, 23:32 roadrunnner, a powiedz mi proszę jaki olej wlałeś i ile?
Ostatnio troszkę się zszokowałem, bo skrzynia dziwnie zaczęła zmieniać biegi. Chciałem sprawdzić stan oleju wiec zgodnie z TIS odkręciłem śrubę kontrolną i spuściłem około 0,5 litra oleju. Poniżej załączam zdjęcie tego oleju. Podkreślam, że jakieś 5 tyś km zapłaciłem 350zł za dynamiczną wymianę oleju.
https://naforum.zapodaj.net/e526daf52fa6.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/e526daf52fa6.jpg.html
Czy coś jest nie tak ze skrzynią? Czy ktoś mnie oszukał?
Wlałem ten olej:
https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-przekladniowe/ravenol/ravenol-atf-jf506e-vw-g-052990a2-1l,p1151306102
kupiłem 10l i prawie cały mi poszedł ale trudno powiedzieć ile dokładnie tak naprawdę weszło ze względu ma to że trochę świeżego oleju "przeleciało" przez skrzynię w trakcie wymiany.
Twój olej zdecydowanie nie był wymieniany chyba, że masz spalone sprzęgła w skrzyni i nowy olej momentalnie zrobił się czarny ale w takiej sytuacji żadna wymiana oleju nie pomorze na dłuższą metę.
Dzięki roadrunnner za odpowiedź.
A spalone sprzęgła jakoś się objawiają?
roadrunnner 18-09-2018, 22:26 Dopóki skrzynia jeszcze działa, to ślizgają się. Silnik idzie w obroty a prędkość nie wzrasta albo wzrasta powoli. Ale jeżeli któreś sprzęgło/sprzęgła są spalone to niestety nie pojeździ już długo...
Takich objawów jak uślizg nie mam, normalnie wkręca się na obroty na każdym biegu. Tylko dziwnie zmienia biegi przy niższych obrotach. Olej też nie śmierdzi spalenizną tylko ma zapach smaru.
Więc może nie ma tragedii ;) Chyba pozostaje mi zmienić ten olej i obserwować dalej za parę tyś. km.
roadrunnner 19-09-2018, 21:00 Wlej trochę więcej przy wymianie, przejedź się delikatnie, spuść nadmiar i zobacz jak wygląda olej to po pierwsze. Po drugie spuść stary olej do przezroczystego naczynia np dużej bańki po wodzie, zostaw do odstania i zobacz na drugi dzień czy na dnie nie zebrały się jakieś syfy stałe, farfocle z tarcz, opiłki itp
Witam potrzebuje wiedzieć gdzie jest miarka oleju do skrzynki automatycznej 5 biegowej
Piotr_V6 13-02-2019, 19:07 Witam potrzebuje wiedzieć gdzie jest miarka oleju do skrzynki automatycznej 5 biegowej
nie występuje w tym modelu śruba kontrolna jest
roadrunnner 13-02-2019, 19:29 Witam potrzebuje wiedzieć gdzie jest miarka oleju do skrzynki automatycznej 5 biegowej
Nie ma takiej miarki, jest śruba kontrolna poziomu oleju, aczkolwiek nie znajdziesz w Fordzie żadnej informacji n/t kontroli poziomu oleju czy jego wymiany. Ford takiej wymiany nie przewiduje przez cały okres eksploatacji skrzyni. Paradoksalnie Jaguar gdzie ta skrzynia też występuje jak najbardziej przewiduje kontrolę poziomu i wymianę oleju co 150kkm...
Piotr_V6 15-02-2019, 07:17 co 120tyś km ale w miarę możliwości interwał skracać do 80 tyś
Prosił bym o zdiecie gdzie jest ta śruba kontrolna
Piotr_V6 19-02-2019, 17:48 https://talkford.com/community/topic/133236-durashift-jatco-jf506e-oil-change/
Cześć.
Byłem ostatnio w górach. Pierwszy raz automatem w takich warunkach.
Skrzynia Jatco, w trybie D na podjazdach jeździła prawie cały czas z zapiętą przekładnią planetarną (mam na myśli podniesienie obrotów bez zmiany biegu), ale przy wrzucaniu na sekwencję, skrzynia od razu puszczała ten lock-up czy jak to się nazywa. Przepraszam za brak znajomości nomenklatury z mojej strony.
W sekwencji nie jeżdżę często i tylko jak chcę dynamiczniej przejechać więc nie zwróciłem wcześniej na to uwagi.
Powiedzcie mi proszę co czy to jest normalne i czy mam się o co martwić?
Edit: Na zimnym oleju po wrzuceniu na manuał pozostają podwyższone obroty. Sprawdzone 3 minuty po ruszeniu. 10 km dalej już mi się to nie udało.
|
|