Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2008-2012] zmiana oleju z 5w30 syntetykna 5w40 polsyntetyk?


nd80
09-08-2009, 21:41
moja fiesta to rocznik 2003 z 1.4 16V benzyn z przebiegiem 132000km. problem w nawiazaniu do tematu poniżej "znikający olej 5w30". nianowicie znika mi olej z miarki... czytałem juz rozne opinie... jedni ma prawo inni nie. ostatnio kupujac literek 5w30 na dolewke sprzedawca podja temat i stwierdzil ze jak wymienie na polsyntetyk 5w40 powinno sie poprawic a nawet problem powinien zniknac. pytanie moje czy mozliwe? czy ma racje? co wy o tym sadzicie???

trocse
09-08-2009, 22:10
hm...5W40 to chyba też syntetyk, a półsyntetyk to 10W40 tak zawsze sądziłem... zresztą nieważne, jak zaczęła brać olej to zmiana na gęstszy już mu dużo nie pomoże. Można się łudzić, a jeżeli już zmieniać, to ja bym zmienił na 15W40. Czytałem dużo o olejach ostatnio. Jakiś mądry facet napisał, że oleje mineralne produkowane w dzisiejszej technologii są niesamowite. Smarują silnik tak samo jak syntetyki, a jedyna ich wada względem syntetyków to o połowę krótszy czas przepracowania. Oczywiście znajdą się armie polemikantów że np magnatec to molekuły kosmos itd ale ok, są fury 300KM i są furki 50KM. Jest pustynia i jest tajga. Ale tak naprawdę 15W40 krzywdy temu silnikowi nie zrobi. Pozdrawiam.

Magik123
10-08-2009, 05:29
5w30 to połsyntetyk, 5w40 to pełny syntetyk, zeby Cie nie naleciało na lanie jego.
Zawsze mnie zastanawia czym ludzie sie kieruja, jak zaczyna brac olej to zamiast poszukac przyczyny leja jak najgestszy.

Co do 15w to daruj sbie takie oleje, a wypisy madrych lub głupich facetow o tym ze ten olej jest niesamowity:one:, coz nie wiem co gosc robi z tym olejem ze tak twierdzi, ale wiem jedno, wiekszosc informacji zawartych w internecie trzeba dzielic przez 2 lub nawet 3.

Nie wiem co to wogole za sprzedawca Ci zaproponował, ale nie wdawaj sie z nim w dyskusje, bo chłop nie ma bladego pojecia o czym mowi.
Nie napisałes rowniez ile tego oleju bierze, a to wazne, aczy ma prawo, pewnie ze ma ale nie powinien brac.
Problem masz w silniku, wiec tam szukaj przyczyny, nie w oleju.

Jak chcesz to lej, ale jak bierze połsyntetyk to minerał tez bedzie brał.

trocse
13-08-2009, 12:48
5w30 to połsyntetyk

...i to jest PEŁNA bzdura, niestety.
Dowód: http://www.emoto.com.pl/id70907_oryginal_syntetyk_olej_gm_opel_1l_5w_30_ch orzow.html

Opowiem o różnicach w lepkości i gęstości olejów na własnym doświadczeniu.
W 1990r miałem fiata 125p 1500, którego zalałem olejem CHAMPION 15W40, bo dbałem o niego a wtedy był trochę wart. Tego samego dnia, w drodze do Berlina (po 250Km gdzieś tak) zapaliła się lampka oleju i coś śmierdziało palonym olejem wokół auta. Bagnet wykazał zero stanu! Miałem jednak bańkę jakiegoś ówczesnego SELEKTOLU 20W50. Wlałem mu ze 2 litry i obróciłem jeszcze ze 600Km. Po powrocie sprawdziłem stan. Było mało oliwy, ale powyżej minimum. Od tego czasu nikt mi nie powie, że gęstość oleju NIE MA ZNACZENIA. Tamten champion wyparował zarówno wydechem, jak i uszczelkami...
Więc jak olej znika to proponuję NAJPIERW wlać czegoś gęstego i przygotować się do wymiany uszczelniaczy. A najlepiej od razu uszczelnić i następnie wymienić olej na nowy, ale o klasę niżej.

motorek26
13-08-2009, 21:49
Cytat:
Napisał Magik123 Zobacz post
5w30 to połsyntetyk
...i to jest PEŁNA bzdura, niestety.
Dowód: http://www.emoto.com.pl/id70907_oryg...0_chorzow.html
ty jesteś bzdura tutaj jest mowa o oleju fordowskim który jest półsyntetykiem o podwyższonych parametrach i jak byś czytał uważnie to forum to byś wiedziedział jaki to jest olej 5w30 ford
a tutaj masz potwierdzenie http://www.ford-esklep.pl/index.php?products=product&prod_id=26

pawel182
14-08-2009, 02:29
ty jesteś bzdura tutaj jest mowa o oleju fordowskim który jest półsyntetykiem o podwyższonych parametrach i jak byś czytał uważnie to forum to byś wiedziedział jaki to jest olej 5w30 ford
a tutaj masz potwierdzenie http://www.ford-esklep.pl/index.php?products=product&prod_id=26


Fakt że olej Formula E to półsyntetyk ale Ford wycofał już ten olej z rynku i zastąpił go syntetykiem Formula F

Pinki
14-08-2009, 07:25
JAk ktoś potrzebuje to mogę troche Formuły E 5W30 - półsyntetyku jescze załatwić
coprawda w bańkach po 1 L.
Ale zasadniczo fordowski 5w30 przez lata był półsyntetykiem dopiero teraz od bodaj 2-3 miesiecy jest Formula F i on ma być syntetykiem, również ford w tym okreie wprowadziło
Motorcraft SYNTH 5W30 i jest nieco tańszy od Formula F

trocse
14-08-2009, 12:54
ty jesteś bzdura tutaj jest mowa o oleju fordowskim który jest półsyntetykiem o podwyższonych parametrach i jak byś czytał uważnie to forum to byś wiedziedział jaki to jest olej 5w30 ford
a tutaj masz potwierdzenie http://www.ford-esklep.pl/index.php?products=product&prod_id=26

motorek26... nie pajacuj z tym uważnym czytaniem. Pokaż gdzie jest mowa o oleju ford i tyle.

motorek26
15-08-2009, 19:08
Pokaż gdzie jest mowa o oleju ford i tyle.
to na jakim forum jesteś forda czy może opla albo VW :fcp9

trocse
16-08-2009, 20:09
to na jakim forum jesteś forda czy może opla albo VW :fcp9

opadają mi ręce... pisać nie mam sił. Odpadam z tematu.

cplerek39
18-01-2023, 14:21
Witam, zaraz zbliża mi się wymiana oleju silnikowego.
Obecnie mam wlanego castrola 5w40. Jakieś 300ml wciągnał przez 10 tyś.

Czy lepiej wlać 5w30 czy 5w40 do tego silnika oraz jakiej marki?

Fiesta mk7 2010 1.4 97km benzyna
przebieg: 200 tyś


Pozdrawiam!

damianisko5
19-01-2023, 08:38
Co oznacza "tyś" napisane po liczbach 200 oraz 10? Co to jest "wciąganie" ?
Chyba 97 KM a nie 97 kilometrów.

Juzek
19-01-2023, 09:07
Tylko i wyłącznie 5w30 z normą Forda 913c. Polecam ravenol fds

Wysłane przy użyciu Tapatalka

cplerek39
19-01-2023, 15:08
Co oznacza "tyś" napisane po liczbach 200 oraz 10? Co to jest "wciąganie" ?

Zwykła pomyłka kolego :)

Bump: Tylko i wyłącznie 5w30 z normą Forda 913c. Polecam ravenol fds

Wysłane przy użyciu Tapatalka

A ten będzie okej?
https://allegro.pl/oferta/olej-ford-motorcraft-a5-5w30-5l-15cf54-155dfc-9104422833

KLASA LEPKOŚCI: 5W-30
ZASTĘPUJE NUMERY: 155DFC
NORMA: WSS-M2C913-D, WSS-M2C913-C, WSS-M2C913-B, WSS-M2C913-A
OLEJE, PŁYNY, SMARY, LAKIERY: OLEJ SILNIKOWY


A czemu tylko i wyłącznie 5w30, wcześniej mi mechanik wlał 5w40 castrola, bo niby przebieg 200 tysięcy?

Dziękuję z góry za info.

krzysztofSJZ
19-01-2023, 15:23
ty nie słuchaj mechanika wlewaj tak jak radzą 5W30
a co wlejesz to twoja sprawa tu kazdy ma swoje typy, ten motorcraft to i tak prawdopodobnie castrol, który ma tak samo dużo zwolenników jak i przeciwników ( nie wiem dlaczego), u mnie Kuga zalana od początku Castrolem tak jak zaleca producent samochodu i jest ok, Focus mam zalany Motulem oczywiście zgodnym ze specyfikacją Forda i prócz ceny nie zauważyłem różnicy, jedynie poprzedniego focusa jak zalałem Valvoline Synpower to jakoś góra mi się wyciszyła

cplerek39
19-01-2023, 15:29
Dzięki za info!
A który Ty byś wybrał kolego, Ford motorcraft czy Ravenola i dlaczego?

A zestaw filtrów marki Filtron czy Kamoka, ktoś może testował?

ps. a to nie chodzi o to, że mechanik mi zalał 5w40 bo samochód już ma 200 tysięcy przebiegu, swoje lata ma?

slawomirro
19-01-2023, 15:34
A ten będzie okej?
https://allegro.pl/oferta/olej-ford-motorcraft-a5-5w30-5l-15cf54-155dfc-9104422833

"świety", jak wlałem go do swojego silnika, to po paru tysiącach silnik zaczął przeciekać, choć wcześniej był suchy. Po tysiącu km musiałem dolać 200ml. Po wymianie na Ravenol po jakimś czasie wróciło do normy, czyli zero dolewek w okresie wymian co rok (ok 12 tyś km). i tak do dziś. Nie muszę dolewać dosłownie ani kropli od wielu lat.

A czemu tylko i wyłącznie 5w30, wcześniej mi mechanik wlał 5w40 castrola, bo niby przebieg 200 tysięcy?

To jakiś serwisowy mit, rozpowszechniony przed mechaników starej daty. Gdy silnik ma więcej niż 300 tys km i jest wysilony, zużyty, cieknie, to Ford zaleca przejście na 5w40.
Ale nie po 200 tys!
Są na rynku różne oleje 5w30 o tej samej specyfikacji, ale mają różne właściwości i są różnej jakości.
Ravenol FDS, czy Shell Helix Ultra to klasa premium. Millers oil XF long life, Mobil Super 3000 X1 to oleje bardzo dobre. Reszta to przeciętniacy, łącznie z firmowym olejem Forda.

cplerek39
19-01-2023, 15:47
Okej w takim razie wybór padnie na Ravenol FDS 5w30, widzę, że cena tez niezła, bo 215 zł za 4l, 4litry wchodzą do tego silnika?

A zestaw filtrów Kamoka czy Filtron?

I ostatnie pytanie, jak tutaj jest z filtrem paliwa, on jest niewymienialny czy jak, gdzieś w baku?

krzysztofSJZ
19-01-2023, 15:51
"świety", jak wlałem go do swojego silnika, to po paru tysiącach silnik zaczął przeciekać, choć wcześniej był suchy.
Po wymianie na Ravenol po jakimś czasie wróciło do normy
hmmm super ciekawostka i chyba ten Ravenol to taki święty moto-doktor musi mieć super właściwości skoro tamten zrobił przecieki a ten pozatykał je, mechaników ,,starej daty,, to juz se świecą szukać więc trzeba mieć pecha by trafić tak mi się zdaje że trzeba przejść na Ravenol i po co uszczelniacze,uszczelki itp. ??? skoro można zalać ravenolem?

Bump: I ostatnie pytanie, jak tutaj jest z filtrem paliwa, on jest niewymienialny czy jak, gdzieś w baku?
raczej filtra będzie brak, w moich fordach nie miałem czy to ff II czy mondeo mk4 w obecnym mk3 też nie zauważyłem
a co do oleju jak masz chęć na Ravenol to kup, 4 litry będzie dość, do tego filtr olejowy jak jest, i powietrza

cplerek39
19-01-2023, 16:09
hmmm super ciekawostka i chyba ten Ravenol to taki święty moto-doktor musi mieć super właściwości skoro tamten zrobił przecieki a ten pozatykał je, mechaników ,,starej daty,, to juz se świecą szukać więc trzeba mieć pecha by trafić tak mi się zdaje że trzeba przejść na Ravenol i po co uszczelniacze,uszczelki itp. ??? skoro można zalać ravenolem?

Bump:
raczej filtra będzie brak, w moich fordach nie miałem czy to ff II czy mondeo mk4 w obecnym mk3 też nie zauważyłem
a co do oleju jak masz chęć na Ravenol to kup, 4 litry będzie dość, do tego filtr olejowy jak jest, i powietrza


A Ty kolego byś zalewał Ravenolem czy czymś innym? Widzę, że zestaw filtrów najpopularniejszych jest marki Kamoka oraz trochę droższych Filtron.

Dzięki za wszelkie info.

krzysztofSJZ
19-01-2023, 16:09
https://www.ravenol.pl/dobierz-olej/

Bump: A Ty kolego byś zalewał Ravenolem czy czymś innym?
:619: ja nie mam nic przeciw ravenolowi, ale jak ostatnio wymieniałem olej w ff3 z ciekawości kupiłem Motul akurat mieli na stanie, a w Kudze? zajrzałem do książki serwisowej cały czas Castrol więc go kupiłem, filtry kupuję cały czas od wielu wielu lat z Filtrona, a tak po prawdzie ciężko wedle mnie komuś polecić w 100% olej, czasami różnie to bywa silnik silnikowi nie dorówna i czasami może byc tak że jeden leje orlen perzez 3-4 wymiany i jest ok ty wlejesz i może być kicha, i kto winny?

cplerek39
19-01-2023, 16:57
Jedyne co mnie zastanawia to jego cena, drogi skurczybyk ten Ravenol :)
To filtry postawię na Filtrona :)

A jak tutaj w tym moim samochodzie jest z wymianą oleju w skrzyni, bo gdzieś czytałem, że też się tego nie da zrobić jak z filtrem paliwa, czy to prawda?

krzysztofSJZ
19-01-2023, 17:22
Jedyne co mnie zastanawia to jego cena
ponoć za ,,jakość,, się płaci, ja zanaczam ja ma taka metodę jak kupuję to w sklepie nie przez internet a jak już to staram się kupować tam gdzie jest odbiór osobisty, zajadę i widzę czy gościu trzyma ten olej w stodole pod sianem czy ma legal handel, w dobrym sklepie sprzedawca ci doradzi a jest dużo olei dobrych i tańszych czasami kupisz dobry olej z filtrem w cenie drogiego
gdzieś czytałem, że też się tego nie da zrobić jak z filtrem paliwa
jak się nie da? możesz mieć w pompie filtr paliwa, możesz mieć na przewodzie paliwowym a możesz nie mieć wcale, jak nie ma to z reguły zawsze idzie dołozyć, ale nie wiem czy jest sens, to samo ze skrzynią i wymianą jakoś ten olej tam wlali więc i chyba wylać go idzie i nalać świeżego, przyznam się że miałem wiele aut ale jakoś, nie wymieniałem oleju w skrzyni i nigdy nie dostałem za to kopa od auta, jedynie raz zdarzyła mi się katastrofa ze skrzynią w automacie, gdyby sprzedawca powiedział słowo że w automacie trzeba wymieniać co jakiś czas było by ok, jak masz w miarę zaufanego mechanika to niech zerknie czy da się czy nie :619:

cplerek39
19-01-2023, 18:01
Rozumiem :)

Jeszcze taki znalazłem: https://allegro.pl/oferta/olej-mobil-5w30-3000-x1-formula-fe-4l-10198790144

Też chyba powinien być ok

krzysztofSJZ
19-01-2023, 18:36
dlaczego uparłeś się na allegro? pytałeś w sklepie stacjonarnym? nie w markecie ale w normalnym sklepie, ja tak sobie myślę że tu na forum jest z milion tematów o olejach a w tym milion za i milion przeciw, i nikt ci nie do 100% gwarancji niezawodności danej marki, bo może się zdarzyć czego ci nie życzę katastrofa zalejesz ponoć optymalnym olejem i zarżniesz motor i co? kto winny? masz przykład Mobil około 140 zł Ravenol ok. 240 zł pomijając Orlenowskie oliwy czy z Lotosu masz całą gamę dobrych olejów

thesperado
19-01-2023, 21:07
na forum jest z milion tematów o olejach a w tym milion za i milion przeciw, i nikt ci nie do 100% gwarancji
Fakt i wystarczy poczytać, tylko z dystansem do wypowiedzi (przynajmniej niektórych). Ja do swoich leje Valvoline Synpower FE, filtry Fomoco i za każdym razem nowa uszczelka korka. Jak widzę przebieg masz już niezły, więc czasem mogą być potrzebne dolewki, w wtedy bańka 5 litrów jest jak znalazł.

slawomirro
19-01-2023, 22:41
dlaczego uparłeś się na allegro?

Sam często kupuję tak olej przez Allegro. Ważne dla mnie jest jednak by sklep wirtualny miał realny sklep w Warszawie, gdzie mogę podjechać i osobiście odebrać olej. I kilku sprzedawców olejowych spełnia moje wymagania.

romano11
20-01-2023, 08:26
Tylko i wyłącznie 5w30 z normą Forda 913c. Polecam ravenol fds

Coście się tak uparli na te 5w30? Bo producent taki zaleca? A jak producent napisze, by rozbierać się do bielizny przed wejściem do bolidu, to też tak bezrefleksyjnie będziecie się rozbierać i to często przy obcych? :D
Przecież wszystko jest wyjaśnione w instrukcji obsługi: jako producent - Ford chce sobie zapewnić zbyt i dodatkowy zarobek na akcesoria i części - stąd zapisek, że:

"Nie stosuj olejów, które nie spełniają podanych specyfikacji lub wymogów.
Zastosowanie niewłaściwego oleju może doprowadzić do uszkodzenia silnika,
którego nie obejmuje gwarancja Forda." (pomijam już fakt, jak ASO zbada, jaki olej był w silniku...)

Na większość populacji działa, ale nie na wszystkich - tak samo, jak ze szczepanami :mrgreen:

Dalej czytamy, ze można użyć oleju (piszę o moim bolidzie) 5w30 bez magicznej specyfikacji WSS-M2C913-B lub nawet oleju 5w40, ale:

"Użycie tych olejów może wydłużyć czas rozruchu, zmniejszyć osiągi silnika, a także zwiększyć zużycie paliwa i emisję spalin."

W drugim przypadku zalecany jest konkretnie Shell Helix Ultra 5w30 (za worek dukatów) lub inny 5w30 lub 10w30 lub 10w40... no to wypośrodkowałem i leję 5w40. Nic nie wybuchło. Tu jest jeszcze zapisek, że:

"Za każdym razem, gdy zajdzie potrzeba wymiany jakiegokolwiek elementu w samochodzie, zaleca się użycie wyłącznie oryginalnych części zamiennych XXXXXXXXX."
No więc albo trzymamy się ściśle wszystkich zaleceń producenta, albo nie. Mogłem zostawić taczkę złota za kpl. sprzęgło do fiorda w ASO z logo FORD na pudełku (to jest najważniejsze do lansu), a kupiłem Sachs-a. Sądząc po datach na starym zestawie - fabryka montowała... Sachs-a :D

A więc jednak klimatoza, szajba klimatyczna... żeby spełnić wymagania dot. emisji spalin, producenci leją przecież teraz nawet coś o oznaczeniu 0w20. Pytanie zatem do końcowego użytkownika: ile ml paliwa zużyję więcej, lejąc olej 5w40 który jednak będzie miał lepsze parametry latem?
No i jak się mają parametry oleju względem temperatury latem?

Sam stosuję olej 5w40 w trzech silnikach i nie eksplodowały, mimo ostrzeżeń producentów :D Zapyta ktoś: dlaczego zatem stosuję olej tylko 5w40 - przecież taki w60 lepiej ochroni silnik. Prawda, ale wszystko zależy od warunków i sposobu użytkowania. Jeżdżę raczej delikatnie, czego dowodem jest spalanie 4,7 na trasie (troszkę oszukiwałem, chowając się w cieniu aerodynamicznym ciężarówek :mrgreen:), spalanie długookresowe 6,66/102 tankowania.

Kolega, szukający mitycznego świętego graala (ravenol? :D) musi odpowiedzieć sobie na pytanie: jak długo chce użytkować ten pojazd? 20 lat? 30 a może 50? Bo jak 50 lat, to musi skontaktować się z olejowymi onanistami z autkącika (pisałem tam kiedyś, ale ciężko się "dyskutuje" z nawiedzonym modem). Oni wtedy wytłumaczą mu, że 215zł/4 litry to bardzo tanio. Oni już kilka lat temu sprowadzali oleje zza oceanu, bo ropa pensylwańska ma lepsze estry PAO, niż ta od wujka Władka. koszt? 200zł. Za litr... :shock: nadwozie skoroduje ze 3x, ale silnik pójdzie na złom w nienagannym stanie, o ile wszystko wcześniej nie zostanie zakazane i zezłomowane w mumii europejskiej, zwanej też eurokołchozem.

Poniżej grafika z opracowania p. Andrzeja Dudka, Rafineria Gdańska. To tylko zalecania... tak, jak producenta pojazdu :mrgreen:

Każdy robi, jak uważa. Dziękuję za uwagę i do widzenia.

Bump: nie w markecie ale w normalnym sklepie, Mobil około 140 zł Ravenol ok. 240 zł pomijając Orlenowskie oliwy czy z Lotosu masz całą gamę dobrych olejów

A właśnie w markecie (?) typu selgrosssssssssss można wyhaczyć niezłe promocje, o ile ofkors mają w ofercie to, czego ktoś szuka.
Z praktyki mogę dodać, że wysyłka to było u nich 10zł, a do paczki nie wkładają więcej, niż 5x 4 litry - przy trzech silnikach jak znalazł :D i proszę mi nie pisać, że olej się popsuje od stania na półce, bo to jest ten trzeci rodzaj prawdy, na g... Przykład? Proszę bardzo: olej przekładniowy (GM, Lotos - te miałem w rękach). Na butelce znajdujemy EXP DATE np. 3 lata od daty produkcji. Ten sam olej wlany do skrzyni, miażdżony między trybami, bez filtra, jedynie z magnesikiem na korku spustowym - o ile korek jest ! ! ! wg. producenta pojazdu (najczęściej) nie podlega wymianie przez cały okres eksploatacji pojazdu.

To że tak zapytam nieśmiało: który olej ma lepsze warunki "życia"? I po co ludzie jednak wymieniają olej w skrzyniach, mimo braku zaleceń producenta? A z olejem silnikowym to akurat na odwrót - tylko zalecany... :shock:

Juzek
20-01-2023, 09:09
widzę, że romano11 sam jest onanistą :) ale to Twoja wola - ponoć to redukuje napięcie i obniża stres :)

Klasyczna sytuacja, gdzie należy zmanipulować czyjąś wypowiedź pod swoje tezy - czyżby zbyt dużo przekazu TV na codzień i przysadka już nie wytrzymuje ? :)

Reasumując - wyrażaj swoją opinię, ale nie szykanuj innych za ich opinie

Wracając do meritum - skoro powstało coś takiego jak norma to nie warto się z tym kłócić. A Ravenol posiada bardzo dobre cechy oleju w pełni syntetycznego, a stosując go w paru swoich autach o znacznych przebiegach nie zauważam zużycia ani spadku mocy auta.

W jednym się z Tobą zgadzam - Każdy robi, jak uważa.

krzysztofSJZ
20-01-2023, 09:27
A właśnie w markecie (?) typu selgrosssssssssss
a to jakiś pępek świata??? czy wykładasz tam towar na półki, słyszałeś o czymś takim jak wykonanie towaru na zlecenie marketu czy innego selgrossa?? byle jak byle tanio, pierwszy przykład z brzegu i nie czepiaj sie o markę 2 żarówki H7 zakupione w markecie jedna 28 dni druga 34 dni, żarówki kupione w sklepie motoryzacyjnym dokładnie takie same świecą mi już 10 miesięcy, to samo jest z innym towarem zwłaszcza promocyjnym kup se żywca w biedronie w promocji i porównaj z tym z normalnego osiedlowego sklepu, z olejami między innymi jest to samo a jeszcze gorzej sprawa wygląda z allegro tam to dopiero jest kontrabanda, a co do specyfikacji oleju to skoro się tak znasz to znaczy że masz wykształcenie mechaniczne i marnujesz się w np. markecie

Bump: dlaczego w marketach wymienisz żarówkę jak się spali na podstawie paragonu?

slawomirro
20-01-2023, 10:20
widzę, że romano11 sam jest onanistą :) .

Sam uparcie leje do Fiesty 5W40 i bardzo szuka akceptacji i potwierdzenia swojej decyzji. Niemniej poraził mnie długością swojej wypowiedzi. Szacun, że mu się chciało tyle pisać.

romano11
20-01-2023, 17:28
należy zmanipulować czyjąś wypowiedź pod swoje tezy

Reasumując - wyrażaj swoją opinię, ale nie szykanuj innych za ich opinie.

A teraz wskaż, gdzie zmanipulowałem twoją, lub innej osoby, wypowiedź. Zacytowałem, że tylko i wyłącznie, bo jak nie, to...
A co do szykan - nie używaj słów, których znaczenia nie znasz, bo wyraziłem swoją opinię, a nie utrudniałem nikomu złośliwie niczego i nie stwarzałem problemów. Skoro to uważasz za szykany, to sorry - nie pomogę w tej sytuacji.

Bump: Sam uparcie leje do Fiesty 5W40 i bardzo szuka akceptacji i potwierdzenia swojej decyzji.

To, że święty graal Ravenol likwiduje wycieki i jednocześnie wyciera z zewnątrz silnik do sucha - to już wiemy. Teraz napisz może, czemu - wbrew zaleceniom producenta - wymieniasz olej w skrzyni? Tak, wiem - nie szukasz akceptacji i potwierdzenia swojej decyzji, ale coś jednak cię do tego skłoniło. Nie ufasz producentowi samochodu?

Bump: a to jakiś pępek świata???

A lokalny sklep motoryzacyjny to jest centrum wszechświata??? I producent żarówek specjalnie na potrzeby takich sprzedawców oferuje im wyroby premium... śmiała teza.

pierwszy przykład z brzegu i nie czepiaj sie o markę 2 żarówki H7 zakupione w markecie jedna 28 dni druga 34 dni, żarówki kupione w sklepie motoryzacyjnym dokładnie takie same świecą mi już 10 miesięcy

No to teraz mój przykład: fabryczne żarówki świecą u mnie już prawie 10 lat, H4. Może mają taką długą żywotność, bo mam DRL? Czy idąc tym tropem powinienem też używać bez wymian fabryczny olej, bo jest najlepszy?

klocolus
20-01-2023, 18:01
Coście się tak uparli na te 5w30? Bo producent taki zaleca?

W starszej generacji silników rzeczywiście wystarczy aby olej był i w miarę świeży to będzie chodzić. Czy 5w30 czy 5w40 dużego znaczenia mieć nie będzie. Choć przy niewłaściwej normie dodatki mogą być nie odpowiednie do uszczelnień czy innych części i reagować z nimi. W spalaniu też różnica kosmetyczna.

W nowszych silnikach np. z bezpośrednim wtryskiem czy ogólnie ciaśniej spasowanych i mających większe wymagania odnośnie oleju już nie jest tak różowo, olej musi być odpowiedni do danego silnika lub jego poskładania gdyż długoterminowe skutki mogą być złe. Niewłaściwa odporność na LSPI, niewłaściwa lepkość zmienia przepływy (pompa oleju zwykle ma mniejszy zapas wydajności, kanały są cienkie co zmniejsza przepływ, pasowania ciaśniejsze itd.), ogólnie długoterminowo (a nawet krótkoterminowo bo wysadzi tłok na przykład) może być, podkreślam, może być niekorzystne. Jak trafisz akurat o zbliżonych właściwościach (te 5w30, 0w20 itd to bardziej sugestie obecnie a nie właściwe parametry lepkości czy odporności na zerwanie filmu) lub silnik akurat będzie niezbyt wymagający to pochodzi.

Dla przykładu w rajdówkach z ecoboostami stosowali albo olej dokładnie taki z normą jak powinna być na drogę tylko oczywiście dodatkowe chłodzenie a jak chcieli przejść na 5w50 czy 10w60 zmieniali pasowania na panewkach bo przepływ się nie zgadzał. A przecież miał zapewniać lepszą ochronę a była dużo gorsza tak naprawdę.

Długoterminowo na pewno to niekorzystnie wpływa na silnik. Jak będziesz miał szczęście to nic się nie stanie, jak pecha to po kilku wymianach albo szybciej silnik powie papa. Myślę, że dużo silników padło przez to, że mechanik oszust nalał jakiegoś oleju z beczki bo akurat miał pod ręką (a skasował za właściwy albo sam właściciel nie dociekał co mu tam wlano no bo jak ma to sprawdzić) auto pojeździło ale swoje dostało a potem wychodzi to za jakiś czas. Ewentualnie sam właściciel trafił na podrabiany olej bo nadal sporo tego na rynku.

slawomirro
20-01-2023, 21:10
napisz może, czemu - wbrew zaleceniom producenta - wymieniasz olej w skrzyni? Tak, wiem - nie szukasz akceptacji i potwierdzenia swojej decyzji, ale coś jednak cię do tego skłoniło. Nie ufasz producentowi samochodu?

Do wymiany oleju w skrzyni skłoniły mnie zgrzyty przy wrzucaniu wstecznego biegu. I choć to problem mechaniczny, to wymiana oleju bardzo pomogła, czasem wsteczny nie wchodzi, ale już nic nie zgrzyta. Gdyby nie to, pewnie bym oleju nie wymieniał.