Zobacz pełną wersję : [Mondeo 1996-2000] Potencjometr przepustnicy Lucas


alims
13-08-2009, 12:01
Witam,
chciałbym się dowiedzieć od Was czy nie wiecie gdzie można dostać Potencjometr przepustnicy Lucas do mojego Mondka '98 1.8TD.
Nie mogę tego ustrojstwa znaleźć. Może ktoś wie gdzie tego szukać (allegro już znane).
A może ktoś ma do sprzedania działający potencjometr.

Muszę go wymienić bo silnik długo kręci przy rozruchu. (tzn. 3-4 sekundy). Domyślam się, że chodzi o wyregulowanie zapłonu (tak wyczytałem na forum) ale żeby to zrobić trzeba mieć sprawny potencjometr przepustnicy.
Reszta obwodu jest ok........tzn. świece, przewody, rozrusznik.

pozdrawiam i czekam na sugestie

Emmm
13-08-2009, 13:02
Kolego, o jakiej przepustnicy Ty piszesz? Podajesz, że masz diesla (1.8TD).Reszta obwodu jest ok........tzn. świece, przewody, rozrusznik.
Chodzi Ci o świece żarowe, czy zapłonowe i co za "przewody"?
Jeśli masz problem z rozruchem, a dotyczy on diesla, zwróć uwagę na korektor kąta wtrysku. No i staraj się pisać precyzyjnie, bo nie wiadomo jak Ci pomóc.
Pozdrawiam

alims
13-08-2009, 13:16
Oczywiście że to DIESEL........... 1.8TD przecież na to wskazuje.
Na pompie wtryskowej jest potencjometr przepustnicy. (zdjęcie dodaje poniżej)

Świece oczywiście żarowe i wszelkie przewody które odpowiadają za elektrykę auta.

Z autem byłem w autoryzowanym serwisie FORDa. Sam tego potencjometru przepustnicy nie wymyśliłem. Koleś podłączył do kompa i ewidentnie ten element nie działa......sprawdzał na krótko i też nie działa.
A może powiesz mi jak to się ustawia - korektor kąta wtrysku - jechać z tym do zwykłego mechanika ??

pozdrawiam

Emmm
13-08-2009, 13:41
Kolego, na pompie wtryskowej masz czujnik położenia dźwigni sterującej FLVR, który podaje sygnał do modułu PCM, który to z kolei oblicza ilość potrzebnego paliwa, zależnie od aktualnego obciążenia i według mnie, podkreślam: WEDŁUG MNIE nie odpowiada za sam rozruch zimnego silnika i ciepłego też!
Za rozruch odpowiada korektor kąta wtrysku i nie można go regulować, tylko należy wymienić. Podstawowe pytanie: czy po przekręceniu kluczyka w położenie II (grzanie świec), słychać krótkie, charakterystyczne terkotanie? Jeśli słychać, to korektor pracuje (nie wiadomo jednak czy poprawnie :) ), jeśli nie, to jest martwy!
I proponuję, abyś zmienił mechanika, skoro w pompie wtryskowej znalazł przepustnicę.
Pozdrawiam

alims
13-08-2009, 13:58
Dziękuje Ci za fachową odpowiedź.

Ten charakterystyczny terkot jest ewidentnie słychać. Ale czy działa prawidłowo ?? Jak to można sprawdzić.........
Jak tego szukać ......... tzn. jaka jest jego nazwa popularnie stosowana.

dzięki, przepraszam, ale nie jestem fachowcem więc podaje te określenia, które usłyszałem od mechanika.

Emmm
13-08-2009, 14:18
Dobrze, nim będziemy dalej drążyć temat, napisz więcej o tych problemach z odpalaniem: czy tylko zimny silnik, czy również rozgrzany pali opornie? Sprawdzałeś już, czy układ paliwowy nie zapowietrza się? Co do innej nazwy korektora, to może przestawiacz kąta wtrysku, może regulator, nie wiem jak jeszcze inaczej.
Pozdrawiam

alims
13-08-2009, 15:25
Zimny czy ciepły nie ma różnicy.......ciężko pali tzn. długo trzeba kręcić.
Zamontowałem zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym po to by wykluczyć cofanie się paliwa.
Co to może jeszcze być?