Zobacz pełną wersję : Jakie są obroty "wszystkich" silników przy 100 km/
krzysieksa 08-09-2005, 21:18 Jestem okropnie ciekaw jakie są obroty silnika na 5 biegu przy prędkości 100 km/h :twisted:
Pytanie dotyczy wszystkich silników montowanych w MK I, MK II, no i niech będzie MKIII :D
Pytanie dotyczy głównie silników"
1,6
1,8
2,0
ale także:
1,8 TD
2,0 TDCi
I wszelkiej maści mocowej V6 :D
U brat w hondzie Civic 1,4 99r przy 100 km/h jest aż 2,5 tys obr
U mnie w mkII 1,8 jest 2 tys obr no i pozostaje niezaspokojona ciekawość jak to jest w innych silnikach Mondeo?? :D
AHA i jeszcze jedno - ile obr. jest przy prędkości max. poszczególnych silników (pojemność)
brat w hondzie Civic 1,4 99r przy 100 km/h jest aż 2,5 tys obr
Zgadza się, ale nie zapominaj ,że Honda robi silniki wysokoobrotowe.I niektóre Hondki kręcą takie obroty, że inne autka przy tylu by nie wytrzymały...
Pozdrawiam
krzysieksa 09-09-2005, 15:32 brat w hondzie Civic 1,4 99r przy 100 km/h jest aż 2,5 tys obr
Zgadza się, ale nie zapominaj ,że Honda robi silniki wysokoobrotowe.I niektóre Hondki kręcą takie obroty, że inne autka przy tylu by nie wytrzymały...
Pozdrawiam
Co do Hondy to te silniki to szatany obrotów :D
Odcięcie następuje (silnik 1,4) przy 7200 obr/min i do około 6800 rpm czuć jak ciągnie!!
Niestety silniki Fordów niekręcą się tak jak silniki Made In Japan :/
W silniku 1,8 czuć ciąg do 5 tys/obr a przy 6,5 tys odcina.....
Ale w praktyce nie wykorzystuje się tak wysokich obrotów na codzień :)
misiu200 09-09-2005, 15:37 Jestem okropnie ciekaw jakie są obroty silnika na 5 biegu przy prędkości 100 km/h :twisted:
Pytanie dotyczy wszystkich silników montowanych w MK I, MK II, no i niech będzie MKIII :D
Pytanie dotyczy głównie silników"
1,6
1,8
2,0
ale także:
1,8 TD
2,0 TDCi
I wszelkiej maści mocowej V6 :D
U brat w hondzie Civic 1,4 99r przy 100 km/h jest aż 2,5 tys obr
U mnie w mkII 1,8 jest 2 tys obr no i pozostaje niezaspokojona ciekawość jak to jest w innych silnikach Mondeo?? :D
AHA i jeszcze jedno - ile obr. jest przy prędkości max. poszczególnych silników (pojemność)
Witam
w moim Mondku 1,8 16v przy predkosci 100km obroty mam ok 2700-2800
pozdrawiam
krzysieksa 09-09-2005, 16:47 Witam
w moim Mondku 1,8 16v przy predkosci 100km obroty mam ok 2700-2800
pozdrawiam
Aż 2800 ?!!!???!!!! Ale chyba te wartości są podane przy jeździe na 4 biegu ?!
Chodzi mi o 5 bieg.
Też mam 1,8 i jest 2 tys/obr przy 100km/h
misiu200 09-09-2005, 20:00 Aż 2800 ?!!!???!!!! Ale chyba te wartości są podane przy jeździe na 4 biegu ?!
Chodzi mi o 5 bieg.
Też mam 1,8 i jest 2 tys/obr przy 100km/h
Witam
Przepraszam najmocniej faktycznie przy 4 biegu tak jest bo na 5 jest ok 2100-2300
Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam za pomylke
Marcin S-rz 09-09-2005, 20:08 też mam coś koło tego z taką tylko małą różnicą że na gazie nie odcina :twisted:
U mnie 2,0 TDCI 130/6 przy 100km/h na 5 jast około 2000obr. a na 6 biegu około 1800 :D
130 Tdci/6 Diesel 2005 kombi
na 5 przy 100 km/h najwyżej 2000
na 6 przy 120 km/h DOKLADNIE 2000
I nawet przy bardzo szybkiej jeżdzie (190-200) na 6 trudno o 3000.
Jezdziłem VW i Hondą. To zupełnie inne silniki i inaczej wchodzą na obroty.
Pozdrawiam
ToMich
Marcin S-rz 10-09-2005, 12:42 Witam, coś mi się wydaje że troche przesadzacie (silniki 1,8/2,0 Pb) że przy stówce macie 2100 albo z moim silnikiem jest coś nie tak bo ja mam 2700-2800 na LPG (chyba że na PB ale tego nie sprawdzałem :D )
Mateusz G 10-09-2005, 13:04 Witam ja u siebie w mondim 1.8 ale automacie przy 100 mam 2500 obr a przy 120 równe 3000 oczywiście na 4 bo 5 nie ma ciekawi mnie tylko to że wam odcina przy 6500 mi sie udało dokrecic silnik do 7000 :D i wtedy wrzucałem wyższy bieg pozdrawiam <MAT>
kristopher 11-09-2005, 21:05 V bieg, 100km/h - 2600-2650obr/min
pozdrawiam
U mnie MK1 - 11/1995 , bezyna 1,8 , - na 5 biegu przy setce mam jakieś 2750
i to niezaleznie czy jade na PB czy na LPG bo przeciez to nie ma żadnego znaczenia tylko przełożenia skrzyni biegów lub/i ew dyferencjału jeżeli autko ma napęd tylny.
Tak właśnie było w policyjnych Polonezach w których zmienione były także zębatki na mechaniżmie różnicowym dlatego śmigały szybciej .
Pozdrawiam.
V bieg, 100km/h - 2600-2650obr/min
u mnie tez cos kolo tego!
darrally 12-09-2005, 09:54 na V - 2500 - 2600 obr./min
Łukasz_81 12-09-2005, 17:14 Qrde
czy z moim autkiem jest cos źle???
u mnie na 4 biegu przy 100km/h jest rowne 4000 obr.
a na 5 biegu przy tej samej predkości mam 3200 obr.
jaka moze byc przyczyna tak wysokich obrotów?
z gory dziekuje za info
dodam ze mam wymienione kompletne sprzegło to napewno nie jego wina
Qrde
czy z moim autkiem jest cos źle???
u mnie na 4 biegu przy 100km/h jest rowne 4000 obr.
a na 5 biegu przy tej samej predkości mam 3200 obr.
jaka moze byc przyczyna tak wysokich obrotów?
z gory dziekuje za info
dodam ze mam wymienione kompletne sprzegło to napewno nie jego wina
Zobacz na benzynce, powinny wtedy troche się zmniejszyć.
Pozdrawiam
Zobacz na benzynce, powinny wtedy troche się zmniejszyć.
Przepraszam, a co to ma do rzeczy. czyżby po zmianie paliwa zmieniały sie rozmiary opon, albo przełozenie skrzyni, albo dyfra.
A może macie samochody coś jak w filmie "TAXI".
Bo u mnie jeden grzyb, czy go pcham na piątce z prędkością 100km/h, czy jedzie na benzynie czy z górki to obroty silnika zawsze bedą takie same.
Dokładnie ,Slawko, a co powiecie na to:
Escort MK4 100km/h-2300 obr/min-prędkość mierzona radarem(kolega niebieski :D )MK6 to nie wiem bo jeszcze szybkościomierza nie zrobiłem no i czekam na świece od Jacka,MK6 NIE JEDZIE :(
U mnie 2450 przy 100 km/h - 2,5V6
A co powiecie na to??
Opel Omega 2.0
przy 110 mam 3000 na gazie około2750obr/min
Ma znaczenie, oczywiście zalezy od instalacji wszystko...
A co powiecie na to??
Opel Omega 2.0
przy 110 mam 3000 na gazie około2750obr/min
Ma znaczenie, oczywiście zalezy od instalacji wszystko...
Rozumiem, ze jak na gaz przełączysz to zmieniaja się przełożenia skrzyni i dyfra.
A może Ty masz Transformera, a nie mondeo.
Przepraszam za zgryźliwość, ale nie moge już wytrzymać.
A może Ty masz Transformera, a nie mondeo.
Zalej Vpower i sam zobaczysz.
I sory za zgryźliwość ale pisałem o OMEDZE!!:D:D:D:D
Widze ,że nie masz za bardzo orientacji w temacie paliw:)
Wytłumacz mi dlaczego wlewając np v power a powiedzmy zwykłą benzyne jest różnica w przyspieszeniach itp?? Chcesz mi powiedzieć ,że też wszyscy mamy transformersy i zmieniają się przełożenia i dostajemy więcej momentu w pakiecie z tym paliwem??
Tak samo wlej sobie paliwo lotnicze do autka, zobaczysz zamkniesz licznik i jak autko będzie szło.I nie szukaj tam jakiegoś ludka zmieniającego przełożenia:D bo go tam nie będzie.
Jest to sprawdzone, na własne oczy widziałem jak gościu przywiózł motor na pas startowy Sowno- prędkość katalogowa motocykla 290- gościu twierdził że jechał więcej- wniosek te same obroty większa prędkość.
No i na końcu bardzo prosty przykład- wsiądź w malucha jedź po prostej zmierz prędkość, następnie na tym samym biegu podjedź pod jakieś spore wniesienie, zobaczysz ,że przy tych samych obrotach będziesz miał mniejszą prędkość.Gdzie jak gdzie ale malucha o transformera nie posądzisz:)
I tak jest ze wszystkim-wiatr itp. Ale też ważnym czynnikiem jest paliwo.
Uhhh trochę się napisałem.Chyba mój pierwszy taki długi post tutaj:)
Pozdrawiam
Zalej Vpower i sam zobaczysz.
I sory za zgryźliwość ale pisałem o OMEDZE!
,waldor, O czym Ty wogóle piszesz :?: O zależności jakości paliwa co do osiągów auta czy o tym ile auto ma obrotów przy pewnej prędkości(np. 100km/h=2300obr/min) :?: I sory za zgryżliwość ale nie masz pojęcia o czym piszesz :!: Prędkość pojazdu przy pewnych obrotach nie zmieni się po zmianie paliwa-no chyba że zębatki w skrzyni zmieniają średnicę jak wlejesz V-POWER :Da to jest NIE MOŻLIWE :!:
Całkowicie się zgadzam z tym co pisze,Assan, nieźle się uśmiałem przy niektórych dywagacjach na temat obrotów i paliwa :D Prędkość i obroty przy tych samych przełożeniach i rozmiarze opon jest CONSTANS .Wzrokowo na obrotomierzu możesz się pomylić +-50 obr/min.Od paliwa może zależeć ,moc, przyspieszenie(czas jaki silnik potrzebuje do osiągnięcia odpowiednich obrotów dla danej prędkości) i zużycie paliwa. 8)
Całkowicie się zgadzam z Jarkiem i Assanem. "Praw fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź Pan głąb....". Silnik przy stałych obrotach dajmy na to 2000 obr/min napędzi koła do stałej prędkości obrotowej, która wyniesie 2000xprzełożenie przekładni. Jeśli to przemnożymy przez obwód kół napędowych otrzymamy stałą prękość liniową. Tyle fizyka.
A to że auto pod górę, pod wiatr pobierze więcej lub mniej lepszego paliwa to już inna bajka.
No jak waldor, zrozumiałeś w koncu :?: :) Przecież cały czas o tym pisałem ;)
Ok może i się myle, poprostu zastanawiają mnie rzeczy typu- dlaczego auto stare niewiadomo jakby się nie kombinowało(oczywiście bez żadnych przeróbek)nie pójdzie tyle co nówka?? Przecież też prędkości obrotowe są te same, a auto wydmucha uszczele a nie pojedzie tyle.Myślałem też ,że skoro lepsze paliwo-daje więcej mocy, to silnik jest w stanie pokonać więcej oporów niż na normalnym paliwie, a skoro tak by się działo ,to auto powinno jechać szybciej.
Nie jestem mechanikiem więc się na tym dobrze nie znam. Myślałem ,że na forum się dyskutuje i wyraża swoje opinie itp.Widać, że tu nie można, bo np pan darek 1 powie mi, że jestem głąb. Bardzo pana przepraszam, że nie znam fizyki i już się nie odezwe ,żeby nie musiał pan po mnie jechać-a tak na serio, to wydaje mi się, że nie każdy musi się na wszystkim znać i nie należy go tak traktować jak Ty to robisz np. Twoje zachowanie pokazuje na jakim niskim poziomie jesteś, ludzie na wsi prezentują wyższy poziom kultury.
Wiecie na forum sie można dużo dowiedzieć itp, wystarczyłoby mylisz się i np jakiś link na potwierdzenie, a nie np tak jak Sławko i inni wyśmiać kogoś na całym forum.
Ale ok widze, że powinienem się miej odzywać, to będzie spokój
Kurcze a te forum wydawało się super:(
Marcin S-rz 14-09-2005, 09:36 waldor nie łam się przyjedziesz na zlot to ich wszystkich zlejesz i będzie OK :twisted: :D :))) :twisted:
[ Dodano: 2005-09-14, 10:37 ]
wystrzelasz wszystkich w WWP :wink:
waldor, Nikt się z Ciebie nie naśmiewa. Od kilku postów próbowałem wyjaśnić Ci w czym cała rzecz. Być moze robiłem to nieudolnie, ale inaczej nie potrafiłem. Zadawałem pytania i zdawało mi się , że sam zagłebisz się troche w temat. Niestety.
Widze, ze nie jesteś do końca przekonany, wiec postaram się wyjaśnić to troche inaczej.
Wyobraź sobie dwa koła zębate o przełozeniu 2:1. Jeśli bedziesz wiekszym kręcił ręką z predkością obrotową równą 3000 obr/min to drugie bedzie się obracało z prędkoscia 6000 obr/min . jesli to pierwsze teraz bedziesz zmuszał do obrotów za pomocą silnika elektrycznego do takiej samej prędkości (3000) to drugie (mniejsze ) dalej bedzie się kręciło z prędkością 6000 obr/min. Jeśli teraz napedzisz je silnikiem spalinowym do takiej samej prędkości to nic sie nie zmieni. Itd.
Wniosek: jeśli silnik kreci się z zadaną prędkością obrotową (niezależnie czy to diesel, LPG, benzyna, silnik elektryczny) to na zadanym biegu jest zawsze stałe przełożenie i koła bedą kręciły się z taka samą opredkością a co za tym idzie samochód bedzie się poruszał z taka sama predkościa.
Uff....
Twoje zachowanie pokazuje na jakim niskim poziomie jesteś, ludzie na wsi prezentują wyższy poziom kultury.(
po 1 - PRZEPRASZAM jeśli uraziłem, ale nie taka była moja intencja. Celowo wziąłem cytat z kabaretu w którym Kobuszewski używając tego zwrotu też miał inne intencje. ale mimo wszystko przepraszam.
po 2 - Wydaje mi się, że na tym forum nie powinniśmy zwracać się do siebie na Pan. Wiek nie ma tu znaczenia.
Sory :oops: ,waldor, ale, nie bierz tego aż tak do siebie ;) Czasem trzeba się i trochę pośmiać i trochę podyskutować 8) Nie obrażaj się na wszystkich :evil:
Kurcze a te forum wydawało się super
To forum jest naprawdę super :D
Uff....
Nie można było tak odrazu??:D
Gdybyś napisał tak wcześniej nie byłoby całej tej sytuacji...Dzięki za wyjaśnienie.
Darek1 nie przepraszaj, wystarczyło tylko powiedzieć, że to z kabaretu-teraz mi jest głupio za tą kontre, to ja przepraszam teraz.
Marcin- nie mam zamiaru nikogo bić:) tym bardziej, że w błędzie byłem:D
Pozdrawiam
Marcin S-rz 14-09-2005, 21:51 z mojej strony to lanie to też oczywiście żart :wink: ;)
wracając do tematu:
MK I - silnik 1.6 - 2500 obrotów przy 100 km/h (koła 15)
borek_bb 18-09-2005, 19:50 MK III 2.0 100km/h 2800obr
U mnie przy 3 tys mam około 125 km/h (Escort TD),
a w VW Polo 1,4 przy 3 tys jest około 105 km/h/
na V biegu jadac 100km/h mam 2750obr/min jadac z ta sama predkoscia na biegu VI mam 2250obr/min
No dobra.Sprawdziłem swojego Escorta MK6 i jest tak:
100 km/h :arrow: 2500 obr/min na piątym biegu oczywiście,czyżby moje stare MK4 było szybsze :?:
Escort MK4 100km/h-2300 obr/min
koła 14 przy 3000 mam 100km\h
ja mam kola 14cali dokladnie 185/65 i przy predkosci 100km/h mam 2950 i mysle ze jest to niemozliwe zeby bylo 2000 ja mam 2000 na 5 przy 70.2000 to za niskie obroty jak 100 jak by bylo lekko pod gorke to trzeba by bylo redukowac.nie wydaje mi sie chyba ze licznik klamie(za duze kola itd)
ja tez mam cos ok 2800-tak na oko pamietam ale dzis sprawdze jesczedokładnie.
ale to niemozliwe ze na 5 przy 100km/h cos koło 2100 cześć z was ma!!!!!
a czy na Pb czy na LPG to moze byc ok góra 100obr róznicy,ale bez przesady ze 700!!!!!
może macie cos z obrtom????
pozdrwionka
p.s. przy 3000obr mam chyba dokładnie 120 km /h na V biegu
ja też mam coś między 2700-2800 przy stówce, koła 14" 185
no własnie-kolega waldezk poruszył wazny temat:
100km ale na jakich kołach????
bo 100km na 14 i oponach 185/65/14 (ja mam takie)to nie to samo co na 15 czy 16 w podobnej wysokosci czy nawet 55a wiekszej szerokości.
100km ale na jakich kołach????
bo 100km na 14 i oponach 185/65/14 (ja mam takie)to nie to samo co na 15 czy 16 w podobnej wysokosci czy nawet 55a wiekszej szerokości.
,adi, pomyśl :!: obroty masz powiedzmy 2100 prędkość na szybkościomierzu 100 km/h,i to się nie zmienia po wymianie kół na mniejsze lub większe (prędkość mierzona zostaje taka sama,tylko rzeczywista odbiega od niej),prędkościomierz pobiera dane z półosi a nie mierzy prędkości jak radar Policji.Stąd mamy przekłamania szybkościomierza po zmianie kół na inne.A szerokość opon tu akurat nie ma nic do rzeczy
assan ale zobacz to z drugiej strony:
jesli licznik ci przekłamuje tzn pokazuje ze jedziesz 100km/h a faktycznie jedziesz 120km/h tzn ze silnik musiał rozpędizc auto do wiekszej predkosci niz wskazuje licznik,tak?!
wiec obroty silnika sa wieksze niz miałby jesli predkość była by odczytana parwidłowo-tzn
jesli wg przekłamujacego licznika o 200km/h jedziesz 100km/h i masz obroty 2500
tzn ze na prawda jedziesz 120km/h i masz te 2500obr
ale "prawdziwa" stetke osiagnałes juz przy 80km/h wg wskazań twojego "oszujujacego licznika" a wtedy miałes obroty np 2200
teraz rozumiesz o co mi chodziło?
a co do opon to przeciez szerokośc ma odbicie w wysokości bo wysokosc jest %szerokości czyz nie?
tzn jesli masz 185/60 i 195/60 to jest wiadomym ze 195/60 jest wyższa opona od 185/60-a czym nizsza opona(od wzoru) tym wieksze przekłamanie na - a wyzsza to na +
dla tego jesli bedą dwa mondi z takimi róznymi oponami to temu z 195/60 licznik przy 100km/h wskaze zawsze mniej(zakałdajc ze wzorcową oponą jest 185/60/14)
mam nadizeje ze teraz jasniej i dokladniej opisałem o co mi chodziło i łatwiej mniej zrozumiesz.
pozdrowionka
[ Dodano: 2005-10-28, 09:40 ]
w końcu sparwdziłem i u mnie przy 100km/h jest ok 3050obr na v biegu,
koła 185/60/14
[ Dodano: 2005-10-28, 09:52 ]
prędkościomierz pobiera dane z półosi
no własnie a oś na której jest małe koło tzn niski wykona wiecej obrotów w tym samamy czasie co koło normalne np 55 i wzorowe 65.
a licznik jest skalowany do wzorcowego koła dla danego modelu prawda?dla mk1 jest to koło 185/65/14
i odwrotnie-wyzsze koło zrobi w tym samym czasie mniej obrotów co wzorowe.
dla tego raz mamy za wysokie wskaznia predkosciomierza raz za niskie.
a efektem tych"przkłamań"predkosci sa złe wskania przebytych kilometrów-a co za tym idzie jesli liczycie sobie spalania na podstawie wlanych litrów pod korek i przebytych km na tym paliwie to tez wam zle wyjdize.
wiem bo sam to przerabialem-nawet porównywąłem wskazania szybkosci i przebytego dysansy z kolega -ja mondim on escortem.i były błedy w moich wskazaniach.
nawet punkty pomiaru predkosci pokazuja na tarsie inaczej niz moj licznik-powód-mam opny 185/60/14 a nia na 65 i stad cały zamet
pozdrowionka
obroty masz powiedzmy 2100 prędkość na szybkościomierzu 100 km/h,i to się nie zmienia po wymianie kół na mniejsze lub większe (prędkość mierzona zostaje taka sama,tylko rzeczywista odbiega od niej),prędkościomierz pobiera dane z półosi a nie mierzy prędkości jak radar Policji
święta prawda. Opony nie mają żadnego wpływu na pomiar licznika. A wystarczy nawet wymienić się z kimś kołami o innym rozmiarze i licznik będzie na to niewzruszony. (Lub nawet zdjąć opony i pojechać na samych felgach :D :D )
Znaczenie ma przełożenie "przekładni głównej" oraz skrzyni (mam na myśli poszczególnego biegu).
jesli licznik ci przekłamuje tzn pokazuje ze jedziesz 100km/h a faktycznie jedziesz 120km/h tzn ze silnik musiał rozpędizc auto do wiekszej predkosci niz wskazuje licznik,tak?!
Samochód "widzi" prędkość 100 km/h a o tym, że rzeczywista jest większa zadecydowała inna średnica koła, czyli obroty pozostają niezmienione.
a co do opon to przeciez szerokośc ma odbicie w wysokości bo wysokosc jest %szerokości czyz nie?
tzn jesli masz 185/60 i 195/60 to jest wiadomym ze 195/60 jest wyższa opona od 185/60
kalkulator opon (http://www.miata.net/garage/tirecalc.html)
a licznik jest skalowany do wzorcowego koła dla danego modelu prawda?dla mk1 jest to koło 185/65/14
i odwrotnie-wyzsze koło zrobi w tym samym czasie mniej obrotów co wzorowe.
Miałem ciekawy przypadek w moim MkII TD, dziwiło mnie, że do Poznania robię wg licznika mniej kilometrów niż Polonezem. Dopiero jak się dowiedziałem, że miałem fabrycznie oponki 205/50 16', a jeździłem na 195/65 15' niby 4% nie jest dużo, ale dodatkowy 1% i na radar mogą mnie brać :(
Dlatego ja mając fabryczne 195/65 14' zakładam na zimę 185/70 14' - różnica niecały 1%.
Nie wolno również zapominać o właściwym ciśnieniu - przecież auto może przysiąść nawet o ok 1 cm (popatrzcie na ludzi jak jeżdżą na flakach) - nie dosyć, że aby nie zostać w tyle kręcą na wyższe obroty to jeszcze dużo większy opór toczenia. Dochodzi jeszcze prozaiczna rzecz: zużycie bieżnika od nowego do znacznika TWI jest chyba z 0,5 cm co dla 14' opony stanowi prawie 1% i do tego dorzucam moje powyższe 4% daje to na liczniku 100 na godz, a pan niebieski w białej czapce pokazuje mi na suszarce 105 km/h i tracę 50 zł oraz punkta. Potem będę mówił, że oni mają sprzęt do pupy bo bzdury pokazuje.
Mam nadzieję, że nie odszedłem za daleko od tematu.
ok. 2000 obr/min->100km/h
ok. 2500 obr/min->120km/h
ok. 3000 obr/min->140km/h
branie wielkości kółek w tym teście pod uwagę to głupota :shock:
Łukasz_81 21-11-2005, 12:14 branie wielkości kółek w tym teście pod uwagę to głupota
no nie wiem ja zmienilem opony z 195\65 r 14 na 195\70 r 14 o obroty spadly o jakies 150
no nie wiem ja zmienilem opony z 195\65 r 14 na 195\70 r 14 o obroty spadly o jakies 150
Przeczytaj kilka postów powyżej
Pytanie pomocnicze: czy na "odcinku" czujnik prędkości a czujnik obrotów coś Ci się zmieniło????
jeżeli jest jak mówisz to znaczy, że zmieniły się opory toczenia i mniej tracisz na sprzęgle- ale to z kolei nie najlepiej świadczy o tarczy i dociskach ( gdyż wcześniej się tarcza ślizgała i stąd wyższe obroty).
Łukasz_81 22-11-2005, 20:50 nie najlepiej świadczy o tarczy i dociskach
kompletne sprzeglo zmienialem w lipcu i raczej to nie jest wina sprzegla
[ Dodano: 2005-11-22, 21:56 ]
czy na "odcinku" czujnik prędkości a czujnik obrotów coś Ci się zmieniło????
no a co ja zauwazylem
oczywiscie ze sie zmienilo
na starych gumach przy 100 km/h bylo 3400 obr/ min na V niegu
a na nowych jest ok 3200 jast roznica czy niebardzo???
no a co ja zauwazylem
oczywiscie ze sie zmienilo
łopatologia 1:
czyli jeśli się zmieniło na tym "odcinku" (odcinek od czujnika prędkości do czujnika obrotów z grubsza składa się z półoski z czujnikiem prędkości, skrzyni biegów, sprzęgła, wału korbowego z czujnikiem obrotów) to który z wymienionych elementów w nawiasie zmienił Ci sie wraz ze zmianą opon??????
łopatologia 2:
postaw samochód z kołami 17 cali na cegłach i zrób test prędkość/obroty załóż 16cali i zrób test a potem załóż 15cali i zrób test a potem załóż 14cali i zrób test a potem zdejmij koła i zrób test. :)Idąc dalej tym tropem: w teście WAŻNE jest aby opony miały tę samą wysokość i szerokość oraz koniecznie na alusach no i zmieniaj wszystkie cztery koła-aby wyeliminować np jakiś złośliwe działanie tylnich na przednie:)
Wnioski chyba same się nasuwają:
1. samochód na cegłach z 17 calowymi felami wygląda zdecydowanie najlepiej lecz mimo wszystko głupio bo na cegłach ;)
2. samochód bez kół wygląda najbardzej naturalnie na cegłach :D
Gdybyś miał jakieś inne wnioski zachęcam do podzielenia się na forum :)
,_Damek_, chyba ominełeś parę lekcji w szkole.
Weź sobioe wzór na obwod kola przelicz ile mają felgi np 15 i 16 cali i oblicz ile kolo wykona obrotów na 1000 m. i przyznaj pozniej rreszcie racje
Ja nic nie chce mówić bo się nie znam, ale _Damek_ ma racje. :roll:
,Slawko, oblicz to co napisalem to zobaczysz chyba ze mam jeszcze napisac jaki jest ten wzór? Bez urazy.
Damek, nie obliczyl w swoim planie ile razy sie obroci kolo a jak by kolo stalo na asfalcie?
to automatycznie musi przy tej samej liczbie obrotow pokonac mniej lub wiecej metrow a to oznacza inne wskazanie licznika predkosci a obroty zostaja na tym samym poziomie,
Wiec mychodzi na to ze musimy dodac gazu zeby miec 100 na blacie i automatycznie mamy wiecej obrotow przy 100km/ Lecz teoretycznie pewnie jedziemy 110km/h
Fajna historia :lol:
,biernik, popatrz na to z innej strony.
Postaw samochód na cegłach wrzuć piątkę i "rozpędź" koła do 100km/h (tak aby licznik pokazywał taka prędkość) .
Przyjrzyj sie temu i pomyśl. Czy koło bedzie miało 1 metr srednicy(pomijajac to ze bedzie za duze więc wyobraź sobie tylko) czy 10cm to bedzie sie obracało z taka samą predkością obrotową (nie liniową) i licznik bedzie pokazywał 100km/h (pomijam fakt, że samochód de facto stoi w miejscu i nie porusza się ).
Gdyby sygnały dla licznika predkości były brane bezposrednio z koła nie napedzanego(np tylnego) to miałoby znaczenie, bo wtedy byłby pomiar bezpośredni i kazda zmiana srednicy(obwodu) koła wpływałaby na współzalezność obroty silnika/predkość.
Tak w tym momencie masz racje ale my musimy liczyć tą"prędkość liniową" jak auto jedzie, W ten sposób co piszesz to my napedzamy kola silnikiem ale w momencie gdy auto sie toczy to mozna by przyjąc ze kola sa napędzane za pomoca asfaltu i wtedy średnica kola ma znaczenie. Kurcze niewiem jak to opisac bo niemam do tego zdolnosci ale ja to tak widze.
Kurcze powiem szczeze ze niewiem gdzie jest umiejscowiony czujnik do licznika ale wiem ze tak jest gdyz chwilowo mialem 17-tki obliczylem pare % przklamania i na trasie do granicy okolo 500km byla roznica trzydziesci pare kilometrow miedzy felamiu 14 seryjnymi wiec cos w tym jest.
[ Dodano: 2005-11-23, 01:26 ]
I jeszcze najważniejsze licznik za pomocą koła liczy nam droge jaką pokonujemy czyli odcinek 100km od A do B felgi 14 cali.
Zmieniamy je na 16 cali od punktu A do B mamy nadal 100km ale wskaznik nam pokaze np 90 km gdyz obwód tego kola jest większy i kolo odpowiedni mniej razy sie obrócilo dookoła swojej osi.
Tak więc zwiekszamy predkosc, gdyż predkosciomierz nam teraz zaniza wartość, azeby nam wskazalo 100 km/h i jednoczesnie wskazanie obrotomierza musi wzrosnąć.
Mysle ze juz wszystko jasne .
Dziekuje to mowiłem ja Biernik.
,biernik, doskonale Cie rozumiem, ale to miałoby znaczenie gdyby pomiar predkości odbywał się poprzez radar, jakis laser, GPS itp.. Krótko mówiąc byłby rzeczywisty pomiar predkości pojazdu(tak jak policja nas namierza). W samochodach pomiar jest posredni i gdyby koła w tym wypadku miały znaczenie to stawiając na cegłach i robiac doswiadczenie opisane w moim poprzednim poście to licznik powinien pokazywać 0 (zero) km/h, niezaleznie od tego jak szybko obracaja sie koła.
ps. Jeszcze nie tak dawno mój to rozumowania był identyczny jak Twój, ale po sugestiach kolegów wczesniej i dokładnej analizie zagadnienia zmieniłem zdanie.
...
I jeszcze najważniejsze licznik za pomocą koła liczy nam droge jaką pokonujemy czyli odcinek 100km od A do B felgi 14 cali.
Zmieniamy je na 16 cali od punktu A do B mamy nadal 100km ale wskaznik nam pokaze np 90 km gdyz obwód tego kola jest większy i kolo odpowiedni mniej razy sie obrócilo dookoła swojej osi.
Tak więc zwiekszamy predkosc, gdyż predkosciomierz nam teraz zaniza wartość, azeby nam wskazalo 100 km/h i jednoczesnie wskazanie obrotomierza musi wzrosnąć.
Mysle ze juz wszystko jasne ...
a ja myślę, że jak w aucie jest pomiar pośredni to kołom nic do wskazań, jak licznik pokazuje 100km/h to wg niego jedziemy 100km/h, ale prędkość rzeczywista (np. z radaru) będzie już inna,
wiadomo większe koło obracając się z tą samą prędkością pokona większą drogę, niż mniejsze, od razu zastrzegam że fizykę ostatni raz na oczy widziałem dawno :)
[ Dodano: 2005-11-23, 09:00 ]
panowie więc tak:
wzór na prędkoś liniową to: v=S/t
wzór na prędkoś kątową to: ω=v/R
gdzie:
v - prędkość liniowa
S - przebyta droga
t - w okresie czasu
ω - prędkość kątowa
R - promień
zakładamy że ω czyli prędkość kątowa jest stała, promień R też, i czas t też,
to po przekształceniach mamy: v=ω*R
podstawiamy:
S/t=ω*R /*t - mnożymy obustronnie przez t
S=ω*R*t
no i podstawiamy przykładowo: t=60s, ω=100 - tak dla przykłąłdu, R - tu dla przykładu wstawimy średnicę, nie ma to znaczenia, chodzi tylko o wielkość liczbową, 14" i 17"
v=100*14=1400
v=100*17=1700 - widać że prędkość jest większa
no i przebyta droga:
S=100*14*60=84000
S=100*17*60=102000 - tu też widać kto szybciej jedzie
a prędkość pokazywana przez licznik jest stała, bo ω jest stałe.
jeszcze najważniejsze licznik za pomocą koła liczy nam droge jaką pokonujemy czyli odcinek 100km od A do B felgi 14 cali.
Zmieniamy je na 16 cali od punktu A do B mamy nadal 100km ale wskaznik nam pokaze np 90 km gdyz obwód tego kola jest większy i kolo odpowiedni mniej razy sie obrócilo dookoła swojej osi.
Tak więc zwiekszamy predkosc, gdyż predkosciomierz nam teraz zaniza wartość, azeby nam wskazalo 100 km/h i jednoczesnie wskazanie obrotomierza musi wzrosnąć.
ja podtrzymuje swoja teorie 100% pewna.
Byłem kiedyś z kolegą na TuV w niemczech zalozyl 18 fele w papierach na felgi nie mial wpisanego modelu jego auta więć robił "VOLLABNAHME" koszt 300 euro
To VOLLABHNAME to sa obliczenia dotyczące nacisku auta na jedno kolo takie tam i co najwazniejsze przekłamanie licznika, i dostal TUV i bylo zaznaczone przekłamanie.Nie pasmietam ile, ale bylo w granicach normy, ale malo co by niedostal TUVu
I myśle ze opisałem to naprawde obrazowo wiec te pozostałe wzory sie tego nietyczą.
a ja myślę, że jak w aucie jest pomiar pośredni to kołom nic do wskazań, jak licznik pokazuje 100km/h to wg niego jedziemy 100km/h, ale prędkość rzeczywista (np. z radaru) będzie już inna,
wiadomo większe koło obracając się z tą samą prędkością pokona większą drogę, niż mniejsze
a jezeli predkosc jest liczona od obrotów kola to mniejszą iloscią obrotów(Bo wieksze kolo ) pokonamy tą droge (mimo ze predkoś np radarowa bedzie ta sama 100 ale licznik nam pokaze np 95)a co za tym idzie licznik wskaze na ciut mniejsze wskazanie.
Ludzie przemyslcie to bo jestem tego pewien i niepisze bzdur.
,biernik, na początek pozdrawiam
Ławy w szkole to nie lubiłem wygrzewać fakt, no ale w jakim świetle to stawia Ciebie;)
Proponuję jeszcze raz i za skupieniem przeczytaj:
łopatologia 1:
czyli jeśli się zmieniło na tym "odcinku" (odcinek od czujnika prędkości do czujnika obrotów z grubsza składa się z półoski z czujnikiem prędkości, skrzyni biegów, sprzęgła, wału korbowego z czujnikiem obrotów) to który z wymienionych elementów w nawiasie zmienił Ci sie wraz ze zmianą opon??????
A teraz dla rozluźnienia z nieco mniejszym skupieniem:
łopatologia 2:
postaw samochód z kołami 17 cali na cegłach i zrób test prędkość/obroty załóż 16cali i zrób test a potem załóż 15cali i zrób test a potem załóż 14cali i zrób test a potem zdejmij koła i zrób test. :)Idąc dalej tym tropem: w teście WAŻNE jest aby opony miały tę samą wysokość i szerokość oraz koniecznie na alusach no i zmieniaj wszystkie cztery koła-aby wyeliminować np jakiś złośliwe działanie tylnich na przednie:)
Pozdrawiam wszystkich prędkościo-obroto-testerów a w szczególności ,waldezk, za naukowe podejście do tematu
a myślałem że tak klarownie wyjaśniłem;)
[ Dodano: 2005-11-23, 10:30 ]
Ojej nie udzieliłem odpowiedi poprawnych stąd to całe zamieszanie a zatem:
Odpowiedź prawidłowa na łopatologia 1: NIE
Poprawny wniosek z testu wykonanego w łopatologia 2: żadnych różnic
Zauważ ze kolo jest łącznikiem pomiaru drogi, czyli to własnie kolem masz zmiezyc odleglosc i predkosć a nie wałem, sprzęgłem czy skrzynią biegów.
NIe kombinujcie od drugiej strony bo takie sa prawa fizyki i nikt tego niezmieni.
Damek bez urazy ale jestes w błedzie. Rozumie to twoje podejscie do sprawy bo dobrze kombinujesz ale musisz usunąć te cegły i założyc kola i wtedy diametralnie zmienia sie caly układ.
Zaraz Napisze do TVN turbo maila azeby cos na ten temat pokazali , dam im linka na ten temat, Moze ktos sie zlituje opowie cos.
Ad. 1 NIE . tu masz racje
ale zmieniając srednice kola zmieniamy ilość obrotów tak i kola jak i póloski tak i walu i wszystkiego pokolei.
Ad. 2 "Zadnych róznic" tak bo napedzasz koło wałm,poloską itd, ale jezeli zmierzysz ten obwód kola to 17 cali pokona co prawda tyle samo obrotów ale więcej metrow w tym samym momencie, czyli jadac tak ustawionym autem mamy predkosc podniesiona np ze 100km/h na 110km/h i przejezdzamy wedlug wskaznika o pare kilometrow mniej
Ze zmiany 14 cali na 17 cali odcinek 100km wynosi 8Km roznicy 100% dobrze to obliczyłem.
a jezeli predkosc jest liczona od obrotów kola to mniejszą iloscią obrotów(Bo wieksze kolo ) pokonamy tą droge (mimo ze predkoś np radarowa bedzie ta sama 100 ale licznik nam pokaze np 95)a co za tym idzie licznik wskaze na ciut mniejsze wskazanie.
Ludzie przemyslcie to bo jestem tego pewien i niepisze bzdur.
jeżeli by asfalt by napędzał koła to by było tak jak piszesz, ale to silnik napędza koła.
licznik jest wyskalowany dla danego rozmiaru koła i prędkości kątowej półosi,
powiedzmy że przy kołach 15" prędkość kątowa jest równa 100 i licznik pokazuje 100,
jak założesz koła 17" i będziesz miał na liczniku 100, to prędkość rzeczywista będzie większa
jak założysz koła 13" i będziesz miał na liczniku 100, to prędkość rzeczywista będzie mniejsza
No widzisz piszesz dokladnie to co ja czyli sie zmienia predkosc.
z drugiej strony jadąc z rzeczywistą prędkością 100km/h, np pomiar z radaru, przy różnych rozmiarach kół, będziesz miał inne wskazania.
a czy to nie zalezy od tego w jaki sposob liczony jest ten pomiar ? Gdzie jest jakis czujnik ktory za to opowiada. Byc moze macie oboje racje, ale w zaleznosci od modelu samochodu w ktorym bylo to wykorzystane.
jak kiedys w pajero zmienilismy kola na typowo off road-owe, wieksze traktory, z takich szosowek to wskazania licznika byly rozne o prawie 20%. Mysle ze tu lezy problem waszej dyskusji.
a czy nei mozna podejsc do tematu w ten sposob ze jak zmieniamy srednice kola to tak jakbysmy zmienili przelozenie w skrzyni. Bo w wtedy opona staje sie elementem laczacym nas z nawierzchnia, elementem przekazujacym naped jak skrzynia.
właśnie niech ktoś napisze dokładnie jak się odbywa pomiar prędkości w mondku i innych autach, skąd jest to brane, ja mam licznik na linke, nowsze mają na prund :)
no właśnie a komu w mondeo licznik mierzy prędkość rzeczywistą (tzn. względem nawierzchni)????? moze w starszych modelach to stosowano?
powtórze, ale co tam:
więc licznik jest wyskalowany dla danego rozmiaru koła i prędkości kątowej półosi,
powiedzmy że przy kołach 15" prędkość kątowa ω jest równa 6,67 i licznik pokazuje 100.
dla naszego auta układem odniesienia jest ziemia a nie silnik,
100/6,67=14,99 to stała dla naszego licznika:
to v=ω*R
v=6,67*13"=86,71
v=6,67*15"=100
v=6,67*17"=113,39
i taka będzie prędkość rzeczywista, a na liczniku w tych trzech przypadkach 100
v to nasza prędkość rzeczywista np wg radaru, to ω=v/R
ω=100/13"=7,69 - licznik będzie nam pokazywał 7,69*14,99=115
ω=100/15"=6,67 - licznik będzie nam pokazywał 6,67*14,99=100
ω=100/17"=5,88 - licznik będzie nam pokazywał 5,88*14,99=88
myślę że już jest jasne
[ Dodano: 2005-11-23, 11:35 ]
czyli jak zastosujemy większe koła to trzeba jechać wolniej niż wskazania licznika
[ Dodano: 2005-11-23, 11:39 ]
z obliczen na jedno wychodzi :) ważne jak stoi w papierach auta, jaki rozmiar kół jest rozmiarem wyjściowym że tak sie wyraże.
OK Panowie. widze, ze dyskusja jest w tej chwili zupełnie nie na temat.
Temat brzmiał : (łopatologicznie) Jaka jest predkość wału korbowego przy wskazywaniu licznika 100km/h?"
Uwaga!!! Nie jaka jest predkość samochodu w rzeczywistości, tylko jaką predkość pokazuje licznik
ale zmieniając srednice kola zmieniamy ilość obrotów tak i kola jak i póloski tak i walu i wszystkiego pokolei.
łacznie predkością linki która napedza licznik lub czujnik predkości VSS.
Czyli wychodzi na to, ze w zalezności od predkości wału korbowego wszystkie pozostałe "kółka" i linki beda kręciły sie w stałym stosunku. (nie mylic z innym stosunkiem)
Paniebiernik, sam sobie dałes odpowiedź. Czy teraz rozumiesz :?:
Aby było łatwiej zrozumień proponuje nowy temat:
" Jaka jest predkość obrotowa silnika(wału korbowego) w samochodzie ze zdjetymi kołami, stojacym na cegłach, w chwili kiedy predkościomierz pokazuje 100km/h na piatym biegu :?: "
Powtarzam coście sie tak uparli na te cegły to jest calkiem inna historia czy wy wszyscy macie zacmienie umysłów
Aha na cegłach nieda sie nic obliczyć gdyż nie liczysz drogi przebytej , tak jak oblicza to licznik samochodowy.
Nie kłóccie sie z Fizykiem Jądrowym
Przy predkosci 100km/h felgi 14 cali wal Np obraca sie 1000 razy
A przy felach 17 cali, tez przy 100km/h mimo ze faktycznie predkosc ma 92km/h wal nam sie obraca 998 razy gdyz za kazdym obrotem kola (gubi kawalek obrotu i przy 1000 obrotow zgubi pare tych obrotów. metafora taka) gdyż nam nic niegubi, po prostu jedziemy wolniej :)
T moze powiem inaczej rozpędzmy auto do 108 km/h w prawdze bedzie to dokladnie 100 km/h i mam,y wszystko tak jak bylo przed zmiana kół.
Ludzie prosze was Poczytajcie i przemyślcie to logicznie ja juz nic na ten tema nie bede pisal , gdyż niechce sie juz denerwować
Pozdrawiam.
Ps postaram sie wieczorem zrobi gifa jak to wygląda i wkleje jak znajde chwile czasu.
Ech....
Widzę że temat wraca jak bumerang :D . Już raz żeśmy to przerabiali i nie masz co się,Slawko, męczyć, niedowiarków nie przekonasz ;) Proponuje wydzielić posty na ten temat,albo założyć nawet nowy dział :D ;) he,he he.bo dyskusja bez końca.
,biernik, czy Ty jesteś tym etatowym napędzaczem dyskusji na onecie a tu dorabiasz po godzinach :?:
Nie udzielam sie na innych forach.
[ Dodano: 2005-11-23, 20:27 ]
Załączam teraz prosty gif obrazujący naszą kłutnie moze teraz coniektorzy zrozumieją to:
[ Dodano: 2005-11-23, 20:39 ]
kliknijcie na obrazek a zobaczycie o co mi chodzi
wiec rysunek wyzej obrazuje felge 17 cali
rysune nizej obrazuje felge 14 cali
wiec felga 14 calowa musi wykonac o pol obrotu wiecej azeby droga byla taka sama jak powyżej. a co za tym idzie ustalajac ze jedziemy 100km/h na obu rysunkach na wskazaniu licznika wyjdzie nam inna odleglosc.
Załozmy ze od A do B jest 100km i jedziemy z predkoscia 100km/h trase pokonamy w godzine
(60 minut) na felgach 14 zali rysunek dolny.
Teraz rysunek wyzej pokonujemy A do B jest 100km i jedziemy z predkoscia 100km/h trase pokonujemy w czasie (lecz kolo wykonuje na tym odcinku o pół obrotu więcej wiec licznik nam wskazuje 100km/h lecz w zeczywistosci mamy tylko 92km/h)
65 minut
Tak więc zeby dogonic malym kolem duze musimy zwiekszyć predkość do 108 ale to tylko na wskazaniu licznika gdyz realnie mamy wtedy dokladnie 100km/h
Mysle ze teraz niedowiarku uwierzą.
,biernik, Ale my tak naprawde zupełnie o czym innym dyskutujemy i pytanie dotyczyło zupełnie czego innego.
"Jaka jest predkość obrotowa silnika(wału korbowego) w samochodzie w chwili kiedy predkościomierz pokazuje 100km/h na piatym biegu a nie wtedy kiedy pojazd jedzie z rzeczywistą prędkością 100km/h"
Jaka jest predkość obrotowa silnika(wału korbowego) w samochodzie w chwili kiedy predkościomierz pokazuje 100km/h na piatym biegu a nie wtedy kiedy pojazd jedzie z rzeczywistą prędkością 100km/h"
No to predkosc walu jest ta sama przy tej samej predkosci tylko licznik oklamuje to ja juz sie pogubilem i staralem sie wytlumaczyc cos innego.
Wczesniej ktos zmienil temat wlasnie na przeklamania i dlatego dyskutuje.
No to predkosc walu jest ta sama przy tej samej predkosci tylko licznik oklamuje
No właśnie !
To że licznik okłamuje i pozauje inną predkość niż rzeczywista, zostawmy w spokoju i nie zajmujmy sie tym.
Chodziło o to, ze niezaleznie jakie mamy koła to prędkość pokazywana przez licznik bedzie zawsze taka sama przy tych samych obrotach silnika.
A temat dotyczył zagadnienia: jakie obroty ma silnik przy predkośći pokazywanej przez licznik 100km/h ?
no ale to w gruncie rzeczy bez sensu jest gadac o tym skoro i tak zakladamy i wiemy ze przy porownaniu roznych rozmiarow te wyniki beda rozne. To takie gadanie ze maslo maslane a i tak do niczego to nie doprowadzi.
no i w końcu sukces;)
[ Dodano: 2005-11-24, 12:31 ]
no ale to w gruncie rzeczy bez sensu jest gadac o tym skoro i tak zakladamy i wiemy ze przy porownaniu roznych rozmiarow te wyniki beda rozne. To takie gadanie ze maslo maslane a i tak do niczego to nie doprowadzi.
sens jest bo masz jakiś pogląd na to jak zachowuje się silnik benzynowy, jak TD lub benzyna o innej pojemności lub jeżeli dwa takie same silniki się różnią wynikami to można by się zastanowić dlaczego :roll:
[ Dodano: 2005-11-24, 12:37 ]
skoro i tak zakladamy i wiemy ze przy porownaniu roznych rozmiarow te wyniki beda rozne
właśnie wyniki powinny być podobne jeśli nie takie same
właśnie wyniki powinny być podobne jeśli nie takie same
no wlasnie nie, przynajmniej nie ze wskazaniami poszczegolnych predkosciomierzy. Tak ze wskazaniami faktycznymi.
sens jest bo masz jakiś pogląd na to jak zachowuje się silnik benzynowy, jak TD lub benzyna
nie w tym kontekscie to psialem. Widomo ze inne beda oborty dla diesli a inne dla benzyny. Co wynika chocby z odmiennosci diesla i z wykorzystania innej skrzyni biegow.
OKEJ ja się poddaje...
ale proponuje prześledź dyskusję od początku
właśnie wyniki powinny być podobne jeśli nie takie same
no wlasnie nie, przynajmniej nie ze wskazaniami poszczegolnych predkosciomierzy. Tak ze wskazaniami faktycznymi.
Tak, bo wtedy mozna ocenić czy sa jakies różnice(oczywiście benzyne zbenzynami, diesle z dleslami) i czy mamy podobnie niz inni, czy mamy u siebie szukać jakiejś usterki.
Nie , ze wskazaniami faktycznymi, bo róznica bedzie zadna, zakładając , że mamy identyczne koła.
Tak, bo wtedy mozna ocenić czy sa jakies różnice(oczywiście benzyne zbenzynami, diesle z dleslami) i czy mamy podobnie niz inni, czy mamy u siebie szukać jakiejś usterki.
Tylko, że niestety trzeba jeszcze uwzględnić wiele "ale" fabrycznie były zakładane koła 14' , 15' i 16' a co za tym idzie różne przełożenia skrzyń biegów oraz chyba inne przeliczniki "urządzeń zliczających, czy też ślimaków" lub co tam jest.
Myślę, że wiecie do czego zmierzam (nie chcę się wypowiadać na temat poboczny, który spowodował krwawienie z palców niektórych dyskusantów, ja swoje powiedziałem i tyle). Może podkreślę: inne przełożenie przekładni głównej dla tego samego silnika (inne ponieważ fabryka założyła np. koła 16') spowoduje oczywiście inne obroty. Np. ja w TD miałem fabryczne koła 16' (niestety przełożenie "nieznane"), natomiast niedawno spotkałem się z podobnym TD (nowszy o rok) i miał fabryczne 14' (a tutaj nie pamietam przełożenia). A producent pręd. maks podaje wszystkim podobnie (chyba 178 km/h), więc skoro tak to trzeba ją tym z większymi kołami ograniczyć poprzez przekładnie, a wtedy trzeba licznik wycechować i to powoduje, że jeden ma tyle obrotów, a drugi więcej lub mniej.
Później wyedytuje to i wpiszę obroty u siebie. Fabryczne koła i przełożenie.
Tylko, że niestety trzeba jeszcze uwzględnić wiele "ale" fabrycznie były zakładane koła 14' , 15' i 16' a co za tym idzie różne przełożenia skrzyń biegów oraz chyba inne przeliczniki "urządzeń zliczających, czy też ślimaków" lub co tam jest.
Zgadza sie. To specjalnie przemilczałem, aby już nie wdawać sie w nastepna dyskusje :D
A producent pręd. maks podaje wszystkim podobnie (chyba 178 km/h),
a jak sie już "zagłębiamy":
1. ktoś tam wcześniej wyliczył, że różnica np między 14 a 15 to ok 4%myślisz, że to jest uwzględniane (a tak przy okazji co nam mówi prędkość max podawana przez producenta: a)tyle chciałby producent aby furmanka poleciała, b)tyle każda poleci +/-0,00001km/h, c)co najmniej tyle każda poleci???????) :?:
2. a co z różnicą mocy tych "samych silników" (88kM, 90kM) :?:
3. a co z kolorem np czerwone motorynki są szybsze ;)
[ Dodano: 2005-11-24, 21:14 ]
A tak poważniej nie każdy mondeo pozwala się kręcić na najwyższym biegu aż do odcięcia. Jeżeli ma mniejsze kółka wkręci się na Vmax i będzie miał n obrotów, jeśli ma większe kółka to półośka ma dłuższe ramie do napędzania i stąd silnik wkręci się na obroty n-x i w efekcie oba lecą z podobną Vmax
i dlatego ze sa rozne srednice felgi dlatego stosuje sie rozne profle oopny. tak by calkowita srednica kola (felga + opona) byla zawsze podobna czy taka sama.
to jeśli kółka się nie różnią to po co ta dyskusja :?:
nie wiem :)
a takze nie wyobrazam sobie roznych modeli skrzyn do modneo ze wzgledu na roznorodnosc srednicy montowanych felg. Owsze diesel benzyna, ewentualnie modnki 1,6 do 2,0 i inna do vaka lub ST. Jednak gdyby do tego jeszcze .... przeciez byloby chyba kilkanascie modeli skrzyni.
Moj mondeo, 2.0 z 1996 kombi przy predkosci 100 km/h na 5-tym biegu ma niecale 2700 obrotow/minute
ja przy prędkości 100 KM/H na piątce mam 2350 obr/min. 1.8 TD
mam koła 225/50R16 :)) :)) :))
Andrzej_H 28-11-2005, 20:30 BMW 320TD / 163KM 5b. automat. Szybkość 205km/godz. to dokładnie 4000 obr/min. Przeliczenie tego na 100km/godz. ma sens tylko teoretyczny, przy tak niskiej szybkości skrzynia biegów pracuje jeszcze z poślizgiem, załączenie "na sztywno" dopiero od 130 km/godz (a w Fordzie benzynowm od 60 km/godz !) i do 165 może jeszcze załączyć się 4 bieg (po gwałtownym wciśnięciu gazu). Ciekawi mnie jak to wygląda przy jednym z najsilniejszych dzisiejszych diesli - 2.4 JTD Multijet Fiata (200KM/4000 obr/min) pracującym w Cromie i Alfach Romeo.
Sorry za odgrzewanie tematu, ale wreszcie wróciłem do domu i mogę dokończyć mój post.
A więc fabryczne koła: 185/65 14' , przełożenie przekładni głównej 3,84 i na piątym biegu przy 100 km/h - 2350 obr/min na wale korbowym, przy 140 km/h - 3300 obr/min. Dokonywałem "pomiarów" przy różnych prędkościach od 80 do 140 i wyciągnąłem średnią na podstawie, której stwierdzam, że przy prędkości 200 km/h powinienem mieć 4700 obr/min. Więc fabryka uznaje, że mój silnik (1,8 benzyna, a Vmax = 190 km/h) nie będzie miał siły wkręcić się na większe? Bo przy teoretycznych 5750 obr/min (wtedy jest max moc silnika) miałbym pojechać (polecieć) 245 km/h !?
Przykro mi, że utworzyłem przez to kolejny wątek poboczny. Taka moja prośba do Moderatorów: może moglibyście przenieść część tych dyskusji do Hyde Parku?
a do tego Kombi ma inne przełożenia V biegu ;) (gdzieś widziałem tylko nie wiem gdzie :oops: )
Śledzę do czego dojdziecie ;)
http://mondeo.fordclubs.org/motor/m-prevod12.htm
może to było to
http://mondeo.fordclubs.org/motor/m-rychlosti.htm
Łukasz_81 14-12-2005, 17:57 :D :D :D
dzisiaj sobie jechalem i tak myslalem i myslalem i wiecie co???
rozmiar kol nie ma nic do predkosci jaka pokazuje licznik i jakie przy tym sa obroty
przeciez linka od licznika predkosci wychodzi ze skrzyni biegow a nie z kola
tyle ze jak zaloze wieksze kola bede jechal szybciej ale tylko pan niebieski z suszarka moze mi o tym powiedziec ja w swoim autku bede mial 100 bo taka predksc bedzie dawac mi przelozenie w skrzyni
a nie pomyslales ze obroty kola odbijaja sie na obrotach wewnatrz skrzyni. To elementy scisile ze soba polaczone. Dla przykladu, jesli roznica w obwodze kola miedzy 2 rozmiarami wynosi 10% czyli 1/10 to tak samo przeklada sie to na jednych kolo przejedzie mert, a na drugich 1,10m. Odpowiednia wtedy obroca sie tryby w skrzyni co automatycznie zostanie przekazane przez skrzynie na liczniki.
A Wy znowu zaczynacie :?: Przeczytać dokładnie temat od początku,było wyjaśnione w kilku jak nie w kilkunastu postach czy wielkość kół ma wpływ na prędkość pokazywaną na szybkościomirzu przy określonych obrotach silnika
OK Panowie. widze, ze dyskusja jest w tej chwili zupełnie nie na temat.
Temat brzmiał : (łopatologicznie) Jaka jest predkość wału korbowego przy wskazywaniu licznika 100km/h?"
Uwaga!!! Nie jaka jest predkość samochodu w rzeczywistości, tylko jaką predkość pokazuje licznik
biernik napisał/a:
ale zmieniając srednice kola zmieniamy ilość obrotów tak i kola jak i póloski tak i walu i wszystkiego pokolei.
łacznie predkością linki która napedza licznik lub czujnik predkości VSS.
Czyli wychodzi na to, ze w zalezności od predkości wału korbowego wszystkie pozostałe "kółka" i linki beda kręciły sie w stałym stosunku. (nie mylic z innym stosunkiem)
Paniebiernik, sam sobie dałes odpowiedź. Czy teraz rozumiesz n
Aby było łatwiej zrozumień proponuje nowy temat:
" Jaka jest predkość obrotowa silnika(wału korbowego) w samochodzie ze zdjetymi kołami, stojacym na cegłach, w chwili kiedy predkościomierz pokazuje 100km/h na piatym biegu n "
Slawko już raz się zdenerwował :!: Więc jak ktoś kiedyś napisał nie drażnijcie moda,bo wydaje mi się że następnym razem nie wytrzyma
rozmiar kol nie ma nic do predkosci jaka pokazuje licznik i jakie przy tym sa obroty
No i tak oto po godzinach, dniach, tygodniach, miesiącach, latach dyskusji i awantur narodziła się "zdrowa i poprawna politycznie myśl"
Assan ma rację nie drażnijmy modemów (w tym i jego :))) ).
A więc jakie kto ma jeszcze obroty? Proszę nie wstedźcie się :D . Mnie osobiście najbardziej interesują jeszcze inne 1,8 zetec (najlepiej kombi) (super by było aby został też podany rozmiar koła ze względu na to, abym mógł przeprowadzić amatorskie badania przełożeń :D :D :D
Piękny temat (brzmi tak niewinnie).
Okazuje się, że z banalnego pytania wywiązała się dyskusja niczym podczas obrad sejmu i niektóre wypowiedzi swoim poziomem nie odbiegają zbyt daleko od tych tłoczonych za mównicą. Temat był jasny prędkość/obroty i tu powinny się znaleźć tylko takie posty. Dla tych co rozumieją 'inaczej' możnaby zostawić jedno wyjaśnienie dlaczego tak a nie inaczej i to ich problem. Innego rodzaju posty (szczególnie te nie wyjaśniające tematu albo w których to "droga napędza samochód") proponuję kasować np. po 24h albo przenosić do katalogu o nazwie (i tu kilka propozycji):
1 Mam zbyt wiele wolnego czasu
2 Nudzi mi się
3 Telenowela
4 Ścierwa
5 Nie umiem trzymać się tematu (nie mylić z nietrzymaniem moczu)
6 Niezły burdel...itp.
Ten post również powinien się tam znaleźć.
Chodzi mi o to aby jeśli jest post dotyczył tego co w temacie i abyśmy szanowali wzajemnie swój czas i nie musieli czytać bez potrzeby takich postów jak ten.
Życzę dużo zdrowia i wracam do mojego nowo narodzonego synka :D :D :D :D
Łukasz_81 15-12-2005, 10:33 no ale jak nie masz czasu albo nie masz ochoty to przeciez nie musisz otwierac tego postu...
|
|