Zobacz pełną wersję : Obudowa do filtra powietrza a moze stozek


wyha
09-09-2005, 16:05
Witam, wczesniej pisalem juz o moim problemie z dostaniem obudowy do filtra powietrza do mojego fokusa `2003 z silnikiem 2.3 Duratek, oczywiscie problem polegal na tym ze samochod jest z USA i nie ma w Polsce do niego czesci. Jednak ostatnio wpadlem na pomysl ze zamiast normalnego plaskiego filtra z obudowa mozna by zamontowac filtr stozkowy. Chcialem was prosic o porade na ten temat, czy sadzicie ze moglo by to zadzialac, i jakiej firmy najlepiej kupic taki filtr. Na allegro znalazlem aukcje
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=63591526
Cena rzeczywiscie dosyc atrakcyjna jednak boje sie czy aby nie zaszkodzilo by to silnikowi. Dzieki za ewentualna pomoc

Slawko
09-09-2005, 18:00
spokojnie możesz załozyć filtr stożkowy. Polecam jakis markowy.
No i musisz jakoś odizolowac "komore" tego filtra od komory silnika. Chodzi o to aby nie brał ciepłego powietrza.
Co do tego filtra z aukcji , nie potrafie dac odpowiedzi(w/g mnie może być). Musisz poczekac na odpowiedzi kogos kto poleci ci jakiś.

wyha
09-09-2005, 18:31
odizolowac ? a czym mi to radzisz odizolowac ?

Slawko
09-09-2005, 18:49
tu masz opis zakładania stozka do escorta Mk VII (http://www.fordescort.org/content/view/56/73/) myśle , że bedziesz miał kilka podpowiedzi.

wyha
09-09-2005, 19:29
Tak sie zastanawiam skoro kupilem ten filtr z oslonka terminczna tak jak w linku ktory podalem, to 7 pkt moge ominac :=)

Slawko
09-09-2005, 19:38
W komplecie masz tylko osłone filtra. Musisz jeszcze doprowadzić zimne powietrze, a odizolować od komory silnika nie tyle mechanicznie, co termicznie.

wyha
09-09-2005, 20:30
a co w przypadku jakbym nie oddzielil tego termicznie ??? Czy moglo by to uszkodzic silnik w jakis sposob ???

Slawko
09-09-2005, 20:45
a co w przypadku jakbym nie oddzielil tego termicznie ??? Czy moglo by to uszkodzic silnik w jakis sposob ???
nie, nic nie uszkodzisz, tylko silnik bedzie zasysał ciepłe powietrze. Stracisz na mocy i spalaniu.

bb
10-09-2005, 20:27
i tak pewnie wiecej starcisz niz zyskach na tym stozku ....

wyha
11-09-2005, 07:47
Strace co i dlaczego ?

bb
11-09-2005, 11:35
wedł mnie w seryjnym smaochodzie stozek przynosi wiecej strat niz zyskow ( np zmniejszenie momentu obrotowego, zwiekszenie zuzycia paliwa, na dluzszą metę gorsze filtrowanie silnika, szybsze jego zuzycie ) w wiekszosci przypadkow ktorych znam stozek powodował starty mocy ... moim zdaniem szkoda sie w to bawic , chyba ze ci zalezy na tym aby ladniej wygladało , czy świszczało ...

... aha sory niedoczytałem ze masz problem z tym filtrem , w tym przypadku w brew pozorom moze byc to najaltwiejsze wyjscie , ale trzeba dopilnowac zeby połykał w miare chlodne powietrze + moze jakis dodatkowy wlot powietrza ??

wyha
11-09-2005, 11:51
Hmmm to bardzo ciekawe co mowisz :) Tak sie zastanawiam tylko czy na dluzsza mete oznacza rok , dwa, trzy ?

[ Dodano: 2005-09-11, 20:09 ]
moze ktos jeszcze dorzuci swoje 2 grosze ??

bb
11-09-2005, 19:33
powiem tak znjomi znajomych itp ktorzy zalozyli sobie stozki przy pomiarze mocy zmniejszał sie moment obrotowy a co do mocy to albo sie zmniejszala albo zostawala na tym samym poziomie , jedynie w paru przypadkach stozek z odpowiednia rurą i wycietym wlotem powietrza na stozek przyniosł efekt ale to ledwo zauwazalny i silniki z seryjymi malo mialy wspolnego , innymi slowy stozek dobry bo modny :wink: , no ale roznie to bywa moze u cibie akurat zadziala pozytywnie ( birac pod uwage prawidlowy montaz itp itd chociaz osobiscie wątpie )
ps ja opierm sie na danych zmierzonych , nie z odczuc jak samochod teraz smiga itp
ps2 a w przypadku jazdy na lpg to nawet bardzo bardzo niewskazany stozek bo niemorze byc duzego cisnienia , gazownicy nawet w niektorych przypadkach zaslaniają doloty powietrza jezeli sa bezposrednio na filtr ( to tak jak bys mial na lpg przerabiac )
takie moje zdanie
pozdro

wyha
11-09-2005, 20:20
Ok to juz widze ze jest taka mozliwosc, ale skoro ktos ma autko na benzyne to na jakiej zasadzie jest wieksze spalanie ?

bb
11-09-2005, 23:50
wsumie jesli chodzi o zwiekszenie zuzycia paliwa to na mysli mialem jezdzących na gazie ( czego nienapisałem sory ) aha chodzi o instalacje II generacji , natomiast wtrysk gazu i stozek to juz niewiem jak sie to ma .
hmm ale jak sobie tak przypomne to znajomy ktory zalozyl stozek do hondy wspominał ze troszke wiecej mu pali ale to moze byc np efekt oslabniecia silnika a co za tym idzie wymuszone wieksze obciazanie go no i stad wzrost spalania ( bo wiem ze zanotował spadek momentu cos ok 10 nm , koniki w normie )

najlepiej jak by sie wypowiedzial ktos kto ma forda i bawil sie w stozek pomiary mocy itp...

a wracajac do tego konkretnego problemu to niemozna by zamowic ze stanow jakiegos filtra , poprzez firme sporo teraz jest ogloszen na temat czesci do amerykańców itp moze sprowadzą przy okazji , albo jaks adaptacja z europejskiej wersji calej obudowy ( tylko pewnie uzywana ciezko znalezc ...) a jak nie to faktycznie mimo wszytko wsadzic ten stozek bo tak naparwde jesli sie niescigasz sie nie jedziesz w kjs itp to jezeli beda jakies straty to pewnie ledwo zauwazalne lub wogule w normalnej jezdzie .( swoja drogą mam podobny problem bo zakladam lpg do civa gdzie filtr jest bezposrednio nad przepustnicą i jest problem z klapka antywybuchową no ale licze ze dobra instalacja + dobry gazownik sprawiją ze nic niepierdyknie i zaniechalem plany przerobek , czy przenoszenia obudowy )

wyha
12-09-2005, 07:36
Obdzwonilem z 60 zakladow zajmujacych sie sprzedaza czesci oraz samochodami amerykanskimi. W wiekszosci nawet nie wiedzieli ze istnieje taki rodzaj silnika a w niektorych powiedzieli ze moga sie dowiedziec ale sam czas oczekiwania na informacje to okolo 2 tyg, a juz na przesylke to od 4 - 6 tyg. Pozatym ceny jakie sobie narzucaja to poprostu bajka

bb
12-09-2005, 12:17
... no tak sie domyślałem (szczerze mowiac tez niewiedzialem o takim silniku ) trudna sprawa :?

remikus
01-02-2006, 06:38
Jaka jest najwieksza dostepna pojemnosc w focusach? Ciekawe kiedy w usa bedzie focus II bo wyglada sympatycznie. Wer. usa na 2005-2006 prawie sie niczym nie rozni. Troche inny przod, swiatla, a w srodku troche nowoczesniej /mi sie kojarzy to troche z VW-genami/, inne nawiewy powietrz /juz nie zabie oczy/, troszke zmieniony kokpit... ja czekam na cos nowego.
Za to rewelacyjnie sie prezentuje calkiem nowy produkt forda - FUSION.

http://www.fordvehicles.com/cars/fusion/

Mi sie podoba bardzo a wam?
Ha ha wlasnie spradzilem na ford polska ze w polsce to ZUPELNIE inne auto!!!
Fusion europejski to maly samochodzik miejski a wer usa to prawie 5cio metrowa fura.
No niezle...

ford_driver
01-02-2006, 12:51
Witam

Najwieksza dostepna pojemnosc to 2,5 l 5 cylindrow z turbina benzyna montowane w focus ST (silnik VOLVO), wolnossocy to 2.0 oczywsice benzyna

nie wiem dokladnie ale focus II w usa chyba nie bedzie dostepny, wydaje mi sie ze jakby ta role na rynku usa ma odgrywac fusion (usa) - ale pewnosci nie mam.

pozdrownienia

ford_driver

kubus.c
19-10-2007, 19:47
Witam,

Czy ktos sie orientuje, czy obudowa filtra powietrza z europejskiego forda bedzie pasowala do Focusa USA 2.0B 2005r?

Pozdrawiam