Zobacz pełną wersję : [Kuga 2008-2012] Jakie opony zimowe ?
Kuginsyn 16-08-2009, 06:29 Witam Kugowiczoow:one:
Jakie zakładamy opony zimowe do Kugi i za ile..?
Czy z felgami stalowymi?
Te i podobne pytania nasuwają się same, gdyż nieuchronnie się zima zbliża.
:one:
podobno nie ma stalowych felg :( trzeba alu bedzie kupowac
Mleczkins 16-08-2009, 19:16 Alu na zime? Są takie? Bo ja się nie orientuję...
No własnie, zbliża się jesień i trzeba o tym pomysleć. Może ktos ma jakieś ciekawe propozycje ? A propo opon, poda ktos jakis link jak dobrać zamienne opony, bo letnie mam 18 -ki 235/50 - to raczej na zimę odpada.
Są stalowe felgi na 100% bo widzialem kuge na tych felgach a oponki to jakie chcecie to kupujcie wg swojego rozmiaru i oczywiscie zimowe:)
Jak otwozycie drzwi kierowcy to po prawej stronie na dole slupka jest czarna naklejka jakie rozmiary opon mozna stosowac :)
Ja zakładam na alusy 235/50/18.Ważne jest tylko aby opona miała rant chroniący felgę.
Zakup opon zimowych nie polega tylko na założeniu ogumienia o innych parametrach użytkowych.
Inne warunki pracy powodują że opona zimowa powinna być nieco węższa od letniej.
Wąska opona daje korzystniejszy rozkład masy pojazdu i zwiększa nacisk na podłoże.
Rant chroniący felge oczywiście swoją droga też jest ważny (zarówno zima jak i latem),ale nie ma on żadnego wpływu na przyczepność opony do podłoża,
tylko chroni przed zniszczeniem felgi na naszych wspaniałych drogach.
Dlatego ja proponuje ,jeśli oczywiście macie taką możliwość ,zakładać na zimę felgi o cal mniejsze od letnich ,no chyba ,że ktoś śmiga na 20' ,
to wtedy o kilka cali :)
Kuginsyn 03-09-2009, 02:40 Czyli jakie opony zakładamy na 17 calowe oryginalne alu-fegi..?
A może kupujemy stalowe 16 z kompletem opon, ponoć taniej wychodzi i jest lepiej.
f_i_r_e_k 04-09-2009, 07:50 Mi powiedzieli w serwisie, że jeśli koła letnie są 17" to zimówki powinny być 16" i analogicznie, jak 18" letnie to 17" zimówki. Nie znam się na tym szczególnie i nie wiem dlaczego tak jest, ale tak zalecają.
16" to będzie brzydko wyglądało, 17" to minimum, ja mam 18" i nie raz myślę że można było zamówić 19" , ale jak popatrzę na nasze drogi to szpan idzie na drugi plan
Mi powiedzieli w serwisie, że jeśli koła letnie są 17" to zimówki powinny być 16" i analogicznie, jak 18" letnie to 17" zimówki. Nie znam się na tym szczególnie i nie wiem dlaczego tak jest, ale tak zalecają.
Na czym tu się znać,pisałem kilka postów niżej czemu w zimę zaleca się zakładać mniejsze koła.
Wystarczy dobrze poczytać.
Ja kupiłem na allegro stalówki 6.5 J x 16H2, ET 50, 5 x 108, otwór 63,3 mm, a do tego kupie Continentale 4 x4 Winter Contact 235/60/16.
Ps. Miałem kedyś X-traila i na zimę zmieniałem z 17" na 15", w zimie wyższa guma moim zdaniem jest lepsza, jeżdżę tylko po wąskich i pełnych wielkich dziur drogach.
witam wszystkich
Tez sie zastanawiam jakie powinienem kupic opony zimowe do kugi jezdze teraz na 19 ale wydaje mi sie ze na zima wystarczy 17 ale nie orientuje sie jaki dokladni rozmiar bedzie najlepszy prosze o pomoc
na tabliczce pisze , tabliczka na słupku po otwarciu drzwi kierowcy, o ile pamiętam 235/55/17
ps podeśli fotkę na forum jak wygląda kuga na 19", miałem taki zamiar kupić z 19" ale dopłata coś 2000zł
nie posiadam obecnie zdjecia bo jestem zagranica ale wyglada fajnie jak wroce to zrobie i przesle
ps.zatem musze szukac na zime opon 235/55/17 tylko takie czy profil moze byc wieszy np.60
Witam,
odświeżam temat
- inwestujecie w opony o indeksie nośności 99 (do 775kg) czy 103 (do 875kg)?
Jak sobie liczę 1600kg (ps ile wazy kuga 4x4 titanium?) to wychodzi ~400KG +bagaże i osoby (zakładam max 4 na narty)= max 500., ale jak pomyślę, że mogę przechylić auto i np 80% wagi pójdzie na jedną stronę to mamy
1800 (z załadunkiem)*0,8/2 = 720kg na koło - dosyć blisko do granicy 775, gdy jeszcze uwzględnimy jakąś dynamikę wsiadanie/wysiadanie, bujanie auta, dziury w zimie itp to zastanawiam się czy 875 to nie za malo, bo 775 wydaje mi się bardzo blisko granicy?
PS. Zastanawiam się nad dunlopem winter sport 3d vs goodyear ultragrip performance 2, coś szczególnie polecacie lub odrzucacie?
PS2. Do tej pory jeździłem oponami o szerokości zimowej= letniej (i lepiej mi się jeździło niż na węższych) ale przy 235 wydaje mi się że tutaj lepsze będzie 225, są 2 szkoły, dlatego proszę o informacje czy ktoś testował kugę na obu szerokościach w wersji 4x4 na śniegu? (Bo na asfalcie to wszystko to samo)
od dziś szukam na allegro nowych felg 17" aluminiowe do 1600zł - w ciemnym kolorze ( stalówki nowe 900 )
opony kupię nowe -firmowe 235/55/17 taki rozmiar jest zalecany, cena na pewno od 500zł za sztukę ale na 3 lata starczą
jeżeli miał ktoś czas i znalazł w necie sklep z dobrymi cenami to bardzo poproszę o linka, z góry dziękuje
napisz do mnie na priv to dam Ci dobre ceny na opony:) założyłem sklep ale strona jest jeszcze w budowie...
Jeśli ktoś woli to można do mnie dzwonić najlepiej w okolicach godz. 18 to podam ceny nan bierząco
503 369 298
Odnośnie ceny na pewno się dogadamy;)
A co sądzicie o Michelin LATITUDE ALPIN ?
Ja ten temat opon zimowych do kugi przerabiałem już rok temu.
Mam kugę 4x4 titanium z kołami 235/50/r18, a więc na zimę co by siary nie robić trzeba było kupić alufelgi i oponki 235/55/r17.
Wybór felg padł na przepiękne i stosunkowo niedrogie AEZ PHOENIX w szerokości 8cali. http://www.sklepopon.pl/felga/1.html
a oponki to sprawdzone i niedrogie Nokiany WR G2 {kosztowały wtedy 430zł/szt}
http://www.ceneo.pl/699082
Auto prowadzi się pewnie, haldex nie musi ingerować przy przyszpieszaniu na płaskim ubitym śniegu. W chlapie tez zachowują się przewidywalnie , jak na opony kierujące zimą ponad 1.6t auto 4x4 :)
Dla zainteresowanych zdjęciem Kugi na felgach AEZ - pisać, to je zrobię.
to ja sie pochwale moimi kołami, felgi CMS, opony PIRELLI 235/55/17
Kuginsyn 15-10-2009, 06:51 A powiedzcie panowie.., jakie są oryginalnie np. w Titanium 17" zamontowane opony? Wielosezonowe one są, czy tylko letnie..? I po czym je poznacie?
Pozdro
Goodyear wrangler - wielosezonowe, wczoraj całkiem fajnie chodziły, ale ja i tak kupuje prawdziwe zimówówki, wielosezonówki to ściema.
Zamówiłem dunlop 3d 99H
..doskonały wybór..świetna guma:one:
Witam. Zamierzam kupić na zimówki alufelgi 16"... A co z ET? W 18" mam ET 52,5, a w oglądanych przeze mnie 16" widziałem ET 43, 48, a nawet 38... Czy ktoś zmierzył się już z tym problemem? Czy do takich felg trzeba zakładać dystanse?
16" + opony wychodzi podobnie w kosztach jak same opony do 18"...
Mleczkins 17-10-2009, 09:20 Ja ten temat opon zimowych do kugi przerabiałem już rok temu.
Mam kugę 4x4 titanium z kołami 235/50/r18, a więc na zimę co by siary nie robić trzeba było kupić alufelgi i oponki 235/55/r17.
Wybór felg padł na przepiękne i stosunkowo niedrogie AEZ PHOENIX w szerokości 8cali. http://www.sklepopon.pl/felga/1.html
a oponki to sprawdzone i niedrogie Nokiany WR G2 {kosztowały wtedy 430zł/szt}
http://www.ceneo.pl/699082
Auto prowadzi się pewnie, haldex nie musi ingerować przy przyszpieszaniu na płaskim ubitym śniegu. W chlapie tez zachowują się przewidywalnie , jak na opony kierujące zimą ponad 1.6t auto 4x4 :)
Dla zainteresowanych zdjęciem Kugi na felgach AEZ - pisać, to je zrobię.
Ja poproszę zdjęcia.:)
...Auto prowadzi się pewnie, haldex nie musi ingerować przy przyszpieszaniu na płaskim ubitym śniegu. ...
Po przedwczorajszej jeździe i wyprzedzaniu na białym błocie (gdzie auto delikatnie traciło na stabilności ale miałem wrażenie że wszystko jest pod kontrolą i właśnie tył + esp go wyprowadza) - zacząłem się zastanawiać - jaki jest objaw tego że nastąpiło przeniesienie napędu na tył? Czy świeci się coś czy tylko kwestia prowadzenia samochodu (która póki co jest dla mnie jeszcze niewyczuwalna)?
Mleczkins, a jakie ET masz w tych 17"?...
Widzę, że temat ET nie bardzo chce się rozwijać... Napiszę co znalazłem...
ET – offset czy odsadzenie – to głębokość osadzenia koła na piaście, decydująca o rozstawie kół na osi. Im większa jest wartość odsadzenia podawanego w /mm/, tym głębiej koło ‘chowa się’ w nadkolu. Jednocześnie tym mniejszy jest rozstaw kół na danej osi pojazdu, a co się z tym wiąże, samochód gorzej może się trzymać drogi.
Inne ET niż fabryczne praktycznie nie ma wpływu na zużycie elementów zawieszenia, ale pod warunkiem, że różni się w granicach normy. Norma ta pozwala na mniejsze ET od fabrycznego maksymalnie o około 1% rozstawu kół (dotyczy to zarówno auta, jak i felg).
(http://www.opony.com.pl/opinie_ekspertow/opinie_ekspertow.asp?idPytanie=21&show=opinie).
Czyli fabryczne 18" mają ET 55 przy szerokości 8J (a może 52,5 przy 7,5J). Nasze auto ma rozstaw kół przednich 1,574-1,58 m i tylnych: 1,584-1,59 m. To jak sobie policzyłem, to bezpieczne ET, to będzie takie do 40-38.
Ja poproszę zdjęcia.:)
W wtorek je będe miał. ;)
Piszcie jeszcze jakie komplety felga + opona złożyliście, bo nie chce mi się wierzyć, że ktoś oszczędzi na zimówkach "bo skoro jest 4x4 to i na letnich pojedzie" {nie dotyczy użytkowników terenów gdzie śnieg to rzadkość}.
A zakładanie opon zimowych na felgę 18", to kiepski interes. {min. 700-800zł za oponę zimową o jakimkolwiek profilu (bez chińskich bubli)}.
Dla przypomnienia -do kugi:
dla 18" tylko 235/50
dla 17" najlepiej 235/55 można też 225/55 lub węższą 215/60.
dla 16" teoretycznie pasują 225/65 albo 215/65
Standardowa felga 17" z Titanium + 235/55/17 Dunlop Winter Sport 3d.
W trakcie zakładania kur..ali że sztywna guma, i kazali przyjechać na doważenie po 500km, bo dali na prawie wszystkich kołach ciężarki 100g (a podobno to za dużo)
Standardowa felga 17" z Titanium + 235/55/17 Dunlop Winter Sport 3d.
W trakcie zakładania kur..ali że sztywna guma, i kazali przyjechać na doważenie po 500km, bo dali na prawie wszystkich kołach ciężarki 100g (a podobno to za dużo)
Szczęśliwy ten, kto ma 17" ;)
100g ciężarki to przynajmniej o 60g za dużo, ale dobrze że ciebie o tym wulkanizatorzy poinformowali.
Winter Sporty opisz, po grubszych opadach śniegu.
Z ciekawości - ile PLN za sztukę?
f_i_r_e_k 19-10-2009, 09:46 Ja osobiście nie polecam alufelg na zimę. W poprzednim aucie miałem zimówki na alufelgach i po jednym sezonie użytkowania były zżarte przez sól. To co drogowcy sypią na ulice to nie jest czysta sól a mieszanka chemikaliów, które niestety niszczą felgę. Fakt, że ładniej auto wygląda na alusach, ale po jednym sezonie felgi są obdarte. Nie powiem ile dałem za opony, bo kupując auto wynegocjowałem kpl. zimówek na stalowych felgach w cenie.
Ja osobiście nie polecam alufelg na zimę. W poprzednim aucie miałem zimówki na alufelgach i po jednym sezonie użytkowania były zżarte przez sól. To co drogowcy sypią na ulice to nie jest czysta sól a mieszanka chemikaliów, które niestety niszczą felgę. Fakt, że ładniej auto wygląda na alusach, ale po jednym sezonie felgi są obdarte. Nie powiem ile dałem za opony, bo kupując auto wynegocjowałem kpl. zimówek na stalowych felgach w cenie.
zniszczyły ci się alufelgi bo były pewnie stare, teraz są takie technologie produkcji felg że nic im się nie stanie w zimę, ja od kilku lat mam tylko alufelgi i tylko są na nich uszkodzenia powstałe z mojej winy, krawężnik itd, druga sprawa to producent felg, wiadomo że alufelgi komplecik za 1500zł to totalny szrot, lepiej kupić stalówki za 600-800zł ale jak wydasz 4000zł za felgi to masz wygląd, jakość i spokój na kilka lat.
co do opon jak stać was na kuge to opony za 3000-4000zł to minimalny wydatek co do ceny auta, więc nie dajmy się nabrać na testy robione przez kilku dziennikarzy ( którzy dostali komplecik opon gratis od producenta ) tylko kup my firmową sprawdzoną opone która na pewno będzie kilka stówek droższa od wynalazków których pełno na naszym rynku
druga sprawa to producent felg, wiadomo że alufelgi komplecik za 1500zł to totalny szrot, lepiej kupić stalówki za 600-800zł ale jak wydasz 4000zł za felgi to masz wygląd, jakość i spokój na kilka lat.
co do opon jak stać was na kuge to opony za 3000-4000zł to minimalny wydatek co do ceny auta, więc nie dajmy się nabrać na testy robione przez kilku dziennikarzy ( którzy dostali komplecik opon gratis od producenta ) tylko kup my firmową sprawdzoną opone która na pewno będzie kilka stówek droższa od wynalazków których pełno na naszym rynku
Mnie komplet opon i felg wyniósł łącznie 4 000zł a zamawiane wszystko przez internetowe sklepy {polskie i normalne}.
Sami przyznajcie- źle nie jest :)
http://img15.imageshack.us/img15/4485/kuga1.th.jpg (http://img15.imageshack.us/i/kuga1.jpg/) http://img14.imageshack.us/img14/9146/kuga2.th.jpg (http://img14.imageshack.us/i/kuga2.jpg/) http://img33.imageshack.us/img33/7016/kuga3.th.jpg (http://img33.imageshack.us/i/kuga3.jpg/) http://img35.imageshack.us/img35/7056/kuga4.th.jpg (http://img35.imageshack.us/i/kuga4.jpg/)
"takitam" - Niby filozofię miałeś dobrą, ale np fakt postawienia przez producenta auta, na kompleceie opon wartym 4000zł nie ogranicza stosowania innych kapci do porównywalnych cenowo.
Jeśli niedrogie to sprawdzone i popularne, a czym droższe tym pewniejsze i teoretycznie sprawniejsze gumy. Mój minimalny koszt opon {17"} do kugi to powiedzmy 2000zł, za sprawdzony produkt.
do cubeaim
widzę że felgi masz super , miałem tej samej firmy kiedyś w focusie , jak auto sprzedawałem to felgi oddzielnie były jeszcze sporo warte i nie były poniszczone
teraz mam takie , też dobra firma
f_i_r_e_k 25-10-2009, 09:15 Moje zdanie i wielu osób z którymi rozmawiałem i których wypowiedzi czytałem i słyszałem w magazynach motoryzacyjnych.
1. Każda felga alu nawet renomowanej firmy nie jest odporna na działanie chemikaliów (soli i innych) używanych na drodze podczas zimy. Minimalne zarysowanie powoduje jej dalsze uszkodzenia jeśli sól zacznie w niej ingerować. Chcąc tego unikną po każdej zimie trzeba taką felgę odnawiać.
2. Poza tym stopy metali lekkich nie są tak odporne na niskie temperatury i potrafią w pewnych okolicznościach pękać: przy zjeździe z wysokich krawężników, przy poślizgu i uderzeniu np. w krawężnik itp. Felga taka przy minimalnych pęknięciach powinna być wymieniona ponieważ może ulec dalszym uszkodzeniom co w konsekwencji może doprowadzić do tragedii.
To co wiedziałem po moich doświadczeniach z poprzednim samochodem gdzie miałem nówki alufelgi (wcale nie tanie) z zimówkami, które po jednym sezonie zostały obdarte przez sól, potwierdziło się w czytając różne fora i podparte zostało ostatnim materiałem w TVN Turbo.
Ale oczywiście decyzja co do zakupu rozważana jest indywidualnie przez każdego z użytkowników. Nie ulega jednak wątpliwości, że auto typu SUV ładniej wygląda na alufelgach.
firek to miales pecha - jezdze na alu juz ktoras zime i z felgami nic sie nie dzieje
wiecej dostaja od pylu z klockow niz soli na drogach
a przy ciezszej zimowej oponie lzejsza felga aluminiowa to mniejsza nieresorowana masa i lzej dla zawieszki - trzeba o tym tez pamietac
Nexen Winguard - wiem, że Chińskie ale zobaczymy.
360 zł/sztuka po targowaniu przez Allegro. (z montażem i wyważeniem).
Gwarancja na 2 lata.
Nexen Winguard - wiem, że Chińskie ale zobaczymy.
360 zł/sztuka po targowaniu przez Allegro. (z montażem i wyważeniem).
Gwarancja na 2 lata.
jak tylko w zimę będzie auto hamować to ok, ale nie lepiej było kupić firmowe używki, na allegro pełno dobrych używek.
DUNLOP SP Winter Sport M3 235/55/R17 99 H
Zainstalowane PLN: 2704 + 150 mon + 30 wulkanizacja nówki letniej. ...I spokój mam nadzieję...
jak tylko w zimę będzie auto hamować to ok, ale nie lepiej było kupić firmowe używki, na allegro pełno dobrych używek.
Używki nigdy w życiu.
Mam kumpla co pracował w Dębicy - Grupa Goodyear dość wysoko.
Zna się i polecił mi te Winguardy z uwagi na b.dobry stosunek ceny do jakości.
Podobno jest to opona jakościowo porównywalna z Matadorem.
Niestety 235/55/17 to rozmiar wybitnie nietypowy i te opony chodzą w dość chorych pieniądzach.
Opony te spełniają wszystkie normy EU, jedyny problem, że się mogą szybciej ścierać.
Przy kosmicznym przebiegu mojego autka (3000 km przez 3 miesiące) to one szybciej sparcieją niż się zużyją.
Generalnie większość opon po 3-4 latach się raczej już nie nadaje do użytku.
Kuginsyn 05-11-2009, 03:56 Witajcie Panowie (i Panie - jak są..?) Kugowicze(czki):one:
A ja założyłem ten wątek i.., OPON NIE BĘDĘ NA ZIMĘ WYMIENIAŁ!
Macie panowie Kugowicze na osiach pozakładane opony terenowe-wielosezonowe. Obczytajcie sobie naokło co wam tam producenci powypisywali, na każdym kole z osobna:568: Chyba że macie inne.
Jasne - można se kupić jeszcze i z pierwszym śnieżkiem łańcuchy - tytanowe, są najdroższe i najlepsze.., albo złote - będzie ładniej wyglądało. Saperki wojskowe - krootkie-bojowe do odśnieżania nowobudowanych autostrad i co tam jeszcze na śnieżek wymyślą. Tylko po co..?
Witajcie Panowie (i Panie - jak są..?) Kugowicze(czki):one:
A ja założyłem ten wątek i.., OPON NIE BĘDĘ NA ZIMĘ WYMIENIAŁ!
Macie panowie Kugowicze na osiach pozakładane opony terenowe-wielosezonowe. Obczytajcie sobie naokło co wam tam producenci powypisywali, na każdym kole z osobna:568: Chyba że macie inne.
Jasne - można se kupić jeszcze i z pierwszym śnieżkiem łańcuchy - tytanowe, są najdroższe i najlepsze.., albo złote - będzie ładniej wyglądało. Saperki wojskowe - krootkie-bojowe do odśnieżania nowobudowanych autostrad i co tam jeszcze na śnieżek wymyślą. Tylko po co..?
Ja to wiem, że wielosezonowo-terenowe mamy, ale nie za bardzo mi się uśmiecha kaleczenie Alu i jeżdżenie 2 razy do roku na przekładkę na stalowe felgi i z powrotem.
Dlatego kupiłem tanie chińskie Winguardy i mam komplet jednych na Alu, drugich na stalówkach i jak jest wielka kolejka u oponiarza to się nawet poświęcę i sam te koła pozamieniam.
Natomiast jazda zimą na Alu po naszych Polskich dziurawych drogach to pomyłka !
Witajcie Panowie (i Panie - jak są..?) Kugowicze(czki):one:
A ja założyłem ten wątek i.., OPON NIE BĘDĘ NA ZIMĘ WYMIENIAŁ!
Macie panowie Kugowicze na osiach pozakładane opony terenowe-wielosezonowe. Obczytajcie sobie naokło co wam tam producenci powypisywali, na każdym kole z osobna:568: Chyba że macie inne.
Jasne - można se kupić jeszcze i z pierwszym śnieżkiem łańcuchy - tytanowe, są najdroższe i najlepsze.., albo złote - będzie ładniej wyglądało. Saperki wojskowe - krootkie-bojowe do odśnieżania nowobudowanych autostrad i co tam jeszcze na śnieżek wymyślą. Tylko po co..?
to nie są wielosezonowe, a już tym bardziej terenowe.
pod spodem zdjęcie zrobiłem opon bo akurat mam je w pracy.
to nie są wielosezonowe, a już tym bardziej terenowe.
pod spodem zdjęcie zrobiłem opon bo akurat mam je w pracy.
Ja to się nie znam, ale oponiarz mi mówił jak zmieniałem, że z oznaczeń na oponach wynika iż są wielosezonowe i można jeździć zimą.
Z drugiej strony każdy robi tak jak lubi, ja uważam, że na zimę zawsze lepiej mieć drugi komplet opon bo są mniej styrane, a poza tym zawsze na upartego można zmienić koła samemu a przełożenie opony to już raczej większy problem.
ten oponiarz to du.. a nie oponiarz, wystarczy popatrzeć na bieżnik żeby zobaczyć ze w zime nie ruszymy z miejsca, nie mówiąc o hamowaniu
no chyba ze masz inne opony jak ja , te co na zdjęciu
dumdum1988 05-11-2009, 14:24 Felgi stalowe 17. Opony Fulda Kristall 4x4 XL 235/55/R17
Letnie Opony Continental Conti Premium Contact 2 4x4 235/50/R18
Kuginsyn 06-11-2009, 06:10 Całoroczne mają literki M+S i takie opony ma Kuga Titanium 17" w standarcie.
A oto cytata:
"W błędnym przekonaniu utwierdza kierowców prasa motoryzacyjna, próbując ich przekonać do nabycia zimowych za pomocą nieuczciwych testów, mianowicie pokazując jak na śniegu zachowują się typowo letnie, a jak zimowe. Wynik nietrudny do przewidzenia. Tylko że porównania całorocznych i zimowych nie publikuje się nigdzie. Ja ich przynajmniej w naszej prasie nie spotkałem.
Niespodziewanie znalazłem sojusznika, w postaci artykułu "Der Spigel";, przedrukowanego i u nas w tłumaczeniu pod tytułem "Zimowe Oszustwo Oponowe". Powołując się na testy ADAC-u (chyba jedna z najbardziej szacownych instytucji motoryzacyjnych w Europie, w dodatku nie pozostająca na niczyim "garnuszku", całkowicie niezależna) dowodzi, że:
* tak szeroko rozreklamowana temperatura graniczna +7*C na zmianę opon jest wzięta z sufitu;
* typowo zimowe sprawdzają się owszem, lepiej - jednak tylko na śniegu;
* ale już podczas suchego mrozu, jak również na deszczu, deszczu ze śniegiem, czy na brei błotno-śniegowej spisują się dużo gorzej - i w takich okolicznościach nie tylko całoroczna, ale nawet typowo letnia jest lepsza.
Dochodzimy do sedna sprawy: w naszych warunkach huśtawki pogodowej, gdzie sroga zima przeplata się co chwila a to z ciepłym przedwiośniem (pamiętacie Państwo +17*C w styczniu tego roku?), a to z trwającą tygodniami listopadową pluchą z temperaturami lekko plusowymi - dla znakomitej większości jeżdżących "zwyczajnie" (a nie na granicy parametrów) kierowców wystarczające i optymalne są opony całoroczne.
Na stronach Internetowych ADAC-u można znaleźć testy opon całorocznych. Raz traktowanych jako letnie i testowanych razem z typowo letnimi, kiedy indziej traktowanych jako zimowe i testowanych razem z typowymi zimówkami. I w jednym i w drugim przypadku całoroczne znalazły się w ścisłej czołówce. Czego więcej potrzeba zwykłemu kierowcy?
Na zakończenie dodam, że w kraju o znacznie bardziej rozwiniętej motoryzacji, mianowicie w Ameryce nikt nie zmienia sezonowo opon. Każdy wyjeżdżający z salonu nowy samochód MUSI być wyposażony w całoroczne. I dotyczy to nie tylko ciepłego cały rok Południa, ale również stanów północnych, gdzie lato jest znacznie dłuższe i upalne niż u nas, za to zimy również dłuższe i nieporównanie bardziej srogie."
Pozdrawiam Kugowiczoow
Każdy zrobi oczywiście jak uważa, ale z mojego doświadczenia z oponami całorocznymi:
- w lecie letnia i całoroczna wychodzi na to samo
- w deszczu jw, choć kierunkowe (nie asymetryczne) działają lepiej, bez rozróżnienia między całorocznymi i letnimi
- jeżeli temperatura spada (nawet poniżej zera) ale jest sucho to letnia i całoroczne są OK
- jeżeli pojawi się przymrozek na drodze to jeździć się da na wszystkim, ale przy hamowaniu już ostra różnica jest na korzyść zimowych, a w zimie to jest normalne i występuje co chwile.
- przy śniegu to już jest olbrzymia różnica na korzyść zimowych, na podjeździe pod górkę i hamowaniu to jest całkiem inny świat całoroczne i letnie a zimowe
PS. W tym roku jechałem po sporym błocie śniegowym na całorocznych w kudze i było naprawdę OK, wręcz byłem zaskoczony jak bardzo OK i jak pewnie auto jechało. Myslę, że głównie za sprawą rozmiaru i napędu 4x4, ale w mniejszej oponie 185x55xR14 już nie było tak super, więc uwzględniając ten napęd i rozmiar całoroczne może spiszą sie porównywalnie z zimowymi z kompaktów ale czy o to chodzi?
PS2. Nie miałem jeszcze okazji testowania zimówek kugi na śniegu, śnieg znikł, a ja z powrotem mam letnie założone.
PS3. Jak sobie pomyślę, że w zeszłym roku, przez wyjazd na drogę bez sprawdzenia czy ktoś jedzie pewnej @@$!@$ kobiety - Ile czasu straciłem na zgłoszenie do ubezpieczenia i naprawę samochodu, i świadomość, że może gdybym miał nową a nie 3 letnią oponę zimową to bym tego uniknął (2 metry brakło), to w tym roku wybrałem najlepszą oponę jaką się dało.
Mowi sie, ze opony zimowe powinny byc wezsze i ze kola powinny byc cal mniejsze..wiec sie pytam jaka roznica jest w nacisku na podloze skoro 17 calowe maja rozmiar 235/55 oraz 16 calowe maja ten sam rozmiar szerokosci 235/60 ????????? Praktycznie to samo.
Cena felg stalowych 16 - 200 zł szt.
Cena opon zimowych 16 calowych ok 400 zl szt.
Kolpaki oryg. 180 kpl.
Sruby 70 zl
calosc w cenie ok 2700
same opony 17 - 600 zl szt. = 2400
wybor wedlug gustu..osobiscie wybieram zestaw pierwszy.
są jeszcze 215/65/16 , typowe na śnieg dla kugi z napędem na przód
są jeszcze 215/65/16 , typowe na śnieg dla kugi z napędem na przód
o takich nie wyczytalem ze mozna zalozyc i raczej nie ma nigdzie informacji za to w kilku miejscach znalazlem ze moze byc 215/70/16 ale tego rozmiaru u nas prawie nie ma..wiec z pewnoscia ten 215/65/16 to dobre rozwiazanie i koszty sie zmniejszaja
tu fajna stronka z modelami aut i pasujacymi oponkami
www.catenedaneve.com/.../catalogo_konig_2009_guida_scelta_ksummit_suv.pdf
a tu znalazlem fajna rzecz
przelicznik rozmiaru opon tak aby kolo bylo wielkosciowe jak oryginal
w innym przypadku dochodzi o blednych wskazan predkosciomierza
i tak..roznica do kol 235/55/17
215/65/16- 4 mm (roznica predkosciomierza plus 0,6 procent)
215/70/16 - 16 mm (minus 2,5 proc.)
235/60/16 - 2mm (plus 0,3 proc.)
http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmiaru,opon,204.html
informacje są na tabliczce w samochodzie ( na słupku przy drzwiach kierowcy ) ale ta za to nie ma rozmiaru 215/70/16
Kolega emare37 przypomnial mi o oponkach no to dorzuce cos od siebie.
Kiedys napisalem "Ja kupiłem na allegro stalówki 6.5 J x 16H2, ET 50, 5 x 108, otwór 63,3 mm, a do tego kupie Continentale 4 x4 Winter Contact 235/60/16." no i kupilem ale micheliny latitude alpin 235/60/16 100T, kierunkowa dobra guma cicha dobrze trzyma drogi na wprost i w zakretach chyba najlepsza guma jaka dotychczas posiadalem. Felgi sa od nowego mondeo, w fordzie twierdza, ze 16" nie wystepuje w "kudze" - nie chcieli zamowic niby nie zgodna z homologacja pojazdu - ale w Niemczech kugi na stalowych 16" smigaja.
Chcialem kupic "nokiany wr g2" i kupilem ale do mondka - wielka porazka woza na boki az milo i tylko esp sie poci - cztery naraz nie trzymaja jak jeden stary dunlop m3 sport.
Ps calosezonowe opony to mialem w x-trailu, toyo, potem "brigestowny", ale bylejaka zimowka z klockowatym bieznikiem je pokonala mozna bylo jezdzic wszedzie nawet po zwklym polu po drzwi w blocie, tak ze moim zdaniem caloroczne sa be, lepiej miec buciki na lato i zime.
tak jak pisalem powyzej maja w salonach 16 dla kugi i w sklepach netowych (200zeta)
Focus II rocznik od 03/2007 ->
- Focus C-Max rocznik od 03/2007 ->
- C-Max II
- Focus Cabriolet
- Mondeo IV
- Kuga
ale z nokianami lilu to mnie zaskoczyles. polecaja wszedzie i opinie ma bardzo dobre
trzeba zawsze samemu przetestwowac..tak jak wychwalali dunlop 01 sport a ja mialem nonstop klopoty z tym badziewiem i raczej koniec z dunlopami
teraz tylko stajnia continentala>uniroyale moze pirelki ale nie fuldy, bo slabe
a byc moze firestone winterhawk c
w tym roku na zime kupilem dwie do fuzji i jazda na zich zima wysmienita..zarowno bloto, zmrozony snieg czy czarny asfalt, cichutkie i abs praktycznie sie nie wlacza tylko mam winterhawk 2 a nie C
A CO SĄDZICIE O TAKIM KOŁPAKU DO CZARNEJ KUGI? http://www.szprychy.pl/au/ford_aura_czarne2.jpg
???????????
NO ALBO BIALY :) http://www.szprychy.pl/au/ford_aura_biale2.jpg
dla wyjasnienia
zostalem poinformowany z salonu, ze felgi do forda Kugi to min. 17 cali wedlug danych technicznych a inne na wlasna odpowiedzialnosc.
Na stronach znalazlem info
Ford Kuga
Oryginalne rozmiary opon dla modelu:
235/55R17 235/60R16
Pasujące rozmiary opon dla modelu:
235/55R17 235/50R18 235/45R19
Natomiast nigdzie nie ma informacji o oponach 215/65/16
Tyle znalazlem w e-Katalogu
file:///C:/DOCUME%7E1/TolakZ/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot.png
Czyli obecnie w Polsce nie mozna, ale jestem niemal pewny, ze w cenniku i katalogu z 2009 roku ten rozmiar byl standardem dla wersji Trend.:wink:
czyli najbezpieczniej kupic 235/60/16
cytat:
>Dane techniczne wskazują na jazdę na 17, natomiast jest możliwość założenia 235/60 R 16 lub 215/70 R 16, jednak tak zawsze radzi nasz serwis żeby kierowac się tym co podaje producent <
Poproś tych osiołków z serwisu o świadectwo homologacji. Wszystkiego się z niego dowiesz - oni też.
PS Indolencja pracowników ASO czasami aż przeraża. Czasem ''żenią" takie kity, że ...
"nokiany wr g2"
śmigam na nich w rozmiarze 235/55/17 i złego słowa o nich nie powiem.
nokiany mam też w Vitarce w rozmiarze 225/65/17 ale model SUV i też są świetne. pozdrawiam
Dla wyjaśnienia:
tylko te rozmiary poniżej są dopuszczone ze względu na parametry
przede wszystkim odpowiednia nośność zgodnie z homologacją.
Oryginalne rozmiary opon dla modelu:
235/55R17 235/60R16
Pasujące rozmiary opon dla modelu:
235/55R17 235/50R18 235/45R19
Wracajac do "nokianow" zalozylem je po "dunlopach m3 sport" do mondka III 2.0 benzin, przy przebigu 160 tys, nie twierdze, ze to kiepska opona, ale gozej sie autko prowadzi niz na bylejakiej oponce kierunkowej nawet "barum polaris 2" uzywka byla lepsza.
Oceny ocenami, a ja juz nokianow nie kupie. Jezdzilo mi sie dobrze tylko przy duzym mrozie i na zmrozonym sniegu.
Ps. moja siostra ma nokianki w superbie i wychwala je pod niebiosa.
dla wyjasnienia
zostalem poinformowany z salonu, ze felgi do forda Kugi to min. 17 cali wedlug danych technicznych a inne na wlasna odpowiedzialnosc.
Na stronach znalazlem info
Ford Kuga
Oryginalne rozmiary opon dla modelu:
235/55R17 235/60R16
Pasujące rozmiary opon dla modelu:
235/55R17 235/50R18 235/45R19
Natomiast nigdzie nie ma informacji o oponach 215/65/16
U mnie jest na wlepce na słupku są wypisane rozmiary i jednym z nich jest 215/65 R16 (Kuga 2012 RWD)
kugowicze a co z odległościami podczas chamowania na oponach wielosezonowych a zimowych ktoś prowadził testy
krzysiuus 19-01-2013, 17:35 Hey Panowie mam rozmiar opon 205/55/r16 91V
Czy opony
205/55/r16 91h będą pasowały?
Różnią się tylko 91v a 91h... co to za różnica?
radekrogo 19-01-2013, 18:24 10 sekund szukania na necie ;)
http://www.oponeo.pl/narzedzia/indeks-predkosci
krzysiuus 19-01-2013, 18:31 Fajnie że wierzysz we wszystko co wypisują w Internecie. A liczba 91?
radekrogo 19-01-2013, 18:39 Fajnie że wierzysz we wszystko co wypisują w Internecie. A liczba 91?
A ty co , następny fan teorii spiskowej, co w nic nie wierzy ?
91 to index nośności.
krzysiuus 19-01-2013, 18:41 Hmm nie będę polemizował bo nie o to tu chodzi.
I mam pytanie rozumiem że znaki H czy V to nie ma znaczenia... ale np. jak ja mam wartość 91 to mogę kupić 95?
radekrogo 19-01-2013, 18:47 Możesz ale po co przepłacać ? 95 będzie droższa od 91 bo możne więcej.
krzysiuus 19-01-2013, 19:01 ok dziękuję za informacje.
Pozdrawiam
No właśnie jest różnica między H a V w maksymalnej prędkości, z jaką możesz bezpiecznie dla opony śmigać. Jak będziesz woził w bagażniku beton czy ziemniaki albo ciągał przyczepy to też ma znaczenie czy 91 czy 95. Weź też pod uwagę jakie masz felgi, przy alusach ciężko znaleźć takie, żeby miały nawet 800 kg nacisku na oś. Zazwyczaj jest 650-700.
radekrogo 20-01-2013, 17:00 Jak będziesz woził w bagażniku beton czy ziemniaki
Nie mogę się powstrzymać od trollowania, ale to jest kluczowy parametr przy wyborze opon. ******** z przyczepnością na mokrej nawierzchni, czy Db, ważne żeby 600kg ziemniaków załadować.
krzysiuus 20-01-2013, 18:33 Nie no Panowie autem jeżdżę w większości przypadków sam - 1 osoba (nawet nie 100kg :P)
Hey Panowie mam rozmiar opon 205/55/r16 91V
Czy opony
205/55/r16 91h będą pasowały?
Różnią się tylko 91v a 91h... co to za różnica?
Na pierwsze pytanie odpowiedz jest chyba trywialna... beda pasowaly, na drugie takze padla odpowiedz...
Proponuje zamknac temat bo sie idiotyczny dialog zaczyna...
Potwierdzam, nie mam zamiaru się zniżać do tego poziomu.
Witam,
Jako iż kupiłem auto na oponach Continentala M+S oraz standardowym rozmiarze 17" chciałbym tej zimny zakupić dobre opony zimowe. Problem w tym że już "zgłupiałem" z szerokością opony, jedni radzą kupić standardowy rozmiar opony czyli 55x235r17 drudzy zaś radzą kupić wyższą oponę(lepsza na dziury), o szerokości 215 bądź 225 na mniejszej feldze(większy komfort jazdy). Szczerze powiedziawszy myślę nad kupnem węższej, wyższej i feldze stalowej 16" (większa masa na mniejszą powierzchnie) i w dodatku tańsza opona. Jak to jest w SUVach? Szczerze powiedziawszy auto ostatnimi czasy na lodzie na prawdę bardzo dobrze przyspiesza, gorzej z hamowaniem-wiadomo (wersja 4x4) jak na wcześniej wspomnianych oponach (235x55r17)... Co kupić by się nie rozczarować i nie wydać pieniędzy w przysłowiowe błoto? Wiem, że tematów jest wiele ale nie uzyskałem jasnej odpowiedzi, Z góry dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Witam,
Jako iż kupiłem auto na oponach Continentala M+S oraz standardowym rozmiarze 17" chciałbym tej zimny zakupić dobre opony zimowe. Problem w tym że już "zgłupiałem" z szerokością opony, jedni radzą kupić standardowy rozmiar opony czyli 55x235r17 drudzy zaś radzą kupić wyższą oponę(lepsza na dziury), o szerokości 215 bądź 225 na mniejszej feldze(większy komfort jazdy). Szczerze powiedziawszy myślę nad kupnem węższej, wyższej i feldze stalowej 16" (większa masa na mniejszą powierzchnie) i w dodatku tańsza opona. Jak to jest w SUVach? Szczerze powiedziawszy auto ostatnimi czasy na lodzie na prawdę bardzo dobrze przyspiesza, gorzej z hamowaniem-wiadomo (wersja 4x4) jak na wcześniej wspomnianych oponach (235x55r17)... Co kupić by się nie rozczarować i nie wydać pieniędzy w przysłowiowe błoto? Wiem, że tematów jest wiele ale nie uzyskałem jasnej odpowiedzi, Z góry dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
A może zastanów się czy jest sens zmieniać opony M+S na typowo zimowe. Jeśli nie mieszkasz w górach czy nie wybierasz w Alpy to uniwersalne będą lepsze. Standardowe opony zimowe są kiepskie w deszczu, na mokrych nawierzchniach. Klimat u nas jest kapryśny, raz śnieg, raz deszcz. Jeżdżąc w mieście czy po głównych drogach opony M+S to bardzo dobre rozwiązanie.
tomaszjan31 09-12-2013, 22:32 A może zastanów się czy jest sens zmieniać opony M+S na typowo zimowe. Jeśli nie mieszkasz w górach czy nie wybierasz w Alpy to uniwersalne będą lepsze. Standardowe opony zimowe są kiepskie w deszczu, na mokrych nawierzchniach. Klimat u nas jest kapryśny, raz śnieg, raz deszcz. Jeżdżąc w mieście czy po głównych drogach opony M+S to bardzo dobre rozwiązanie.
Z doświadczenia powiem ,ze warto wymienic na typowo zimowe , te wielosezonowe, ktore ma kolega nawet w drobna pluche sobie nie radzą .
Z rozpędzeniem kugi z napedem 4x4 nawet jest nieźle, ale spróbuj tą mase zatrzymać.
Fakt, śniegu w naszym kraju duzo niema, lecz jak zatrzymasz sie na czyimś kufrze na analizę będzie za późno.
Bump: Witam,
Jako iż kupiłem auto na oponach Continentala M+S oraz standardowym rozmiarze 17" chciałbym tej zimny zakupić dobre opony zimowe. Problem w tym że już "zgłupiałem" z szerokością opony, jedni radzą kupić standardowy rozmiar opony czyli 55x235r17 drudzy zaś radzą kupić wyższą oponę(lepsza na dziury), o szerokości 215 bądź 225 na mniejszej feldze(większy komfort jazdy). Szczerze powiedziawszy myślę nad kupnem węższej, wyższej i feldze stalowej 16" (większa masa na mniejszą powierzchnie) i w dodatku tańsza opona. Jak to jest w SUVach? Szczerze powiedziawszy auto ostatnimi czasy na lodzie na prawdę bardzo dobrze przyspiesza, gorzej z hamowaniem-wiadomo (wersja 4x4) jak na wcześniej wspomnianych oponach (235x55r17)... Co kupić by się nie rozczarować i nie wydać pieniędzy w przysłowiowe błoto? Wiem, że tematów jest wiele ale nie uzyskałem jasnej odpowiedzi, Z góry dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
W zeszłym roku zakupilem bridgestone blizzak 235/55/17 4x4 i jestem naprawde zadowolony.
jankowalski973 10-12-2013, 09:06 A może zastanów się czy jest sens zmieniać opony M+S na typowo zimowe.
Oznaczenie opon M+S nie oznacza wielosezonówek. Takie oznaczenie może znajdować się na oponach sezonowych przeznaczonych specjalnie do aut z napędem 4x4.
Jeżeli chcesz założyć opony 16" to kupisz je taniej niż 17". Poza tym przy szerokości 235 a 225 wydaje mi się, że dużej różnicy w prowadzeniu nie będzie, co innego z wyższym profilem opony. Osobiście mam 17" i na nierówności to wystarczy. Myślałem o 16" ale nie są do nowej Kugi przewidziane.
Proponuję bardziej skupić się na producencie opony.
Kolego odpowiedz sobie najpierw na jedno podstawowe pytanie, no moze dwa:
- ile jezdzisz?
- gdzie jezdzisz?
Ja swoim autem przejechalem prawie 300 tys. zjechalem 3 komplety letnich i 3 komplety zimowek (a moze nawet wiecej) i nie wyobrazam sobie innych wyborow niz te ktore dokonalem - czyli dobre typowe zimowki 4x4, letnie na lato.
To ze u nas nie pada to bzdura... wystarczy jeden, dwa tygodnie konkretnego sniegu (a coraz czesciej tak mamy i to w calym kraju) i docenisz to z nawiazka...
Nigdy nie zmienialem ani profilu, ani srednicy kola...
Cale 3,5 roku bylo to 235/55/17.
Tyle z mojej strony, wybor nalezy do Ciebie.
ps. a przy najmniejszej zglaszanej szkodzie ubezpieczyciel kazda opone ogladal dokladniej niz jej producent - zawsze! :027:
tomaszjan31 11-12-2013, 18:14 Kolego odpowiedz sobie najpierw na jedno podstawowe pytanie, no moze dwa:
- ile jezdzisz?
- gdzie jezdzisz?
Ja swoim autem przejechalem prawie 300 tys. zjechalem 3 komplety letnich i 3 komplety zimowek (a moze nawet wiecej) i nie wyobrazam sobie innych wyborow niz te ktore dokonalem - czyli dobre typowe zimowki 4x4, letnie na lato.
To ze u nas nie pada to bzdura... wystarczy jeden, dwa tygodnie konkretnego sniegu (a coraz czesciej tak mamy i to w calym kraju) i docenisz to z nawiazka...
Nigdy nie zmienialem ani profilu, ani srednicy kola...
Cale 3,5 roku bylo to 235/55/17.
Tyle z mojej strony, wybor nalezy do Ciebie.
ps. a przy najmniejszej zglaszanej szkodzie ubezpieczyciel kazda opone ogladal dokladniej niz jej producent - zawsze! :027:
Konkretna, dobra opinia pioniera.....Popieram
barzaw19 31-07-2014, 09:06 Witam, chcę kupić alufelgi 16" używki i jakieś zimówki, jeszcze nie wiem jakie. I mam do was pytanie:
Jaki ET muszą mieć te felgi, jaką wielkość musi mieć otwór centrujący, rozstaw śrub to 5x108, a szerokość to 6,5J? Czy jakoś inaczej? Opony 235/60/16
Nie kojarzę nigdzie felg 16". Po co takie zamiast 17"?
barzaw19 01-08-2014, 18:31 Ponieważ zarówno felgi jak i opony są tańsze...
No tańsze ale Kugi jeżdżą od 17 do 19. Nie widziałem jeszcze nigdzie na 16. Jak już masz felgi 17 to kupujesz opony 235 i felgi nie zniszczysz w zimie - opona daje rant bo felgi mają 225.
barzaw19 01-08-2014, 22:00 Nie chodzi o to czy zniszczę felgę, czy nie. Chcę mieć po prostu opony zimowe z felgami i nie zmieniać opon z felgi na felgę. 16" są tańsze, także to jest główny powód... A że pojeżdżę przez zimę na 16" to nie problem.
MichalTJE 03-09-2014, 08:36 Witam
Słuchajcie wiem zę dedykowana opona zimowa dla Kugi to 235/55/17...
natomiast czy będzie przestępstwem gdy założę opony 18'' ...
mam możliwość zakupić w bardzo korzystnej cenie felgi aluminiowe 18'' i do tego dobrałbym opony zimowe (nowe zapewne)
jeśli jednak nie zmieniać co producenci ustalili czyli 17" to dajcie znać...
może ktoś mam doświadczenia
Obecnie letnie koła mam 18''.
Dzięki i pozdrawiam
Będzie jeśli nie ma w homologacji tego rozmiaru, ale skoro masz 17" to możesz na nich zostać bo po co nowe felgi kupować i pchać się w koszty. Lepiej sobie dokupić lepsze opony, które w tym rozmiarze i tak nie są tanie, a 18 to już zupełnie większy koszt. Zostaw jak fabryka dała.
MichalTJE 11-09-2014, 09:39 http://allegro.pl/4x-nowe-opony-zimowe-gerutti-ds803-235-55r17-103v-i4579685081.html
czy spotkał ktoś owe opony na swojej drodze ?
jankowalski973 11-09-2014, 14:58 Made in China
barzaw19 11-09-2014, 18:37 Kupiłem Nexeny Winguard Sport, zobaczymy jak to będzie ;)
jankowalski973 11-09-2014, 20:28 A nie Nexen?
barzaw19 12-09-2014, 14:41 Tak, rzeczywiście Nexeny, myślałem o nich, napisałem co innego :)
Co sądzicie o tej oponie
http://allegro.pl/4x-opony-zimowe-nokian-wra3-235-55r17-103v-2014r-i4597952617.html
androzek49 13-09-2014, 14:10 Po wypłacie kupuję takie ale 18". Przeanalizowałem fora,opinie,porównałem dane techniczne - te opony wydają się być typowym zakupem - optymalna cena do jakości.
Co sądzicie o tej oponie
http://allegro.pl/4x-opony-zimowe-nokian-wra3-235-55r17-103v-2014r-i4597952617.html
No Nokian to już najwyższa klasa szczególnie oni w zimówkach się specjalizują obok Michelin, Goodyear czy Continentala stoi na marka w jednym rzędzie więc nie ma co komentować nawet ;)
wojtek-vx 15-09-2014, 19:44 Mam podobne (albo takie samie) Nokiany w swojej Kudze i mogę polecić. W zeszłą zimę, nie miałem zbyt wielu okazji aby pojeździć po śniegu, ale na lodzie przy okazji gołoledzi jeździło się pewnie i przewidywalnie. Z wyjazdem na stromym podjeździe na tzw. szklance również nie miałem problemów.
Dzięki panowie. Chyba się skusze na te oponki.
Na zime Nokiany można brać bez zastrzeżeń - jedne z najlepszych na rynku
MichalTJE 03-10-2014, 19:02 http://www.oponeo.pl/dane-opony/imperial-snowdragon-3-235-55-r17-103-v-xl#70820086
jak sądzicie warto patrzeć na te opony ?
ołowiany 03-10-2014, 20:33 Popatrzyć warto i i odejść. Wiesz, że chińskie opony mają w poprzek?
Chinoli nie ma co brać bo nie wiadomo co to jest i mają duże opory toczenia więc niska cena potem przeradza się w płacenie bo musisz zaglądać częściej na stecje benzynowe.
napewna sa bo ja mam w swojej kudze 16 cali opony mam 235/60/16
ja właśnie wymieniam zimówki na nowe. Poprzednio były dunlop wintersport 3d, tym razem pirelli sotto zero 3.
Chciałbym continentale 850, w większości testów są na 1-wszym miejscu (nawet pirelli na swojej stronie to pokazuje) ale chyba ich nie robią w naszym rozmiarze :/
ja właśnie wymieniam zimówki na nowe. Poprzednio były dunlop wintersport 3d, tym razem pirelli sotto zero 3.
Chciałbym continentale 850, w większości testów są na 1-wszym miejscu (nawet pirelli na swojej stronie to pokazuje) ale chyba ich nie robią w naszym rozmiarze :/
Continental TS850 są bardzo dobre podobno, ale rzeczywiście nowe opony mają to do siebie, że mają mło wersji rozmiarowych. Może w przyszłym roku się coś pojawi...?
Znalazłem, w zbliżonym rozmiarze. Jak myślicie, można to bezpiecznie założyć?
225/60 R17 99 H
Znalazłem, w zbliżonym rozmiarze. Jak myślicie, można to bezpiecznie założyć?
225/60 R17 99 H
To zależy jaka jest różnica, ale dawaj jaki fabryka daje, jedynie możesz sobie indeksy zmieniać
MichalTJE 03-11-2014, 19:31 Witam...
Może zmuszony nie jestem ale kurcze po koleii...
opona zima Dayton 205/60/16 felga stalowa... wszystko pachnące nowe (200 km przejechane)
cena 0,00 zł (słownie zero) pytanie czy Kuga nie bedzie psioczyć za bardzo jak załozy sie w sumie niekoniecznie dedykowane koła do niej na te kilka miesięy zimowych ???
Wczoraj przymierzyłem przednie jedno koło jakoś drastycznie to nie wygląda, oczywiście nie haczy o zaciski hamulcowe...
Pozdrawiam i dziękuję
jankowalski973 03-11-2014, 20:09 To prawie jak koło zapasowe dojazdowe:570:
barzaw19 04-11-2014, 17:06 Według mnie za dużo zmniejszyłeś rozmiar, mają być 235 a ty masz 205, chociaż 215 to może i tak ale 205? Rzeczywiście jak dojazdówka.
MichalTJE 04-11-2014, 18:56 ... ciekawe czy może wystąpić jakiś*defekt (Kugi oczywiście) z tego ?
znając życie nikt nie próbował...
Jeździłem i na 205 i na 215 i na 235 defektu nie zaobserwowałem. Oczywiście wszystkie 4 takie same. Jedyna niedogodność to piszczenie na ostrych zakrętach na 205 i 215 :)
MichalTJE 24-11-2014, 21:50 ufff... jakie to szczęscie ze nie namówiliście mnie na te małe kółką :)
na dedykowanych 235/55/17 i oryginalnych Felgach :śnieżkach: wyglada moim zdaniem naprawde stylowo....
P.S. czy ciśnienie 2.3 przód i 2.4 tył (tak proponuje Ford) to nie za dużó Waszym zdaniem jak na zimę ?
Pozdrawiam M.
Wyczytałem w oponeo żeby zakładać opony takie same jak letnie, można poczytać o tym na ich stronce.
pozdrawiam
Wyczytałem w oponeo żeby zakładać opony takie same jak letnie, można poczytać o tym na ich stronce.
pozdrawiam
Co to znaczy takie same jak letnie, chodzi o rozmiar? To nie jest prawda bo producent auta daje homologacje kilku rozmiarom zazwyczaj chodź są wersje i modele silnika tylko z 1 rozmiarem. Oczywiście inny rozmiar wiąże się z zakupem nowych felg lub alufelg. Chyba jakaś zła interpretacja http://www.oponeo.pl/ ;)
Bodzio58 08-12-2014, 11:32 Witam !
Ja mam kugę na stalowych felgach taką sprowadziłem ją osobiście i rzeczywiście polecam tabelkę rozmiarów opon która znajduje się na słupku drzwi kierowcy
No na słupku jest na pewno wiążące wszystko. ;) Ostatecznie można zapytać w salonie
androzek49 08-12-2014, 17:07 Letnie mam 18".Kupiłem fele oryginalne ale uzywane forda 18" za 1600 zł 4 szt. plus opony Nokian po 624 zł/sztuka.Zestaw relatywnie niedrogi i optymalny moim zdaniem.Zestaw spełnia wszelkie homologacje i nikt się nie przyczepi ,że fele nie takie i opony nie takie.przy okazji Kunegunda ładnie wygląda.
Ludzie wymyślają pytają jakie opony, proponuje od traktora założyć jak będą pasować to ok a jak nie to próbować inne i w ten sposób się znajdzie odpowiednie (ja nie polecam od traktora, tylko ten sam rozmiar co letnie się ma)
Traktor ;) No zazwyczaj najlepiej mieć ten sam rozmiar, gdyż nie trzeba zmieniać felg czy alufelg bo to dodatkowy koszt jest.
Czy alufelgi 17" z Kugi 2 pasują do Kugi 1. Mam okazję tanio kupić alufelgi z oponami zdjęte z nowej Kugi 2 (235/55/R17).
Witam.
Mam Kugę 2008 z felgami letnimi 17 . Na zimę mam stalowe 16 i jeżdżę na Nokianach (ale tych fińskich nie rosyjskich) i jeszcze nie było górki pod którą bym nie wjechał.
przemo76 09-11-2016, 16:07 Witam posiadam Kuge z 2008 mam opony letnie 235/50/18 moje pytanie jest takie czy moge zmienić na zimówki o takim rozmiarze 235/60/18 niby takie same tylko wysokośc się zmieni czy nie bedzie to przeszkadzało w czymś
Witam posiadam Kuge z 2008 mam opony letnie 235/50/18 moje pytanie jest takie czy moge zmienić na zimówki o takim rozmiarze 235/60/18 niby takie same tylko wysokośc się zmieni czy nie bedzie to przeszkadzało w czymś
Jeśli nie będzie obcierać to nie powinno nic szkodzić.
Maciejwa 12-10-2017, 16:05 Witam. Mam okazję kupić felgi stalowe z praktycznie nowymi oponami 195/60/r16.
Mam tylko pytanie. Czy takie opony będą do mojej Kugi pasowały? Bardzo proszę o pomoc, bo muszę szybko podjąć decyzję.
Pozdrawiam
Witam,
Tak sobie myśle czy nie założyć zimówek 225/60/17 letnie mam 235/55/17
Niby węższe na zime lepsze.Ma to sens?
A sens finansowy już sprawdziłeś?
Nie polecam kombinowania z rozmiarami.
Jak producent zaleca do 17 calowej felgi 235/55 to takie brać.
Ja u siebie mam Nokiany WR D4 235/55/17 i uważam, że to świetne gumy. Są cichsze niż letnie Hankook (oryginalne, salonowe), świetnie trzymają w zakrętach i nie zużywają się za szybko.
Szukam takiej opony zimowej w tym rozmiarze
Yokohama Geolanar I/T GO 71 235/55 R17 lub 245/50 R17
Czy może ktoś używał takich zimówek w Kudze .
Nie chcę schodzić do rozmiaru 16"
|
|