Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Wskaźnik AFR - Co i jak ?


SrebnaStrzała
20-08-2009, 18:19
Witam
Jak wygląda montaż wskaźnika Air/Fuel Ratio ?
Montował to ktoś z Was? Czy ten wskaźnik się przydaje?
Pozdrawiam

Mariusz
20-08-2009, 19:50
Zrobisz z niego wodolotag:DD

SrebnaStrzała
20-08-2009, 19:52
Zrobisz z niego wodolotag:DD

Już sobie postanowiłem że jakbym wygrał w totka, to mondka bym zostawił i zrobił z niego rakiete, ba bez swapowania silnika :D
... a tak poważnie to jak z tym AFR ?

Rijndael
21-08-2009, 17:50
Jak wygląda montaż wskaźnika Air/Fuel Ratio ?
Montował to ktoś z Was? Czy ten wskaźnik się przydaje?
Przydaje się przy diagnostyce gdy są problemy ze składem mieszanki, raczej na stałe nie ma sensu tego montować, szczególnie w dieslu. Już lepiej załóż sobie, nie wiem, wskaźnik ciśnienia doładowania, też na nic Ci się nie przyda na co dzień, ale przynajmniej zrobi wrażenie na pasażerach...

SrebnaStrzała
21-08-2009, 18:28
Przydaje się przy diagnostyce gdy są problemy ze składem mieszanki, raczej na stałe nie ma sensu tego montować, szczególnie w dieslu. Już lepiej załóż sobie, nie wiem, wskaźnik ciśnienia doładowania, też na nic Ci się nie przyda na co dzień, ale przynajmniej zrobi wrażenie na pasażerach...

"booster" pomaga zrozumieć działanie turbiny, oraz wykaże przyszłe problemy tudzież drastyczny spadek ciśnienia :)
Odnośnie AFR to po części w celu diagnostycznych. Chciałbym wiedzieć na jakiej podstawie on mierzy skład mieszanki?

Rijndael
27-08-2009, 06:07
Odnośnie AFR to po części w celu diagnostycznych.
Tyle, że diesel w odróżnieniu od benzyny nie wymaga mieszanki o tak dokładnie określonych proporcjach, więc ten parametr w przypadku diesla będzie raczej trudny do właściwej interpretacji.

A do diagnostyki polecam ELM-a...

Chciałbym wiedzieć na jakiej podstawie on mierzy skład mieszanki?
Tańsze pewnie "z komputera", droższe pewnie same mierzą.

SrebnaStrzała
27-08-2009, 06:55
Tyle, że diesel w odróżnieniu od benzyny nie wymaga mieszanki o tak dokładnie określonych proporcjach, więc ten parametr w przypadku diesla będzie raczej trudny do właściwej interpretacji.

A do diagnostyki polecam ELM-a...


Tańsze pewnie "z komputera", droższe pewnie same mierzą.

Niestety nie mam OBDII :(
Podobno mierzy za pomocą sondy lambda ?!

feniu
27-08-2009, 08:50
Sonda lambda jest w benzynowych silnikach... A nawet jest więcej jak jedna sztuka :]

SrebnaStrzała
27-08-2009, 09:29
Sonda lambda jest w benzynowych silnikach... A nawet jest więcej jak jedna sztuka :]

Czyli musiałbym kupić zestaw z lambdą? no to w tym momencie cena takiego kompletu ponad 1000zł :D AFR + lamba w zestawie. Zakup odpada...

feniu
27-08-2009, 09:35
Raczej nie ma takiej opcji ponieważ w dieslach jest mierzone zadymienie jako współczynnik spalin.
To są dwie różne konstrukcje :)
Diesel nie pojedzie na benz 98 :]

SrebnaStrzała
27-08-2009, 09:56
Raczej nie ma takiej opcji ponieważ w dieslach jest mierzone zadymienie jako współczynnik spalin.
To są dwie różne konstrukcje :)
Diesel nie pojedzie na benz 98 :]

hmm czyli teoretycznie musiałbym to podpiąć pod... ?

feniu
27-08-2009, 15:31
Nie podpinać :) Serio.
Nie jest to do diesla przeznaczone po prostu i będzie tylko przekłamywać.
Załóż sobie zegar od ciśnienia doładowania.
Mi w Subaru fajnie się do 1.3 bara podnosi :) Wiesz kiedy co i jak gdy chcesz przyśpieszyć z jednostajnej jazdy...

SrebnaStrzała
27-08-2009, 15:52
Nie podpinać :) Serio.
Nie jest to do diesla przeznaczone po prostu i będzie tylko przekłamywać.
Załóż sobie zegar od ciśnienia doładowania.
Mi w Subaru fajnie się do 1.3 bara podnosi :) Wiesz kiedy co i jak gdy chcesz przyśpieszyć z jednostajnej jazdy...

Mam taki zegar i ciągnie do 2 barów w pewnych sytacjach. Standardowo 1.5 bara.

feniu
27-08-2009, 16:31
Musi tak ładować ciśnienie, bo jest mała muszla :)
U mnie 2 bary to już potęga przy dobrym zestrojeniu 350 KM ? :]

W każdym razie AFR możesz sobie odpuścić :)
Chyba, że na prawdę chcesz mieć zegary jakieś to jeszcze masz kilka innych opcji (temp. spalin, oleju, ciśń. oleju itd ... )

SrebnaStrzała
27-08-2009, 18:19
Musi tak ładować ciśnienie, bo jest mała muszla :)
U mnie 2 bary to już potęga przy dobrym zestrojeniu 350 KM ? :]

W każdym razie AFR możesz sobie odpuścić :)
Chyba, że na prawdę chcesz mieć zegary jakieś to jeszcze masz kilka innych opcji (temp. spalin, oleju, ciśń. oleju itd ... )

Chciałem sobie zrobić 3 zegary w słupku takie które faktycznie się na coś zdadzą a nie tylko ozdobią samochód:)

feniu
27-08-2009, 19:55
kup podwójny daszek: boost + temp. oleju :)

SrebnaStrzała
27-08-2009, 20:42
kup podwójny daszek: boost + temp. oleju :)
Dodałbym jeszcze do tego temperaturę powietrza zasysanego przez turbine.

feniu
27-08-2009, 21:01
no to już masz 3...

SrebnaStrzała
27-08-2009, 21:08
no to już masz 3...

Zobacze co da się zrobić;)

lukasz2911
27-08-2009, 21:31
2 bary w subaru?? odwazny kolego jestes:)

SrebnaStrzała
27-08-2009, 21:55
2 bary w subaru?? odwazny kolego jestes:)

skoro w takim mondeo tyle ciągnie to czemu w subaru nie ?

feniu
28-08-2009, 17:29
Nie, nie :)
W Imprezie mam 1.3 bara i ~270KM :] - spokojnie i to już wystarcza :)

W Mondeo kolego tyle ciągnie (jak mówisz do 2 bar'ów) ponieważ jest ""mniejsza" turbina" - musi wytworzyć duże ciśnienie, bo mało powietrza pompuje.
Pamiętaj, że to nie ciśnienie jest wyznacznikiem tylko ilość ładowanego powietrza.

SrebnaStrzała
28-08-2009, 17:42
Nie, nie :)
W Imprezie mam 1.3 bara i ~270KM :] - spokojnie i to już wystarcza :)

W Mondeo kolego tyle ciągnie (jak mówisz do 2 bar'ów) ponieważ jest ""mniejsza" turbina" - musi wytworzyć duże ciśnienie, bo mało powietrza pompuje.
Pamiętaj, że to nie ciśnienie jest wyznacznikiem tylko ilość ładowanego powietrza.

Wiesz... ta turbina fakt że mała pakuje na 5 biegu bezstratnie 1.5 bara :) To nie jest tak że 1.5 spada w dół tylko cały czas utrzymuje to ciśnienie ;)

lukasz2911
30-08-2009, 01:41
Wysokie doładowanie w dieslu ni jak sie ma do doładowania w benzynie. 2 bary w silniku benzynowym to juz bardzo duzo a w dieslach w dzisiejszych czasach powoli staje sie normalnoscia. ja w swoim aucie benzynowym doładowanie mam w granicach 0.8 bara a dla porowniania w transicie 1.4 .... Jak bedziesz kiedys tym subaru w krakowie to daj znac:)

feniu
01-09-2009, 08:57
Byłem 3 tyg temu w KrK, a obecnie nie zanosi się, żebym się tam wybierał ale kto wie :D

Wiesz... ta turbina fakt że mała pakuje na 5 biegu bezstratnie 1.5 bara To nie jest tak że 1.5 spada w dół tylko cały czas utrzymuje to ciśnienie

Wiem. I wiem też, że teraz regenerując turbinę na podzespołach Melett'a mogłem tego nie robić tylko wstawić turbinę STi, która też 1.5 będzie pompować do końca obrotomierza ale nie chcę tego ponieważ będzie jakieś 500-700 obrotów później wstawać, a po co mi to ?
Ten samochód nie musi być najszybszy, on musi mi dawać frajdę z jazdy. Nie chcę mieć szlifierki wysokoobrotowej tylko szybki ale i elastyczny samochód...
Co do spadku to i tak poniżej 1.1bara mi nie spada :P (seria ma pika max ~0,95 :] )