Zobacz pełną wersję : Wraca temat rdzy. Dlaczego FOCUSY rdzewieją???
Krzysztof_N 15-09-2005, 15:37 Witam serdecznie wszystkich Klubowiczów :)
Jestem tu nowy więc jeśli temat był już rozpracowany to proszę o link
W wielu postach poruszany jest temat rdzy. Są tacy użytkownicy, którzy mają problemy z korodującym poszyciem klapy bagażnika, drzwi, itp.
Są też tacy, którzy z rdzą problemu nie mają, i to mimo dłuższej eksploatacji i starszych roczników.
Mimo wnikliwej lektury postów nie dostrzegłem żadnej zależności, z której mogłoby wynikać tak różne zachowania blacharki Focusa w różnych egzemplarzach.
I tu stawiam pewną tezę, którą chciałbym dzięki Wam drodzy Klubowicze rozstrzygnąć:
"Problem korozji dotyczy Focusów z określonego rocznika i/lub rejonu produkcji (montowni)"
W celu zweryfikowania tej tezy potrzebna mi jest Wasza pomoc. Proponuję więc badanie polegające na zestawieniu danych dotyczących rocznika danego pojazdu i rejonu produkcji oraz miejsca korozji (klapa bagażnika irp.) z tak wielu Focusów, jak to tylko jest możliwe. Jeśli liczba zgromadzonych przypadków będzie dostatecznie duża moża uda sie ustalić "o co chodzi":-)
Serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w dyskusji
Krzysztof
ps. może ważne są także inne parametry ???
Instrukcja!!!
Należy sprawdzić kod VIN, pozycje:
1-3 - Rejon produkcji
7 - Linia produkcyjna
8 - Miasto
11 - rok produkcji
wg klucza:
REJON PRODUKCJI (Pozycja 1-3)
SFA = Ford Motor Company Ltd. (Anglia)
TW2 = Ford Lutisania sarl (Portugalia)
UNI = Henry Ford and Son Ltd. (Irlandia)
VS6 = Ford Espana sa (Hiszpania)
WF0 = Ford Werke A.G. (Niemcy)
WF1 = Ford Werke A.G. (Niemcy)
XLC = Ford Nederland nv (Holandia)
LINIA PRODUKCYJNA (Pozycja 7) B = Ford Wielka Brytania (montownia)
C = Ford Wielka Brytania (brak montowni)
E = Ford Niemcy (brak montowni)
G = Ford Niemcy (montownia)
L = Ford Brazylia (montownia)
W = Ford Hiszpania (montownia)
MIASTO (Pozycja 8 )
A = Dagenham - Cologne - Ipiranga
B = Halewood - Genk - Sao Bernado
C = Langley - Saarlouis
K = Rheine
N = Amsterdam
P = Valencia - Azambuja
S = Setubal
Pozycja 11
Inny dla każdego samochodu/modelu
W - 1998
X - 1999
Y - 2000
1 - 2001
2 - 2002
3 - 2003 itd
[ Dodano: 2005-09-15, 16:41 ]
Jestem dopiero na etapie kupowania Focusa (już upatrzony), ale już coś nieco na jego temat wiem.
Mój pochodzi z Niemiec, z Kolonii, z 2000 roku.
Trapi go problem rdzewiejące krawędzi klapy bagażnika.[/b]
,Krzysztof_N, nie pomoże to tylko Tobie,ale wszystkim którzy noszą się z zamiarem kupna foki,będą wiedzieli czego unikać
kacper69 16-09-2005, 17:03 Ja mam rudego.
Pochodzi z Niemiec , montownia Langley- Sarluis , rok 2001.
Korozja na klapie bagażnika - dolan krawędz , już prawie cała w purchlach i robi się ruda , myślę że jest to z powodu WADY KONSTRUKCYJNEJ , lub niedbałości montazu , a konkretnie : to co spływa po tylnej szybie wpływa częściowo pod plastikową listwę i dostaje się do środka klapy.
Być może że było by lepiej gdyby ta listwa była uszczelniona.
Czasami wody ( razem z płynem do spryskiwacza i brudem ) jest tyle że podczas podnoszenia klapy wylewa się sporo do bagażnika.
Korozja na wszystkich błotnikach - jakby ktoś narobił kropek szpilką , ale jak się dokładnie przyjżec to to idzie od środka , od blachy.
Korozja pod lusterkami , na styku plastiku i lakieru , gdy lusterka pracują na wietrze napierają chyba na lakier i ten odchodzi.
Odpadanie płatami lakieru na progach za przednimi kołami , korozja bardzo delikatna , bo progi chyba jako jedyne blachy w tym aucie sa lekko cynkowane.
Korozja na układzie wydechowym, delikatna , dużo mniejsza niż w poprzednim moim aucie - Eskorcie.
Korozja pod maską silnika , praktycznie wszystkie nakrętki są rude.
No i korozja wycieraczek ( tych od szyb oczywiście :) )
Krzysztof_N 16-09-2005, 17:14 Witam
Muszę dokładnie obejrzeć błotniki
boje się, że rzeczywiście rdza uderza od środka
i pewnego pięknego dnia odpadnie kawał lakieru
W moim (przyszłym Focusie) stary właściciel właśnie zgłosił do reklamacji klapę bagażnika. reklamacja została przyjęta i klapa zostanie wymieniona na nową.
Dzięki za udział w badaniu
Serdecznie pozdrawiam
Z informacji uzyskanych od dealera dowiedziałem się, że problem rdzy dotyczył "początkowej" serii Focusów niezależnie od miejsca produkcji czy montażu. Winna była ponoć technologia. Później ją zmieniono i ponoć jest O.K. Pożyjemy - zobaczymy.
Z postów uzytkowników faktycznie wynika, że problem dotyczy roczników do 2001 włącznie.
Ciekawe tylko, czy za rok nie dołączą następne roczniki (będą w wieku tych z 2001 obecnie) ?
Krzysztof_N 18-09-2005, 14:50 Witam ponownie
Z tego co słyszałem, problem rdzy dotyczy także 2, 3 letnich Focusów?
błedy technologiczne no bidoki zapomnieli ocynku ... :evil:
technologiczne bencwały..... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
ps ciagle mam popatrzec na swojego skad jest i niemam czasu .... soryy na wstepnie dodam ze jest z 98 r rdzewieją mi drzwi prawe tylne ( ewidentnie zle polozona masa woda wplywa do drzwi , odpadł mi lakier z blotnika tylnego przy progu ale nierdzewieje co ciekawe niema sladu rdzy na bagazniku lub pod lusterkami .
Wszystkie foki rdzewieja , niektore z poczatku produkcji mniej niz pozniejsze . Moja jest z 99 i dopiero zaczyna pojawiac sie rude na dole drzwi od strony pasazera i kierowcy . Moja byla bodajze skladana w Niemczech .
Pzdr.
Witam,
Potwerdzam mam 2 letnią fokę i ma rdzę już na dole drzi kierowcy
kacper69 27-09-2005, 18:13 ja właśnie dolewając oleju ( ostatnio coraz cześciej ) spojżałem w górę , na klapę i az usiadłem - prawie wszystkie krawędzie blach i kształtowników sa rude , no tak lekko , ale w paru miejscach to az szeleści.
Obejżyjcie swoje maski od dołu, ciekawe czy tylko m€j jest taki smaczny dla rdzy.
hi,
oto dane z mojego auta.
1-3 - WFO
7 - G
8 - C
11 - 1
opis:
karoseria - zadnej rdzy.
podwozie - miejscowo rdza, w sumie nie przygladalem sie dokladnie.
sruby - skorodowanych kilka przy silniku oraz jedna mocujaca tylna klape.
pozdrawiam,
Andy
Ja mam wersje amerykańską 2001/02 i zero rdzy nigdzie poprostu.
Hildegard 30-09-2005, 17:13 Korozja na wszystkich błotnikach - jakby ktoś narobił kropek szpilką , ale jak się dokładnie przyjżec to to idzie od środka , od blachy.
Zobacz dokladnie czy nie jest to tzw: FLUGROST ,wyglada to jak malenkie plamki rdzy na lakierze, ale mozna je zdrapac paznokcien i pod spodem jest czysto.
Bierze sie to przewaznie ze slabej pielegnacji lakieru (mycie ,polerowanie,woskowanie).
Jezeli jest to "prawdziwa rdza" to moze wystapic np. po uderzeniu kamieniem ,w takim przypadku trzeba rdze usunac i dac zaprawke (najlepiej jak najszybciej, zeby sie pecherze nie robily).
Blacha od srodka raczej nie bedzie sama rdzewiec.
Moj focus kombi jest z 2002 roku i po tych kodach wychodzi ,ze zostal wyprodukowany w Niemczech.
Na tylnej klapie jest listwa(srebrna lub czarna), nad tablica rejestracyjna i po jej zdemontowaniu w warsztacie pokazala sie rdza. Nie wiele ale jednak rdza.
Gorna krawedz tej listwy wgniotla sie w lakier (wibracje ?) uszkadzajac go i zaczelo rdzewiec ,to wszystko :Klapa zostala na gwarancji polakierwana, listwa wymieniona.
Wiecej nic nie widzialem. Musze dodac ,ze sam zabespieczam roznymi srodkami w sprayu autko tam gdzie mam dostep.W drzwi i zakamarki silikony ,roznego rodzaju oleje ,podwozie tez spryskuje tam gdzie cos moze wyjsc na razie jest OK.
Moj Focus produkcja 2003, Ford Werke A.G. (Niemcy) - tylne drzwi posiadaja od wewnatrz ubytki lakieru i ocynku - wyrazna wina linii produkcyjnej, ktora zapomina o szkodliwym wplywie silikonow na proces lakierniczy. Calkowite niechlujstwo ze strony fabryki powoli juz niespotykane nawet w chinskim swiecie....Warto dodac, ze w ramach gwarancji mozna sie wybrac (na wlasny koszt i bez samochodu zastepczego) tylko do autoryzowanych serwisow - a wiec klient ponosi koszty za badziestwo producenta....(przykladowo serwisy w Pile i Bydgoszczy nie posiadaja lakierni wiec czeka ich wycieczka do Poznania lub Inowroclawia). Wczesniej mialem Honde - zupelnie inny swiat obslugi klienta....Pozdr
Hildegard 04-10-2005, 18:43 Wczesniej mialem Honde - zupelnie inny swiat obslugi klienta....Pozdr
Honda tez nie zacznie tobie tak szybko rdzewiec 8) .
Honda tez rdzewiala...ale po 5 latach a nie po 2 w garazowanym samochodzie ktorym rzadko moja zona jezdzi wiec ma 20tys przebiegu..na dodatek drzwi od wewnatrz!!! Co ciekawe Honda dawala 2 lata gwarancji na lakier - jednak wystarczyl jeden list do nich po 3 latach (!!) od uplyniecia gwarancji i zgodzili sie usunac wady na swoj koszt. Pomyslcie co odpisalby Ford??!! U nich przeciez 14 dni to przestepstwo :bluzgi:
Tak w odpowiedzi na ta mase kropek koloru rdzy...tez mialem moment zdolowania gdy kupilem focusa, jednak po pierwszej wizycie na myjce gdzie potraktowano go karcherem wszysko zeszlo... mile zaskoczenie[/quote]
tomasz_77 12-10-2005, 22:27 Focus 2000r nr VIN WFOF XX GG DFYG ......
Rdzewieją wszyskie drzwi na dole od strrony wewnętrznej (odpadła masa uzupełniająca)
Rdzewieje tylnia klapa pod listwą nad tablicą rejstracyjną .
FF 1999r 1.8 TDi Combi
Dolny brzeg klapy bagaznika oraz drzwi (dolne krawedzie).
Jak ide spac to slysze jak mi rdza samochod wcina. :?
Moja Foczka jest z 99 WFO ruda na tylnej i przedniej klapie, na wszystkich drzwiach jak również na prawy tylnym nadkolu. "Niemiecka precyzja" !!!
taką blachę dzisiaj dają nie wyleżakowaną nie odkwaszoną i tyle poprostu robią masówe.
Mója foka z 01 nie ma żadnych śladów rdzy ale troche pod maską wychodzi koło śrub, które mocują podzespoły silnika, pewnie już niedługo coś zobaczę :fcp5
nie tylko w fokusach wychodzi rdza w moim esiku tak jak w każdym innym najpierw rdzewieje tylnie prawe nadkole tuż przy wlewie paliwa bo nie ma nadkoli ale już niedługo je kupię bo szkoda autka. także nie tylko fokus ale każde inne auto ma blachę która rdzewieje wcześniej czy później.
pozdrawiam.
Mam focusa XII 1999 Ghia ,czarny w kombi . Na tylnej klapie są oznaki rdzy (od środka), dodatkowo mam lekko wypiaskowane od kamieni progi (brak przednich chlapaczy), dwie kropki rdzy(odpryski)są na drzwiach ,ogólnie nie gnije tak mocno. Przed zakupem foki , oglądając wiele egzemplarzy , to przeważnie miały maskę do lakierki bo gniły najwidoczniej od kamieni, nawet roczniki 2002. Mój mechanik (pracuje w serwisie toyoty) który na co dzień po pracy rozkłada angielskie focusy (i nie tylko) na części zaproponował mi kiedyś żebym zdjął tapicerkę z drzwi i klapy i spryskał wszystko fluidolem zmieszanym z olejem . Podobno najwięcej w blacharce fok dzieje się wewnątrz drzwi i klapy (pod tapicerką w drzwiach zbiera się woda).Ale jakoś ciężko mi się za to zabrać (brak czasu) więc nie znam rezultatów.
POZDRAWIAM
Witam,
Mam to samo co u Kacper69.
Mam Focusa kombi z listopada 2001 roku (po lifting):
Korozja klapy bagażnika na dole, z tym że mam na razie 1 punkt rdzy (a klapa była już raz wymieniona na gwarancji) czyli wynika że to jest rzeczywiście wada konstrukcyjna.
Korozja pod lusterkami.
Korozji na błotnikach nie zauważyłem.
Korozja układu wydechowego.
Korozja nakrętek pod klapą silnika.
Pozdrawiam
MC
rejon: Ford Werke A.G. (Niemcy)
linia produk: Ford Niemcy (montownia)
rok 2001.
Focus kombi
Rdza żre tylną klapę i maskę silnika.
Oskar235 23-10-2006, 13:40 Ford Focus 2004
Ford Werke Niemcy
Ford Hiszpania montownia
miasto Valencia- Azambuja
Miałem poprzednio Forda Eskorta 98 i po 6 latach jazdy miał dziury w progach i błotnikach.
Wystraszyłem się waszymi spostrzeżeniami i w sobotę rozebrałem poszycie wszystkich drzwi i klap, narazie wygląda ok. i chyba wprowadzili jakieś zabezpieczenia (fluidol)
Pozdrawiam
Greg_w74 24-10-2006, 19:00 Mam Focusa z 2002 roku.
WF0 = Ford Werke A.G. (Niemcy)
W = Ford Hiszpania (montownia)
P = Valencia - Azambuja
Korozja dorwała sie do obydwu narożników progów od tylnych drzwi.
WFO-ford werke AG
G-ford niemcy
C-Langley-Saarlouis
1R- czerwiec 2001
nie mam śladu rdzy, jedynie przy śrubach pod maską :fcp4
W mojej Foczce też widać rdzę / tył lewy drzwi dół/ . Z prawej strony były wymieniane drzwi /dwoje- powód nie znany/.
Region prod- Niemcy /WFO/
Montownia - Niemcy / (7) G /
Miasto - Langley / (8) C
11 cyfra - to (3)
Od siebie dodam iż pierwsza rejestracja to styczeń 2004 rok
Piszę tylko objawy gdyż jestem właścicielem od tygodnia i o eksploatacji nic nie mogę powiedzieć.
:fcp6
witam!
Moja foca to 03.2001 3 drzwi 1,6 benzyna przebieg 60 tys.. chuchana i dmuchana :fcp1
Region i montownia - nie patrzyłem bo to moja narzeczona nią jeździ
lewe drzwi - pod lusterkiem i na dolnej wewnętrznej krawędzi
prawe drzwi - dolna wewnętrzna krawędź
w sobotę zakwalifikowane do naprawy gwarancyjnej :fcp2
robertpu 06-11-2006, 19:55 Hej!
Moja foka rok 2004 przebieg 90 tys km, kombi 1,8TDCI, rdzy brak.
Ogladalem dokladnie i nic nie znalazlem. Moze to zasluga myjni recznej (dwa razy w tygodniu mucie pod cisnieniem, a w okresie zimowym zawsze wtedy gdy zrobi sie choc jeden dzie powyzej 0 st c. Po zimie obowiązkowe dokladne mycie podwozia.
Escort zony rok 1995 przebieg 140 tys km, kombi 1,8 16V no tu jest zdecydowanie gorzej.
Rdza na przednim lewym błotniku, tylnia klapa oraz lekkie slady rudej na podwoziu (samochod nie byl tak czesto myty jak foka).
Nie jest to moze regula ale czeste mycie foki w moim przypadku zdecydowanie pomoglo i rudej nie ma :)
Pozdrawiam,
Robert P.
Tadeushkz 07-11-2006, 03:17 Witam!Nie rozumiem u mnie w ogole brak rdzy 11/2002 pierwsza rejestracja 07/2003 przebieg 35000km i wiekszosc focusow co u nas jezdza sa z niemiec(jest ich ok. 15 na cale miasto STOILCA :fcp2 ) moze to przez polski klimat macie rdze parkuje samochod w garazu bo u nas w zimie, dosc zimno dochodzi do - 45 C. Wlasnie pytanie jak focus benzyna 1.6 sie odpala w zimie?i dla czego u mnie szybko rozladowuje sie akumulator?bo przede mna koles w zime w ogole nie jezdzil i jak samochod postoi 2 - 3 miesiace to akumulator byl do wymiana mysle ze to wina alarmu mam jakiegos chinczyka z auto odpalaniem.
P.S. czy ktos slyszal czy montowal do Focusa RADIO JVC AVX-700/706??? i czy to dobreradio czy lepiej przeplacic za kenwood czy clariona sa o 50 % dzozsze u nas!!!
99 rok, Focus z Belgii, zero rdzy i poprawek, lakier oryginal -perla
99' Focus 3d z Włoch. Rdza na elemtach zawieszenia i na dole drzwi kierowcy.
Mój jest krajowy(tzn kupiony w salonie forda) - XII 99. Tylną klapę miał już robioną 2X i za tym drugim razem lakiernik nie dał już gwarancji ze wzgl. na "korozję międzywarstwową"(doł klapy przy zderzaku).
A jak robiłem tylne zawieszenie, to na 8 śrub tylko 1 odkręcona, reszta cięta - takie skorodowane, że były choćby przyspawane. Wtedy zacząłem się przyglądać dokładniej i.......... miłe rozczarowanie, nic więcej nie znalazłem.
Czyli moim zdaniem słabe punkty to klapa (zimą wiecznie zagnojona błotem z solą) i śruby zawieszenia (no cóż 8 zetów sztuka raz na x lat to i tak niewiele).
Witam
Mój focusik to TDCI 1,8 100KM, kombi.
Poz 1-3 Ford Werke AG Niemcy
7- NIemcy
8- Langley-Saarolouis
11- 4 tzn 2004 rok maj I rejestracja 11.20004
i na razie wszystko Ok ale może czegoś nie widze bo miłośc jest ślepa :fcp1 :fcp2
już chyba nie kupie focusa - zamierzam przejść z Forda Fiesty mk3 na jakieś kombi lub małego VANa ale proszę poradzcie co kupic Focus, Renault SCENIC czy mozę Escorta 99 kombi??
hej
ja mam anglika (kierownica po prawej stronie) i nic
foczka ma 8 lat, jezdzona tylko w anglii i czasem na wycieczke po europie
zadnych sladow rudej
moze to polska sol robi swoje :)
pozdrawiam
EL_KILLER 17-04-2007, 11:29 Ja swoją fokę sprowadziłemw zeszłym roku z Niemiec rocznik 2000 kombi.
Rdza na dolnej części klapy bagażnika i dolnej części tylnych drzwi.
Ponadto ostatni tłumik mam do wymiany w powodu rdzy.
Nic więcej nie zauważyłem.
Poz 1-3 Ford Werke AG Niemcy
7- NIemcy
8- Langley-Saarolouis
11- 2000
12- czerwiec
1,8 BENZYNA
nie tylko starsze samochody rdzewieja
w mojej foce rdza pojawiła sie juz po 1.5 roku na zakonczeniu dachu miedzy zawiasami tylnej klapy, na szczescie jest to w mało widocznym miejscu(widac tylko po otworzeniu kalpy). przypuszczam ze korozja powsatła w skutek tarcia przewodu od spryskiwacza.
pytanie do innych uzytkowników fok II 5dzwiowych tez macie w tym miejscu korozje??
thommasso 23-05-2007, 07:26 Mam Focusa Mk1 z 12.2003 r. , nie ma nigdzie grama rdzy . Wszystkie opisywane przez innych użytkowników punkty są "czyste" :fcp26 .
Pozdrawiam Tomek
Matteo21 23-05-2007, 18:01 Focus '99 kombi- troszkę rdzy znalazłem pod uszczelką bagażnika na samym środku w miejscu gdzie łączą się uszczelki- więcej grzechów nie pamiętam:) :fcp27
Miałem fokusa 06.1999 r. Samochód z montowni w Płońsku. w 2004 r. przy muciu samochodu zauważyłem ślady rdzy na tylnych drzwiach od dołu odpadła masa zabezpieczająca oraz tak samo na przednich prawych drzwiach. Samochód był serwisowany w ASO ale oczywiście jak wielu nie otwierałem zlecenia na nadwozie więc nie chcieli uznać reklamacji. Na własny koszt zleciłem naprawę u lakiernika serwisu Citroena. Samochód został również zakonserwowany.
W tym roku zauważyłem ogniska korozji na tylnych drzwiach i ponowna wizyta u lakiernika. Wszystko było tak wkurzające że sobie przyrzekłem żadnego forda.
Sprzedałem fokusa i ...kupiłem nową II (cóż miłość zwyciężyła).
Ale tym razem nie dam się wykiwać. :fcp3
McGregor111 15-06-2007, 20:02 Mam Focusa z 1999 roku 5-ci drzwiowy
Rejon produkcji WF0 = Ford Werke A.G. (Niemcy)
Linia Produkcyjna G = Ford Niemcy (montownia)
Miasto nie wiem, na ósmej pozycji jest litera G
a na dziewiątej i dziesiątej DA
Nie ma nigdzie najmniejszych śladów rdzy, ale auto nie jest dużo eksploatowane i jest garażowane
A ja myślę, że epoka "nierdzewnych" aut skończyła się na początku lat 90'tych i to bez względu na markę. Nieraz widać jeszcze popularne kubusie, 123 i 4, audiki 80 i 100 z połowy lat 80'tych, i to nawet dość zdrowe.
Natomiast gdzieś od połowy 90'tych lat ktoś wpadł na pomysł i "ruda" zaczęła napędzać koniunkturę na sprzedaż nowych aut. Myślę, że mało który z naszych użytkowanych egzemplaży dożyje takiego wieku, by zostać uznanym za zabytkowy.
Druga sprawa to to, że teraz po tym ile dają gwarancji na blachy, można sobie oszacować jak długo nie zacznie gnić - czyli max 1/2 roku ponad gwarancję.
ale auto nie jest dużo eksploatowane i jest garażowane To chyba recepta jak uniknąć rdzy: Kupić zakonserwować i wstawić do garażu.
Kupić zakonserwować i wstawić do garażu.
I jak będziesz mieć pecha(czytaj:blacha,z której zrobiono karoserię Twojego auta jest kiepskiej jakości) to buda "zgnije" tak czy inaczej.
Pzdr
Czyli dokładnie ile? :fcp20
Ja mam mojego focusa z Niemiec-Langley - Saarlouis-2001 na razie nic nie gnije i oby tak dalej!! :fcp18
Ja mam mojego focusa z Niemiec-Langley - Saarlouis-2001 na razie nic nie gnije i oby tak dalej!! :fcp18
A gdzie w Niemczech jest to Langley bo fort w USA to wiem? :fcp19
Ja mam mojego focusa z Niemiec-Langley - Saarlouis-2001 na razie nic nie gnije i oby tak dalej!! :fcp18
A gdzie w Niemczech jest to Langley?
Cza by poszukać na mapie :fcp29
Ja mam mojego focusa z Niemiec-Langley - Saarlouis-2001 na razie nic nie gnije i oby tak dalej!! :fcp18
A gdzie w Niemczech jest to Langley?
Cza by poszukać na mapie :fcp29
Jak cza to cza. Miasto Saarlouis (o fabryce tutaj http://www.fordclubpolska.org/newsy.php?artykul_id=30 ) nad rzeką Sara w Niemczech i teraz mi się wszystko zgadza. Piorun wi co to je to Langley.
Witam .Posiadam FOCZKĘ 99 rok 1.8TDDi Kombi.W ubiegłym roku kupiłem ją z Belgii.Był już ogniska korozji.Korozja jest jak prawie u wszystkich , a najwięcj tylna klapa.
Pozdrwiam FORUMOWICZÓW :fcp1
aniolek71 18-06-2007, 11:54 Ford Werke A.G. /Niemcy/
Ford Niemcy /montownia/
Langley/Saarlouis
2003
Biała foczka kombi, gołym okiem nie widać żadnych śladów rdzy, poza:
- misa olejowa,
- ostatnio zauważony odprysk lakieru na masce (od kamienia), a pod spodem ruda :(
W mojej foczce zamontowano listwę osłaniającą próg od spodu. Ciekawe czy pomoże. :fcp20
http://img508.imageshack.us/img508/2771/1002866lr6.jpg (http://imageshack.us)
A ja mialem troche rdzy od wewnetrznej strony drzwi i w tylnej klapie. Pojechalem przypadkowo do serwisu, a tam koles mowi, ze mozna wymienic wszystkie drzwi, klape bagaznika i pokrywe silnika za friko. GWARANCJA producenta na blachy. Nadmieniam, iz jestem juz trzecim wlascicielem foczki. Wszystko pieknie tylko, ze to wszystko przytrafilo mi sie w Szwecji. Moze warto pytac w polskich ASO, albo w Ford Polska.
Powodzenia!!!
A ja mialem troche rdzy od wewnetrznej strony drzwi i w tylnej klapie. Pojechalem przypadkowo do serwisu, a tam koles mowi, ze mozna wymienic wszystkie drzwi, klape bagaznika i pokrywe silnika za friko. GWARANCJA producenta na blachy. Nadmieniam, iz jestem juz trzecim wlascicielem foczki. Wszystko pieknie tylko, ze to wszystko przytrafilo mi sie w Szwecji. Moze warto pytac w polskich ASO, albo w Ford Polska.
Powodzenia!!!
W Polsce jest tak samo tylko trzeba umieć się upomnieć.
grzegorz 74 22-06-2007, 13:00 Należy sprawdzić kod VIN, pozycje:
1-3 - Rejon produkcji
7 - Linia produkcyjna
8 - Miasto
11 - rok produkcji
wg klucza:
MIASTO (Pozycja 8 )
A = Dagenham - Cologne - Ipiranga
B = Halewood - Genk - Sao Bernado
C = Langley - Saarlouis
K = Rheine
N = Amsterdam
P = Valencia - Azambuja
S = Setubal
Witam
A co jesli w numerze VIN 8 lietra to G, wg ww opisu nie ma takiego miasta, pozostałe dane wskazują na Niemców.
pozdrawiam
Grzegorz literkę G miała montownia w Płońsku.
tytus 5900 27-10-2007, 21:27 WF0 = Ford Werke A.G. (Niemcy)
G = Ford Niemcy (montownia)
C = Langley - Saarlouis
2004
Własnie dziś odebrałem auto z serwisu po zabiegach likwidujących rdzę na dolnych krawędziach drzwi tył i przód lewa strona auta.Mówiią ze teraz bedzie dobrze.Zobaczymy ?
pozdrawiam tytus5900
McGregor111 28-10-2007, 09:38 WF0 = Ford Werke A.G. (Niemcy)
G = Ford Niemcy (montownia)
C = Langley - Saarlouis
2004
Własnie dziś odebrałem auto z serwisu po zabiegach likwidujących rdzę na dolnych krawędziach drzwi tył i przód lewa strona auta.Mówiią ze teraz bedzie dobrze.Zobaczymy ?
pozdrawiam tytus5900
A ile cię kosztowała taka przyjemnośc, jeśli można wiedzieć ?
Sam mam Forda co prawda rdza jego jeszcze tak nie bierze tylko obok rejestracji przy listwie ozdobnej ale czytajac opinie włascicieli to ford nadaje sie tylko na złom i maja racje ze focusy sa pieknymi samochodami ale tyllko na odległośc.
Ford Focus 2003
Ford Werke Niemcy
Ford Hiszpania montownia
miasto Valencia- Azambuja
Mikroskopijne ślady - przód drzwi prawe i lewe od strony wewnętrznej oraz układ wydechowy.
Witam wszystkich,
tak sobie czytam o rdzewieniu i nic nikt nie pisze o foce II, czy ten problem sie skonczyl z wersja nastepna?
sapienti 29-10-2007, 21:17 luty 2002
Niemcy, Langley - Saarlouis
ZERO rdzy. Dosłownie. Nigdzie. Przed zakupem oglądałem go z lupą w ręku. I nic :)
rafsli_rs 30-10-2007, 09:34 Jak na razie w mojej foczce kombi '99 nie ma tego problemu :fcp2 , a jak poznać, gdzie szukać informacji z kąd pochodzi dane auto - z jakiej montowni :fcp9 Widze że to może miec jakieś znaczenie :fcp18
[ Dodano: 30-10-2007, 10:37 ]
ups :fcp19 teraz doczytałem jak to sprawdzić, sorki :fcp4
ten problem nie dotyczy chyba wszystkich modeli w mojej foce rok99 na razie brak oznak rdzy ...
Niemcy Ford Werke A.G. - rok 99
- doly drzwi - przód lekko, tył dość sporo
- klapa ok, tylko przy listwie ozdobnej lekko, brzegi ok
moim skromnym zdaniem to coś z linią, ogólnie blacha trzyma się dobrze nigdzie na środku nic się nie pojawia, tylko cały calzas te doły drzwi, a to jest przecież do zrobienia w warunkach domowych :)
Niemcy, Saarluis, 2003 rok, auto niebite.
Zero rdzy, auto cały czas jeździło po Niemcach póki co (ew. jakieś wypady do Holandii)
Myślę że warto też zaznaczać czy auto było bite, to ma spory wpływ na żywotność blach.
szczurek 06-11-2007, 16:00 Byłem dzisiaj na przeglądzie lakierniczym mam do poprawki przednią maskę ,pod lusterkami prawe drzwi na dole autko 2003 kupione w 2004.
Zapytalem co jest przyczyną takiego stanu ,usłyszałem odpowiedz to są punkty newralgiczne jakaś masa ociera na drzwiach,to lusterko itd.
Pozdrawiam jedyną pociechą jest to że na te 5 dni co będą robione poprawki mam dostać auto zastępcze.
Ja posiadam focusa z 2000 roku czarny metalik i ogladałem auto z kazdej strony całkowity brak rdzy dosłownie nigdzie
[ Dodano: 06-11-2007, 23:28 ]
auto sprowadzone z Belgii pełen serwis
Marcin13c 14-11-2007, 06:31 Po przeczytaniu całego posta o rudej zgłupiałem czy kupić auto moich marzeń?
Mam do kupienia FF z 2004 roku i już teraz nie wiem czy nie zamienić na hondę lub toyotę?
I jeszcze jedno miał być TDCI potem 1.6 benzynka a teraz?
Miałem podobne obiekcje. Wczoraj stałem się właścicielem FocusaI kombi 1.6 benzyna 2003 r.
Poszukaj Focusa z ważna gwarancją blacharską rób co rok przeglądy blacharskie (koszt ok. 50 zł) i wykup AC :fcp4 bo później trzeba niestety naprawiać blacharkę w ASO.
Tak naprawdę rdzewieją wszystkie wozy, Ford ma tylko takie świetne forum i grupowiczów, którzy o tym piszą i radzą jak ze zjawiskiem walczyć :fcp1
Jak nie chcesz myśleć o rdzy kup plastykowe Renault Clio albo Renault Espace (Espace to akurat tanio sprzedam :fcp1 ). Tylko wtedy zamiast jednego zmartwienia (blacha) masz milion innych i co chwilę pojawiają się kolejne.
Witam wszystkich,
tak sobie czytam o rdzewieniu i nic nikt nie pisze o foce II, czy ten problem sie skonczyl z wersja nastepna?
Właśnie też jestem zainteresowana. Może to jeszcze za wcześnie. Znajomy, który pracuje w fordzie powiedział mi, że w tych nowych już coś poprawili i żebym się nie martwiła. Ale chyba po prostu trzeba poczekać. A może już ktoś COŚ wie :fcp22
ghostlukas 12-01-2008, 16:50 Moja foczka jest z Niemiec, i dziś zobaczyłem na klapie bagażnika wypryski rdzy - załamka :fcp5
MOTOR--opisywał problem rdzy w focusie - nadwozie jest ocynkowane ale oprócz -maski-klapy-drzwi, no właśnie te najważniejsze elementy rdzewieją i w dodatku są póżniej widoczne -mój 99r. od spodu jest ok. ale drzwi przednie już są rude,jeszcze na zewnątrz nie widać ,klapy są dobre ale były konserwowane 4 lata temu.Poprzednio miałem Vectre A tam była masakra..Moim zdaniem nie jest tak żle z focusem są gorsze marki aut..
dodam że klapa dostała pryszczy ale pod tą niklowaną listwą nad rejestracją [combi] była za lużna i podczas zamykania ruszała się i obtarła lakier..
marcin0000 14-01-2008, 01:06 focus 2001 po liftingu zero rudego jeszcze fiesta 93 też zero rdzy od nowości po chmurką
witam panowie
ja mam foke 98, sprowadzona z Belgi i jak narazie nie dopatrzylem sie ani jednego kawlak rdzy - bogu dzieki :)
potwierdzam tyle że ja mam z 99'
Witam,
jezdzilem Focusem 99, przez lat siedem i jedynym miejscem którego dosięgnęła korozja były dolne, wewnetrzne krawędzie drzwi tylnych. Nawet chyba bym tego nie zauwazył gdyby nie chłopaki z ASO Forda. Co roku na przeglądzie oglądają karoserię i wypełniają specjalny arkusz
na perforację nadwozia. Ford daje gwarancję na 12 lat! Odstawiłem auto do lakierni Forda
i po trzech tygodniach tylne drzwi zostały wymienione.. na nowe oczywiście bezpłatnie. :fcp1
Jedynym mankamentem bylo to, że nie dają auta zastępczego (tylko wynajem odpłatny). :fcp5
Witam,
jezdzilem Focusem 99, przez lat siedem i jedynym miejscem którego dosięgnęła korozja były dolne, wewnetrzne krawędzie drzwi tylnych. Nawet chyba bym tego nie zauwazył gdyby nie chłopaki z ASO Forda. Co roku na przeglądzie oglądają karoserię i wypełniają specjalny arkusz
na perforację nadwozia. Ford daje gwarancję na 12 lat! Odstawiłem auto do lakierni Forda
i po trzech tygodniach tylne drzwi zostały wymienione.. na nowe oczywiście bezpłatnie. :fcp1
Jedynym mankamentem bylo to, że nie dają auta zastępczego (tylko wynajem odpłatny). :fcp5
Trzeba tylko pamiętać, o przeglądach o których piszesz i wbijaniu ich do książeczki "od karoserii" bo brak choćby jednego przeglądu anuluje gwarancję. Nie wiem czy to zgodne z prawem ale tak niestety jest.
PABLO!!! 25-03-2008, 20:11 Witam mam focusa 3d z 2001 roku od 6 miesięcy i jestem totalnie załamany przy zakupie nie przyglądałem sie rdzy miałem wcześniej dużo starszego fiata palio i nigdzie ani grama rdzy a dałem za niego 3 razy tyle kasy co dostałem za palio Tylna klapa po zimie nadaje sie do malowania przed świętami przy woskowaniu zauważyłem na tylnym nadkolu i koło lusterek tez pęcherze wychodzą! no i drzwi od kierowcy ale to jeszcze sam zabezpieczę Trzeba było zostać przy marce i kupić stilo 3d :fcp5
Ja nie chcę nic mówić ale ja mam `99 i nie ma gram rdzy,tylko jest jedno ale moje auto było wyprodukowane na rynek fiński,może coś w tym jest.Za miesiąc dostanie dawkę konserwacji na podwozie i w dzwi mam nadzieję że go nie ruszy ruda przez jakiś czas ;)
rafalizy 26-03-2008, 08:50 Mój jest z 06.2004,
WF0 = Ford Werke A.G. (Niemcy)
W = Ford Hiszpania (montownia)
P = Valencia - Azambuja
nie znalazłem rdzy na karoserii :fcp2
pozdro
przy porządkach świątecznych zauważyłem rudą na tylnych lewych drzwiach :fcp5 . Autko sprowadzone z Włoch w zeszłym roku produkcja 2001 rok - czyli kupa z powłoką antykorozyjną. Wcześniej miałem 405-tkę z 88 roku ZERO rdzy po 15 latach użytkowania i po dwóch delikatnych dzwonach, więc odpowiedź nasuwa się sama, że w fokach jest kulawy ocynk.
Rdza to problem znany wszystkim użytkownikom Focusów, ale nie tylko im. Obecnie posiadam model z 2003 r i zaobsewowałem ognisko rdzy tuż obok lusterka zewnętrznego.
Poprzednio użytkowałem model z 2001 r i trudno było by znaleźć miejsce, którego nie dotknęła rdza. Śmieszna sprawa, bo gdy pojechałem do lakiernika usunąć ten "palący" problem zanim powiedziałem o co chodzi wymienił mi wszystkie miejsca, które należy odrdzewić, jak się potem okazało włąściciele Focusów (nie zależnie od rocznika) są jego stałymi i częstymi klientami.
Czy są Focusy bez rdzy? Zdarzają się, jednak ich właściciele (tak jak mój znajomy) regularnie (chyba raz do roku) podczas rutynowego przeglądu w ASO dodatkowo robi przegląd karoserii za którą to usługę oczywiście dodatkowo płaci (w konsekwencji chyba się to opłaca, gdyż lakier zabezpieczany pewnym środkiem a śladów rdzy na razie u niego nie widać, Focus model 2003).
Keraj 35 27-03-2008, 13:01 Witam
WFO
Maj 2004
Valencja
Ruda tylne drzwi górny rant,kącik koło lusterka od kierowcy
Stanisław P. 27-03-2008, 13:07 Moja pochodzi z Niemiec, montownia Langley- Sarluis , rok 2002, ale jak na razie odpukać to nie mam takiego problemu. Może dlatego, że dopiero niecały rok jest w Polsce.
damian6984 27-03-2008, 13:51 Mój focus z 1998 roku, autko z Włoch i 0 rdzy. Kolega ma z 2003 roku z naszego salonu i tylna klapa łącznie z tylnymi drzwiami jest ruda.
sapienti 27-03-2008, 15:42 Gdzieś wyczytałem, że problem jest z określonymi wypustami (np. 2002 po maju, 2003 początek). Instrukcja serwisowa wręcz nakazuje dokłądniejsze sprawdzanie nadwozia pod kątem korozji właśnie w autach z tych "tłoczeń"
Kupiłam we wrześniu 2007 - oczywiście rudej nie ma bo jeszcze nie ma prawa być ale już widzę, że słaby jest lakier. W typowych miejscach już początki wypiaskowania. Dziś znalazłam w domu jakąś folię samoprzylepną i przykleiłam gdzie trzeba ale już widać, że lakier w tych miejscach uszkodzony. Szkoda, że taką fuszerę odwalają i to w nowych foczkach....
u mnie zero problemów z lakierem. Auto z 09.2007 kupione jako nowy w salonie
Mój jest z 09.2004,
WF0 = Ford Werke A.G. (Niemcy)
W = Ford Hiszpania (montownia)
P = Valencia
ZERO RDZY (NARAZIE?) :566:
Mój z 2002r
WF0 = Ford Werke A.G. (Niemcy)
G = Ford Niemcy (montownia)
C = Langley - Saarlouis
Rdza w kąciku przy prawym lusterku.
Stanisław P. --> sprawdź uważnie to miejsce - ja zauważyłem zupełnym przypadkiem - mam granatowy metalic i prawie nie widać braku lakieru w tym miejscu ...
Ps. Podejrzewam ze to może być efektem składania lusterek w myjni ... teraz sam nie wiem czy składać lusterka czy nie - ostatnim razem zostawiłem nie złożone i nic się nie stało - jak sądzicie ?
Stanisław P. 31-03-2008, 12:22 Cześć Aludan przeczytałem twój wpis i dość dokładnie przejrzałem oba lusterka i albo słabo patrzyłem, bo żadnego śladu nie widzę, albo czegoś nie kumam. W miejscu mocowania lusterek są przecież same plastiki (czarne) a one nie zardzewieją. Miejsca na lakierze wokół tych plastików są czyste tak jak to już pisałem. A tak poza tym to chyba można by zrobić nowy ranking w którym miejscu pojawiła się rdza u rożnych użytkowników foczek, może to być ciekawe i pouczające. pozdrawiam Stanisław P. :fcp26
FF1 1,6 3D
rdza na wewnetrznej krawędzi drzwi (obie strony) i na lweych w oklicach lusterka na "parapecie" zdiagnozowane, krótka wycieczka do Bemo Motors w Poznaniu - zakwalifikowane do wymiany drzwi (przy okazji szczegółowe sprawdzenie całej karoserii), co tez uczyniono i przemalowano całe boki w samochodzie, jednocześnie odświeżając lakier polerką w innych miejscach - autko jak nowe :fcp2
Robert D 03-04-2008, 17:08 Witam.Moja Foczka jest z 2000r. 1.8 TDDI sedan.
Korozja dopadła dolne ranty wszystkich drzwi, pokrywę bagażnika pod listwą nad tablicą rejestracyjną.
WFO=Niemcy
W =Hiszpania(montownia)
P= Valencia
moja foka rdzewieje bardzo tzn klapa bagażnika(pod tablicą rejestracyjną, na brzegu-wewnętrzna strona), przy lusterkach zewnętrznych, wewnętrzne brzegi wszystkich drzwi. na pierwszy rzut oka nic nie widać :fcp2 . gdzieś przeczytałem, że dzrzwi i klapy nie są ocynkowane, dlatego taki rudzielec :fcp25
A ja właśnie dzisiaj odstawiłem swoją foczkę do lakiernika.
Tylna klapa, a dokładnie wewnętrzne, dolne łączenie blachy pod masą uszczelniającą zrobiło się czerwone od rudy.
Tylne drzwi jeszcze się trzymają, ale jak długo to nie wiadomo. Zostaną obficie zapuszczone środkiem antykorozyjnym do przekroi zamkniętych Valvoline Tectyl ML.
Pozdrawiam. :fcp1
Poszukaj Focusa z ważna gwarancją blacharską rób co rok przeglądy blacharskie (koszt ok. 50 zł) i wykup AC :fcp4 bo później trzeba niestety naprawiać blacharkę w ASO.
Czegoś tutaj nie rozumiem. Mając gwarancję na blachę trzeba posiadać AC żeby usunąć rdzę? Koszty naprawy gwarancyjnej ma ponosić ubezpieczyciel ? To po co jest ta gwarancja ?
Na dzień dzisiejszy nie stwierdzam nigdzie rdzy (oby tak dalej) rocznik 2003 kombi kraj Niemcy
WF0 = Ford Werke A.G. (Niemcy)
G = Ford Niemcy (montownia)
C = Langley - Saarlouis
Co do rdzewiejących klap bagażnika po otwarciu klapy na samym dole widać kilka otworków do odpływu wody i wilgoci trzeba zwracać uwagę aby były drożne, posiadam też Escorta z 99r. i prawie wszystkie były zabrudzone niedrożne (zaklejone). Więc może warto przepatrzyć co jakiś czas, może coś pomoże (w jakimś celu zostały tam umieszczone, więc niech spełniają swoją rolę)...
gdynia_kk 06-04-2008, 06:52 Chcę kupić właśnie Focusa z 2005. Widzę że będę musiał mu się bardzo dokładnie przyjrzeć.
Do tej pory jeździłem Lanosem rocznik 2000 SX i zero rdzy na blachach pomimo tego że auto stało pod chmurką.
Ciekawe czy jeśli poprzedni właściciel nie jeździł do ASO z blacharką to czy ja będę mógł co roku sprawdzać za 50 PLN blachy i mieć gwarancję na karoserię ?
Jeśli nie robiono przeglądów blachy w ASO potwierdzonych wbiciem do książki serwisowej co roku to będzie problem, ale dopytaj .....
No i znalazłem jedno ognisko korozji,spowodowane uszkodzeniem powłoki lakierowej,obicie lakieru przez poprzedniego właściciela.Zostało wyczyszczone i zabezpieczone dobrą farbą antykorozyjną,myślę że to narazie koniec z korozją
http://img266.imageshack.us/img266/6950/04042008030ph6.th.jpg (http://img266.imageshack.us/my.php?image=04042008030ph6.jpg)
U mnie też w tym miejscu pojawia się mała plamka rdzy bo jednej i drugiej stronie,
być może to słaby punkt focusa,poza tym bierze drzwi przednie.ale to już wiek.
niedawno kupilem kombi TDDI z 2000roku z Belgii, produkcja Niemcy, ryży na tylnej klapie dół od wenatrz poważnie i spody drzwi od wewnątrz. Nie wiem gdzie jeszcze, bo głębiej nie zaglądałem...
PABLO!!! 07-04-2008, 21:19 Witam! ja właśnie sie pozbyłem rudej na moim fokusie! malowanie tylnej klapy usuniecie małego wgniecenia na błotniku tylnym z malowaniem i poprawki na obu drzwiach gdzie wyszła ruda razem z polerowaniem całego boku zapłaciłem 1100 złociszy u miejscowego lakiernika! no ale jestem zadowolony kolorek świetnie dobrany! jak sadzicie ile będę miał spokój z rudą? jak zacznie coś "wychodzić" to wystawiam go na allegro!!pozdrawiam
Ja musze się pożalić.
Mam fokę od 2001. Co roku przeglądy blachy (w ASO wymiana tylnej klapy, lakierowane tylne drzwi i próg, zaprawki itp).
Pech chciał, że tegoroczny przegląd przegapiłem - miał być 12.03.2008
Jest k%^a wściekły.
Tyle lat o to dbałem i teraz juz po ptakach.
Słyszałem, że gwarancję można reaktywować:
1. Przegląd w ASO
2. Naprawa wszystkiego co znajdą u nich w ASO.
Nie wiem czy finansowo jestem gotowy na takie coś.....
Ma ktoś w czymś takim doświadczenia?
Pozdrawiam
fokuskom 15-04-2008, 18:27 hm... mam foczke 2001 rejon niemcy, kupiłem 2 tygodnie temu z włoch, ale rdzy nie widzę chodziłbym oczy wypatrzył, teraz jest w łapach mechaników, jedna jest prawda włosi to niechluje filtry od nowości nie wymieniane, może w serwisach podmieniali i kasowali za usługę....
Dinar, Poddałeś mi myśl i sprawdziłem z drugiej strony no i......jest też,dokładnie w tym samym miejscu.Na pierwszy rzut oka nie było widać tylko lakier taki odparzony i maleńkie pęknięcie lakieru.Oskrobane wyczyszczone i zabezpieczone przed rudą ;)
Ja na razie nic nie czyściłem,może tu jest łączenie albo zgrzew i tu właśnie bierze,
czytałem że progi są ocynk,błotniki też.Pisali że nie ocynkowane są drzwi-maska-klapa,
reszta tak,
Tłumniki są też mocną stroną focusa.
Pisali że nie ocynkowane są drzwi-maska-klapa,
reszta takTak z ciekawości: to oszczędności Forda czy normalna praktyka także innych producentów ?
(choć wydaje mi się to nielogiczne dając długą gw. na nadwozie)
Ja swojego będę musiał dokładnie obejrzeć, pewnie cos się znajdzie :fcp5
Stanisław P. 24-04-2008, 08:35 Assan U mnie niestety pomimo, że wcześniej się chwaliłem, że foczka jest czysta jak obejrzałem twoje zdjęcie to znalazłem to samo miejsce ale po prawej stronie. Tylko, że jest to wina jakiegoś "życzliwego", :fcp27 który na parkingu mi porysował cały prawy tył i przy okazji zdarł w tym miejscu. :fcp13
Rafall78 18-05-2008, 14:11 Po dokładnym obejrzeniu foki w punktach newralgicznych okazało się że JEST!!! Tylny pas nad tablicą rejestracyjną. Tak z 5 napuchniętych bąbli, dość jeszcze płaskich ale jednak. Byłem już w ASO Rzeszów. Po sprawdzeniu najpierw książki i stwierdzeniu że jest o.k. obejrzano to miejsce (nawet nie było z ich strony zbędnych pytań) i uwówiłem już termin naprawy (klapa do malowania). Tylko termin trochę odległy bo na początek sierpnia. Ale choć ta gwarancja się na coś przydała :fcp1
Witam
Foczka,2009,Ford Werke A.G. (Niemcy) - montownia Hiszpania Valencja.Na chwilę obecną żadnych ognisk korozji na wymienionych przez Was elementach.
Jeszcze parę solonych zim i dołączysz do stada nic się nie martw.
Jeszcze parę solonych zim i dołączysz do stada nic się nie martw.
No właśnie, nie da się ukryć, że część samochodów i większość dróg ma z tym problem. Ciekawe, czy trzecia generacja jest bardziej odporna, naiwnie w to wierzę :)
Mar.kos , to jest kwestia paru miesięcy i zawitasz do klubu rdzawej foki :diabel2:
mk3 tez koroduje, w pracy ostatnio jechałem focusem z 2011r i ruda odnalazła się z tył na łączeniu zderzaka z nadkolem
|
|