Zobacz pełną wersję : Ciężko zapala (DIESEL)


kiri1117
02-09-2009, 15:46
Witam! Na wstepie czesc wszystkim bo jest tu nowy, wiec prosze o wyrozumialosc.
Sprawa wyglada tak: niedawno kupilem Focusa 1,8 TDCI 115 KM i ogolnie jestem z niego barrrdddzzoo zadowolony :):)
Ale mam maly problem, lecz moze byc to moje zle odpczucie ... Gdy do zapalam ciezko pali czy to zimny czy cieply, musi poprostu z 4 razy obrocic aby zaskoczyc i slychac trzask jakiegos metalu(przy zapalaniu i gaszeniu oczywiscie).
Jak myslicie panowie jaka jest tego przyczyna????? Bo z tego co sie naczytalem to wychodzi mi szczotki rozrusznika, slaby aku , lub wtryski...
Z gory dz za pomoc

maciej851
02-09-2009, 16:19
Może to koło dwumasowe jak mówisz że słyszysz jakiś trzask przy gaszeniu i odpalaniu.

dario200
02-09-2009, 17:58
Na 90% koło dwumasowe a te pozostałe 10 to rozrusznik za wolno kręci ale raczej to dwumasówka zwłaszcza jak piszesz słychać metaliczny dźwięk przy gaszeniu.

kiri1117
02-09-2009, 18:05
No panowie nie straszcie mnie nawet!!!! Te kolo kosztuje z 1000zl +wymiana...
Tez sie wlasnie zastanawiam nad tym rozrusznikiem bo jak ostatnio mialem JTD to jakos szybciej krecil niz TDCI...(ale moze to byc moje zle odczucie...;/)
Aha dodam ze dzis sprawdzilem aku i mial 12,58... Nie wiem czy to dobrze????

Asphyx
02-09-2009, 18:07
u mnie ciezko odpalał pojechałem do speców od rozruszników i powiedzieli ze mam dwumasowke do wymiany, wyjasnili mi ze kolo dwumasowe uszkodzilo mi rozrusznik czy cos takiego naprawili rozrusznik i odpala idealnie. Ale zaznaczyli ze jak nie wymienie dwumasowki za jakis czas bede mial to samo (naprawa rozrusznika 200zeta kosztowala, podobno sie rozlecial caly :))

dario200
02-09-2009, 18:34
Jeżeli to napięcie mierzyłeś przy wyłączonym silniku to jest dobre.

Jester
02-09-2009, 19:42
No panowie nie straszcie mnie nawet!!!! Te kolo kosztuje z 1000zl +wymiana...


1400 zł za komplet ze sprzęgłem + wymiana. Napisz jaki masz przebieg. Koła dwumasowe wytrzymują średnio 120-150 tyś km w zależności od stylu jazdy.

kiri1117
02-09-2009, 19:53
165000... Czytalem tez ze charakterystycznym objawem uszkodzonego kola jest dzwiek metaliczny przy wciskaniu sprzegla i ruszaniu na I biegu , a u mnie tego nie ma ;/;/
Jest tu taka mozlowosc ze nagram glos silnika i wam zapodam???

robertos132
02-09-2009, 21:51
U mnie pękł jeden mały nadbiegunnik w rozruszniku i oboty mniejsze o 50 roboty było mało ale zanim wymieniłem w/w/stojan/ kombinowałem różne cuda przez pół roku bzdurnie zamiast zacząć od zródła.Teraz odpala jak na niego popatrzę :)

CIABAH
02-09-2009, 23:30
ja w swoim 2.0 tdci tez mam ciezko z odpalanie tak jak by nie chcial tylko musze go pokrecic z 2 sekundy zanim zalapie metaliczne dzwieki sa ale tylko po odpaleniu i jak zostawie na jałowym to zaczyna cos szmerac jakies trzaski stuki metaliczne odglosy , na sprzegle nie czuc niby ale jak wcisne tak do polowy to jest taki zgrzyt ...

Andrzej_G
03-09-2009, 06:43
1400 zł za komplet ze sprzęgłem + wymiana. Napisz jaki masz przebieg. Koła dwumasowe wytrzymują średnio 120-150 tyś km w zależności od stylu jazdy.

Witam. Ja jestem juz po wymianie drugiej dwumasówki. Wg książki serwisowej 1 właściciel robił to po ok 80 kkm, Teraz mam 170 kkm i musialem znowu wymienić cały komplecik niestety. Jeżdżę raczej spokojnie więc do końca nie wiadomo od czego to zależy.

Kamil33
03-09-2009, 08:09
To na 100% rozrusznik ja to ostatnio przerabiałem ze swoim TDDI gdzie niema dwu masówki na sprzęgle a dziwięk metaliczny pojawia się przy gaszeniu silnika naj prawdopodobnie to wydech gdzieś wali o osłonę(przed i po wymianie rozrusznika) natomiast rozrusznik polecam BOSCHA motokraft to lipa

kiri1117
03-09-2009, 14:10
Tez mi sie wydaje ze to bedzie ten rozrusznik... Kumpel mowil ze te metaliczne dzwieki przy rozruchu to odglos slizgajacego sie rozrzadu. Jak bede wiedzial co jest to dam znac ;p

rufik
03-09-2009, 15:05
No panowie nie straszcie mnie nawet!!!! Te kolo kosztuje z 1000zl +wymiana...

A chcesz posłuchać o cenach dwumasy do FF II? :)
koło dwumasowe - 1150zł
komplet sprzęgła - 700zł
wysprzęglik - 350zł
Dodaj do tego robciznę i dopiero możemy mówić o straszeniu :)))

Jester
03-09-2009, 17:57
Kumpel mowil ze te metaliczne dzwieki przy rozruchu to odglos slizgajacego sie rozrzadu.

Taaaa. Jak się rozrząd poślizgnie to silnik nie wydaje już żadnych dźwięków.

kiri1117
03-09-2009, 20:13
Ale przy zapalaniu gdy napinacze maja juz swoje za soba jest takie cos mozliwe... przy zapalaniu gdy silnik sie rusza...(wtedy na rozrzad dziala ogromna sila gwaltownego rozruchu)

Jester
03-09-2009, 20:18
Widziałeś kiedyś koła i pasek rozrządu? Jak w dieslu przeskoczy to masz silnik do remontu/wymiany. Silnik benzynowy czasem przeżyje przeskoczenie o jeden ząbek, ale nie da się nim normalnie jeździć.

kiri1117
03-09-2009, 20:48
Wiesz co moze i masz racje bo z drugiej strony jak by mial tak ciagle przeskakiwac przy kazdym zapalaniu to by bylo zle hehe
To co to moze byc( tylko mi nie piszcie ze to ch***** kolo ;/ )

Jester
03-09-2009, 21:35
Jeśli po odpaleniu słyszysz podzwanianie, a przy wyłączaniu metaliczny szczęk to pewnie koło. Pali ciężko bo na kole jest czujnik położenia wału korbowego - jeśli sygnały mają za duży rozrzut sterownik nie wie w jakim momencie podać paliwo.
Jeśli nie masz ww objawów to pewnie rozrusznik kręci z prędkością graniczną. Poniżej pewnej wartości obrotów silnika paliwo nie jest podawane. Regeneracja rozrusznika jest tańsza.

kiri1117
04-09-2009, 14:10
Elo jest tu mozliwosc dodania nagrania do wiadomosci ??? Bo mam dzwiek jak go krece...

Jester
04-09-2009, 18:14
Możesz wrzucić na jakiś ogólnodostępny hosting (chomik czy inny you tube), w ostateczności na Rapid Share. Do wiadomości na forum nie dodasz.

kiri1117
04-09-2009, 21:13
Oto on http://odsiebie.com/pokaz/5290518---f8c9.html
Z góry Jester sorki za jakosc.... Ale moze cos mi podpowiecie co to moze byc, a rowniez i sie przyda innym ;)
(Na koncu slychac ten "trzask")

Jester
04-09-2009, 21:34
Po pierwsze format! Musiałem ściągnąć sobie konwerter amr -> wav.
Po drugie jakość naprawdę fatalna. Nagraj jeszcze raz, ale tym razem najpierw otwórz maskę i po odpaleniu skieruj mikrofon na silnik.
Na razie słychać nierówną pracę na wolnych obrotach albo właśnie zaawansowane klekotanie dwumasy. Niedługo Mikołaj, Boże Narodzenie - może do tego czasu wytrzyma, a ty znajdziesz pod choinką komplet LUKa :-D

kiri1117
04-09-2009, 22:08
Hehe Codekow nigdy nie za malo ;) Nie te nierowne obroty to tylko fatalna jakosc dzwieku;/
Jutro jak bede mial lepszy sprzet to nagram jescze raz...
Ale chodzi mi czy wg ciebie on dlugo pali bo tam to dobrze slychac????

Jester
04-09-2009, 22:36
Ale chodzi mi czy wg ciebie on długo pali bo tam to dobrze słychać????

Marudny jesteś :) Dobrze pali. Zrobisz dwumasę to będzie palił na dotyk.
Poczekaj do zimy. Jak będzie -20 to najpierw będziesz grzał świece z 10s, a później kręcił rozrusznikiem z 5s.

lucash
04-09-2009, 23:56
Poczekaj do zimy. Jak będzie -20 to najpierw będziesz grzał świece z 10s, a później kręcił rozrusznikiem z 5s.
Czasem odrobinę dłużej :P

kiri1117
28-10-2009, 17:46
Witam kolegow... Dzis wlasnie odebralem samochod od mechanika, wymienialem ta dwumase... Idac tam podekscytowany ze wkoncu uslysze moja pszczole palaca pieknie i bez trzaskow.... uslyszalem to samo co przed wymiana tylko ze w mniejszym stopniu... Tzn nie ma trzaskow tylko jest w koncowej fazie pisk...
Nie ma pulsu w pedal i trzasku gdy go w dusze... Mechanik powiedzil ze nie wie co to jest musial by dokladniej sprawdzic i ponoc podejrzewa wtryski. Jakie jest wasze zdanie co o tym sadzicie??? Jester

Jester
28-10-2009, 18:04
Pisk czy wycie? Jeśli wycie to być może rozrusznik nie wyzębia się z koła zamachowego.

kiri1117
28-10-2009, 18:23
Raczej pisk i jest on wkoncowej fazie zaplonu, nie caly czas...

Jester
28-10-2009, 19:16
Nie mam pomysłu. Zdaj się na mechanika.

kiri1117
28-10-2009, 20:22
Jeszcze wedlug mojej amatorskiej diagnozy ktora polegala na sluchu wynika ze z okolic alternatora to sie,wydobywa tak jakby pasek sie slizgal...

kiri1117
29-10-2009, 16:58
Mam identyczny dzwiek jak na tym filmiku... Zreszta tak samo ciezko pali ;/;/ http://www.youtube.com/watch?v=IS2MDaeFgFc

piotrektk76
03-11-2009, 20:43
witam.też miałem ten problem,ale u mnie dwumasa była do wymiany na 100% objawiała się tym że miałem odgłosy tak jakby wrzucic do ;pralki kawałki blach;czasem było to słychac czasem nie,ale pod koniec coraz częściej,i oczywiście pulsowanie na wciśniętym sprzęgle.zmieniłem całe kompletne sprzęgło wraz z kołem(1450zł+moja robota).Ale co do odpalania nadal było cięzko(tzn.długo kręcił).wyeliminowałem możliwośc cofania się paliwa stosując zaworek zwrotny(nadal to samo).dopiero lekka naprawa rozrusznika pomogła(zmieniłem tulejki,były owalne)teraz jest ok.prawdopodobnie miał małe obroty.wtryski raczej bym wyeliminował.pzdr.

Toni999
05-11-2009, 11:23
Na 90% koło dwumasowe a te pozostałe 10 to rozrusznik za wolno kręci ale raczej to dwumasówka zwłaszcza jak piszesz słychać metaliczny dźwięk przy gaszeniu.

Witam
Dziwi mnie że dajemy się robić w konia mechanikom którzy czasem lubią zaczynać naprawę samochodu od najdroższej części gdy naprawdę uszkodzona jest tania część takim modelowym przykładem jest tłumaczenie wszystkich niedomagań pojazdu uszkodzoną dwumasą tymczasem wystarczy obejrzeć koło dwumasowe żeby zrozumieć że robią nas na szaro.
Przytoczmy fakty: wieniec zębaty oraz porforowany pierścień współpracujący z czujnikiem położenia wału korbowego są zamocowane do tej części dwumasy która jest bezpośrednio przykręcona do wału korbowego a więc nawet skrajne zużycie dwumasy nie ma wpływu na odczyty wymienionego czujnika tak samo nie może mieć wpływu na uszkodzenie rozrusznika natomiast trzeba pamiętać że rozrusznik w Focusie jest wysokoobrotowy więc nawet niewielkie zużycie tulejek znacznie pogarsza wydajność rozrusznika ale nie jest to wina dwumasy ale normalne zużycie ja sam przerabiałem to kilka mięsięcy temu i gdybym posłuchał mechaników to byłbym biedniejszy o kilka tysięcy tymczasem wystarczyło kupić tulejki za 14 zł. oraz poświęcić trochę czasu na naprawę i wszystkie objawy ustąpiły,piszę to wszystko ku przestrodze aby nie dać sie naciągać nawiedzonym fachowcom którzy nie chcą lub nie potrafią trafnie zdiagnozować usterki samochodu i taktują nasze pojazdy jak poligon doświadczalny przy okazji narażając nas na niepotrzebne wydatki.

Cezar77
05-11-2009, 11:42
Witam
Dziwi mnie że dajemy się robić w konia mechanikom którzy czasem lubią zaczynać naprawę samochodu od najdroższej części gdy naprawdę uszkodzona jest tania część takim modelowym przykładem jest tłumaczenie wszystkich niedomagań pojazdu uszkodzoną dwumasą tymczasem wystarczy obejrzeć koło dwumasowe żeby zrozumieć że robią nas na szaro.
Przytoczmy fakty: wieniec zębaty oraz porforowany pierścień współpracujący z czujnikiem położenia wału korbowego są zamocowane do tej części dwumasy która jest bezpośrednio przykręcona do wału korbowego a więc nawet skrajne zużycie dwumasy nie ma wpływu na odczyty wymienionego czujnika tak samo nie może mieć wpływu na uszkodzenie rozrusznika natomiast trzeba pamiętać że rozrusznik w Focusie jest wysokoobrotowy więc nawet niewielkie zużycie tulejek znacznie pogarsza wydajność rozrusznika ale nie jest to wina dwumasy ale normalne zużycie ja sam przerabiałem to kilka mięsięcy temu i gdybym posłuchał mechaników to byłbym biedniejszy o kilka tysięcy tymczasem wystarczyło kupić tulejki za 14 zł. oraz poświęcić trochę czasu na naprawę i wszystkie objawy ustąpiły,piszę to wszystko ku przestrodze aby nie dać sie naciągać nawiedzonym fachowcom którzy nie chcą lub nie potrafią trafnie zdiagnozować usterki samochodu i taktują nasze pojazdy jak poligon doświadczalny przy okazji narażając nas na niepotrzebne wydatki.


Niestety muszę Ci przyznać rację. Obecnie tzw. samozwańczych pseudo mechaników jest całe zatrzęsienie , tak jak i budowlańców. Tylko my na tym cierpimy, dlatego zawsze należy używać logicznego myślenia i nie wymieniać odrazu to co powiedzą. Padły mi świeczki niedawno a diagnozy mechaników rozpościerały się od zapowietrzonego układu paliwa, poprzez uszkodzone wtryski itp, bo dymi po odpaleniu na biało. Ech książkę można napisać niestety.

Mirek383
05-11-2009, 13:00
No i Toni999 ma rację , każdy mechanior chciał wymieniać dwu-masę albo wtryski a okazało się że rozrusznik słaby. Czekam na nowy i autko będzie cymes.Diagnoz była masa i zawsze na te najdroższe usługi. Każdy miał już koło lub wtryski w warsztacie lub dobrego dostawcę. Dyskusja na forum pozwala zaoszczędzić kupę kasy. Koledzy ograniczone zaufanie do mechaników.

Mirek383
07-11-2009, 16:49
no i co kiri doszedłeś co tak stuka, bo ja mam to samo.

Marix
07-11-2009, 18:00
Jeżeli to napięcie mierzyłeś przy wyłączonym silniku to jest dobre.


Tylko, ze taki pomiar generalnie jest o kant, bo mierzy sie bardziej siłe elektromotoryczną akumulatora.

Powinno sie dołączyć jakiś opór, np właczyc swiatla pozycyjne i radio, albo zapłon i światła mijania, ale wtedy musisz wlaczyc zaplon i bedzie grzanie swiec, a to juz bedzie duzy pobór.
Druga z technik do zmierzenie napięcia w czasie kręcenia rozrusznikiem. jeśli spada poniżej bodaj 10,5V to jest kiepsko.

Mirek383
09-11-2009, 13:21
Te dźwięki które kiri1117 podał na youtube zlikwidowane. Powodem jest walnięty rozrusznik a konkretnie tulejki. Zostały wymienione i autko pali z pierwszego kopa. Koszt wymiany to 80 zł z robocizną. Tulejki w oryginalnym rozruszniku są zrobione z jakiegoś stopu miedziano grafitowego, były wytarte z jednej strony.i wirnik walił o ścianki stojana i słabo kręcił. Wytoczył 2 tulejki z mosiądzu i foczka śmiga.