Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] wymiana oleju filtrów i pasków ?
Witam
intensywnie przymierzam się do autka z silnikiem 1,8TDCi, podpowiedzcie proszę z jaką częstotliwością powinno wymieniać się oleje, filtry a szczególnie pasek rozrządu?
jarecki46 07-09-2009, 07:59 1.8 Tdci nie ma paska rozrządu,ma łańcuch,przynajmniej tak powiedział mi mechanik u którego wymieniałem "rozrząd" ,wymienia sie tylko jakis pasek z napinaczem,ale to nie jest pasek rozrządu,koszt to 230 zł,około.Jeśli sie myle to proszę o sprostowanie,opieram sie tylko na wiadomości mechaników
Szanowni koledzy silnik 1,8 TDCI posiada pasek rozrządu i łańcuch.Pasek napędza rozrząd a łańcuch pompę wysokociśnieniową Wymiana rozrządu co 120000 km lub 10 lat
Jeśli chodzi o olej i filtr oleju to wymienia się co 20 000 km lub co rok. Ja osobiście wymieniam co 10000 km ze względu na częste rozruchy i jazdę w mieście.Filtr powietrza wymieniam razem z olejem. Filtr przeciwpyłkowy wymieniam raz w roku.
Przesyłam pozdrowienia.
Marek
galax;
a jak się mają te parametry dla 2.0 TDCI 103kW?
cezarro1 09-09-2009, 17:19 Wymiana rozrządu zalecana przy pierwszej wymianie do 200000 tys km sprawdzone w serwisie forda cena w serwisie około 1100zł ,przeglady co 20000 tys km
cezarro1;
OK, a jak wygląda sprawa łańcucha/paska w ty silniku?
cezarro1 10-09-2009, 08:01 cezarro1;
OK, a jak wygląda sprawa łańcucha/paska w ty silniku?
W tym silniki jest pasek cały komplet na allegro kosztuje 279 zł ,w fordzie mozna wziąśc tylko robocizne a część zakupić we własnym zakresie http://moto.allegro.pl/item717134634_rozrzad_ford_galaxy_s_max_smax_cmax_ 2_0_tdci_136.html
Wymiana rozrządu zalecana przy pierwszej wymianie do 200000 tys km sprawdzone w serwisie forda cena w serwisie około 1100zł ,przeglady co 20000 tys km
Jestem pod wrażeniem... 200.000 km (!).... do wymiany paska rozrządu.... wytrzymały skubaniec ;)
Szanowni koledzy silnik 1,8 TDCI posiada pasek rozrządu i łańcuch.Pasek napędza rozrząd a łańcuch pompę wysokociśnieniową Wymiana rozrządu co 120000 km lub 10 lat
Jeśli chodzi o olej i filtr oleju to wymienia się co 20 000 km lub co rok. Ja osobiście wymieniam co 10000 km ze względu na częste rozruchy i jazdę w mieście.Filtr powietrza wymieniam razem z olejem. Filtr przeciwpyłkowy wymieniam raz w roku.
Przesyłam pozdrowienia.
Marek
w innym wątku kolega Hit podał namiar na stronę która pozwala na pozyskanie wielu informacji o naszych Maxiach na podstawie ich VIN -
http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do
- ciekawe jest to że pokazane są tam również informacje o zalecanych cyklach obsługi / serwisowania naszych aut - i wynika z niego że w 1,8 TDCi wymiana paska i łańcucha rozrządu zalecana jest co 200 000km i 10 lat !!! a ja już miałem się za to brać, tymczasem mam jeszcze ładnych kilkadziesiąt tysięcy km w zapasie ;)
cezarro1 26-11-2009, 15:15 Dzisiaj miałem przegląd przy 160 tys cena robocizny 347zł materiały moje plus dodatkowo wymiana filtra paliwa i powietrza co ciekawe filtr powietrza zalecaja wymieniac po 40 tys to absurd , jeszcze auto wydali nie umyta
...materiały moje ...
a konkretnie, jakie to były materiały? i co zrobili w ramach tego przeglądu?
cezarro1 27-11-2009, 09:34 a konkretnie, jakie to były materiały? i co zrobili w ramach tego przeglądu?
Mój olej 5,5 litra,filtr powietrza,paliwa,kabinowy,oleju i zrobili przeglad na 160 tys zgodnie z
planem obsługi .Przy przegladzie na 160 tys plan nie przewiduje wymiany filtra powiertza oraz paliwa sam chciałem zeby to dodatkowo zrobili Filtr paliwa i powietrza przewidywany jest na 40 tys km i wymieniony byłby dopiero na 180 tys km przebiegu.
pawels_123 27-11-2009, 11:22 Witam,
Jeśli ktoś zdecyduje się na samodzielną wymianę filtru paliwa w S-max`e (silnik 2.0 TDCI), to może mieć "mały" problem z odpowietrzeniem układu paliwowego po takim zabiegu.
Niestety, brakuje tutaj tzw. gruszki, która jest np. w citroenie czy peugeot pozwalająca na jego odpowietrzenie.
Ja na szczęście sam tego nie robiłem, ale mechanik "trochę" się irytował, że Ford przyoszczędził na takiej części.
Pomaga zalanie filtru paliwem i niestety zazwyczaj dość długie "kręcenie" rozrusznikiem, tak aby układ sam się odpowietrzył.
cezarro1;
poprzedni przegląd robiłeś przy jakim przebiegu?
acha - stosujesz przelicznik km/mile?
cezarro1 27-11-2009, 13:01 cezarro1;
poprzedni przegląd robiłeś przy jakim przebiegu?
acha - stosujesz przelicznik km/mile?
Poprzedni przegląd przy 140 tys kilometrów tak jak zaleca ford co 20 tyś kilometrów kolejny przebieg
Witam,
Jeśli ktoś zdecyduje się na samodzielną wymianę filtru paliwa w S-max`e (silnik 2.0 TDCI), to może mieć "mały" problem z odpowietrzeniem układu paliwowego po takim zabiegu.
Niestety, brakuje tutaj tzw. gruszki, która jest np. w citroenie czy peugeot pozwalająca na jego odpowietrzenie.
Ja na szczęście sam tego nie robiłem, ale mechanik "trochę" się irytował, że Ford przyoszczędził na takiej części.
Pomaga zalanie filtru paliwem i niestety zazwyczaj dość długie "kręcenie" rozrusznikiem, tak aby układ sam się odpowietrzył.
Niestety, ale to sama prawda :( Przyoszczędził Ford na pompce...wrrrr....
Jeśli przewidują wymianę filtrów co 40 tys. km to nie chce mi wyjść inaczej niż właśnie po 160 tys. km ;)
andree74 27-11-2009, 15:49 Znalazlem taki manual : http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=46735&highlight=filtr+paliwa+focus&page=2
...Filtr zupelnie taki sam jak u nas ( przynajmniej u mnie)...dokladnie opisana czynnosc wymiany oraz co wazne (wg. mnie) poprawna procedura. Dla kogos kto lubi sam wymieniac filtr w garazu -polecam.
cezarro1 27-11-2009, 15:50 Jeśli przewidują wymianę filtrów co 40 tys. km to nie chce mi wyjść inaczej niż właśnie po 160 tys. km ;)
Tylko to jest chore zeby filtr powietrza w dieslu wytrzymał 40 tyś km gdzie czystośc powietrza ma bardzo duże znaczenie chociażby dla turbospręzarki.W normalnej eksplatacji filtr zawsze wymieniałem po 10-15 tys kilometrów i niekiedy był czarny jak węgiel
masz racje..... i znajomy z ASO sam mi radził żeby akurat przy f.powietrza się nie trzymać ustaleń prod.szczególnie jak jest jazda po mieście no i diesel lubi mocniej zasysać
Tylko to jest chore zeby filtr powietrza w dieslu wytrzymał 40 tyś km gdzie czystośc powietrza ma bardzo duże znaczenie chociażby dla turbospręzarki.W normalnej eksplatacji filtr zawsze wymieniałem po 10-15 tys kilometrów i niekiedy był czarny jak węgiel
Ja właśnie jestem po przeglądzie 20 000 km.
Szok,że wymieniają filtr powietrza co 40 tysi :(:
Szkoda,że nie wiedziałem o tym przed wizytą w ASO.
Jadę do nich czym prędzej w tym tygodniu i wymieniam...
...
Jadę do nich czym prędzej w tym tygodniu i wymieniam...
loop_77 nie przesadzaj... sam sobie wymienisz;)
loop_77 nie przesadzaj... sam sobie wymienisz;)
Źle się określiłem,jadę do nich zakupić filtr,z wymianą mam nadzieje sam dam radę :)
... kupiony i wymieniony,koszt filtra w ASO ok.55 zł.
Zupełnie nie na temat ale nigdzie nie znalazłem, a nowego tematu nie ma co z tego robić. Chodzi mi mianowicie o przełożenia skrzyni biegów w 2,0 TDCi 140KM, 6 biegów. czy któs mógłby to podać? :)
Proszę bardzo:
I - 3,58
II - 1,95
III - 1,24
IV - 0,94
V - 0,87
VI - 0,79
Nie dam sobie nic uciąć, bo w źródle były zamienione (wg mnie) liczby dla IV. i V.
Piotr00749 22-12-2009, 23:28 Witam
Piotr00749 22-12-2009, 23:29 Witam mam pytanko co ile tyś km wymienia się filtr paliwa i powietrza w MK3???
Mariusz28091977 20-05-2010, 09:44 Witam,Potwierdzam problem z odpowietrzeniam po wymianie filtra paliwa.Miałem małe problemy ale się udało,pomogło zlanie filtra paliwa do pełna i dodatkowo dwóch przewodów(doprowadzający i ten co idzie do pompy)Zakreciłem dwa razy i zaskoczył.Rada moja jest taka żeby wykorzystać zaślepki (są w komplecie z nowym filtrem)i po odłączeniu każdego z przewodów odrazu zaślepić co zmniejszy cofanie się paliwkaA po wymianie filtra i dokreceniu poluzować odpowietrznik w filtrze i strzykawką dolać aż do pełna i próbować:):wink:
Mariusz28091977 20-05-2010, 09:55 Ale mam problem z odręcniem filta oleju:evil:Próbowałem go poluzować przed spuszczeniem oleju ale nie dałem rady,nie chce urwać tej kopułki co w niej jest filtr(bo to plastik) i zastanawiam się czy może łatwiej było by najpierw spuścić olej a potem zabrać się do filtra:?:Może juz ktoś sam zmieniał olej to prosze o rade:)
andree74 20-05-2010, 12:34 Ale mam problem z odręcniem filta oleju:evil:Próbowałem go poluzować przed spuszczeniem oleju ale nie dałem rady,nie chce urwać tej kopułki co w niej jest filtr(bo to plastik) i zastanawiam się czy może łatwiej było by najpierw spuścić olej a potem zabrać się do filtra:?:Może juz ktoś sam zmieniał olej to prosze o rade:)
trzeba poluzować kopułkę od filtra wtedy kiedy jest całkiem zimny silnik. U mnie tylko pod takim warunkiem kopułka puściła. Już wymieniałem dwa razy osobiście wiec metoda sprawdzona.
Mariusz28091977 27-05-2010, 14:54 Troche to się mija z celem żeby odkrecac filtr na zimnym silniku bo olej lepiej spływa jak jest ciepły no ale sprawdze bo to może być powód że nie mogę tego nawet drgnąć.Dzięki Andree,spróbuje i dam znać czy poszło.Pozdrawiam.
Poluzować nie odkręcać całkowicie. Jest różnica ;)
Mariusz28091977 29-05-2010, 12:45 g:DPoluzować nie odkręcać całkowicie. Jest różnica ;)
Fakt to różnica i tak właśnie zrobie:)g:D.
Mariusz28091977 31-07-2010, 17:56 Witam,
No i po zawodach,pomogło tak jak pisał Andree,poluzowanie na zimnym silniku.Olej wymieniony miesiąc temu ale dopiero teraz mam możliwość odpisania.Dzięki za rady i pozdrawiam.
Witam, odsmażę trochę kotleta...
Przymierzam się do wymiany rozrządu w Galaxie 2.0TDCi i mam pytanie.
1. Jaki wybrać oryginał czy zamiennik (jaki)? Cena oryg ~480PLN także chyba nie najgorzej.
2. Jak się ma sprawa z pompą wody? Oryg czy zamiennik (jaki)?
3. Mam doskonałego mechaniora od Forda w Radomiu, ale czy poradzi sobie z tą wymianą nieco słabszy ktoś?
Przymierzam się do wymiany rozrządu w Galaxie 2.0TDCi i mam pytanie.
Masz silnik francuski 140KM - wymiana jest prosta i powinien poradzić sobie mechanik,cały komplet można kupić w zamienniku wraz z pompą,pasek ciągnie tylko zawory i pompę wody dla tego ma tak duży przebieg [200tyś] pompę wtryskową ciągnie łańcuch którego się nie wymienia.http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-ford-kuga-s-max-2-0-tdci-bedzin-i1428234271.html
Endrjuuu 23-02-2011, 20:12 Koledzy jaki kosz jest rozrzadu kompletnego do s-maxa 2.0 TDCI?
Koledzy jaki kosz jest rozrzadu kompletnego do s-maxa 2.0 TDCI?Podałem wyżej zamiennik+robocizna 200-300zł.
Tu orginał ale bez pompy wody.
http://ford.sklep.pl/pl,product,319413,diesel,zestaw,rozrzdu,ford,2,0,t dci.html
Endrjuuu 24-02-2011, 23:59 Podałem wyżej zamiennik+robocizna 200-300zł.
Tu orginał ale bez pompy wody.
http://ford.sklep.pl/pl,product,319413,diesel,zestaw,rozrzdu,ford,2,0,t dci.html
Dzięki i przepraszam nie zauważyłem. Mam jeszcze pytanko odnośnie oleju. Jakie są normy forda odnośnie oleju full synteic?
Mam pytanko....ostatni raz wymieniałem filtr paliwa przy przeglądzie w ASO w marcu przy 122kkm,teraz mam 138 i przegląd wyjdzie mi jakoś koło stycznia - nie wiem czy przy 140 zmieniają filtr paliwa....
Pytanie czy zmieniacie ten filtr tylko wg ASO (wtedy kiedy oni zalecają) czy tak jak zalecają inni "fachowcy" czyli przed zimą i na wiosne???
Marcin111 07-11-2011, 17:37 Ja wymieniam tak jak zalecają w serwisie co 20 tyś albo co rok.W/g mnie nie ma sensu wcześniej.
pozdr
czy tak jak zalecają inni "fachowcy" czyli przed zimą i na wiosneJa wymieniam na zimę filtr paliwa jest pewność że przy dużych mrozach nie zawiedzie,ja rocznie robię 40tyś to wystarczy na filtr,fabrycznie chyba zalecają co 60tyś.
Czyli najlepiej będzie jak doczekam do tych 142kkm i stycznia ? i przy okazji przeglądu i wymiany oleju wymienie wtedy filtr paliwa...autko stoi na noc w garażu więc mrozów zbytnio nie poczuje...
slavobos 05-03-2012, 17:47 Witam
Skorzystam już z założonego tematu.
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem S-Maxa :D. Samochód (przebieg 112 tyś km) posiada pełną historię z której wynika, że powinienem wymienić olej i filtr. Przy okazji chcę wymienić filtr powietrza, paliwa i kabinowy, bo było to wymieniane 36 tyś km temu.
W serwisie Forda zawołali za to 260 funtów (mieszkam w UK). Uważam to za lekką przesadę. W związku z tym kilka pytań odnośnie wymiany:
1. Czy można to zrobić samemu, na co uważać ? Wiem, że jest problem z odpowietrzeniem filtra paliwa, ale znalazłem link do wymiany w focusie- podobno to samo. Czy jakieś inne niespodzianki przy oleju albo innych filtrach?
2. Czy używać tylko oryginalnych filtrów forda, czy można jakieś zamienniki ? Jeśli tak to jakie?
3. Przeczytałem trzy tematy o oleju na forum, ale mam tylko większy mętlik w głowie.
Mogę kupić bardzo tanio ( za około 25 funtów za 5l) Formuła F 5W30 Pełny syntetyk. http://www.fordonlineparts.co.uk/product/Genuine_Ford_Oil_5W30_Formula_F_5litres_Fully_Synt hetic_F1502263-100
Mogę lać jeśli auto śmigało poprzednio na pół syntetyku?
Tylko nie mówcie, żebym jechał do serwisu, bo w UK jest chyba jeszcze niż w Polsce, jedna wielka niekompetencja. Nikt nic nie wie i na dodatek drogo.
Wolę zrobić sam i spać spokojnie.
Proszę o jakieś rady, podpowiedzi i sugestie.
Z góry dziękuję
Napewno sobie dasz radę, z wymianami tych filtrów i nie zajmie ci więcj jak godzikę .Myślę że wiesz że olej silnikowy najlepiej spuścić po jakiejś przejażdżce , chodzi o rozgrzanie tego oleju wtedy wszystko ładnie spłynie . co do filtra kabinowego trochę gimnastyki pod kierownicą i trzeba odkręcić jeden pedał zostawiajac na linkach ale to też łatwizna , po zdięciu zaślepki filtra kabinowego można wyciągnąć go palcami lub podważyć małym śrubokrtem i się wysunie . Ja nie lał bym półsyntetyka tylko syntetyk.te 112tyś.km. to niewiele .Jeśli nie wyświetlił ci się komunikat ,, wymiana oleju'' to napewno po jakimś czasie sie zaświeci mimo że wymienisz olej wtedy możesz go skasować sam ,jak to się robi znajdziesz na forum to proste .
slavobos 05-03-2012, 19:08 Dziękuje Eclipse.
Z technicznego punktu widzenia to wiem jak podejść do wymiany oleju. Wcześniej robiłem to zupełnie sam w galaxy Mk2. Bardziej mi chodziło o jakieś niespodzianki z rodzaju problem z odkręceniem filtra czy dolnej obudowy silnika.
A tak przy okazji jaki jest korek spustowy oleju: na normalny klucz, imbus czy jakieś inne ustrojstwo? Bo dawno dawno temu miałem scenica i musiałem dokupić specjalny klucz. W galaxy było ok.
A co z zamiennikami filtrów można stosować? w galaxy często zakładałem MAN i było ok. Jak jest w S-Maksiu?
Witam
Skorzystam już z założonego tematu.
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem S-Maxa :D. Samochód (przebieg 112 tyś km) posiada pełną historię z której wynika, że powinienem wymienić olej i filtr. Przy okazji chcę wymienić filtr powietrza, paliwa i kabinowy, bo było to wymieniane 36 tyś km temu.
W serwisie Forda zawołali za to 260 funtów (mieszkam w UK). Uważam to za lekką przesadę. W związku z tym kilka pytań odnośnie wymiany:
1. Czy można to zrobić samemu, na co uważać ? Wiem, że jest problem z odpowietrzeniem filtra paliwa, ale znalazłem link do wymiany w focusie- podobno to samo. Czy jakieś inne niespodzianki przy oleju albo innych filtrach?
2. Czy używać tylko oryginalnych filtrów forda, czy można jakieś zamienniki ? Jeśli tak to jakie?
3. Przeczytałem trzy tematy o oleju na forum, ale mam tylko większy mętlik w głowie.
Mogę kupić bardzo tanio ( za około 25 funtów za 5l) Formuła F 5W30 Pełny syntetyk. http://www.fordonlineparts.co.uk/product/Genuine_Ford_Oil_5W30_Formula_F_5litres_Fully_Synt hetic_F1502263-100
Mogę lać jeśli auto śmigało poprzednio na pół syntetyku?
Tylko nie mówcie, żebym jechał do serwisu, bo w UK jest chyba jeszcze niż w Polsce, jedna wielka niekompetencja. Nikt nic nie wie i na dodatek drogo.
Wolę zrobić sam i spać spokojnie.
Proszę o jakieś rady, podpowiedzi i sugestie.
Z góry dziękujęZupełnie się zgadzam co do fachowości angielskich serwisów,w moim silniku było tylko przelane o ponad 1.5 oleju.
Jak popatrzyłem w książkę obsługi to wlali go dokładnie tyle ile płynu do chłodzenia(w tabeli te wartości sąsiadują).Mechanik, o jakości zużytego oleju powiedział krótko-bidny,czyli bardzo zużyty.Serwis według ksiązki był ostatnio pażdziernik 2011.Patrzyłem jak robił wymianę,używał podnośnika i podstawek,ale było bezproblemowo.
...co do filtra kabinowego trochę gimnastyki pod kierownicą i trzeba odkręcić jeden pedał zostawiajac na linkach ale to też łatwizna...
No raczej nie taka łatwizna, raz byłem świadkiem wymiany w moim starym Maxiu, dojście jest fatalne i doświadczonemu mechanikowi sporo czasu to zajęło.... Ale co dla jednego będzie problemem drugi zrobi jednym palcem :-)
Natomiast prosta jest wymiana filtra powietrza, kilka wkrętów i 3 min. roboty.
slavobos 08-03-2012, 00:42 He he
Ja jak pierwszy raz wymieniałem filtr kabinowy w Galaxy to spędziłem w garażu 6 h. Ręce podrapane, setki przekleństw itd.
Za drugim razem odkręciłem mechanizm wycieraczek i po godzinie wszystko było gotowe (łącznie z wycieraczkami).
Także jak nie drzwiami to oknem trzeba.
pozdrawiam
andree74 11-03-2012, 08:21 slavobos....jeśli chodzi o niespodzianki przy wymianie oleju to może być problem z okręceniem pokrywy filtra oleju (najlepiej jest go poluzować na zimnym silniku). Korek spustowy jest na klucz imbusowy (niestety nie pamiętam rozmiaru, ale raczej ze standardowego kompletu pasują). Wymiana filtra kabinowego jest troszkę kłopotliwa ale wykonalna (najtrudniej wybrać wygodną pozycję do odkręcenia pedału gazu i plastikowej klapki zasłaniającej otwór przez który filtr wyciągamy), jak już to się uda ,to sam filtr też nie wy/wchodzi lekko (trzeba go odrobinę naginać podczas wkładania). Jeśli chodzi o wymianę filtru paliwa, to z mojego doświadczenia mogę podpowiedzieć iż należy dobrać dobrze zatyczki do przewodów paliwowych żeby dobrze pasowały , bo w innym przypadku paliwo szybko z nich spływa i jest kłopot potem z odpaleniem wozu. No i na koniec dodam iż ja używam filtrów firmy "Hengst" (filtr oleju, paliwa) więc jeśli kolega chce jakieś stosować zamienniki to ja mogę powiedzieć iż te u mnie działają prawidłowo. Innych filtrów nie testowałem . Powodzenia przy wymianie!
slavobos 12-03-2012, 02:27 Witam
Dziękuję za odpowiedź. Jak dobrze pójdzie, to w przyszłą sobotę zabiorę się za wymianę. Co do filtra kabinowego, to o ile sie orientuję to w angliku jest on po stronie pasażera, więc pedału gazu nie muszę odkręcać.
O problemach z odkręceniem filtra oleju a także z cofającym się paliwem już czytałem, mimo to raz jeszcze dziękuję za cenne uwagi.
Wszystkie filtry i olej F 5W30 (6l) zamówiłem na stronie forda, koszt 82 f z wysyłką. W serwisie chcieli 260 f z robocizną. Ja jednak wolę trochę poleżeć w garażu (oczywiście w ramach zdrowego rozsądku) i zaoszczędzić.
pozdrawiam
A ja mam pytanie odnośnie filtra powietrza. Przy moim TDCi 140km z planu serwisowego zalecają wymianę po 60tys.km. I faktycznie przy przeglądzie przy 40tys km filtr nie był wymieniany. Szok. :!: Z ciekawości zajrzałem do filtra i wygląda nieciekawie, pełno tam piachu, brudu, liści, sam filtr mocno przybrudzony. Nie wiem co wy sądzicie ale ja zamierzam zainwestować w nowy filtr i sam sobie wymienię.
W pozostałych autach (diesle) zawsze wymieniałem filtr co roku i ok 10tys km. Powszechnie wiadomo, że współczesne diesle są czułe na różne czynniki, m.in. na jakość paliwa, oleju i właśnie powietrza, więc nie rozumiem skąd taka polityka Forda, żeby zmieniać filtr powietrza po 60tys.km. Może ktoś mnie oświeci?
Przy moim TDCi 140km z planu serwisowego zalecają wymianę po 60tys.km. I faktycznie przy przeglądzie przy 40tys km filtr nie był wymieniany. .... nie rozumiem skąd taka polityka Forda, żeby zmieniać filtr powietrza po 60tys.km. Może ktoś mnie oświeci?
Ja też tego nie kumam i też mnie to ździwiło,ale tak już jest planowo w ASO.Dlatego ja zawsze każe im wymieniać przy przeglądzie dodatkowo filtr powietrza i kabiny (wypada mi raz w roku)
Oni sie dziwią oczywiście,ale ja mówie ze to na pewno NIE ZASZKODZI autku :D
Czyli wrzucasz filtr z ASO? U mnie na filtrze napisana nazwa firmy Fomoco. Nie wiem jaki kupić, oryginał czy jakiś zamiennik dobry. Coś polecicie?
A tak na marginesie - wymiana filtra powietrza to chyba najprostsza czynność obsługowa w aucie i wolę zrobić to sam niż płacić za to jakiemuś leszczowi z ASO ;)
Czyli wrzucasz filtr z ASO?;)
Tak...z 2 powodów:
1.Mam zniżki jako stały klient przez co zakup wszystkiego poza ASO a u nich robota wychodzi mi na to samo praktycznie...
2.Jak chesz mieć gwar 12 to musisz mieć kupione lub kupić u nich TYLKO oryginalne części...
Slartibartfast 19-03-2013, 20:37 2.Jak chesz mieć gwar 12 to musisz mieć kupione lub kupić u nich TYLKO oryginalne części...
A ja kupiłem klocki EBC Red u pawpor i montowałem je w ASO przy przeglądzie od razu kupując G12 i ani słowa o takich wymogach nikt nie powiedział
EDIT: Sorki, przypomniało mi się, że to nie było u pawpor...
Wymiana filtrów przy każdej wymianie oleju lub częściej to słuszna decyzja.
W moim poprzednim aucie (Passat) wymianiałem zawsze filtry i olej co 1 rok (tak się składało, że to było co 5-10 ys.km) i mimo przebiegu ok 220tys km auto chodzi jak żyleta, silnik nie brał oleju itp. Także wierzę, że tutaj nie ma co oszczędzać.
A swoją drogą wiecie może co idzie z fabryki jako oryginalny filtr powietrza? Czy te filtry różnią się jakością? Czyli krócej zakładać jakiegoć Filtrona, czy raczej Knechta, Manna, oryginał Forda bo znacznie różnią się ceną.
Pozdro
montowałem je w ASO przy przeglądzie od razu kupując G12 i ani słowa o takich wymogach nikt nie powiedział
...
Mi tak powiedziano w ASO od razu i poczytaj opis warunków gwar 12,tam też coś o tym piszą z tego co pamiętam...
Pewnie Filtron,kupilem ostatnio Knecht,ale jak pamietam to chyba tez by robiony przez Filtron.
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
jamacieq 20-03-2013, 10:26 Główny mechanik z salonu Forda (znajomy) też polecał Filtrona.
Mi tak powiedziano w ASO od razu i poczytaj opis warunków gwar 12,tam też coś o tym piszą z tego co pamiętam...
Offtop - mi nie sprzedano GW12 jak pojechałem na przegląd z oryginalnymi częściami Forrda kupionymi poza ASO. Infolinia techniczna Forda też mnie olała ciepłym siuśkiem.
gregor75 20-03-2013, 11:36 U mnie na filtrze napisana nazwa firmy FomocoA swoją drogą wiecie może co idzie z fabryki jako oryginalny filtr powietrza?
Oryginałem jest właśnie Fomoco, lecz nie jest to producent,tylko dostawca oryginalnych części ford.
Oryginałem jest właśnie Fomoco, lecz nie jest to producent,tylko dostawca oryginalnych części ford.
FoMoCo to skrót od Ford Motor Company...:D
adrianszy 14-09-2013, 11:22 Moze mi ktos pomoc ? Chce wymienic sam olej,moje pytanie czy konieczne jest zdjecie dolnej oslony silnika aby sposcic olej .Z gory dzieki.
adrianszy 14-09-2013, 12:37 Konieczne !
dzieki:mad:
Lepiej przy wymianie spuszczać olej dołem czy wysysać specjalnym przyrządem górą? Bo spotkałem się z opinią, że lepiej górą bo w ten sposób więcej się odessie. Mnie zawsze się wydawało, że najlepiej dołem po rozgrzaniu oleju bo sobie biernie wszystko spłynie z zanieczyszczeniami.
pewnie że lepiej dołem, niby czemu górą ma się więcej odessać? przecież ta zasysarka ciągnie z miski
adrianszy 15-09-2013, 13:00 Wymiana przebiegla bezproblemowo,prowizoryczne najazdy(3 plytki chodnikowe i gruba decha pod kazde z kol) chyba 8 srub (klucz 10) aby zdiac oslone silnika ,imbus 8 do sruby spustowej w misce oleju (dzieki najazdom chyba nawet lepiej bo sruba spustowa znajduje sie w tylnej czesci miski olejowej) jeszcze tylko klucz 27 do obudowy filtra oleju.Na koniec kasowanie inf. " wymiana oleju" (jednoczcesnie nacianelem hamulec i gaz wtedy wlaczylem zaplon (nie zapalajac silnika)ok 10-15 sekund cos tam pilalo nie pamietam dokladnie ale chodzilo o resetowanie ,potwierdzilem "ok" i po robocie.
to Forum to fajna sprawa mozna wiele sie dowiedziec nie koniecznie wychodzac z domu:>
Nie wiem ilu z was tak naprawdę :027: wymieniało olej w S-Max .
Podpowiem tylko .... że po spuszczeniu oleju z miski pod silnikiem nie spłynie wszystek olej ,
po wyjęciu filtra olejowego ja użyłem jeszcze wężyka i odessałem z tej rurki jeszcze ok.szklanki oleju .
No właśnie dokładnie coś takiego mi mechanik powiedział, ale pytam na forum żeby się upewnić. Szklanka to ok 200ml więc całkiem sporo.
Jarek G. 15-09-2013, 20:52 Zawsze po wyjęciu wkładu filtra należy odessać to co w nim pozostaję. A pozostaje całkiem sporo. Szczęśliwi co mają metalowy filtr przykręcany.
Pozdro.
Sam się ostatnio dowiedziałem od kolegi, który zmieniał olej w avensisie. Cala operacja wykonana bez odkrecania korka, tylko odessali, wymienili filtr i zalali... Expres normalnie :> i sam się zaczem zastanawiać... W sumie jak nic nie cieklo, to nadal nie powinno...
Sory, że odkopuję troszkę, ale dzisiaj zrobiłem wymianę oleju i mechanior twierdzi, że czasem jest tak, że z miski nie wszystko spłynie grawitacyjnie przez korek, za to ssaczem dojdzie do samego dołu miski. Ponoć w eSie nie da się przez bagnet siorbaczem wyciągnąć wszystkiego więc u mnie spuścili klasycznie przez korek miski.
Oczywiście wszystko zależy od fachowości i zaangażowania speca, bo najlepszym sprzętem zawsze można tylko po łebkach załatwić każdy temat.
Witam jestem posiadaczem Forda S-Maxa z silnikiem 2.0 TDCI Duratorq 140PS 103Kw 2006 od kilku dni. Zakupiłem już wszystkie filtry, olej, płyny ale kompletnie nie mam pojecie jaki pasek kupić tzn szerokość i ile zębów ma mieć.
Witajcie. Tak z ciekawośći jaki fabrycznie olej lany jest do S-Max 2.0 TDCI po lifcie? Jaki producent? Bo rozumiem że 0W30 tak? Ile tal litów wchodzi?
Ja już kilka zalań zrobiłem na takim: MOBIL SUPER 3000 X1 FORMULA FE 5W30
Raz zalałem "fordowski" potem właśnie mobil i jakoś silniczek ciszej pracuje a zwłaszcza łańcuch rozrządu (bądź jego napinacz).
Zawsze spuszczam korkiem misy olejowej, staram się dużą strzykawką z wężykiem odessać resztki oleju z filtra wlewam 5 litrów świeżego oleju i zawsze mam stan lekko ponad połowa podziałki na bagnecie.
lucas4891 07-03-2020, 14:13 Olej ma spełniać normy wymagane przez producenta silnika . Te znajdziesz w książce serwisowej, lub dowiesz się w hurtowni części.
Marka raczej mniej ważna od interwału i sposobu eksploatacji. Wymieniać co Max 15 tyś km.
Siłowe polecenie konkretnej marki jest bardziej religia niż racjonalnym doradzaniem. Oczywiście każdy producent ma swoje dodatki ulepszajace itd. Ale i tak najważniejszy jest interwał moim zdaniem..
Tak na marginesie, to jest silnik od PSA który zalewa do swoich aut Total. Ford miał i chyba dalej ma kontrakt z Castrolem więc...
Co ile wymiana paska, napędzającego alternator?
Czy jeden pasek napędza alternator i klimę?
lucas4891 12-03-2020, 17:35 Nie ma interwału wymiany paska osprzętu.
Ocena organoleptyczna. Jeśli widać na pasku pęknięcia od strony wieloklinu (na styku rolki napinacza np.) to trzeba wymieniać.
Profilaktycznie możesz zmienić. Kosztuje grosze a jak się zerwie to może narobić bałaganu w rozrzadzie
Bump:
Czy jeden pasek napędza alternator i klimę?
Tak jeden pasek
Kosztuje grosze a jak się zerwie to może narobić bałaganu w rozrzadzie
a co ten pasek ma wspólnego z rozrządem ?
W Vectra, wymiana paska była prosta. A jak w Maksiu?
lucas4891 13-03-2020, 19:27 a co ten pasek ma wspólnego z rozrządem ?
Teoretycznie NIC.
Ale praktycznie.... Może się zerwać i wkręcić między koło pasowe i obudowę rozrządu. Następnie obudowa rozrządu uszkadza pasek rozrządu, lub pasek osprzętu wykręca się bezpośrednio w rozrząd. Resztę pozostawiam wyobraźni szanownego kolegi.
Są konstrukcje bardziej lub mniej podatne na taki przebieg zdarzeń, ale ja nawet nie podejmuje ryzyka za dosłownie kilkanaście złotych
|
|