Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Nie mogę wyłączyć ogrzewania


Grzaniec
17-09-2009, 09:50
Witam,
Ostatnio pojawił się u mnie problem z wyłączeniem ogrzewania. Mimo przesunięcia pokrętła regulacji temp. na pozycję min (niebieskie) ogrzewanie dalej grzeje - nie na max, ale jednak dogrzewa powietrze wpadające do kabiny.
Gdzie szukać przyczyny?? Galaxy 2.3 z manualną klimą. Wiem, że filtr kabinowy mam do wymiany (jest już dość mocno zabrudzony, bo 1 i 2 bieg dmuchawy ledwo co dmucha....ale nie było czasu by wymienić - ale to raczej nie powinno mieć związku z ogrzewaniem??)

stibi
21-09-2009, 11:46
Hi. u mnie to samo. juz coraz rzadziej wlaczam klime i wlasnie mimo wylaczonego ogrzewania z kratek wylatuje powietrze delikatnie cieple. Chyba tez mam do wymiany filtr pyłkowy kabiny bo strasznie paruje przednia szyba.

stibi

RafałB
21-09-2009, 12:20
Masz manual czy climatronic?Bo w automatycznej to normale że sam reguluje np przy 22 stopniach w lecie leci chłodniejsze powietrze...

Grzaniec
21-09-2009, 13:40
U mnie jest taki objaw, że po rozruchu zimnego auta (rano) i przy wyłączonej klimie (manual) leci zimne powietrze (o temp otoczenia - rano jest już chłodno). Jednak w miarę jak silnik nabiera temperatury - powietrze z kratek zaczyna się ogrzewać - a pokrętło ogrzewania cały czas max w lewo - czyli na jak najzimniejsze:(....Co prawda wczoraj objaw jakby zmalał - podejrzewam, że nie domykała mi się klapa sterująca przepływem ciepłego powietrza z nagrzewnicy (o ile taka jest w Galaxy). Problem tylko w tym, czym ona jest sterowna - za pomocą linki (wtedy linka mogła się np. uciągnać) czy jakiegoś silnika (jak elektryczny, to może gdzieś się przycina) jak pneumatyczny -to może któryś z węży jest nieszczelny.....Powiedzcie, jak jest rozwiązane dopuszczanie ciepłego powietrza z nagrzewnicy - warto by było coś wiedzieć, zanim rozbiorę połowę auta:)

stibi
21-09-2009, 13:51
klima manualna. powietrze jest delikatnie, bardzo delikatnie cieple. myślałem najpierw ze mam włączone grzanie ale gałka przekręcona w lewo czyli powinno wiać zimnym powietrzem przecież teraz już nie ma upałów przeszło 30 stopni. dziś mam do zrobienia kilka kilometrów to sprawdze czy będzie znowu ciepełko;))))

stibi

sajonara
21-09-2009, 14:19
U mnie też ten objaw wystąpił kilka razy, najlepiej odczuwa sie to po włączeniu ciepłego jeszcze silnika na przykład po postoju (wtedy od razu bije dobrze ciepłym powietrzem). Ja sobie poradziłem tymczasowo szybko obracając pokretłem (ciepłe-zimne) w lewo i w prawo. Po tygodniu grzanie "na zimnym" się pojawiło znowu. Jak ktoś coś wymyśli to będziemy wdzięczni, bo widzę, że problem "na manualu" ma kilka osób.

subratri
21-09-2009, 15:22
zaraz. Lekko ciepłe powietrze może lecieć dlatego, że kanały dolotowe powietrza nagrzewają się. Jeśli na dworze jest 18 stopnii to w aucie może być gorąco. Ja też tak mam, że powietrze z kratek leci kilka stopni cieplejsze niż temp. otoczenia. Taki już urok samochodów z klimą. Jak jest klima to nikt nie przejmuje się ułożeniem przewodów w zimnym miejscu tylko upina je tam gdzie mu wygodnie. W galu to zjawisko jest dość intensywne. W mondeo - prawdopodobnie dlatego, że były wersje bez klimy - nawet w upalny dzień można wychłodzić wnętrze, w galu niestety nie.

Grzaniec
21-09-2009, 16:04
zaraz. Lekko ciepłe powietrze może lecieć dlatego, że kanały dolotowe powietrza nagrzewają się.

Nie chodzi o nagrzewanie się kanałów. Wyobraź sobie, że na zewnątrz masz 10-12st C. Odpalasz auto po nocy - zimny silnik. I z nawiewów leci powietrze o mniej więcej temp otoczenia, które to wraz z nagrzewaniem silnika podgrzewa się - czyli ewidentnie ogrzewanie nie jest do końca wyłączone. Albo jeszcze inny, nawet lepszy przykład - jazda nocą, przez las....powinno lecieć naprawdę chłodne powietrze, a to nagrzewa się równocześnie z nagrzewaniem silnika.

Ponawiam pytanie - jak w Galaxy jest sterowna klapa od ogrzewania - linka, silnik??

Arpgor
21-09-2009, 16:17
Jeśli się dobrze nie mylę nie ma linek tylko wszędzie silniczki. (masakra)Ja mam klimatronik to nie odpowiem ci na pewno, ale świta mi, że gdzieś tutaj czytałem, że ta ręczna klima to tylko z nazwy ręczna.

Przemek_PC
21-09-2009, 16:40
Na wyłączonym silniku kręcąc pokrętłem temp. można wyczuć czy linka czy silnik, dobry słuch i nasłuchiwanie odgłosów poruszania klapy szczególnie w pozycjach skrajnych. Jeśli nic nie słychać a pokrętło kręci się bez wyczuwalnego oporu to raczej silnik. Jak nie dasz rady stwierdzić czy silnik czy linka to sprawdzę w TIS.
A tak na marginesie to mam klimatronik i kiedy miałem niesprawną klimę miałem dokładnie tak jak Ty, rano chłód a później już coraz cieplej. Z klimą jest oczywiście ok.

Grzaniec
21-09-2009, 21:31
Na wyłączonym silniku kręcąc pokrętłem temp. można wyczuć czy linka czy silnik, dobry słuch i nasłuchiwanie odgłosów poruszania klapy szczególnie w pozycjach skrajnych. Jeśli nic nie słychać a pokrętło kręci się bez wyczuwalnego oporu to raczej silnik.

takie mam wrażenie...opór linki jednak bym wyczuł:(

kiedy miałem niesprawną klimę miałem dokładnie tak jak Ty, rano chłód a później już coraz cieplej.

kurcze...moja klima też zaczęła coś szwankować:roll: - ostatnio bardzo rzadko się uruchamiała, mimo włączonego przycisku....co ciekawe - zaraz po rozruchu auta, zwłaszcza rano - startowała prawie zawsze, a w ciągu dnia, jak już temp były większe - start klimy udawał się raz na jakiś czas....

Zacznę chyba od tego, że wymienię filtr kabiny - w końcu muszę się za to zabrać. Potem muszę się dobrać do dziwnego czujnika pod schowkiem - kiedyś już miałem problem z uruchamianiem klimy - obrót tego czujnika (prawdopodobnie oszronienia) o jakieś 90st zakończył problemy ze startem klimy i załączała się 10/10 razy. Ostatnio problemy ze startem klimy powróciły, do tego ogrzewanie zaczyna samo dogrzewać a z kratek na 2 biegu ledwo co leci nawiew....normalnie auto samo się szykuje na zimne dni i nie pozwala mi zmarznąć:D

subratri
21-09-2009, 23:35
Odpalasz auto po nocy - zimny silnik. I z nawiewów leci powietrze o mniej więcej temp otoczenia, które to wraz z nagrzewaniem silnika podgrzewa się - oj bo podgrzewa się przód auta od silnika który jest gorący, mając zatkany kabinowy, powietrze leci jeszcze wolniej więc jeszcze bardziej się nagrzewa... to moje zdanie, ale chyba jednak szukasz usterki której nie ma... jeśli temperatura powietrza które wpada jest wyższa o dwa czy trzy stopnie od temp otoczenia to chyba tak ma być. poza tym ... pod kokpitem masz takie rzeczy jak zegary które są gorące, radio, które grzeje, nagrzewnicę która promieniuje na boki, wzmacniacz od radia, skrzynkę bezpieczników (wraz z przekaźnikami) wentylator nadmuchu (raz że spręża - spiętrza trochę powietrze dwa że sinik się kręci i grzeje, zaraz przy grodzi masz gorący silnik, wydech i takie tam... kanały są czarne i naprawdę mają się od czego zagrzać a lecące powoli powietrze bardzo chętnie odbiera od nich tą energię. ale to tylko moje zdanie.

Grzaniec
22-09-2009, 08:20
oj bo podgrzewa się przód auta od silnika [........]

Uwierz mi, że na podgrzanie nawiewu o stopień czy dwa nie zwrócił bym uwagi. Ewidentnie układ dopuszcza powietrza z nagrzewnicy. Zresztą - jak pisałem efekt ten obecnie mi zanikł - czyli co - przestały się podgrzewać kanały od silnika??;) Po prostu jakimś cudem klapa od nagrzewnicy w końcu się prawidłowo domknęła. Przyznam się szczerze, że skoro udało się ją domknąć, to na razie nie dotykam się do pokrętła od ogrzewania:576: a jak robi się zbyt zimno, to korzystam z tylnej nagrzewnicy. Po prostu nie mam czasu do tego zajrzeć, a nie uśmiecha mi się jeździć z dogrzewaczem:)

falcon226
14-05-2012, 09:10
Wczoraj z ciekawości sprawdziłem,u mnie regulacja klapy ciepłego powietrza jest sterowana silniczkiem.Teraz moje pytanie.Mam rozumiec ze nagrzewnica pod kokpitem działa cały czas??czy lato czy zima?bo cały czas myślałem,że kiedy daje pokrętło na "zimne pole"to jakis elekrozawór wyłącza obieg cieczy w niej.Pozdrawiam.

ranicha
14-05-2012, 20:07
Dokładnie tak,nagrzewnica cały czas się grzeje a o przepływie ciepłego i zimnego decyduje przepustnica,tak jest z klimą manualną,jak w klimatronicu to nie mam pojęcia.

Stefano
14-05-2012, 23:31
Nagrzewnica cały czas grzeje, a chłodniczka klimy cały czas chłodzi, oprócz opcji "ECON" / wyłączony kompresor/. O temperaturze wtłaczanego powietrza do kabiny decyduje położenie klap, które kierują ten luft częściowo przez nagrzewnicę lub chłodniczkę klimy. Klapy są regulowane silniczkami sterowanymi klimatronikiem lub manualnie.

falcon226
15-05-2012, 11:41
No to przegrałem flaszkę.Załozyłem się z kumplem ,ze nie grzeje cały czas ,żeby silnik sie szybciej dogrzał.Z drugiej strony wydaje mi sie ,ze bez sensu to troszku wymyślił producent,no ale moze o czymś jeszcze nie wiem i tak musi być.Dziękuje koledzy za info i pozdrawiam.

Stefano
16-05-2012, 23:49
No to przegrałem flaszkę.Załozyłem się z kumplem ,ze nie grzeje cały czas ,żeby silnik sie szybciej dogrzał.Z drugiej strony wydaje mi sie ,ze bez sensu to troszku wymyślił producent,no ale moze o czymś jeszcze nie wiem i tak musi być.Dziękuje koledzy za info i pozdrawiam.

Moze jeszcze nie przegrałeś, bo jak zimny silnik to ciepły płyn co prawda idzie cały czas przez nagrzewnicę, ale klapa temperatury jest przymknięta celem nie oddawania ciepła i nie grzeje kabiny, a to ma sens.
Pozdr.

michal1981g
27-12-2013, 22:09
Witam

Pomoże ktoś i powie mi gdzie szukać silniczka i klap od rozdziału powietrza "ciepłe -zimne", u mnie się coś niestety XXXXXX i nie chciałbym niepotrzebnie rozbierać połowy samochodu, a w tym temacie niestety się nie wyjaśniło gdzie one są

Klima manual

Pozdrawiam

Słówko
wojtekn

michal1981g
30-12-2013, 18:57
witam ponownie

i jak wie ktoś gdzie szukać silniczka i klap rozdziału temperatury w galaxy mk2

Pozdrawiam

rodxynek
30-12-2013, 23:51
Przy klimatroniku - na szczycie obudowy nagrzewnicy. W MK1 trzeba zrzucać deskę, żeby się do niego dostać.

michal1981g
31-12-2013, 08:49
Przy klimatroniku - na szczycie obudowy nagrzewnicy. W MK1 trzeba zrzucać deskę, żeby się do niego dostać.

ja mam manualną klimę no i MK2

szukałem na necie i jakoś nigdzie łącznie z tym forum i forum SGA nie mogę się doszukać jednoznacznej odpowiedzi, w książce sam naprawiam - pomimo że autor twierdzi że odnosi się ona do Galaxy MK1 jak i MK2 do 2006 to jest to opisane na MK1 i tam podobno sterowane jest to podciśnieniem.

Pamiętam że na podciśnieniu miałem to w Mondeo MK1 jak i MK2

gorny7
02-01-2014, 22:19
na pewno sa silniczki i vagiem można je jakoś sprawdzic czy prónie testować ich pracę było gdzieś na forum jak znajde to wrzuce linki.
Dojście do nich to jak juz pisali koledzy zrzucanie całej deski jak do nagrzewnicy
warto sprawdzić tez vagiem bledu silniczków
i bingo i kilka ciekwych informacji
https://www.sgaf.de/node/253294
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=174128&highlight=klapy+nawiewu
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=71357&highlight=klapy+nawiewu
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=90514