Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] luz na piascie
Witam zauwazylem dzis ze jest duzy luz na piascie tylnego kola, podczas ruszania kolem slychac stuki lozyska juz sie nie da dokrecic , wydaje sie ze lozysko jest dobre bo jest "nie wyje " jak moze byc przyczyna , czy mozna z czym takim jezdzic ?? co najbardziej sie wyrabia piasta czy czop ??
Moze ci w rezultacie trzec opona o rame jezeli to rower. Jezeli URSUS C-330 to mozna jezdzic bez problemu puki ci olej nie pujdzie przez uszczelniacz. Ciezko powiedziec bo nikt nie wie dokladnie o jaki typ ci chodzi pojazdu
No tak sory moje niedopatrzenie juz uzupelniony profil ale dla pewnosci to escort 1,6 16 v 96 r
mi sie wydaje że to bedzie łożysko, to że nie wyje to nie oznacza ze jest dobre.
lozysko nowe wiec to nie to
Moze poprostu masz bierznie juz wyrobiona i nawet mowe lozysko bedzie mialo luzy, do wymiany bierznia a nawet chyba cala piasta to jak dobrze pamietam to wierznia jest wytoczona na piascie.
jak dobrze pamietam to wierznia jest wytoczona na piascie.
Źle pamiętasz. Bieżnia zakupiona z łożyskiem jest wbijana w bęben a łożysko na czop piasty.
podczas ruszania kolem slychac stuki lozyska
A skąd wiesz, że to łożysko? Może tulei gumowej już nie ma? Napisz
co sprawdziłeś
zaraz zaraz. Jak rozkrecalem to moze i fakrycznie bierznia zewnetrzna jest wbijana w beden ale na piaste nic sie nie nabija czyli na piascie bierznia nie jest wymienialna tylko cala piasta.
bierznia nie jest wymienialna
Pewnie że nie jest. Bieżnia jest elementem składowym łożyska. To po niej toczą sie wałeczki łożyska
a wiec tak podnioslem wczoraj auto , sciagnolem dekielek i podczas porusznia kolem widac ze wychodzi smar z lozyska a dokladnie to wychodzi z pomiedzy biezni a rolek czyli jest luz na lozysku , dodam ze juz sie nieda dokrecic lozyska a lozysko jest nowe .
No dobra ale jak zdejmowalem beben to lozyska same wylecialy. W bebnie moze i sa wbite bierznie ale na piascie nic nie bylo nabite a lozyska jak wylecialy to jak dobrze pamietam to bez bierzni, same waleczki z koronkami, czyli mi sie wydaje ze bierznie wewnatrzna maja juz wytoczona na piascie. Czy moze wewnetrzne tez nabija sie na piaste? Tylko moze nie zauwazylem.
Wewnętrzne bieżnie że tak powiem są elementem łożyska. Są stałe - stoją razem z czopem. Osadza się je na czopie piasty zakładając bęben na tenże czop. Łożyska są w bębnie włożone. Nakładasz bęben na czop. Wchodzi ciasnawo, pasownie, wtedy właśnie łożyska trafiają na swoje miejsce na czopie. Pewnie mam jakieś stare łożysko to po południu zrobię trepanację, żeby jaśniej wyklarować
mnie nie interesuje trepanacja lozyska tylko chce sie dowiedziec co w moim przypadku moze byc uszkodzone ?? tylko tyle .
Luzu w escorcie na tylnich kolach sie nie skreca. Az z ciekawosci poszukalem i faktycznie wewnetrzna bierznia jest. Wymieniles cale lozysko wlacznie z bierzniami? Moze poprostu po wymianie za mocno dokreciles a ze moze juz piaste masz wyrobiona to za bardzo sie do siebie zeszly i przez to mialo za ciasno i wyrobilo sie.
skrecalem kluczem dynamometrycznym , ale juz nie wazne kupilem uzywke caly komplet i jutro bede zakladal i zobacze co jest ze taki luz wystapil .
Muszę Ci powiedzieć, że mi pomogła dopiero wymiana czopów piast.
mnie nie interesuje trepanacja lozyska .
To forum jest dla wszystkich a nie tylko dla Ciebie. Skoro wyszła przy okazji kwestia budowy tego ustrojstwa to mówimy o tym .
corneliusab 18-01-2010, 20:52 No i mnie tez dopadla ta niemila przyjemnosc luzu. Od kilku dni cos mi buczalo z tylu w czasie jazdy ale myslalem, ze to opony zimowe bucza/chucza, bo wlasnie od kliku dni zrobilo sie cieplej i temp. jest powyzej 0°C, dzis np. 5°C. Jednak dzis cos mnie tknelo poruszac tylnymi kolami i no i mam luzne kola, prawe dosc znacznie, a lewe tez ma lekki luz. Jakie czesci sa potrzebne do wymiany: rozumiem, ze lozyska, bierznie, uszczelniacze, smar, moze jeszcze nakretka i kapselek, i czy cos jeszcze:?: W sobote chce podjechac do kumpla troche chociaz podciagnac nakretke, moze cos pomoze na jakis czas, co myslicie:?: Mam tylko nadzieje, ze to nie czop sie wyrobil bo wymiana lozysk chyba nic nie da w takim wypadku:?:
Pozdrawiam
lozyska, bierznie, uszczelniacze, smar, moze jeszcze nakretka i kapselek Kapselek można sobie podarować a bieżnie są z łożyskamitroche chociaz podciagnac nakretke, moze cos pomoze na jakis czas, co myslicieOna już jest dokręcona sporym momentem, nie robiłbym tegoMam tylko nadzieje, ze to nie czop sie wyrobil bo wymiana lozysk chyba nic nie da w takim wypadkuWiesz. Czop teoretycznie wyrobic się nie powinien bo jak? Łożysko na nim stoi , ale ja zauważyłem skasowanie luzu po wymianie czopów dopiero, więc nie wiadomo czy u Ciebie nie będzie podobnie. Skoro jednak piszesz że buczy, to będę dobrej myśli i stawiam na same łożyska. Simmering i smar nowy oczywiście bezwarunkowo. Powodzenia ;)
corneliusab 18-01-2010, 22:54 To mowisz, ze podciagniecie na nakretce nic nie da:?: Bo myslalem, ze dokrece troche, i jeszcze pare dni bede mogl normalnie posmigac, bo w tym tygodniu to nie mam w ogole czasu na jakiekolwiek rzezby przy aucie, dopiero w sobote jak cos. Duzy problem jest z wybiciem biezni, do imadla bede mial dostep:?:
Pozdrawiam
Nie jestem pewien, że nic nie da. Ja bym tak nie robił. jak pierwszy raz odkręcałem nakrętke to nie było szans żeby ją ruszyć bez rozwarstwiania. Nakrętki miej koniecznie nowe. Nie jest problem z wybiciem. Bierzesz kawałek preta i tłuczesz z przeciwnej po przekątnej, kiedy beben będzie leżał raz na szpilkach a raz na drugiej stronie. Po dokręceniu trzeba sprawdzić czy bęben się luźno obraca. ja nowe łożyska zatarłem zaciskając je nadmiernie... Teoria swoje a praktyka...
corneliusab 18-01-2010, 23:11 Dzieki Darnel, to bedzie trzeba zamowic komplet lozysk i robota czeka, dawno nic nie grzebalem przy essim:D chyba sie za mna stesknil:D
A powiedz mi, sa dwa uszczelniacze na jedno kolo czy jeden uszczelniacz:?:
Pozdrawiam
Jeden uszczelniacz jest, od strony mocowania czopa. Nakrętki kup bo niby można z 3 razy użyć ale jak nie ruszałeś to będzie bieda... Powodzenia...
corneliusab 18-01-2010, 23:36 Jakis rok temu odkrecalem bo zmienialem szczeki i cylinderki:) Dobra, dzieki.
Pozdrawiam
Polecam kupić 8 śrub i od tej pory odkręcać tylko czop piasty. Ja przy pierwszej operacji urwałem kilka śrub, ale jak je teraz wymienisz to masz kolejnym razem bez ruszania łożyska.
|
|