Zobacz pełną wersję : Duże dociążenie Rangera lub ciężka przyczepa


zbizukow
22-09-2009, 10:59
Witam wszystkich Rangerowców na forum, czytam wasze wątki niemniej postanowiłem się podzielić swoimi spostrzerzeniami o Rangerze. Kupiliśmy 2 takie auta, jeden XLT drugi Limited, rok 2008 wersje 2,5 l. Czy ktoś dociążał pakę ładunkiem ok 1 tony? Czy ktoś ciągał przyczepę lub lawetę powyżej 2 ton, bądź co bądź wszystko w normie parametrów maxymalnych.
Mój Limited zachowuje się dziwnie, objaw to nierówny ciąg, tarpanie czy pulsowanie, objawia się to tylko przy dużych obciążeniach i na nierównej lecz utwardzonej drodze. Z przyczepą o masie ok 2t normalnie nie ma jazdy. Właśnie byłem w servisie, odpowiedź to ten typ tak ma, że to pierwsze ich takie zgłoszenie i że wszyscy to auto traktują rekreacyjnie, powiedzcie czy to prawda? nikt nie wozi ani nie ciąga większego ciężaru?? Zaraz testujemy XLT - jeśli objaw będzie inny niż w Limited zrobimy normalnie aferę Serwisową.

gajduss
22-09-2009, 12:01
witam
XLT 2,5 TDCI - 2 razy woziłem nim ciężąr powyżej 1 T(na moje oko ok 1,5), myslałem ze sie złamie ale szedł idealnie nawet komfort jazdy był lepszy :). Zadnych dziwnych objawów.
pozdrawiam

Pawel
22-09-2009, 12:32
Witam
U mnie to samo.
W przyczepce z hamulcem najazdowym i ładunkiem około 2t strasznie szarpie,
natomiast w przyczepce bez hanulca (masa do 900kg) jazda była bardzo przyjemna.
Pozdrawiam
dooddie

bikej
23-09-2009, 06:24
no niezle jaja... a ja wlasnie mam w planach kupic przyczepke - taka do 3t.

skorsky
23-09-2009, 07:50
przyczepy nie ciągałem

ale zdarzyło mi się dwa razy wieźć cuś ciężkiego:

- kamień do ogrodu - ok. 1t
- paletę bloczków betonowych też ok. 1t

żadnych dziwnych objawów nie stwierdziłem

poza oczywiście bujaniem auta na boki (zwłaszcza przy bloczkach - wysoki ładunek) i dużo gorszą skutecznością hamowania (masa).

misialek
23-09-2009, 11:12
Wożę regularnie od 200kg do ponad tony, zawsze idzie równo, gładko, bez szarpania. W zależności od ładunku siada mu tylko dupa i tyle. Coś masz skopane. Silnik Ci idzie nierówno/przerywa czy auto się telepie samo z siebie?
Sparwdź ciśnienie w oponach, może masz za małe i auto pod obiciążeniem zaczyna pływać po drodze.
Może jeździłeś sporo na 4H/4L po asfalcie i juz zajechałeś krzyżaki, wielokliny i teraz masz tam spore luzy które własnie wychodzą jako telepanie.

zbizukow
23-09-2009, 11:28
Witam. Jeszcze kilka informacji. Obecny przebieg Limited - 37tyś km, XLT - 35 tyś.km, zaś kilka miesięcy temu woziłem obydwoma panele podłogowe - cięzar jednorazowy na każdego ok 1,5 tony - wszystko było ok, choć zad siedział na maxa, teraz niestety nie jest jak trzeba. Sprawdzaliśmy XLT - ten sam objaw, już widzę jak się naudzieram z serwisem. Jedziemy po niedzieli na dwa jednocześnie, bierzemy lawetę o masie całk. 2990 kg i po 1 tonie cementu na każdego i będzie jak nic zadyma normalnie, nie daruję. A przy okazji, chromy halogenów i lusterek są do bani, już wymieniają w limitedzie wszystkie, gała biegów w limitedzie też, maskownica przełączników szyb tak samo. Co do rdzy pasa tył to wymieniajcie śruby odbojów na niklowane lub cynkowane bo to one rdzewieją i leci po pasie tylnym, ten da się wyczyścić a na pierwszy rzut oka wygląda jakby to on rdzewiał. Czujnik temperatury żle nam pokazywał - też już wymieniają. Naprzykrze się im na maxa normalnie. To tarpanie to nie jest wina jednostki napędowej ani wogóle napędu, na luzie jest to samo, łożyska też nie - przynajmiej nie są gorące po 30 km z takim obciążeniem - czyli coś z zawieszeniem lub hamulcami, napiszcie jak macie coś takiego, albo przetestujcie swoje Rangery, lepiej teraz niż po gwarancji na swój koszt. Ja tylko czekam aż mi pousuwają te usterki co zgłosiłem i wypad z serwisu, zdzierają że szok, klocki przód 701zł plus wymiana 150zł u nich, a na wolnym rynku oryginał klocki 520zł, reszta wypada jeszcze gorzej. Pozdrawiam Ż.

zbizukow
23-09-2009, 11:40
Z przyczepką bez najazdowego mój też idzie równo, na cztery napęd nie jeżdzę dużo - jedynie zimą, krzyżaki luzów nie maja, ciśnienie w oponach równe i jak trzeba. To tarpanie czuć bardzo wyraźnie na nierównościach twardej drogi przy prędkości prawie każdej niezależnie od biegu, na luzie też i tylko przy większych ciężarach. Mówię wam coś jest nie tak, w obydwu to samo, Każdy kupowany gdzie indziej, Limited w Krakowie, XLT w Ostrołęce - niestety liczyła się cena wiec szukaliśmy do skutku. Ten ciężar przewożę 2 razy w tygodniu na odległość 30-35 km, wszystko zaczęło się po ok 20tyś km, no i nie od razu ale stopniowo. Najpierw zauważyłem to z lawetą potem i solo też. Choć solo nie jest tak dokuczliwe jak z lawetą bo z tą to normalnie nie ma jazdy to też nic przyjemnego. Po gładkim asfalcie przwie nie czuć i da się wytrzymać - pozdrawiam Ż.

zbizukow
23-09-2009, 11:59
Aha nie traktujcie mnie jaobym uskuteczniał tu antyreklamę, te moje wypowiedzi są dosyć krytyczne, ale ogólnie jesteśmy zadowoleni z naszych Rangerów, usterki się usunie mam nadzieję, a przy okazji dołączę fotki Rangerów, obydwa po lekkim tuningu. Pozdrawiam Ż.

margrabi
24-09-2009, 16:36
tarpanie czuć bardzo wyraźnie
Co to jest tarpanie? :shock:
Bez urazy, ale czy możesz to opisać bardziej zrozumiałymi słowami?

zbizukow
24-09-2009, 19:46
Witam, tarpaniem nazwałem nierównomierny ciąg ( jazdę przy rozpędzonym aucie bez przyspieszania i bez hamowania ) czyli ciśniesz gaz na konkretnyn poziomie - bezruchowo dla pedału gazu - a auto nie jedzie płnnie tylko szarpie, puszczasz gaz, włączasz luz, a szarpanie występuje nadal. Ż

margrabi
25-09-2009, 00:38
Czy do obydwu aut podpinaliście tą sama przyczepę? Jesteś pewien że wina nie leży po stronie lawety/przyczepy czy co tam ciągasz? Bo mam podejrzenia...

zbizukow
25-09-2009, 07:17
Też miałem takie podejżenia że to laweta, ale jak sie okazuje wina nie leży po stronie lawety, ona jedynie wywiera nacisk na hak, auto solo pod ciężarem też tarpie - sporo mniej ale też, laweta z hamulcem najazdowym przy tym tarpaniu powoduje zwielokrotnienie nasilenia tego objawu, jak nacisk jest mniejszy - mała przyczepka lub laweta pusta objawu brak. Co najciekawsze jak wspomniałem obydwa auta zachowują się obecnie tak samo, zaś wcześniej nie działo się kompletnie nic złego. To dlatego właśnie robię z tego szum, a powód muszę i tak znaleźć, w końcu te auta kupiliśmy do pracy a nie do jazdy do kościółka czy dla bajeru.Ż

wawo
25-09-2009, 22:42
witam mój ranger limited ma juz 65 tys jest z 2008 roku z lutego i u mnie wszystko jest ok 70 % przebiegu przejechał z przyczepa taka na 2 auta przyczepa wazy 900 kg + dwa srednie auta po 1300 kg razem to jest 3500 kg a zdarzaja sie ciezszcze auta srednio moja przyczepa tak na prawde wazy około 4 ton i nic sie nie dzieje idzie jak burza jestem zadowolony na maxa raz na holu ciagłem 7 tonowa ciezarówke i dał rade na reduktorze o

zbizukow
08-10-2009, 01:33
Witam ponownie. No i wyjaśniło się - powód tarpania tkwił w tym, że w obu autach załżyliśmy dystanse po 4 cm na stronę na obu osiach o czym nie wspominałem. Dystanse już zdjęte - objawy ustąpiły. Serwis odmówił mi również wymiany wytartej gałki biegów - resztę chromów o których pisałem wymienili. A teraz baj baj gwarancjo - wystarczy darmo wydanej kaski za 1 przegląd - 750zł za 1jedno auto (po 10% upuście)!!! Nie będziemy płacili po 700zł za komplet klocków ani 368zł za wkład filtra paliwa, gdzie za wymiane klocków dodatkowo chcą 150zł, a za sam przegląd 383zł oczywiście. Koszt 2 przeglądu podliczono nam na kwote 1105zł za jedno auto, gdzie jest jedynie wymiana oleju i filtra oleju plus wymiana wkładu filtra paliwa. Gdyby dołożyć wym.filtra powietrza (268zł) i klocki 701+150)zamknęła by się całość kwotą ponad 2200zł za jedno auto. Na wolnym rynku wymiana wszystkich wspomnianych powyżej materiałów eksploatacyjnych da się zredukować do połowy, niech więc serwisują bogaci a my ekspolatujemy 2 auta za cenę jednego - a wszystkie elementy oczywiście również w oryginale - marka Motorcraft. Pozdrawiam.

misialek
08-10-2009, 09:22
@Zbizukow- nie bardzo rozumiem czym się tak ekscytujesz??
Zaskoczony jesteś cenami części i robocizny w ASO?? Hmmm może to Twoje pierwsze nowe auto, jeśli tak to przyjmij do wiadomości że taka zasada ogólnie panuje na świecie że ASO jest sporo droższe niż nieautoryzowane warsztaty. Chcesz płacić - płacisz w ASO, nie chcesz - idziesz do pana Kazia.
Poza tym nie oczekuj od auta za około 100tys zł kosztów serwisu na poziomie np forda fiesty. Gdybyś miał auto za 300tys zł to ceny serwisu proporcjonalnie wzrastają.
Taki świat.

ontario
19-10-2009, 18:01
poszukuje tylnej lewej kompletnej lampy do Rangera Limited ( to tak na marginesie ) odnosnie ładunku to wiozlem 1.5 tony dopiero poczułem komfort jazdy.

misialek
19-10-2009, 21:03
łalegro... kiedyś widziałem z rozbitka ale nie wiem czy teraz cos wisi

skorsky
20-10-2009, 07:07
cuś jest - na ten przykład:

ford ranger lampa ORGINAŁY NOWE 2006-09 MODEL (numer 772253266)

za jedyne 450 zyla - ostatnio kupowałem prawą w ASO i po rabatach zapłakałem 610 zł

PTK86
14-11-2009, 22:52
U mnie problem z chromami też jest. Dobrze wiedzieć że to uznają. Ja jeszcze z nimi o to nie walczyłem. Obawiam się tylko że wymiana na nowe przyniesie efekt krótkotrwały. Kiedy ci wymieniali na nowe? Nie zaczeły złazić jeszcze?

zbizukow
19-11-2009, 19:07
Wymieniałem we wrześniu 2009 nakładke lustra prawego-odłaziła okleina chromowa, oraz obie chromowe oprawy halogenów, gałki biegów mi nie uznali, więc wytarłem złażącą farbę z obu dzwigni i mam kość słoniową. Ponadto podziękowaliśmy za gwarancję, co miało wyjść wyszło by do 40 tyś. No i 2 przegląd ze wszystkim w oryginale(Motorcraft)
czyli wszystkie filtry + olej silnikowy mamy za 550zł za sztuke, a 3 (wszystkie oleje filtry i klocki przód) za 1100 za szt. Limited 58tys km, XLT 45 tys km.Pozdrawiam Zbizuk.

zbizukow
19-11-2009, 19:14
Nie mówię, że jestem zaskoczony cenami w ASO i nie jest to mój pierwszy nowy(e) samochód(y), dzielę się tylko tym iż po 40 tys km mało prawdopodobne jest by padł jakiś główny podzespół, wyczekałem do 41 tys i pozwalam sobie zachować 2tys zł rocznie na sztuce w kieszeni - np na dobry pakiet ACOC. Pozdrawiam - Zbizuk.