Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Jaki olej 16.tdci 109KM ?


dyzio76
29-09-2009, 15:28
Witam jestem nowym nabywca focusa kupilem go z niemiec ma przejechane 134000 km to troche jest na 5-cio latka i oczywiscie nie mam zadniej ksiazki serwisowej tylko instrukcja obslugi po niemiecku ,mam pytanie jaki olej kupic do tego silnika ile go wchodzi i jak czesta wymiane jego robic.
I przy okazji 2-ie pytanko ,jak wyglada sprawa rozżadu bo tez bym chciał przy okazji wymienic , czy jest tam pasek czy lancuszek rozżądu i na ile tys starcza taka wymiana. pozdrawiam

Cobretti
29-09-2009, 15:34
kupilem go z niemiec ma przejechane 134000 km to troche jest na 5-cio latka
sam go kupiłeś czy ci go sprowadzili ?? :D
bo moja foka z 2004 miała 187.000 ;)

dlatego też Ty
oczywiscie nie mam zadniej ksiazki serwisowej

o olejach jest już wątek ;)
o jego ilości też ;)

rozrząd na pasku ...

szukajka się kłania (po co zakładać kolejny temat)

Przykłady:
ROZRZĄD (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=52609)

a pzoa tym przejrzyj TEN WĄTEK (http://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94&order=desc) i znajdziesz tam odpowiedzi

dyzio76
29-09-2009, 15:51
Z tym rozżadem to se juz troche poczytalem ale o lancuszku to nic nie pisza to widocznie nie ma (bo gdzies czytalem ze ma to i to) a jesli chodzi o olej to pojade gzies na wymiane to mam nadzieje ze mi cos poradza no chyba ze ktorys z forumowiców napisze jaki wlewal do swojego autka z tym silnikiem? aa i miej wiecej ile tam oleju wchodzi? pozdro

Cobretti
29-09-2009, 16:09
olej musie mieć specyfikację FORD
np. jak tutaj:

http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/samochodowe-mobil/n06_silnikowe_do_sam_osobowych/full-mobil-super-fe-special5w30.htm

zaraz powiedzą , że Ci sugeruję Mobila :D
bo sam leję tego

rufik
29-09-2009, 17:24
Olej 5W30 Formula E (teraz chyba się nazywa F) w ilości katalogowej 5.5L, choć wchodzi 5L jak w morde strzelił. Zalecana wymiana co 15000 km lub co rok.

Ja myślałem, że Focus TDCI ma łańcuch rozrządu, bo etis i mechanicy w ASO mówią, że wymiana do 200 000km. Ale czytam sobie teraz i wszędzie piszą "pasek rozrządu"...

kem29
29-09-2009, 18:35
Witam!Mam ten sam silnik i również sciągnięty z Niemiec 131000km.wymieniałem olej na Ford 5W30 formułaE rozrząd przy 137000 i napisze ze warto było bo rolka napinacza paska rozrządu była dosc zjeżdzona.Przy okazji pasek wielorowkowy i napinacz również.Co do oleju to kupisz tylko w 5 lub 1l.W moim przy wymianie weszło ok4l.Pozdrawiam

rufik
29-09-2009, 18:37
W moim przy wymianie weszło ok4l

Oj, przegapiłem, że to 1.6 TDCI a nie moje 1.8 TDCI...w moim weszło 5L.

cezarg1410
29-09-2009, 18:59
Jaki olej? to sprawa otwarta. wlasciwie przy tym przebiegu to chyba nie ma wiekszego znaczenia co wlejesz oby spelnial normy API i to wszystko. mozesz lac forda moblia castrola co chcesz. ja przy przebiegu 130 tys zmienilem z formuly E na castrola edga td 5w-40 i jest wszystko ok. wlasciwie to chodzi chyba tylko o turbine...
p.s co do rozrzadu to w 1.8 jest rzeczywiscie i lancuch i pasek wiec albo tam tez tak jest albo pomyliles z tym silnikiem.
rzeczywiscie szukajka nie gryzie
pozdro

Cobretti
29-09-2009, 19:47
chyba nie ma wiekszego znaczenia co wlejesz oby spelnial normy API
ford ZALECA oleje ze swojąspecyfikacją

co do rozrzadu to w 1.8 jest rzeczywiscie i lancuch i pasek
a gdzie ty masz łańcuch ??
bo ja w swoim nie znalazłem....
za to info o wymianie rozrządu na 157.000km tak :)

SMUTNYINDYK
29-09-2009, 20:34
Ludzie-silnik 1.6 TDCI to francuski 16-to zaworowy diesel HDI i do niego wchodzi 3,8l oleju, rozrząd wymienia się co 200 000km w/g instrukcji. Ponieważ tu jest turbo VNT to olej musi być 5W-..... Ja leję CASTROL EDGE 5W-40 bo jest to olej FULL SYNTHETIC, a nie FULLY SYNTETIC TECHNOLOGY. Stwórca silnika czyli PSA zaleca inne niż FORD oleje.

maureliusz
29-09-2009, 20:49
Popieram przedmówcę!
Wymiana rozrządu: 250 000 tysięcy (pewnie 220 będzie OK) Tylko czy jesteś pewien przebiegu? ;-) - lepiej zmień. Oczywiście paseczek.
Olej, tylko Ford wymyślił sobie ten swój specyfik, zresztą badziewny. Ja leję Total Quartz 5W-40 (takie leje Peugeot i Citroen do identycznego silnika) i jest OK.

pretorian2
29-09-2009, 21:11
Moim zdaniem Marka nie gra aż tak dużej roli, ważne aby wymieniać olej na czas razem z filtrem oleju, oraz trzymać się zalecanych parametrów które wszystkie oleje spełniają. Kupować olej ze sprawdzonego źródła. Poprzednio miałem peugeota hdi, na początku lałem total'a, później shell'a a na koniec ELF'a - różnice nie zauważalne, silnik jeździł 1.5 roku na czipie i był w bardzo dobrym stanie kiedy go sprzedawałem.

Szerokości.

Dinar
29-09-2009, 21:19
Olej, tylko Ford wymyślił sobie ten swój specyfik, zresztą badziewny.Kolego,dla forda olej robi Castrol i to że nazwa jest inna to nie znaczy że niedobry,jak chodzisz w butach marki Adidas,Nike wyprodukowanych w Chinach to dobrze,firma oświetlenia Hella swoje produkty robi w Chinach to znaczy że do d..y.Silniki forda wszystkie mają już 25lat i do nich nie potrzeba bardzo dobrych oleji np.diesle nie mają hydraulicznych popychaczy i dla tego na każdym oleju będzie chodził,dopiero teraz zastosowane francuskie są nowej generacji.Nie bronię firmy bo ja leję Castrol Magnatec diesel 10W40 i mam już 250tyś.

maureliusz
29-09-2009, 21:30
Dinar,
Jeżeli tak uważasz, to czemu lejesz olej o dwie klasy wyższy? Weź nalej sobie tej wspaniałej Formuly, dużo tańszej i według Ciebie dużo lepszej. Nie znoszę nie konsekwencji w tym co się robi i mówi. Ja piszę, że dla mnie ten olej to syf i go nie leję. Kocham ludzi, którzy piszą nie masz racji, a robią to samo :-]

Wcześniej ten olej robił Mobil, teraz może Castrol, a za rok może go będzie robił Lotos - nie ważne. Ważny jest spek Forda, który nie wymaga za wiele i to nie jest za rewelacyjny olej dla silników Diesla. Fordowi, niestety jak wiekszości producentów, zależy na niskim spalaniu i małej emisji szkodliwych substancji, dlatego rekomenduje ten olej. Taka jest smutna prawda. Zresztą, jakoś silniki HDI w grupie PSA psują się rzadziej niż w Fordzie - czemu? Może to wina paliw BP :-)

A jeszcze jedno. Pracuję w firmie motoryzacyjnej i zapewniam Cię, że produkt z Chin, Indii, Rumunii itp. to zupełnie inny produkt niż z tej części europy. Ucieczka do produkcji w Chinach to niestety obniżanie kosztów, ale kosztem jakości.

Reasumujac. Każdy robi według swojego uznania i portfela oczywiście. Temat oleju to temat rzeka.

clooney88
30-09-2009, 01:39
Ludzie-silnik 1.6 TDCI to francuski 16-to zaworowy diesel HDI i do niego wchodzi 3,8l oleju, rozrząd wymienia się co 200 000km w/g instrukcji. Ponieważ tu jest turbo VNT to olej musi być 5W-..... Ja leję CASTROL EDGE 5W-40 bo jest to olej FULL SYNTHETIC, a nie FULLY SYNTETIC TECHNOLOGY. Stwórca silnika czyli PSA zaleca inne niż FORD oleje.

Zgadzam się. Tylko wydaje mi się, że jak wlewałem olej do swojego to nie weszło 3,8l ale coś ok 3,5l - 3,6l. Instrukcja podaje 3,8l. Na miarce mam idealnie tak, jak ma być.

Sprawa wymiany jest łatwa i przyjemna zajmuje 30-60min. A w zakładzie wymienią olej za 30-50 zł jak masz osłonę pod silnikiem.

dyzio76
30-09-2009, 06:41
Ok cos tam wybiore chyba pomiedzy Mobil FE specjal 5w-30 a tym Castrolem w zaleznosci od ceny i na 15000 tys bedzie spokój , dzieki za podpowiedz i goraca dyskusje hej

SMUTNYINDYK
30-09-2009, 21:01
Do kol. clooney88-wiadomo-trudno jest do samego zera spuścić olej. W kanalikach pozostanie trochę. Ja wlewam tak ok. 3l i później uzupełniam.

cezarg1410
01-10-2009, 16:51
ford ZALECA oleje ze swojąspecyfikacją


a gdzie ty masz łańcuch ??
bo ja w swoim nie znalazłem....
za to info o wymianie rozrządu na 157.000km tak :)

gdzie jest lancuch? :O a czy nie zdziwilo cie ze pasek rozrzadu laczy tylko pompe z walkiem rozrzadu?... od pompy do walu korbowego jest wlasnie lancuch.
oczywiscie ze zaleca bo lepiej sprzedawac swoje niz zeby ktos mial sprzedawac...

cezarg1410
01-10-2009, 16:52
Ponieważ tu jest turbo VNT to olej musi być 5W-..... Ja leję CASTROL EDGE 5W-40 bo jest to olej FULL SYNTHETIC, a nie FULLY SYNTETIC TECHNOLOGY. Stwórca silnika czyli PSA zaleca inne niż FORD oleje.

calkowicie popieram ;] ja co prawda mam inny silnik ale tez jede edga

Cobretti
01-10-2009, 17:34
Stwórca silnika czyli PSA zaleca inne niż FORD oleje.
fakt...

oczywiscie ze zaleca bo lepiej sprzedawac swoje niz zeby ktos mial sprzedawac...
napisałem ZALECA oleje ZE SWOJĄ SPECYFIKACJĄ a nie SWÓJ OLEJ (Formula F)

speedle
05-10-2009, 11:42
Zgadzam się. Tylko wydaje mi się, że jak wlewałem olej do swojego to nie weszło 3,8l ale coś ok 3,5l - 3,6l. Instrukcja podaje 3,8l. Na miarce mam idealnie tak, jak ma być.

Sprawa wymiany jest łatwa i przyjemna zajmuje 30-60min. A w zakładzie wymienią olej za 30-50 zł jak masz osłonę pod silnikiem.

I słusznie, że tylko tyle weszło. 3,8 jest potrzebne w przypadku wymiany filtra oleju.

cezarg1410
05-10-2009, 18:58
fakt...


napisałem ZALECA oleje ZE SWOJĄ SPECYFIKACJĄ a nie SWÓJ OLEJ (Formula F)
OK... Źle cię zrozumialem.

cezarg1410
05-10-2009, 18:58
I słusznie, że tylko tyle weszło. 3,8 jest potrzebne w przypadku wymiany filtra oleju.

Moze się mylę ale jaki sens ma wymiana oleju bez filtra??...

clooney88
06-10-2009, 11:54
kolego speedle nie brałem nawet pod uwagę, że ktoś może pomyśleć o wymianie oleju bez filtra ;]

Wchodzi mniej niż 3,8 bo zawsze gdzieś tam trochę oleju w układzie zostanie.

BRUNO
24-10-2009, 17:58
Jeśli mam teraz półsyntetyk Forda ( castrol ) to czy później mogę wlać syntetyk pełny ponownie?
Właśnie dzisiaj zmieniłem olej i nie wiedziałem jaki jest w moim aucie dlatego wlali mi półsyntetyk.
130000 km aktualnie na liczniku

mkondi
27-12-2009, 12:17
To i ja się podepnę do tematu zastanawiam się który t tych oleji wybrać:
1) http://moto.allegro.pl/item857397949_castrol_edge_5w30_4l_ll_2_3_f_ra_g4_ vw_bmw_mb.html
2) http://moto.allegro.pl/item863812932_shell_helix_ultra_extra_5w30_5l.html
3) http://moto.allegro.pl/item861128561_olej_total_quartz_ineo_ecs_5w30_5l.h tml

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi :)

vqsoft
27-12-2009, 13:03
To i ja się podepnę do tematu zastanawiam się który t tych oleji wybrać:
1) http://moto.allegro.pl/item857397949_castrol_edge_5w30_4l_ll_2_3_f_ra_g4_ vw_bmw_mb.html
2) http://moto.allegro.pl/item863812932_shell_helix_ultra_extra_5w30_5l.html
3) http://moto.allegro.pl/item861128561_olej_total_quartz_ineo_ecs_5w30_5l.h tml

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi :)

ja do tego samego silnika wlewam ELF EVOLUTION SXR 5W30

maureliusz
27-12-2009, 17:31
Ja leję Total Quartz, ale 5W40. Taki leją do silników Peugot i Citroen. Temat jak wiele, sam musisz wybrać i nikt Ci nie doradzi.

legre
05-02-2010, 18:59
U mnie w serwisie przy wymainie oleju się pomylili i wlali syntetyk a wcześniej był już półsyntetyk. Finał jest taki że wymyło nagary z silnika, zablokowało smoka i z braku ciśnienia oleju zatarło turbosprężarkę.

pepesiu
28-12-2010, 14:35
ja dzisiaj wymieniłem na castrol 5w30 syntetyk ale bez formuła f chyba ;/ nie wyczytałem. w dodatku olej jest najlepiej pod bmw, vw i merca ;/ mam nadzieje ze pod moj tez podejdzie. jakis problem z filtrem mieli bo odkrecic nie mogli bo jakas blach przeszkadzała. plus filtr oleju wyszlo 190 zł. sam olej 150 zł 4 litry. został mi jeszcze ponad litr wiec weszlo ok 3.

maureliusz
28-12-2010, 20:15
legre
To nie wiem co miałeś w środku... Chyba, że wczęśniej mineralny miałeś, ale nie wierzę, że zmiana syntetyk / półsyntetyk cały silnik powaliło. Zresztą i tak pewnie wlali semisyntetic a nie full syntetic.

pepesiu
olej jak olej, może być nawet kujawski byle był często wymieniany:-)
Mieli problem, bo nie umiejętni wymieniali. Żeby mieć dobry dostęp do filtra trzeba wyjąć cały filtr powietrza wraz z obudową i do tego uchwyt od intercoolera odkręcić. Trochę więcej roboty (jakieś 10minut), a przynajmniej Ci nie zepsują gwintu na plastykowej obudowie filtra.

zygazygus
28-12-2010, 22:59
niema znaczenia logo producenta, ważna jest lepkość a zalecana to SEA 5W-30, mam czterolatka 1,6TDCI wlewam 3,8l i ma jeżdzić.Lecz disel o takim przebiegu z tym rocznikiem - niemożliwe...

pepesiu
28-12-2010, 23:22
maureliusz koles zdjął plastikową obudowe i jakąś gume od czegos, i tyle, grzebał reką i mowił ze blacha od czegos tam przeszkadza.
a własnie, bo wlał do ponad połowe miarki w silniku (tej na drucie), zrobic pozniej dolewke czy zostawic te ponad połowe ??

maureliusz
29-12-2010, 00:13
No tak, zdjął pokrywę filtra + wąż od filtra, ale to połowa sukcesu. Prawidłowo wyciąga się całą obudową filtra powietrza i wtedy możne odkręcić dwie śruby mocujące metalową rurę intercoolera i dostęp jest cacy. 10 minut roboty więcej, ale dużo lepszy dostęp, mniej klnięcia i nic się nie poniszczy przy krzywym wkręcaniu pokrywy filtra oleju.

W dieslaku najlepiej utrzymywać olej w górnej części miarki, ale nie powyżej max`a. Najlepiej dolewać co jakiś czas, a nie jeździć w pobliżu minimum bo do wymiany styknie. Zawsze to jakiś świeży olej :-)

SMUTNYINDYK
29-12-2010, 14:16
Tematy olejowe to niekończąca się rzeka. Nigdy nie uwierzę że zmiany z n.p. półsyntetyka na syntetyk coś popsuje. Już kiedyś pisałem że w pracy[ gdzie mamy sporo pojazdów] jedną jedyną furgonetkę po przebiegu tak ok. 200 000km na mineralu zaleliśmy pełnym syntetykiem[dla ujednolicenia oleju-wóz już poleazingowy, który u nas zostaje] i śmiga aż miło i żadnych rozszczelnień itp. Wszystkie BERLINGA jeżdżą na 5W-40 i dojeździły już po pareset tyś. km. Ja do C-MAX też leje pełny syntetyk 5W-40 bo to wszak francuski silnik[ jak w CITROENACH 1.6 i 2.0 HDI], a taki olej Francuzi polecają[PSA]. Ale jeśli ktoś zalał jakiś półsyntekyk[ czy nawet mineral] to na pewno silnika nie uszkodzi i przy następnej zmianie wróci do 5W-40 lub 5W-30 i będzie dobrze. Nie mitologizujmy tłuszczu.

Seweryn
09-02-2011, 22:22
Czytam sobie tak wasze posty i dochodze do wniosku, że każdy leje co mu pod rękę podejdzie :) A myślałem, że to tak jak w grupie VW - konkretna specyfikacja do pompowtrysków i nie ważne żadne lepkości - ma być coś tam 507 i koniec bo że niby specjalny do silników na pompowtryskach. Wynika z tego, że common rail jest mniej wymagający co do oleju - w przeciwieństwie do paliwa :-)

kaacka
09-02-2011, 22:34
chyba tak to wlasnie jest, wazne zebys na czas wymienil filtr i olej a czy zalejesz taki czy siaki......
przy pierwszej mojej wymianie zalalem castrola edge 5w-30, po 25k km zalalem elfa evo sxr tez 5w30. nastepny bedzie liqui moly. na jednym i na drugim auto jezdzilo / jezdzi normalnie. i oby tak zostalo :mrgreen:

mazury
01-10-2012, 20:24
Witam Wszystkich.

Poczytałem posty ,bo mam wlaną 5w- 40 i mechanik stwierdzil przy wizycie,żeby przejść na zalecana 30. Praca wydała mi sie glośniejsza, a potem to wydaje mi się ,ze ciut gorzej z mocą i spalaniem ...i .....

Pozdrawiam

luki6262
02-10-2012, 08:24
Witam. Rozrząd jest na pasku i na łańcuszku. Łańcuszkiem są połączone dwa wałki rozrządu. Ja leje olej MOTUL ECO-CLEAN C2 SYNTETYK 5W-30. Jest to lej niskopopiołowy do silników z Filtrami cząstek stałch. Bardzo polecam, chociaż jego cena jest wysoka (220 zł za 5l)

Matych
04-10-2012, 21:19
olej ma być i smarować a czy będzie tej czy innej firmy panowie przestańcie:mrgreen:też stosowałem niskopopiołowy a fliltr poleciał i poleci u każdego nie ma na to rady

Teres
04-10-2012, 22:54
Planuję po zakupie (szukam FF2 FL z 1.6 tdci) lać Amsoil AFL 5W-40 do diesla. Parametry ma b. dobre, opinie na forach raczej też. Cenowo (przy prawie 4L) nie zabija.

dragon666666
05-10-2012, 09:11
Planuję po zakupie (szukam FF2 FL z 1.6 tdci) lać Amsoil AFL 5W-40 do diesla. Parametry ma b. dobre, opinie na forach raczej też. Cenowo (przy prawie 4L) nie zabija.

lej oleje dobrej jakości o parametrach 5W30 lub 5w40. Ja miałem na początku zalany zalecany olej z serwisu Castrola. Jeżdziłem na nim 2 miesiące i cos mi nie pasowało, silnik nie pracował tak jak powinien. Teraz mam zalany Royal Purple HPS 5W-30 i na ta chwile nie bede juz lał innego. Praca silnika nie do porównania z poprzednim.

xander!
05-10-2012, 12:30
Ja mam aktualnie foczkę zalaną Millersem XFD 5w40 i to jest olej, który mogę polecić. Zupełnie inna kultura pracy silnika

danielsan51
05-10-2012, 13:24
tez mialem castrola zmienilem go na motul i faktycznie jest roznica w pracy silnika,moim zdaniem castrol jest przereklamowany i drogi :).zastanawialem sie tez nad olejem od millers ale cena troche spora wiec padlo na motul :)

przemo0106
08-10-2012, 18:44
Witam. Wkrótce będę musiał wymienić olej lecz szczerze powiedziawszy bladego pojęcia nie mam na jaki. Obecnie mam jakiś mobil (jak kupowałem auto to taki już był wlany) 5w-30. Znajomy mi polecił castrola edge 5w-40. Mogę tak zrobić? Czy ten olej jest dobry do diesli z dpf? Generalnie wisi mi to jakiej dany olej będzie firmy. Nie chcę tylko żeby coś mi się rozszczelniło lub coś w tym rodzaju.

berthold61
08-10-2012, 21:34
Strona główna Onetu
Ustaw Onet jako stronę startow‘
Onet wersja mobilna

Onet.
moto

Moto
Wiadomości
Premiery
Testy
Multimedia
Motocykle
Inne
Kup części
Kup używane
Oceny warsztatów
Forum
Baza samochodów

Start
Kiosk
A Hołek na to
Czytelnia
Porady
Prasa
SuperCar

IVONA Webreader. Wciśnij Enter by rozpocząć odtwarzanie
Drukuj Wyślij link
Wymiana oleju: dogmat czy oszustwo?
5 października 2012
mk / Onet
Onet
Warsztat samochodowy
Czy kierowcy są nabijani w butelkę przez koncerny motoryzacyjne? Coraz więcej przesłanek wskazuje, że tak. A to prowadzi do kolejnego pytania. Czy obligatoryjna wymiana oleju w silniku jest wyłącznie kolejnym sposobem na drenaż pieniędzy z kieszeni właścicieli aut? Przeczytajcie i oceńcie sami!
Dyskusja na temat potrzeby regularnej wymiany oleju w silniku rozgorzała w polskim internecie jakiś czas temu. Jednym z najważniejszych zapalników stała się wypowiedź emerytowanego dyrektora holenderskiego oddziału firmy Castrol, który zdecydował się wystąpić przeciwko tzw. "mafii wymieniaczy olejów". O co chodzi? Henk de Groot twierdzi, że jego wieloletnie badania wyraźnie wskazują, iż częsta wymiana smarowideł szkodzi silnikom i w nieuzasadniony sposób obciąża środowisko. Jakie podał dowody na poparcie tezy?

Sadza: najlepszy uszlachetniacz?

Podczas eksploatacji auta w oleju zbierają się cząsteczki sadzy. Smolista substancja zdaniem producentów motoryzacyjnych jest groźnym odpadkiem, a zdaniem Holendra sama w sobie świetnie smaruje elementy silnika. Oznacza to mniej więcej tyle, że dodana do oleju poprawia jego właściwości, co z kolei odbija się na zwiększeniu możliwości jednostki napędowej i wydłużeniu jej żywotności. Ponieważ używane smarowidło z zawartością sadzy jest jak najbardziej pełnowartościowe, de Groot nazywa regularną wymianę najnormalniejszym w świecie marnotrawstwem i bezsensem.

Oprócz racjonalnych tłumaczeń Holender powołuje się na prywatne doświadczenia. Twierdzi bowiem, że swoim autem pokonał już 350 tysięcy kilometrów bez wymiany oleju. W samochodzie jego żony smarowidło było ostatni raz zmienione 20 lat temu. W tym czasie eksploatacja nie ujawniła żadnych, negatywnych skutków, a przyniosła jedynie spore oszczędności i wymierne korzyści dla środowiska naturalnego. Henk de Groot dodaje, że do utrzymania silnika we właściwej kondycji wystarczy kontrola ubytków oleju i ich uzupełnianie. Konieczna jest również wymiana filtra olejowego, który zatrzymuje opiłki metali i inne zanieczyszczenia.

Najczęstsze przekręty mechaników ( zdjęcia: 10 )
Najczęstsze przekręty mechaników Najczęstsze przekręty mechaników Najczęstsze przekręty mechaników Najczęstsze przekręty mechaników
Argumenty wysunięte przez byłego dyrektora Castrola zdają się przemawiać do sporej rzeszy internautów. Opinie zwolenników dzielą się na dwa typy. Część z nich idąc za ustaleniami Holendra zauważa, że po każdorazowej zmianie oleju, możliwości ich auta rzeczywiście maleją. Silnik podczas przyspieszania zdaje się być mułowaty i pozbawiony jakiejś części mocy. Osiągi wracają do normy dopiero w kilka tygodni po wymianie. Druga grupa sympatyków podobnie jak de Groot twierdzi, że nie zmienia oleju w aucie i mimo wieloletniej eksploatacji fakt ten nie wpłynął na powstanie żadnej awarii.

A co z wilgocią i osadami?

Oczywiście w dyskusji nie brakuje głosów polemizujących ze stanowiskiem przedstawionym przez Holendra. Przeciwnicy skupiają się przede wszystkim na dwóch argumentach. Po pierwsze stary olej silnikowy zaczyna wchłaniać wilgoć, która zmienia jego skład i gęstość. Tym samym smarowidło nie jest w stanie właściwie chłodzić bloku jednostki napędowej, odpowiednio neutralizować kwasowych substancji powstających w wyniku procesu spalania i ostatecznie nie zapewnia wystarczającej ochrony metalowym częściom. Skutkiem długofalowej eksploatacji oleju poddanego działaniu wilgoci jest szybkie zniszczenie elementów bloku silnika. A to nierzadko prowadzi do zatarcia.

Kolejny z kontrargumentów dotyczy tematu zanieczyszczeń. Otóż smarowidła silnikowe mają nie tylko redukować mechaniczne tarcie, ale również muszą utrzymywać wnętrze bloku silnika w czystości. Niestety pod wpływem czynników eksploatacyjnych po pewnym czasie poziom zanieczyszczenia oleju staje się wysoki, a dodatki uszlachetniające tracą właściwości. W efekcie smarowidło przestaje zbierać osady, opiłki i nagary oraz czasami zaczyna gęstnieć. W skrajnym przypadku brudy zatkają jedną z arterii magistrali olejowej, a zużyty olej zmieni się w czarną maź, którą niezwykle ciężko usunąć z silnika.

Bez wątpienia zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy teorii Holendra mają swoje racje. Postanowiliśmy jednak nie rozstrzygać sporu. W ten sposób w zaciszu własnego sumienia możecie ocenić czy wymóg wymiany oleju jest kolejnym przykładem zmowy milczenia, czy raczej dogmatem, który powinien obowiązywać każdego z kierowców. A więc po której stronie barykady stajecie?

dragon666666
09-10-2012, 09:31
czytałem i mam mieszane zdanie na ten temat. który z nas może pozwolić sobie na taki test :lol:

E-max
09-10-2012, 12:40
Po której stronie barykady staje turbina ze zmienną geometrią ?

lamariusz
09-10-2012, 21:18
Do autora rozpoczynającego ten wątek. Poniższy olej jest do Twojego auta. Chyba nie muszę uzasadniać.
TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30
Produkt ten powstał w wyniku ścisłej współpracy PSA Peugeot Citroën. Jest doskonałym olejem paliwooszczędnym zalecanym do stosowania w silnikach diesla tego konstruktora. Umożliwia on maksymalną optymalizację działania filtra cząstek stałych, w który wyposażone są niektóre silniki PSA. Zapewnia najlepszą ochronę cylindrów w silniku, wydłuża czas eksploatacji silnika oraz poprawia jakość i komfort jazdy.

Bump: ja mam przebieg 125 000 km oryginalny pewny,kupiony z pewnego żródła.

puchacho
12-11-2012, 20:47
Auto ma przejechane 250 000.Przy 240 000 wymieniono kompletny rozrząd,oraz uszczelkę głowicy (nieszczelnośc i ciekł olej po całym bloku silnika) oraz olej na 5w - 30.Czy zostać przy tym czy przechodzić na np.10w40.Dodam że po tych naprawach- oleju nie ubywa a autko hula jak trzeba.

lukaszs
12-11-2012, 21:06
Jak hula i nie bierze, to nie zmieniać!

wrzoch
18-11-2012, 22:24
Jak hula i nie bierze, to nie zmieniać!

Znaczy się olej zmieniać, co jakiś czas jednak, ale rodzaju nie zmieniać.
Jestem tego samego zdania. Ja swoje autko kupiłem przy przebiegu 128kkm, teraz mam 213kkm i jak na razie spokój jest. Nie wiem czym był zalewany zanim go kupiłem, pierwszy raz u mnie zalali go Castrolem z beczki, potem był Castrol Formula F z butelki przy kolejnych dwóch wyminach, a potem przesiadłem się na TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 i tego się trzymam na razie. Oleju jakoś specjalnie nie bierze, tyle co przez tą parszywą odmę puści w turbo.
Przy ostatniej zmianie zdejmowałem miskę olejową aby tam zajrzeć i nie było się czego przyczepić. Sitko czyściuteńkie, smok czysty.

lukastur
19-11-2012, 14:07
witam mam pytanie jaki olej wlać jak się ma już przejechane 250tyś km ??

Wszędzie piszą 5w 30 ale mam (dostałem shell helix 5w40 i nie wiem co zrobić ) proszę o pomoc

a i czy mam zalewać w ogóle jak będę musiał prawdopodobnie :( wymienić dwumase ??

dzieki a opd i sugestie

salmon
27-04-2013, 23:08
Mechanik przy wymianie oleju wlał do mojego 1,6TDCI 4 litry oleju (w bańce 5L został cały litr). Teraz na miarce mam trochę ponad max. Myślałem, że jeszcze trochę wciągnie filtr i stan opadnie ale niestety tak się nie stało. Czy jazda z takim poziomem oleju może zaszkodzić silnikowi? Czy powinnem coś z tym zrobić, czy może tak zostać?

Forfiter2012
28-04-2013, 08:59
Kup strzykawkę z jakimś wężykiem i odciągnij trochę oleju. Nie wiem czy to szkodzi silnikowi ale skoro producent twierdzi że oleju ma być pomiędzy min a max na miarce poziomu oleju to chyba lepiej żeby tak było.

wrzoch
28-04-2013, 09:12
Mechanik przy wymianie oleju wlał do mojego 1,6TDCI 4 litry oleju (w bańce 5L został cały litr). Teraz na miarce mam trochę ponad max. Myślałem, że jeszcze trochę wciągnie filtr i stan opadnie ale niestety tak się nie stało. Czy jazda z takim poziomem oleju może zaszkodzić silnikowi? Czy powinnem coś z tym zrobić, czy może tak zostać?

Nie wiem co rozumiesz przez Max, ale ...
Min i Max to te dwa nacięcia na środku bagnetu oddalone od siebie o około centymetr.
Wielu mechaników tego nie wie i ... leje pod górne zgrubienie bagnetu, a on tam tylko po to jest grubszy, aby olej, który jest w rurce nie upaprał "części pomiarowej" i nie zafałszował wyniku.

Producent po to zaznaczył maksymalny poziom oleju, aby go nie przekraczać.

Odpowietrzenie skrzyni korbowej w tym silniku działa nie najlepiej, a pary oleju w dolocie silnikowi na pewno nie pomagają (więcej oleju powoduje nasilenie efektu), już nie wspominając o przepływomierzu, w sumie najgorsze to to, że mieszają się z sadzą i tworzą gęstą maź, która zalepia EGRa i kanały dolotowe. Taki samochodowy zły cholesterol.

Pitol321
28-04-2013, 18:24
Nie wiem co rozumiesz przez Max, ale ...
Min i Max to te dwa nacięcia na środku bagnetu oddalone od siebie o około centymetr.
Wielu mechaników tego nie wie i ... leje pod górne zgrubienie bagnetu, a on tam tylko po to jest grubszy, aby olej, który jest w rurce nie upaprał "części pomiarowej" i nie zafałszował wyniku.

Nie wiem jak jest w C-Maxie może jest inny bagnet. Ale ja mam w Foce 1.6 TDCi 109KM i pytający zapewne też, bagnet zaznaczony na screenie poniżej. Gdzie cała długość miarki, od zgubienia do zgrubienia to MIN i MAX...

salmon
03-05-2013, 11:42
Kup strzykawkę z jakimś wężykiem i odciągnij trochę oleju.
Dzięki. Tak właśnie zrobiłem - upuściłem do ok 3/4 stanu.
Przy okazji zauważyłem, że przy wtryskach nagromadził się olej. Chyba wybiło na uszczelniaczach. Czy to może być skutek przelania oleju?

andrejus17
21-07-2014, 10:55
Nie chciałem zakładać nowego, mam nadzieję że uzyskam odpowiedź w tym temacie.
Otóż chodzi o to że olej ( 5w-30 Forda ) w moim focusie ( podobno 140 tyś km, tak pokazuje zegar ) po około tysiącu km robi się czarny jak smoła. Porównując olej w ciągniku rol. ojca po całym sezonie wygląda lepiej. Biorąc troszkę oleju na palec da się zauważyć kolor oleju a nie smoły tak jak to jest w aucie.

Zatem może 5w-30 zbyt mocno wypłukuje "syf" z silnika i w ten sposób może doprowadzić do wycieków?
Czy zastosowanie 10w-40 będzie rozsądne?

MIREKTERAZPOLSKA
21-07-2014, 10:57
Masz wlewać olej 5w30

andrejus17
21-07-2014, 11:09
Świetna argumentacja. Wszystko rozumiem :shock:

ExpressParts
21-07-2014, 11:19
W żadnym wypadku nie stosuj 10W40. Olej o lepkości 5W30 dużo szybciej dotrze do zakamarków silnika i turbosprężarki, tym samy zacznie szybciej je smarować. To, że olej robi się czarny, świadczy o jego dobrych właściwościach myjących, powinno to się stać nawet szybciej niż po 1000km.

andrejus17
21-07-2014, 11:25
To znaczy że olej w ciągniku ojca jest do d... ?
Czy 10w40 może spowoddowac jakies uszkodzenia w silniku lub turbinie?

wrzoch
21-07-2014, 11:36
To znaczy że olej w ciągniku ojca jest do d... ?
Czy 10w40 może spowoddowac jakies uszkodzenia w silniku lub turbinie?

W ciągniku ojca masz turbodoładowanego Common Raila? Raczej wątpię.
W ciągnikach chodzą zazwyczaj wolnossące silniki DIESELa.

janek001
21-07-2014, 11:39
5w30 castrol edge only

Pitol321
21-07-2014, 12:48
O markę oleju to można się długo spierać.
Why ONLY?

1,6 TDCi 109PS to silnik PSA, wiec francuz, dlaczego by nie lać mu TOTALa?
Np.: Total 5W-30 Quartz 9000 Future NFC?

Ja jeździłem na nim 2-3 lata i wszystko brykało idealnie.
Każdy ma swoje doświadczenia, ale żeby pisać ONLY - to kieruje dyskusję na grunt przedszkolny...

BTW do 1,6 TDCi 109PS tylko zalecany 5w30 spełniający specyfikację Forda: WSS-M2C913-B / WSS-M2C913-C

andrejus17
21-07-2014, 13:22
Za słowem ONLY kryje się cicha reklama. Drażni mnie to bardzo gdy byle sprzedawca zaleca stosowanie produktu mówiąc o nim jak o jedynym słusznym środku, nie mając bladego pojęcia.

Pamiętam ranking olei z przed kilku lat, pośród tych najbardziej znanych i markowych produktów castrol był na najniższej pozycji.

Jak ktoś kocha reklamy i wierzy w nie to prosze bardzo, niech leje castrola.

pawel57
15-09-2014, 20:24
Witam!
Miesiąc temu kupiłem ff II 1.6 tdci bez dpf z przebiegiem 200 tys.km z zalanym olejem Castro magnatec prof. e 5w-20. Mam pytanie do doświadczonych Focusów, czy przy wymianie powinienem zalać 5w-30 bądż 40.

Fulara
15-09-2014, 21:16
to co jest reklamowane w telewizji........

Pitol321
15-09-2014, 21:21
Zalej tak jak w książce stoi - 5w30 zgodny ze specyfikacją forda.

janek001
15-09-2014, 21:41
wynalazki chcecie wlewać , Castrol sprawdzony , żę drogi-głupota , podstawowa zasada , jest aby go wymieniać co 10 tyś lub rok , bo producent auta celowo zaleca co 30 tyć abyć za 5 lat zatarł te auto i powiedział ,żę Castrol ***owy

pawel57
15-09-2014, 21:42
OK! Zaleję pewnie Millersa 5w-30 ale zastanawia mnie dlaczego w serwisie forda gdzie auto było serwisowane od początku zalali właśnie taki olej tj 5w-20. To jest olej do najnowszych silników , bardzo ciasno spasowanych a 1.6 tdci z roku 2005 bez dpf , bez dwumasy, bez zmiennej geometrii łopatek turbosprężarki nie potrzebuje oleju o takie specyfikacji. Czy się mylę?

janek001
15-09-2014, 21:46
bo naciągneli z tego maja hajc , pewnie ,że 5w30

lotek
14-10-2014, 09:22
Witam Panowie,


Jestem świeży w temacie, kupiłem c-max z silnikiem 1.6 109hp. Poproszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie, chciałbym nalać olej Motul specyfik 5w30 będzie ok?? I czy faktycznie oleje Fordowskie są takie słabe? Oraz kolejne pytanie, czy mam u siebie DPF?

Fulara
14-10-2014, 12:02
czy są kiepskie to porównaj motula, millersa, asmoil do tego co leją w serwisie... i dlaczego jeden kosztuje 80 zł za bańkę a drugi 160... za darmo umarło

pro-choice
14-10-2014, 12:27
Ludzie sobie chwalą Motula 913D :)

lotek
17-10-2014, 09:51
Padło na Motula specyfik-a 5w30. Gość w sklepie powiedział, że przy tym oleju nie ma różnicy czy jest DPF czy też go nie ma. Prawda to?:)

whiro
19-10-2014, 11:38
Witam. co powiecie o tym oleju do forda z dpf. Czy będzie jakaś różnica wielka w silniku opla czy citroena/forda w silniku z dpf i CR??
OLEJ OPEL GM 5W-30 dexos2 C3 DPF FAP 6L.
Cena rewelacyjna w porównaniu do innych. Dodatkowo ja potrzebuje właśnie do mojego 2.0 tdci 5,5 litra oleju.

ropi
29-11-2014, 23:03
Focus automat 1,6 tdci 109hp . Nr win WF05XXWPD57E85706 rok prod 2006 albo 7.. Ile tego oleju lać ? tu zdania uczonych są podzielone. Czy do połowy środkowego pola na żółtej końcówce bagnetu będzie dobrze? Nie wiem czy mam PDF ? Czy jekiś płyn w zbiorniczu jakimś do tego PDF-a ?Może ktoś po numerze mi odpowie jakie mam ukompletowanie tego auta?Będę wdzięczny:( :( :>

C-MAX_Member
30-11-2014, 13:29
To jest Twoje wyposażenie i jak widać posiadasz DPF. Oleju wlej 3,50l i sprawdź poziom który powinien być właśnie w połowie żółtej plastikowe końcówki bagnetu.Ja mam wlany Mobil ESP Formula 5w30 ale jest za drogi i następny bedzie TOTAL QUARTZ 9000 INEO ECS bo jest też do tych silników a jest o wiele tańszy.
Pozdr

Wyprodukowany w Walencji
Zestaw bezpiecznych zamków nr 1
Convenience Group No.8
Bez wielofun.pak.do celów marketin.
Bez aplik./naklej. SVO
Bez pakietu uaktualnień funkcji
Poziom marketingowy 1
Z elektroniczna kontr.statecznosci
Bez znaczka aplikacji VP
Zestaw -udoskon. do napraw opon SVC
Z automatycznym zamykaniem okien
Szyby prz. otw. elekt.1 przyc.
Okna tylne zamyk./otwierane 1 dotkn
Ze standardowš przyciemnianš szybš
Bez schowka pasażera o reg. temp.
Bez Konsoli Górnej
Z mala konsola
Bez tylnej konsoli podłog.
Bez spec.apl.wewn.
Z konwencjonalnš podsufitkš
Osłon.p/słon.kierow.winyl z luster.
Osl.przeciwsl.pasaz.winyl.z luster.
Bez reling.do mocow.ład.
Bez schowka pod dachem dla kierowcy
Bez relingu dachowego
Z elektrochrom.lust.wstecznym
Ogrzew. wypukle lusterko kierowcy
Z wypukł.el.ster/ogrz.luster.pasaż.
Z całkowicie skł. tyl.siedz dziel.
Z œrodk. zagłówkiem z tyłu
B. podpory ledzw siedzenia kierowcy
Bez reg. temp. siedz. kierowcy
Bez tylnego .II rzedu siedzen
z regulatorem 4-poz.pol.siedz.kier.
Z reczn.2-kier.reg. siedz.pas
Bez sprzegu przyczepy
Kluczyk zapł. ze zdalnym ster.
Z profilowa galka dzwigni zm biegów
Z 2.klucz. zapł.ze zdaln.otw.
Bez Szyberdachu
Air Curtain Restrnt LH
Kurtyna powietrzna - prawa strona
Z poduszka powietrzna kierowcy
Z Poduszkš Powietrznš Pasażera
Z bocznš podusz.pow.- str. kierowcy
Z bocznš podusz.pow.- str. Pasażera
Ze Standard.Amortyzatorami Tylnymi
Felga stalowa 6J x 15
Opony 195/65VR x 15
Emisja spalin poziom IV + DPF
Z Zawieszeniem Standardowym
Z mechanicznym hamulcem postojowym
Ze wspomag. awaryjnym hamulców
Bez Układu Abs (Antypoœlizgowego)
Bez osłon ochronnych
Standardowe siedzenie przednie
Ze stałymi pedałami
Kierownica-winyl/sat. opaski
Z dod. nagrzewn.
Bez zestawu do zamontowania radia
(+)RDS
Bez gniazdka A/V
Z antenš œrodk.
Wyp.podst.CD + Radio AM/FM
Pakiet wyposażenia systemu ICE 20
Z 6 glosnikami
Bez ukł. zapewn.rozrywki rodzinie
Ze Sterow.Radiem Na Kolumn. Kierown
Z pakietem dla palaczy typ 2
Z autom. reflektorami
Z reflektorami halogenowymi
Bez Œwiateł Do Jady Dziennej
Z Przednimi Lampami Przeciwmgieln.
Reflektory nieskręcajšce na zakrętach
Z lampkš w zagłówku
Bez tylnych lampek do czytania

ropi
30-11-2014, 14:26
C-MAX serdeczne dzięki za opis mojego auta. Jak zrealizujemy to duże piwo z npianką? Mieszkam 40 km od Łeby na południe. Możesz wpaść ?:)

Dream Machine
14-01-2015, 22:52
Witam. Rozrząd jest na pasku i na łańcuszku. Łańcuszkiem są połączone dwa wałki rozrządu. Ja leje olej MOTUL ECO-CLEAN C2 SYNTETYK 5W-30. Jest to lej niskopopiołowy do silników z Filtrami cząstek stałch. Bardzo polecam, chociaż jego cena jest wysoka (220 zł za 5l)
Absolutnie zgadzam sie z kolegą motul niskopylowy jest wart swojej ceny zwlasza w wersjach 109 km z dpf

kalel_ck
07-08-2015, 19:52
Witam. Czy moge zalać forda focus mk2 1.6tdci 2005r tym olejem mobil xe 3000 5w30 ?

Plurdon
08-08-2015, 00:24
Nie jest on zalecany do tego silnika, aczkolwiek nie wyfrunie po zalaniu go. Spełnia wprawdzie normę Forda ale tylko dla silnika w Galaxy 1.9 diesel.

W tym przedziale cenowym jest wiele innych olejów spełniających normy dla tego silnika - wystarczy przejrzeć ten temat :)

bolojang
10-08-2015, 09:52
Ja miałem do maja tego roku taki silnik tzn. Focusa z tym silnikiem i od 2008 roku zalewałem Castrol Profesional Magnatec, nie wiem czy poprawnie napisałem nazwę, 5W30, ten olej jest wskazany z 2 podstawowych powodów a mianowicie, zawiera jakieś domieszki aby DPF się prawidłowo wypalał i eliminuje tzw. suchy rozruch- w czasie którego najbardziej się zużywa silnik. Po 8 latach eksploatacji miałem zapchany DPF w 3 ( trzech ) procentach. Teraz mam Focusa 1.5 TDCI i też na pierwszym przeglądzie zaleję tym olejem zamiast Motok....

szkodnik85
19-08-2015, 20:16
Witajcie, nie bede zakładał nowego tematu a mam podobne pytanie do tej pory leje do silnika olej mobil esp formula 5w30 i czy jest sens przechodzenia na oryginalny fordowski olej czy lepiej pozostać przy mobilu ? (Auto robi około 8 tys rocznie)

specol
19-08-2015, 21:56
Tak dodam swoje 3 grosze :) Ja staram się zmieniać olej max co 15 tys,

Jak kupiłem auto to wymieniłem olej po ok 18 tys ( wiem że za długo, ale nie miałem wcześniej możliwości dokonać wymiany)

Leje Castrol Edge 5w30 (póki co dwie wymiany)

Narazie po przejechaniu 21 Tys km, problemów nie ma ( auto miało 110 tys., obecnie ma 131 tys.)