Zobacz pełną wersję : Pb95 czy Pb98
waldek11 29-09-2005, 08:17 Czy warto tankować Pb98 zamiast Pb95? Czy po zatankowaniu Pb98 samochód pali mniej, bo może wtedy koszty jazdy będą takie same jak na Pb 95? I może mnie poprawcie, ale kiedyś czytałem w książce "Sam naprawiam ...",że po zmianie paliwa trzeba coś zmienić w zapłonie (założyć czy ściągnąć jakąś zworkę).
Pozdro.
ja to mysle ze polskie 98 jest takie samo jak w reszcie europy 95 wiec auto bedzie na tym jezdzic dobrze ale czy m,niej spali ??
Gaduliks 29-09-2005, 14:36 Podczas jazdy nie widać różnicy dopiero na hamowni widać na wykresie większą moc
A zworkę wyciąga się jak się jeździ na benzynie 91 oktan ---- u nas takiej nie sprzedają
( ale jaka jest prawda o benzynie to już chyba każdy wie )
jezdze na BP 98 Ultimate a wczesniej jezdzilem na 95 Vpower. przestawilem zaplon na 98 i po przejechaniu ok 500km sa efekty auto lepiej chodzi i mniej pali sr o ok 0,5 litra przy ostrej jezdzie :) takze mi sie oplacilo. a robilem to nie dla oszczednosci tylko dla silniczka :)
,waldek11, zgadzam sie z ,biernikiem, paliwa u nas sa chrzczone i nie ma co liczyc na cuda- twoj wybor chociaz ja nie kombinuje i leje Pb95 (oczywiscie jezdze na LPG wiec tym mniejsze ma znaczenie dla mnie paliwo). Aha, zaplon oczywiscie bedziesz musial przesawic!
POZDRAWIAM
waldek11 30-09-2005, 11:22 Jednak zacznę tankować Pb98 i zobaczę na własnej "skórze" jak sie będzie jeździć na wysokooktanowej. Jednak co do przestawienia zapłonu to nie muszę przestawiać. Przczytałem dokładnie książkę" Sam naprawiam ...." i znalazłem to cytat:
Dostosowanie układu zapłonowego
do jakości paliwa
Silniki w samochodach Ford Mondeo wymagają
w normalnych warunkach zasilania benzyną
bezołowiową o liczbie oktanowej (LO)
95. Jeśli nie można zapewnić zasilania takim
paliwem, na przykład za granicą, można stosować
przejściowo benzynę bezołowiową
LO91. Liczba oktanowa określa odporność
paliwa na spalanie stukowe.
Przed zastosowaniem benzyny bezołowiowej
LO 91 należy przestawić zapłon na inną charakterystykę
przez odłączenie złącza kompensacyjnego.
• Odkręcić śrubę z tworzywa sztucznego mocującą
zbiorniczek płynu do spryskiwania szyb
i unieść zbiorniczek.
• Ściągnąć mostek (2, rys. F-1223) ze złącza
kompensacyjnego (1). Złącze kompensacyjne
znajduje się na przegrodzie czołowej w pobliżu
zbiorniczka oleju wspomagania układu kierowniczego.
• Przed ponownym stosowaniem zalecanej
benzyny bezołowiowej LO 95 należy wcisnąć
mostek w złącze kompensacyjne.
• Zamontowanie odbywa się w kolejności odwrotnej
do wymontowania.
Paliwo o wyższej liczbie oktanowej, na przykład
benzyna bezołowiowa LO 98, może być stosowane
bez przestawiania układu zapłonowego.
jezdzic mozna bez przestawienia zaplonu nic sie nie stanie to fakt. ale bez przestawienia zaplonu nie bedziesz mial efektu spalania 98 ktore pali sie wolniej spokojniej itd.
jakos nie widze zeby w tym fragmencie co zacytowales bylo napisane ze beda efekty bez przestawienia zaplonu. w testach "motoru" i "auto swiata" napisali ze jezdzic mozna bez przeszkod ale zeby efekt byl to trzeba przestawic.
Tankowałem PB95 na Orlenie i próbnie zalałem V-Power 95.
Zgadnijcie jaka jest różnica ?
NIE MA !
Auto paliło średnio 9l/100km i teraz pali tyle samo. Dojeżdżam do pracy zawsze na tej samej trasie więc można powiedzieć, że warunki testu są powtarzalne.
Zamierzam powtórzyć eksperyment na PB 98 z Orlenu i BP.
ja odczuwam roznice w kilku autach. ale mowie o przejsciu z 95 na 98. i napewno efektow nie odczujesz po przejechaniu paru metrow ja musialem przejechac ok 500km zeby odczuc roznice. :) tak samo niektorzy mysla ze jak uzywaja zwyklej benzyny i az zaleja Vpower czy Ultimate to zaraz bedzie mial silnik oczyszczony z nagaru. bzdura to trzeba troszeczke dluzej pojezdzic w koncu autko musi sie dostosowac do paliwa.
zanim przestawilem zaplon to praktycznie na przemian jezdzilem 95 i 98. ale roznica do piero po przestawieniu zaplonu i wyjechaniu 1,5 zbiorniczka cennego plynu :)
DD gdybys kupil 1,8 SCi to bys nie mial problemu bo podobno szystkie z bezposrednim wtryskiem nie musza miec przestawianego zaplonu do spalania 98 z efektem :) chociaz z drugiej strony to dobrze bo slyszalem ze narzeja na ten silniczek ;)
[quote="Bauma"]
zanim przestawilem zaplon to praktycznie na przemian jezdzilem 95 i 98. ale roznica do piero po przestawieniu zaplonu i wyjechaniu 1,5 zbiorniczka cennego plynu :)
OK. Obecnie jeżdżę na V-Power 95 i zatankuję kolejny zbiornik żeby sprawdzić czy zapłon się przestawia jak sugerujesz. Zobaczymy czy komputerek "zorientuje się", że ma coś lepszego w baku. :-)
Szczerze mówiąc mam nadzieję, że tak jest, bo jeżeli nie to oznaczałoby, że firma Shell troszeczkę robi nas w balona.
zaplon sam sie nie przestawi!!! ja musialem w ASO to zrobic podlaczyli mnie pod WDS i moglem sobie wybrac jaki tylko oktan sie mi podoba bo ma dostosowanie co jeden oktan od 75 do 110!!!! :) na wlasne oczy to widzialem. ale trzeba probowac kilkarazy bo mi np dopiero za 3 razem przyjal zmiane
|