Zobacz pełną wersję : jaki model polecicie?


koval911
02-10-2005, 16:56
Witam
Moja wspaniała firma pozwoliła mi wybrać sobie prawie dowolny model C-MAXa ( bez jakieś przesady oczywiście). Co polecicie ( głownie jaki silnik?). Do tej pory poruszam się marną Xsarą 1.4 tak więc pewnie wszystkie modele będą lepsze ale tak z perspektywą na 5 lat.
Jazda :
70% miasto i krótkie trasy
30% trasy dluższe

Będę wdzięczny za sugestie.

PS
Nie lepiej Focusa II kombi?

Pozdrawiam wszystkich

Skolmi
02-10-2005, 18:26
Nie lepiej Focusa II kombi?



Lepiej :)

Smokie
02-10-2005, 22:28
Jeździłem C-maxem i mam bardzo pozytywne wrażenia.
Bardzo mi się podoba to auto.

A jeśli chodzi o sugestie to tylko tdci! :568:

Jeździłem 1,8 benzyną i na trasie było ciężko cokolwiek wyprzedzić.Na miasto silnik wystarczający.

jagrall
06-10-2005, 07:24
postaraj się wyhaczyć 2,0 tdci. to jedyny słuszny silnik w tym aucie

łysyCmax
02-01-2006, 22:25
Polecam C-maxa 2.0 TDCi z 6b skrzynią. To rakieta nie samochód. Spod swiateł mało kto rusza szybciej a do 200 km/h (sprawdziłem w Niemczech) auto ciagle przyspiesza. Na 6 b. 3000 obr/min odpowiada jakies 180-190m km/.h a mozna go krecić do 4500 także maxa oceniam na jakieś 230 - 240 km/h. Poza tym zuzycie paliwa (przejechałem za 5 miesięcy 10555 km ) i tak miasto średnio 6,2 - 6,6 l/100 trasa najmniej 4,8 l/100 (bez przekraczania 130 km/h) srednio trasa ok. 5,2 - 5,4. Trzeba tylko uważac co tankujemy. Po przykrych doswiadczeniach na stacjach BP, Shell, Statoil i ajencyjnych na ślasku - tankuje w Czechach (mieszkam 9 km od granicy) Paliwo OMV albo czeski Shell nie ma równych w Polsce (przynajmniej w okolicy , gdzie mieszkam) a i cenowo nie jest najgorzej.
Wczesniej jeżdziłem superbem 1,9 TDI (130 km) ale C-max bije tamten silnik na głowę.
Cichy, żwawy i oszczedny a to odejście 16 zaworowym motorem i kultura pracy ... godne polecenia.

Pozdrawiam
Grzegorz (łysyCmax)

jagrall
04-01-2006, 21:14
maxa oceniam na jakieś 230 - 240 km/h

Z tym to trochę przesadziłeś. 220 nie przekroczy o ile pójdzie więcej niż 210. cudów nie ma. 240 to jechało stare st200 a miało ponad 200 koni

Jakubo
30-01-2006, 14:01
Hmmm.... co do opini na temat 1.8 benzyny to się z poprzednim rozmówcą nie zgodzę. Ten samochód bardzo dobrze rusza ze światełek i ma lepsze czasy startu niz ulotka glosi ( nie wiem jak wsje 1.8 - mowie o swoim i praktycznie nie ustępuje do setki 2.0 TDCI ) na trasie tez jest dynamiczny i dosc dobrze radzi sobie na 4-ce z wyprzedaniem. Przy 130 jak wcisnie mu sie pedal to czuc ze przyspiesza. Jesli chodzi o max prędkość to udalo mi sie go rozbujać na prostej do 200. Jesli dzis mialbym wybierac to napewno wziałbym benzynę ale zastanowiłbym się czy nie dopłacić do tego C-Maxa 2 l benzynka.

Patryk K
06-11-2006, 14:48
Mam 1.6 TDCI Ghia i jest super. Mało spala i ma 109 km. Wersja Ghia jest bogato wyposazona. :fcp1

mariod1973
28-11-2006, 20:35
mam pytanie mam c-maxa 2.0tdci czy w waszych modelach pedal sprzegla ciezko sie wyciska bo u mnie dlyzsza jazda po miescie to noga boli od wyciskania sprzegla

łysyCmax
04-12-2006, 08:37
Pedał sprzegła chodzi leciutko, nawet po 30.000 km . mam juz C-max 1,5 roku i wszystko ze sprzegłem (pedał lekko chodzi) OK.

Jakubo
12-12-2006, 17:06
No kolega wypowiadający się na temat c-max`a 1.8 to mocno przesadził. Jak tu już któryś z kolegów zauważył samochód ma niezłe kopyto i faktycznie z 2.0 tdci idzie w łeb w łeb prawie do 100`ki. W sumie to jest pierwszy samochód jakim jeżdziłem, który lepiej przyśpiesza niż w papierach jest. Jeżeli chodzi o przyśpieszanie pow. 100km/h i wyprzedzanie to też idzie rewelacyjnie. Pow. 100 czuś przyśpieszanie aż do 160km dopiero pózniej maleje. Maks ile udało mi się wycisnąć to ok. 200km/h ale wtedy już się nie za przyjemnie jedzie. Jedyny minus ( oprocz usterek jakie miałem w trakcie używania i wybracji silnika) tego samochodu u mnie to wysokie zużycie paliwa ale przy dzisiejszym stosunku ceny benzyny do ropy i różnicy w cenach tych samochodów to postawił bym na ten lub na 2.0 benzynę ( Nie wiem czy w polsce jest dostępna).

zala_z1
23-01-2007, 16:18
Witam.Do panow od 1.8 czy jezdziliscie kiedys czyms innym od 1.8???tdci 2.0 wciaga w kazdym przedziale predkosci 1.8 to przykre ale prawdziwe.A dodam ze jezdzilem tym i tym i jest jak jest.Nie sygeruje ze 1.8 jest wolny po prostu tdci 2.0 jest szybszy.Bez urazy pozdrawiam :fcp8

luckie
06-02-2007, 16:13
Witam, tez rozawazam kypno c-maxa, ale bedac stalym czytelnikiem forow fordowych w zyciu nie kupie diesla!!! Gdzie nie zajzec to padaja jak muchy. O nowych fordowych benzynach w kontekscie awarii slysze sporadycznie. Zreszta moj poczciwy zetez tez jest nie do zdarcia.

Lelon
09-02-2007, 10:51
Nie rozumiem czemu czesc osob poleca tylko i wylacznie diesle?? Glowna zaleta diesla jest mniejsze zuzycie paliwa i lepsza elastycznosc. Jezeli chodzi o zuzycie paliwa to przy uzytkowaniu auta flotowego problem znika, a jezeli chodzi o elastycznosc to w benzynie wystarczy zredukowac bieg i diesel zaczyna miec problem. Poza tym w wiekszosci diesli(nie wiem jak jest w 2.0 PSA) ponizej 1800-2000obr nie dzieje sie nic, auto nie ma mocy. Osobiscie uzytkuje 1.8 benzyna i jestem b. zadowolony, a po tym czego nasluchalem sie o dieslach(wtryski, szyna CR, turbina, zamachowe kolo dwumasowe, EGR itp.) odechciewa sie takiego auta. Oczywiscie nie twierdze ze w kazdym dieslu to wszystko pada, ale Ford jest zdecydowanie w grupie podwyzszonego ryzyka. Osobisie uwazam ze najprzyjemniej jezdzi sie C-MAXem 2.0 benzyna.

Pozdrawiam

PS. mam nadzieje ze nie zaatakuja mnie zaraz zwolennicy diesli, to tylko moje subiektywne przemyslenia

ford_driver
09-02-2007, 16:34
co to znaczy ze przy uzytkowaniu auta flotowego znika problem spalania ?? bo placi firma to problem znika ??

benzyna ponizej 1800 obr/min to tez nie powala swoimi osiagami, oczywiscie zalety ma i jeden i drugi silnik
benzyna - tani w zakupie, prosty konstrukcyjnie (mniejsze rysyko usterki), srednie osiagi
diesel - zdecydowanie drozszy w zakupie, zaawansowana technologicznie konstrukcja (wieksze rysyko usterki) bardzo zadowalajace osiagi w trasie

obenym dieslem jezdzi sie poprostu wygodnie, mankamentrem jest jazda miejska

przesiadlem sie z benzyny 2.5 V6 w mondeo do 2.0 tdci w FFII i wcale nie jezdze wolniej tylko jakies 2 razy taniej

pozdrowienia

ford_driver

Lelon
09-02-2007, 22:24
Jezeli tankuje firma to nie dotyka Cie to po kieszeni(chyba ze to Twoja firma). Faktem jest benzyną jezdzi sie zdecydowanie przyjemniej po miescie, no i 2.0 Duratec ma lepsze osiagi niz 2.0 diesel PSA. Nie jestem wrogiem diesli, wiem ze sa to b.fajne auta i b.zaawansowane technicznie, tylko w moim odczuciu jakos podzespolow, osprzetu nie we wszystkich markach jest zadawalajaca, co naraza na spore koszty. Wszystko zalezy tez od tego ile kto jezdzi i w jakich warunkach. Kazdy wie ze krotkie odcinki to morderstwo dla diesla. Diesel to auto na trase i jezeli robilbym >40kkm rocznie to moj wybor bylby prosty. Nie rozumiem tez tego czemu niektorzy mowia: "tylko diesel" - kazdy ma swoje preferencje.

Nie robmy tylko wojny diesel vs benzyna bo to i tak nic nie da(oprocz konfliktu).

ford_driver
10-02-2007, 01:12
katalogowe osiagi diesla sa niestety lepsze info na http://www.ford.co.uk, niewiele ale lepsze
nawet biorac pod uwage ze teoretycznie benzyne mozna krecici wyzej to i tak co najwyzje sie zrownaja

Fakt dyskusji o przewadze jednego czy drugiego prowadzic nie ma sensu. Obydwa sa dobre ale kwestji tankowania "flotowego" i tlumaczenia ze to sa oszczednosci nie akceptuje. Ludzie najbardziej szanuja swoje pieniadze i uwazam ze to najlepszy system.

pozdrowienia

ford_driver

łysyCmax
18-02-2007, 19:58
:fcp3 Nie tylko katalogowe osiagi wypadaja lepiej, ostatnio po przegladzie II (sic!) 35000 km miałem wyciek ON z niedokreconego odwadniacza filtra paliwa, podejrzewam , ze taki sam wyciek w benzyniaku skończyłby się spaleniem samochodu moze i z kierowcą. Pomijajac pozostałe rzeczy z tego przegladu, to jakość serwisu coraz bardziej skłania mnie do jego zmiany (połamane osłony plastikowe akumulatora, zerwana gąbka z pokrywy silnika, mokry od ropy (ON) blok silnika. A niby zyjemy w XXI wieku jak widać w serwisach niewiele sie zmienia, no chyba , ze ci dobrzy polscy :fcp3 mechanicy pracuja w D,NL,GB i innych krajach UE.

Lelon
19-02-2007, 21:59
:, ostatnio po przegladzie II (sic!) 35000 km miałem wyciek ON z niedokreconego odwadniacza filtra paliwa, podejrzewam , ze taki sam wyciek w benzyniaku skończyłby się spaleniem samochodu moze i z kierowcą. .

Przemyslales to co piszesz? bo mnie to rozsmieszylo niezmiernie

Osiagi 2.0 DuraTorq sa lepsze od 2.0Duratec tylko na papierze i przyznaja sie do tego nawet posiadacze TDCI, ktorzy mieli okazje sprawdzic sie z 2.0 benzyna. Na ktoryms zlocie 2.0TDCi po chipie nie dawal rady 2.0 Duratec seria.

misiek
20-02-2007, 06:31
w czy nie dawaly rady... ze w przyspieszeniu do 100 to jeszcze uwierze, ale w elastycznosci na poszczegolnych (3,4,5) biegach to juz nie. Ogolnie mozna powiedziec ze diesle ze swoja charakterystyka i krzyniami maja gorszy start, ale rekompensuje to co jest pozniej.

Lelon
20-02-2007, 09:38
Przy sprincie spod świateł czy też na 400m to mały wpływ ma elastyczność, a ścigano się właśnie na 400m i diesle odstawały. Jeżeli chodzi o elastyczność na konkretnych biegach to faktycznie diesel miażdżdy benzyne, ale... tylko do momentu kiedy kierowca benzyniaka zredukuje :fcp16

Pozdrawiam

Lelon

PS. Nie atakuje diesli ani ich wlascicieli, pisze tylko zaslyszane/wyczytane fakty więc luz :fcp29