Zobacz pełną wersję : [Ka 1996-2008] brak ogrzewania
Witam wiem ze temu tematowi bylo poświecone juz wiele ale jestem tu nowy i zielony.Mam ka z 1997 a wnim brak ogrzewania.Wentylator chodzi, klima sprawna.Od czego zaczac co sprawdzic gdzie szukac?prosze o szczegółowe instrukcje poniewaz nie jestem mechanikiem.Z góryt dziekuje :)
pinyoman 09-11-2009, 22:21 źle sprecyzowane pytanie. czy ogrzewanie ledwo działa czy nie działa wogóle. jeżeli ledwo działa do wymiany jest termostat. jeżeli nie działa wogóle trzeba sprawdzić zawór lub sterowanie zawora nagrzewnicy. sprawdź sobie najpierw czy przewody doprowadzające płyn do nagrzewnicy nagrzewają się wraz ze wzrostem temperatury silnika. jeżeli nie to masz jakiś problem z zaworem, linką która nim steruje lub w najgorszym przypadku samą nagrzewnicą. linkę najprościej sprawdzisz jak wyjmiesz radio a po lince dojdziesz gdzie znajduje się zawór
źle sprecyzowane pytanie. czy ogrzewanie ledwo działa czy nie działa wogóle. jeżeli ledwo działa do wymiany jest termostat. jeżeli nie działa wogóle trzeba sprawdzić zawór lub sterowanie zawora nagrzewnicy. sprawdź sobie najpierw czy przewody doprowadzające płyn do nagrzewnicy nagrzewają się wraz ze wzrostem temperatury silnika. jeżeli nie to masz jakiś problem z zaworem, linką która nim steruje lub w najgorszym przypadku samą nagrzewnicą. linkę najprościej sprawdzisz jak wyjmiesz radio a po lince dojdziesz gdzie znajduje się zawór
Źle kombinujesz kolego. W Fordzie KA do sterowania zaworem nagrzewnicy nie ma linki, sterowanie zaworem jest elektryczne. Jeżeli faktycznie zawór jest do wymiany to znajdziesz go po odkręceniu plastikowej osłony na podszybiu.
pinyoman 12-11-2009, 21:13 kombinuję dobrze tylko nie skumałem że tam jest zawór elektryczny. w takim układzie jeżeli ogrzewanie jest zerowe stawiam na ten zawór lub obwód elektryczny. na allegro zaworek kosztuje 60pln
sibert-rally 29-11-2009, 22:19 Witam. Podwieszę się do wątku żeby nie śmiecić. Mam Forda KA 1997r. z silnikiem 1.3-60KM. Ostatnio zaszła potrzeba wymiany chłodnicy. Po tej operacji nie ma ogrzewania. Temp. silnika w normie, wentylator się włącza, węże od nagrzewnicy gorące(oba), nawiewy chodzą. Nie mam już pomysłu więc proszę o pomoc.
Miałem podobną sytuację w escorcie (tyle że nie zmianiałem chłodnicy), wszystko byłop ok, ale po rozebraniu kokpitu okazało się, że to coś co prowadzi ciepłe powietrze do kratek nawiewów (takie niby rurki,niby przewodziki....nie wiem jak to się fachowo nazywa) były zupełnie luzne. zamocowałem ja do takich otworków jakby wytłoczonych w kanale i jak ręką odjął
witam serdecznie,
najczęściej uszkodzeniu ulega kilka elementów :
1. Nagrzewnica jest walnięta - wymiana
2. Walnięty jest zawór nagrzewnicy
3. Walnięty jest tranzystor na panelu sterowania ( płytka od tyłu panelu z pokrętłami)
opisz dokładnie jak działa nawiew, najczęściej pada ten drugi element, często działa to tak że leci tylko zimne powietrze albo tylko ciepłe, biegi działają ale temp się nie zmienia. Znajdziesz go za plastikowym podszybiem, odkręcasz i wymieniasz, żadna filozofia.
sibert-rally 11-12-2009, 13:18 Temat ogrzewania opanowałem. Tak naprawdę nie wiem co było nie tak. Wymontowałem zawór nagrzewnicy,rozebrałem go,złożyłem i pobudziłem prądem z aku. Sprawdziłem też panel sterowania. Potem założyłem zawór ale nie podłączałem kostki elektrycznej. Odpaliłem silnik i po paru chwilach zaczęło dmuchać ciepłe powietrze. Podłączyłem kostkę i okazało się że sterowanie również działa. Tak więc sukces ale nie do końca wiadomo w jaki sposób osiągnięty. Może pomogło pobudzenie zaworu prądem... W każdym razie dzięki za pomoc!
jarecki124 17-12-2009, 17:21 Dokładnie jest tak że 99% przypadków braku ogrzewania w fordach to uszkodzenie zaworu nagrzewnicy. Temat przeze mnie przerabiany dość długo ponieważ nowy oryginał kosztuje słono a zamienniki można sobie wsadzić ale nie do forda. Kupiłem zamiennik, który pracował tydzień po czym przestał, rozebrałem go na części usunąłem ze środka zaworek i zamontowałem z powrotem. Problemu nie ma bo płyn cały czas przechodzi przez nagrzewnicę i mam ciepło w aucie, pieniążki zostały w kieszeni, jedyny minus to to że nie można sobie regulować ciepła ale dla mnie to żaden minus.
Pozdrawiam.
w mojej KA jest taki problem ze ogrzewanie jest na chwile tj. jak wylacze dmuchawe i ja wlacze to cieplo jest tylko przez chwile. W czasie jazdy czasami jest czasami nie, w wiekszej mierze na wyzszych obrotach. Moimi mechanicy stawiaja na nagrzewnice jednakze chcialam byc pewna gdyz jest to nie maly koszt, prosze o sugestie
Podpinając się pod temat...
w moim KA 1.3 1998 ogrzewanie jest, ale bardzo słabe. Mimo, że zasłoniłem chłodnicę kartonem ledwo dmucha ciepłe powietrze, sugerujecie przyjrzeć się zaworowi nagrzewnicy czy termostatowi? Zaznaczę, że po przejechaniu ok. 40 km z zasłoniętą chłodnicą wentylator chłodnicy nie włącza się.
zmieniłem termostat, zasłoniłem kartonem i nic. silnik łapie temperaturę szybko ale w kabinie wieje zimnym powietrzem. co robić?? aha płyn chłodniczy też ok.
sprawdź podłączenie przewodów bo może wieje ciepłym ale nie w przewody tylko gdzieś obok
nekromanta00 03-02-2010, 18:51 Witam posiadam Ka z 1996r 1,3 benzyna. chcialem wymienic termostat ale niewiem gdzie on jest :) (taka lama ze mnie) gdyby mi ktos wyjasnil gdzie on sie znajduje i jak go wymienic byl bym wdzieczny. moze ktos posiada jakies foty?:?:
Witam posiadam Ka z 1996r 1,3 benzyna. chcialem wymienic termostat ale niewiem gdzie on jest :) (taka lama ze mnie) gdyby mi ktos wyjasnil gdzie on sie znajduje i jak go wymienic byl bym wdzieczny. moze ktos posiada jakies foty?:?:
Patrz po wężu od chłodnicy (oczywiście ten górny). To metalowe, do którego dochodzi wąż to obudowa termostatu. Dwie śruby.
Wiolkaaa 20-02-2010, 18:13 Witam wszystkich:) ja mam troche inny problem, ale związany równiez z ogrzewaniem, mianowicie u mnie występuje tylko i wyłącznie ogrzewanie nie ma chłodzenia można sobie kręcić pokrętłami i nic daje tylko ciepło mam Ka 1.3.Endura 97 rok. Ktoś miał podobnie albo wie co mu dolega?:)
zawór regulacji ogrzewania do sprawdzenia albo płytka sterowania nim (ta za pokrętłem)
magister 23-02-2010, 15:28 Witam mam pytanie posiadam Ford Ka 2002 r z klimatyzacja i mam problem związany z brakiem ogrzewania.Czytając poniższe odpowiedzi znalazłem odpowiedz ze to może być wina elektrozaworu który znajduje się na podszybiu lecz problem jest w tym ze w moim fordzie takiego elektrozaworu nie ma.Może ktos wie gdzie moge znaleźć ten elektrozawor ??
Pozdrawiam
też mam ka z klimatyzacja i ten elektrozawór jest dokładnie w tym samym miejscu co w wersji bez klimy, a dokładnie to na środku samochodu za silnikiem i plastikową przegrodą, zdejmij plastikowe podszybie a na pewno go znajdziesz :)
ReactOne 03-03-2010, 00:10 Podpinajac sie pod temat.
Rownież mampodobny problem.
Slychając podpowiedzi innych, wymienilem dzisiaj termostat, niestety niepotrzebnie. Węze są gorące ale ogrzewania nie ma. Sprawdzałem również czy linki nie są zle zamontowane ale tak jak kolega wyżej napisał, sterowanie jest elektryczne. I tu powstaje moje pytanie: czy jest mozliwe ze to mogą być przepalone bezpieczniki? czy raczej musze patrzec w strone zepsutej nagrzewnicy/zaworu ?
nie zaszkodzi sprawdzić bezpieczniki, ale ja bym skłaniał się bardziej w kierunku zepsutego zaworu,
w nagrzewnicy nie ma się praktycznie co zepsuć, jedynie może być zamulona albo przeciekać, ale jeżeli ogrzewanie przestało działać praktycznie z dnia na dzień to bardziej podejrzewał bym o to zawór
a tu wymiana zaworu http://http://www.autocentrum.pl/?FF=228&temat=7&id=64&strona=1
pinyoman 04-05-2010, 13:46 sprawdź sobie węże doprowadzające płyn do nagrzewnicy. jeżeli są cały czas zimne to na 100% zawór nagrzewnicy. naprawić się nie da, więc zostaje tylko wymiana
Witam, jestem nowy na tym forum, jakiś czas temu zakupiłem Forda KA-97 i mam następujący problem z ogrzewaniem. Mianowicie;dmucha tylko ciepłe powietrze do kabiny ale mało tego wentylator działa tylko na 4 biegu, na pozostałych cisza. Auto ma klimatyzację i nie wiem jak ją sprawdzić czy wszystko z nią ok. Jakieś sugestie w powyższym temacie? Będę wdzięczny.
czytaj całe wątki od początku do końca no i funkcja szukaj było milion razy:
a) kostka w nogach pasażera wypalona odpowiedzialna jest za działanie tylko 4 biegu. Małe rezanko lub wymiana kostki i będzie śmigać na wszystkich
b) co do ciepełka to do wymiany zawór nagrzewnicy ale warto sprawdzić. Najczęściej to pada.
Witam, za ogrzewanie odpowiada elektrozawór pod plastikowym podszybiem, ma on dwa położenia otwarty lub zamknięty (posiada również, mały by-pass), a psuje się sterowanie tym zaworem, tranzystor na płytce przy regulatorze temperatury. Regulator którym kręcicie w kabinie ciepło-zimno to potencjometr, a sygnał sterujący zaworem to sygnał o impulsie prostokątnym. Zmieniając nastawy temperatury zmieniacie wypełnienie impulsu prostokątnego. Do zaworu dochodzą dwa kabelki- stały plus po stacyjce i sterowanie masą czyli pojawia się masa na jakiś czas i na jakiś czas znika.
Polecam zdjąć wycieraczki, wymontować podszybie, zdjąć kostkę z zaworu podłączyć do niej malutką żaróweczkę 1,2W 12V taką od podświetlenia kontrolek i deski rozdzielczej. Włączyć zapłon i ustawić regulator w pozycji środkowej i obserwować żarówkę powinna się zapalać i gasnąć co kilka i na kilka sekund. Poprzekręcać w skrajne położenia ciepłe i zimne powietrze, zapali się na stałe a w drugim położeniu na stałe zgaśnie.
Co do obrotów wentylatora to wada tej instalacji elektrycznej- przewody do rezystancji są zbyt małej średnicy (ta rezystancja znajduje się koło lewej nogi pasażera) czarna kostka z czterema kablami). Pomaga wywalenie kostki wtykanej i wlutowanie tych kabli w gniazdo na stałe. Rezystory są przekręcone jednym wkrętem na śrubokręt gwiazdkowy.
wymieniłem elektrozawór, i dmucha tylko zimne.Przed wymiana jak się okazało nie było w ogóle tego elektrozaworu tylko poprzez krućce spięte przewody na stałe i grzało non stop. Prawdopodobnie podczas wymiany zapowietrzyłem układ. Jak go najlepiej odpowietrzyć?
W zbiorniku wyrównawczym płyn na poziomie a przez górny wąż wlewa się gorąca woda.
p.s. układ odpowietrzony wszystkie gumowe przewody "gorące" natomiast za elektrozaworem (w stronę podszybia) zimne.
Czyżby nowy elektrozawór na starcie wadliwy? Może ktoś poradzić co w tym temacie?
Nie raz było na forum, wystarczy poszukać.
Jeżeli kupiłes elektrozawór na allegro to całkiem możliwe, ze do wymiany. Lepiej dać ta stówke i mieć problem z głowy.
Sprawdź czy prad dochodzi do elektrozaworu na tej wtyczce, która wpinasz. Jezeli nie, to padła Ci płytka sterująca, która jest w panelu sterowania ogrzewaniem.
Jeżeli do nagrzewnicy dochodzi prąd, ale nie ma masy do znaczy że poszła mi płytka do kontroli ogrzewania? miałem zwarcie na płytce z oświetleniem, probówka mi zeszła ;/ i przez chwile coś śmierdziało, po tym też nie działa podświetlenie (żarówki są dobre) no i ciągle bucha ciepłe powietrze.. nagrzewnice wyciąłem podłączyłem po akumulator i działa
Jeżeli do nagrzewnicy dochodzi prąd,
nie do nagrzewnicy tylko do elektrozaworu, to do czego wchodza Ci gumowe weże, te które powinny byc ciepłe/gorace
wyciągasz wtyczke z elektrozaworu i testem na żarówke sprawdzasz czy świeci, na właczonym silniku, jak pokrętło dmucvhawy ustawisz na zimne powinna gasnąć, jak na ciepłe powinna sie swiecic
żarówka nie swieci, ale gdy podłącze masę z kabla do elektrozaworu np do silnika to elektrozawór działa
Znaczy, że elektrozawór masz sprawny.
W takim razie płytka sterująca jest do wymiany.
Znajdź dobrego elektryka, trzeba wymienić tranzystorek na płytce. Albo możesz tez poszukać na szrocie całego panelu, ale to Ci drogo wyjdzie.
możesz podpowiedzieć który to? patrząc na płytkę wygląda ona ok, chyba ze tranzystor szlak trafił ale wygląda optycznie na sprawny, ale czy to możliwe?
Optycznie może on wyglądać ok, chociaż na tym zdjęciu ewidentnie widać, ze przepalony
http://farm4.static.flickr.com/3094/3147904474_bcf5685fa9.jpg
jest to tranzystor IRFL 4105 lub jego zamiennik IRFL 4105PBF N-MOSFET
zamiennik mozesz kupić w tym sklepie - http://irfl4105pbf.katalog-tme.pl/
luukasz1905 26-01-2011, 16:13 podpinam się sprawa dotyczy kostki przy rezystorze jest nadpalona dmuchawa działa tylko na 4 biegu , nowa koszt około 70 zł wraz z kablami używka nie wchodzi w grę sprawdzałem okolu 5 aut i każda była w kiepskim stanie tzn nadpalona w związku w tym pytanie czy można przerobić to na wsuwki i tak podłączyć do opornika ?
Pewnie, że można (sam tak robiłem).
Pamiętaj tylko o solidnym wykonaniu ("wsuwki" mają ciasno siedzieć).
podpinam się sprawa dotyczy kostki przy rezystorze jest nadpalona dmuchawa działa tylko na 4 biegu , nowa koszt około 70 zł wraz z kablami używka nie wchodzi w grę sprawdzałem okolu 5 aut i każda była w kiepskim stanie tzn nadpalona w związku w tym pytanie czy można przerobić to na wsuwki i tak podłączyć do opornika ?
Można. Ja zrobiłem na wsuwki i hulało. wsuwki miały termokurczliwa osłonkę. Z tego co wiem to teraz właściciel tamtego ka ma trochę z tym problemów bo pasażerka mu w to kopie i musi poprawiać co jakiś czas :P Za mojej kadencji nie miałem z tym problemów.
luukasz1905 26-01-2011, 22:19 jeżeli nie będę miał jakiejś rurki termo kurczliwej mogę je np owinąć taśmą izolacyjną :) rozumiem ze w żadnym wypadku nie mogą się ze sobą stykać w środku rezystora ? aha czy użyć starego rezystora mimo ze jest lekko nadpalony w środku ? czy lepiej kupić nowy ?
ja tam użyłem starego. Nic się z nim nie dzieje do dziś. koszulka termokurczliwa w sklepie ele. koszyuje z 60gr-90gr. practicer 1,90zł :/
luukasz1905 26-01-2011, 22:29 ok jutro się za to zabiorę :)
Odświeżę temat bo zrobiło się zimno. Przestawiłem pokrętło na ciepło a tu dalej letnie, chłodne powietrze. Już pod koniec zeszłej zimy przybierałem się do wymiany lecz odłożyłem na póżniej. Doradżcie koledzy który zawór nagrzewnicy wybrać. Na allegro jak i sklepach internetowych rozpiętość cenowa od 35zł do 189 zł. Różni producenci. Macie przekonanie do jakiegoś producenta? Nie patrzę na okazję cenową tylko żeby posłużył.
Jak chcesz żeby posłużył to wybierz oryginał. Żadnych zamienników z aledrogo.
Poochini 16-09-2011, 07:41 Dokładnie, najlepszy oryginał. U nas zamiennik działał około miesiąca. Proponuje metodę z diodą, aby sprawdzić co powoduje takie skoki temp
Witam, jestem po wymianie zaworu. Wybrałem zawór nagrzewnicy firmy Motorcraft. Działa jak należy. Mam nadzieję że posłuży długo. :wink:
witajcie
w Kaczuszce żony mam następującą sytuację
po rozgrzaniu silnika cały czas dmucha zimnym powietrzem, dostałem się dziś do elektrozaworu, podłączyłem się z miernikiem i okazało się ze jest tam cały czas napięcie w granicach 12 V (regulacja zimno-gorąco nic nie zmienia )
czy przyczyną wadliwego działania może by ten rezystor na płytce sterującej???
konrad81u 05-12-2011, 21:29 Witam
Zimno już dawno a u mnie nie dmucha ciepłym powietrzem.
Znajomy wymienił w samochodzie płyn chłodniczy i zapomniał zakręcić kurek...
Woda się zagotowała i poszła para spod maski...
Dolaliśmy płynu i po tym czasie nie ma ciepłego powietrza ...
Nie wiem od czego zacząć ???
Z Góry dziękuje za pomoc
edenszymon 28-01-2012, 16:43 Witam wszystkich... U mnie problem jest nastepujacy. Po zakupie auta szybko zorientowalem sie ze termostat mam do wymiany, auto slabo grzalo. Wiec wymienilem go, teraz jest troche cieplej. Ale niestety tylko troche.
Po odpaleniu auta nie trzeba dlugo czekac az zacznie dmuchac cieple powietrze. (tylko cieple) przy tym caly czas obserwowalem ze termostat trzyma poniewaz chlodnica jak i waz od termostatu caly czas zimne byly. I teraz uwaga w momencie gdy czuc po wezu ze termostat puszcza powoli w aucie zaczyna sie robic chlodniej. Moge cisnac dawac obciazenie i juz tylko letnie powietrze leci. do pracy mam 20km. po wyjechaniu z garazu po okolo 3 km cieplo sie robi a pozniej juz tylko gorzej. a na postoju to juz wogole slabo grzeje. POMOCY!!!!
Wymień zawór nagrzewnicy.
edenszymon 29-01-2012, 08:59 jestem w stanie sam to zrobic? czy to bardziej skomplikowana operacja? Gdzie on sie znajduje
Rafał A.(antek) 29-01-2012, 14:14 poszukajcie moich i kolegi przebojow z ukladem ogrzewania w dziale fiesta. uklad rozbity na drobne
edenszymon 03-02-2012, 16:47 pytanko kolejne. kazda kaczka ma ten zawor nagrzewnicy? bylem dzis u jednego mechanika i powiedzial mi ze tego nie mam, ze jakies klapy sie nie otwieraja albo nagrzewnica zatkna.... juz sam nie wiem, chyba przecierpie do wiosny. o jak pomysle ze mam wszystko wymieniac pokolei wydac moze nawet 500zl do gra nie warta swieczki w takim starym aucie
Rafał A.(antek) 04-02-2012, 10:27 kazda, mechanik widocznie sie nie znal, nie ma klap sterujacych cieplem,wczoraj uzdrawialem forda fieste, max koszt jaki cie powinien wyjsc nawet z nagrzewnica to ok 350 zl jak by wszystko bylo padniete
Mam pytanie, bo u mnie tez nie ma ogrzewania.
Sprawdzilem elektrozawor i weze przed i za sa gorace. Ale jak podpialem zarowke na wtyczke od elektrozawowu to non stop swieci, czyli tak jakby bylo ustawione na gorace, ale w aucie nadal srednio chlodne. Gorace nie leci...
Jak wylacze ogrzewanie, wlacze po prau minutach to cieple leci przez chwile, pozniej znowu letnie.
plytka napewno do naprawy w sterowaniu, ale dlaczego nie leci cieple skoro zawor puszcza gorace na nagrzewnice ?
Co to moze byc ? termostat ?
Witam kolego, wymień zawor nagrzewnicy i problem zniknie. U mnie był ten sam problem, wymiana pomogła, działa już drugi sezon. :lol:
Rafał A.(antek) 12-09-2012, 02:02 zarowka miga jak krecisz pokretlem, wyjmij sam zawor i go wyczysc, inna sprawa jaka droznosc ma sama nagrzewnica.
po włozeniu zarowki do wtyczki od zaworu i kreceniem pokretlem powinna mrygac??
ja miernikiem sprawdzalem i nic sie nie dzialo na wtyczce. Grzeje na maxa caly czas.
Od pokretla uwalone te tranzystoki oporniczki ktore sie przelutowuje?
Tylko, ze jak podepne zarówke to caly czas swieci, nie reaguje na krecenie pokretlem w aucie. CZyli wychodzi ze napewno jest uszkodzone sterowanie ( tranzystor) ale czy tylko ?
Tak jak mowie, weze za zaworem sa gorace, czyli tak jakby zawór był otwarty, zauwazylem tez, ze termostat nie trzyma, od razu oba weze od chlodnicy sa gorace i nie moge zagrzac auta tak zeby sie wlaczyl wentylator...
Rafał A.(antek) 13-09-2012, 09:36 miernik nic nie pokaze, zarowka ma pulsowac podczas zmiany polozenia pokretla. jak nie to sterowanie uwalone. a sterowanie pada jak silniczek staje.
Podalem mase z aku na zawor i przewody za zaworem zimne, czuc ze niby wzaworze cos tam puka po podaniu masy, ale przewody caly czas zimne.
Panowie, pomocy !
Zmienilem zawor i dalej nic. Przewody do zaworu gorace, a za zaworem zimne, po podlaczeniu masy z aku slychac ze zawor sie otwiera.
Jeszcze mam pytanie, czy wąż od głowicy ma wchodzic do prawego wejscia w zaworze czy lewego ? W pewnym momencie, jak podpialem mase do zaworu, to za zaworem lewy (od pasazera) waz robil sie goracy, prawy zimny, zdjalem mase, prawy goracy lewy zimny, ale w aucie nadal zimno...
Rafał A.(antek) 22-09-2012, 21:44 skoro wczesniej zdiagnozowales brak sterowania zaworem to jak ma dzialac?
Mi mechanik powiedział 450 za zawór i jego wymianę wiec zabrałam się do tego sama i wszystko śmiga jak należy . koszty o wiele niższe niż u mechanika a wymienienie tego zaworu wcale skomplikowane nie było . Tylko że u mnie cały czas było gorące powietrze w aucie .
pepe0104 01-10-2012, 19:10 Kolego. W pierwszej kolejności sprawdź poziom płynu w pojemniku wyrównawczym. Jeżeli masz nawet mały wyciek i poziom płynu jest za niski to układ się zapowietrza i "traci się" ogrzewanie. Jak to jest mały wyciek to pod autem będzie sucho.
zarowke podlacza sie do wtyczki tylko , czy mase tylko a napiecie z aku?
Rafał A.(antek) 04-10-2012, 22:04 zarowke oboma biegunami we wtyczke (taka W5W najlepiej od pozycyjnych)
marek2379 27-10-2012, 14:20 Mi mechanik powiedział 450 za zawór i jego wymianę wiec zabrałam się do tego sama i wszystko śmiga jak należy . koszty o wiele niższe niż u mechanika a wymienienie tego zaworu wcale skomplikowane nie było . Tylko że u mnie cały czas było gorące powietrze w aucie .
czesc mam problem.caly czas dziala mi ogrzewanie.panel sterowania nie wlacza zimnego powietrza.co moze byc nie tak.mechanik mowil ze trzeba wymienic ten panel.daj znac dzieki.
czesc mam problem.caly czas dziala mi ogrzewanie.panel sterowania nie wlacza zimnego powietrza.co moze byc nie tak.mechanik mowil ze trzeba wymienic ten panel.daj znac dzieki.
Kilka tematu poniżej tego jest poruszony podobny temat, i podane rozwiązanie.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=166089
Witam
mam taki problem
kupiłem niedawno ka (1999) ale nie działa ogrzewanie
nadmuch działa ale wieje zimne po popatrzeniu pod maskę okazało się że z zaworu nagrzewnicy nic nie wychodzi !!!
http://zapodaj.net/c6a867e3e9a9f.jpg.html http://zapodaj.net/c6a867e3e9a9f.jpg.html
ma ktoś jakiś schemat co i gdzie ma iść ?
dodam że ma też klimę która też nie grzeje
http://zapodaj.net/2d42b409dece1.jpg.html http://zapodaj.net/2d42b409dece1.jpg.html
nie wiem czy jeśli nadmuch jest nie kompletny to klima może działać
Pozdrawiam i proszę o pomoc zbliża się ZIMA :)
dodam że jestem zielony w tych sprawach
Martin89 25-07-2013, 11:30 Witam,
Nie działa mi ogrzewanie , wieje tylko zimne powietrze pomimo że pokrętło jest na czerwonym polu , zaznaczam że to nie klimatyzacja tylko zwykły nawiew , dotykałem te dwie rurki które są w silniku (nie pamiętam jak się to fachowo nazywa) i są ciepłe wydaje mi się że to linka poszła , jakieś sugestie w jaki sposób mogę to wymienić??
Pozdrawiam
Izabelka 25-07-2013, 12:39 Poczytaj tu http://forum.fordclubpolska.org/search.php?searchid=5437102 Twój problem to zawór nagrzewnicy lub regulator tego zaworu. Najpierw wyklucz te problemy, później będziemy myśleli dalej.
Martin89 25-07-2013, 16:34 chyba zły link :P ale ok sprawdze to dziękuje za odpowiedź i dam znać jak zlokalizuje problem
Łukasz 1981 02-12-2018, 18:27 Dołączam się u mnie problem polega na tym że po wymianie radia fabrycznego na nowe, przestało grzać. Jak je odłącze od zasilania ogrzewanie działa. Pomocy
lukaszek_socho 02-12-2018, 21:14 Na odległość ciężko będzie pomóc. Doraźnie możesz odłączyć wtyczkę od zaworu nagrzewnicy i będziesz miał ogrzewanie cały czas.
Witam. Mam taka sytuacje. Wyciągnąłem zawór nagrzewnicy i mam spięte wszystko na krótko(bez zaworu) niestety nie dmucha ciepłym powietrzem(jedynie na bardzo wysokich obrotach cos dmuchnie cieplej). Wymieniony termostat, chłodnica, układ odpowietrzony, nagrzewnica dwukrotnie płukana. Z nagrzewnicy wypływa ciepły płyn przy sprawdzaniu czy jest obieg. Jakieś pomysły? Ma ktos może układ przewodów od termostatu do zaworu nagrzewnicy na foto lub schemat(może złe podłączyłem)Ford ka 2005 1.3 benzyna z klima. Dzięki za podpowiedzi
Witam, od paru tygodni walczę z ogrzewaniem w mojej kaczuszce MK1 (2006), wieje tylko zimne powietrze. Elektrozawór został wymieniony (i działa), panel sterujący sprawdzony (testem żarówki na kablu do elektrozaworu) + zamontowałam drugi panel (taki sam efekt), dziś przepłukałam nagrzewnicę i dalej nic (nie wypłynął żaden syf). Poradzono mi, żebym sprawdziła drzwi i siłownik drzwi nagrzewnicy ale nie mam pojęcia gdzie ich szukać. Czy ktoś wie gdzie to znaleźć i jeśli tak, to jak wygląda wymiana? Szukałam w necie ale jest dużo dla fiest i focusów, nic dla kaczuszek.
Zakładam nowy post bo przeszukałam forum i archiwum i nie znalazłam.
Dodam, że ciepło idzie do elektrozaworu, wychodzi z elektrozaworu w kierunku nagrzewnicy, wraca z nagrzewnicy do elektrozaworu i idzie dalej za elektrozawór z powrotem w układ (odłączenie kabelka od elektrozaworu nic nie daje, dalej wieje zimnem).
Termostat też działa (wymieniony niedawno z całą obudową) bo takie sugestie też padały.
Pomocy, kończą mi się pomysły i zamarznę w zimę :(
lukaszek_socho 09-10-2021, 18:21 Nie masz klap nagrzewnicy. U Ciebie powietrze idzie cały czas poprzez nagrzewnicę. Jeśli zawór płynu jest otwarty nagrzewnica się nagrzewa (jak grzejnik w domu) i leci ciepłe powietrze. Jak zawór się zamyka nagrzewnica stygnie i leci powietrze zimne.
Obstawiam zapchaną nagrzewnicę. Płyn przechodzi bardzo małą powierzchnią (jakby Ci grzejnik w domu grzał tylko jednym żeberkiem) i nie ma wydajności grzewczej.
Dzięki za odpowiedź.
Ogrzewanie przestało działać z dnia na dzień, grzało pięknie i nagle przestało więc nie stawiałabym na zapchaną nagrzewnicę bo ta chyba by się zapychała stopniowo. Poza tym nagrzewnica porządnie przepłukana w obu kierunkach. podejrzewam jeszcze jeden powód - czy coś się mogło zawiesić w systemie i jest ciągle na klimie niezależnie od tego czy przycisk AC jest włączony czy wyłączony? bo to zimne powietrze jest naprawdę zimne. dodam, że próbowałam z drugim panelem (oba sprawdzone testem żarówki) i dalej nie grzeje.
to jeśli mogę jeszcze 2 pytania:
jak się dostać do nagrzewnicy? domyślam się, że będę musiała demontować wnętrze? czy dostęp jest z przedziału silnika?
w jaki sposób samochód przełącza w wentylatorze między zwykłym nawiewem a klimą? jest jakiś mechanizm w wentylatorze?
Elektrozawór bez napięcia pozostaje otwarty.
Sprawdzałeś napięcia na elektrozaworze w zależności od położenia pokrętła?
Wygląda na zapowietrzoną/zapchaną nagrzewnicę.
Odpowietrzanie nagrzewnicy powinno być samoczynne, otwarty elektrozawór i "ogień" w układzie chłodzenia.
Ile płynu dasz radę zlac z samej nagrzewnicy?
Klima nie da rady schodzić wydatku cieplnego nagrzewnicy, nawet na pełnych obrotach, a wtedy chodzi wiatrak chłodnicy i widać po napięciu oraz po obciążeniu silnika ze pracuje na maksa.
tak, sprawdzałam na kablu do elektrozaworu i żarówką i miernikiem, pokrętło od temperatury działa (oba panele bo kupiłam drugi, żeby sprawdzić). Nagrzewnica przepłukana, płyn uzupełniony i odpowietrzone.
Jak się dobrać do nagrzewnicy, żeby sprawdzić organoleptycznie czy grzeje?
Poszukaj zdjęć w google calej nagrzewnicy.
Cala deska do wyjecia.
Nie pytam "czy jest napiecie", tylko jak sie zmienia, w zależności od ustawień pokretła.
żarówka zachowuje się jak na filmikach z internetu.
z miernikiem: napięcie jest 14V przy ustawieniu na zimne, 0V przy na ciepłe, przy ustawieniach pomiędzy są skoki, różne, w zależności od ustawienia pokrętła np 7-14 przy na pozycji środkowej albo 2-14 przy mocno ciepłym ale nie na maksa, albo 9-14 przy zimnym ale nie na maksa.
Rafał A.(antek) 17-10-2021, 14:54 Elektrozawór nowy?
Połacz na krótko nagrzewnicę, i zobacz czy grzeje.
Jak sterowanie z panelu jest to na 90% zawór sterujący.
tak, elektrozawór był nowy (z naciskiem na był).
wpadliśmy z Tatą na ten sam pomysł w niedzielę, po pierwsze podłączyliśmy elektrozawór bezpośrednio do akumulatora żeby sprawdzić czy "klika" - nie klikał, wyjęliśmy go i jeszcze raz podłączyliśmy, był zablokowany, odblokowaliśmy i podłączyliśmy jeszcze raz, od razu się blokuje w pozycji zamkniętej.
na wszelki wypadek podłączyliśmy nagrzewnicę na krótko i ogrzewanie zaczęło działać.
ewidentnie wina zamiennika elektrozaworu.
Ponieważ była niedziela a mi zależało, żeby wrócić samochodem do domu, to w obudowę od nowego elektrozaworu włożyliśmy tłoczek i magnes ze starego (tam się plastikowa obudowa rozpadła ze starości), sprawdziliśmy 100 razy podłączając pod akumulator i na razie zamontowaliśmy.
Ogrzewanie pięknie działa.
przy okazji zrobiłam doktorat z tego układu :lol:
jakby ktoś szukał to namierzyłam rysunki techniczne i manual dla serwisów
Rafał A.(antek) 23-10-2021, 18:55 To jest prosty układ z bardzo beznadziejnym i wadliwym rozwiązaniem. Elektrozawór musi być dobry (czytaj drogi) żeby działał poprawnie. Tanie zamienniki są... no czasem właśnie nawet nie jednorazowe.
Czy jest ktoś w stanie napisać mi krok po kroku jak w łatwy sposób odpowietrzyć układ chłodzenia w Ford Ka 1.3 benzyna 2005 rok.
Gdy mam w połowie czerwonej kreski to dmucha chłodnym powietrzem, dopiero gdy dam na sam dół czerwonej kreski dmucha gorącym.
Proszę o pomoc
Ivanovic 25-11-2021, 18:12 Czy w Fordzie ka 2 też jest taki zawór przepuszczający płyn do nagrzewnicy? Kupiłam sobie niedawno takie ka z 2010roku i nie dziala w nim ogrzewanie. Jest sterowane climatronikiem, wszystko wygląda ok na wyświetlaczu można regulować temp itd ale z nawiewów leci tylko lodowate powietrze. Silnik szybko sie nagrzewa, płyn jest czysty, znaleźliśmy z mężem odpowietrzenie na wężu między silnikiem a grodzią i nie było tam powietrza.
Nie możemy za bardzo zlokalizować czegoś w rodzaju tego zaworu, od strony silnika węże wchodzą do kabiny a nawet pod deską w kabinie go nie widać. Jest aż tak zabudowany czy w nowszym fordzie jest to inaczej rozwiązane? Bardzo prosze o podpowiedź i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
|