Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Kołpaki - problem z założeniem


maureliusz
17-10-2009, 21:47
No to mi się trafił dziwny problem... Wraz z bryczką dostałem felgi stalowe z zimówkami i kołpaki do tego. Dzisiaj założyłem kołpaki i tutaj ZONK. Jak się im przyglądnąłem, coś dziwnie leżały. No to ściągnąłem i się okazało, że sobie pozakrzywiałem mocowania, a w jednym nawet uleciało...wrrrr! Przecież nie raz zakładałem takie kołpaki i normalnie się wbijało. Sprawdzałem w Skodzie u szwagra, podobnie wykonane i też wchodzą bez problemu. Czy ja zrobiłem coś nie tak, czy poprostu... Ford nawet kołpaki nie do końca potrafi zrobić!!! Chyba kupię zwykłe w Tesco na zimę i już.

arturek
18-10-2009, 08:24
No to mi się trafił dziwny problem... Wraz z bryczką dostałem felgi stalowe z zimówkami i kołpaki do tego. Dzisiaj założyłem kołpaki i tutaj ZONK. Jak się im przyglądnąłem, coś dziwnie leżały. No to ściągnąłem i się okazało, że sobie pozakrzywiałem mocowania, a w jednym nawet uleciało...wrrrr! Przecież nie raz zakładałem takie kołpaki i normalnie się wbijało. Sprawdzałem w Skodzie u szwagra, podobnie wykonane i też wchodzą bez problemu. Czy ja zrobiłem coś nie tak, czy poprostu... Ford nawet kołpaki nie do końca potrafi zrobić!!! Chyba kupię zwykłe w Tesco na zimę i już.
Witam
Ford niestety nie potrafi zrobić kołpaków.
Niektóre, oryginalne modele kołpaków są wykonane z kruchego plastiku i łamią się przy zakładaniu / zdejmowaniu.
Osobiście miałem taki problem i jeden model kołpaków wymieniłem na inny.
pozdrawiam
Arturek

maureliusz
18-10-2009, 09:41
Dzisiaj znowu porównałem moje i skodowskie...masakra! Skody wchodzą jak masełko, próbuję założyć fordowskie i wszystko wychodzi jakbym zakładał 16` na 15`... Te kołpaki są poprostu ... BEZNADZIEJNE. Nie wyobrażam sobie, aby jakikolwie wuklanizator w ferworze walki przed zimą i natłoku klientów założył je bez połamania...
Bardzo dziwne...ach ten Ford...

kaczozord
19-10-2009, 18:20
Jaki to model kołpaka i jaki rozmiar? http://ford.sklep.pl/pl,category,143485,do,felg,stalowych.html

bargus
19-10-2009, 18:42
Ja polecam te http://ford.sklep.pl/pl,product,319920,kolpak,kola,ford,14,cena,za,4,sz t.html

Bardzo dobrze wykonane i trwałe- miałem dzwon w krawężnik (felga do wymiany), a kołpak lekko się ukruszył tylko. I dobrze się zakładają.

Daro26
29-11-2009, 13:34
Mam podobny problem kupiłem komplet nowych oryginalnych kołpaków 14'' od bodajże nowej fiesty. Chciałem je założyć dzisiaj (zimówki mam właśnie na 14'') i myślałem ze zajmie mi to parę minut. Siłowałem się długo z jednym kołem i nie byłem w stanie go wcisnąć tak żeby niczego nie połamać. Macie może jakiś patent na to? Może zrzucić najpierw tą metalową obejmę z któregoś zaczepu? Nie wiem czy to dlatego, że nowe czy Ford tak świetnie te kołpaki robi,

arturek
29-11-2009, 15:51
[...] Macie może jakiś patent na to? [...],
Tak - mam patent - kupiłem inny model kołpaków

pozdrawiam
Arturek

maureliusz
29-11-2009, 18:53
Reasumując, Ford jest potentatem:
- ekstra kołpakach,
- super szczelnych lampkach oświetlenia tablicy,
- niesamowitych podszybiach,
- ...........

Jak to mówią - diabeł tkwi w szczegółach, ale Ford ma to gdzieś.

Daro26
29-11-2009, 20:02
Poważnie nie ma na to rady? Nie wiem , czy może te zaczepy posmarować jakimś smarem albo coś podobnego??

maureliusz
29-11-2009, 20:16
Te co mi się połamały naprawiłem, wtapiająć gwoździe :-), żeby ta sprężyna nie spadała. I tak ich na zimę używam, to mi nie zależy, a do tego jeszcze opaski musze założyć, żeby w śniegu ich nie zgubić.
, to trzeba ja bardzo równomiernie i delikatnie wbijać, ale i tak nie ma możliwości, żeby to dobrze siadło. Poprostu jest za ciasno i już. Dla mnie, to te kołpaki są na kilka założeń - to jakiś super patent Forda :-). Pewnie im zależy, że samochody tej marki jeździły na ładnych, nowych kołpakach :-D

Hildegard
29-11-2009, 20:25
Jezeli w kolpakach jest ten metalowy "pierscien" ,to mozna sprobowac jego srednice zmniejszyc, sciskajac kombinerkami to "ucho" na wentyl.

Daro26
29-11-2009, 20:39
Jezeli w kolpakach jest ten metalowy "pierscien" ,to mozna sprobowac jego srednice zmniejszyc, sciskajac kombinerkami to "ucho" na wentyl.

Tak jest u mnie ten pierścień. Gdzieś na allegro trafiłem na gościa, który sprzedaje kołpaki jakieś zamienniki i właśnie przy wentylu można w tych kołpakach regulować tą średnicę pierścienia. W sumie to jest pomysł. Inna sprawa, gdyby w ogóle tego pierścienia się pozbyć?

Hildegard
29-11-2009, 20:57
Jezeli mozesz ten pierscien wyciagnac ,to sprobuj jak sie kolpak trzyma bez niego.
Jezeli bedzie sie dobrze trzymac, to pierscieni nie potrzeba.

maureliusz
29-11-2009, 22:06
Tu nie chodzi o spreżynę. Tu chodzi o wielkość łap. To wszystko się ledwie mieście na feldze. Te kołpaki są poprostu SPASZCZONE.
Porównywałem oryginalny kołpak skodowski i ma mniejsze łapki i wszystko wchodzi leciutko.
Na allegro goście faktycznie coś tam wymyślali z odginaniem tego, ale w fabrycznym nie ma o tym mowy. Kupujesz kołpak fabryczny, na dany rozmiar koła i MA BYĆ, a nie jakieś tam podginanie, zaginanie itp.

Daro26
30-11-2009, 07:50
Zobacze, czy da rade bez tego pierścienia włożyć. No zgadza, się że powinno idealnie wchodzic bez kombinowania. W sumie za coś się płaci, oryginaly jedank są dużo droższe.

Daro26
06-12-2009, 10:10
No i jednak udało się założyć kołpaki nie łamiąc niczego. Za radą Hildegarda trzeba pokombinować z metalowym pierścieniem, który u mnie był na zatrzaskach i moża go wypiąć bez problemu. Trzeba z wyczuciem wygiąć go, w miejscu w którym jest miejsce na wentyl, aby jego obwód się zmniejszył i w ten sposób może dopasować kołpak do każdego koła.