Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Sterownik świec żarowych - usterka P0380
sstankie 19-10-2009, 23:16 Witam,
komp. wykazuje uszkodzenie obwodu A świec żarowych.
Gdzie jest umiejscowiony w moim silniku sterownik świec żarowych?
Chciałbym sprawdzić czy działa. Same świece były wymieniane, sprawdziłem bezpiecznik od żarowych.
Samochód ostatnim czasem, bardzo ciężko odpala z samego rana i lekko szarpie na 1500 obrotów.
Ja wiem, że podobnych postów trochę jest ale u mnie na pewno dochodzi błąd obwodu żarowego wykazywany na kompie. Czy w tym silniku świece palą na dwie sekcje?
Miał ktoś coś podobnego?
sstankie 19-10-2009, 23:37 Jaki jest prawidłowy prąd pracujących świec żarowych? Jaki prąd powinno mi się udać zmierzyć na bezpieczniku?
Prąd świec żarowych koło 10 A może trochę wyżej zależy od świecy :one:
dziwne w tym motorze zresztą nietylko w tym świece i grzanie włącza się grubo poniżej 0 stopni, ja bym nie szukał winy w słabym odpalaniu po stronie świec
SMUTNYINDYK 21-10-2009, 20:17 Myślę że kol. Walut ma rację. U mnie [16 TDCI czyli HDI] teraz kontrolka w ogóle nie świeci-czyli świece nie włączają się, a pojazd odpukać pali i pracuje dobrze. Tak też miałem w CITROENIE 2.0 HDI świece paliły się dopiero od ok. zera stopni. W systemach CR świece żarowe palą dopiero w niskich temperaturach, aczkolwiek sterownik świec prawdopodobnie musi zawsze zamykać obwód bo to on odpowiada za włączenie bądź nie świec. Być może mylę się, ale chyba nie. Może jest słaby kontakt na styku i to jest przyczyna.
sstankie 21-10-2009, 22:09 Indyku, no dla mnie temat też zagadkowy. Samochód gdy jest w cyklu NIE ZAPALĘ nawet nie kichnie. No taki efekt jakby ktoś immobilizer włączył (jego też obserwowałem - lampka po kilku sekundach gaśnie). Samochód kręci, i to zdrowo, ale nawet raz nie zaskoczy. Przy którejś z kolei próbie odpala po kilku obrotach.
Jak zachowują się wtryski na zimnie, czy może je coś blokować?
W przewodach paliwa (na filtrze spuszczałem wodę itd.) widzę CZASAMI 1mm pęcherzyki powietrza ale dosłownie 3-4 na kilka minut.
Kiedy włącza się zawór powrotu paliwa do baku?
Mam odrobinę nieszczelną pokrywę filtra powietrza, ale to na zasadzie, że niektórych śrub nie mogę dociągnąć. Jednak w samym przewodzie za filtrem nie widziałem kurzu...
SMUTNYINDYK 21-10-2009, 22:44 Posłuchaj! Napisałem powyżej ponieważ miałem taki przypadek na początku tego roku że razu pewnego najzwyczajniej mi nie odpalił, ani nawet nie zagadał. W ASO prorokowali mechaniczną, nagłą awarię pompy wtryskowej[ WDS niczego sensownego nie wykazywał]. Ponieważ nie jestem kamikadze umieściłem samochód w nie ASO w W-wie na Szczotkarskiej i tam po kilku dniach znaleziono przyczynę prawdziwą-delikatnie wysunęła się kostka w sterowniku świec żarowych. Opisywałem to wtedy w wątku bodaj p.t. Nie odpalił-ostateczne rozwiązanie. Samochód wtedy "ni ptacha" nie zagadał. Wystarczyło docisnąc złącze i po sprawie.Później już sam co się dało na wszelki wypadek w całym silniku porozpinałem popsikałem i jest do dziś dobrze, a w ASO chcieli wymieniać pompę za chyba 4000zl.
sstankie 21-10-2009, 22:57 no niezłe! U mnie rzeczywiście komp wykazuje usterkę obwodu A świec, a same świece wymieniałem niedawno.
Indyku możesz mi powiedzieć, gdzie tej kostki można szukać w moim 2,0 TDCi C-MAX?
PS. przy przekręceniu kluczyka słyszę przekaźnik spod machy - chyba ten od świec.
SMUTNYINDYK 21-10-2009, 23:04 Jeszcze raz ja-o ile wiem to wtryski otwiera czujnik ciśnienia paliwa w listwie CR-jak za małe to nie otworzy. No i sprawa pompy-ta musi to ciśnienie wytworzyć, ale jak na ciepłym pali to nie pompa. Niestety dużo więcej nie wiem-niech ktoś mądrzejszy się wypowie. W 16 TDCI jest on między grilem, a chłodnica-należy zdemontować grill i widać-kwadratowa skrzyneczka po prawo od zamka klapy tak ciut niżej[mniej więcej w/w filtra powietrza], jak jest w 20 TDCI nie wiem, ale pewnie też tam.
Kolego sstankie rozwiązałeś problem w swoim aucie? Bo u mnie też pokazuje błąd obwodu A świec żarowych, a świece wymieniałem około roku temu. Wymieniłem na Beru pomimo że stare były ok. Błąd zaczął zapalać sie mi jakiś tydzień temu. Nie chce mi się wierzyć że świeca na cylindrze A kopnęła w kalendarz.
Kierownik1982 22-09-2011, 18:42 kolego a ile placiles za swiece
Za świece załaciłem coś miedzy 79 a 80 zł sztuka.
Kierownik1982 24-09-2011, 09:53 troszke duzo ja zapłacłem 50 zł.orginalne forda.wymiana ich to masakra mechanik powiedział że ostatni raz wzioł c-maxa na wymiane świec.pozdrawiam i życze bezawaryjnej podrózy
websterek 27-12-2012, 08:52 U mnie od paru dni występuje błąd o właśnie tym numerze P0380, nie wiem za co się zabrać. Może ktoś to już przerabiał?
Jest tylko jeden błąd innych nie ma. Samochód wyświetla komunikat "awaria układ. silnika" i pracuję w systemie awaryjnym.
Proszę o pomoc.
sstankie 28-12-2012, 12:35 P0380 u mnie zakończyło się wymianą sterownika świec żarowych. Ale po drodze okazało się, że jest jeszcze jedna przyczyna (najprawdopodobniej uszkadzania samego sterownika) mianowicie kontakty jednej czy dwóch świec żarowych dotykały do aluminiowej osłony termicznej silnika. Przez to płynący prąd przekraczał dopuszczalny poziom i sterownik przerywał nagrzewanie tuż po rozpoczęciu.
Sam sterownik też był uszkodzony, zmieniłem go na używany ale on też za chwilę padł. Śmieszna sprawa bo, któregoś razu ten zmieniony sterownik zawiesił się mając zamknięty stycznik. Samochód stał na postoju! W ciągu 1,5h rozładował akumulator do 1,5V!!!!!
Ten sterownik jest zainstalowany w samochodzie w bardzo nietrafionym miejscu, pracuje w ciężkich warunkach środowiskowych, stąd stosunkowo często tego typu usterki. Była nawet jakaś akcja serwisowa podmiany części wiązki od obwodu świec.
W końcu kupiłem w ASO nowy (jakieś 170 PLN) i problem wyeliminowałem.
Proponowałbym zacząć od sprawdzenia czy nie masz zwarcia na wiązce, chodzi o to dowarcie do osłony. Bardzo prosto do tego doprowadzić np. podczas remontu tylnej części silnika (EGR, świece, ogrzewanie itp.). Po zdjęciu podszybia do zdiagnozowania wizualnie, albo możesz też rozpiąć przewody mocy świec żarowych (złącze niedaleko lewego górnego szczytu silnika, koło czujnika położenia wałka rozrządu) i tam zmierzyć rezystancję. Normalna to ok. 1 Ohm, zwarcie będzie mniej. Uczulam, że byle badziewnym multimetrem nie uda się tego zrobić.
A sorka, dopiero teraz spojrzałem, że 1,6 u Ciebie. Więc informacje położenia elementów mogą być lekko upośledzone, ale diagnostyka problemu podobna.
websterek 30-12-2012, 17:50 Problem rozwiązany, u mnie okazało się że są padnięte wszystkie 4 świece. Wymieniłem na nowe NGK i już po problemie. Dzięki za wskazówki.:)
RS AUTO-RAF 30-12-2012, 21:00 miałem podobny przypadek. wymieniłem świece na nowe firma krzak - oszczędności:lol:
no i za dwa dni powtórka z rozrywki. siedziałem na tym kolejny dzień i sprawdzałem całą instalację od PCM do samych świec tylko nie te nowe świece ale wszyatko było ok. w końcu sprawdziłem świece i okazało się że są wszystkie cztery spalone. wymieniłem na ngk i usterka ustąpiła. polecam sprawdzić jeszcze raz świece jeśli to najtańszy zamiennik.
pendrive999 22-05-2013, 09:20 panowie u mnie też pojawił się błąd P0380. Wprawdzie jest ciepło i problemu z odpalaniem nie mam, nie wywala błędu na zegarach ale przymierzam się do zakupu świec żarowych. Co kupić:
1) Jest teraz dobra oferta cenowa na orginały Motocrafta: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Swieca-zarowa-2.0-TDCi-1473356-FORD/1441
2) Beru
3) NGK
Proszę o sugestie.
Czy ktoś wie gdzie dokładnie jest ten sterownik świec w 2.0 TDCI? Bo może warto od niego zacząć. Bezpiecznik sprawdziłem jest OK.
Mieto-68 22-05-2013, 09:36 Czy ktoś wie gdzie dokładnie jest ten sterownik świec w 2.0 TDCI
Sterownik świec żarowych w 2.0 TDCI znajduje się przed przednim lewym nadkolem od spodu- za zderzakiem (pomiędzy plastikowym nadkolem a zderzakiem). Jest wpinany od dołu. Żeby go wyjąć trzeba odciągnąć w bok zawleczkę plastikową a następnie wyjąć sterownik ciągnąc go w dół.
pendrive999 22-05-2013, 13:27 OK, dzięki Mieto-68. A wiecie co się sypie w sterowniku? Domyślam się że jakaś końcówka mocy, np. MOSFET? Czyli najprościej mieć coś na podmiankę tak myślę.
Jak wszyscy napiszę, że dużo szukałem i nie znalazłem nic takiego jak mój przypadek.Wczoraj wieczorem żona wracając z pracy zauważyła że moja foczka nie ma mocy i na wyświetlaczu pojawiło się USTERKA UKŁADU SILNIKA,dziś atko zostało podłączone pod kompa i pokazał się błąd (P 0380 - obwód świec żarowych A ) to jest związane ze świecami ale powiedżcie koledzy co to ma związane z tym że moja foczka nie ma mocy tak jakbym jechał zwykłym desliem.Może pomożecie co ma jedno z drugim wspólnego.
No to słabo szperałeś poczytaj ten wątek, do którego cię przeniosłem na początek. ;)
poczytam
Bump: to jakie śwece polecacie
pretorian2 31-10-2013, 18:58 bierz DENSO, tylko uwaga przy odkręcaniu, świeca najbliżej zbiornika wyrównawczego lubi się zapiekać "na amen" inaczej ukręca się i połowa zostaje w bloku. Reszta odkręca się z palem w ... nosie. ;)
a jak najlepiej je odkrecac na ciepłym silniku czy na zimny,oraz czy te świece mają wpływ na to że samochód jest w trybie awaryjnym i nie ma wogóle mocy tak jakbym jechał zwykłym desliem,oraz jak sprawdzić świece czy są dobre czy są do wymiany
Bump: a może przed tym jeszcze popsikać WD - 40 żeby można było lepiej je odkręcić
Witam
Świece wymienione wszystkie cztery były padnięte,znajomy mechanik po malutku wykręcał świece i nie było problemu z wykręceniem ich,oraz tryb awaryjny samochodu zniknął i autko wróciło do życia
koledzy ja miałem ten sam problem pare dni temu po podłaczeniu kompa wyszło bład p0380 focus 1.6tdci 90km autko weszło w tryb awaryjny pali bez problemu przy -15 ale nie ma mocy dowiedziałem sie u znajomego elektryka ze to swiece zarowe sa padniete ,ale co do tego ma utrata mocy .mam znajomka w servisie forda i to prawda byl taki okres w foczkach ze przez dwa lata podobno miały takiego softa ze po padnieciu wszystkich swiec wchodził w tryb awaryjny i był brak mocy swiece tez sa padniete .wymieniłem wczoraj swiece i wszystko jest ok.foczka smiga brak bledow .wiec jak wyskoczy blad p0380 to na 100% padniete sa swiece u mnie zadna nie grzala
sstankie 24-01-2014, 21:54 nie prawda, może być też uszkodzony sam sterownik przy tym błędzie
pretorian2 24-01-2014, 22:02 jak już coś to przekaźnik świec.
Witam wszystkich,
Ford C-MAX 2.0 TDCI 136 KM z 2004 r.
Jakiś czas temu miałem problemy z rozruchem samochodu. Samochód zapalał za pierwszym razem, następnie gasł tak jak by następowało odcięcie paliwa (tak to mogę opisać, ale nie sugerowałbym się tym). Po kilku minutach prób zawsze udawało się go zapalić. Po podłączeniu do komputera wyskakiwał błąd P0380. Samochód oddałem do warsztatu, zostały wymienione świece. Przez jakiś tydzień było wszystko w porządku. Problem niestety powrócił. Objawy są dokładnie takie same, ale tym razem nie wyskakuje błąd P0380. Innych problemów nie ma, czyli: kontrolki gasną, w czasie jazdy nie zauważyłem żadnych spadków mocy itd. Silnik uruchamia się bez problemu po godzinie lub dwóch, ale jak auto postoi kilka godzin, to znowu jest to samo.
Słyszałem od kogoś, że warto byłoby wymienić baterię w kluczyku. Nie jestem do tego przekonany, ale zamierzam to zrobić w najbliższym czasie. Tylko czy to może powodować tego typu problemy?
sstankie 12-03-2014, 09:04 Stare C-MAxy miały systemowy problem z wiązkami od świec żarowych, nawet była akcja serwisowa. Proponuje sprawdzić, czy WSZYSTKIE świece grzeją. P0380 to błąd sterownika świec żarowych - to nie jest prosty przekaźnik. Wszystkie błędy można odczytać z niego.
pretorian2 12-03-2014, 09:28 P0380 - oznacza, że co najmniej jedna świeca jest już niesprawna lub błąd przekaźnika, pomijam uszkodzenia mechaniczne wiązki.
wiktorkrk 05-09-2014, 19:49 Witam. Przylaczam się do tematu. MK2 2009 1.6TDCI 90KM, podczas jazdy zapala się kontrolka awarii silnika, błąd P0380, po podjechaniu pod dom akumulator rozładowuje się momentalnie. Od czego zacząć? Gdzie ewentualnie znajduje się przekaźnik świec żarowych w tym modelu.
Obadaj sobie na wtyczce wiązki czy masz świece sprawne.
Wtyczka jest po lewej stronie silnika, tak jakby z tyłu. Będą w niej 4 piny (masa jest na bloku silnika). Pomiędzy pinami (we wszystkich kombinacjach) powinna być taka sama rezystancja (rzędu 2-3Ohm). Zerowa będzie oznaczać zwarcie, druga opcja to przepalenie świecy, ale to nie rozładowuje akumulatorów.
witam. W zeszłym roku (październik) wymieniłem świece 4 szt. bo 2 były padnięte wymieniłem na NGK i nic się nie zmieniło dalej rano ciężko odpalał,teraz znowu jest "usterka wstępnego podgrzewania silnika" . Podobno znowu świece,mają oporność ok.2 omy
Witam.
Jak to jest w końcu w silniku 2.0 tdci jest sterownik czy przekaźnik?
Jak go wyszukać w internecie? ma ktoś może jakieś zdjęcie?
podepne sie do tematu bo mam nastepujacy problem:
na zimnym silniku po odpaleniu jakies 10 sek kulej i tak mi silnikiem telepie ze nie wiem, podejrzewałem ze jakis wtrysk padniety,ale po próbie przelewowej mechanik mowi ze sa ok i nawet nie leją.
wiec swieze zarowe,mechanik stwierdził ze zadna nie grzała, a w kompie zero błedów, kontrolka na desce zapalałą sie an zimnym i gasła po kilku sekunadach-czy to mozliwe zeby wszytskie były panięte,jedna anwet miałem ukreconą -i zaro błędu?focus c-max 1,6 tdci 109 km z koncówki 2006 w automacie
To chyba taka zaraza bo ja już wiele wymieniłem:
akumulator
wtryski
świece żarowe (NGK)
przekaźnik świec
pompa po sprawdzeniu (OK)
a foczka dalej po postoju dłuższym niż 3 godz. nie odpalam za pierwszym, a jak odpali po kilku kręceniach to dymi i czuć paliwo.
Witajcie,
U mnie też P0380, ale auto zawsze odpala bez problemu (ciągle temp. otoczenia to około 0 stopni C).
Czy wywala ten błąd nawet przy zepsuciu jednej, ale nie wszystkich świec?
Zastawiam się jak sprawdzić te bezpieczniki w komorze silnika z nr 6 odpowiedzialne za świece - te przykręcane 2 śrubami? Rozumiem, że jak bezpiecznik walnięty to też wywala P0380?
Reasumując: P0380 to mogą być 3 wyjścia: 1. spalone świeca/świece?, 2. bezpiecznik, 3. coś ze sterownikiem obwodu
:?:
Dziękuję za żywą i zażartą dyskusję co do problemu...:027:
Mój mechanik wykręcił całe 4 świece, bez demontowania podszybia - skasował tyle co kilka dobrych piw i po sprawie. Auto śmiga jak dawniej... 3 świece spalone...
Żegnaj błędzie P0380... :569::619:
Odkopuję temat.
Pacjent Focus 2.0 TDCi mam problem z wyrzucającym komunikatem USTERKA UKŁADU SILNIKA - komunikat pojawiał się na początku losowo w trakcie jazdy i znikał po chwili i auto śmigało ok. Po czasie błąd się nasilił i teraz jest częściej jest niż go nie ma... W PCM jedyny błąd jaki wyrzuca to P0380 - czy on może powodować takie fanaberie w silniku??? Zaznaczam, że usterka pojawia się nawet na tylko włączonym zapłonie bez odpalania auta po kilkunastu sekundach wyświetla się komunikat usterka układu silnika.
Po tym komunikacie auto traci na mocy jedzie tylko praktycznie do 2 tysięcy potem ma bardzo ciężko wkręcić się do 3.
Początkowo obstawiałem zawór sterownia turbiną ale wątpię aby to on broił. Chociaż czasami jak błąd samoczynnie się skasuje to na 4 i 5 biegu czuć przy przyspieszaniu delikatne poszarpywanie ...
Miał ktoś coś podobnego w 2.0 TDCi ??
Bardzo dziwi mnie fakt, że jak samochód wejdzie w tryb awaryjny (USTERKA UKŁADU SILNIKA) to nawet tempomat przestaje działać - czy to też normalne?
Do tego doszedł brak mocy w zakresie 1000 - 2000 obrotów :/ Egr sprawdzony działa poprawnie. Co jeszcze? Jak sprawdzić zawory od sterowania turbo? Czy one mogą powodować wyświetlenie tej usterki?
P0380 oznacza w ponad 90% upalenie którejś ze świec żarowych, ewentualnie wszystkich.
Raczej nie powinien mieć wpływu na to co widzisz, ale kto wie.
Dla potomnych błąd P0380 uwalone świece żarowe w moim sofcie po spaleniu czwartej tryb awaryjny komunikat na wyś. i ograniczenie mocy robi się zimno więc problemy ze świecami mogą się zdarzać.wymiana świec w 1,6 TDCI to zabawa dla wytrwałych i zdolnych manualnie.uprzedzam że urywalność dość duża a wtedy tylko fachmani od wykręcania kikutów 200-300zł za sztukę urwaną szczególnie jeśli świece były już wymieniane przez pseudomechaników których jest ok 95%.Kanał świecy czyścimy po wykręceniu gwintujemy świecę smarujemy specjalną pastą i osadzamy z właściwym momentem.Inaczej ta wymiana będzie na 90 % ostatnią bez urwania.
Witam wszytskich
mam szybkie pytanie gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w focusie mk2 2.0tdci 136km??
Może ten link pomoże:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=221278
Odkopuje temat.
Świece wymienione na Denso - ale nadal losowo wyrzuca błąd P0380-68 i komunikat Usterka Układu Silnika. Czy po ostatnich 2 cyfrach można stwierdzić o co chodzi dokładnie?? Świece nowe sprawdzone i są OK. Po odpięciu sterownika świec są błędy typu P0380-64 ale brak komunikatu o usterce. Czy to świadczy o uszkodzeniu samego sterownika?
A mi też sie ten błąd pojawił ostatnio. W związku że nigdy nie miałem świec wymienianych wymieniłem sam wszystkie 4 pomimo, że tylko jedna była uszkodzona. Dodam że odkręciły sie dość ładnie.
ale to był dokładnie z końcówką -68??
Niusekfordzio 02-04-2016, 20:59 heyka, szukalem dzisiaj tego problemu pol dnia, czyli bledu P0380 - swiece, modul, sterownik, bezpiecznik i napisal tez (komp-sterowanie czasu podgrzewania przerwa/masa/zwarcie do plusa) zgodnie z wskazaniem kompa, po srawdzeniu wszystkiego swoimi metodami wyszlo 3 swieczki padly, auto w trybie awaryjnym - to nie problem obr. do 3200 max, jezdzi wolniej, spalanie jak bylo i zadnej paniki spokojnie do wym swiec pojezdze, odpiolem kostke zasilajaca swiece. Jaka droga - przekazniki, bezpiecznik - na pokrywce od skrzynki ktore, potem kable, kostka przed przewodami do swiec i swiece :568:
F. Focus 1.6 TDCI 2008
Sterownik świec żarowych w 2.0 TDCI znajduje się przed przednim lewym nadkolem od spodu- za zderzakiem (pomiędzy plastikowym nadkolem a zderzakiem). Jest wpinany od dołu. Żeby go wyjąć trzeba odciągnąć w bok zawleczkę plastikową a następnie wyjąć sterownik ciągnąc go w dół.
Wyciągnołem ten sterownik, ma ktoś wiedze jak go zbadać???
Bump: Odkopuję temat.
Pacjent Focus 2.0 TDCi mam problem z wyrzucającym komunikatem USTERKA UKŁADU SILNIKA - komunikat pojawiał się na początku losowo w trakcie jazdy i znikał po chwili i auto śmigało ok. Po czasie błąd się nasilił i teraz jest częściej jest niż go nie ma... W PCM jedyny błąd jaki wyrzuca to P0380 - czy on może powodować takie fanaberie w silniku??? Zaznaczam, że usterka pojawia się nawet na tylko włączonym zapłonie bez odpalania auta po kilkunastu sekundach wyświetla się komunikat usterka układu silnika.
Po tym komunikacie auto traci na mocy jedzie tylko praktycznie do 2 tysięcy potem ma bardzo ciężko wkręcić się do 3.
Początkowo obstawiałem zawór sterownia turbiną ale wątpię aby to on broił. Chociaż czasami jak błąd samoczynnie się skasuje to na 4 i 5 biegu czuć przy przyspieszaniu delikatne poszarpywanie ...
Miał ktoś coś podobnego w 2.0 TDCi ??
ma własnie to samo.. i niewiem co zrobic zabardzo;/ sterownik wyciagnołem i musze zawiesc do sprawdzenia, chyba ze ktos wie jak go obadać miernikiem?
Obadaj sobie na wtyczce wiązki czy masz świece sprawne.
Wtyczka jest po lewej stronie silnika, tak jakby z tyłu. Będą w niej 4 piny (masa jest na bloku silnika). Pomiędzy pinami (we wszystkich kombinacjach) powinna być taka sama rezystancja (rzędu 2-3Ohm). Zerowa będzie oznaczać zwarcie, druga opcja to przepalenie świecy, ale to nie rozładowuje akumulatorów.
Pomierzyłem zakres 200 OHM wyskakuje ok. 1.4 Co to oznacza?
micgowin 12-12-2016, 08:14 Witam,
aby odświeżyć temat opowiem mój przypadek ( w tym przypadku szukałem wsparcia na tym forum, więc dodam coś od siebie :) ). Ford focus mk2 FL 2008 1.6tdci 90km .Kilka dni temu wieczorem wróciłem do domu (było gdzieś -3 stopnie) zgasiłem normlanie fokę, po około 1.5 h wracam i próbuję odpalić. Odpalił normalnie jak zawsze i od razu wyrzucił błąd : usterka silnika. Strach w oczach. Pojechałem do mechanika podłączyć pod komputer i wyrzucił błąd : świece żarowe. Na następnym dzień zostawiłem auto do sprawdzenia. Dzwoni - wszystkie świece padły (4). Wymienił na NGK, odpala na dotyk, błędu nie ma.
Pozdrawiam :)
sstankie 12-12-2016, 08:46 Nie chcę być Kubuś fatalista, ale wszystkie świece na raz to nie padają. Tzn. mogą paść jeżeli np. sterownik załącza je na stałe i się po prostu przepalają od zbyt długiego działania. Zwróć uwagę, czy np. podczas jazdy nie zauważysz cyklicznie rozbłyskujących świateł. To u mnie oznaczało, że sterownik niepotrzebnie co jakiś czas dołączał świece, a kiedy je wyłącza alternator zanim się dostroi to produkuje za wysokie napięcie i to objawia się lekkim rozbłyskiem lamp. Wtedy wymień sterownik.... Sugeruję nowy, bo sam kupując używany kupiłem też rozwalony...
Rocznik 2008 miał kilka błędów i jednym z nich była wadliwa wiązka od świec, oraz wadliwe sterowniki tychże....
Chyba będę pierwszy w tym temacie u którego przy błędzie P0380 padł bezpiecznik F5 80A.
krzys1968 18-02-2017, 23:03 padł bezpiecznik F5 80A.
Ten bezpiecznik jest od nagrzewnicy PTC , bezpiecznik F6 60A odpowiada za swiece zarowe
Ten bezpiecznik jest od nagrzewnicy PTC
racja chodzi o f6. mój błąd, pewnie przez to że przymierzam się do PTC i nie mam niestety tego bezpiecznika i instalacji ;p
krzys1968 18-02-2017, 23:17 nie mam niestety tego bezpiecznika i instalacji ;p
Tez nie mialem i wszystko dokladalem z wyjatkiem wtyczki od sterowania PTC
szwagier27the 01-03-2017, 10:05 Witam, jak w temacie bład usterka P0380 i przy tym USTERKA UKŁADU SILNIKA brak mocy jedzie połowe wolniej i teraz moje pytanie brzmi Czy to faktycznie może byc wina świec żarowych? byłem wczoraj u mechanika i powiedział mi ze jak jest usterka układu silnika i nie ma mocy to nie są świece tylko zawór EGR i teraz nie wiem co mam mysleć i robić czy dac mu do wyczyszczenia EGR czy wymienić poprostu świece? PS świece wykręcać na zimnym czy rozgrzanym silniku?
szwagier27the 01-03-2017, 11:11 Ps i jak wyglada wymiana świec w focus 1.6 tdci mk2 , jest tam jakis dostęp w miare aby je odkrecić czy trzeba demontować EGR?Czy lepiej zostawić to mechanikowi i mieć z głowy problem?
Powiedz swojemu mechanikowi że jest debilem i żeby zabrał się za pchanie karuzeli.Wymiana świec w tym silniku najlepiej powierzyć specjaliście który wymienia tylko świece żarowe i zajmuje się ewentualnym wyciąganiem urwanych.Niestety świece w tym silniku bywają przekleństwem.Gdybyś nie był leniwy to przeczytałbyś wątek w którym piszesz np mój 44 post.Masz poza tym opcję szukaj o świecach jest tu encyklopedia.
Witam. Czy przekaźnik świec jest to zwykły przekaźnik mechaniczny czy już jakiś elektroniczny?
Sytuacja wygląda tak ze po przekręceniu zapłonu na wtyczce C300 mam około 9V po odpaleniu silnika wskakuje pełne 14V a po jego nagrzaniu znów spada do 9V.
Jeżeli przekaźnik ma styki mechaniczne powinny występować dwa stany 0 i 14V co oznaczałoby ze albo przekaźnik albo kable są uszkodzone.
To nie jest przekaźnik mechaniczny. Jak spojrzysz w schemat, zauważysz sterownik oparty na tranzystorach MOS-FET. Zatem zasilanie jest kluczowane w postać sygnału PWM. Napięcie jest ciągle to samo, zmienia się moc przekazywana do świec. Bez miernika wypełnienia sygnału lub oscyloskopu to niewiele można wywnioskować z napięcia na świecy.
dragon_kk 16-05-2017, 10:23 Witam
Proszę o pomoc miałem błąd P0380-61,wszystkie świece do wymiany.Po wymianie i skasowaniu błędu auto wróciło do żywych,jednak zastanawia mnie fakt ,że po załączeniu kluczyka na świece jest podawane około 11v jednak po odpaleniu podawane jest cały czas 14v.Czy to jest normalne czy przekaźnik do wymiany.Moim zdaniem nie powinno być cały czas podawane napięcie bo to chyba prowadzi do ich przepalenia .Drugi dylemat to ,który przekaźnik jest od świec w skrzynce bezpieczników bo pod autem go nie ma.Proszę o szybka pomoc bo szkoda by było znowu świece wymieniać ciężki dostęp i strach.Pozdrawiam.
Widać, że nie czytałeś tematu.
W nowoczesnych dieselach świece grzeją jeszcze chwilę po odpaleniu silnika, nawet kiedy nie świeci się kontrolka grzania świec.
Kontrolka grzania świec oznacza "poczekaj z odpaleniem" i nie ma nic wspólnego z tym kiedy świece przestaną grzać.
dragon_kk 16-05-2017, 15:26 Widać, że nie czytałeś tematu.
W nowoczesnych dieselach świece grzeją jeszcze chwilę po odpaleniu silnika, nawet kiedy nie świeci się kontrolka grzania świec.
Kontrolka grzania świec oznacza "poczekaj z odpaleniem" i nie ma nic wspólnego z tym kiedy świece przestaną grzać.
A czy ta chwila to np. 15 min bo tyle czekałem i się nie rozłączyło.
Jeździłem C5 3lata i tam nawet w czasie jazdy dogrzewało w zimie ,ale mamy plus 20 więc pytam bo Foką jeździłem ale w benzynie . Nie chciał bym przez przekaźnik kupować i wymieniać nowe.
Po drugie nigdzie nie znalazłem info który to przekaźnik w Fokach po lifcie.
Chcesz doradzić podaj konkrety a nie ogólniki , nie pisałem nic o kontrolce. Moja skrzynka.Pozdrawiam
Też mam błąd świec ale pali normalnie czy Lato czy zima-na dotyk
lesinsky 16-05-2017, 20:05 Prosze o pomoc w moim c-masie 1.6 tdci 109 km 2006r nie moge znalesc sterownika swiec,niema go miedzy grilem a chłodnia ani przy kole jest tam sam sterownik silnika , czy mozliwe je jest gdzie indziej , prosze o pomoc
Konrad Brzozowski 11-07-2017, 20:18 U mnie tez błąd P03800 świece wymieniłem wszystkie i nic komunika został ?? Mac jest wszystko działa - tylko komunika został co denerwuje -
Mówicie ze Timorze być sterownik świec ? Gdzie się on znajduje i jaki koszt
Ale kasowałeś błąd i on wrócił?
koledzy gdzie jeszcze może być przekaźnik świec, szukałm go od spodu na podłużnicy i w jej okolicy, wyjąłem lampę, filtr powietrza i nigdzie go nie widzę ?? w/g schematu jaki posiadam to przekaźnik R12 4pinowy
krzys1968 02-02-2019, 12:11 W po lifcie jak sie nie myle to przekaznik r12
wszystko na to wskazuje że to R12
gazpodłoga 17-01-2021, 12:38 Witam
Pytanie odnoście kodu błędu p0380-68 w silniku 1.8 tdci
wiem że p0380 to jest coś ze świecami lub przekaźnikiem,
pytanie brzmi co konkretnie oznacza -68
świece sprawdzone; sprawne
auto baaardzo ciężko odpala przy mrozie -8 odpalił za 3 razem, pierwszy raz nie odpala, drugi raz odpala i gaśnie, trzeci raz odpala, potem już pali od strzała (rozrusznik niedawno wymieniony, w grudniu nowe filtry) silniki chodzi równo
ogólnie wygląda to bardzo dziwnie, tak jak by w ogóle nie podgrzewał chociaż prąd na przewodzie świec płynie, w kabinie słychać działający przekaźnik (chyba w gemie) w internecie jest sporo wątków o p0380 ale nigdzie nie zlazłem co konkretnie oznacza -68
slawek-kali 17-01-2021, 13:09 sprawdz bezpiecznik od sterowania swiec.. F6 bodajze.. na pewno 60A
gazpodłoga 17-01-2021, 15:01 Dzięki slawek-kali faktycznie bezpiecznik był spalony, wymieniłem skasowałem błąd i odpalił od razu przy -8 , jednak dalej pokazuje p0380-68
Pamiętam że ze 2-3 lata temu mechanik też wymieniał ten bezpiecznik, dziwi mnie to że jak sprawdzałem prąd na przewodzie do świec to było tam napięcie (sprawdzałem próbnikiem) dlatego bez przekonania poszedłem sprawdzić bezpieczniki, może coś źle rozumiem ale czy z tego bezpiecznika idzie prąd na świece ? co może powodować upalanie tego bezpiecznika ?
Dał bym spokój jak by błąd zniknął, ale daj jest czyli coś tam jeszcze go boli ...
slawek-kali 17-01-2021, 15:06 pewnie zwarcie na swiecy masz..
Skasuj błąd, sam zniknie ale zapewne nie od razu.
JakubHaveto 15-12-2021, 20:57 Witam, mam taki problem,
Samochód focus MK2 1.8 tdci
Sytuacja zaczęła się od tego, że łączenie kabla zasilającego świec żarowych zaczęło się topić.
Zacząłem sprawdzać co się dzieje i tak:
Rozłączyłem stopiony przewód.
Po sprawdzeniu miernikiem okazuje się że napięcie na kablu jest cały czas, nawet po dobrym rozgrzaniu silnika.
Pomyślałem że to przekaźnik R12, ale wymieniłem na nowy a problem nie znikł.
Przy wymianie przekaźnika posprawdzałem miernikiem i okazało się że napięcie na kablu zasilającym jest nawet przy wyjętym przekaźniku.
Ktoś ma jakiś pomysł co to może być?
mariomix 14-04-2022, 07:23 Zostawiam info dla potomnych, błąd P0380 Focus MK2 1.6 TDCI 90KM 2009 rok pojawił się pierwszy raz, na wyświetlaczu usterka silnika, moc wyraźnie mniejsza, wszystkie bezpieczniki sprawne, focus pali bez problemu. Do sprawdzenia na początek świece żarowe i tu zonk, wszystkie uszkodzone (spalone). Po wymianie jednej już błąd znika i auto ożywa ale należy wszystkie wymienić. Dość mały moment dokręcania 10-12Nm. Pozdrawiam
No to wygląda na to że żywotność świec to równo 8 lat :) bo po takim czasie od wyprodukowania padł pierwszy komplet a wczoraj po kolejnych 8 latach drugi komplet ale dla pewności sprawdziłem napięcie na fajce świecy i przed zapłonem było 5.6V, to prawidłowe napięcie? Czy jeszcze coś innego może być na rzeczy? Świeca najbliżej akumulatora którą wziąłem na testy (bo dostęp do niej nie wymagał rozbiórki podszybia) jest z nieskończonym oporem o ile mierzyłem poprawnie między jej czubkiem od strony fajki a minusem? Świecy jeszcze nie wykręcałem, została w silniku jak coś :)
technik08 07-08-2024, 18:02 Trwałość świecy zależy też od przebiegu (ilość zimowych rozruchów). Mam focusa 17 latka , u mnie od 10 lat , przebieg 188kkm , świece ok. Rezystancję mierzyłem na wtyczce w skrzynce bezpieczników w komorze silnika FJB .
Ale miałeś pewnie osobno "sterownik" świec żarowych z wyprowadzeniem na każdą z nich. W polifcie jeśli dobrze widzę jest już to zasilane równolegle przez przekaźnik R12 więc bez wypinania fajek jest to niewykonalne
technik08 08-08-2024, 03:05 Właśnie tak .
|
|