Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Kody błędów -P 2585 P 2458 P 2459 !


Buszman
21-10-2009, 07:46
Jak wyżej. Czy ktoś wie moze co to za draństwo? . Dwa ostatnie kody udało sie kompem wykasować. Pierwszy P 2585 nie da rady. Silnik pracuje normalnie, świeci sie czerwona dioda na kompie auta z komunikatem ' usterka ukladu silnika" . co to za dranstwo?? Dzięki z gory za pomoc :) Focus 1,6 tdci 2006 rok. Pozdro.

mizi_dr
21-10-2009, 09:45
P 2585 to o ile dobrze pamietam bedzie oznaczał brak płynu do DPF (FAP). Też miałem ten problem, po dolaniu 1,5l (koszt 405 zl) błąd ustąpił. Dla pewności możesz wjechać na kanał i podswietlic zbiorniczek latarka i sprawdzic czy masz jeszcze cos w zbiorniczku. Zbiorniczek masz pomiędzy tylnymi kołami, jak zajżysz poznasz od razu ze to to ;).
Jak byś jeszcze mogł podać przebieg auta, czy sprowadzane i czy serwisowane w ASO (jeśli tak to ile kkm temu miales robiony przegląd).
Generalnie dolewke płynu powinno się robić co 60kkm.

Pozostałych błędów nie znam ale możesz podjechać na komputer i sie dowiesz.

A i jeszcze jedno u mnie jak był ten problem to samo dolanie płynu nie spowodowało wyłączenia komunikatu, nawet kasowanie błędu. Koleś musiał uruchomic procedurę dolewania płynu na kompie dopiero wykasowało komunikat.

A no i radze sie pospieszyć z dolaniem płynu, bo mimo ze auto jeździ normalnie to DPF nie jest wypalany i może sie zatkać, a w tedy to tryb serwisowy silnika i tylko wymiana albo wycięcie filtra.

Buszman
21-10-2009, 11:02
Dzięki za info:). Autko sprowadzone serwisowane w ASO w Niemczech. Ostatni przegląd przy 120 000 , teraz autko ma 130 500. Hmm. tylko DPF to przecież filtr cząstek stałych. Co tam sie dolewa??

mizi_dr
21-10-2009, 11:11
Dolewa się specjalny płyn który powoduje wypalanie sadzy z filtra, Ale dla rozwinięcia tematu proponuję wpisać DPF lub filtr cząstek stałych w szukajce i prześledzić to co było już pisane na forum.

Alman
12-11-2015, 18:16
Witajcie,
Focus mk 2 1.6 tdci 109 km, historia wygląda następująco:
Miesiąc temu po tankowaniu zapaliła mi się kontrolka - wykrzyknik w kole zębatym. Pojechałem do mechanika podpiąć się pod komputer - wywaliło błędy 1932 oraz 2585. Diagnoza niski poziom dodatków do paliwa. Dodatek został uzupełniony. Komputer zaprogramowany. I od tej pory komunikat i błędy nie znikają. Bywa, że kilka dni jest spokój. Ale najczęściej tuż po odpaleniu silnika zapala się kontrolka. Ruszam i za jakieś 200 - 300 metrów w trakcie jazdy gaszę silnik i od razu go odpalam kontrolka znika i przez całą trasę się nie zapala. Zatrzymam się, zgaszę silnik i po ponownym uruchomieniu znów się zapala. I tak w kółko.

Komputer był kilka razy programowy, że dodatek dolany. Nic to nie daje.

Elektromechanik stwierdził dziś, że najprawdopodobniej trzeba wymienić moduł FACM (Fuel Additive Control Module). Jednak sam nie do końca jest pewny diagnozy.

Macie doświadczenia z podobnym problemem? Lub pomysł jak to wyeliminować? Może wymiana zbiorniczka na dodatek?

Rafał A.(antek)
15-11-2015, 13:52
czym to programujecie,

Alman
16-11-2015, 09:12
czym to programujecie,

IDSem. Programowałem już w 3 miejscach. Efekt ten sam - czyli brak efektu.

madamsz
16-11-2015, 09:49
Sprawdź dokładnie czy przypadkiem za często nie próbuje robić regeneracji filtra. U mnie jak padł to były takie błędy i co 20-50 km próbował go wypalić, Skończyło się na wycince, wyszło taniej niż dodatki do paliwa.

Mariusz

Alman
16-11-2015, 18:34
Raczej nie. Ale sprawdzę dokładniej. A czy przed wycinką zdiagnozowałeś skąd te błędy się wzięły?

Sprawdź dokładnie czy przypadkiem za często nie próbuje robić regeneracji filtra. U mnie jak padł to były takie błędy i co 20-50 km próbował go wypalić, Skończyło się na wycince, wyszło taniej niż dodatki do paliwa.

Mariusz

madamsz
16-11-2015, 19:32
Raczej nie. Ale sprawdzę dokładniej. A czy przed wycinką zdiagnozowałeś skąd te błędy się wzięły?

Zapchany filtr, chociaż nie do końca bo przedmuch był, ciśnienie różnicowe nie było nawet duże, oleju przybyło ale znikomą ilość, i trochę przymulone auto.

Mariusz

Alman
16-11-2015, 19:37
To byłby trop jakby wyskoczyły mi błędy związane z filtrem dpf, a wyskakują tylko dotyczące dodatku do paliwa. Silnik jest dynamiczny, nawet bardziej niż zanim pojawiły się problemy z kontrolką. Ciśnienie różnicowe ponoć niskie - sprawdzał mi elektromechanik jak miał jeszcze trop, że to mogą być problemy z czujnikiem ciśnienia różnicowego.

Zapchany filtr, chociaż nie do końca bo przedmuch był, ciśnienie różnicowe nie było nawet duże, oleju przybyło ale znikomą ilość, i trochę przymulone auto.

Mariusz

madamsz
17-11-2015, 07:22
Nie wiem w jakim jest stanie twój filtr, nie wiem ile przebiegu na aucie, jakie trasy robisz, ale moim zdaniem przy więcej niż 140-150tys ładowanie pieniędzy w coś co może być w każdej chwili to wywalenia jest bezsensu. Tak wiem, ekologia, przepisy, i inne pie...ły a koszt przerzucane na drobnego użytkownika. Raz dolałem środka przy 100tyś. kosztowało to 520zł w ASO, a gdzieś dowiedziałem się, że każde otwarcie klapki wlewu powoduje dodanie Eolysu dlatego ci co tankują po 50zł to potrafią wyciapać dodatek w 15-20 tyś km. Wywaliłem FAPa i już ponad rok mam spokój, a auto ?, :) teraz jest radość z jazdy :)

Mariusz

cyfra92
18-07-2019, 17:35
Witam. Od jakiegoś czasu zapaliła mi się w fordzie focusie 2.0 tdci kontrolka czerwona wykrzyknik z kołem zębatym.
Gdy pojechałam do mechanika okazało się że to jest błąd 2585 brak płynu dpf.
Dolalismy i uzupelnilismy płyn a potem mechanik próbował kasować błąd którego się nie dało.
Moje pytanie brzmi dlaczego nie można wykasowac tego błędu pomimo że płyn był dolewany.
Mechanik coś gadał że może być to przyczyną zbiorniczek albo czujnik. Czy miał ktoś z tym problemy?
Dodam że wypalanie dpf odbywa się normalnie bo było sprawdzane komputerowo.

schizm
18-07-2019, 17:42
Trzeba wykonać procedurę serwisową :) po niej błędu nie będzie. Bez wykonanej procedury, komputer nie wie że ma dolany płyn i można zarżnąć DPF.

cyfra92
18-07-2019, 18:50
W serwisie? Czyli Fordowskim?
Kurcze oby pomogło bo inaczej czeka mnie wymiana zbiorniczka z czujnikiem jak wykasowanie nic nie pomoże.
A nie wiesz Ile kosztuje taka procedura serwisowa w fordzie?

schizm
18-07-2019, 19:21
Nic nie musisz wymieniać, wszystko masz raczej sprawne. Mechanior musi podpiąć forda pod kompa i zrobić procedurę serwisową po dolaniu płynu. Każdy mechanior z komputerem może Ci to zrobić...no może nie każdy :)
Fordzik sam z siebie nie wie że uzupełniłaś ten płyn i potrzebuje informacji z zewnątrz.
Co do kosztów...ten kto dolewał, powinien całą operację zakończyć procedurą serwisową...czyli powinien zrobić Ci to za free :)
Dodam jeszcze że Fordzik na podstawie ilości otwarcia, zamknięcia klapki wlewu paliwa wylicza czy ma płyn czy też nie. Nie działa to tak że jest czujnik, nie ma płynu i jest alarm, jest płyn alarmu nie ma.

cyfra92
18-07-2019, 21:24
Byłam u 3 mechaników i próbowało wykasowac błąd ale się nie udało. Bo kontrolka się dalej świeci. Więc na środę się umówiłam do Forda i myślę że oni mi ta procedurę zrobią.
Nie dokonca rozumiem o co chodzi z ta procedura serwisowa ahaha jak baba ale wydaje mi się że trzeba zresetować i od nowa wprowadzic że płyn jest dolany.

hindus
19-07-2019, 06:34
Byłam u 3 mechaników i próbowało wykasowac błąd ale się nie udało. Bo kontrolka się dalej świeci.
Poprawnie. W końcu nie usunęli przyczyny (nie poinformowali komputera o dolewce płynu) tylko usunęli komunikat. No to pojawił się nowy przy sprawdzeniu stanu :)

Dodam jeszcze że Fordzik na podstawie ilości otwarcia, zamknięcia klapki wlewu paliwa wylicza czy ma płyn czy też nie. Nie działa to tak że jest czujnik, nie ma płynu i jest alarm, jest płyn alarmu nie ma.
Z tego co się orientuję w zbiorniczku na płyn jest pływak, płyn jest dozowany kawałek po ruszeniu w precyzyjnej dawce (komputer na podstawie odczytu stanu paliwa w zbiorniku wie ile paliwa przybyło więc ile płynu dodatkowo trzeba dolać). Po prostu procedura wymaga resetu, a nie samego dolania płynu.

https://i.imgur.com/7DGvoBLg.png (https://i.imgur.com/7DGvoBL.png)

cyfra92
23-08-2019, 21:36
Witam. Sorki ze dopiero teraz ale jakoś mam więcej czasu na odpowiedź i znalezienie postu.
Dziękuję za rady i przyczyną świecenia kontrolki błędu 2585 był uszkodzony zbiornik evap.
Więc trzeba było wymienić i wprawić dobry zbiorniczek.

TomiBilu
21-01-2020, 20:10
Witam. Podepnę się pod temat. Mam podobny problem z wyświetlaniem się kontrolki wykrzyknika. Czy jest ktoś we Wrocławiu kto za przysłowiową flachę, odczytał by mi, co to za błąd ? ��